Proestquote:Op donderdag 14 maart 2013 00:37 schreef Greys het volgende:
Als ze maar niet zichtbaar zijn. Wie het ook zijn, al zou ze Jody Pijper meenemen
En al helemaal niet gaan heupwiegen en vingerknippen.
Ja die snap ik ook niet helemaal eerlijk gezegdquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:34 schreef Greys het volgende:
De meeste Top-zoveels hebben Bonnie Tyler ver boven Anouk![]()
Dus laten we toch nog maar niet te hard hopen...
Als dát de stemmers zijn...
Klopt. 1.45min als het goed is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:19 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
Dat record is een aantal weken geleden gebroken.
Had dán op Engelbert gestemd vorig jaar, dat vond ik nog vele malen beterquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja die snap ik ook niet helemaal eerlijk gezegd
Nou, misschien is Bonnie live wel veeeeeel beter dan Engelbertquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Had dán op Engelbert gestemd vorig jaar, dat vond ik nog vele malen beter
Ik denk dat deze sketch van Jiskefet wel ongeveer duidelijk maakt hoe de rest van Europa onze achtergrondkoortjes interpreteert:quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Proest
Dat moet een Nederlandse backing volgens mij standaard kunnen voordat hij/zij überhaupt mee mag. Wat een gezicht is dat telkens
Niet de officiële mag ik hopen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:58 schreef grazz het volgende:
Dus..deze video is door Eurovision.tv geupload. Zeg me aub dat dit niet de preview video is toch?
quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:19 schreef Greys het volgende:
Ik vind het serieus strontirritant dat er niet een goede echte clip bij is
Doe je eens opgevenquote:
Welk topic was het?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:19 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
Dat record is een aantal weken geleden gebroken.
Gaat lekker... veel mensen die het hun favoriet vinden al...quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:50 schreef ato het volgende:
http://www.escstats.com/chart13.htm#results
Greys, misschien knap je hier wel van op?
Oei nee niet echtquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:50 schreef ato het volgende:
http://www.escstats.com/chart13.htm#results
Greys, misschien knap je hier wel van op?
Ah ja! Gemistquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk eens even naar het percentage van de tijd waarin NL in die chart staat
Ik vind Bonnie d'r nummer beter dan dat van Engelbert... en ze heeft verder gewoon veel fans die alles van haar goed vinden denk ikquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah ja! Gemist
Al verbaast het me oprecht hoeveel punten Bonnie d'r draak van een nummer krijgt
Ik let nooit zo op de reacties van bn'ers. Die willen elkaar toch het liefst maar 'in de kont kruipen'.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:17 schreef Tuinfluitert het volgende:
Deze al gelezen?
Froukje de Both werd laaiend enthousiast toen zij Birds voor de eerste keer hoorde. Een fantastische plaat, noemt ze het. 'Het nummer greep me meteen, vertelt ze. 'De teksten hebben dat rauwe randje dat we gewend zijn van onze Anouk en is totaal niet zoet wat je normaal bij een ballade verwacht. Het past gewoon helemaal bij haar'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ren-wat-ze-kan.dhtml
http://megatop50.3fm.nl/n(...)20Songfestival#1-hitquote:Anouk scoort eerste Nederlandse Songfestival #1-hit
Anouk presenteerde afgelopen maandag de Nederlandse Songfestival-inzending ‘Birds’ en direct daarna werd het liedje volop gedownload en geluisterd door het publiek en gedraaid op radiostations. Het zorgt ervoor dat ‘Birds’ dit weekend nieuw binnenkomt op #1 in de Mega Top 50! Het is voor het eerst dat een Nederlandse Songfestival-inzending de bovenste positie bereikt.
In het verleden waren andere Nederlandse Songfestival-liedjes dichtbij, alleen bleven maar liefst zes van hen bleven steken op de derde plek. ‘Als het om de liefde gaat’ van Sandra & Andres (1972), ‘Ik zie een ster’ van Mouth & MacNeal (1974), ‘Dinge-dong’ van Teach-In (1975), ‘The party’s over’ van Sandra Reemer (1976), ‘De eerste keer’ van Maxine & Franklin Brown (1993) en ‘You and me’ van Joan Franka (2012) kwamen allen niet verder dan #3. ‘Birds’ van Anouk is dus de eerste die daar doorheen weet te breken.
Drie andere records
De Haagse zangeres heeft ook drie andere records te pakken. Het liedje ‘Birds’ is het eerste Eurovisie-nummer dat de eerste plaats bereikt in Nederland zonder het Songfestival gewonnen te hebben, het is voor het eerst dat een Eurovisie-nummer al op #1 staat voordat het Songfestival is geweest en Anouk is de eerste Eurovisie-deelnemer die van niets op de eerste plaats belandt. De andere #1-hits hadden er allemaal meerdere weken voor nodig om de top te bereiken in Nederland.
Anouk in de Mega Top 50
Met ‘Birds’ scoort Anouk haar tweede #1-hit in de Mega Top 50. In 2009 stond ze zes weken bovenaan met ‘Three days in a row’. Daarnaast stond ze met 28 andere hits in de lijst, waarvan er maar liefst 14 de top 10 bereikten. Ze maakte in 1997 haar debuut in de Mega Top 50 met 'Nobody's wife', die tot #2 kwam.
De presentatie van 'Birds'
De TROS maakte op 17 oktober 2012 bekend dat Nederland op het Eurovisie Songfestival 2013 vertegenwoordigd gaat worden door Anouk. De zangeres had een paar maanden daarvoor laten weten een killer song klaar te hebben. Het nummer werd afgelopen maandag gepresenteerd aan het publiek en meteen daarna was het liedje te beluisteren en downloaden.
Anouk verslaat Nick & Simon
Anouk is nét te sterk voor Nick & Simon, die ook in de race waren voor de bovenste positie van de Mega Top 50. Volendamse duo bracht op vrijdag 8 maart, Internationale Vrouwendag, maar liefst 154 versies uit van hun single ‘Julia’. In elke versie werd een andere vrouwennaam gezongen en allemaal waren ze te downloaden. Dat werd massaal gedaan en zorgt ervoor dat ‘Julia’ van Nick & Simon binnenkomt op #2.
Neequote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:25 schreef Greys het volgende:
Oh vreselijk, kan dat kuiken uit ESF blijven alsjeblieft
Het kuiken heeft alleen niets, maar dan ook niets te maken met het Eurovisiequote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Nee
Want dan fuc*ing kuikentje blijft beter hangen dan die vogel![]()
Wat ze zei klonk ook heel oprecht... dat ze best zou balen als ze de halve finale niet uit komt, dat ze echt meedoet om te winnen, maar dat als ook maar 1% van de kijkers haar nummer mooi vindt en zich in haar muziek gaat verdiepen heeft zij al wat ze wil.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:51 schreef Pluto1975 het volgende:
Wat me opvalt aan het hele Birds-gebeuren is dat Anouk zich echt ongelooflijk voorbeeldig gedraagt. Toen aangekondigd werd dat ze mee wilde doen aan het songfestival had ik verwacht dat het een storm in een glas water zou zijn, dat ze met een te lang nummer kwam dat afgekeurd zou worden, dat ze zich ineens terug zou trekken en meerdere rampscenario's...maar tot op heden loopt het allemaal op rolletjes , zit ze braaf bij de persconferentie, leuke interviews, en lijkt ze er écht oprecht lol in te hebben!
Maar goed, met zo'n prachtig nummer in the pocket heeft ze ook alles om blij over te zijn denk ik.
Nou moe, waar zijn al die regels gebleven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
Algemeen bekend is dat ze een o.a. giga bitch is.
Ik heb de pest aan die griet. punt.
Dat moet je zelf weten, maar nu weten we het welquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
Algemeen bekend is dat ze een o.a. giga bitch is.
Ik heb de pest aan die griet. punt.
Dat nummer van Hind snapte ik idd helemaal NIETS vanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:21 schreef Cee het volgende:
Ik vind Anouk ook een grobbentrol van de bovenste plank maar zal toch zeker met m'n vlaggetje wapperen in mei.Het is geen vreselijk nummer, dus een finaleplaats gun ik het zeker. Enige keer dat ik van zowel de artiest als het lied een echte afkeer had dat ik blij was dat het faalde, was bij Hind.
Je hoeft ze toch niet te luisteren van te voren?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nog even dan, puur mijn visie![]()
Het is feitelijk jammer dat iedereen al wékenlang van te voren alle nummers hoort. In principe zou het mooier zijn dat enkel op het ESF zélf alle nummers gebracht zouden worden, zonder invloed vooraf.
Dan komt wellicht zo'n nummer als bijv. Bird binnen als een bom. Zeker weten.
Maar al weken vooraf al die nummers horen maar géén van die nummers sterker/zwakker want je went eraan en worden het allemaal maar "liedjes".
En dat is jammer.
Juist andersom lijkt het, Birds is een 'moet je vaker horen-liedje'. Bij de eerste keer valt het minder op, bij de tweede al een stuk meer. Ik gok dat we in de finale (als we die halen) beter scoren dan in de halve finale.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:30 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nog even dan, puur mijn visie![]()
Het is feitelijk jammer dat iedereen al wékenlang van te voren alle nummers hoort. In principe zou het mooier zijn dat enkel op het ESF zélf alle nummers gebracht zouden worden, zonder invloed vooraf.
Dan komt wellicht zo'n nummer als bijv. Bird binnen als een bom. Zeker weten.
Maar al weken vooraf al die nummers horen maar géén van die nummers sterker/zwakker want je went eraan en worden het allemaal maar "liedjes".
En dat is jammer.
Nou ja, net vond je het nog een kansloos kutnummer dat je niet aan kon horen, dus ik vind het wat lastig te volgen dat je nu ineens denkt dat het dan wèl 'als een knal binnen zou komen', dat welquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Geen idéé.
Maar ik denk serieus dat Bird dan als een knál binnen zou komen tussen al dat "typisch" en altijd-hetzelfde-sf-geweld.
En aangezien "wij" hier geen voorrondes hadden hadden we de hele heisa ook best als verrassing kunnen houden. toch?
Of denk ik nou zó krom?
Dan zal het vast óók weer doorgestoken kaart zijnquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:59 schreef Pluto1975 het volgende:
M'n mond valt echt open van verbazing over sommige reacties.....het kan zijn dat je een nummer niet leuk vindt, ieder zijn smaak, maar hoe Anouk door veel Nederlanders door het slijk wordt gehaald is echt onbegrijpelijk!
Ik ben zo razend benieuwd hoe de reacties van die mensen zijn als ze erin slaagt een hoge positie te veroveren......dan is ze zeker ineens een nationale heldin?!
Denk het ook ja!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zal het vast óók weer doorgestoken kaart zijn
En dan 'zal het helemaal wel een arrogant rotwijf worden als ze het al nog niet was'.
/glazenbol
En dat haar in die rol!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:14 schreef Jojoke het volgende:
Oh, kan ze niet één van die retro outfits meenemen naar het ESF, bv. 1:23?
Dat is op Betfair en daar speel je niet tegen de normale bookmaker, maar tegen andere wedders en op dit onderdeel is er nog nauwelijks handel tussen elkaar. Deze cijfers dus zeggen nog helemaal niks.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:30 schreef Greys het volgende:
Wedders, hoe moet ik deze eigenlijk interpreteren?
http://www.oddschecker.co(...)final-1/top-3-finish
Moet ik dan ook weer tellen van boven af, of daar alleen naar de getallen er achter kijken?
Waar zie je dat?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:03 schreef ato het volgende:
Nederland nu op 1) op Betfair oh my g...
ja zeg niets:-)
Huh? Derde toch?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:03 schreef ato het volgende:
Nederland nu op 1) op Betfair oh my g...
ja zeg niets:-)
Sieneke of de Toppers waren amper 1:1000, dus laten we hier in elk geval van genietenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:51 schreef I0_0I het volgende:
Maar de plaats zegt niet zoveel, het gaat om de toegedichte kans.
Deze is 1:10, wat een kans van 10% vertegenwoordigt. Zo groot is die favorietenrol dus ook weer niet.
Op veel buitenlandse fora spreekt men uitermate lovend over Birds en veel mensen noemen het zelfs 'the winner'. Dus daarom zetten veel mensen (die uberhaupt op Eurovisie wedden) geld in op een hoge plaats voor Anouk. Des te meer mensen dat doen, des te hoger komt ze op de oddschecker en des te minder euro's krijg je terug voor je ingezette euro.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:51 schreef Pluto1975 het volgende:
Vraag voor degenen die verstand hebben van al dat bookmakergedoe: hoe kan het dat NL dan toch zo hoog staat. Als je afgaat op de laatste tien jaar dan zou je zeggen dat NL heel laag ingeschat wordt (geen vrienden in Europa ofzo). Doen er gewoon veel Nederlanders mee of vindt men het gewoon een goed nummer? Wat zullen de overwegingen van de bookmakers zijn door massaal op Anouk in te zetten? (en belangrijker: hoe representatief is dit nou eigenlijk?)
Volgens de Europese wedkantoren en de buitenlandse Eurovisiefans juist integendeel...quote:
Dat kan, ik vind het idd ook niet wat we van haar gewend zijnquote:Werkelijk slaapverwekkend.
Anouk heeft zoveel goede nummers. Zoveel nummers die je 1x hoort en die in je hoofd blijven plakken op een goede manier. Ik hoor nu net Birds voor het eerst en viel bijna in slaap.
Jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:54 schreef Arcee het volgende:
Voor Nederland zou het al unaniem een belachelijk groot succes zijn als Anouk de finale haalt.
Ja maar je ziet aan de buitenlandreacties ook dat men het daar ook steeds over heeft, Nederland gaat eiiiiindelijk in de finale komen na zo lange tijd vinden zequote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:00 schreef Cee het volgende:
Ik ook, je kan me opvegen. Om een finaleplaats alleen al. Een Nederlandse Songfestivalfankinderhand is tegenwoordig snel gevuld.
Ja maar dat verschuift toch van dag tot dag, dat nummers op 1) komen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:40 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Dat was al de dag toen het nummer uitkwam
De wedkantoren zeggen wel meerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens de Europese wedkantoren en de buitenlandse Eurovisiefans juist integendeel...
Maar die luxe hebben de rest van de kijkers/luisteraars waarschijnlijk niet.quote:Dat kan, ik vind het idd ook niet wat we van haar gewend zijn
Maar ik vind het juist daardóór weer opvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |