abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124173247
Regelmatig tref ik onder het autorijden vaak vrienden aan bij het stoplicht. Wij dagen elkaar altijd uit om te kijken wie er bij het eerste stoplicht aankomt, ik wil wel graag even melden dat ik niet deel uitmaak van de welbekende VW-petjes cultuur en dat ik dit soort praktijken enkel s'nachts uitvoer wanneer er geen hond te bekennen is op straat.

Ik ben doorgaans altijd zuinig op mijn auto en vraag ik mij af wat een motorblok anno 2013 nou daadwerkelijk tegen kan. Vaak zet ik de versnellingsbak in zijn 1, houdt de koppeling ingetrapt en laat de motor langzaam opkomen tot 2000 toeren wanneer gevoelsmatig het moment aanbreekt dat het stoplicht op groen springt. De reden hiervoor is is dat de auto lekker vlot wegtrekt wanneer wij weer eens hebben besloten om een sprintje tegen elkaar af te leggen.

Maar is dit slecht voor een (moderne)auto? Ik begrijp best dat het "Revven" zoals de gemiddelde pet dragende VW golf bestuurder zeker niet aan te raden is, maar een beetje zal toch niet heel schadelijk zijn, laten we zeggen tot 2500 toeren?
pi_124173341
gewoon vaak doen. gaat ie kapot dan heb je je antwoord.
  zondag 17 maart 2013 @ 18:36:53 #3
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_124173384
2500 toeren? Serieus? Kijk je weleens op je toerenteller als je op de snelweg rijdt?

Grootste nadeel van dit soort rijgedrag is dat omstanders denken dat je IQ gelijk is aan dat van een geestelijk beperkte naaktslak.
pi_124173419
je koppeling waardeert het in elk geval NIET
  Eindredactie Games zondag 17 maart 2013 @ 18:38:14 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124173447
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:33 schreef RuckTape het volgende:
Regelmatig tref ik onder het autorijden vaak vrienden aan bij het stoplicht. Wij dagen elkaar altijd uit om te kijken wie er bij het eerste stoplicht aankomt, ik wil wel graag even melden dat ik niet deel uitmaak van de welbekende VW-petjes cultuur en dat ik dit soort praktijken enkel s'nachts uitvoer wanneer er geen hond te bekennen is op straat.

Ik ben doorgaans altijd zuinig op mijn auto en vraag ik mij af wat een motorblok anno 2013 nou daadwerkelijk tegen kan. Vaak zet ik de versnellingsbak in zijn 1, houdt de koppeling ingetrapt en laat de motor langzaam opkomen tot 2000 toeren wanneer gevoelsmatig het moment aanbreekt dat het stoplicht op groen springt. De reden hiervoor is is dat de auto lekker vlot wegtrekt wanneer wij weer eens hebben besloten om een sprintje tegen elkaar af te leggen.

Maar is dit slecht voor een (moderne)auto? Ik begrijp best dat het "Revven" zoals de gemiddelde pet dragende VW golf bestuurder zeker niet aan te raden is, maar een beetje zal toch niet heel schadelijk zijn, laten we zeggen tot 2500 toeren?
het hele tijd ontkennen dat je een petje bent spreekt niet in je voordeel...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_124173476
Als een motorblok op temperatuur is kun je lekker gas geven wel eerst rustig warm rijden de eerste 20 km
pi_124173509
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:39 schreef hunkpunker19 het volgende:
Als een motorblok op temperatuur is kun je lekker gas geven wel eerst rustig warm rijden de eerste 20 km
:')
pindazakje
pi_124173512
quote:
4s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:38 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het hele tijd ontkennen dat je een petje bent spreekt niet in je voordeel...
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet. :') Ik rijdt overal exact de maximum snelheid en overschrijd deze nooit, soms rijd ik zelfs nog te rustig. _O-
pi_124173547
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet. :')
wat voor auto rij je? merk / type / bouwjaar, liefst een pic? :P
pi_124173678
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat voor auto rij je? merk / type / bouwjaar, liefst een pic? :P
Toyota Yaris 1.6, ik meen ergens uit 2004. Het is niet de meest mannelijke auto maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten! _O_
pi_124173707
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:44 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Toyota Yaris 1.6, ik meen ergens uit 2004. Het is niet de meest mannelijke auto maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten! _O_
alles standaard? :P inclusief lichten etc? :P
pi_124173750
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

alles standaard? :P inclusief lichten etc? :P
Alles! :P
pi_124173763
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:46 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Alles :P
nou vooruit. geen petje dan. misschien :P
  zondag 17 maart 2013 @ 18:51:11 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124173880
Quartermiles trekken met een Aygo :')
TS zit gewoon te trollen.
pindazakje
  zondag 17 maart 2013 @ 18:54:14 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_124174006
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:')
Je blok moet op temperatuur zijn he, niet je koelwater ;)
  zondag 17 maart 2013 @ 19:13:38 #16
97111 ukga
Siewosie baas
pi_124174669
wat is ´revven`?
Het klinkt als een combinatie van rimmen en beffen :@
pi_124174897
Rond het maximum koppel van je motorblok, dat is het beste voor een snelle start, dan is de verbranding van de motor optimaal.

Dus als je een Yaris 1.3 (ik kan geen 1.6 vinden) uit 2004 hebt, is dat bij 4200 rpm,
daaronder is het vermogen te laag, omdat de verbranding niet optimaal is, door het te lage toerental, daarboven het vermogen te laag, omdat de motor te snel draait (overtoeren, meer slijtage dan nodig).

Maar goed, als je motor op bedrijfstemperatuur is (dat is idd niet gelijk als je koelwater 90 graden is) dan heeft je motor een koppel van 121nm bij 4200 rpm, dan ga je waarschijnlijk met spinnende banden weg en dan ben je weer niet de snelste, of je brand je koppeling snel door in de 1e, omdat je van 0 km/u naar waarschijnlijk iets van 30/40 km/u op je koppeling moet versnellen...
(een verbrande koppeling ruik je overigens, die stinkt hard, een koppeling die moet worden vervangen, merk je als je gas geeft en je motor gaat harder draaien ten opzichte van je snelheid)

Overigens inderdaad alleen bij een warme motor doen, want anders is de ruimte tussen de cilinder en het motorblok (lang) niet optimaal, wat zeer veel slijtage oplevert in het motorblok, zeker bij hoge toerentallen.

De olie zit dan nog niet overal, omdat deze te dik/stroperig is om overal makkelijk te komen en zonder deze olie, is het ijzer op ijzer in je motorblok, wat niet goed is + dat de cilinders bij een koude motor meer ruimte hebben, waardoor een gedeelte van het vermogen (en de verbrandingsgassen) tussen de cilinder en de cilinder wand naar beneden kunnen => wordt je motor te heet, met ijzer op ijzer = schade

Verder als je zuinig op je auto en je rijbewijs wil zijn, moet je gewoon normaal rijden :)
  zondag 17 maart 2013 @ 19:21:09 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124174933
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Quartermiles trekken met een Aygo :')
TS zit gewoon te trollen.
Nee, jij verspreidt kwaliteitsposts, dat scheelt |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2013 @ 19:22:34 #19
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124174979
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, jij verspreidt kwaliteitsposts, dat scheelt
Dank je, ik probeer het niveau hier tenminste nog enigszins op te krikken.
pindazakje
  zondag 17 maart 2013 @ 19:23:55 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124175043
@ TS; je motor is voorzien van een toerenbegrenzer, als je motor warm is, en je blijft daar 500 Rpm onder is er niks aan de hand; sterker nog; je auto zal het misschien zelfs wel waarderen.

Ennehh.. ik bedoel dus niet dat je net onder de begrenzer weg moet raggen, maar doortrekken tot net eronder kan helemaal geen kwaad.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124175105
v
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
@ TS; je motor is voorzien van een toerenbegrenzer, als je motor warm is, en je blijft daar 500 Rpm onder is er niks aan de hand; sterker nog; je auto zal het misschien zelfs wel waarderen.

Ennehh.. ik bedoel dus niet dat je net onder de begrenzer weg moet raggen, maar doortrekken tot net eronder kan helemaal geen kwaad.
lees de op eens. hij heeft het niet over toeren tijdens het rijden maar over toeren alvorens hij de koppeling op laat komen.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:25:49 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124175111
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dank je, ik probeer het niveau hier tenminste nog enigszins op te krikken.
Doe maar niet, en als je niet normaal kunt reageren, kras je maar lekker een eindje op :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2013 @ 19:27:29 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124175179
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
v

[..]

lees de op eens. hij heeft het niet over toeren tijdens het rijden maar over toeren alvorens hij de koppeling op laat komen.
Zo las ik hem niet :+

2500 @ wegrijden moet kunnen, als je maar rap zorgt dat die koppeling los is :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124175232
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet. :') Ik rijdt overal exact de maximum snelheid en overschrijd deze nooit, soms rijd ik zelfs nog te rustig. _O-
pi_124175253
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo las ik hem niet :+

2500 @ wegrijden moet kunnen, als je maar rap zorgt dat die koppeling los is :)
ff de tt aanpassen dan want die is idd een beetje misleidend :P
  zondag 17 maart 2013 @ 19:32:01 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124175351
Speciaal voor jou dan, omdat je het zo lief vraagt :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124175390
ok nu weer terug naar onze normale haat liefde verhouding kay :P O+
  zondag 17 maart 2013 @ 19:33:43 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124175427
En ontopic ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2013 @ 19:43:09 #29
97111 ukga
Siewosie baas
pi_124176556
Meestal doe ik gewoon koppeling net tegen het aangrijpingspunt houden, bij groen volgas en koppeling net een beetje oplaten komen dat ie ergens tussen 2500 en 4000 toeren revvt.

Als ie terugvalt richting 1000rpm heb je teveel losgelaten, schiet ie te snel omhoog (en gaat de koppeling stinken) moet je iets sneller op laten komen.

Toerental voor het wegschieten moet je per auto bepalen, beste is als ie net een klein beetje wielspin heeft. Verder heeft het bij turbo's wel zin de koppeling iets aan te laten grijpen, eventueel de auto op zijn plek houden met de hand of voetrem. Dit om de turbo alvast op te laten spinnen, scheelt je soms een seconde.

Ja dit allemaal is natuurlijk niet goed voor je auto, maar zat lesauto;s waar de koppeling net zo lang meegaat als normaal hoor. En met een sleurhut erachter krijgt zo;n ding ook jaarlijks op zijn flikker in de bergen en op de camping.
.
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 20:09:32 #31
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124177108
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:57 schreef Fer het volgende:
En met een sleurhut erachter krijgt zo;n ding ook jaarlijks op zijn flikker in de bergen en op de camping.
Daarom laat je met wegrijden op een grintweggetje waar je moet klimmen ook niet de koppeling, maar de bandjes slippen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124178125
Stoplichtsprintjes _O_

Als petjes gaan uitdagen voor het stoplicht rijd ik altijd rustig weg, laat ze maar ''stoer'' doen met hun pauper bak.
Putin for President _O_
  zondag 17 maart 2013 @ 20:31:52 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124178287
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:29 schreef Prullenbak6 het volgende:
Stoplichtsprintjes _O_

Als petjes gaan uitdagen voor het stoplicht rijd ik altijd rustig weg, laat ze maar ''stoer'' doen met hun pauper bak.
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124178960
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen :W
Soms doe ik het nog wel, alleen als het om een stratenmakers ferarri gaat. :D
Putin for President _O_
  zondag 17 maart 2013 @ 20:44:19 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124179053
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:42 schreef Prullenbak6 het volgende:

[..]

Soms doe ik het nog wel, alleen als het om een stratenmakers ferarri gaat. :D
Ligt aan mijn bui, ik rijd bijna altijd motor, dus die anderhalve keer dat ik met de Niksan rijd ben ik meestal wel in voor een geintje :P :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2013 @ 20:45:56 #36
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124179153
Bochtsprintjes op de klaverbladen zijn veel leuker, maar daar wil bijna niemand aan meedoen. ;(
pindazakje
pi_124180710
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarom laat je met wegrijden op een grintweggetje waar je moet klimmen ook niet de koppeling, maar de bandjes slippen.
Alsof je koppeling dan niet te lijden heeft. Iets minder misschien, maar nog steeds is het zwaar. En opspattend grind is dan weer neit goed voor je lak.
.
  zondag 17 maart 2013 @ 21:13:37 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124180765
2x de helft
echt als je dit niet kunt ben je of vrouw of je kunt gewoon niet rijden
  zondag 17 maart 2013 @ 21:14:48 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124180830
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:29 schreef Prullenbak6 het volgende:
Stoplichtsprintjes _O_

Als petjes gaan uitdagen voor het stoplicht rijd ik altijd rustig weg, laat ze maar ''stoer'' doen met hun pauper bak.
die naai ik er tussen uit in mijn gratis nissan ouwe lullen bak automaat ;) en dan volgend stoplicht rijden ze normaal weg :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124181861
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:')
wat is hier mis mee
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 21:34:43 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124182132
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Alsof je koppeling dan niet te lijden heeft. Iets minder misschien, maar nog steeds is het zwaar. En opspattend grind is dan weer neit goed voor je lak.
Wel eens op campings moeten klimmen? Menigmaal een koppeling opgestookt zien worden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 17 maart 2013 @ 21:40:29 #42
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124182516
quote:
12s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:30 schreef hunkpunker19 het volgende:

[..]

wat is hier mis mee
Vind ik nogal een lange aanloop voordat het gas erop mag en volgens mij is dat een achterhaalde stelregel uit de jaren '80 (van de vorige eeuw dan he). Ik rij dagelijks ritjes van 20km dus dat zou betekenen dat ik nooit zou kunnen planken, nou het tegendeel is waar en het blok draait nog steeds soepel.
Dat hij nu misschien 300.000km zal halen ipv 350.000 boeit me weinig.
pindazakje
pi_124182711
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Vind ik nogal een lange aanloop voordat het gas erop mag en volgens mij is dat een achterhaalde stelregel uit de jaren '80 (van de vorige eeuw dan he). Ik rij dagelijks ritjes van 20km dus dat zou betekenen dat ik nooit zou kunnen planken, nou het tegendeel is waar en het blok draait nog steeds soepel.
Dat hij nu misschien 300.000km zal halen ipv 350.000 boeit me weinig.
Zou dat toch niet te hardt zeggen bij sommige auto s kun je hier echt wel problemen mee krijgen
  zondag 17 maart 2013 @ 21:44:34 #44
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124182813
quote:
12s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:43 schreef hunkpunker19 het volgende:

[..]

Zou dat toch niet te hardt zeggen bij sommige auto s kun je hier echt wel problemen mee krijgen
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
pindazakje
  zondag 17 maart 2013 @ 21:45:50 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124182890
quote:
Regelmatig tref ik onder het autorijden vaak vrienden aan bij het stoplicht. Wij dagen elkaar altijd uit om te kijken wie er bij het eerste stoplicht aankomt, ik wil wel graag even melden dat ik niet deel uitmaak van de welbekende VW-petjes cultuur en dat ik dit soort praktijken enkel s'nachts uitvoer wanneer er geen hond te bekennen is op straat.
ja ik kom mijn petjesvrienden ook wel regelmatig tegen, zo midden in de nacht op een verlaten weg

_O- !
pi_124182895
Hoop ik voor je dat je geen Duitse wagen met turbo rijdt.
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 21:50:33 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124183166
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
Jij bent met recht de meest gestoorde PTA user van afgelopen weekend. :{w
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124183285
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij bent met recht de meest gestoorde PTA user van afgelopen weekend. :{w
wij begrijpen elkaar haha
  zondag 17 maart 2013 @ 21:52:26 #49
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124183294
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:45 schreef hunkpunker19 het volgende:
Hoop ik voor je dat je geen Duitse wagen met turbo rijdt.
Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
pindazakje
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 21:54:14 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124183422
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
Nee, hij doelt erop dat je op die manier je motor om zeep aan het helpen bent. Koppakking eruit blazen, etc. Een turbo moet opwarmen én afkoelen. Afkoelen doe je door het laatste stuk rustig te rijden in een laag toerental, opwarmen doe je door rustig te beginnen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124183434
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
Niet alleen vag maakt ruk motoren ook opel heeft zo zn probleempjes.
pi_124183467
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Bochtsprintjes op de klaverbladen zijn veel leuker, maar daar wil bijna niemand aan meedoen. ;(
eens, veel toffer. :) (en dat kan ik tenminste winnen, stoplicht sprintjes word krap met 100pk..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 17 maart 2013 @ 22:02:17 #53
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124183925
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, hij doelt erop dat je op die manier je motor om zeep aan het helpen bent. Koppakking eruit blazen, etc. Een turbo moet opwarmen én afkoelen. Afkoelen doe je door het laatste stuk rustig te rijden in een laag toerental, opwarmen doe je door rustig te beginnen.
Geen ervaring met turbo's dus kan ik niet over meepraten. Ik spreek ook het M54 blok van BMW waarmee ik al bijna 2 ton zonder noemenswaardige problemen rondrij. Natuurlijk trap ik hem niet in het rood net na het starten maar trek hem vlot naar 4000 toeren na een paar straten en geen centje pijn. Verbruikt wel wat olie maar niet buitensporig.
pindazakje
  zondag 17 maart 2013 @ 22:07:07 #54
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_124184261
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen :W
Dit dus.
En dan vooral met mijn gezinsbak. :P
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 17 maart 2013 @ 22:15:38 #55
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_124184820
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen :W
Hier op de ring (70 km/u) staat al jaren een flitskast net na een stoplicht, maar het lukt nog regelmatig om petjes aan een boete te helpen _O-
Sta je rustig op de rechter rijstrook te wachten op groen, komt er zo'n kachelpijp naast je staan revven. Bij groen gewoon meegaan en net iets voor blijven, maar bij 75 stoppen en zien hoe er weer geld in de staatskas wordt gepompt :D
  zondag 17 maart 2013 @ 22:30:35 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124185907
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 17 maart 2013 @ 22:33:46 #57
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124186093
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:15 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Sta je rustig op de rechter rijstrook te wachten op groen, komt er zo'n kachelpijp naast je staan revven. Bij groen gewoon meegaan en net iets voor blijven, maar bij 75 stoppen en zien hoe er weer geld in de staatskas wordt gepompt :D
Het zal ze werkelijk een worst wezen, niet iedereen ligt wakker van een snelheidsboete.
Boetes calculeer je gewoon standaard in bij de jaarlijkse autokosten, net als dat je banden harder slijten van constant snel optrekken.
pindazakje
  zondag 17 maart 2013 @ 22:34:16 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124186122
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
BMW;s vinden koud stampen heul niet leuk anders :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2013 @ 22:36:28 #59
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_124186247
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

BMW;s vinden koud stampen heul niet leuk anders :)
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
pindazakje
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 22:56:36 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124187360
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
Ik vind na een paar straten niet noodzakelijkerwijs al meteen naar 4krpm trappen anders aardig stampen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124188416
Trappen met koude BMW motoren. :')
Putin for President _O_
  zondag 17 maart 2013 @ 23:25:43 #62
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_124188965
Haha grappig.. ts rijdt in een Toyota Yaris 1.3 en ik in een Toyota Yaris verso 1.3... :P maar nee, ik win het meestal niet met sprintjes..
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  zondag 17 maart 2013 @ 23:57:13 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124190271
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
Ja, wees er maar trots op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124190373
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, wees er maar trots op.
Ben niet trots, toon alleen aan dat je echt geen 20km hoeft warm te rijden om de motor heel te houden.
pindazakje
  maandag 18 maart 2013 @ 00:01:21 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124190425
Nee, je toont iets anders aan, maar dat is offtopic ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124195858
20 minuten is beter, al is 20 minuten stationair lopen ook niet goed.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124196619
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
blijft hetzelfde verhaal. zeg gewoon niks als je niks weet.
pi_124196664
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:

maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
engine of the year award gewonnen :')
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks :')
pi_124196723
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Geen ervaring met turbo's dus kan ik niet over meepraten. Ik spreek ook het M54 blok van BMW waarmee ik al bijna 2 ton zonder noemenswaardige problemen rondrij. Natuurlijk trap ik hem niet in het rood net na het starten maar trek hem vlot naar 4000 toeren na een paar straten en geen centje pijn. Verbruikt wel wat olie maar niet buitensporig.
verbruikt al olie met nog geen 2 ton, terwijl die dat niet zou hoeven. hoe komt dat? doordat je niet onder de 3k blijft met een koude motor (zoals bmw wel graag ziet, staat ook in je boekje)
pi_124196759
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:13 schreef ukga het volgende:
wat is ´revven`?
Het klinkt als een combinatie van rimmen en beffen :@
Nu trek je wel de aandacht, hé?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_124197111
Stoplichtsprintjes. Altijd leuk. Zeker toen ik nog met open dumpvalve reed.

Flink revven en bij elke keer gas los PPSSSHHHH.

Klacht: hoewel mn V6 erg lekker rijdt wil ik stiekem weer een turbo rijden :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 18 maart 2013 @ 10:36:20 #72
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124197474
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:

[..]

engine of the year award gewonnen :')
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks :')
Ehm,

http://www.google.nl/sear(...)c.1.6.hp.FUzHY5TX5vQ
  maandag 18 maart 2013 @ 12:18:28 #73
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_124201072
Nevermind
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_124209009
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:

[..]

engine of the year award gewonnen :')
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks :')
Waarom zeg jij dan wel wat? Want je weet zelf ook vrij weinig zo te horen :')
Dat die 1.4 TSI in z'n introductiejaar die prijs won zegt natuurlijk helemaal niets over de betrouwbaarheid.
Daar kwam men later pas achter toen die blokken allemaal storingen gaven binnen de 100k, heb dan meer vertrouwen in een atmosferisch 3 liter blok dan een downsize 1.4 turbomotor met 170pk.
pindazakje
pi_124213098
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
heb dan meer vertrouwen in een atmosferisch 3 liter blok dan een downsize 1.4 turbomotor met 170pk.
Van het verschil in verbruik tussen een 3 liter en 1.4 Tsi kun je anders in 300000 best wel het 3x dat tsi blok reviseren.
.
pi_124213986
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:22 schreef vosss het volgende:
Stoplichtsprintjes. Altijd leuk. Zeker toen ik nog met open dumpvalve reed.

Flink revven en bij elke keer gas los PPSSSHHHH.

Klacht: hoewel mn V6 erg lekker rijdt wil ik stiekem weer een turbo rijden :@
Ja altijd leuk, zelfs met m'n 3 cilinder 1.0 motor doe ik het weleens. Dan worden mensen zo boos dat ze je niet bij kunnen houden dat ze je later alsnog gaan inhalen. Gemiddelde mens kan ook niet goed schakelen, dat merk ik goed met m'n CVT. Je ziet ze steeds naar achter hikken.

Met m'n Lexus win ik het meestal wel, tenzij er echte snelle auto's naast je staan. Helaas daagt niemand een Lexus uit want ze denken toch dat er een ouwe lul in zit die optrekt als een invalide. Laatst wel vol gas op een kruispunt en toen stonden fietsers bij het stoplicht me aan te moedigen. Klinkt ook wel mooi zo'n V8 als die vol gas optrekt, helaas hoor je er in de auto weinig van :)
Facts don't care about your feelings
pi_124218097
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Van het verschil in verbruik tussen een 3 liter en 1.4 Tsi kun je anders in 300000 best wel het 3x dat tsi blok reviseren.
Een nieuwe 6 cilinder heeft ook een stuk meer pk dan de 1.4TSI, of je moet een oude generatie bedoelen maar dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. BMW levert de 320i nu ook met turbo 1.6 en 170pk, of die betrouwbaar blijken moeten we nog maar afwachten.
pindazakje
pi_124218123
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Laatst wel vol gas op een kruispunt en toen stonden fietsers bij het stoplicht me aan te moedigen.
:')
pindazakje
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 20:14:15 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124220814
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:')
Zeg jij nou maar niets, want jij krijgt een 6 cilinder benzine olieverbruikend binnen 2 ton.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124221045
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zeg jij nou maar niets, want jij krijgt een 6 cilinder benzine olieverbruikend binnen 2 ton.
Alsof dat raar is, een nieuw VAG blok verbruikt vanaf de aanschaf al olie. Een liter op 6000km is niet zorgelijk ofzo.
pindazakje
pi_124221188
4 liter V8 met 285.000 op de teller en loopt als een zonnetje. Heb nog geen olie hij hoeven vullen... staat nog mooi in het midden.
Facts don't care about your feelings
  maandag 18 maart 2013 @ 20:22:29 #82
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124221406
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:

[..]

engine of the year award gewonnen :')
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks :')
Je maakt jezelf nogal belachelijk met deze opmerking.

Hier op kantoor wordt er voornamelijk VAG gereden en het is werkelijk waar een rampenplan. turbo's kapot, hoog olieverbruik, distributie kettingen, grote cilinder schade, DSG bakken die in de soep draaien, alles is de revu al gepasseerd

Sommige auto's hebben bij minder dan 100.000km al een complete revisie gehad.
Mijn tdi lag na 50.000km in puin door defecte injectoren.

De 1.9TDI was nog een degelijke motor. De nieuwe generatie is wegwerptroep.
pi_124221459
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:22 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je maakt jezelf nogal belachelijk met deze opmerking.
Valt niet op in dit topic, want het zijn er meerdere ;)
pi_124221847
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:19 schreef YoshiBignose het volgende:
4 liter V8 met 285.000 op de teller en loopt als een zonnetje. Heb nog geen olie hij hoeven vullen... staat nog mooi in het midden.
Welke lollerLexus heb je? Ben niet zo thuis in de motoriseringen van Lexus.
pindazakje
pi_124222022
De enige "betaalbare" ongeblazen 6 cylinder die je nu nog nieuw kan kopen is de Lexus IS met 41000 nieuwprijs. Maar ja die ga je natuurlijk niet aan een degelijkheidstest met VAG onderwerpen.

Verder rijden er nog zat oude Saabs en Volvo;s 850 die met turbo's en lpg gewoon 3 a 4 ton gehaald hebben. Geblazen op zichzelf zegt dus geen bal, het is gewoon een feit dat moderne motoren ergens tussen de 150 en 200k er vanzelf mee moeten nokken. Dat is gewoon zo ontworpen.
.
pi_124222467
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Welke lollerLexus heb je? Ben niet zo thuis in de motoriseringen van Lexus.
LS 400. Zijn onverwoestbaar...
Facts don't care about your feelings
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 20:57:43 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124223672
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:31 schreef Fer het volgende:
De enige "betaalbare" ongeblazen 6 cylinder die je nu nog nieuw kan kopen is de Lexus IS met 41000 nieuwprijs. Maar ja die ga je natuurlijk niet aan een degelijkheidstest met VAG onderwerpen.

Verder rijden er nog zat oude Saabs en Volvo;s 850 die met turbo's en lpg gewoon 3 a 4 ton gehaald hebben. Geblazen op zichzelf zegt dus geen bal, het is gewoon een feit dat moderne motoren ergens tussen de 150 en 200k er vanzelf mee moeten nokken. Dat is gewoon zo ontworpen.
Genoeg 850's die over de 5 ton heen gaan en een enkeling die zelfs al over de 6 ton heen is. Mooi plaatje op het 850forum: klikje doen
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')