abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124170393
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:23 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

En wat denk je dat zij met het geld gaan doen dat er overblijft? Lekker op hun rekening laten staan?
Ja de meeste wel ja. Misschien dat de bouwvakker, huisvrouw hun kleine spaargeld daar weghalen, maar bulk van vermogen blijft daar gewoon staan.
pi_124170512
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:24 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Ja de meeste wel ja. Misschien dat de bouwvakker, huisvrouw hun kleine spaargeld daar weghalen, maar bulk van vermogen blijft daar gewoon staan.
Hierover verschillen wij dan van mening. Misschien wel interessant een quote van iemand van Zerohedge (ja ik weet het is er maar 1). En het is inderdaad erg logisch dat de Russische miljardairs, die net 10% hebben verloren hun geld daar gewoon laten staan ja.

Cypriots that I know are planning on taking every last Euro out of the banks on Tuesday. This is also confirmed by reading comments on local Cyprus newspapers. People are irate over this.

[ Bericht 6% gewijzigd door Good_Luck op 17-03-2013 17:32:25 ]
pi_124170556
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan lijkt het toch niet op de val van Rome. Ze wisten het van tevoren. Maar waarom is dan ooit voor een dergelijk systeem gekozen?
Omdat het een vrij lange tijd ook best een goed systeem was omdat er nog genoeg ruimte over was om te groeien en het systeem overeind te houden.
pi_124170672
[quote]0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:27 schreef Good_Luck het volgende:

[..]
pi_124170676
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:17 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Omdat je daarmee, in relatief korte tijd, enorme rijkdom kunt genereren. Uiteraard alleen voor een beperkt groepje mensen. Wanneer je geld uit het niets kunt creëren dan heb je een machtig wapen in handen. Waar denk je dat het geld voor hypotheken vandaag komt? Misschien uit het niets? Mooi systeem he?
Met een pyriamidespel kan dat ja...
Misdadig noem ik dat.
pi_124170803
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:21 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Klopt als je kijkt naar bijv. de Franse Revolutie. Als ik het me goed herinner is de koning ook toen onthoofd. Maar de tijden zijn veranderd. We weten nu niet eens meer wie er aan de touwtjes trekken (Bildenbergers, Rothchilds, Rockafellers?). Of dacht je echt dat Obama alle beslissingen neemt?
Obama is maar een "puppet on a string", weliswaar op een hogere traptrede van de hiërarchie staand als de meeste puppets, maar even goed maar een puppet. Alle door jouw genoemde hoofdrolspelers mogen wat mij betreft afgerekend worden op hun misdaden tegen de mensheid, want dat is waar ze zich uiteindelijk schuldig aan gemaakt hebben.

Decimeer alle zekerheden in het leven van de gewone burger en uiteindelijk jaag je diezelfde burger tegen je in het harnas en dan is er geen houden meer aan, hoe geavanceerd je leger ook is, hoe diep je geheime dienst ook in de samenleving geïnfiltreerd is en hoeveel miljarden je ook hebt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_124170805
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Met een pyriamidespel kan dat ja...
Misdadig noem ik dat.
Ja zo zou je het kunnen noemen maar wij zijn omringd door piramidespellen. Wat dacht je van ons pensioenstelsel? Lekker betalen voor de generatie voor jou en hopen op de generatie na jou.
pi_124170823
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je kunt tonnen munitie in je kapitale villa hebben liggen, als er een woedende massa aan je voordeur staat om verhaal te komen halen, ga je er aan. Ik heb in 1989 genoten van het Roemeense volk dat met de despoot Cauecescu afrekende en ik zal in de (nabije) toekomst genieten als er met onze politici, bankiers en andere witteboordcriminelen afgerekend wordt.

Wij, burgers, hebben een enorme meerderheid t.o.v. de elite, waardoor deze laatste groep uiteindelijk onherroepelijk aan het kortste eind zal gaan trekken...
Het is niet eens nodig om slachtoffers te maken. Gewoon zorgen dat ze er niet meer uit kunnen en de watervoorziening saboteren.
Ze kunnen dan kiezen: of gelyncht worden, of langzaam doodgaan.
pi_124170901
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dit lijkt mij juist de enige manier om het structureel aan te pakken. Bij elke crisis, bedrijf dat valt, geldverspilling door regeringen etc is er telkens een factor die opvalt: het totale gebrek aan aansprakelijkheid van degenen die de crisis veroorzaken en zichzelf daarmee verrijken.

Maar ik wil ook best andere veranderingen overwegen, wat stel je voor?
Stel een ander monetair systeem in waarbij je niet constant hoeft te groeien bijvoorbeeld. Knip banken, bedrijven en overheden waar dat mogelijk is op zodat ze zo dicht als mogelijk is bij de rest van de maatschappij staan en ook daadwerkelijk de gevolgen van hun beleid zien i.p.v. alleen een paar cijfertjes op een computerscherm. Pas de maatschappij zo aan zodat het zwaartepunt minder bij welvaart en meer bij welzijn komt te liggen.
pi_124171013
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Obama is maar een "puppet on a string", weliswaar op een hogere traptrede van de hiërarchie staand als de meeste puppets, maar even goed maar een puppet. Alle door jouw genoemde hoofdrolspelers mogen wat mij betreft afgerekend worden op hun misdaden tegen de mensheid, want dat is waar ze zich uiteindelijk schuldig aan gemaakt hebben.

Decimeer alle zekerheden in het leven van de gewone burger en uiteindelijk jaag je diezelfde burger tegen je in het harnas en dan is er geen houden meer aan, hoe geavanceerd je leger ook is, hoe diep je geheime dienst ook in de samenleving geïnfiltreerd is en hoeveel miljarden je ook hebt...
Ik probeer je duidelijk te maken dat de echte beleidsbepalers onzichtbaar zijn. Misschien zijn de groepen die ik noemde ook wel puppets. De elite weet wat er gaat gebeuren en zij weten dat er (uiteindelijk) een revolutie gaat komen. Daarom zorgen zij er goed voor dat zij niet gelinkt kunnen worden aan het systeem.
pi_124171158
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Stel een ander monetair systeem in waarbij je niet constant hoeft te groeien bijvoorbeeld. Knip banken, bedrijven en overheden waar dat mogelijk is op zodat ze zo dicht als mogelijk is bij de rest van de maatschappij staan en ook daadwerkelijk de gevolgen van hun beleid zien i.p.v. alleen een paar cijfertjes op een computerscherm. Pas de maatschappij zo aan zodat het zwaartepunt minder bij welvaart en meer bij welzijn komt te liggen.
Sowieso dienen we nu toch écht eens te gaan beginnen met het demonteren van de enorme financiële bedrijven die "too big to fail" zijn en het juridisch aansprakelijk stellen van degenen die schuldig zijn aan deze crisis, zonder ons voor te laten liegen met verhalen "dat de burger ook hebzuchtig was."
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 17 maart 2013 @ 17:47:33 #212
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124171382
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal goed, hoewel groei op zich niet slecht hoeft te zijn. Menselijk vernuft in het verbeteren van technologie, processen ed zou tot groei moeten leiden.

Verder grotendeels mee eens.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 17 maart 2013 @ 17:49:47 #213
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124171477
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Sowieso dienen we nu toch écht eens te gaan beginnen met het demonteren van de enorme financiële bedrijven die "too big to fail" zijn en het juridisch aansprakelijk stellen van degenen die schuldig zijn aan deze crisis, zonder ons voor te laten liegen met verhalen "dat de burger ook hebzuchtig was."
Je buurman die een hypotheek nam die eigenlijk iets te duur was is de schuldige aan de crisis, niet de bank topman die verantwoordelijk was voor miljarden verliezen en als afscheid nog even een paar miljoen uit de staatsruif pakte. Dat er mensen zijn die dat uberhaupt geloven...

Gelukkig beginnen steeds meer mensen dit in te zien.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_124171584
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je buurman die een hypotheek nam die eigenlijk iets te duur was is de schuldige aan de crisis, niet de bank topman die verantwoordelijk was voor miljarden verliezen en als afscheid nog even een paar miljoen uit de staatsruif pakte. Dat er mensen zijn die dat uberhaupt geloven...

Gelukkig beginnen steeds meer mensen dit in te zien.
Technisch gezien heb je gelijk. Echter, anders dan wij willen geloven, mensen zij domme wezens. Je moet ze dus tegen zichzelf beschermen en dat hebben de banken maar ook politici nagelaten. Daarom zijn zij de schuldige.
pi_124171851
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Puur juridisch gezien zijn ze ook onschuldig, dus wat verwacht je er aan te kunnen doen wat niet na drie dagen door een rechter wordt afgeschoten omdat het wettelijk gezien onmogelijk is?
Dat is helemaal niet gezegd. Ik heb Zalm op tv horen vertellen dat de Grieken ons bedonderd hebben met boeken die niet klopten. Ik neem aan dat die boeken of althans een neerslag daarvan in geschrift in Nederland zijn beland, en is er dus alle aanleiding voor tenminste een strafrechtelijk onderzoek, waarvan ik nu nog niet kan bedenken waarom dat niet tot een veroordeling zou leiden. Het gaat wel om een miljardenfraude immers.

Dan heb je dus een aantal Griekse politici die opgepakt moeten worden, maar die constrcutie is van de hand van Goldman Sachs. Leuk zou je zeggen, want het is altijd prettig als strafrechtelijk en civielrechtelijk aansprakelijken ook uitwinbaar zijn.

Verder heb je nog de derivaten die zo ingewikkeld waren dat men ze voor kredietwaardiger kon laten doorgaan dan ze waren. Dan heb je een goed begin voor een onderzoek naar oplichting. Ook door de ratingbureau's, maar iedereen die ze verkocht heeft terwijl die wist dat het niet in haak was of twijfelde kan dan vervolgd worden

Dan hebben we ook nog de woekerpolissen waarbij mij lijkt dat vaak alle delictsbestanddelen van oplichting zijn vervuld, net als bij al dat personeel uit de financiele wereld dat zich als adviseur heeft gepresenteerd terwijl ze aan het verkopen waren.

Maar dan moet de wil er wel zijn om politie en andere 'nette' mensen met veel geld te vervolgen. Dat zou het einde van onze klassenjustitiebetekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124171863
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:52 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk. Echter, anders dan wij willen geloven, mensen zij domme wezens. Je moet ze dus tegen zichzelf beschermen en dat hebben de banken maat ook politici nagelaten. Daarom zijn zij de schuldige.
Dat politici zich voor het karretje van de (financiëele) elite hebben laten spannen zijn wij, burgers, dan echter wel weer enigszins zelf schuldig. Een democratie functioneert immers pas goed wanneer politici bang voor hun eigen burgers zijn en dat is een situatie, die we inmiddels al meer dan twintig jaar niet meer kennen in Europa...
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 17:58:33 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_124171878
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:52 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk. Echter, anders dan wij willen geloven, mensen zij domme wezens. Je moet ze dus tegen zichzelf beschermen en dat hebben de banken maar ook politici nagelaten. Daarom zijn zij de schuldige.
Met opzet. Niet omdat ze het niet wisten. Dat maakt het ook zo smerig.
pi_124171940
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Met opzet. Niet omdat ze het niet wisten. Dat maakt het ook zo smerig.
Daarom zijn zij de schuldigen en moeten zij gestraft worden.
pi_124171992
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:21 schreef Confetti het volgende:
Maffiapraktijken. Hopelijk breekt er anarchie uit daar.
Nee, dat wij betalen is lekker eerlijk..
pi_124172970
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat politici zich voor het karretje van de (financiëele) elite hebben laten spannen zijn wij, burgers, dan echter wel weer enigszins zelf schuldig. Een democratie functioneert immers pas goed wanneer politici bang voor hun eigen burgers zijn en dat is een situatie, die we inmiddels al meer dan twintig jaar niet meer kennen in Europa...
Dat heeft ook veel met de journalistiek te maken. Die is onmisbaar voor het democratisch functioneren, maar die zitten vaak langs twee kanten vast aan 'het grootkapitaal', terwijl het ook nog eens bevolkt wordt door wat in het afvoerputje van het al diepgezonken HBO is blijven hangen.
pi_124173919
Betalingsverkeer op Cyprus stilgelegd
Het betalingsverkeer op Cyprus is op last van de president van de centrale bank van het land, Panicos Demetriades, tot nader order stilgelegd. Dat meldden diverse Griekstalige media zondag.

http://www.nu.nl/economie(...)prus-stilgelegd.html
  zondag 17 maart 2013 @ 18:55:41 #222
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124174065
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:52 schreef Automatisch het volgende:
Het betalingsverkeer op Cyprus is op last van de president van de centrale bank van het land, Panicos Demetriades, tot nader order stilgelegd. Dat meldden diverse Griekstalige media zondag.

Bizar! Als ze nog even zo door gaan dan gaan mensen in andere Zuid Europese landen ook hun geld opnemen omdat ze bang zijn dat ze bestolen worden of dat ze er niet meer bij kunnen.

Het lijkt er bijna op dat ze nog meer bankruns willen veroorzaken.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 18:58:08 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_124174145
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bizar! Als ze nog even zo door gaan dan gaan mensen in andere Zuid Europese landen ook hun geld opnemen omdat ze bang zijn dat ze bestolen worden of dat ze er niet meer bij kunnen.

Het lijkt er bijna op dat ze nog meer bankruns willen veroorzaken.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat niet alleen Zuid Europa zich hier druk om maakt.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:02:04 #224
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124174285
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat niet alleen Zuid Europa zich hier druk om maakt.
Het betaal verkeer zal wel stilgelegd worden omdat de Russen hun geld proberen weg te halen.
Als dat gebeurt dan klapt alles inelkaar.

Heeft er iemand batterijen voor mijn zaklamp, ik zie het licht aan het einde van de tunnel namelijk niet meer :+
pi_124174321
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:52 schreef Automatisch het volgende:

Panicos...What's in a name...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 17 maart 2013 @ 19:03:49 #226
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124174353
De media zijn ook verdacht stil omtrent dit onderwerp.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:04:32 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_124174372
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het betaal verkeer zal wel stilgelegd worden omdat de Russen hun geld proberen weg te halen.
Als dat gebeurt dan klapt alles inelkaar.

Heeft er iemand batterijen voor mijn zaklamp, ik zie het licht aan het einde van de tunnel namelijk niet meer :+
Iedereen heeft het er over. Ik heb vandaag een paar lui gesproken die van plan zijn om hun geld van de bank te halen.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:05:35 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124174400
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Iedereen heeft het er over. Ik heb vandaag een paar lui gesproken die van plan zijn om hun geld van de bank te halen.
In Cyprus? Of op andere plekken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:07:28 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_124174474
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
70 jaar geen echte oorlog meer geweest in Europa,. Zou het er van komen?
Dat zou wel het toppunt van ironie zijn. Daar sta je dan met je Nobelprijs voor de vrede :D
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:08:03 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_124174501
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In Cyprus? Of op andere plekken?
Hier in Nederland.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:08:53 #231
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124174633
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier in Nederland.
Die zullen weldra door de EU-forumtrollen als zware criminelen worden gezien. Nog zwaarder dan de downloaders. Want je zal je éigen geld maar willen opnemen. o|O
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:14:28 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_124174693
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:12 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die zullen weldra door de EU-forumtrollen als zware criminelen worden gezien. Nog zwaarder dan de downloaders. Want je zal je éigen geld maar willen opnemen. o|O
Idd. Dat kán toch zomaar niet :N Gewoon afwachten tot men hier ook een solidariteitsheffing toe gaat passen.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:14:50 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124174706
van BBC:

Als je minder dan 100.000 op je rekening hebt moet 6.75% afstaan.

heb je meer dan gaat het naar 9,9%

Best bizar dus, stel je hebt 10.000 euro gespaard dan mag je dus 675 euro afstaan aan de eu, wat weer naar je bank gaat :') En dan moet je er maar vertrouwen in hebben dat het werkt.... het is gewoon diefstal.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21819990

En dan volgens jaar zeker: "Bonussen bankiers nog nooit zo hoog geweest" :')
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:15:54 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_124174747
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
van BBC:

Als je minder dan 100.000 op je rekening hebt moet 6.75% afstaan.

heb je meer dan gaat het naar 9,9%

Best bizar dus, stel je hebt 10.000 euro gespaard dan mag je dus 675 euro afstaan aan de eu, wat weer naar je bank gaat :') En dan moet je er maar vertrouwen in hebben dat het werkt.... het is gewoon diefstal.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21819990
Gelegaliseerde diefstal idd.
pi_124174762
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:
De media zijn ook verdacht stil omtrent dit onderwerp.
Net zoals onze MSM in alle toonaarden zwijgt over de massale demonstraties in Spanje, Portugal, Griekenland enz. In het kader van "verdeel en heers" komt het onze politieke kaste immers beter uit dat wij, noord-Europeanen, dom gehouden en tegen de zuid-Europeanen opgezet worden. Net zoals onze "geliefde leiders" stelselmatige problemen met bepaalde bevolkingsgroepen in onze samenleving faciliteren en laten voortwoekeren. Een bevolking die afgeleid wordt, kijkt immers braaf de andere kant op wanneer je ze een mes in de rug steekt en hen van al hun burgerrechten en (spaar)geld beroofd...
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:18:04 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_124174823
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Net zoals onze MSM in alle toonaarden zwijgt over de massale demonstraties in Spanje, Portugal, Griekenland enz. In het kader van "verdeel en heers" komt het onze politieke kaste immers beter uit dat wij, noord-Europeanen, dom gehouden en tegen de zuid-Europeanen opgezet worden. Net zoals onze "geliefde leiders" stelselmatige problemen met bepaalde bevolkingsgroepen in onze samenleving faciliteren en laten voortwoekeren. Een bevolking die afgeleid wordt, kijkt immers braaf de andere kant op wanneer je ze een mes in de rug steekt en hen van al hun burgerrechten en (spaar)geld beroofd...
Het is toch eigenlijk om wild van woede van te worden.
pi_124174869
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Idd. Dat kán toch zomaar niet :N Gewoon afwachten tot men hier ook een solidariteitsheffing toe gaat passen.
Dat zou wel behoorlijk stupide zijn. De enige reden dat mensen überhaupt nog geld op de bank laten staan is omdat ze weten dat het tot 100.000 gegarandeerd is, als dat uiteindelijk ook niet meer het geval is is het zo goed als zeker dat mensen massaal hun spaargeld gaan opnemen en de hele boel in elkaar stort.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:20:12 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124174898
quote:

[..]

Dat niet alleen. Ook durven mensen hier minder snel de straat op te gaan. We hebben elkaar namelijk aardig aangeleerd elkaar vreemd aan te kijken als je de straat op gaat. Kijk naar Occopy. Het was misschien niet de beste demonstratie ooit, maar als je meeliep werd je wel meteen voor hippe of boomknuffelaar uitgemaakt. De media deden daar goed aan mee (vooral in de VS)

Intussen zijn we volgens mij op een punt beland waarop je als sociaal 'akward' wordt gezien zodra je met een klein groepje de straat op gaat omdat je het ergens niet mee eens bent! De overheid heeft het goed voor elkaar wat dat betreft. We houden elkaar tegen de demonstreren. Wat wil je als overheid nog meer?
  zondag 17 maart 2013 @ 19:20:20 #240
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124174905
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat zou wel behoorlijk stupide zijn. De enige reden dat mensen überhaupt nog geld op de bank laten staan is omdat ze weten dat het tot 100.000 gegarandeerd is, als dat uiteindelijk ook niet meer het geval is is het zo goed als zeker dat mensen massaal hun spaargeld gaan opnemen en de hele boel in elkaar stort.
Je geld buiten de EU stallen lijkt op dit moment zo gek nog niet.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 19:20:46 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_124174923
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het zou stupide zijn, maar zou je er van opkijken? Ik zie alleen máár stupiditeiten gebeuren geinitieerd door de EU.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:21:19 #242
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124174938
quote:

[..]

Inderdaad. Het hele "spel" wordt steeds openlijker gespeeld. Het is zo doorzichtig.
pi_124174939
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je geld buiten de EU stallen lijkt op dit moment zo gek nog niet.
Zo veel zou het niet helpen, als de Europese bankensector instort dan stort die in de rest van de planeet ook in.
pi_124175156
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Ook durven mensen hier minder snel de straat op te gaan. We hebben elkaar namelijk aardig aangeleerd elkaar vreemd aan te kijken als je de straat op gaat. Kijk naar Occopy. Het was misschien niet de beste demonstratie ooit, maar als je meeliep werd je wel meteen voor hippe of boomknuffelaar uitgemaakt.

Intussen zijn we volgens mij op een punt beland waarop je als sociaal 'akward' wordt gezien zodra je met een klein groepje de straat op gaat omdat je het ergens niet mee eens bent!
De individualisering van de samenleving is dan ook prima geslaagd, net als het toe-eigenen van het geweldsmonopolie door de overheid om dat vervolgens o.a. tegen individuele burgers in te zetten, wanneer deze tot wanhoop gedreven door moedwillig en doelbewust "falen" van de overheid.
pi_124176519
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:24 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Als het bulk blijft staan, waarom houden ze daar de banken op dinsdag en woensdag ook nog dicht?

http://www.rtl.nl/compone(...)-de-banken-dicht.xml
pi_124176724
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:56 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Als het bulk blijft staan, waarom houden ze daar de banken op dinsdag en woensdag ook nog dicht?

Wat een lef hebben ze om het een 'bank holiday' te noemen :')
  zondag 17 maart 2013 @ 20:06:17 #247
321876 Cherna
Fuck the System
pi_124176939
Triest. Je zult maar niet aan je eigen geld kunnen komen.
Zo zie je maar. De EU word zo onhoudbaar. En het zooitje in Brussel kan weer maandenlang aan de slag hoe ze het volgende land uit de goot moeten trekken en weer een zak met knakken laten bijdrukken. Hebben we Italië nog niet eens gehad. Die zullen als toetje wel als laatste aan de beurt zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_124177420
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Ook durven mensen hier minder snel de straat op te gaan. We hebben elkaar namelijk aardig aangeleerd elkaar vreemd aan te kijken als je de straat op gaat. Kijk naar Occopy. Het was misschien niet de beste demonstratie ooit, maar als je meeliep werd je wel meteen voor hippe of boomknuffelaar uitgemaakt. De media deden daar goed aan mee (vooral in de VS)

Intussen zijn we volgens mij op een punt beland waarop je als sociaal 'akward' wordt gezien zodra je met een klein groepje de straat op gaat omdat je het ergens niet mee eens bent! De overheid heeft het goed voor elkaar wat dat betreft. We houden elkaar tegen de demonstreren. Wat wil je als overheid nog meer?
De Amerikaanse occupybeweging is natuurlijk ook gewoon met geweld, grof geweld en het volle gewicht van de kafkaeske staatsbureaucratie neergeslagen. Terwijl de media de andere kant opkeken. Die waren ook 3 weken braaf de stemming op de beurs en de koersen aan het verslaan alsof die belangrijk zijn voor de wereld terwijl ze de demonstranten niet opmerkten.

Sowieso is een demonstratie pas nieuws als er gereld wordt. De rest is niet interessant, dan liever een leuk filmpje waarbij de journaallezer meewarig en begrijpend kan kijken of een kwinkslag op los kan laten.
pi_124177421
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:56 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Omdat officieel nog geen wet is....
  zondag 17 maart 2013 @ 20:17:24 #250
321876 Cherna
Fuck the System
pi_124177476
quote:
Die gaat echt over de zeik. Die heeft vergeten zijn pillen te slikken.
Maar laten we wel wezen. Het is echt bizar als een bank zo maar besluit je niet te openen zodat je niet eens aan je eigen geld kunt komen. Dit is een slecht teken.
pi_124177569
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:16 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Omdat officieel nog geen wet is....
Des te meer reden om open te gaan toch?
pi_124177757
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:19 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Des te meer reden om open te gaan toch?
Mogen ze niet van centrale bank, wat nl de grootste schuldeiser is door ELA. En ELA (=briefgeld) gaat voor rekeninghouders.

Mochten ze toch open gaan, gaan ze meteen failliet omdat de banken geen ELA meer krijgen. Zeg dan maar echt dag tegen je centjes
  zondag 17 maart 2013 @ 20:24:35 #253
321876 Cherna
Fuck the System
pi_124177892
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gelegaliseerde diefstal idd.
Tja alles wat een bank, overheid en elite onderneemt is legaal. Dat is juist het bizarre van deze crisis. En door polarisatie zetten ze de burger tegen elkander op. Triest.
En economen slaan je wat met onvoorspelbare grafieken om de oren en dat zou het dan moeten zijn.
pi_124177916
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:22 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Mogen ze niet van centrale bank, wat nl de grootste schuldeiser is door ELA. En ELA (=briefgeld) gaat voor rekeninghouders.

Mochten ze toch open gaan, gaan ze meteen failliet omdat de banken geen ELA meer krijgen. Zeg dan maar echt dag tegen je centjes
Ok, maar volgens het artikel is dit toch niet de reden:

Na dit weekeinde volgt er eerst een normale feestdag op maandag, op dinsdag zouden depositohouders dan grote bedragen van hun rekeningen gaan halen, tenminste dat is de verwachting van de regering.

Maar misschien dat jij bronnen hebt binnen de regering.....
  zondag 17 maart 2013 @ 20:28:15 #255
321876 Cherna
Fuck the System
pi_124178074
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De individualisering van de samenleving is dan ook prima geslaagd, net als het toe-eigenen van het geweldsmonopolie door de overheid om dat vervolgens o.a. tegen individuele burgers in te zetten, wanneer deze tot wanhoop gedreven door moedwillig en doelbewust "falen" van de overheid.
Als je met een individu te maken hebt krijg je ook minder snel een opstand en verzet. Maar deze ontwikkeling is al langer gaande. Dat is slim gespeeld van de overheid.
pi_124178110
Voor de liefhebbers voor het blootleggen van politieke machinaties, wordt het nu rete-interessant!

Cameron heeft aangekondigd dat Engeland Engelse 'zwart-spaarders', die hun geld in Cyprus hebben ondergebracht, gaat compenseren op kosten van de Engelse belastingbetaler.

En het Cypriotische parlement moet vóór dinsdag hebben ingestemd. Morgen zijn de banken nog dicht, vanwege een feestdag. Nu Cameron de Engelse belastingontduikers uit de wind houdt, wordt het helemaal bizar als integere Cypriotische spaarders wél worden gefileerd. Dus de kans dat het Cypriotische parlement instemt met de plannen, lijkt mij daardoor niet zo héél erg groot. Althans, er zal uit die hoek ook wel iets van compensatie voor spaarders met een Cypriotisch paspoort worden afgedwongen.

Dat hoeft de plannen als zodanig allemaal niet te blokkeren. Dat zuiver Cypriotische spaargeld zal niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat zijn.

Wie blijven er dan nog over? De 'Russen'. Maar dat zijn geen ordinaire Russen. Maar het type 'oligarch' en 'Joodse maffia'.

Volgens mij speel je dan, als EU, hoog spel! Als je die kliek tegen je in het harnas jaagt, vráág je om problemen! Ze hebben de meeste anti-Euro lobbyisten en ultra-nationalisten in Europa in hun zak. En een trisje Salafistische terreurbewegingen. Maar de EU heeft hiermee ook een 'Doos van Pandora' geopend, door tenminste te suggereren dat spaargeld niet meer veilig is.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124178307
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:24 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ok, maar volgens het artikel is dit toch niet de reden:

Na dit weekeinde volgt er eerst een normale feestdag op maandag, op dinsdag zouden depositohouders dan grote bedragen van hun rekeningen gaan halen, tenminste dat is de verwachting van de regering.

Maar misschien dat jij bronnen hebt binnen de regering.....
Artikel zegt ook wat ik zeg.

Sowieso maandag al een feestdag. Nog geen wet dus eenmalig belasting gaat nog niet door. ECB zegt tegen CB dikke lul drie bier dat moet, anders kan je dinsdag voorgoed de deuren sluiten.

Weinig keuze heb je dan als bank zijnde.
pi_124178455
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:32 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Artikel zegt ook wat ik zeg.

Sowieso maandag al een feestdag. Nog geen wet dus eenmalig belasting gaat nog niet door. ECB zegt tegen CB dikke lul drie bier dat moet, anders kan je dinsdag voorgoed de deuren sluiten.

Weinig keuze heb je dan als bank zijnde.
Gast, jij beweerde dat mensen hun geld op hun rekeningen zouden laten staan. In het artikel staat:

op dinsdag zouden depositohouders dan grote bedragen van hun rekeningen gaan halen

Volgens mij dus tegenovergesteld aan wat jij zegt.
pi_124178895
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:34 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Gast, jij beweerde dat mensen hun geld op hun rekeningen zouden laten staan. In het artikel staat:

op dinsdag zouden depositohouders dan grote bedragen van hun rekeningen gaan halen

Volgens mij dus tegenovergesteld aan wat jij zegt.
Ja nadat die eenmalige belasting is toegepast. Zoals de situatie nu is, gaat het hele verhaal niet door. Dan krijg je een bankrun omdat mensen dan weten dat er een dag komt dat je moet betalen.

Als de wet maandag nog niet toegepast is dan blijven die banken gewoon op dinsdag dicht, omdat ELA niet meer wordt toegepast. Mochten ze open gaan, dan zijn ze per direct failliet.
pi_124179493
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:41 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Ja nadat die eenmalige belasting is toegepast. Zoals de situatie nu is, gaat het hele verhaal niet door. Dan krijg je een bankrun omdat mensen dan weten dat er een dag komt dat je moet betalen.

Als de wet maandag nog niet toegepast is dan blijven die banken gewoon op dinsdag dicht, omdat ELA niet meer wordt toegepast. Mochten ze open gaan, dan zijn ze per direct failliet.
Is het niet net zo'n groot probleem als de Cyprioten hun geld daar weghalen na die eenmalige belasting?
pi_124179569
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:41 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Ook al zou het niet doorgaan. Dan denk jij dus dat de mensen (en Russische miljardairs) denken: pfffff het gaat niet door, ons geld is veilig, ik laat het erop staan?
pi_124179646
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is het niet net zo'n groot probleem als de Cyprioten hun geld daar weghalen na die eenmalige belasting?
Dat is een probleem voor later. Maar bulk (Russen ed) zal dat waarschijnlijk niet doen, omdat wegzetten voor hen lastiger is dan gewoon daar te laten stallen. Is nog vrij goedkoop dan 10%
pi_124179789
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:53 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Dat is een probleem voor later. Maar bulk (Russen ed) zal dat waarschijnlijk niet doen, omdat wegzetten voor hen lastiger is dan gewoon daar te laten stallen. Is nog vrij goedkoop dan 10%
Later kan nog vrij snel komen, want door de hefboomwerking van het fractional-reserve banking hoeft de bank maar een vrij klein deel van het eigen vermogen te verliezen om kopje onder te gaan.
pi_124179818
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:52 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ook al zou het niet doorgaan. Dan denk jij dus dat de mensen (en Russische miljardairs) denken: pfffff het gaat niet door, ons geld is veilig, ik laat het erop staan?
Je begrijpt me niet denk ik. Die mogelijkheid hebben ze al niet meer! Op dit moment bestaat vrij verkeer van goederen en diensten niet meer op Cyprus op last van Centrale Bank van Cyprus.

ELA (nood briefgeld) is gestopt door ECB
pi_124179861
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:56 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet denk ik. Die mogelijkheid hebben ze al niet meer! Op dit moment bestaat vrij verkeer van goederen en diensten niet meer op Cyprus op last van Centrale Bank van Cyprus.

ELA (nood briefgeld) is gestopt door ECB
Maar dat kunnen ze niet voor eeuwig vol blijven houden, vroeg of laat moeten ze het toch vrijgeven.
pi_124179875
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Later kan nog vrij snel komen, want door de hefboomwerking van het fractional-reserve banking hoeft de bank maar een vrij klein deel van het eigen vermogen te verliezen om kopje onder te gaan.
Krijgen we in Europa eindelijk QE
pi_124179938
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar dat kunnen ze niet voor eeuwig vol blijven houden, vroeg of laat moeten ze het toch vrijgeven.
Dan zijn de banken per direct failliet en hoeven ze niet meer open te gaan.
pi_124180470
Morgen de moeder van alle bankruns in Portugal, Spanje en Italië?

Ik had het wel geweten als ik geld had staan op die rekeningen.
pi_124180812
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:57 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Krijgen we in Europa eindelijk QE
En dan? Als banken het niet gebruiken om uit te lenen aan consumenten of bedrijven maar alleen om hun eigen balans te verstevigen schiet je er nog niks mee op.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 21:16:38 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_124180937
quote:
11s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:07 schreef Confetti het volgende:
Morgen de moeder van alle bankruns in Portugal, Spanje en Italië?

Ik had het wel geweten als ik geld had staan op die rekeningen.
Dat zit er dik in,
Zelfs hier in Nederland waar officieel nog niks aan de hand is krabt men zich al achter de oren en zijn mensen van plan hun zuurverdiende spaargeld veilig te stellen. Laat staan in die drie landen.
pi_124180982
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En dan? Als banken het niet gebruiken om uit te lenen aan consumenten of bedrijven maar alleen om hun eigen balans te verstevigen schiet je er nog niks mee op.
Er is op dit moment een overschot aan liquiditeit van de banken. Consumenten en/of bedrijven krijgen geen lening, omdat de risico's te groot zijn voor de bank. Heeft niks te maken met willen, maar meer te maken met kunnen.
  Donald Duck held zondag 17 maart 2013 @ 21:17:45 #272
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124181004
De vraag is dan natuurlijk waar je geld dan 'veilig' is. Alvast nergens binnen Europa.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 21:19:19 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_124181094
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De vraag is dan natuurlijk waar je geld dan 'veilig' is. Alvast nergens binnen Europa.
Ik denk dat er de komende tijd flink wat sokken gebreid gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 17-03-2013 21:30:45 ]
pi_124181230
Wat een enorme strategische fout. Spaarders in Europa zullen nu wel 3x nadenken waar ze hun geld neerzetten. Niet in SPanje of italie, want zwak en wie weet of ze daar ineens 6% moeten inleveren.

Goed voor onze banken... maar zomaar kans op een hernieuwd bankencrisis in het zuiden van Europa. Waar wij dan weer geld heen mogen sturen.
Whatever...
  zondag 17 maart 2013 @ 21:24:55 #275
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124181432
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De ouwe sok onder je bed, alhoewel dat niet beschermt tegen een inflatie. Dan zijn goederen of goud weer een betere investering.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 17 maart 2013 @ 21:30:20 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124181826
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:24 schreef t-8one het volgende:

[..]

De ouwe sok onder je bed, alhoewel dat niet beschermt tegen een inflatie. Dan zijn goederen of goud weer een betere investering.
Ja, of het systeem klapt helemaal en je geld is niet meer waar dan de oudpapier waarde.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 21:31:20 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_124181899
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, of het systeem klapt helemaal en je geld is niet meer waar dan de oudpapier waarde.
Maar ja, als het systeem klapt is het op de bank ook niks meer waard.
  zondag 17 maart 2013 @ 21:32:01 #278
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124181949
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vandaar ook m'n alternatief om goederen of goud te kopen ;)
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 17 maart 2013 @ 22:36:57 #279
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124186277
Morgen bankrun in Italie, Portugal, Spanje en Griekenland. ^O^.

:{

Stel he, er komt morgen een enorm grote bankrun in Zuid-Europa...Wat zijn de gevolgen?
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 22:40:21 #280
249559 crew  Lavenderr
pi_124186464
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef sonnyspek het volgende:

Zó! In 4 landen al :o
  zondag 17 maart 2013 @ 22:40:59 #281
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124186499
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef sonnyspek het volgende:

Stel he, er komt morgen een enorm grote bankrun in Zuid-Europa...Wat zijn de gevolgen?
Dat de rest van europa ook volgt. Schaap --> dam.
pi_124186526
Dat die banken aan het infuus van de ecb hangen en via het Target2 systeem de banken in noord europa garant staan.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:42:55 #283
306109 francoisdublanc
pi_124186619
En wat zijn de gevolgen van zo'n bankrun?
  zondag 17 maart 2013 @ 22:44:01 #284
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124186679
Hier is van een aantal landen weergegeven wat de gewone man moet betalen om de schulden te herstructureren.

In Ierland hebben ze zelfs nog niet genoeg als ze iedereen 100% leegtrekken.
Say what?
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 22:48:55 #285
249559 crew  Lavenderr
pi_124186965
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat de rest van europa ook volgt. Schaap --> dam.
Yep. De angst en de paniek slaat toe en iedereen wil zijn geld veilig stellen.
pi_124187006
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:42 schreef sonnyspek het volgende:
En wat zijn de gevolgen van zo'n bankrun?
Sowieso een failliet van de bank in kwestie. Wat daar buiten gebeurd hangt er vanaf hoe de rest van de spaarders reageren: In het beste geval laten die allemaal hun spaargeld staan en is alleen die ene bank failliet, in het slechtste geval een kettingreactie die alle banken (en daarmee het totale financiële systeem) mee de diepte in sleuren.
pi_124187205
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:44 schreef UpsideDown het volgende:
Hier is van een aantal landen weergegeven wat de gewone man moet betalen om de schulden te herstructureren.

[ afbeelding ]

In Ierland hebben ze zelfs nog niet genoeg als ze iedereen 100% leegtrekken.
nederland staat er niet bij
pi_124187336
Cyprus is in gesprek met internationale geldschieters over aanpassing van het reddingsplan met als doel de kleinere spaarders te ontzien. Dit meldt een bron rond de onderhandelingen aan persbureau Reuters. Er wordt gepraat over een heffing van 3 procent op spaargeld onder de 100.000 euro en 12,5 procent voor boven de 100.000 euro.

oke. de kleine spaarders betalen minder, de grote spaarders meer..

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)f-een-faillissement/
  zondag 17 maart 2013 @ 22:57:52 #289
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124187434
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:53 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Helaas niet nee. Het artikel hierover staat trouwens op ZeroHedge.
Say what?
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 22:58:10 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_124187451
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:53 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nog niet.
pi_124187454
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:56 schreef arjan1212 het volgende:
Cyprus is in gesprek met internationale geldschieters over aanpassing van het reddingsplan met als doel de kleinere spaarders te ontzien. Dit meldt een bron rond de onderhandelingen aan persbureau Reuters. Er wordt gepraat over een heffing van 3 procent op spaargeld onder de 100.000 euro en 12,5 procent voor boven de 100.000 euro.

Nou ja, alles boven de nul kan gewoon als roof worden beschouwd.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 22:59:28 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_124187529
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat. Ordinaire roof. Niet meer, niet minder. Blind robbery.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:59:31 #293
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124187531
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:56 schreef arjan1212 het volgende:

Ik hoorde net iets over 1% en 20%. Maar wat het ook wordt, de onrust/paniek in andere landen is niks meer tegen te doen wanneer dit precedent eenmaal geschept is.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 23:00:28 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_124187576
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik hoorde net iets over 1% en 20%. Maar wat het ook wordt, de onrust/paniek in andere landen is niks meer tegen te doen wanneer dit precedent eenmaal geschept is.
Logisch toch? Ze komen aan het spaargeld van mensen. Daar moeten ze gewoon met hun vurige tengels afblijven. How dare they :o
  zondag 17 maart 2013 @ 23:01:33 #295
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124187639
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Logisch toch? Ze komen aan het spaargeld van mensen. Daar moeten ze gewoon met hun vurige tengels afblijven. How dare they :o
Ja, dat is inderdaad logisch.
pi_124187702
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

in nederland betaal je al jaren 1,2% over het gedeelte van je spaargeld dat meer dan 20.000 is

in 10 jaar is dat al 12%

weet iemand of ze dit in cyprus ook hebben.. denk het niet.
  zondag 17 maart 2013 @ 23:04:25 #297
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124187828
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:02 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

in nederland betaal je al jaren 1,2% over het gedeelte van je spaargeld dat meer dan 20.000 is
Verschil is dat je het in zo'n geval van tevoren wist. Nu ben je ineens uit het niks een deel van je geld kwijt :{
pi_124187954
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:02 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

in 10 jaar is dat al 12%

weet iemand of ze dit in cyprus ook hebben.. denk het niet.
Dat is sowieso al een belasting die uiteindelijk aan jezelf ten goede komt, dat maakt het al iets minder vervelend dan dat het gelijk in de kas van de bank verdwijnt. Maar ook het feit dat dat van te voren aangekondigd is (en dus vermijdbaar is) en hierbij ineens van de ene op de andere dag je geld wordt vastgezet, afgeroomd en (misschien als je geluk hebt) weer vrijgegeven maakt dat dit een heel stuk fouter dan de vermogensbelasting.
pi_124188032
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Verschil is dat je het in zo'n geval van tevoren wist. Nu ben je ineens uit het niks een deel van je geld kwijt :{
Plus dat Cyprus waarschijnlijk ook wel een bepaald percentage zal heffen (minder dan 1,2 pct, maar vast wel iets). Maar dit zal er dus als extra belasting bijkomen.
  zondag 17 maart 2013 @ 23:09:27 #300
306109 francoisdublanc
pi_124188106
Ik krijg van iemand €10 als er morgen een bankrun in Zuid-Europa is. ^O^ Goede deal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')