quote:EINDHOVEN - Een vrouw van 18 jaar op een scooter is vrijdagmiddag geschept door een politieauto op de Noord Brabantlaan in Eindhoven. Hierbij is ze om het leven gekomen. Hoogstwaarschijnlijk komt het slachtoffer uit de omgeving van de plaats van het ongeval.
Het ongeluk gebeurde kort na een uur op de kruising van de Noord Brabantlaan en de Welschapsedijk.
Arrestatieteam onderweg
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan.
Op de Noord Brabantlaan is een tent neergezet met daarin het lichaam van de vrouw. De straat is afgezet. De scooter ligt beschadigd op de weg. Er zijn schotten geplaatst om kijkers op een afstand te houden.
Politie ter plekke uitgescholden
Veel mensen hebben zich verzameld op de plek van het ongeluk. Daarbij werd de politie uitgescholden door omstanders. De politie heeft geprobeerd ze te kalmeren. "Ze hebben als idioten over de busbaan gereden", aldus een boze ooggetuige vlak na het ongeluk tegen Omroep Brabant. "Dit ongeluk was nooit gebeurd als ze goed hadden opgelet."
Ook een student die in de buurt was zag de wagen met zeer hoge snelheid voorbijrijden. "Ik werd er gewoon bang van." Een andere ooggetuige, Dennis, zag meerdere wagens met hoge snelheid voorbij scheuren. "Een stuk of zes, zeven. De vrouw op de scooter reed door groen en een van de wagens reed er vol op. Alleen de wagen die de aanrijding veroorzaakte stopte, de rest reed door."
Onderzoek door Rijksrecherche
De leden van het arrestatieteam zijn opgevangen op het hoofdbureau. Het onderzoek is in handen van de politiekorps Zeeland en West-Brabant en de Rijksrecherche. Het is standaardprocedure dat een ongeluk waarbij de politie betrokken is niet door het eigen korps wordt onderzocht.
Gewoon niet doen dit.quote:EINDHOVEN - Familie en bekenden van de vrijdag verongelukte Memphis van Veen houden woensdagavond een stille tocht in Eindhoven om haar te herdenken.
Deelnemers aan de stille tocht verzamelen zich woensdagavond rond 18.30 uur bij de jachthaven naast het woonwagenkamp op de Welschapsedijk in Eindhoven, waar het slachtoffer woonde. Vanuit daar lopen zij naar naar de kruising van de Noord-Brabantlaan en de Welschapsedijk.
De 18-jarige Eindhovense kwam daar vrijdag rond 13.00 uur om het leven. Een arrestatieteam van de politie, dat op weg was naar een melding, reed haar aan. Het team reed met hoge snelheid over de busbaan, toen het slachtoffer op haar brommer over wilde steken. Ze werd geschept door een van de auto en stierf ter plekke.
Bron
Politie heeft haar doodgereden terwijl zij door groen licht reed.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:28 schreef Specularium het volgende:
Ten eerste is het nog twijfelachtig in hoeverre de politie hier schuld aan heeft
Ten tweede heeft een stille tocht nooit zin.
Er is een verschil tussen schuldig en verwijtbaar handelen.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:30 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Politie heeft haar doodgereden terwijl zij door groen licht reed.
Natuurlijk zijn ze schuldig.
Maar ze reden met alarmsignalen.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:30 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Politie heeft haar doodgereden terwijl zij door groen licht reed.
Natuurlijk zijn ze schuldig.
quote:Op maandag 18 maart 2013 07:36 schreef Faux. het volgende:
Iedereen weer schelden op de politie zonder dat ze ook maar een idee hebben van wat er precies gebeurd is![]()
quote:Op maandag 18 maart 2013 07:17 schreef Specularium het volgende:
het woonwagenkamp op de Welschapsedijk in Eindhoven, waar het slachtoffer woonde.
Ja dat wil niet zeggen dat ze dan mensen kapot mogen rijden. Ook hun moeten dan op een kruising ofiets goed uitkijken. Zou wat zijn zeg zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar ze reden met alarmsignalen.
Ze zullen het niet met opzet hebben gedaan. De chauffeur van die auto zal zich helemaal kapot zijn geschrokken.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:43 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Ja dat wil niet zeggen dat ze dan mensen kapot mogen rijden. Ook hun moeten dan op een kruising ofiets goed uitkijken. Zou wat zijn zeg zijn.
Ja uiteraard.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze zullen het niet met opzet hebben gedaan. De chauffeur van die auto zal zich helemaal kapot zijn geschrokken.
Ze hebben dan altijd voorrang.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:43 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Ja dat wil niet zeggen dat ze dan mensen kapot mogen rijden. Ook hun moeten dan op een kruising ofiets goed uitkijken. Zou wat zijn zeg zijn.
De grap is overigens dat die verwarde man blijkbaar helemaal geen pistool bij zich had. Nog maffer, die verwarde man belde de politie al rond 11:00 uur, dik 2 uur voordat het arrestatieteam uitrukte.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:15 schreef Specularium het volgende:
en arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool.
Ja de politie heeft op iedere straathoek een arrestatieteam staan.quote:Op maandag 18 maart 2013 08:08 schreef John5 het volgende:
[..]
De grap is overigens dat die verwarde man blijkbaar helemaal geen pistool bij zich had. Nog maffer, die verwarde man belde de politie al rond 11:00 uur, dik 2 uur voordat het arrestatieteam uitrukte.
Wat langer? 2 uur is wel wat meer dan "wat langer" hoor, zeker als er echt een malloot met een wapen rondloopt. En dan na 2 uur alsnog met bloedspoed uiteraard, want we hebben haast.quote:Op maandag 18 maart 2013 08:28 schreef Nyck het volgende:
[..]
Ja de politie heeft op iedere straathoek een arrestatieteam staan.
Natuurlijk duurt het wat langer voordat zo een team op de plek is waar ze moeten zijn.
Is die 200 km/u nu ineens een feit geworden?quote:Op maandag 18 maart 2013 08:03 schreef koekii het volgende:
200 km per uur is wel heel snel. Wie weet zag ze het wel, maar was ze net te laat met reageren
Binnen de bebouwde kom lijkt op zo'n moment 120 al net als 200.. Wss reden ze 100-120, niet zo verschrikkelijk. Plus, ze hadden geluids en lichtsignalen. Ja sorry, maar dan let je dus gewoon niet op op je scootertje.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is die 200 km/u nu ineens een feit geworden?
Nu dient de politie, ook al hebben ze geluids- en optische signalen wel kruisingen altijd met de nodige voorzichtigheid te benaderen. Is in deel 1 al een keer een link over gepost.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:09 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom lijkt op zo'n moment 120 al net als 200.. Wss reden ze 100-120, niet zo verschrikkelijk. Plus, ze hadden geluids en lichtsignalen. Ja sorry, maar dan let je dus gewoon niet op op je scootertje.
ben ik het uiteraard mee eens.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nu dient de politie, ook al hebben ze geluids- en optische signalen wel kruisingen altijd met de nodige voorzichtigheid te benaderen. Is in deel 1 al een keer een link over gepost.
In dit geval wel. Zijn ze tenminste even stil.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:28 schreef Specularium het volgende:
Ten eerste is het nog twijfelachtig in hoeverre de politie hier schuld aan heeft
Ten tweede heeft een stille tocht nooit zin.
Een stuk beter dan dat dode meisje en haar familie.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:36 schreef Faux. het volgende:
Iedereen weer schelden op de politie zonder dat ze ook maar een idee hebben van wat er precies gebeurd isHoe moet dat arrestatieteam zich wel niet voelen?
Met 80 de kruizing over zou je gewoon je baan koste...quote:Op maandag 18 maart 2013 09:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
ben ik het uiteraard mee eens.
Maar, en dit is natuurlijk pure speculatie, stel dat ze 120 reden, die mannen remmen ook af bij een kruising met stoplichten hoor! dus omstanders zien het als zijnde 120km/h en overdrijven dat naar 200km/h, maar uiteindelijk reden ze bij de kruising zelf misschien 80?
Het publiek en de media kan veel uit verband trekken.
En wat hierboven ook al gezegd is, die bestuurder van de auto zal zich ook doodgeschrokken hebben.
midden in een colonne? Voel loeiende sirenes en zwaailichten? Absoluut niet..quote:Op maandag 18 maart 2013 20:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Met 80 de kruizing over zou je gewoon je baan koste...
Nee, daar had ik ontheffing voorquote:Op maandag 18 maart 2013 20:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Jij bent er zeker ook zo 1 die altijd zeurt 'dat de politie zo traag is'?
Voor de volledigheid even toevoegen dat de politiewoordvoerder diezelfde dag heeft verklaard dat het bewuste voertuig alleen reed. NIET in een rij auto's.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:50 schreef DW457 het volgende:
Daarbij is het sowieso een vreemd ongeval, zeker als de suggestie uit het nieuwsbericht in deel 1 klopt dat het één van de laatste wagens was van het AT. Dat zou betekenen dat ze de andere wagens wel voorbij heeft moeten zien komen...
Hoe dan ook, het onderzoek zal moeten uitwijzen wat er daadwerkelijk is gebeurd. Een conclusie trekken op basis van enkel een artikel uit de media kan gewoon niet.
Wat overigens in tegenspraak is met ooggetuigeverklaringen, althans... die zagen meerdere auto's aankomen, de voorste stoppen en vervolgens werd die auto ingehaald.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:16 schreef Montagui het volgende:
Voor de volledigheid even toevoegen dat de politiewoordvoerder diezelfde dag heeft verklaard dat het bewuste voertuig alleen reed. NIET in een rij auto's.
Helaas wel. Dit gegeven moedigt roekeloos rijden aan.quote:
Ja, maar ze riepen ook 180 km/u, dus ik vermoed wel enige overdrijving. Die auto die stopte hoorde er sowieso kennelijk niet bij (althans, dat las ik ergens), dus laat het er 3-4 geweest zijn...quote:Op maandag 18 maart 2013 21:37 schreef k_man het volgende:
Die ooggetuigen hadden het over zes of zeven auto's, wat onwaarschijnlijk is bij een AT. Als je die ziet rijden, zijn het altijd tussen de twee en vier auto's, volgens mij.
Je hoort het ook?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:38 schreef Copycat het volgende:
Maar verder generaliseren we er niet op los, in slordig Nederlands.
Doh, je eigen idiote rijstijl op youtube vastleggenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:36 schreef desiredbard het volgende:
Dit soort sukkels zit dus op scooters
Grote bek liefst met domme snol en een webcam op de helm die vastlegt hoe we de regels aan onze laarsjes lakken...
racende politieauto's zijn er ook nooi als je ze nodig hebt
FOK!-user LeeHarveyOswald is dat toch? Of zit ik abuis?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je hoort het ook?
Me bril is gewond.... niet een keer maar wel tien.
Wat een sukkel
Toen werkte ik in hapert en daar vloog dat toestel al laag over.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:53 schreef DS4 het volgende:
Doet mij denken aan de ramp met de Hercules. Die zag ik overvliegen en meteen viel mij op hoe extreem laag deze vloog. Officiele verklaring: het toestel vloog tot vlak voor de crash op normale hoogte. Yeah, right...
Nou ja... precies. Ik ben bepaald niet de enige die het gezien heeft, maar officieel was er niets bijzonders aan de hoogte. Kortom: zo'n officiële verklaring neem ik niet meteen voor waar aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Toen werkte ik in hapert en daar vloog dat toestel al laag over.
Ja en nee. Ik ken de omstandigheden niet, dus ik kan er niets van zeggen, maar in zijn algemeenheid maakt het voeren van zwaailichten en sirene niet dat je daarmee ontslagen wordt van iedere verantwoordelijkheid. Dan nog moet je uitkijken en inschatten of hetgeen je doet in die omstandigheid kan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
En och, errug zielig voor de mejuffrouw uit de OP, maar die signalen zijn er niet voor noppes. Dat geeft gewoon voorrang, ongeacht de omstandigheden.
Dat ligt een beetje aan het soort melding.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:37 schreef k_man het volgende:
Die ooggetuigen hadden het over zes of zeven auto's, wat onwaarschijnlijk is bij een AT. Als je die ziet rijden, zijn het altijd tussen de twee en vier auto's, volgens mij.
bron: http://www.omroepbrabant.(...)ed+gaat+vrijuit.aspxquote:Agent die Memphis van Veen uit Eindhoven doodreed gaat vrijuit
Laatst gewijzigd: maandag 1 juli 2013 - 09:17 | Auteur: Corné Verschuren
Ongeveer duizend mensen hielden een stille tocht (Foto: Hans van Hamersveld) EINDHOVEN - De agent die op 15 maart de 18-jarige Memphis van Veen uit Eindhoven doodreed wordt niet vervolgd.
Uit onderzoek van het politiekorps Zeeland/West-Brabant en de rijksrecherche is wel gebleken dat het lid van arrestatieteam, dat met zwaailichten en sirenes onderweg was naar een melding, onvoorzichtig heeft gereden. Justitie komt volgens De Telegraaf in de loop van maandag met een verklaring. Memphis van Veen werd door de auto van het arrestatieteam geschept toen ze met haar scooter wilde oversteken.
Ongeveer duizend mensen hielden daags na het ongeval een stille tocht ter nagedachtenis aan Memphis.
Onaanvaardbare beslissing
De advocaat van de nabestaanden van de door de politie doodgereden Memphis van Veen is verbaasd over de beslissing om de betrokken agent niet te vervolgen. In De Telegraaf zegt advocaat Marijn Zuketto dat de beslissing van justitie 'niet uit te leggen valt'. "Dit is een onaanvaardbare beslissing."
Zuketto zegt stappen te gaan ondernemen. "Met deze stand van zaken rest ons geen andere keus dan naar het gerechtshof in Den Bosch te stappen voor een artikel 12-procedure. We gaan dan de rechter vragen om het Openbaar Ministerie alsnog over te laten gaan tot vervolging van de betrokken agent."
Waarom? Als je sirenes en zwaailichten aan hebt staan betekent dat toch niet dat je als een malle door rood moet knallen?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef nikk het volgende:
Hoewel ik van mening ben dat politieagenten teveel het hand boven het hoofd wordt gehouden is de uitspraak in deze zaak m.i. terecht.
Omdat:quote:Op maandag 1 juli 2013 10:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom? Als je sirenes en zwaailichten aan hebt staan betekent dat toch niet dat je als een malle door rood moet knallen?
Zeker in dit geval, waarbij een politiewagen dus wel stopte om de scooter voorrang te geven maar de achteroprijdende wagen er langs knalde.
http://www.omroepbrabant.(...)en.aspx&action=media
quote:Het arrestatieteam was met spoed onderweg naar een melding in Bergeijk. Een auto van het team stond al, met zwaailichten en sirenes op het kruispunt om ruimte te maken voor de volgende auto's van het team. Memphis stond te wachten en toen het groen werd, stak ze ondanks aanwijzingen van de agent de weg over en werd geschept.
De jeugd van tegenwoordig laat zich niks meer vertellen, al helemaal niet door de politie.quote:
Dat is niet hoe die ooggetuige het vertelt, hij zegt dat de eerste wagen stopte voor de scooter. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan denkt dat je voorlangs mag.quote:
Het waren burgerauto's met van die kleine lampjes in de grill. Daarnaast, als de eerste wagen van die 'stoet' je voorrang geeft hoef je toch niet te verwachten dat de 2e(?) wagen je aanrijdt?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef Fides het volgende:
Ben op zich wel benieuwd waarom je denkt een kruispunt over te moeten gaan als er een kolonne racende politieauto's met sirenes eraan komen. Ze had zeker oordopjes/muziek op dr kop ofzo.
Dit. Snap dat de familie verdrietig is, maar het meisje had niet over moeten steken. Kom regelmatig langs de plek rijden waar het gebeurd is: het is een vrij lange straat waar je verkeer van verre moet aan kunnen zien komen. De gelegde bloemen die er lagen zijn inmiddels aardig vergeeld.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:39 schreef mstx het volgende:
Als het stoplicht op groen staat betekent dat niet dat je zelf niet meer hoeft op te letten.
En een stille tocht slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Het is dus geen voorrang geven maar in colonne rijden. Kop over kop.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het waren burgerauto's met van die kleine lampjes in de grill. Daarnaast, als de eerste wagen van die 'stoet' je voorrang geeft hoef je toch niet te verwachten dat de 2e(?) wagen je aanrijdt?
Dat begrijp ik, maar schijnbaar is dat toch niet zo duidelijk overgekomen op dat meisje. Het is natuurlijk ook geen alledaagse situatie, ik kan mij goed voorstellen dat ze daadwerkelijk dacht dat de wagen voor haar stopte en niet om de kruising te blokkeren.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is dus geen voorrang geven maar in colonne rijden. Kop over kop.
De voorste sluit oprit, zijstraat, kruising af zodat de stoet door kan. De afsluiten sluit achter aan.
Dat doen ze vaak met snel transport. Zo doen ze dat ook met escortes o.a. van de koning.
dom wicht.... voor je het weet kom je eronder en ben je dood.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:06 schreef nikk het volgende:
Het arrestatieteam was met spoed onderweg naar een melding in Bergeijk. Een auto van het team stond al, met zwaailichten en sirenes op het kruispunt om ruimte te maken voor de volgende auto's van het team. Memphis stond te wachten en toen het groen werd, stak ze ondanks aanwijzingen van de agent de weg over en werd geschept.
Je hebt nog nooit een afgezet kruispunt gezien waarbij ze het verkeer regelen?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:20 schreef Basp1 het volgende:
En hoe zat die agent dan precies aanwijzingen te geven in zijn auto die ergens midden op een kruispunt stond terwijl de fietsovergangen aan de zijkanten van de kruising zitten.
Ik nog nooit van een arrestatie team waarbij de voorste auto steeds stopt, jij wel dan? Hoe kan 1 auto fatsoenlijk een heel kruispunt afzetten verklap het ons eens.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:27 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een afgezet kruispunt gezien waarbij ze het verkeer regelen?
Zie hier regelmatig één auto die stopt, agent stapt uit en regelt het verkeer met zijn fluitje en handgebaren.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik nog nooit van een arrestatie team waarbij de voorste auto steeds stopt, jij wel dan? Hoe kan 1 auto fatsoenlijk een heel kruispunt afzetten verklap het ons eens.
maar ooggetuigen zijn per definitie een onbetrouwbare bron van informatiequote:Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is niet hoe die ooggetuige het vertelt, hij zegt dat de eerste wagen stopte voor de scooter. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan denkt dat je voorlangs mag.
Als de agent had uitgestapt, iets had omgeroepen of whatever had dat een dode gescheeld.
misschien was ze gewoon een kamperpuber die schijt heeft aan de politie en daarom obstinaat de aanwijzingen negeerde.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar schijnbaar is dat toch niet zo duidelijk overgekomen op dat meisje. Het is natuurlijk ook geen alledaagse situatie, ik kan mij goed voorstellen dat ze daadwerkelijk dacht dat de wagen voor haar stopte en niet om de kruising te blokkeren.
Worden de procedures nog geevalueerd nav dit ongeval?
ditquote:Op maandag 1 juli 2013 11:25 schreef ZodiaX het volgende:
Het is een ongeluk, dat gebeurd nu eenmaal.
Het meisje had niet goed opgelet en de politieauto had wellicht iets meer moeten opletten.
Terecht dat er geen schuldige word aangewezen, dit is al vreselijk genoeg voor de bestuurder van de auto.
Ga huilen.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:36 schreef stalybridge het volgende:
Eerst er een paar uur over doen om het team bij elkaar te krijgen en dan heel hard rijden omdat iedere seconde telt.
Goed hoor.
Deze agenten zijn vast heel anders dan alle agenten die ik ken en die het bijzonder geil vinden om met zwaailicht extreem hard te rijden.
Waar haal jij vandaan dat er is gesommeerd? Nergens heb ik terug gevonden dat er uberhaupt signalen zijn gegeven door de bestuurder, anders dan licht en sirene.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:18 schreef jamesb het volgende:
[..]
Ga huilen.
Idioot.
On topic: Iedereen die de locatie heeft gezien weet dat er geen sprake is van roekeloos rijgedrag. Het kruispunt was afgezet en er was zelfs nog een hele weg tussen deze busbaan en de plek waar ze werd gesommeerd stil te blijven staan. Dat ze hier niet naar heeft geluisterd is een totaal ander verhaal.
Wat voor signalen wil je nog meer? Een rookbommenwerper op het dak van de auto?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat er is gesommeerd? Nergens heb ik terug gevonden dat er uberhaupt signalen zijn gegeven door de bestuurder, anders dan licht en sirene.
Dat is dus wat anders dan sommeren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:25 schreef WH141 het volgende:
[..]
Wat voor signalen wil je nog meer? Een rookbommenwerper op het dak van de auto?
Hoe kun je nou oversteken als er een auto voor je staat? Ze heeft de auto dus bewust ontweken voordat ze overstak? Voor je het weet wordt je omver gereden, gevaarlijk hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is dus wat anders dan sommeren.
Volgens de ooggetuige stopte de auto voor het meisje.
Doofpot? Er heeft een onderzoek plaatsgevonden, bovendien gaat de advocaat van de familie nog verder procederen, allerminst een doofpot dus.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:21 schreef VeX- het volgende:
Gevalletje doofpot dus.
Had eigenlijk ook niet anders verwacht.
quote:
Ik begrijp dat je het op 2 manieren kan interpreteren, alleen zoals de ooggetuige het vertelt gaf hij voorrang aan het meisje door ervoor te stoppen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:55 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Hoe kun je nou oversteken als er een auto voor je staat? Ze heeft de auto dus bewust ontweken voordat ze overstak? Voor je het weet wordt je omver gereden, gevaarlijk hoor.
Heb jij ooit voorrang gekregen van een voorrangsvoertuig met optische en geluidssignalen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het op 2 manieren kan interpreteren, alleen zoals de ooggetuige het vertelt gaf hij voorrang aan het meisje door ervoor te stoppen.
Beetje zoals dit plaatje dus, maar dan ipv voetganger de scooter (en verkeerslichten moet je er even bij denken).
[ afbeelding ]
Dus de feitelijke situatie is eigenlijk onduidelijk voor hen die er niet bij waren (wij dus) en toch weet men hoe het allemaal zit en dat de fout aan kant van de politie zit?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het op 2 manieren kan interpreteren, alleen zoals de ooggetuige het vertelt gaf hij voorrang aan het meisje door ervoor te stoppen.
Beetje zoals dit plaatje dus, maar dan ipv voetganger de scooter (en verkeerslichten moet je er even bij denken).
[ afbeelding ]
Doet dat ertoe? Daarnaast, als dat voertuig stopt (wellicht is hij gearriveerd op de plaats van bestemming) wat moet je dan normaal gesproken doen, wachten tot je een ons weegt?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb jij ooit voorrang gekregen van een voorrangsvoertuig met optische en geluidssignalen?
Flinke baas als jij een sirene hoort als er met 100+ word gereden vanuit tegengestelde richting, wind de andere kant op, herrie scooter onder je reet en een helm op... Wedden dat je niks hoort tenzij heel dichtbij? En dan zou het te laat zijn want hoge snelheid.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:55 schreef OudeBok het volgende:
Als je op de scooter zit denk ik niet dat je een excuus hebt als het niet horen van een politiesirene.
Ik vind het natuurlijk heel erg dat dit een leven heeft moeten kosten, maar ja.. Sirene is sirene, en die hoor je toch echt wél aankomen en je wéét dat je dan moet stoppen en eerst moet kijken waar die vandaan komt als je niet midden op een drukke weg rijdt. Nou ja, het moet niet, maar het is voor de eigen veiligheid wel aan te raden.
Zie NWS / Arrestatieteam politie schept scooter in Eindhoven, vrouw (18) dood #2quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Hoe is het onderzoek naar deze zaak afgelopen? Zijn er al resultaten?
Thanks!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zie NWS / Arrestatieteam politie schept scooter in Eindhoven, vrouw (18) dood #2
Ja was dit allemaal aan de gang? Of roep je maar wat?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:58 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Flinke baas als jij een sirene hoort als er met 100+ word gereden vanuit tegengestelde richting, wind de andere kant op, herrie scooter onder je reet en een helm op... Wedden dat je niks hoort tenzij heel dichtbij? En dan zou het te laat zijn want hoge snelheid.
Maar goed.
Flink bazenklimaat als deze factoren net allemaal spelen en hulpwagen in kwestie zonder zwaailichten rijdt. Een beetje scooterrijder weet toch echt wel hoe hij/zij met de spiegels om moet gaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:58 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Flinke baas als jij een sirene hoort als er met 100+ word gereden vanuit tegengestelde richting, wind de andere kant op, herrie scooter onder je reet en een helm op... Wedden dat je niks hoort tenzij heel dichtbij? En dan zou het te laat zijn want hoge snelheid.
Het gebeurt heel vaak dat een sirene NIET gehoord word hoor... Je onderschat alle factoren behalve de luiheid van de sirene..
Maar goed.
Hij/zij roept maar wat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:15 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ja was dit allemaal aan de gang? Of roep je maar wat?
Hij roept wat op basis van ervaringen en gewoon normale middelbare school natuurkunde. Het dopler effect treedt namelijk op waardoor vooral bij snel aankomende sirenes deze lang niet zo goed hoorbaar zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:15 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ja was dit allemaal aan de gang? Of roep je maar wat?
Pardon? Misschien moet jij je natuurkundeboeken nog eens nalezen, want dit slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hij roept wat op basis van ervaringen en gewoon normale middelbare school natuurkunde. Het dopler effect treedt namelijk op waardoor vooral bij snel aankomende sirenes deze lang niet zo goed hoorbaar zijn.
Van wat ik geleerd heb krijg je door het doppler effect toch echt een hogere toon voor de wagen uit, en juist oren zijn minder gevoelig voor hogere tonen. Dus verklap mij eens waarom dit dan nergens op zou slaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Pardon? Misschien moet jij je natuurkundeboeken nog eens nalezen, want dit slaat echt nergens op.
Dan moeten het flink hogere tonen zijn. Anyway, van t doplereffect is vooral sprake als de wagen voorbij rijdt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van wat ik geleerd heb krijg je door het doppler effect toch echt een hogere toon voor de wagen uit, en juist oren zijn minder gevoelig voor hogere tonen. Dus verklap mij eens waarom dit dan nergens op zou slaan.
Tenzij die politieauto een paar keer de snelheid van het geluid gereden heeft zijn die tonen echt niet zoveel hoger hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van wat ik geleerd heb krijg je door het doppler effect toch echt een hogere toon voor de wagen uit, en juist oren zijn minder gevoelig voor hogere tonen. Dus verklap mij eens waarom dit dan nergens op zou slaan.
Bij snelheden boven de geluidsnelheid treedt er een ander effect op dat heeft niets meer met het doppler effect te maken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:52 schreef heite het volgende:
[..]
Tenzij die politieauto een paar keer de snelheid van het geluid gereden heeft zijn die tonen echt niet zoveel hoger hoor.
Het zou natuurlijk wel een verklaring zijn voor het niet horen van die sirene.. Overigens treedt het Doppler effect dan nog gewoon op.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij snelheden boven de geluidsnelheid treedt er een ander effect op dat heeft niets meer met het doppler effect te maken.![]()
De frequentie verhoging als toeschouwer die je van voren hoort bij 100 Km/u is ongeveer 8.1% .
En wat is volgens jou de verplichting als een voorrangsvoertuig met toeters en bellen voor je neus stopt (en dan bedoel ik met voor je neus stoppen zoals de ooggetuige het omschrijft).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:47 schreef jamesb het volgende:
[..]
Sommeren: Aanmanen tot het voldoen aan een verplichting
Hoe wil je het anders omschrijven.
Voorrangsvoertuig. Alleen dat lijkt me al overduidelijkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En wat is volgens jou de verplichting als een voorrangsvoertuig met toeters en bellen voor je neus stopt (en dan bedoel ik met voor je neus stoppen zoals de ooggetuige het omschrijft).
quote:De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.
Neequote:Op maandag 18 maart 2013 21:37 schreef k_man het volgende:
Die ooggetuigen hadden het over zes of zeven auto's, wat onwaarschijnlijk is bij een AT. Als je die ziet rijden, zijn het altijd tussen de twee en vier auto's, volgens mij.
Uit alle dingen blijkt wel dat mevrouw niet heeft geluisterd... eigen schuld dus. Of ze was gewoon heel dom, immers andere mensen begrepen wel dat ze moesten stoppen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:39 schreef jamesb het volgende:
[..]
Voorrangsvoertuig. Alleen dat lijkt me al overduidelijk
En om dit nog even aan te vullen:
[..]
Rood lichtquote:Op maandag 18 maart 2013 07:37 schreef arjan1212 het volgende:
Politie mag door Rood licht rijden met 200 km per uur.. als het nodig is
Richtlijn, kan met goede redenen dus best van worden afgeweken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:28 schreef dontcare het volgende:
[..]
Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.
bron: Landelijke Brancherichtlijn Verkeer Politie
ja Kutquote:
maar dan ben je achteraf wel aansprakelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Richtlijn, kan met goede redenen dus best van worden afgeweken.
Wie heeft er voorrang?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar dan ben je achteraf wel aansprakelijk.
Krijg je voorrangquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wie heeft er voorrang?
Juist nog steeds de hulpdiensten
Heb je voorang te verlenen of niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Krijg je voorrang
of
Neem je voorrang?
Juist, daarom aansprakelijk.
Die regels hanteerden wij nooit bij het korpsquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Heb je voorang te verlenen of niet?
Als jij iemand aanrijd die van rechts komt op een gelijke krijsingben jij verantwoordelijk
Als jij iemand aanrijd die op een voorrangs weg rijd ben jij verantwoordelihk
als jij een geen voorrang verleent aan eebn hulpverlener (Brandweer Ambulance Politie) aanrijdt terwijl die zwaailicht en drietongige hoorn viert ben jij verantwoordelijk.
Wordt er geen verkeersexamen meer gedaan op de basisscholen????
De rechter is t niet met je eens; ergo, jouw visie van deze werkelijkheid klopt niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef Life2.0 het volgende:
met spoed rijden = verantwoordelijk, jij bent degene die afwijkt van de norm en de ervaring hebt om fouten van een ander op te vangen, niet andersom
Oh is dat zo?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:
[..]
De rechter is t niet met je eens; ergo, jouw visie van deze werkelijkheid klopt niet.
quote:Uit onderzoek van het politiekorps Zeeland/West-Brabant en de rijksrecherche is wel gebleken dat het lid van arrestatieteam, dat met zwaailichten en sirenes onderweg was naar een melding, onvoorzichtig heeft gereden
Verantwoordelijk nemen gedragen is niet juridisch verantwoordelijk zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef Life2.0 het volgende:
met spoed rijden = verantwoordelijk, jij bent degene die afwijkt van de norm en de ervaring hebt om fouten van een ander op te vangen, niet andersom
En hier:quote:
Ik heb de filmpjes geplaatst zodat je niets hoeft te lezen :-)quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:43 schreef Life2.0 het volgende:
heb de uitspraak niet gelezen maar op grond van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |