abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124125782
In Cyprus is een run op bankrekeningen ontstaan na het akkoord dat de eurogroep heeft bereikt over een reddingsplan. Honderden mensen probeerden hun rekening leeg te halen.

Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd. Ook hebben de weinige bankfilialen die open waren, hun deuren gesloten en is er een beperking aan het bedrag dat spaarders kunnen opnemen.
De rekeninghouders maken zich zorgen over een bepaling in het akkoord, dat spaarders die meer dan 100.000 euro hebben staan bij Cypriotische banken aan de redding gaan meebetalen. Ze krijgen een heffing van 9,9 procent voor hun kiezen. Voor lagere banksaldi geldt een heffing van 6,75 procent. De heffingen moeten Cyprus 5,8 miljard euro opleveren
http://www.telegraaf.nl/d(...)_reddingsplan__.html

Mensen die nu hun EIGEN GELD van de bank willen halen mogen/kunnen dit niet meer omdat de bank dit blokkeert.
pi_124125857
Maffiapraktijken. Hopelijk breekt er anarchie uit daar.
pi_124126031
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:21 schreef Confetti het volgende:
Maffiapraktijken. Hopelijk breekt er anarchie uit daar.
Wie moet anders betalen?

Bank heeft geen geld
Regering heeft geen geld
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:31:56 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124126134
EU: All your monies are belong to us.

Zo leggen ze een behoorlijke bom onder de zekerheid van spaartegoeden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_124126320
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef Dagonet het volgende:

Dát.

Geld kan je beter thuis in een oude sok bewaren, als de shit de fan raakt ben je het kwijt.
pi_124126400
Wat een overdreven actie. Wat is 6,75% nou? Dat is geeneens 10%. Als je dat al niet over hebt voor je land dan heb je daar ook niets te zoeken lijkt mij. Iedereen moet offers leveren dus dit vind ik een goed idee. Misschien een idee om in Nederland dit ook preventief toe te passen zodat we extra geld hebben wanneer de volgende zich aandient?

We kunnen wel wachten tot er iets fout gaat maar dan loop je achter de feiten aan.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:42:04 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124126415
Wat als ze besluiten dat om Spanje of Italië te redden ze de spaartegoeden uit heel Europa maar moeten aanspreken. :r.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_124126420
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:38 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dát.

Geld kan je beter thuis in een oude sok bewaren, als de shit de fan raakt ben je het kwijt.
Geloof me, als je het in een oude sok van mij bewaart dan is het ook zo weg.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:42:42 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124126431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:41 schreef Good_Luck het volgende:
Wat een overdreven actie. Wat is 6,75% nou? Dat is geeneens 10%. Als je dat al niet over hebt voor je land dan heb je daar ook niets te zoeken lijkt mij. Iedereen moet offers leveren dus dit vind ik een goed idee. Misschien een idee om in Nederland dit ook preventief toe te passen zodat we extra geld hebben wanneer de volgende zich aandient?

We kunnen wel wachten tot er iets fout gaat maar dan loop je achter de feiten aan.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:42:56 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_124126435
Er staan vast wel een paar mooie hoge bomen op Cyprus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_124126458
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:42 schreef MichaelScott het volgende:
Er staan vast wel een paar mooie hoge bomen op Cyprus.
Hout verkopen, dat is een goed idee. Men moet inderdaad weer een productieland worden, handel drijven. Zo groeit de economie.
pi_124126482
quote:

Sorry hoor met dit is nogal dom.
in een vrij europa hoort dit gewoon niet te gebeuren. Bovendien help je met het geld niet het land, maar alleen de banken (bankiers) Niemand in cyprus die ook maar iets van onze steun gaat zien hoor.
pi_124126530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:44 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Sorry hoor met dit is nogal dom.
in een vrij europa hoort dit gewoon niet te gebeuren. Bovendien help je met het geld niet het land, maar alleen de banken (bankiers) Niemand in cyprus die ook maar iets van onze steun gaat zien hoor.
Wil je beweren dat het voor de mensen op straat niets uitmaakt of het land daadwerkelijk failliet gaat of dat het land (in jouw woorden "de banken") gered wordt?
pi_124126561
quote:

Jij moet wel een troll zijn. Hoe durven ze zo aan mensen hun geld te zitten
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_124126785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:46 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Wil je beweren dat het voor de mensen op straat niets uitmaakt of het land daadwerkelijk failliet gaat of dat het land (in jouw woorden "de banken") gered wordt?
Het komt er op neer dat men nu weer moet betalen voor de fouten van een ander. Dit is gewoon afpakken.
pi_124126873
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:55 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat men nu weer moet betalen voor de fouten van een ander. Dit is gewoon afpakken.
Betalen voor de fouten van anderen, dat is al jaren aan de gang hoor. Waarom denk je dat jouw verzekeringspremie een bepaalde hoogte heeft. Denk je niet dat zij de fraude aan jou doorberekenen. Of warenhuizen de diefstal niet in de prijzen verwerken?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:00:57 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_124126931
Zou de EU al begonnen zijn met haar forumtroll-project? :{
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_124127096
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef Dagonet het volgende:

Nee, dat heeft de financiele wereld gedaan. Met goedkeuring van de EU weliswaar, maar niettemin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124127107
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:59 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Betalen voor de fouten van anderen, dat is al jaren aan de gang hoor. Waarom denk je dat jouw verzekeringspremie een bepaalde hoogte heeft. Denk je niet dat zij de fraude aan jou doorberekenen. Of warenhuizen de diefstal niet in de prijzen verwerken?
Dat is natuurlijk iets heel anders. In dit geval zet je geld op je rekening wat van jou is, wat je er ook ten allen tijde af moet kunnen halen als je dat wilt. Hoop dat iedereen in ziet dat je geld dus niet van jou is als het op de bank staat.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:49:34 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_124128306
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:42 schreef Dagonet het volgende:
Wat als ze besluiten dat om Spanje of Italië te redden ze de spaartegoeden uit heel Europa maar moeten aanspreken. :r.
Het is echt onwaarschijnlijk. Hoelang moet die kut EU met zijn steeds achterlijkere regeltjes nog geaccepteerd worden?
pi_124131113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:08 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk iets heel anders. In dit geval zet je geld op je rekening wat van jou is, wat je er ook ten allen tijde af moet kunnen halen als je dat wilt. Hoop dat iedereen in ziet dat je geld dus niet van jou is als het op de bank staat.
Ehh.. nee. Jij hebt vast niet de voorwaarden van elke bank in NL gelezen? Waarvan het relevante gedeelte bij elke bank hetzelfde is.

Ik vind het wel een goede actie. Het overgrote gedeelte van het spaargeld komt van russen, die via cyprus de russische belasting ontduiken. Als dit niet zo gedaan was, dan helpen wij in principe de russische belastingontduikers...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_124132050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ehh.. nee. Jij hebt vast niet de voorwaarden van elke bank in NL gelezen? Waarvan het relevante gedeelte bij elke bank hetzelfde is.

Ik vind het wel een goede actie. Het overgrote gedeelte van het spaargeld komt van russen, die via cyprus de russische belasting ontduiken. Als dit niet zo gedaan was, dan helpen wij in principe de russische belastingontduikers...
Voorwaarden mogen niet boven de wet staan. En als de wet daarop aangepast hebben alleen om de banken dit voordeel te geven dan klopt er iets niet (maar dat was al duidelijk)
pi_124132600
Las ergens dat iemand berekend had dat een cyprioots gezin 240.000 euro zou hebben. Dit klopt natuurlijk niet... de cyprioten hebben ong. evenveel spaargeld als de nederlander. Dat het gem. zo hoog is komt door rijke russen ( die geen belasting willen betalen) die miljarden op de bank hebben gezet in cyprus. Dat nu de gewone man op cyprus de dupe word van die rijke russen is wel zuur, en door deze maatregel loop je nu het risico dat in alle andere landen spaarders hun rekeningen leeg gaan halen. Denk dat Goud flink omhoog gaat de komende tijd.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:33:23 #24
19142 tslh
Never at ease.....
pi_124132716
Wat is beter: ervoor zorgen dat rijkere inwoners van een land (extra) meebetalen aan een oplossing om het land overeind te houden? Of aankloppen voor het hele bedrag bij Europa zodat de rijkeren in een land buiten schot blijven en WIJ voor het hele bedrag opdraaien?

Wat ik echt onbegrijpelijk vind: veel van de mensen die hierboven reageren hebben vast de mond vol over hoe in Nederland 'de graaiers moeten worden aangepakt en wel extra mogen (MOETEN) betalen' en als in een ander land de rijkere inwoners extra moeten betalen is het opeens een schande.
(natuurlijk vinden de meeste Nederlanders iemand met meer dan een ton op zijn rekening vanzelf al een 'graaier', want als je meer geld verdient dan modaal dan dien je gestraft te worden).
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_124132787
Wat ik niet snap is dat senior bonds van de banken op cyprus worden ontzien
ik zou zeggen eerst 100% daarvan afschrijven en daarna pas naar de belastingbetaler/spaarder
pi_124133263
Europa, pbest belangrijk. :')

Ik kan me voorstellen dat de Cyprioten niet op deze diefstal zitten te wachten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_124133559
limasol vandaag
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:09:55 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124133746
Wat uitgebreider bericht (BBC)

quote:
16 March 2013 Last updated at 15:53 GMT
Shock in Cyprus as savers wake up to bailout levy

People in Cyprus have reacted with shock to news of a one-off levy of up to 10% on savings as part of a 10bn-euro (£8.7bn; $13bn) bailout agreed in Brussels.

Savers could be seen queuing at cash machines amid resentment at the charge.

The deal reached with euro partners and the IMF marks a radical departure from previous international aid packages.

Lenders are said to be gambling that the risk of a bigger banking crisis elsewhere in the eurozone has receded.

While Cyprus may be one of the eurozone's tiniest economies - its third-smallest - there could be serious repercussions for other financially over-stretched economies, such as those of Spain and Italy, Robert Peston writes.

The point of the levy is as a caution to lenders to banks that they should take care where they place their funds, and avoid banks that overstretch themselves - as Cypriot banks did, he adds.

Cyprus is the fifth country after Greece, the Republic of Ireland, Portugal and Spain to turn to the eurozone for financial help during the region's debt crisis.

The country has been in financial difficulties since the collapse of the Greek economy, where Cypriot banks had huge investments.

President Nicos Anastasiades, who was elected last month on a promise to tackle the country's debt crisis, will address the nation on Sunday.
'Robbery'

People in Cyprus with less than 100,000 euros in their accounts will have to pay a one-time tax of 6.75%, Eurozone officials said.

Those with greater sums will lose 9.9%.

Cypriot bank officials quoted by AP news agency said depositors could access all of their money except the amount set by the levy.

The levy itself will not take effect until Tuesday, following a public holiday, but action is being taken to control electronic money transfers over the weekend.

Co-operative banks, the only ones open in Cyprus on Saturday, closed after people started queuing to withdraw their money.

"This is robbery and we must get the EU to stop this," Alan, a British expatriate saver in Cyprus, told BBC News.

"We retire and bring our savings to a bank in Cyprus and they can just take our money away without permission and then say we have shares in a bankrupt bank."

Maria Zembyla, from Nicosia, said the levy would make a "big dent" in her family's savings and "erode the investor confidence".

"Russians that currently keep the economy afloat will leave the country along with their money," she added.

According to Reuters news agency, almost half of the depositors in Cyprus are believed to be non-resident Russians.
Russian money

There has also been speculation that Russia could help finance the bailout by extending a 2.5bn-euro loan already made to Cyprus.

Cyprus Finance Minister Michael Sarris will travel to Moscow for meetings on Monday, reports say.

"My understanding is that the Russian government is ready to make a contribution with an extension of the loan and a reduction of the interest rate," said the EU's top economic official, Olli Rehn.

European regulators and politicians are convinced that a vast amount of cash in Cypriot banks belongs to Russian money launderers, our business editor writes.

Few German politicians would vote for a Cyprus rescue that simultaneously rescued these launderers so the only way to make the bailout palatable to the German parliament was to tax the launderers, too, he says.

Mr Sarris said after Friday's late-night talks in Brussels. "I wish I was not the minister to do this.

"Much more money could have been lost in a bankruptcy of the banking system or indeed of the country."
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21814325
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_124134516
Dit besluit is bijzonder dom en ondoordacht. Kan erg verkeerd uitpakken voor heel Europa, dan is het echt over en uit.
pi_124134729
Zou het in de toekomst ook zo kunnen zijn dat dit bij Nederlandse spaarders gebeurt zodra er (weer) een Spaanse bank dreigt om te vallen?
De Spanjaarden hebben het al zwaar en om ze niet nog meer onder druk te zetten mogen anderen de Spaanse banken overeind houden door een spaargeldbelasting..

..of denk ik nu te ver door? :X
pi_124134733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:13 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Voorwaarden mogen niet boven de wet staan. En als de wet daarop aangepast hebben alleen om de banken dit voordeel te geven dan klopt er iets niet (maar dat was al duidelijk)
Ik heb geen kennis van de cypriotische wet, dus ik weet niet of dit mag of niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_124134988
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:39 schreef karton2 het volgende:
Zou het in de toekomst ook zo kunnen zijn dat dit bij Nederlandse spaarders gebeurt zodra er (weer) een Spaanse bank dreigt om te vallen?
De Spanjaarden hebben het al zwaar en om ze niet nog meer onder druk te zetten mogen anderen de Spaanse banken overeind houden door een spaargeldbelasting..

Wat denk jezelf als eenmaal de precedent van overheidgraaien geschapen is?
pi_124135534
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Good_Luck is een van die EU-trollen waar een tijdje terug nog een nieuwsbericht over waas.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:12:28 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124135852
Geld van Cyprioten afpakken omdat het in hun eigen land een financiële zooi is is inderdaad niet eerlijk. Het is veel eerlijker om het van andere Europeanen af te pakken en daarna aan Cyprus te geven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_124136184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
Geld van Cyprioten afpakken omdat het in hun eigen land een financiële zooi is is inderdaad niet eerlijk. Het is veel eerlijker om het van andere Europeanen af te pakken en daarna aan Cyprus te geven.
De Cypriotische banken zijn een zooitje, met het land zelf was tot nu toe vrij weinig aan de hand. Ze waren geen netto-ontvanger van de EU en ze hadden ook geen overheidsschuld groter dan de Mount Everest (84% van het BNP).
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:24:30 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124136218
Zou je het ook als een geval van slechte timing kunnen zien? Er wordt een nieuwe belasting ingevoerd; dan is het wel handig om niet te veel ontsnappingsmogelijkheden te bieden. Vooral als bijna 50% van de tegoeden van non-resident Russen is. Zie BBC verhaaltje hierboven.

Als ze deze regeling nu vandaag hadden ingevoerd op basis van het saldo van gisteren; loonde een bankrun, of een poging daartoe, ook niet. Nu gaat het as. dinsdag in. |:(

Die belasting voor spaarders daaro vind ik altijd nog beter dan dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om Russen met al hun cash te steunen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Forum Admin zaterdag 16 maart 2013 @ 18:36:47 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124136571
Als dat hier gebeurd rijd ik godnondeju met de auto het pand van de bank in. Idioterie to the max dit. Je eigen fucking geld, je kan er niet bij en er word nog snel een heffting overheen gedonderd ook. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124136605
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:39 schreef karton2 het volgende:

dat zou pas gebeuren nadat nederland bij het esm en imf aanklopt. Dan neemt de Troijka de macht over zeg maar.
pi_124136655
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dat hier gebeurd rijd ik godnondeju met de auto het pand van de bank in. Idioterie to the max dit. Je eigen fucking geld, je kan er niet bij en er word nog snel een heffting overheen gedonderd ook. :r
in nederland doen ze dit allang, dat heet de vermogenswinstbelasting.. box 3 zeg maar. het gaat alleen langzamer..
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 18:57:56 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_124137253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat denk jezelf als eenmaal de precedent van overheidgraaien geschapen is?
Precies.
Je spaargeld is echt niet veilig. Net zomin als de pensioenen veilig gebleken zijn.

Nu worden de spaarrekeningen van Cyprus afgeroomd, over een poosje zijn wij aan de beurt. Van box 1 naar de bodemloze put van de EU.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:03:40 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_124137423
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:39 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

in nederland doen ze dit allang, dat heet de vermogenswinstbelasting.. box 3 zeg maar. het gaat alleen langzamer..
Dat zal in Cyprus niet anders zijn. Als je daarnaast nog even eenmalig 10% mag inleveren van geld wat je apart zet, waar loonheffing en box 3 al overheen geweest zijn, dan krijg je er ondertussen toch goed de krampen van.
pi_124137481
Hoe weet je dat? Tamelijk uniek hoor die nederlandse belasting. in de meeste landen kennen ze alleen dividend belasting o.i.d
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:06:09 #43
52513 whosvegas
The Trickster
pi_124137502
:r
En weer 10 miljard naar zuid europa
En hier in NL wordt er maar bezuinigd

Schop Cyprus er uit zou ik zeggen :)
Are you nuts??
pi_124137561
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:03 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat zal in Cyprus niet anders zijn.
Echt wel
pi_124137573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef whosvegas het volgende:
:r
En weer 10 miljard naar zuid europa
En hier in NL wordt er maar bezuinigd

Schop Cyprus er uit zou ik zeggen :)
denk je dat er in 'het zuiden' niet bezuinigd word ofzo? daar rammen ze bezuinigingen waar wij 10 jaar over doen er in 1 jaar door
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:08:55 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_124137597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:05 schreef arjan1212 het volgende:
Hoe weet je dat? Tamelijk uniek hoor die nederlandse belasting. in de meeste landen kennen ze alleen dividend belasting o.i.d
Ik weet het niet. Het maakt me eigenlijk ook niet heel veel uit. Die onaangekondigde grijp acties naar burger geld ben ik sowieso allergisch voor.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:16:04 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124137870
In Cyprus is gewoon het Depositogarantiestelsel buiten werking gesteld. Spaartegoeden tot ¤100.000 werden expliciet gegarandeerd en die mensen zijn nu toch een deel van hun geld kwijt terwijl de senior bondholders zonder schade wegkomen. Dus de vraag die nu rijst is: wat is dat Depositogarantiestelsel dan eigenlijk nog waard?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:17:29 #48
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_124137919
Waarom doet iedereen zo boos? Bij een failliete bank krijg je minder van je geld terug. En het tijdperk van gratis bailouts door overheden is gewoon voorbij. Is niet meer te dragen. Geld is op. Meebetalen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:17:52 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124137933
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:16 schreef SeLang het volgende:
In Cyprus is gewoon het Depositogarantiestelsel buiten werking gesteld. Spaartegoeden tot ¤100.000 werden expliciet gegarandeerd en die mensen zijn nu toch een deel van hun geld kwijt terwijl de senior bondholders zonder schade wegkomen. Dus de vraag die nu rijst is: wat is dat Depositogarantiestelsel dan eigenlijk nog waard?
Het is een overeenkomst met de overheid. Zoals je weet is dat de enige zakenpartner die eenzijdig afspraken kan wijzigen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:19:09 #50
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_124137966
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:16 schreef SeLang het volgende:
Je weet toch wel dat het DGS in Nederland ook niet werkt als Rabo omvalt. Te grote claim. Dan komt er ook vast een ad-hoc regeling. Of (als het nog erger er aan toe gaat) het wordt een IJsland scenario en laten ze iedereen naar hun geld fluiten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:20:45 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_124138024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat heeft de financiele wereld gedaan. Met goedkeuring van de EU weliswaar, maar niettemin.
Draaien de banken voor hun fouten op is het nog niet goed :P
pi_124138034
word het niet tijd om gewoon het banksysteem te veranderen?

Spaartegoeden altijd onbeperkt garanderen

Centrale Banken zo nodig onbeperkt reservekapitaal laten lenen aan de banken tegen 0% om zo de kredietverlening op peil te houden en aandelen kapitaal, senior en junior bonds worden zo overbodig
pi_124138082
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:17 schreef eleusis het volgende:
Waarom doet iedereen zo boos?
Omdat de Cyprioten zelf helemaal niks verkeerd hebben gedaan, 'hun' problemen bestaan eruit doordat Cypriotische banken te diep in de schulden in Griekenland zitten, niet doordat ze massaal belastingfraude pleegden of bakken vol geld leenden.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:27:41 #54
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_124138270
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat de Cyprioten zelf helemaal niks verkeerd hebben gedaan, 'hun' problemen bestaan eruit doordat Cypriotische banken te diep in de schulden in Griekenland zitten, niet doordat ze massaal belastingfraude pleegden of bakken vol geld leenden.
De Cyprioten keken toe en knikten instemmend. Want toen de bomen nog de hemel in groeiden en er bakken met geld werden verdiend was het een prima systeem voor hun.
pi_124138369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

De Cyprioten keken toe en knikten instemmend. Want toen de bomen nog de hemel in groeiden en er bakken met geld werden verdiend was het een prima systeem voor hun.
Nee, toen was het een prima systeem voor hun banken. De Cyprioten die niet bij financiële instellingen werkten hadden er vrij weinig aan.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:30:51 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124138372
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat het DGS in Nederland ook niet werkt als Rabo omvalt. Te grote claim. Dan komt er ook vast een ad-hoc regeling. Of (als het nog erger er aan toe gaat) het wordt een IJsland scenario en laten ze iedereen naar hun geld fluiten.
Je mist het punt compleet.

Spaartegoeden tot ¤100.000 waren expliciet gegarandeerd. Zonder die garantie hadden veel spaarders hun geld trouwens allang weggehaald. Nu ben ik met je eens dat zo'n garantie wellicht niet kan worden nagekomen als het hele systeem instort. Maar dat is hier niet het geval! Senior bondholders verliezen namelijk geen cent! Dat geld was er dus wel, alleen kiest men ervoor om die spaartegoeden die expliciet waren gegarandeerd te laten bloeden ten gunste van senior bondholders die bij een faillisement helemaal niet preferent zijn ten opzichte van spaarders.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:33:12 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_124138437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:17 schreef Automatisch het volgende:
In Cyprus is een run op bankrekeningen ontstaan na het akkoord dat de eurogroep heeft bereikt over een reddingsplan. Honderden mensen probeerden hun rekening leeg te halen.

Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd. Ook hebben de weinige bankfilialen die open waren, hun deuren gesloten en is er een beperking aan het bedrag dat spaarders kunnen opnemen.
De rekeninghouders maken zich zorgen over een bepaling in het akkoord, dat spaarders die meer dan 100.000 euro hebben staan bij Cypriotische banken aan de redding gaan meebetalen. Ze krijgen een heffing van 9,9 procent voor hun kiezen. Voor lagere banksaldi geldt een heffing van 6,75 procent. De heffingen moeten Cyprus 5,8 miljard euro opleveren
http://www.telegraaf.nl/d(...)_reddingsplan__.html

Mensen die nu hun EIGEN GELD van de bank willen halen mogen/kunnen dit niet meer omdat de bank dit blokkeert.
voorspelbaar, dit plan ligt in nederland ook klaar voor zulkeen situatie.

Je moet dus je geld het beste in periodes van je bank halen, niet wachten tot iedereen dat tegelijk gaat doen, anders krijg je bovenstaande dus.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:33:25 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124138447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:20 schreef arjan1212 het volgende:
word het niet tijd om gewoon het banksysteem te veranderen?

Spaartegoeden altijd onbeperkt garanderen

Centrale Banken zo nodig onbeperkt reservekapitaal laten lenen aan de banken tegen 0% om zo de kredietverlening op peil te houden en aandelen kapitaal, senior en junior bonds worden zo overbodig
Een centrale bank kan geen kapitaal genereren, alleen liquiditeit. De huidige bankencrisis heeft te maken met een gebrek aan kapitaal, niet een gebrek aan liquiditeit.
Mijn reisverslagen
pi_124138484
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een centrale bank kan geen kapitaal genereren, alleen liquiditeit. De huidige bankencrisis heeft te maken met een gebrek aan kapitaal, niet een gebrek aan liquiditeit.
ik zeg dus verander de regels, zodat het wel kan.
  Donald Duck held zaterdag 16 maart 2013 @ 19:35:58 #60
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124138531
Dit kan overal wel gebeuren. Alle landen, alle banken. Zou je vermogen in bitcoins stallen je beschermen tegen dit soort ongein?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:36:16 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124138540
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:34 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ik zeg dus verander de regels, zodat het wel kan.
Dat is zoiets als de zwaartekracht proberen af te schaffen.
Mijn reisverslagen
pi_124138577
Hoezo toen het bretton woods systeem werd ingevoerd hebben ze de regels toch ook veranderd?

dat kan nu weer
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:51:01 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124139117
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo toen het bretton woods systeem werd ingevoerd hebben ze de regels toch ook veranderd?

dat kan nu weer
Regels kun je veranderen, natuurwetten niet. Je kunt een appel niet zo reguleren dat het een peer wordt.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 maart 2013 @ 20:11:29 #64
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124140065
Ik ben echt met stomheid geslagen dat dit zomaar kan, het word gewoon goedgepraat door onze minister.................... ordinaire diefstal........ het wordt gewoon goedgepraat!

Ik vraag mij af waarom ik nog geld op de bank laat staan, de rente is praktisch 0 en nu blijkt dat als het echt fout gaat Europa gewoon je spaartegoed bevriest en eerst even wat geld van de bankrekening afschrijft voordat je er weer bij kan.

Ik ga mijn geld opnemen en stop het in mijn matras :D.
pi_124140243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben echt met stomheid geslagen dat dit zomaar kan, het word gewoon goedgepraat door onze minister.................... ordinaire diefstal........ het wordt gewoon goedgepraat!

Ik vraag mij af waarom ik nog geld op de bank laat staan, de rente is praktisch 0 en nu blijkt dat als het echt fout gaat Europa gewoon je spaartegoed bevriest en eerst even wat geld van de bankrekening afschrijft voordat je er weer bij kan.

Nogmaals..... wat was het alternatief?
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 20:17:03 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_124140290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:11 schreef Revolution-NL het volgende:

Voor de rente hoef je het idd niet te doen.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 20:21:07 #67
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124140458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor de rente hoef je het idd niet te doen.
En voor de veiligheid dus ook niet, als het ze uitkomt stelen ze gewoon legaal je rekening leeg. Ik ga mij eens verdiepen in bitcoins. Ik ben de hele bancaire sector meer dan zat en krijg steeds meer tegenzin met het feit dat ik mijn geld daar nog stal.
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 20:26:01 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_124140687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En voor de veiligheid dus ook niet, als het ze uitkomt stelen ze gewoon legaal je rekening leeg. Ik ga mij eens verdiepen in bitcoins. Ik ben de hele bancaire sector meer dan zat en krijg steeds meer tegenzin met het feit dat ik mijn geld daar nog stal.
Hoe werkt dat ook alweer met bitcoins?
pi_124140742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

voorspelbaar, dit plan ligt in nederland ook klaar voor zulkeen situatie.

Je moet dus je geld het beste in periodes van je bank halen, niet wachten tot iedereen dat tegelijk gaat doen, anders krijg je bovenstaande dus.
En het is inmiddels ook betaalbaar. De oude sok levert weliswaar 0,0 % rente maar veel spaarrentes minus de belasting in box 3 komen inmiddels ook al beneden de 1 %.
Het kost je dus ongever 10 euro per 1000 euro die je veilig stelt.
-
  zaterdag 16 maart 2013 @ 20:29:29 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_124140821
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:27 schreef quo_ het volgende:

[..]

En het is inmiddels ook betaalbaar. De oude sok levert weliswaar 0,0 % rente maar veel spaarrentes minus de belasting in box 3 komen inmiddels ook al beneden de 1 %.
Je kunt niet kwijt raken wat je niet krijgt.

Lekker boeiend die rente, dat is ook alleen maar afkomstig uit de gokspelen die banken met jouw geld plegen.

Zo kun je ook lekker slapend rijk worden he, want dat is het voor die ratten/bankiers. Rijk worden op kosten van mensen die hun als service gebruiken hun geld in eerste plaats veilig te stellen, dat mensen aangepraat is hoe geweldig rente krijgen is heeft ook met diezelfde hebzucht te maken (in dit geval van de mensen zelf), maar ook met domheid en namijdezondvloed instelling.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_124141397
benieuwd welk pensioenfonds volgende week te melden heeft dat ze 6,75% / 9,9% minder uit gaan betalen omdat ze dat in Cyprus hadden liggen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 20:51:59 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_124141753
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:43 schreef mike-amersfoort het volgende:
benieuwd welk pensioenfonds volgende week te melden heeft dat ze 6,75% / 9,9% minder uit gaan betalen omdat ze dat in Cyprus hadden liggen.
Breng ze niet op een idee :') want ze zijn er toe in staat.

Hondsbrutaal worden we beroofd van alles waar mensen hard gewerkt en voor gespaard hebben.
Je kunt nog beter schulden hebben dan sparen lijkt wel.
pi_124141907
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:43 schreef mike-amersfoort het volgende:
Geen enkele, want de senior bonds die ze zouden kunnen hebben, daar word niet op afgeschreven!!
pi_124142394
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Breng ze niet op een idee :') want ze zijn er toe in staat.

Hondsbrutaal worden we beroofd van alles waar mensen hard gewerkt en voor gespaard hebben.
Je kunt nog beter schulden hebben dan sparen lijkt wel.
Maar vooral braaf VVD, PvdA en D66 blijven stemmen en in lulverhalen van puppets on a string als Klaas Knot blijven trappen. Het is gewoon allemaal zó doorzichtig; landen en bevolkingsgroepen worden tegen elkaar opgezet en/of gesust met zwakzinnigen-TV als 'sterren springen door een brandende hoepel' of 'boer zoekt vrouw' en ondertussen worden alle burgerrechten om zeep geholpen en wordt burgers hun zuurverdiend geld afhandig gemaakt door de boven ons gestelden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_124142438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Regels kun je veranderen, natuurwetten niet. Je kunt een appel niet zo reguleren dat het een peer wordt.
Maar goed dus dat het economische systeem geen natuurwet is.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 21:09:34 #76
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124142515
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maar vooral braaf VVD, PvdA en D66 blijven stemmen en in lulverhalen van puppets on a string als Klaas Knot blijven trappen. Het is gewoon allemaal zó doorzichtig; landen en bevolkingsgroepen worden tegen elkaar opgezet en/of gesust met zwakzinnigen-TV als 'sterren springen door een brandende hoepel' of 'boer zoekt vrouw' en ondertussen worden alle burgerrechten om zeep geholpen en wordt burgers hun zuurverdiend geld afhandig gemaakt door de boven ons gestelden...
Maar wat is een serieus alternatief?

En ik heb het niet over bnners die kunstjes doen.

Een aantal jaren geleden zijn trouwens ook de italianen beroofd van hun spaargeld op eenzelfde manier.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 21:10:57 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_124142559
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Een aantal jaren geleden zijn trouwens ook de italianen beroofd van hun spaargeld op eenzelfde manier.
Dus binnenkort zijn wij aan de beurt.
Het is eigenlijk van een schaamteloosheid die zijn weerga niet kent.
pi_124142772
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Een federale bank, die in handen van de overheid is ipv in private handen en - in ons geval - een economie die op daadwerkelijke arbeid en productie gebaseerd is ipv dat een klein aantal mensen, dat zich daadwerkelijk en direct met een product of dienst bezig houdt, een enorme overhead aan parasiterende, niets toevoegende functies in stand dient te houden. Ons hele economische systeem is op verkeerde fundamenten gebouwd en, als klap op de vuurpijl, een doel op zich geworden ipv een middel tot...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 21:17:16 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_124142806
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Een federale bank, die in handen van de overheid is ipv in private handen en - in ons geval - een economie die op daadwerkelijke arbeid en productie gebaseerd is ipv dat een klein aantal mensen, dat zich daadwerkelijk en direct met een product of dienst bezig houdt, een enorme overhead aan parasiterende, niets toevoegende functies in stand dient te houden. Ons hele economische systeem is op verkeerde fundamenten gebouwd en, als klap op de vuurpijl, een doel op zich geworden ipv een middel tot...
Dit.
pi_124142918
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:27 schreef quo_ het volgende:

[..]

Maar ook ruim 400 euro over de eerste 20.000. Doe dat een paar jaar en je betaalt even veel als de Cyprioten nu. Doe mij dan maar zo'n verderfelijke bank..
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 21:32:06 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_124143470
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:19 schreef Naqin het volgende:

[..]

Maar ook ruim 400 euro over de eerste 20.000. Doe dat een paar jaar en je betaalt even veel als de Cyprioten nu. Doe mij dan maar zo'n verderfelijke bank..
Dus toch beter laten staan als je niet boven de belastingnorm op spaargebied uitkomt?
Is dat dan gegarandeerd? En in hoevere ís gegarandeerd gegarandeerd?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 21:38:19 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124143709
Ah, het volk aanspreken wanneer de politiek het uitkomt.. en niet andersom.

Waarom is de kleine man iedere keer de lul bij de eu? Ordinaire diefstal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 21:39:57 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_124143780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef Red_85 het volgende:

Is het ook. En ze worden steeds schaamtelozer.
Fijn he, die EU :+
pi_124143974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef Red_85 het volgende:

Nogmaals...... het geld is daar op, wie moet er DAN voor opdraaien? De banken hebben het niet, de regering niet..........
  zaterdag 16 maart 2013 @ 21:45:46 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124144022
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Nogmaals...... het geld is daar op, wie moet er DAN voor opdraaien? De banken hebben het niet, de regering niet..........
Waarom moet de jan met de pet op dan bijspringen voor praktijken waar hij nooit iets mee te maken heeft gehad?
Snap je niet dat het een precedent schept voor alle landen met een eu lidmaatschap? Nog gevaarlijk ook. Zodra ik merk dat het hier nog slechter gaat, ga ik naar de bank om mijn spaartegoed op te nemen en met mij nog eens een miljoen anderen. Nog vroegere bankrun.. goed zeg ^O^
1947-2016
pi_124144096
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom moet de jan met de pet op dan bijspringen voor praktijken waar hij nooit iets mee te maken heeft gehad?
Snap je niet dat het een precedent schept voor alle landen met een eu lidmaatschap? Nog gevaarlijk ook. Zodra ik merk dat het hier nog slechter gaat, ga ik naar de bank om mijn spaartegoed op te nemen en met mij nog eens een miljoen anderen. Nog vroegere bankrun.. goed zeg ^O^
Geef eens antwoord op mijn vraag? WIE ANDERS!?
pi_124144179
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:47 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

NIEMAND.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 21:52:24 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124144264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:47 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Sorry? Als je voor me had gestaan had je nu een blauw oog en een bloedneus gehad. Ik houd niet van bevelende schreeuwers namelijk.

Maar omdat ik nu wel even tot 10 kan tellen, waarom wel de jan met de pet op? Waarom die wel?
1947-2016
pi_124144272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

En de burgers en het bedrijfsleven hebben het ook niet, want die krijgen het weer uitgeleend door de banken.
pi_124144413
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Klopt, daarom merken de meeste mensen ook best weinig van die economische groei van de laatste 40 jaar en de bijna verdubbeling van het aantal gewerkte uren per gezin: Er zijn steeds meer mensen die niet of nauwelijks bijdragen aan de welvaartsgroei met hun werk, maar er wel uit betaald moeten worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124144656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sorry? Als je voor me had gestaan had je nu een blauw oog en een bloedneus gehad. Ik houd niet van bevelende schreeuwers namelijk.

Maar omdat ik nu wel even tot 10 kan tellen, waarom wel de jan met de pet op? Waarom die wel?
Omdat dit een boe-roep topic is waarbij niemand een alternatieve oplossing voordraagt.
Beter iedereen 6,75% (en de rijke Russen meer) dan "wie het eerst komt"
pi_124144663
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En de burgers en het bedrijfsleven hebben het ook niet, want die krijgen het weer uitgeleend door de banken.
Jawel want die hebben het op de bank staan
pi_124145322
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:03 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Jawel want die hebben het op de bank staan
Maar die hebben ook andere schulden uitstaan bij de bank, als je hun spaargeld afpakt komen ze waarschijnlijk daar weer in de knel te zitten en ben je weer helemaal terug bij af.

En daarbij: alleen maar omdat het op hun bankrekening staat betekent nog niet dat je het zomaar mag pakken als je er zin in hebt, dat is ronduit diefstal.
pi_124145971
Pure diefstal. Als hier geen (gewelddadige) opstand tegen komt, weet ik het ook niet meer. Mocht dat hier gebeuren, ging de eerste bank vannacht nog op in de vlammen.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 22:32:04 #95
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124146034
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:30 schreef ehouse het volgende:
Mocht dat hier gebeuren, ging de eerste bank vannacht nog op in de vlammen.
Ja, dat zal helpen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_124146127
Ja inderdaad beter lekker passief alles ondergaan of indien er toch een betoging komt wat stilzwijgend rondwandelen.
pi_124146149
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar die hebben ook andere schulden uitstaan bij de bank, als je hun spaargeld afpakt komen ze waarschijnlijk daar weer in de knel te zitten en ben je weer helemaal terug bij af.

En daarbij: alleen maar omdat het op hun bankrekening staat betekent nog niet dat je het zomaar mag pakken als je er zin in hebt, dat is ronduit diefstal.
Enige alternatief is failissement bank.... Dan mag je blij zijn met ruim 93% van je spaargeld.
pi_124146318
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:35 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Enige alternatief is failissement bank.... Dan mag je blij zijn met ruim 93% van je spaargeld.
Dat kost inderdaad een hoop geld ja, maar dat doet de bank redden ook (het blijft echt niet alleen bij die eenmalige belasting, om die lening te krijgen zal Cyprus nog een hele hoop meer maatregelen moeten doorvoeren en kosten maken) dus dan kun je jezelf toch al snel afvragen of het het nou daadwerkelijk waard is om die bank te redden.
pi_124150196
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat kost inderdaad een hoop geld ja, maar dat doet de bank redden ook (het blijft echt niet alleen bij die eenmalige belasting, om die lening te krijgen zal Cyprus nog een hele hoop meer maatregelen moeten doorvoeren en kosten maken) dus dan kun je jezelf toch al snel afvragen of het het nou daadwerkelijk waard is om die bank te redden.
Wat denk je dat er gebeurd als alle banken op cyprus failliet worden verklaard? Volgens mij word dan iedereen met een hypotheek uit zijn huis gezet, gaan alle bedrijven die een lening hebben failliet, loopt de werkloosheid op naar 80% enz
pi_124151794
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 00:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurd als alle banken op cyprus failliet worden verklaard? Volgens mij word dan iedereen met een hypotheek uit zijn huis gezet, gaan alle bedrijven die een lening hebben failliet, loopt de werkloosheid op naar 80% enz
Wat er gebeurt als er een bank failliet gaat, is dat er een kettingreactie begint en het hele monetaire systeem ineenklapt. Dat doet misschien even pijn maar is wel het beste op de lange termijn. Tijd om iets nieuws te verzinnnen. Die banken worden alleen maar overeind gehouden in een futiele poging om de status quo te handhaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')