Dat kunnen wij toch nooit zo beoordelenquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:26 schreef Etsu het volgende:
[ afbeelding ]
Als je zo bekijkt, is het een grensgevalletje of heb ik 't mis?
Ik ben dom.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoe kon je nou niet het Kelderluik-arrest verwerken?
Nooit 'je' gebruiken in een wetenschappelijke tekst. Dat staat lelijk en misplaatstquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
I know. Ik gebruik teveel 'je' en ga teveel in op art. 6:162 terwijl de lezer een jurist is. En kelderluik-arrest erin verwerken.
En paar grammaticale foutjes
Deze man weet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nooit 'je' gebruiken in een wetenschappelijke tekst. Dat staat lelijk en misplaatst
Mja misschien waren er wel voldoende redelijke maatregelen genomen om het te voorkomen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kwestie van vallen en de keldertrap weer opklimmen.
Die wilde ik net makenquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mja misschien waren er wel voldoende redelijke maatregelen genomen om het te voorkomen.
'U' dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nooit 'je' gebruiken in een wetenschappelijke tekst. Dat staat lelijk en misplaatst
Je moet sowieso oppassen ook met (te) vaak de lezer aan te spreken. Dat past ook niet echt in een dergelijke tekst.quote:
Wat vind je van praten in de eerste persoon?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt. Gewoon neutraal houden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet sowieso oppassen ook met (te) vaak de lezer aan te spreken. Dat past ook niet echt in een dergelijke tekst.
Hinderlijk is dat. Een goede auteur zal dan ook eerder "mijns inziens" gebruiken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van praten in de eerste persoon?
Nee. Dan ben je net een Belg die "je" gebruikt.quote:
Men. Bijvoorbeeld; 'Men moet zich bedenken dat een uiterste wil(sbeschikking) hoogstpersoonlijk is en derhalve niet bij volmacht gemaakt kan worden'.quote:
Ook niet of nauwelijks 'ik' gebruiken. Dat staat voor geen meter.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van praten in de eerste persoon?
Even onthouden, goeie.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Men. Bijvoorbeeld; 'Men moet zich bedenken dat een uiterste wil(sbeschikking) hoogstpersoonlijk is en derhalve niet bij volmacht gemaakt kan worden'.
Juist.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hinderlijk is dat. Een goede auteur zal dan ook eerder "mijns inziens" gebruiken.
Beeehhhhhh.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juist.
We zijn maar druk aan het hoeden
Heb jij daar de hardcopy? Versnipperaar en papier; niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Etsu het volgende:
Pax die voldoende heeft en na aanpassing wellicht ruim voldoende
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juist.
We zijn maar druk aan het hoeden
We mogen trots zijn op Pax.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Etsu het volgende:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Etsu het volgende:
Het was iemand van landsadvocaat. Zuid-as is een beetje hetzelfde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:10 schreef Giku het volgende:
[..]
Dit was voor Zuid-as werk? Of ook middelgrote kantoren (zeg 50-100)? (Ik weet niet wat je onder mindere goden verstaat)
Het gaat om een boel geld. Komt wellicht ook door de wildgroei aan advocaten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat een lap tekst
Zelfde heb ik gehoord van meerdere advocaten tijdens mijn stage. Tel daar bovenop dat de Orde de opleiding naar een 15.000 euro wil gaan gooien en je moet haast uitverkorene zijn, wil je ergens geselecteerd worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |