het hele tijd ontkennen dat je een petje bent spreekt niet in je voordeel...quote:Op zondag 17 maart 2013 18:33 schreef RuckTape het volgende:
Regelmatig tref ik onder het autorijden vaak vrienden aan bij het stoplicht. Wij dagen elkaar altijd uit om te kijken wie er bij het eerste stoplicht aankomt, ik wil wel graag even melden dat ik niet deel uitmaak van de welbekende VW-petjes cultuur en dat ik dit soort praktijken enkel s'nachts uitvoer wanneer er geen hond te bekennen is op straat.
Ik ben doorgaans altijd zuinig op mijn auto en vraag ik mij af wat een motorblok anno 2013 nou daadwerkelijk tegen kan. Vaak zet ik de versnellingsbak in zijn 1, houdt de koppeling ingetrapt en laat de motor langzaam opkomen tot 2000 toeren wanneer gevoelsmatig het moment aanbreekt dat het stoplicht op groen springt. De reden hiervoor is is dat de auto lekker vlot wegtrekt wanneer wij weer eens hebben besloten om een sprintje tegen elkaar af te leggen.
Maar is dit slecht voor een (moderne)auto? Ik begrijp best dat het "Revven" zoals de gemiddelde pet dragende VW golf bestuurder zeker niet aan te raden is, maar een beetje zal toch niet heel schadelijk zijn, laten we zeggen tot 2500 toeren?
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:39 schreef hunkpunker19 het volgende:
Als een motorblok op temperatuur is kun je lekker gas geven wel eerst rustig warm rijden de eerste 20 km
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:38 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het hele tijd ontkennen dat je een petje bent spreekt niet in je voordeel...
wat voor auto rij je? merk / type / bouwjaar, liefst een pic?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet.
Toyota Yaris 1.6, ik meen ergens uit 2004. Het is niet de meest mannelijke auto maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat voor auto rij je? merk / type / bouwjaar, liefst een pic?
alles standaard?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:44 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Toyota Yaris 1.6, ik meen ergens uit 2004. Het is niet de meest mannelijke auto maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten!
Alles!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alles standaard?inclusief lichten etc?
Nee, jij verspreidt kwaliteitsposts, dat scheeltquote:Op zondag 17 maart 2013 18:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Quartermiles trekken met een Aygo![]()
TS zit gewoon te trollen.
Dank je, ik probeer het niveau hier tenminste nog enigszins op te krikken.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, jij verspreidt kwaliteitsposts, dat scheelt
lees de op eens. hij heeft het niet over toeren tijdens het rijden maar over toeren alvorens hij de koppeling op laat komen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
@ TS; je motor is voorzien van een toerenbegrenzer, als je motor warm is, en je blijft daar 500 Rpm onder is er niks aan de hand; sterker nog; je auto zal het misschien zelfs wel waarderen.
Ennehh.. ik bedoel dus niet dat je net onder de begrenzer weg moet raggen, maar doortrekken tot net eronder kan helemaal geen kwaad.
Doe maar niet, en als je niet normaal kunt reageren, kras je maar lekker een eindje opquote:Op zondag 17 maart 2013 19:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dank je, ik probeer het niveau hier tenminste nog enigszins op te krikken.
Zo las ik hem nietquote:Op zondag 17 maart 2013 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
v
[..]
lees de op eens. hij heeft het niet over toeren tijdens het rijden maar over toeren alvorens hij de koppeling op laat komen.
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet.Ik rijdt overal exact de maximum snelheid en overschrijd deze nooit, soms rijd ik zelfs nog te rustig.
![]()
ff de tt aanpassen dan want die is idd een beetje misleidendquote:Op zondag 17 maart 2013 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo las ik hem niet![]()
2500 @ wegrijden moet kunnen, als je maar rap zorgt dat die koppeling los is
Daarom laat je met wegrijden op een grintweggetje waar je moet klimmen ook niet de koppeling, maar de bandjes slippen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:57 schreef Fer het volgende:
En met een sleurhut erachter krijgt zo;n ding ook jaarlijks op zijn flikker in de bergen en op de camping.
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:29 schreef Prullenbak6 het volgende:
Stoplichtsprintjes![]()
Als petjes gaan uitdagen voor het stoplicht rijd ik altijd rustig weg, laat ze maar ''stoer'' doen met hun pauper bak.
Soms doe ik het nog wel, alleen als het om een stratenmakers ferarri gaat.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen
Ligt aan mijn bui, ik rijd bijna altijd motor, dus die anderhalve keer dat ik met de Niksan rijd ben ik meestal wel in voor een geintjequote:Op zondag 17 maart 2013 20:42 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Soms doe ik het nog wel, alleen als het om een stratenmakers ferarri gaat.
Alsof je koppeling dan niet te lijden heeft. Iets minder misschien, maar nog steeds is het zwaar. En opspattend grind is dan weer neit goed voor je lak.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom laat je met wegrijden op een grintweggetje waar je moet klimmen ook niet de koppeling, maar de bandjes slippen.
die naai ik er tussen uit in mijn gratis nissan ouwe lullen bak automaatquote:Op zondag 17 maart 2013 20:29 schreef Prullenbak6 het volgende:
Stoplichtsprintjes![]()
Als petjes gaan uitdagen voor het stoplicht rijd ik altijd rustig weg, laat ze maar ''stoer'' doen met hun pauper bak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel eens op campings moeten klimmen? Menigmaal een koppeling opgestookt zien worden.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Alsof je koppeling dan niet te lijden heeft. Iets minder misschien, maar nog steeds is het zwaar. En opspattend grind is dan weer neit goed voor je lak.
Vind ik nogal een lange aanloop voordat het gas erop mag en volgens mij is dat een achterhaalde stelregel uit de jaren '80 (van de vorige eeuw dan he). Ik rij dagelijks ritjes van 20km dus dat zou betekenen dat ik nooit zou kunnen planken, nou het tegendeel is waar en het blok draait nog steeds soepel.quote:
Zou dat toch niet te hardt zeggen bij sommige auto s kun je hier echt wel problemen mee krijgenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vind ik nogal een lange aanloop voordat het gas erop mag en volgens mij is dat een achterhaalde stelregel uit de jaren '80 (van de vorige eeuw dan he). Ik rij dagelijks ritjes van 20km dus dat zou betekenen dat ik nooit zou kunnen planken, nou het tegendeel is waar en het blok draait nog steeds soepel.
Dat hij nu misschien 300.000km zal halen ipv 350.000 boeit me weinig.
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:43 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
Zou dat toch niet te hardt zeggen bij sommige auto s kun je hier echt wel problemen mee krijgen
ja ik kom mijn petjesvrienden ook wel regelmatig tegen, zo midden in de nacht op een verlaten wegquote:Regelmatig tref ik onder het autorijden vaak vrienden aan bij het stoplicht. Wij dagen elkaar altijd uit om te kijken wie er bij het eerste stoplicht aankomt, ik wil wel graag even melden dat ik niet deel uitmaak van de welbekende VW-petjes cultuur en dat ik dit soort praktijken enkel s'nachts uitvoer wanneer er geen hond te bekennen is op straat.
Jij bent met recht de meest gestoorde PTA user van afgelopen weekend.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
wij begrijpen elkaar hahaquote:Op zondag 17 maart 2013 21:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij bent met recht de meest gestoorde PTA user van afgelopen weekend.
Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).quote:Op zondag 17 maart 2013 21:45 schreef hunkpunker19 het volgende:
Hoop ik voor je dat je geen Duitse wagen met turbo rijdt.
Nee, hij doelt erop dat je op die manier je motor om zeep aan het helpen bent. Koppakking eruit blazen, etc. Een turbo moet opwarmen én afkoelen. Afkoelen doe je door het laatste stuk rustig te rijden in een laag toerental, opwarmen doe je door rustig te beginnen.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
Niet alleen vag maakt ruk motoren ook opel heeft zo zn probleempjes.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Puur atmosferisch, hoewel niet alle turbo's ruk zijn in DE, maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
eens, veel toffer.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Bochtsprintjes op de klaverbladen zijn veel leuker, maar daar wil bijna niemand aan meedoen.
Geen ervaring met turbo's dus kan ik niet over meepraten. Ik spreek ook het M54 blok van BMW waarmee ik al bijna 2 ton zonder noemenswaardige problemen rondrij. Natuurlijk trap ik hem niet in het rood net na het starten maar trek hem vlot naar 4000 toeren na een paar straten en geen centje pijn. Verbruikt wel wat olie maar niet buitensporig.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, hij doelt erop dat je op die manier je motor om zeep aan het helpen bent. Koppakking eruit blazen, etc. Een turbo moet opwarmen én afkoelen. Afkoelen doe je door het laatste stuk rustig te rijden in een laag toerental, opwarmen doe je door rustig te beginnen.
Dit dus.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen
Hier op de ring (70 km/u) staat al jaren een flitskast net na een stoplicht, maar het lukt nog regelmatig om petjes aan een boete te helpenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, effe ernaast blijven, naar binnen kijken, zwaaien, en dan stampen
Het zal ze werkelijk een worst wezen, niet iedereen ligt wakker van een snelheidsboete.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:15 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Sta je rustig op de rechter rijstrook te wachten op groen, komt er zo'n kachelpijp naast je staan revven. Bij groen gewoon meegaan en net iets voor blijven, maar bij 75 stoppen en zien hoe er weer geld in de staatskas wordt gepompt
BMW;s vinden koud stampen heul niet leuk andersquote:Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BMW;s vinden koud stampen heul niet leuk anders
Ik vind na een paar straten niet noodzakelijkerwijs al meteen naar 4krpm trappen anders aardig stampen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
Ja, wees er maar trots op.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zie 6 posts terug, hoewel ik dat geen stampen noem.
Ben niet trots, toon alleen aan dat je echt geen 20km hoeft warm te rijden om de motor heel te houden.quote:
blijft hetzelfde verhaal. zeg gewoon niks als je niks weet.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh dat zou kunnen, maar ik ben alleen degelijke Duitse wagens gewend.
engine of the year award gewonnenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Hyaenidae het volgende:
maar je doelt vast op de VAG rommel (1.4TSi etc).
verbruikt al olie met nog geen 2 ton, terwijl die dat niet zou hoeven. hoe komt dat? doordat je niet onder de 3k blijft met een koude motor (zoals bmw wel graag ziet, staat ook in je boekje)quote:Op zondag 17 maart 2013 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geen ervaring met turbo's dus kan ik niet over meepraten. Ik spreek ook het M54 blok van BMW waarmee ik al bijna 2 ton zonder noemenswaardige problemen rondrij. Natuurlijk trap ik hem niet in het rood net na het starten maar trek hem vlot naar 4000 toeren na een paar straten en geen centje pijn. Verbruikt wel wat olie maar niet buitensporig.
Nu trek je wel de aandacht, hé?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:13 schreef ukga het volgende:
wat is ´revven`?
Het klinkt als een combinatie van rimmen en beffen
Ehm,quote:Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
engine of the year award gewonnen
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks
Waarom zeg jij dan wel wat? Want je weet zelf ook vrij weinig zo te horenquote:Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
engine of the year award gewonnen
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks
Van het verschil in verbruik tussen een 3 liter en 1.4 Tsi kun je anders in 300000 best wel het 3x dat tsi blok reviseren.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
heb dan meer vertrouwen in een atmosferisch 3 liter blok dan een downsize 1.4 turbomotor met 170pk.
Ja altijd leuk, zelfs met m'n 3 cilinder 1.0 motor doe ik het weleens. Dan worden mensen zo boos dat ze je niet bij kunnen houden dat ze je later alsnog gaan inhalen. Gemiddelde mens kan ook niet goed schakelen, dat merk ik goed met m'n CVT. Je ziet ze steeds naar achter hikken.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:22 schreef vosss het volgende:
Stoplichtsprintjes. Altijd leuk. Zeker toen ik nog met open dumpvalve reed.
Flink revven en bij elke keer gas los PPSSSHHHH.
Klacht: hoewel mn V6 erg lekker rijdt wil ik stiekem weer een turbo rijden
Een nieuwe 6 cilinder heeft ook een stuk meer pk dan de 1.4TSI, of je moet een oude generatie bedoelen maar dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. BMW levert de 320i nu ook met turbo 1.6 en 170pk, of die betrouwbaar blijken moeten we nog maar afwachten.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Van het verschil in verbruik tussen een 3 liter en 1.4 Tsi kun je anders in 300000 best wel het 3x dat tsi blok reviseren.
quote:Op maandag 18 maart 2013 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laatst wel vol gas op een kruispunt en toen stonden fietsers bij het stoplicht me aan te moedigen.
Zeg jij nou maar niets, want jij krijgt een 6 cilinder benzine olieverbruikend binnen 2 ton.quote:
Alsof dat raar is, een nieuw VAG blok verbruikt vanaf de aanschaf al olie. Een liter op 6000km is niet zorgelijk ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zeg jij nou maar niets, want jij krijgt een 6 cilinder benzine olieverbruikend binnen 2 ton.
Je maakt jezelf nogal belachelijk met deze opmerking.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
engine of the year award gewonnen
zoals ik eerder zei, als je niks weet zeg dan niks
Valt niet op in dit topic, want het zijn er meerderequote:Op maandag 18 maart 2013 20:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je maakt jezelf nogal belachelijk met deze opmerking.
Welke lollerLexus heb je? Ben niet zo thuis in de motoriseringen van Lexus.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:19 schreef YoshiBignose het volgende:
4 liter V8 met 285.000 op de teller en loopt als een zonnetje. Heb nog geen olie hij hoeven vullen... staat nog mooi in het midden.
LS 400. Zijn onverwoestbaar...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke lollerLexus heb je? Ben niet zo thuis in de motoriseringen van Lexus.
Genoeg 850's die over de 5 ton heen gaan en een enkeling die zelfs al over de 6 ton heen is. Mooi plaatje op het 850forum: klikje doenquote:Op maandag 18 maart 2013 20:31 schreef Fer het volgende:
De enige "betaalbare" ongeblazen 6 cylinder die je nu nog nieuw kan kopen is de Lexus IS met 41000 nieuwprijs. Maar ja die ga je natuurlijk niet aan een degelijkheidstest met VAG onderwerpen.
Verder rijden er nog zat oude Saabs en Volvo;s 850 die met turbo's en lpg gewoon 3 a 4 ton gehaald hebben. Geblazen op zichzelf zegt dus geen bal, het is gewoon een feit dat moderne motoren ergens tussen de 150 en 200k er vanzelf mee moeten nokken. Dat is gewoon zo ontworpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |