Mwah, ik denk dat dat wel erg meevalt qua hoe casual ze daar zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schietenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef STING het volgende:
wah, ik denk dat dat wel erg meevalt.
De meeste review sites zijn positief, op de server problemen na.
Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn.
Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermak
quote:One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.
"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.
Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
Als ik er de tijd voor heb zeker, want er liggen nog twee games ter review en die wil ik rap doen. DIt weekend naar Keulen voor Activsion, maandag naar Warner en dinsdag naar Nintendo, dus het is even wat drukquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef STING het volgende:
[..]
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.
Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven.
Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes.
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemen
eerder een gezwel..
voor de rest zijn dingen als brandweerwagens, de garbage trucks die de weg kwijt raken enzo wel kinderziektes.. maar het komt volgens mij allemaal door de fucked up AI
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:59 schreef STING het volgende:
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.
Je weet hoe diep je in de shit zit als zelf niet gaming-nieuws sites jouw blunders rapporterenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Pheno het volgende:
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.
'Alles moet serverside zijn omdat de AI te complex zou zijn'quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
Zo gaat dat met alle spellen tegenwoordig. Ze spelen het niet eens uit. Zou toch wel erg zijn als je een filmrecensent 3/4 van een film gaat kijken en daar zijn mening over uit geeft.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
al steden van rond de 100k gehad?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Het komt er in ieder geval op neer dat je geen goed draaiende stad kan hebben op de lange termijn of je moet 100% weten hoe de AI werkt en dus tactisch dingen neer gaat zetten met de simpele AI in gedachtequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenMaar als je kort speelt valt de verneukende AI nog niet zo op, omdat je geen fileproblemen hebt.
Jep, rond de 106k op het moment.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
ja, maar ook in twee dagen denk je nog dat het aan jezelf ligtquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...
Vernietigend en zeer terecht. Deze game was met de launch al een fucking joke, maar hoe langer de tijd verstrijkt, des te meer blijkt dat dit een van de grootste half afgemaakte en gefaalde triple A titel is allertijden. Alle hoge verwachtingen, beloftes en toezeggingen worden 1 voor 1 een illusie..quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
quote:
Lol, doemdenkersquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Binnenkort ligt je stad in puin dus
die kon ik overboord gooien...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat de natuurlijk niet gebeuren he
Quote voor over 2 topicsquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Ik heb nu een stad met 240k inwoners en alles staat vast. Zelfs op de snelweg buiten mn stad staan files waar je de rillingen van krijgt. Elke weg in mn stad is diep en diep rood als je roadtool selecteert... Al vele huizen verloren doordat brandweer er niet bij kan komen + blushelicopter nog geen een keer van zn plaats is gekomenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef STING het volgende:
[..]
Jep, rond de 106k op het moment.
Parallel met een tweede stad bezig in dezelfde regio.
Enige problemen die ik vooralsnog meemaak lijken server gerelateerd (grote vertraging in interactie tussen steden, gifts, diensten kopen van elkaar)
Al was het ironisch bedoeldquote:
Volgende keer al die afbeeldingen in spoiler??quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef Cowamundo het volgende:
Hierbij dan even een paar screens en stats van mijn solo stadje zonder enige andere stad in de regio.
Gaat niet slecht al zeg ik het zelf!![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De mensen hebben weinig te klagen!![]()
[ afbeelding ]
Zijn goed opgeleid!![]()
[ afbeelding ]
Doordat er bijna geen werkloosheid is gaan mensen ook niet echt het criminele circuit in!![]()
[ afbeelding ]
Vanaf het begin let ik eigenlijk alleen maar op het baan aanbod, werkloosheid en vraag naar bepaalde wealth shopping.
Zoals je hieronder kan zijn is er op het moment geen werkloosheid, maar ook geen bizar hoog werknemers tekort... (Nu bezig met wat huizen density upgraden en wat bij bouwen om deze te vullen.)
Ook is een geen bizar overschot of tekort aan commerciële goederen dus de zakenwereld draait goed.
[ afbeelding ]
En dit alles is terug te zien in een mooie stabiele geld stroming!
[ afbeelding ]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
quote:School buses, fire trucks and tourist hordes all seem to have trouble finding obvious routes to their goals. As a result, designing a functional city may mean planning a street grid and placement of different facilities in a deeply counterintuitive way. Players have to design their cities to suit bad algorithms, not realistic goals.
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Welke server?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.
Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:
[..]
In Soviet Russia SimCity builds youquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Je moet gewoon de SimCity Pathfinding DLC kopen jongequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Wordt niet opgeslagen omdat je niet de eigenaar bent van de savegame, dus alleen voor de lol en je doet er niemand pijn mee blijkbaar.quote:
Godverdomme, wat slecht.quote:
Volgens mij Oceanie maar weet het niet zeker, zal vanaaf ff kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Welke server?
Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL)
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
Is daar inmiddels al een oplossing voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef Danny het volgende:
[..]
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.
Dat is wel weer waar ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.
Dat kan dus zomaar die *10 factor zijn van het inwonersaantalquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar ja.
Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft.
dat is logisch, omdat dat het eerste is dat ze tegen komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:43 schreef Troel het volgende:
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op
quote:Here's some stuff that might not be obvious (cut n paste):
The decision whether to use one's car is made when one leaves his home, if you drove your car to work, you will drive your car home regardless of mass transit options... a max density residential holds 400 work commuters and 200 shoppers, if you put a single bus stop in range of only a single house ,than 125 people will chose to leave their cars home... if you put a single bus stop in range of an entire block of 10 houses, 125 people will chose to leave their cars at home while 3825 people will drive to work.
The only way to get people to not take their cars out of the house, is to give them enough mass transit options within range of their house... if you don't want to do that, the next option is park n rides, where ppl drive out of their house, to the nearest non-full park n ride, then take the mass trnasit from there, this obviously sacrifices ground space for higher mass transit usage, so if we're already giving up ground space it seems more efficient to simply space our houses out more, giving them access to more nearby bus stops, and causing them all to sue mass transit.
Streetcar stops can hold 300 ppl, so if each block of 4 houses (1600 people) has 4 street car stops (1200 passengers) and 4 bus stops (500 more) then noone will drive their cars.
We've seen this countless times in posts about 'i have 93% public transit usage!' etc.
Another key to reducing auto traffic, is people commuting INTO your city... again, people decide whether to ride the bus or drive their car long before they enter your city, so if you have over-employment, and your neighbor has unemployment, he's gonna send you cars, unless he has enough busses and bus stops near his residents, and since you have no control over that, you need to deal with this.
The best way to deal with it, is to never have over-employment nor an overabundance of available 'goods' for sale at shops... then noone will come to your city... bam, done.
The second best way, if you have resigned yourself to being inefficient, is to throw up park n rides at the entrance to your city. But be careful, the last patch sortof broke the game, in that once people leave their cars at a park n ride, they will walk / take mass transit everywhere... This used to mean they'd all wait at a bus stop, but in the last patch pathing was changed so that if it's faster to walk to the next stop rather than waiting for a bus, people will walk... but this cumulatively means that visitors to your city will end up walking from stop to stop all day long... never leaving the city..
This gives you the 'infinite loop of visitors' bug, in which 1000 ppl commute in to look for work, then walk slowly around the city, unable to go home before the next shift, 1000 more people arrive, etc etc until you have half a million people roaming your streets, despite the neighboring city only having 1000 unemployed citizens.
pretty sweet bug. Again, it can be easily avoided by not having overemployment or an abundance of unsold goods. I'm sure it'll be fixed soon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |