Jochie, ik begrijp je problemen wel zo ongeveer, maar ik denk toch dat je van een kouwe kermis gaat thuiskomen als je straks gaat proberen te werken in Marokko. Een vriend van mij lag er al uit na 8 maanden in Nederland. Die had zijn hele leven daar gewerkt en was maar heel kort in Nederland geweest, maar toen hij terugkwam werd hij door zijn collega's behandeld alsof hij een ongewenste vreemdeling was. Dacht je nou echt dat jij er beter vanaf gaat komen met je dromen en je cursus Frans in het verschiet?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wie ben jij om mij de les te wijzen hoe ik moet spreken? Ik spreek al sinds tijden met 'we'. Waarom zou ik dat veranderen na jouw gejank? Nederlanders doen niet anders dan andere bevolkingsgroepen aanduiden als buitenlanders. Dus is het iedereen goed recht om hetzelfde te doen.
Dat zie je verkeerd, hij is één van hun.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jochie, ik begrijp je problemen wel zo ongeveer, maar ik denk toch dat je van een kouwe kermis gaat thuiskomen als je straks gaat proberen te werken in Marokko. Een vriend van mij lag er al uit na 8 maanden in Nederland. Die had zijn hele leven daar gewerkt en was maar heel kort in Nederland geweest, maar toen hij terugkwam werd hij door zijn collega's behandeld alsof hij een ongewenste vreemdeling was. Dacht je nou echt dat jij er beter vanaf gaat komen met je dromen en je cursus Frans in het verschiet?
Ik heb de ambitie, en kan zeker voor een tijdje terecht. Het is uiteraard simpel praten, maar ik heb nog tijd om het ene en andere te regelen en mijzelf te informeren. Heb een spaarvermogentje opgebouwd en daar kun je het land veel meer mee, dan in Nederland.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jochie, ik begrijp je problemen wel zo ongeveer, maar ik denk toch dat je van een kouwe kermis gaat thuiskomen als je straks gaat proberen te werken in Marokko. Een vriend van mij lag er al uit na 8 maanden in Nederland. Die had zijn hele leven daar gewerkt en was maar heel kort in Nederland geweest, maar toen hij terugkwam werd hij door zijn collega's behandeld alsof hij een ongewenste vreemdeling was. Dacht je nou echt dat jij er beter vanaf gaat komen met je dromen en je cursus Frans in het verschiet?
Ik dacht toch echt dat ik mijn post begonnen was met het zeggen dat je in Nederland woont, waarschijnlijk ook geboren, een Nederlands paspoort hebt, en dus een Nederlander bent.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je gaat je gang. Je viel mij al aan op 'we'. Wat is daar fout aan? Hoe kan ik mij identificeren als Nederlander, als men mij niet eens als Nederlander beschouwd? Probeer dat eens uit te leggen als je daar toe in staat bent?
Vast. Ze zitten daar erg te wachten op jongens die hun mening uiten in slecht frans.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, hij is één van hun.
Ah, jij bent een van de weinigen die dat mij ooit op deze manier verteld. Meestal hoor je andere geluiden. Een redelijke post. Dat waardeer ik.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat ik mijn post begonnen was met het zeggen dat je in Nederland woont, waarschijnlijk ook geboren, een Nederlands paspoort hebt, en dus een Nederlander bent.
Dat je in je vrije tijd en thuis dan wat andere culturele gewoonten naleeft dat moet dan geen verschil maken, dat mag iedereen natuurlijk zelf voor zich uitmaken.
Mwah, ik ben jong, dus kan het Frans binnen redelijke tijd machtig worden.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vast. Ze zitten daar erg te wachten op jongens die hun mening uiten in slecht frans.
quote:Op maandag 11 maart 2013 17:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je voor de mededeling. Zal het in mijn achterhoofd stoppen. Vergeef mij als ik het over 10 seconden ben vergeten.
Tja, ik heb het verhaal wel eerder gehoord hoor. Maar ik heb de realiteit ook wel gezien. In mijn geval dan vooral met Turkije. Het is heel raar om te zien dat de mensen waarmee ik daar om ga mij als 'turk' aanduiden en het over mensen die een Turks paspoort in het buitenland hebben als 'Almanci'. Wat in Turkije een woord is met een lading die aanzienlijk negatiever is dan allochtoon. Die mensen dus die ieder jaar 'thuiskomen' maar vreemd genoeg wel de prijzen voor buitenstaanders betalen. Die mensen waarmee mijn Turkse vrienden liever Engels spreken omdat ze anders geen idee hebben waarover ze het hebben. Die mensen die niet begrijpen dat een afspraak niet per se betekent dat je het gaat doen, maar meer een uiting van goede wil is. En dan pissig worden als het niet gebeurt.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb de ambitie, en kan zeker voor een tijdje terecht. Het is uiteraard simpel praten, maar ik heb nog tijd om het ene en andere te regelen en mijzelf te informeren. Heb een spaarvermogentje opgebouwd en daar kun je het land veel meer mee, dan in Nederland.
Kijk, daar ga je dus al de fout in he? Slecht Frans was een grapje, maar het uiten van je ongezouten mening dat wordt dus echt niet geapprecieerd.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, ik ben jong, dus kan het Frans binnen redelijke tijd machtig worden.
Dank je. Ik ken de geluiden ook en ben zeker niet de domste. Het is nog puur ambitie, maar wel een grote ambitie. Laten we het daar op houden. Je bent wel een redelijk man als ik je posts zie. Dat geef ik toe.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, ik heb het verhaal wel eerder gehoord hoor. Maar ik heb de realiteit ook wel gezien. In mijn geval dan vooral met Turkije. Het is heel raar om te zien dat de mensen waarmee ik daar om ga mij als 'turk' aanduiden en het over mensen die een Turks paspoort in het buitenland hebben als 'Almanci'. Wat in Turkije een woord is met een lading die aanzienlijk negatiever is dan allochtoon. Die mensen dus die ieder jaar 'thuiskomen' maar vreemd genoeg wel de prijzen voor buitenstaanders betalen. Die mensen waarmee mijn Turkse vrienden liever Engels spreken omdat ze anders geen idee hebben waarover ze het hebben. Die mensen die niet begrijpen dat een afspraak niet per se betekent dat je het gaat doen, maar meer een uiting van goede wil is.
Ik hoop van harte dat je je dromen waar kunt maken, maar ik ben wat cynisch.
Goed om te horen. Ik vind het altijd zo jammer om die verongelijktheid te bespeuren (wat weer kan doorslaan naar het overdreven fixeren op je 'andere thuisland'), want dat is volgens mij helemaal niet nodig.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, jij bent een van de weinigen die dat mij ooit op deze manier verteld. Meestal hoor je andere geluiden. Een redelijke post. Dat waardeer ik.
Daar is niks fout aan. Ik reageer alleen op posts. We zitten op FOK!, dus die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je dus al de fout in he? Slecht Frans was een grapje, maar het uiten van je ongezouten mening dat wordt dus echt niet geapprecieerd.
'We' hadden het over daar, niet over hier op fok!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar is niks fout aan. Ik reageer alleen op posts. We zitten op FOK!, dus die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
We zullen zien. De toekomst laat zich moeilijk voorspellen. Een goede avond gewenst. Ben even weg.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Goed om te horen. Ik vind het altijd zo jammer om die verongelijktheid te bespeuren (wat weer kan doorslaan naar het overdreven fixeren op je 'andere thuisland'), want dat is volgens mij helemaal niet nodig.
Overigens denk ik wel dat Marokko over een aantal jaar goede kansen biedt als de economische groei daar ook doortrekt zoals je nu in Turkije ziet. Europa staat op dit moment gewoon stil en loopt zelfs achteruit. Maar dat is puur het economisch plaatje, over de acceptatieproblematiek tov de locale bevolking in Marokko waar HiZ het over heeft kan ik verder niet oordelen.
De 2 personen die deze brief ondertekend hebben zijn beiden voorzitter van een landelijke organisatiequote:Op maandag 11 maart 2013 18:31 schreef paddy het volgende:
<knip> (mooi stukje trouwens)
Ik ben trouwens erg nieuwsgierig hoeveel leden die organisatie heeft, want ik moest echt lachen om die man. Er reageert niemand daar, en hij liked zijn eigen reacties
Ook dat is complete onzin.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk nog steeds dat het gelul is. De enige die het in bezit lijkt te zijn van die brief is een of ander blogje dat het toevalligerwijs niet zo heeft op allochtonen.
Republiek Allochtonië is geen anti-allochtonenblog.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk nog steeds dat het gelul is. De enige die het in bezit lijkt te zijn van die brief is een of ander blogje dat het toevalligerwijs niet zo heeft op allochtonen.
Kom dan met een andere bron.quote:
Klopt, het is een blog voor allochtonen. Zo staat er nog steeds een petitie op om Mauro in Nederland te kunnen houdenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Republiek Allochtonië is geen anti-allochtonenblog.
Huh, ik heb gewoon een enguete ingevuld?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt, het is een blog voor allochtonen. Zo staat er nog steeds een petitie op om Mauro in Nederland te kunnen houden![]()
Dat is trouwens slechts 1 van de redenen waarom Koos zijn bewering niet kan kloppen.
Leuk trouwens dat je sp3c ook bedankt hebt voor het heropenen van dit topic, D_G![]()
NWS / Enguete sp3c
-Ten eerste is dat blog juist een blog voor allochtonen.quote:
Was ook cynisch bedoeld. Jouw reactie was niet echt een bedankje aan sp3cquote:Op maandag 11 maart 2013 19:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Huh, ik heb gewoon een enguete ingevuld?
Dit kun je niet menen toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
-Een andere bron is bijvoorbeeld Geenstijl, die checken hun bronnen erg goed en doen altijd navraag voor ze zo'n topic publiceren. In het verleden hebben ze al eens gezichtsverlies geleden.
Haha ik heb niks tegen sp3c.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoeld. Jouw reactie was niet echt een bedankje aan sp3c. Logisch, jullie hebben een verleden.
Abject en infaamquote:Op maandag 11 maart 2013 19:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Haha ik heb niks tegen sp3c.
Was gewoon een humoristische invulling van de enguete (wat dat ook mag zijn)
Slechte vermoedens dan. Voor de mods was deze verklaring voldoende voor een heropening.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
Je argumenten zijn weinig overtuigend. GS heeft er een klein stukje aan gewijd waaruit ik opmaak dat ze twijfelen. Daarnaast wordt ook door GS die blog opgevoerd als bron. Geen reacties van betrokkenen, geen verdere media-aandacht, niks noppes nada.
Nee, het is gelul, vermoed ik.
Ja, en wat zegt dat? Geen hol. Want wat weten de mods meer dan jij of ik? Juist, niets.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Slechte vermoedens dan. Voor de mods was deze verklaring voldoende voor een heropening.
Of dacht je echt dat dat door mijn gedicht kwam?
De regels op Fok! zijn duidelijk: geen goede bronvermelding=slotjequote:Op maandag 11 maart 2013 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en wat zegt dat? Geen hol. Want wat weten de mods meer dan jij of ik? Juist, niets.
NWS / Onder Hitler was niet alles slechtquote:Op maandag 11 maart 2013 19:45 schreef De_Guidance het volgende:
''Regels zijn regels' stamt uit Hitler-tijd'
Je hebt ook gewoon een bronnetje, maar ik vind het een weinig betrouwbare bron. En dan kom ik weer aanzetten met mijn argument over dat het bericht niet in andere media opduikt.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De regels op Fok! zijn duidelijk: geen goede bronvermelding=slotje
Geen Stijl staat het toch ook?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt ook gewoon een bronnetje, maar ik vind het een weinig betrouwbare bron. En dan kom ik weer aanzetten met mijn argument over dat het bericht niet in andere media opduikt.
En daarin sta jij dus alleenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt ook gewoon een bronnen, maar ik vind het een weinig betrouwbare bron. En dan kom ik weer aanzetten met mijn argument over dat het bericht niet in andere media opduikt.
Op Geenstijl staat 'aldus blogje blabla'. Kortom, er is nog steeds maar een bron.quote:
Nou ja zulke blogjes zijn niet altijd even betrouwbaar.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En daarin sta jij dus alleen
Ze moeten toch stemmen zien te winnen zodat de pvv er maar niet aankomt.quote:Op zondag 10 maart 2013 05:43 schreef sturmpie het volgende:
Het is dom om geld te geven aan mensen die buiten Nederland wonen. Afgezien van ontwikkelingsgelden.
https://www.facebook.com/LandelijkBeraadMarokkanenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou ja zulke blogjes zijn niet altijd even betrouwbaar.
We zouden zelf op zoek kunnen gaan naar de Facebookpagina?
Kom dan op met die bronnen. Nogmaals, als het waar is, is het gewoon nieuws en zou het overal op moeten duiken. Toon me 1 betrouwbare bron en ik ben overtuigd.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En daarin sta jij dus alleen
Zegt ook niks. Gewoon een copy/paste. Over het waarheidsgehalte zegt het noppes.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/LandelijkBeraadMarokkanen/info
Daar staat het inderdaad. En over het inhoudsniveau kan je speculeren, maar GS checkt hun bronnen altijd voordat ze er een heel artikel aan wijden. Dat 1x niet doen en ze lopen gelijk gezichtsverlies op.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |