Hoezo, het probleem is toch opgelost?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:24 schreef QBay het volgende:
Wordt morgen een bloedbad op de financiële markten.
Het Cypriotische parlement (en tevens ook het Duitse waar de FDP flinke twijfels heeft) kan er nog een stokje voor steken.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:30 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Hoezo, het probleem is toch opgelost?
Nou, na onderhandelen krijgen zij van de EU de hele 17 miljard. De spaarders zijn gered en het feest is gered.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het Cypriotische parlement (en tevens ook het Duitse waar de FDP flinke twijfels heeft) kan er nog een stokje voor steken.
Nee, niet alleen bankiers, de precedentwerking zal ervoor zorgen dat ook in andere sectoren meer verantwoording zal worden afgelegd en zelfverrijking door korte termijn winsten na te jagen ten koste van de lange termijn flink zal worden beperkt. Ik zie dat als een groot voordeel.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat bankiers de enigen zijn die last gaan krijgen van het precedent dat uitgaat van zo'n maatregel?:
Zolang ze dat met de juiste belastingen doen zie ik daar geen enkel probleem in. Ik zie wel een groot probleem met wat nu in Cyprus gebeurt. Iedereen straffen voor de daden van een relatief kleine groep is onrechtvaardig.quote:Want hiermee zou je in feite de overheid toestemming geven om andere belastingen ook met terugwerkende kracht aan te passen.
Dat ook nog niet, de FDP wil voordat ze instemmen met een wat voor reddingspakket dan ook weten of de banken die er mee gered worden wel systeemrelevant zijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:32 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Nou, na onderhandelen krijgen zij van de EU de hele 17 miljard. De spaarders zijn gered en het feest is gered.
Dat is ook een heel groot voordeel, maar is het dan niet beter om het economische en monetaire systeem in zijn geheel aan te pakken i.p.v. een beetje rommelen in de marge met als risico dat het in de toekomst enorm in je eigen nadeel gaat werken?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, niet alleen bankiers, de precedentwerking zal ervoor zorgen dat ook in andere sectoren meer verantwoording zal worden afgelegd en zelfverrijking door korte termijn winsten na te jagen ten koste van de lange termijn flink zal worden beperkt. Ik zie dat als een groot voordeel.
Zo naïef ben je toch niet? Dat de FDP dit voor de camera zegt kan ik nog wel begrijpen maar je denkt toch niet dat zij daadwerkelijk iets gaan doen? Ze zijn niet dom. Ze weten nu al dat de banken niet systeemrelevant zijn, zoals iedereen met een iq hoger dan zijn schoenmaat.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat ook nog niet, de FDP wil voordat ze instemmen met een wat voor reddingspakket dan ook weten of de banken die er mee gered worden wel systeemrelevant zijn.
Dit lijkt mij juist de enige manier om het structureel aan te pakken. Bij elke crisis, bedrijf dat valt, geldverspilling door regeringen etc is er telkens een factor die opvalt: het totale gebrek aan aansprakelijkheid van degenen die de crisis veroorzaken en zichzelf daarmee verrijken.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is ook een heel groot voordeel, maar is het dan niet beter om het economische en monetaire systeem in zijn geheel aan te pakken i.p.v. een beetje rommelen in de marge met als risico dat het in de toekomst enorm in je eigen nadeel gaat werken?
De decadentie is nu wel heel ver doorgeschoten, dunkt me. De top geeft geld uit dat ze niet heeft en gaat er nog vrolijk mee door ook.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:16 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. Wij als gewone volk moeten onze plaats wel weten. Zo is het al honderden jaren. Alleen toen droegen we een boerenpak nu jeans.
Geloof me, dat realiseren zij (de elite) zich maar al te goed. Google maar eens naar de hoeveelheid munitie die de amerikanen (overheid) aan het inslaan zijn haha.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De decadentie is nu wel heel ver doorgeschoten, dunkt me. De top geeft geld uit dat ze niet heeft en gaat er nog vrolijk mee door ook.
Als de crisis maar groot genoeg wordt, zal het hen beslist ook treffen. Het lijkt een beetje op de val van Rome..
Dan is het toch een vreemde manier van handelen. Waarom zou je de zaken zo op de spits drijven als je al meer dan rijk genoeg bent?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:55 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Geloof me, dat realiseren zij (de elite) zich maar al te goed. Google maar eens naar de hoeveelheid munitie die de amerikanen (overheid) aan het inslaan zijn haha.
Misschien word ik te technisch maar van dit financiële systeem, dit fiat-currency systeem met fractional reserve banking, wist men vanaf het begin dat het ooit zou instorten. Dit is een wiskundige zekerheid.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan is het toch een vreemde manier van handelen. Waarom zou je de zaken zo op de spits drijven als je al meer dan rijk genoeg bent?
Wacht maar tot dinsdag hahahaquote:Op zondag 17 maart 2013 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
Goede zaak dat ze een bankrun tegenhouden. Hadden ze hier in Nederland ook moeten doen in plaats van nationaliseren.
Voorbeeld 1.quote:
Dan lijkt het toch niet op de val van Rome. Ze wisten het van tevoren. Maar waarom is dan ooit voor een dergelijk systeem gekozen?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:59 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Misschien word ik te technisch maar van dit financiële systeem, dit fiat-currency systeem met fractional reserve banking, wist men vanaf het begin dat het ooit zou instorten. Dit is een wiskundige zekerheid.
Maw, wat je ook doet, je kunt het niet voorkomen, alleen vertragen. En dat is ook wat ze proberen.
Je kunt tonnen munitie in je kapitale villa hebben liggen, als er een woedende massa aan je voordeur staat om verhaal te komen halen, ga je er aan. Ik heb in 1989 genoten van het Roemeense volk dat met de despoot Cauecescu afrekende en ik zal in de (nabije) toekomst genieten als er met onze politici, bankiers en andere witteboordcriminelen afgerekend wordt.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:55 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Geloof me, dat realiseren zij (de elite) zich maar al te goed. Google maar eens naar de hoeveelheid munitie die de amerikanen (overheid) aan het inslaan zijn haha.
Omdat je daarmee, in relatief korte tijd, enorme rijkdom kunt genereren. Uiteraard alleen voor een beperkt groepje mensen. Wanneer je geld uit het niets kunt creëren dan heb je een machtig wapen in handen. Waar denk je dat het geld voor hypotheken vandaag komt? Misschien uit het niets? Mooi systeem he?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan lijkt het toch niet op de val van Rome. Ze wisten het van tevoren. Maar waarom is dan ooit voor een dergelijk systeem gekozen?
Ze hebben dan al de heffing betaald. Gasten die meer dan 100/k hadden geparkeerd, dienen wel de risico's te begrijpen.quote:
Klopt als je kijkt naar bijv. de Franse Revolutie. Als ik het me goed herinner is de koning ook toen onthoofd. Maar de tijden zijn veranderd. We weten nu niet eens meer wie er aan de touwtjes trekken (Bildenbergers, Rothchilds, Rockafellers?). Of dacht je echt dat Obama alle beslissingen neemt?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je kunt tonnen munitie in je kapitale villa hebben liggen, als er een woedende massa aan je voordeur staat om verhaal te komen halen, ga je er aan. Ik heb in 1989 genoten van het Roemeense volk dat met de despoot Cauecescu afrekende en ik zal in de (nabije) toekomst genieten als er met onze politici, bankiers en andere witteboordcriminelen afgerekend wordt.
Wij, burgers, hebben een enorme meerderheid t.o.v. de elite, waardoor deze laatste groep uiteindelijk onherroepelijk aan het kortste eind zal gaan trekken...
En wat denk je dat zij met het geld gaan doen dat er overblijft? Lekker op hun rekening laten staan?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:21 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Ze hebben dan al de heffing betaald. Gasten die meer dan 100/k hadden geparkeerd, dienen wel de risico's te begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |