abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124058758
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:17 schreef dawg het volgende:

[..]

dat kan. ik kijk dan meer naar de inhoud van zo'n stuk. iets afschieten omdat je die persoon niks vindt, vind ik te makkelijk.
Ik vind de persoon dan ook niks omdat ik z'n stukjes heb gelezen. Waar zie je me voor aan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124058965
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer waar. Maar zo'n Joost Niemoller vind ik bijvoorbeeld een halve zool met z'n dubieuze blogje, terwijl Mata hem beschouwt als een vrijdenkende held.
Zwak: ik heb geen enkele uitspraak gedaan over wat ik van Joost vind. :W

Voor een journalist lees je erg goed moet ik zeggen. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124059054
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat ik zo vond hebben Letland, Estland en IJsland allen een lening gehad van het IMF (een reddingsprogramma dus, zo'n lening met opgelegde voorwaarden over hervormingen e.d.). Echter de Grieken waren er structureel een stuk beroerder aan toe.
Omdat 50% ambtenaar was!

Maar volgens Wij van WC-eend 99.999 is dat het probleem niet. Sterker; MEEEEER ambtenaren graag.

De hele ambtenarij in Europa moet nou juist 50-75% uitgedund worden en de daadwerkelijke waarde-opleverende partijen ontzien.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124059082
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zwak: ik heb geen enkele uitspraak gedaan over wat ik van Joost vind. :W

Voor een journalist lees je erg goed moet ik zeggen. :')
Ik ben dan ook een waardeloze journalist.

Voor een succesvolle zakenman maak je je wel overdreven druk om futiliteiten als een foutieve constatering van een flut-journalist.
pi_124059089
Ik weet niet wat je je allemaal in je hoofd haalt maar er klopt in elk geval weinig of niets van.
pi_124059158
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat wanneer belangrijke personen binnen een partij racist of homohater blijken te zijn maar dat voor de partijleiding geen enkel punt blijkt te zijn dat er toch wel iets fout zit in zo'n clubje. Zeker wanneer ze al langer de neiging hebben om tegen extreem-rechts aan te hangen.

Maar goed ik snap dat je zo'n Farage en kornuiten enkel bejubeld wilt zien worden en kritiek niet kan accepteren.
die "extreem-rechtse neigingen" zijn slechts het product van jouw ideologische vrienden, zelfde verhaal met Fortuyn. Doet niets af aan de valide eurosceptische argumenten.

Marcouch is en moslim en een PvdAer, maar heeft bij tijd en wijlen goeie opmerkingen.

Kijk, zo kan het ook, dukie.

pi_124059217
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

die "extreem-rechtse neigingen" zijn slechts het product van jouw ideologische vrienden, zelfde verhaal met Fortuyn. Doet niets af aan de valide eurosceptische argumenten.

Marcouch is en moslim en een PvdAer, maar heeft bij tijd en wijlen goeie opmerkingen.

Kijk, zo kan het ook, dukie.
Ook dit gaat weer helemaal nergens over. Zo'n Farage accepteert en haalt gewoon extreem-rechts tuig bij zijn partij. Dat goedpraten mag je nog iets meer moeite voor gaan doen dan dit soort geleuter.
pi_124059277
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dit gaat weer helemaal nergens over. Zo'n Farage accepteert en haalt gewoon extreem-rechts tuig bij zijn partij. Dat goedpraten mag je nog iets meer moeite voor gaan doen dan dit soort geleuter.
Nope. op weg naar een klant. Iets interessanter en nuttiger dan jouw waandenkbeelden over Farage (als afleidingsmanoeuvre om maar niet op de argumenten in te gaan) denken te kunnen wegnemen.

:W

pi_124059546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind de persoon dan ook niks omdat ik z'n stukjes heb gelezen. Waar zie je me voor aan?
dat snap ik, maar wil dat per definitie zeggen dat alles wat zo iemand schrijft onzin is? dat kan ik me haast niet voorstellen. zelfs wilders roept weleens wat waar dan toch een kern van waarheid inzit.
pi_124059788
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:37 schreef dawg het volgende:

[..]

dat snap ik, maar wil dat per definitie zeggen dat alles wat zo iemand schrijft onzin is? dat kan ik me haast niet voorstellen. zelfs wilders roept weleens wat waar dan toch een kern van waarheid inzit.
Zelfs als iemand iets schrijft waar een kern van waarheid in zit, kan de boodschap bullshit zijn. Iedereen kan iets constateren, het gaat erom welke conclusies je trekt op basis daarvan.
pi_124059882
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als iemand iets schrijft waar een kern van waarheid in zit, kan de boodschap bullshit zijn. Iedereen kan iets constateren, het gaat erom welke conclusies je trekt op basis daarvan.
dat klopt.

dus dan blijven we hangen in wie gelooft wie. ~:)
pi_124059970
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:45 schreef dawg het volgende:

[..]

dat klopt.

dus dan blijven we hangen in wie gelooft wie. ~:)
Inderdaad :P

Hoewel ik moet erkennen dat ik inzake de EU ook de oplossing niet weet.
pi_124060111
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inderdaad :P

Hoewel ik moet erkennen dat ik inzake de EU ook de oplossing niet weet.
dat is het grootste probleem. niemand weet het, en de economische modellen blijken ook ontoereikend te zijn.
pi_124060278
De oplossing bij een probleem ligt in ieder geval niet in doorgaan op dezelfde voet.

De statusquofetisjisten maken Europa (en dientengevolge Nederland, zie TT) pas echt kapodt.

pi_124074798
quote:
9s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:33 schreef StarGazer het volgende:
Dat stukje op Facebook... mijn god... :')
Als ik soms bij bekende zie in het lijstje. Overheid dit en dat terwijl zij het meeste van de zorg/kinderbijslag gebruiken :')
pi_124080157
"Wat is Basje? Warmhartig, groothartig, humorvol, vrolijk, creatief, zorgzaam, meelevend. Wie is Basje? Ze is dochter, echtgenote, moeder, grootmoeder, zus, vriendin. Geboren in september 1956. Als tweede baby, 7 minuten na haar zusje. Haar roepnaam is Bastiënne, maar we noemen haar Basje. De tweeling is te vroeg geboren en samen worden de zusjes vervoerd naar het kinderziekenhuis. Allebei vechten ze voor hun plekje in het leven. Het lukt en na twee maanden zijn de baby’s thuis. Een gelukkig gezinnetje, volgens het boekje van de vijftiger jaren. Na bijna 3 jaar wordt een derde dochter geboren. Maar de wolken pakken zich samen boven het gezin. Basje is traag, spreekt moeilijk en wordt onderzocht. Moeder krijgt van de dokter een dichtgeplakt briefje mee voor de huisarts. Ze duwt het briefje open en leest het woord 'spastisch'. “Raar woord”, denkt ze en wacht het bezoek aan de dokter af. Dit zijn de laatste gewone dagen in het leven van Basje. Vanaf het volgende doktersbezoek komt haar leven te staan in het licht van haar handicap. Haar ouders wikken en wegen zorgvuldig iedere stap die gemaakt moet worden. Ze hebben een kind met een lichamelijke handicap maar met normale verstandelijke vermogens. Dat is de uitgangspositie, daar dealen ze mee.

Vanuit dit standpunt wordt begonnen met fysiotherapie. Leren lopen is de inzet. De schoolkeuze komt in zicht. De mytylschool is een nieuw concept en de artsen gaan er vanuit dat daarvoor gekozen wordt. Maar de ouders kiezen anders. Ze willen niet dat hun kind pronkstuk wordt van de mytylschool. Basje wordt samen met haar zusje aangemeld bij de katholieke kleuterschool. Haar fysiotherapeute zet in op de fijne motoriek. Basje moet kunnen leren schrijven. Lopen lukt aardig, soms zelfs stukjes 'los'. Op de lagere school zijn trappen. Basje leert traplopen.

Alles wat gedaan wordt, is erop gericht Basje op te voeden tot een volwaardige lid van de maatschappij. Door de liefdevolle zorg van de ouders en haar tweelingzus, de inzet van de fysiotherapeute, de school en velen anderen haalt ze haar mavo-diploma en haar typ-diploma. Ze zwemt, is lid van de gehandicaptensoos (in de woorden van Basje: “De enige plek waar ik niet op mijn tenen hoef te lopen”), en de scouting. Ze vindt een baan bij een deurwaarderskantoor. En uiteindelijk de liefde van haar leven.

Kijk je naar haar trouwfoto dan zie je een trotse jonge vrouw, met een strijdvaardige trek om haar mond: “Kom maar op leven! Ik rooi het wel. Ik ben er klaar voor." Ook haar man is gehandicapt en heeft een baan. Zelfde laken een pak: als je mee kunt draaien, dan doe je dat. Zijn werkgever vindt dat er 70% salaris uitbetaald hoeft te worden, omdat hij voor 70% is goedgekeurd. Daarvoor moet dan wel 100% in tijd worden gewerkt (was de wetgeving niet andersom?). Pensioen wordt niet afgedragen, de reden wordt niet duidelijk. Als hij na 25 jaar dienst wordt afgekeurd ontvangt hij 70% uitkering over zijn 70% salaris. Het gezin telt inmiddels 3 gezonde kinderen.

Nu, 35 jaar later, heeft Basje haar 3 kinderen goed in de maatschappij afgeleverd. Ze hebben een baan of eigen bedrijf. Haar man ontvangt AOW (en dus geen pensioen) en zelf heeft ze op 53-jarige (!) leeftijd een Wajong-uitkering aangevraagd en gekregen (volgens de keuringsarts had ze daar vanaf haar 18e recht op gehad; wat een besparing voor de overheid!).

Het lijf van Basje is op en door het Kafkaiaanse bestaan van het gezin is de mentale rek er uit. Ik ga deze 35 jaar niet uitschrijven; het zou te lang de aandacht vragen. Laat ik het houden bij de laatste maanden.

In december kwam er een brief van de SVB waarin werd vermeld dat de partnertoeslag, die bij de AOW van haar man wordt uitgekeerd, stopt per 1 januari. We zijn bijna 3 maanden verder en weten nu hoe de kaarten liggen: 28% achteruitgang van het netto inkomen. Per maand, na aftrek van de vaste lasten, 10 euro over om van te leven, kleren te kopen of een kapotte wasmachine te vervangen. Alle deuren waar is aangeklopt blijven dicht; de politiek, de verantwoordelijke minister, de
gemeente en de hulpverlenende instanties. Op een na: Daar moest zij zich met haar man melden om te horen dat de benzinevergoeding (125 euro,- per kwartaal) misschien wordt gestopt en zij gebruik moeten gaan maken van taxivervoer. Het laatste stukje zelfstandigheid, het laatste stuk 'gewoon in de maatschappij staan', waar haar ouders zo voor hebben gevochten, wordt haar afgenomen.

Nu, achteraf, weten we dat haar ouders de uitvinders zijn van de WMO; zet mensen zo lang mogelijk in hun eigen kracht en help ze daar waar nodig. De ouders van Basje hebben daar ruim 50 jaar geleden op ingezet. En ze hebben verloren. Basje en haar man zijn aan de bedelstaf geraakt; de familie springt bij.

Wat is Basje? Spastisch, chronisch ziek, lamgeslagen, angstig, wantrouwig. De stadia boos en verdrietig al lang voorbij.

Wie is Basje? Basje is mijn grote zus."

Naam & adres bij redactie bekend.

bron: geenstijl

Hoe triest wil je een antwoord hebben of nederland naar de klote is ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_124082273
Dus als je goed begrijp, Hamlet, dan gaat Nederland naar de klote met dank aan de werkgevers die een loopje nemen met dat gehandicapte echtpaar?
pi_124090995
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als je goed begrijp, Hamlet, dan gaat Nederland naar de klote met dank aan de werkgevers die een loopje nemen met dat gehandicapte echtpaar?
ik lees wat ik lees...ben niet verbaasd maar trek geen conclusies
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:13:22 #169
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124091049
1300 met zijn 2en? :')
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:16:34 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124093445
Zodra je teveel vrienden op Facebook hebt die dit soort meuk delen, weet je dat het tijd wordt te bezuinigen op je friendslist.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124093714
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

ik lees wat ik lees...ben niet verbaasd maar trek geen conclusies
Maar je dacht "ik post het wel ff op fok".

Is dat jouw interpretatie van "delen" :?
pi_124093894
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:16 schreef GSbrder het volgende:
Zodra je teveel vrienden op Facebook hebt die dit soort meuk delen, weet je dat het tijd wordt te bezuinigen op je friendslist.
Precies net als die berichtjes in de trant van 'deel dit als je tegen kindermisbruik / mishandeling / moord / zinloos geweld / whatever' bent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_124094037
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:50 schreef dawg het volgende:

[..]

dat is het grootste probleem. niemand weet het, en de economische modellen blijken ook ontoereikend te zijn.
Dit is wel een aardig stuk:

Burgerforum spant burgers gemakzuchtig voor anti-EU karretje
pi_124094325
Ik zal mijn stokpaardje er maar weer eens bijhalen: de maandelijkse verhuizing naar Strasbourg:

quote:
Every month, Members of the European Parliament (MEPs) are required to move their operations to Strasbourg, France from headquarters in Brussels, Belgium, for a four-day session.

...

Moving Parliament monthly costs an estimated 180 million euro (US$235 million) and produces 19,000 tonnes of CO2 each year.Last year, MEPs voted to regularly hold two sessions at one time in Strasbourg to reduce travel, but France blocked the motion. The European Court of Justice is expected to rule on it later this year. A more detailed report on the issue will be released in June.

...

“Quite clearly there is French pride attached to this and we fully accept that,” McMillan-Scott told Radio Free Europe on Monday. “On the other hand we would like France to understand that it is only a matter of time before the European Parliament decides to move and I would advise the French to think very carefully for the alternatives for the city of Strasbourg and the buildings that exist there.”
bron

En dat is slechts één waanzinnig voorbeeld van het gevoerde wanbeleid door dit ridicule zootje. Het wordt tijd dat de invloed van Brussel zo veel mogelijk wordt ingeperkt, helaas wordt de crisis als excuus gebruikt om juist het tegenovergestelde te bewerkstelligen.
pi_124095498
quote:
Heb het stuk gelezen, maar wat denk je zelf ervan?
Zou er een EU zijn gekomen als ze toen zouden gezegd hebben een politieke unie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 16:02:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')