quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 10:51 schreef Pluto1975 het volgende:Vraag voor degenen die verstand hebben van al dat bookmakergedoe: hoe kan het dat NL dan toch zo hoog staat. Als je afgaat op de laatste tien jaar dan zou je zeggen dat NL heel laag ingeschat wordt (geen vrienden in Europa ofzo). Doen er gewoon veel Nederlanders mee of vindt men het gewoon een goed nummer? Wat zullen de overwegingen van de bookmakers zijn door massaal op Anouk in te zetten? (en belangrijker: hoe representatief is dit nou eigenlijk?)
Op veel buitenlandse fora spreekt men uitermate lovend over Birds en veel mensen noemen het zelfs 'the winner'. Dus daarom zetten veel mensen (die uberhaupt op Eurovisie wedden) geld in op een hoge plaats voor Anouk. Des te meer mensen dat doen, des te hoger komt ze op de oddschecker en des te minder euro's krijg je terug voor je ingezette euro.
Had ik twee weken geleden op Anouk ingezet had ik geloof ik 65 euro teruggekregen (als ze had gewonnen) voor elke euro, nu nog maar 10, hooguit. Dus het zijn niet de bookmakers die op haar inzetten, maar het zijn de Eurovisiefans door Europa die dat doen, waardoor ze hoog in die lijst komt.
Hoe representatief het is, is een lastige. De laatste jaren had die site de bovenste paar eigenlijk wel altijd goed, echter is er ook wel eens een grote misser (twee jaar geleden schatte die site Italiė allemachtig laag, die werd uiteindelijk tweede). Kortom je kunt er niet klakkeloos van op aan, maar over het algemeen is het een aardige leidraad.