Thanks!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:17 schreef Labotte het volgende:
eitje bakken, beetje olie of boter in de koekepan. ff wachten tot de boter gesmolten is, c.q. de olie heel los beweegt (let op wel maar klein beetje doen hoor!) eitje voorzichting kapot tikken op de zijkant van de pan, eitje in de pan laten vallen en wachten tot je ziet dat hij klaar is.
wil je niet klooien met het kapottikken aan de zijkant van de pan: doe dit op een kommetje, gooi het ei in het kommetje. Vanwege onhandigheid/onervarenheid zal je wsch wat eischil in je kommetje krijgen, kan je er dan nog uit halen. Naja en dan je kommetje leegkiepen in de pan.
Je kan er nog voor kiezen eerst de dooier kapot te prikken met n vork en het roeren voordat je het in de pan mikt.
Dat kan ook ja, vooral voor groente, aardappelen en vlees maaltijden is dit een makkelijke manier.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:15 schreef Labotte het volgende:
Heb je van huis uit niets aan kookkennis meegekregen dan![]()
Op een zak aardappelen of een losse bloemkool staat namelijk heul niet hoe je die moet klaarmaken
En hoe begonnen: tja gewoon doen en je houden aan de instructies. Dan ga je vanzelf wat eigen kooknuances er in gooien (wat korter, wat langer, wat meer kruidje x, wat minder kruidje y) en op een gegeven moment gaan dingen steeds meer op gevoel.
Eerlijkheid is dat ik geen idee heb meer hoe lang piepers op moeten staan. Ik zet ze op, het water kookt, ik gooi er zout bij, na 10-15 minuten prik ik er eens in. Gaat het haast niet: nog 10-15 minuten, gaat het redelijk, 5-10 minuten. Allemaal dwarsstraat en ff uitproberen.
voor mij is een gebakken ei klaar wanneer hij geen drappig iets meer heeft. Een eitje bakken is echt maar 2-3 minuten werk, dus gewoon er bij blijven staan en kijken. Je zal zien dat je echt ziet of je ei herkenbaar klaar is voor jequote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Thanks!
Ik vind het nog wel lastig om te zien of het ei echt "klaar" is, maar ik zal mijn best doen.
Anderen: bedankt voor het delen van jullie eerste ervaringen. Naarmate mijn kookkunsten wat meer progressie tonen zal ik dat ook hier met jullie delen.
Ik zag het ook altijd wel, maar zelf doen is toch weer heel wat anders vind ik... Ik kan echt niet zoals m'n moeder met 3/4 pannen tegelijk bezig zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:19 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon door in de keuken op het aanrecht te zitten als mijn moeder aan het koken was. En dan soms een beetje meehelpen, dat jij een keer de spinazie doet. Of de zus of zo. Toen ik uit huis ging had ik alles al wel een keer gezien of gemaakt, gewoon omdat ik erbij stond. Zo moeilijk is het ook allemaal niet.
Maar ja, dat moet wel in je aard liggen. Zo stond ik ook bij mijn vader als die een plank ophing, lamp aansloot of fietsband plakte. En ook dat zei ik vaak "mag ik het nu eens doen". Dus ook dat had ik allemaal wel eens gezien en gedaan toen ik het huis uit ging. Mijn broer had/deed dat niet, die kon dus niks toen ie uit huis ging. Of in ieder geval niet voor zichzelf zorgen...
dat is wat lienekien al zei idd, gewoon lastig. Daar moet je ervaring mee/in opdoen. En om daar mee te starten is idd niet zo handigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zag het ook altijd wel, maar zelf doen is toch weer heel wat anders vind ik... Ik kan echt niet zoals m'n moeder met 3/4 pannen tegelijk bezig zijn
Gewoon op zacht vuur doen dan heb je meer controlequote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:20 schreef Labotte het volgende:
[..]
voor mij is een gebakken ei klaar wanneer hij geen drappig iets meer heeft. Een eitje bakken is echt maar 2-3 minuten werk, dus gewoon er bij blijven staan en kijken. Je zal zien dat je echt ziet of je ei herkenbaar klaar is voor je
Kwestie van proberen bedoel jequote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:21 schreef RobinOok het volgende:
Zo moeilijk is het echt niet hoor. Kwestie van gewoon doen.
dat kan ik beamenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:31 schreef Njosnavelin het volgende:
Haha, nog nooit een ei gebakken
Ik maak zelf heel veel van die Albert Heijn recepten, kun je gewoon in de winkel of op de site vinden. De meeste zijn heel makkelijk en lekker
Chapeauquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:40 schreef robin007bond het volgende:
Mijn eerste ei is nu een feit:
[ afbeelding ]
en dan de volgende keer met spekjes, aardappels, chorizo, peper, zout, chilikruiden, kaasquote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb het naturel gehouden. Nu ga ik een volgende met peper en zout doen.
Kan gebeuren. Het valt me nog mee dat er geen stukjes schaal in je ei zittenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:44 schreef robin007bond het volgende:
Overigens heb ik wel een ei verspild door te knoeien bij het breken.
Goeie keus. Ik denk namelijk dat een ei je alles vertelt over wat koken is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:08 schreef robin007bond het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een ei, want als ik eerlijk ben heb ik nooit een ei gebakken.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:40 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ja. Op een krukje voor het aanrecht omdat je er anders niet bij kon.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:19 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon door in de keuken op het aanrecht te zitten als mijn moeder aan het koken was. En dan soms een beetje meehelpen, dat jij een keer de spinazie doet.
Ik ook, hardop.quote:
Inderdaad, proberen, proberen en proberen.quote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goeie keus. Ik denk namelijk dat een ei je alles vertelt over wat koken is.
Koken is namelijk het controleren van de tijd en de temperatuur waaraan je een ingredient of een combinatie daarvan blootstelt en via welk materiaal of stof je dat doet.
Als je al die drie dingen zo beheerst, dus tijd, temperatuur en stof (incl lucht en water) dat de blootstelling leidt tot een perfect gebakken, gekookt, gepocheerd, geklutst, ge-omelet, gescheiden en tot schuim geklopt etc ei, dan kun je volgens mij al heel goed koken. Met die beheersing van tijd, temperatuur en stof is een biefstuk of een vis bakken of hele complexe schotels maken ook een eitje lijkt me.
Hier de omelet:
Melk koken? Dat kan ook ineens keihard gaan. TS kan beter bij het bereiden van cup-a-soup blijvenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:15 schreef BendeBielzen het volgende:
Ik zou beginnen met een pannetje water... Als dat goed gaat stap 2... Melk
Maak het nog makkelijker, gewoon naar het ziekenhuis, voor 25 eurocent een bakkie waterige soep, je hoeft niet eens meer een bekertje eronder te houdenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:27 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Melk koken? Dat kan ook ineens keihard gaan. TS kan beter bij het bereiden van cup-a-soup blijven
Bah, doe je dat met alle groenten zo? Wachten tot het kookt en dan direct afgieten?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:19 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat kan ook ja, vooral voor groente, aardappelen en vlees maaltijden is dit een makkelijke manier.
Vlees en aardappels allebei hard opzetten. Vlees even aan twee kanten hard op laten staan, meestal maar 2a3 minuten en dan op zacht zetten. Aardappels wachten tot ze koken en dan zacht zetten. Als de aardappels gaar zijn (hier de priktechniek toepassen) dan groente aan, op hoog vuur. Als die koken, afgieten. Daarna aardappelen afgieten en samen met vlees op bord pleuren en klaar
onder tussen natuurlijk wel vlees om blijven draaien, zodat beide kanten goed gaar zijn.
Mmm, het talent knalt er nog niet vanaf. En je bent al aan de volgende stap begonnen terwijl je beheersing van de 1e stap nog niet optimaal lijkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]!
Bedankt.
Mijn tweede ei is ook alweer een feit, dit keer met wat meer variatie:
- Zout
- Peper
- Stukjes ham
- Hela Curry Kruiden Ketchup
[ afbeelding ]
Uit pot wel, maar verse groente langer. Al moet ik zeggen dat sperziebonen die direct na koken er uit zijn gehaald wel krispie smaken ;9quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Bah, doe je dat met alle groenten zo? Wachten tot het kookt en dan direct afgieten?
Roomboter, suiker en zoutquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:49 schreef GekkePoes het volgende:
Je kan sperzieboontjes ook in de magnetron stomen. Dan heb je een speciaal bakje nodig met een gaatje erin,
300 gram boontjes, 1 koffiekopje water, theelepel roomboter, theelepel suiker en een halve theelepel zout. dit 6 minuten in de magnetron. Dan eentje proeven, en als ze nog te rauw zijn minuutje langer.
voor de smaak uiteraard!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:56 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Roomboter, suiker en zoutZout kan dan nog keertje, snufje misschien, maar daar kun je ook wel zonder. Roomboter en suiker? Dat is echt nergens voor nodig.
Ik vind dat gewoon lekker, en dan gaan ze mooi glanzen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:56 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Roomboter, suiker en zoutZout kan dan nog keertje, snufje misschien, maar daar kun je ook wel zonder. Roomboter en suiker? Dat is echt nergens voor nodig.
Oh zo, uit pot hoef je enkel te verwarmen inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Uit pot wel, maar verse groente langer. Al moet ik zeggen dat sperziebonen die direct na koken er uit zijn gehaald wel krispie smaken ;9
Mag ik vragen wat er zo raar aan is?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:13 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Er kwam een lichtelijke wtf op... Ik begrijp dat het TS zijn eerste ei is, maar wtf
Hmm.. bedankt voor de tips. Ik liep misschien wat te hard van stapel inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mmm, het talent knalt er nog niet vanaf. En je bent al aan de volgende stap begonnen terwijl je beheersing van de 1e stap nog niet optimaal lijkt.
Als je nou een kleiner pannetje neemt en/of wat met de spatel bijstuurt dan blijft het ei dikker. Als je een heel laag vuurtje neemt dan wordt die niet zo hard en droog aan de onderkant. Of je kunt hem juist hard bakken zodat de onderkant lekker knapperig wordt, ben ik zelf geen liefhebber van. Dan kun je de dooier nog laat doorprikken en die meer of minder stroperig houden, en de hele bovenkant relatief wat meer garen dan de onderkant met een deksel erop. Dan kun je nog kiezen tussen boter en olijfolie of minder gebruikelijke producten als ghee, maar ook tussen zwarte, witte en groene peper, en tussen grof en fijn zout.
Allemaal een kwestie van smaak, maar ik denk niet dat iemand die van gebakken eieren houdt én kan koken voor dit resultaat kiest.
Ook leuk! Ik zal kijken of ik hier iets mee kan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef GekkePoes het volgende:
Ik ben begonnen met dipsausjes voor de chips., dan kan je de kruiden een beetje uitproberen. en soepjes.
eenvoudige dipsausjes:
kerriesaus.
[ afbeelding ]
4 eetlepels frietsaus, en dan een mespuntje peper en zout, dan kerriepoeder toevoegen tot de kleur mooi is( halve theelepel)
knoflooksaus
[ afbeelding ]
Half teentje knoflook in de knoflookpers, daar 4 eetlepels frietsaus bij, en een heel klein beetje zout en peper. je kian er ook wat groene gedroogde kruiden bij doen, zoals bieslook of peterselie
cocktailsaus
[ afbeelding ]
4 eetlepels frietsaus, 1 eetlepel ketchup en dan twee theelepeltjes whiskey .
Te serveren bij chips, kaas, leverworst, komkommerplakjes,
Of bij kant en klare hamburger van Unox,
[ afbeelding ]
Deze zijn al gaar, en hoef je alleen nog maar te verwarmen in een pan, als je de pan op laag vuur zet, en de boter begint een klein beetje te verkleuren, dan twee hamurgertjes erbij, en een gesneden ui(die kan je in het begin ook kant en klaar kopen) dit op een bolletje.doen met wat saus erbij.
Alleen dan geen frietsaus gebruiken..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er zo raar aan is?
[..]
Hmm.. bedankt voor de tips. Ik liep misschien wat te hard van stapel inderdaad.
Bedankt, hier kan ik wat mee.
[..]
Ook leuk! Ik zal kijken of ik hier iets mee kan.
Je kunt er best wat op leggen, maar daarmee wordt een slecht gebakken ei wat gecamoufleerd, maar het is nog steeds een slecht gebakken ei.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:44 schreef robin007bond het volgende:
Hmm.. bedankt voor de tips. Ik liep misschien wat te hard van stapel inderdaad.
Bedankt, hier kan ik wat mee.
Misschien is dat de reden wel dat TS zelf wilt leren kokenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Woon je nog thuis? Maak er dan een gewoonte van mee te kijken met je moeder als zij kookt?
God... Niet dat die dingen smerig zijn, maar wel duur en dit is echt iets dat ze bij 'Preppers' op History Channel inslaan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef GekkePoes het volgende:
Of bij kant en klare hamburger van Unox,
[ afbeelding ]
Deze zijn al gaar, en hoef je alleen nog maar te verwarmen in een pan, als je de pan op laag vuur zet, en de boter begint een klein beetje te verkleuren, dan twee hamurgertjes erbij, en een gesneden ui(die kan je in het begin ook kant en klaar kopen) dit op een bolletje.doen met wat saus erbij.
ik zou liever naar de mac gaan (is vast nog goedkoper ookquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:22 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
God... Niet dat die dingen smerig zijn, maar wel duur en dit is echt iets dat ze bij 'Preppers' op History Channel inslaan.Als je zelf wat gehakt koopt en kruidt ben je veel goedkoper uit, en het is supersimpel om te maken.
Ook 'hamburgers' (vers) van AH ofzo zijn goedkoper dan die dingen, trouwens.
dan die dingen? ja, maar goed. ze zijn best eetbaar, het zijn meer de andere bezwaren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zou liever naar de mac gaan (is vast nog goedkoper ook)
Zout verhoogt het kookpunt. Het laten koken duurt langer. Het garen zelf gaat iets sneller.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:29 schreef Life2.0 het volgende:
oh iets wat belangrijk is: 'sorteer' alleen op kooktijd, dus beetje zorgen dat alles om dezelfde tijd gaar/klaar is
En met beetje zout in een pan water kook het wat sneller
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:40 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]
Denk nou eens naquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:54 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Zout verhoogt het kookpunt. Het laten koken duurt langer. Het garen zelf gaat iets sneller.
Overigens moet je wel heel erg vies veel zout toevoegen om hier echt iets van te merken.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:08 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk heb ik nooit echt weten te koken. Vroeger op school heb ik wel eens een kant-en-klare shoarmamaaltijd gemaakt voor het "vak" verzorging, maar verder eigenlijk niet veel.
Waar zijn jullie begonnen? Het probleem is niet dat ik niet kan koken (simpelweg instructies volgen is niet zo moeilijk), maar de handigheid mis ik wel. Hoe hebben jullie die opgedaan? Wat zijn leuke dingen voor een beginner om te maken?
Ik zat zelf te denken aan een ei, want als ik eerlijk ben heb ik nooit een ei gebakken.
Dit gaat er meer om dat ze niet meer rauw zijn van binnen. Ja stap 2 is dan zelf gehakt kopen en kruiden en hamburgers van maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:22 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
God... Niet dat die dingen smerig zijn, maar wel duur en dit is echt iets dat ze bij 'Preppers' op History Channel inslaan.Als je zelf wat gehakt koopt en kruidt ben je veel goedkoper uit, en het is supersimpel om te maken.
Ook 'hamburgers' (vers) van AH ofzo zijn goedkoper dan die dingen, trouwens.
Als je het toch warm maakt in een pan is het natuurlijk onzin om voorgegaard eten te kopen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dit gaat er meer om dat ze niet meer rauw zijn van binnen. Ja stap 2 is dan zelf gehakt kopen en kruiden en hamburgers van maken.
En Doomsdaypreppers! Ik heb geleerd dat als je echt wilt overleven, alles wat je nodig hebt in 1 draagbare rugzak past. Grote hoeveelheden voedsel is alleen maar makkelijker voor omstanders om weg te plunderen. In Hollywoodfilms maak je wel kans met je 1 mans legertje. In het echt staan er 10 man voor je deur , rammen de deur eruit en nemen je eten mee
![]()
De vraag die ik al eerder stelde: ben je dan nooit alleen geweest? Als je ouders op vakantie waren bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:28 schreef Grutsk het volgende:
TS je bent niet de enige. Ik ben inmiddels 19 en een ware keukenkneus omdat mijn moeder mij nooit in de keuken wilde hebben. Zelf begon ik met pasta en nu ben ik bezig met rijst. Gewoon blijven oefenen en begin met makkelijke dingen zodat je er plezier in hebtOh ja, en heb iets anders in huis voor als het toch niet te vreten is.
Nee, die gingen nooit zonder mijn broertje en mij op vakantie. Dus pas sinds ik op kamers woon heb ik een beetje leren koken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
De vraag die ik al eerder stelde: ben je dan nooit alleen geweest? Als je ouders op vakantie waren bijvoorbeeld.
Aha... Ik ben voor het laatst mee geweest toen ik 15 was. Toen ik 16 en 17 was heb ik dus sowieso voor mezelf moeten koken toen ze weg waren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:34 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Nee, die gingen nooit zonder mijn broertje en mij op vakantie. Dus pas sinds ik op kamers woon heb ik een beetje leren koken.
Een ei bakken is veel te moeilijk als je net begint man!!!quote:Wat zijn leuke dingen voor een beginner om te maken?
Het is niet voor iedereen eventjes eenvoudig om een stuk gehakt te veranderen in een eetbare hamburgerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:01 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Als je het toch warm maakt in een pan is het natuurlijk onzin om voorgegaard eten te kopen.
Precies. Als je écht (nog) niet kan koken is het niet eens een heel verkeerd idee om te beginnen met voorgegaard vlees, want het is weer een punt minder om je druk over te maken. Je moet alleen niet bij voorgegaard blijven hangenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:49 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het is niet voor iedereen eventjes eenvoudig om een stuk gehakt te veranderen in een eetbare hamburger
Gewoon doen. Als dat niet eens lukt, dan vraag ik me af wat je (in het algemeen; niet jij persoonlijk) wel lukt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:49 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het is niet voor iedereen eventjes eenvoudig om een stuk gehakt te veranderen in een eetbare hamburger
Je bent 39 en woont nog bij je ouders?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:53 schreef Rode_banaan het volgende:
Ik ben 39, en heb ook nog nooit wat gekookt. Daarvoor hebben wij al zolang ik mij kan herinneren een 24/7 hulp voor. Toen ik klein was hadden we dat al, en toen ik op mijzelf ging wonen, kon ik niet meer zonder.Ideaal. Dames van de Filipijnen kunnen prima koken.
Kun jij niet lezen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:57 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Je bent 39 en woont nog bij je ouders?
Sorry, verkeerd gelezen. Maar lijkt me een rijkeluiskindje ofzo.quote:
Dat vind ik dus ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:29 schreef RobinOok het volgende:
Hoe dan ook sneu, mensen die zo afhankelijk zijn van anderen.
Fietsen is feitelijk ook het opvolgen van een simpele set instructies, maar dat moet je ook een keer leren. TS is denk ik meer op zoek naar hulp daarbij dan naar een rij posts dat het maar raar is dat zijn ouders hem dat niet geleerd hebben en dat het eigenlijk geen reet voorstelt.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:03 schreef Myraela het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat er moeilijk is aan koken. Je volgt gewoon een recept als je iets voor het eerst maakt Als je het vaker hebt gemaakt dan weet je hoe het moet, kun je het wat meer op gevoel en kun je dingen wat aanpassen.
En als het fout gaat bestel je een pizza.
Ik weet niet hoe oud je bent? Maar je bent op fok! sinds 2008 dus lijkt me dat je toch minstens 16 moet zijn. Is toch best opvallend dat iemand überhaupt nog nooit een ei gebakken heeft. Woon je nog thuis? Of ben je al lang en breed op jezelf en heb je tot nu toe letterlijk iedere dag eten besteld?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er zo raar aan is?
Topshow dat, kerel vertelt ook gemoedelijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:58 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik kook vaak dingen van het programma 'Dagelijkse Kost' op de Belgische TV. Simpel en lekker, en geen aanstellerij van schuimpje hier, dotje daar. Zeker stoofpotten en éénpansgerechten zijn makkelijk en lukken heel vaak van de allereerste keer.
?quote:Op maandag 18 maart 2013 13:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Topshow dat, kerel vertelt ook gemoedelijk.
Dat is zijn standaard posticon. Vrij irritant.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Die treurige post icon doet anders denken
Inderdaad een leuk programma en een toffe gozer
Dat heb ik ook met jouw posts, en dan gaat het om de inhoud.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is zijn standaard posticon. Vrij irritant.
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met jouw posts, en dan gaat het om de inhoud.
Klopt wel, en ik maak daar ook graag gebruik van maar volgens mij heeft het vooral zin als je al kunt koken. Toen ik thuis wel eens kookte en toen ik op mezelf ging wonen was ik vooral iemand die kan koken aan het nadoen. Trucjes leren ipv begrijpen wat je doet en het dus beheersen.quote:Op maandag 18 maart 2013 03:12 schreef NotGuilty het volgende:
Je kan tegenwoordig toch gewoon hele video's mbt tot koken, van simpel tot internationaal, stap voor stap "live" op internet mee kijken en gewoon pauzeren etc. ? Als dit nu een vraag was van jaren geleden, maar nu? Met alle mogelijkheden om gewoon gratis online mee te kijken met de meest beroemde internationale chefs? Nouja het is niet voor niks CUL en een forum, maar hopelijk snapt iemand mijn punt.
De recepten spreken mij niet zo heel erg aan, maar het is een leuke kerel die ook vertelt wat hij waarom doet, en dus kun je daar heel veel van leren zonder die recepten te maken.quote:Op maandag 18 maart 2013 12:58 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik kook vaak dingen van het programma 'Dagelijkse Kost' op de Belgische TV. Simpel en lekker, en geen aanstellerij van schuimpje hier, dotje daar. Zeker stoofpotten en éénpansgerechten zijn makkelijk en lukken heel vaak van de allereerste keer.
Ik denk dat je klaar bent voor de volgende stap, spek!quote:Op woensdag 17 april 2013 16:57 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe creatie.
Ja, lekker! Dat lijkt me prima om te proberenquote:Op woensdag 17 april 2013 17:17 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Ik denk dat je klaar bent voor de volgende stap, spek!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |