het hele tijd ontkennen dat je een petje bent spreekt niet in je voordeel...quote:Op zondag 17 maart 2013 18:33 schreef RuckTape het volgende:
Regelmatig tref ik onder het autorijden vaak vrienden aan bij het stoplicht. Wij dagen elkaar altijd uit om te kijken wie er bij het eerste stoplicht aankomt, ik wil wel graag even melden dat ik niet deel uitmaak van de welbekende VW-petjes cultuur en dat ik dit soort praktijken enkel s'nachts uitvoer wanneer er geen hond te bekennen is op straat.
Ik ben doorgaans altijd zuinig op mijn auto en vraag ik mij af wat een motorblok anno 2013 nou daadwerkelijk tegen kan. Vaak zet ik de versnellingsbak in zijn 1, houdt de koppeling ingetrapt en laat de motor langzaam opkomen tot 2000 toeren wanneer gevoelsmatig het moment aanbreekt dat het stoplicht op groen springt. De reden hiervoor is is dat de auto lekker vlot wegtrekt wanneer wij weer eens hebben besloten om een sprintje tegen elkaar af te leggen.
Maar is dit slecht voor een (moderne)auto? Ik begrijp best dat het "Revven" zoals de gemiddelde pet dragende VW golf bestuurder zeker niet aan te raden is, maar een beetje zal toch niet heel schadelijk zijn, laten we zeggen tot 2500 toeren?
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:39 schreef hunkpunker19 het volgende:
Als een motorblok op temperatuur is kun je lekker gas geven wel eerst rustig warm rijden de eerste 20 km
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:38 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het hele tijd ontkennen dat je een petje bent spreekt niet in je voordeel...
wat voor auto rij je? merk / type / bouwjaar, liefst een pic?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet.
Toyota Yaris 1.6, ik meen ergens uit 2004. Het is niet de meest mannelijke auto maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat voor auto rij je? merk / type / bouwjaar, liefst een pic?
alles standaard?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:44 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Toyota Yaris 1.6, ik meen ergens uit 2004. Het is niet de meest mannelijke auto maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten!
Alles!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alles standaard?inclusief lichten etc?
Nee, jij verspreidt kwaliteitsposts, dat scheeltquote:Op zondag 17 maart 2013 18:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Quartermiles trekken met een Aygo![]()
TS zit gewoon te trollen.
Dank je, ik probeer het niveau hier tenminste nog enigszins op te krikken.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, jij verspreidt kwaliteitsposts, dat scheelt
lees de op eens. hij heeft het niet over toeren tijdens het rijden maar over toeren alvorens hij de koppeling op laat komen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
@ TS; je motor is voorzien van een toerenbegrenzer, als je motor warm is, en je blijft daar 500 Rpm onder is er niks aan de hand; sterker nog; je auto zal het misschien zelfs wel waarderen.
Ennehh.. ik bedoel dus niet dat je net onder de begrenzer weg moet raggen, maar doortrekken tot net eronder kan helemaal geen kwaad.
Doe maar niet, en als je niet normaal kunt reageren, kras je maar lekker een eindje opquote:Op zondag 17 maart 2013 19:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dank je, ik probeer het niveau hier tenminste nog enigszins op te krikken.
Zo las ik hem nietquote:Op zondag 17 maart 2013 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
v
[..]
lees de op eens. hij heeft het niet over toeren tijdens het rijden maar over toeren alvorens hij de koppeling op laat komen.
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik weet dat men hier snel geassocieerd wordt met een "petjesdrager" wanneer iemand zegt dat hij zijn af en toe een sprintje trekt, alsof niemand dat doet.Ik rijdt overal exact de maximum snelheid en overschrijd deze nooit, soms rijd ik zelfs nog te rustig.
![]()
ff de tt aanpassen dan want die is idd een beetje misleidendquote:Op zondag 17 maart 2013 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo las ik hem niet![]()
2500 @ wegrijden moet kunnen, als je maar rap zorgt dat die koppeling los is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |