Niet alleen vag maakt ruk motoren ook opel heeft zo zn probleempjes.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
eens, veel toffer.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Bochtsprintjes op de klaverbladen zijn veel leuker, maar daar wil bijna niemand aan meedoen.
Geen ervaring met turbo's dus kan ik niet over meepraten. Ik spreek ook het M54 blok van BMW waarmee ik al bijna 2 ton zonder noemenswaardige problemen rondrij. Natuurlijk trap ik hem niet in het rood net na het starten maar trek hem vlot naar 4000 toeren na een paar straten en geen centje pijn. Verbruikt wel wat olie maar niet buitensporig.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, hij doelt erop dat je op die manier je motor om zeep aan het helpen bent. Koppakking eruit blazen, etc. Een turbo moet opwarmen én afkoelen. Afkoelen doe je door het laatste stuk rustig te rijden in een laag toerental, opwarmen doe je door rustig te beginnen.
Dit dus.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen
Hier op de ring (70 km/u) staat al jaren een flitskast net na een stoplicht, maar het lukt nog regelmatig om petjes aan een boete te helpenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen
Het zal ze werkelijk een worst wezen, niet iedereen ligt wakker van een snelheidsboete.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:15 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sta je rustig op de rechter rijstrook te wachten op groen, komt er zo'n kachelpijp naast je staan revven. Bij groen gewoon meegaan en net iets voor blijven, maar bij 75 stoppen en zien hoe er weer geld in de staatskas wordt gepompt
BMW;s vinden koud stampen heul niet leuk andersquote:Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BMW;s vinden koud stampen heul niet leuk anders
Ik vind na een paar straten niet noodzakelijkerwijs al meteen naar 4krpm trappen anders aardig stampen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
Ja, wees er maar trots op.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
Ben niet trots, toon alleen aan dat je echt geen 20km hoeft warm te rijden om de motor heel te houden.quote:
blijft hetzelfde verhaal. zeg gewoon niks als je niks weet.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
engine of the year award gewonnenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:
maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
verbruikt al olie met nog geen 2 ton, terwijl die dat niet zou hoeven. hoe komt dat? doordat je niet onder de 3k blijft met een koude motor (zoals bmw wel graag ziet, staat ook in je boekje)quote:Op zondag 17 maart 2013 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geen ervaring met turbo's dus kan ik niet over meepraten. Ik spreek ook het M54 blok van BMW waarmee ik al bijna 2 ton zonder noemenswaardige problemen rondrij. Natuurlijk trap ik hem niet in het rood net na het starten maar trek hem vlot naar 4000 toeren na een paar straten en geen centje pijn. Verbruikt wel wat olie maar niet buitensporig.
Nu trek je wel de aandacht, hé?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:13 schreef ukga het volgende:
wat is ´revven`?
Het klinkt als een combinatie van rimmen en beffen
Ehm,quote:Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
engine of the year award gewonnen
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks
Waarom zeg jij dan wel wat? Want je weet zelf ook vrij weinig zo te horenquote:Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
engine of the year award gewonnen
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks
Van het verschil in verbruik tussen een 3 liter en 1.4 Tsi kun je anders in 300000 best wel het 3x dat tsi blok reviseren.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
heb dan meer vertrouwen in een atmosferisch 3 liter blok dan een downsize 1.4 turbomotor met 170pk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |