Dit heb ik ook altijd een mooie gevonden. Sneijdertje in 2010.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Robben heeft ook roids genomen, daar kreeg hij weer blessures van, moest hij weer cortisonen laten spuiten en toen begon de cirkel weer opnieuw.....
Dan ben je ook lekker bezig.quote:''In mijn eerste jaar Real Madrid heb ik zelfs elke wedstrijd met een spuit gespeeld. Ik had last van mijn heup."
"Op de wedstrijddag kreeg ik een inspuiting, daarna kon ik twee dagen niet lopen. Pas na het EK van 2008 heb ik een aantal weken rust genomen en ging het over."
Heb het idee dat ze in Nederland wel wat verstandiger zijn met dit soort zaken. Wel dat ze een spuit zetten als het geen kwaad kan verder, maar niet dit soort idiote dingen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit heb ik ook altijd een mooie gevonden. Sneijdertje in 2010.
[..]
Dan ben je ook lekker bezig.
je bedoelt PSV en Ronaldo?quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heb het idee dat ze in Nederland wel wat verstandiger zijn met dit soort zaken. Wel dat ze een spuit zetten als het geen kwaad kan verder, maar niet dit soort idiote dingen.
Cees-Rein van den Hoogenbandquote:
Tussen nog wel kijken en niet boeien zitten nog wel wat gradaties. organiserende instanties zouden op zijn minst hun best kunnen doen in de bestrijding van doping.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Uiteindelijk boeit toch niemand die doping? We zeggen allemaal 'foei' tegen de wielrenner, maar uiteindelijk willen we toch allemaal vermaakt worden? Zijn er minder mensen naar de 100m sprint gaan kijken sinds 1988 of de Balco-affaire? Staan er minder mensen langs de kant bij de Tour? Of zijn we allemaal minder sport gaan kijken na het Oost-Duitsland-drama?
en dat staat gelijk aan heel Nederland??quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Een trainer als Verbeek zie ik eerder zeggen dat ze op moeten donderen met een spuit
Wel een beetje voor de behoudende cultuur wat betreft spuiten zetten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat staat gelijk aan heel Nederland??
Uiteraard. Ik ben ook tegen doping, maar ondertussen blijf ik kijken en sta ik, zoals vanmiddag bij de finish van Dwars Door Vlaanderen, weer te springen voor de tv.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tussen nog wel kijken en niet boeien zitten nog wel wat gradaties. organiserende instanties zouden op zijn minst hun best kunnen doen in de bestrijding van doping.
Ook als Voeckler had gewonnen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben ook tegen doping, maar ondertussen blijf ik kijken en sta ik, zoals vanmiddag bij de finish van Dwars Door Vlaanderen, weer te springen voor de tv.
gewoon wat meer spuiten, dan winnen we gewoon weer eens wat vaker.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wel een beetje voor de behoudende cultuur wat betreft spuiten zetten.
Ik ook hoor. Wielrennen blijft gewoon een mooie sport.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben ook tegen doping, maar ondertussen blijf ik kijken en sta ik, zoals vanmiddag bij de finish van Dwars Door Vlaanderen, weer te springen voor de tv.
In zekere zin vind ik matchfixing nog veel erger dan doping. Met matchfixing wordt sport helemaal een farce.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Niet alleen matchfixing, vooral de doping.
Er zijn nu hele teams waarvan iedereen achteraf lacherig zegt dat ze massaal aan de dope zaten. Tot aan spelers aan toe. Consequenties heeft het niet. Maar als je ziet tot hoever een Armstrong terug in de tijd wordt opgejaagd, dan is een Juventus van 1996 in een veel grotere sport minstens net zo goed voorpagina nieuws.
Hebben ze een jaar of wat geleden ook gedaan en toen vonden ze niks. Benieuwd wat voor nieuwe opspoortechnieken ze nu dan hebbben.quote:
Hedrick, Timmer, Fabris, Wust en Bob?quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ze gaan dus Turijn hertesten. Zou mooi zijn als een paar schaatsers van hun voetstuk tuimelen.
Marianne Timmer boekt vast een vlucht naar Brazilië denk ikquote:Op donderdag 21 maart 2013 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ze gaan dus Turijn hertesten. Zou mooi zijn als een paar schaatsers van hun voetstuk tuimelen.
Wie is er nou naïefquote:Affaire Rochus-Nadal blijft sudderen
De affaire tussen de Belgische ex-prof Christophe Rochus en Rafael Nadal blijft de gemoederen bezig houden. Nu was het oom Toni Nadal, die olie op het vuur gooide. ‘Die Rochus is ongemanierd, wat een naïeveling’, fulmineert de vertrouwensman en coach van de Spaanse wereldster op de website puntodebreak.com. ‘Rafa heeft nooit verboden middelen tot zich genomen en zal dat ook nooit doen. Het is ongelooflijk, dat zo’n dwaas iets dergelijks heeft durven te verkondigen.’
In januari had de oudste van de Rochus-broers via een radio-interview de knuppel in het hoenderhok gegooid. ‘Natuurlijk zit doping in de tenniswereld’, verklaarde hij destijds. Rochus noemde de lange afwezigheid van Nadal en de Zweed Robin Söderling verdacht. ‘Het blijven geruchten, maar toch stelt iedereen zich dezelfde vraag. Hoe kan het dat Nadal zeldzaam goed is op Roland Garros en een maand later zogezegd niet meer kan spelen? Dat is verdacht, maar er zijn geen bewijzen.’
Nadat Nadal had gezegd het onbegrijpelijk te vinden, dat zulke beschuldigingen doodleuk mogen worden gepubliceerd was het nu de beurt aan oom Toni om elk gerucht in de kiem te smoren en de boodschapper ervan langs te geven. Maar van de invoering van een biologisch paspoort in de tennissport had Toni Nadal merkwaardig genoeg nog niet gehoord. ‘Biologisch paspoort? Ik weet niet wat dat is, ik weet niets over doping. Het wordt tijd dat de topsporter niet als een crimineel wordt behandeld. Maak de resultaten van controles openbaar. Uitstekend, maar probeer ook eens respect op te brengen voor topatleten.’
Tennis.nl
Ik word zo moe van dit soort mongolen.quote:
Ga er maar vanuit dat het niet veel gaat opleveren.quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
Iig Degenkolb en Kittel. O ja, en Martin.quote:
Mjah, die UV behandeling van het bloed. Op nogal jonge leeftijd naar Andreas Franke gestuurd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die Kittel heeft altijd pittige uitspraken, maar zocht vroeger ook altijd het randje op van het legale.
Niet iemand waarvoor ik mijn hand in het vuur durf te steken.
http://www.volkskrant.nl/(...)-voor-GW501516.dhtmlquote:Het internationaal antidopingbureau WADA heeft donderdag gewaarschuwd tegen het gebruik van 'GW501516', een experimenteel geneesmiddel dat al enige tijd op de zwarte markt wordt aangeboden ter bevordering van duurprestaties. Volgens WADA bevat het stoffen die giftig zijn en de gezondheid van de sporters ernstig in gevaar kunnen brengen.
De fabrikant hoopt GW501516 geregistreerd te krijgen als medicijn tegen zwaarlijvigheid, diabetes en hart- en vaatziekten. Onderzoek heeft uitgewezen dat het middel onder meer invloed heeft op de vetverbranding en de opname van glucose in de spieren. In combinatie met Aicar, aangeprezen als 'training in pilvorm', zou het het uithoudingsvermogen van atleten verbeteren. Die informatie berust echter alleen op dierproeven
Nu zijn ze echt wanhopigquote:Op vrijdag 22 maart 2013 07:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-voor-GW501516.dhtml
Werd ook eens tijd...quote:De medische commissie van de wereldvoetbalbond FIFA maakt zich grote zorgen over het toenemende gebruik van pijnstillers.
'Niet doping, maar het misbruik van medicatie is de grootste complicatie in het voetbal', betoogt Michel D'Hooghe, de voorzitter van de medische commissie, vrijdag in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Volgens de Belgische preses begint het probleem zich ook al in het jeugdvoetbal voor te doen.
De FIFA wijt het overmatig gebruik van medicatie aan een te drukke voetbalkalender. Volgens de medische commissie kan een gemiddelde voetballer ongeveer 60 wedstrijden per seizoen aan, maar veel spelers komen aan een veel hoger aantal. De pijn en kleine blessures die met overbelasting gepaard gaan, proberen voetballers te maskeren met pijnstillers en ontstekingsremmers.
'De medicijnen zorgen ervoor dat je minder pijn ervaart op het veld, waardoor je dieper kan gaan, maar eigenlijk maakt een voetballer de situatie zo alleen maar erger. Pijn is een alarmsignaal van het lichaam. Wie dat signaal negeert, is ongezond bezig. We zijn ondertussen al zover gekomen dat spelers soms niet eens kunnen spelen zónder de pillen.'
De FIFA weet dat op het WK onder 17 jaar van 2 jaar geleden in Mexico liefst één op de vier spelers pijnstillers slikte. Ook bij volwassenen is de trend stijgend. Lag het percentage van spelers die voetballen met pijnstilling op het WK 2006 nog op 29 procent, dan was dat 4 jaar later in Zuid-Afrika al geklommen naar 35 procent. 'Op dat WK was er zelfs een ploeg waarvan 21 van de 23 spelers medicatie nodig hadden. Dat is zorgwekkend.'
Is misbruik van medicatie niet een vorm van doping?quote:'Niet doping, maar het misbruik van medicatie is de grootste complicatie in het voetbal',
Ik vind van wel. Zo goed als elk dopingmiddel is ook een medicament dus waar trekken ze de grens. In het voetbal is er blijkbaar een medicatieprobleem geen dopingprobleem dus...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Is misbruik van medicatie niet een vorm van doping?
Cindy Klassen denk ik dan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
Vrij vertaald met Translate:quote:El abogado de Eufemiano Fuentes asegura que el Real Madrid tiene una deuda con el médico
MADRID, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -
El abogado de Eufemiano Fuentes, Tomás Valdivielso, ha asegurado este viernes que el Real Madrid tienen una deuda con el médico canario que no ha querido cifrar y que data de "2007, 2008 ó 2009", sin especificar la fecha exacta porque dijo no recordarla.
Tras la sesión del juicio oral de la Operación Puerto, inmerso en plena recta final en el Juzgado de Lo Penal número 21 de Madrid, Valdivielso sorprendió al citar al Real Madrid una vez que Fuentes ya había abandonado el lugar. "El Real Madrid mantiene una deuda con Eufemiano Fuentes del año 2007, 2008 ó 2009, no recuerdo", aseguró a la prensa sin dar más detalles.
quote:Eufemiano Fuentes's lawyer says that Real Madrid is indebted to the doctor
MADRID, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -
Eufemiano Fuentes's lawyer, Thomas Valdivielso, said on Friday that Real Madrid are indebted to the doctor has refused canary and encrypt data of "2007, 2008 or 2009", without specifying the exact date because he said not to remember .
After the session of the trial of Operation Puerto, immersed in the final straight in the Criminal Court number 21 of Madrid, citing Valdivielso surprised to Real Madrid after Fuentes had already left the place. "Real Madrid has a debt with Eufemiano Fuentes in 2007, 2008 or 2009, I remember," he told reporters without elaborating.
twitter:mattslaterbbc twitterde op vrijdag 22-03-2013 om 16:58:18Eufemiano Fuentes has just told Spanish radio that Real Madrid owes him money for work he did 2007-09...pin out of grenade time reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:00 schreef marcodej het volgende:
twitter:mattslaterbbc twitterde op vrijdag 22-03-2013 om 16:58:18Eufemiano Fuentes has just told Spanish radio that Real Madrid owes him money for work he did 2007-09...pin out of grenade time reageer retweet
Net als je boi Royston Drenthe.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef marcodej het volgende:
Sneijder speelde die periode bij Real btw.
"Er zit een stukje bloed op mn truitje!"quote:
Haha. Fuentes is on fire.twitter:mrconde twitterde op vrijdag 22-03-2013 om 17:05:23Eufemiano Fuentes: "Barcelona pay very well, but Real Madrid...well they still owe me money". reageer retweet
Misschien hadden alle spelers wel vrouwen met menstrual problems, weet jij veel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:08 schreef marcodej het volgende:
Haha. Fuentes is on fire.twitter:mrconde twitterde op vrijdag 22-03-2013 om 17:05:23Eufemiano Fuentes: "Barcelona pay very well, but Real Madrid...well they still owe me money". reageer retweet
Sneijder, Robben en Van der Vaart toch wel allemaal meer dan regelmatig lichamelijke problemen die op gebruik van bepaalde middelen kunnen duiden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef marcodej het volgende:
Sneijder, Robben, Drenthe, Van Nistelrooij, Van Der Vaart speler in die periode. Huntelaar kwam in de winter 2008/2009.
van der vaart is er iig gek door geworden, eerst je wijf slaan, scheiden, dan weer het slaan ontkennen....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef marcodej het volgende:
Sneijder, Robben, Drenthe, Van Nistelrooij, Van Der Vaart speler in die periode. Huntelaar kwam in de winter 2008/2009.
leg even uit?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sneijder, Robben en Van der Vaart toch wel allemaal meer dan regelmatig lichamelijke problemen die op gebruik van bepaalde middelen kunnen duiden.
Dat is hier toch al vaker besproken?quote:
Je schijnt ook heel agressief te worden door testo.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van der vaart is er iig gek door geworden, eerst je wijf slaan, scheiden, dan weer het slaan ontkennen....
Natuurlijk niet. Wel mooi dat hij weer wat spraakzamer is. Hopelijk verteld hij ooit het volledige verhaal, ook al zullen er dan wel geen juridische consequenties aan zitten.quote:
Dat van Alonso vraag ik me af, het is nl autosport, de coureur zelf heeft niet al teveel invloed op de prestaties.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nadal en Alonso nog en alle geruchten en verdachtmakingen zijn ook bevestigd.
Bijna goed.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat van Alonso vraag ik me af, het is nl autosport, de coureur zelf heeft niet al teveel invloed op de prestaties.
Zodra er een mogelijkheid tot een verbetering vd prestatie is, hoe klein ook, blijft er altijd een prikkel tot dopinggebruik.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat van Alonso vraag ik me af, het is nl autosport, de coureur zelf heeft niet al teveel invloed op de prestaties.
bij de start is hun hartslag 200, tijdens de race 170, EPO zou bijvb wel een verschil maken op het laatst van de racequote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zodra er een mogelijkheid tot een verbetering vd prestatie is, hoe klein ook, blijft er altijd een prikkel tot dopinggebruik.
Betere conditie, minder vermoeid aan het eind van de race = betere concentratie = betere prestatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij de start is hun hartslag 200, tijdens de race 170, EPO zou bijvb wel een verschil maken op het laatst van de race
Ook daar is conditie belangrijk natuurlijk. Het is wel een fysieke sport, je lichaam krijgt erg zware belastingen te verduren. G krachten, hoge temperaturen, etc. En toch mag je concentratie geen moment te verslapen. Ik kan me zo dus wel voorstellen dat zowel met training/herstel er een voordeel kan zijn, en ook kwa conditie/concentratie tijdens een race.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die neemt nog maar een Guinness.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer de NOS overgaat op een nieuwe kritische houding ten aanzien van het voetbal. De geloofwaardigheid van deze sport bereikt een nieuw dieptepunt.
hendriksmj al van zich laten horen?
Heb je die nekken van die gasten weleens gezien? En ja, ook daar is conditie belangrijk. Neemt niet weg dat ik niet denk dat elke F1-coureur pakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat niet veel coureurs het doen. Ook kwa blessures/pijn zullen er vast dingen worden gebruikt. Lichaam word wel op een zeer specifieke manier zwaar belast en zoals we van de voetballers weten zijn er genoeg middeltjes om dat niet te hoeven voelen (bij pijn/blessures).quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb je die nekken van die gasten weleens gezien? En ja, ook daar is conditie belangrijk. Neemt niet weg dat ik niet denk dat elke F1-coureur pakt.
Die gasten hebben zeker een goede conditie, maar ik heb het gevoel dat je bij de F1 op een bepaald moment een plateau bereikt, waar een nog betere conditie halen je resultaten niet meer zal verbeteren. Ik denk dat valsspelen in die sport niet direct bij de coureurs gebeurt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb je die nekken van die gasten weleens gezien? En ja, ook daar is conditie belangrijk. Neemt niet weg dat ik niet denk dat elke F1-coureur pakt.
Krijg je zo'n antwoord.twitter:keeskistemaker twitterde op vrijdag 22-03-2013 om 18:26:57@hendriksmj Wanneer kunnen we de nieuwe kritische benadering van de NOS bij het voetbal verwachten? Zou wel zo consequent zijn, natuurlijk. reageer retweet
Is hij nu aan het trollen of weet hij daadwerkelijk niets over voetbal en doping?twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 22-03-2013 om 18:35:52@keeskistemaker als Barca en Madrid de enige zijn, is het nog steeds een heeeel stuk minder structureel en lang dan koers. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |