Dit is echt niet waar.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar staat het inderdaad. En over het inhoudsniveau kan je speculeren, maar GS checkt hun bronnen altijd voordat ze er een heel artikel aan wijden. Dat 1x niet doen en ze lopen gelijk gezichtsverlies op.
Het is een vreemd bericht. Een beetje journalist belt de briefschrijver op een haalt een quote bij hem. Maar dat gebeurt waardoor er twijfels blijven over het waarheidsgehalte.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar staat het inderdaad. En over het inhoudsniveau kan je speculeren, maar GS checkt hun bronnen altijd voordat ze er een heel artikel aan wijden. Dat 1x niet doen en ze lopen gelijk gezichtsverlies op.
Omdat jij als enige een andere mening hebt hoef ik nog niets te doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom dan op met die bronnen. Nogmaals, als het waar is, is het gewoon nieuws en zou het overal op moeten duiken. Toon me 1 betrouwbare bron en ik ben overtuigd.
Dus omdat de mods incompetent zijn, heb jij gelijk? Waarom ontraad jij mij de gang naar de feedback?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat jij als enige een andere mening hebt hoef ik nog niets te doen.
Het feit dat dit topic weer open is zegt genoeg over de objectieve betrouwbaarheid van de bronnen.
Als je denkt dat jouw mening sterk genoeg gefundeerd is dan mag je best gaan klagen in het feedback topic. Ik raad je het alleen niet aan.
Je hebt nogal moeite met het begrip mening, ben ik bang.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat de mods incompetent zijn, heb jij gelijk? Waarom ontraad jij mij de gang naar de feedback?
Om die blog is hij gesloten. Ik weet alleen niet in hoeverre ik de facebook van de schrijver van de brief serieus moet nemen. Ik probeer via een mail meer te weten te komen. Lukt dat niet ga ik gewoon bellen morgen (kon vandaag niet)quote:Op maandag 11 maart 2013 19:21 schreef De_Guidance het volgende:
Hoewel, dat was het niet..
Als ik het nu lees lijkt het toch een beetje veranderd.
Volgens de brief ging het om twee organisaties. Geen idee wie daar allemaal bij aangesloten zijn.Misschien ga ik daar morgen ook nog wel achteraan. Ik vind het weigeren van de nabestaandenuitkering in ieder geval ronduit belachelijk. Hoop dat zich iemand daarover gaat buigen want hebben de mensen die deze verzekering hebben genomen gewoon recht op. Ook al woon je in Timboektoe.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De 2 personen die deze brief ondertekend hebben zijn beiden voorzitter van een landelijke organisatie
waar tientallen instellingen en organisaties onder vallen. Deze instellingen worden ook met naam genoemd en ik mag hopen dat zij ook op de hoogte zijn van de inhoud van die brief. Er zijn nog geen tegengeluiden van deze instellingen gehoord.
Hun manier van communiceren is inderdaad hoogst opmerkelijk.
Ik noem alvast de organisaties op waar het Landelijk Beraad Marokkanen verantwoording voor draagt
Het Landelijk Beraad Marokkanen is actief sinds 2007 en wordt ondersteund door de volgende Marokkaans-Nederlandse organisaties:
- Amsterdams Marokkaans Forum
- Insaf, organisatie voor Marokkaanse vrouwen in Lelystad
- Euro-Mediterraan Centrum Migratie & Ontwikkeling (EMCEMO)
- Manar Consultancy, Lelystad
- Marokkaanse bewoners Organisatie Bismillah, Den Haag
- Marokkaanse Raad Oost
- Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland (MVVN)
- MOBin, Landelijke Marokkaanse ouderenbond in Nederland
- Moskee Annour, Den Haag
- Moskee Al Karama
- Moskee Elmouhssinine, Amsterdam
- Moskee Ramadan, Amsterdam
- Moskee El Islam, Den Haag
- Mouvement des MRE Democrates, Amsterdam
- Multiculturele stichting Al Rissala
- Nederlands-Marokkaans netwerk tegen racisme en voor sociale cohesie
- Nederlandse Moslimraad (NMR)
- Raad Marokkaanse Moskeeen Nederland (RMMN)
- Samenwerkende Marokkaanse Organisaties Rijnmond (SMOR)
- Stichting El Oudaya, Amsterdam
- Stichting AFAAQ, Rotterdam
- Stichting Nasser, Amsterdam
- Stichting Arrahma, moskee Amsterdam
- Tijdschrift Mzine
- Vrouwen organisatie AL Khansae
Bedankt voor je werk.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Om die blog is hij gesloten. Ik weet alleen niet in hoeverre ik de facebook van de schrijver van de brief serieus moet nemen. Ik probeer via een mail meer te weten te komen. Lukt dat niet ga ik gewoon bellen morgen (kon vandaag niet)
[..]
Volgens de brief ging het om twee organisaties. Geen idee wie daar allemaal bij aangesloten zijn.Misschien ga ik daar morgen ook nog wel achteraan. Ik vind het weigeren van de nabestaandenuitkering in ieder geval ronduit belachelijk. Hoop dat zich iemand daarover gaat buigen want hebben de mensen die deze verzekering hebben genomen gewoon recht op. Ook al woon je in Timboektoe.
Heb dat facebookverhaal gelezen, maar wil ook de andere kant horen. De kant die deze man heeft aangeschreven.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bedankt voor je werk.
De inhoud van de brief is voor het eerst geplaatst op de facebook van die organisatie. https://www.facebook.com/LandelijkBeraadMarokkanen
Pas daarna is het op hun eigen site geplaatst. Vervolgens is die blog voor allochtonen ermee aan de haal gegaan en later las ik dat GS er een stuk over geschreven had.
Ik heb gemaild, maar nog geen antwoord gekregen. Morgen maar eens bellen.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bedankt voor je werk.
De inhoud van de brief is voor het eerst geplaatst op de facebook van die organisatie. https://www.facebook.com/LandelijkBeraadMarokkanen
Pas daarna is het op hun eigen site geplaatst. Vervolgens is die blog voor allochtonen ermee aan de haal gegaan en later las ik datt van GS er een stuk over geschreven had.
Ik denk trouwens dat 1 telefoontje of mailtje naar de PvdA al voldoende is. Weet van anderen dat Spekman altijd netjes op mailtjes reageert.
Succes!
Nou, dat is duidelijk dus.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De NTR heeft er een gesprek aan gewijd. Rabbae en Menebhi praten vrolijk verder over plan.
Ook is er in de uitzending een reactie van de PvdA te beluisteren.
Het fragment kan ik niet kopiëren, maar het is hier te beluisteren.
http://dichtbijnederland.(...)+op+PvdA+te+stemmen+
Omdat de PvdA dit natuurlijk stil wil houden. Zo hebben ze ook niet gereageerd op Paddy's telefoontjes en mailtjes terwijl ze dat normaal meestal wel netjes doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:31 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom hebben de grote kranten dit bericht niet overgenomen?
of de tv ?
Excuus de NTR inderdaad.quote:
uiteraard zodat ze bekeerd kunnen worden naar het enige ware geloofquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:42 schreef arjan1212 het volgende:
Mja moslims zijn welkom bij het cda.
was ook een topic over pas...
Ben je verbaasd?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar dat de PvdA zich in het gesprek weer helemaal distantieert van de gemaakte plannen is
walgelijk![]()
Ze doen net alsof zij nooit bij de onderhandelingen hebben gezeten.
Ik hoopte dat de PvdA zulke dreigementen zwaar zou veroordelen, maar ik was duidelijk veels te naïefquote:
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoopte dat de PvdA zulke dreigementen zwaar zou veroordelen, maar ik was duidelijk veels te naïef
Maak je geen illusies. Zal mijn 3 zusjes de volgende keer stimuleren om te gaan stemmen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ben voor! Marokkanen die niet meer gaan stemmen, dat klinkt als profit!
En welk stemadvies hoort daarbij?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Maak je geen illusies. Zal mijn 3 zusjes de volgende keer stimuleren om te gaan stemmen.
Edit: 2 zusjes, aangezien de andere pas 15 jaar is.
Zelfs nu de PvdA net doet alsof ze er niets mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Maak je geen illusies. Zal mijn 3 zusjes de volgende keer stimuleren om te gaan stemmen.
Edit: 2 zusjes, aangezien de andere pas 15 jaar is.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zelfs nu de PvdA net doet alsof ze er niets mee te maken hebben?
We zullen in de toekomst zien. Ik stimuleer ze alleen, hun keus wat ze gaan stemmen. Ik zal de meiden wel bij praten tegen die tijd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En welk stemadvies hoort daarbij?
Ik moet hier bijna van kotsen. Smerige afpersers zijn het.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Marokkanen roepen op niet meer op de PvdA te stemmen
‘Stem niet meer op de PvdA als deze partij er aan meewerkt om de kinderbijslag en de nabestaandenuitkering in Marokko terug te draaien.’ Met dit stemadvies aan de Nederlands-Marokkaanse kiezer protesteren zo’n negentig Marokkaanse organisaties tegen het wetsvoorstel van minister Asscher. Hij wil de export van uitkeringen naar Marokko verminderen. In een brief aan PvdA-voorzitter Spekman en lokale PvdA-afdelingen spreken de Marokkaanse organisaties hierover hun ongenoegen uit. Ondertekenaars van de brief zijn ex-Groenlinks parlementslid Mohammed Rabbae en Abdoe Menebhi, voorzitter van de Marokkaanse organisatie Emcemo.
We praten hier vanavond over met Abdoe Menebhi en met Fouad el Hadji, raadslid voor de PvdA in Rotterdam.
http://dichtbijnederland.(...)+op+PvdA+te+stemmen+
Misschien bepalen ze het zelf wel. De meiden van nu zijn bijdehand genoeg om zelf een keuze te maken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
We zullen in de toekomst zien. Ik stimuleer ze alleen, hun keus wat ze gaan stemmen. Ik zal de meiden wel bij praten tegen die tijd.
Dat noemt men politiek. Men doet het op een nette manier. Beter dan dat men gaat rellen, verenigen ze zich in stichtingen en laten ze hun stem horen. Zoals het tegenwoordig hoort.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:03 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik moet hier bijna van kotsen. Smerige afpersers zijn het.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
We zullen in de toekomst zien. Ik stimuleer ze alleen, hun keus wat ze gaan stemmen. Ik zal de meiden wel bij praten tegen die tijd.
Jazeker, Marokkaanse meiden staan meer op eigen benen en hebben meer een eigen mening nadien ze een hogere opleiding volgen is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien bepalen ze het zelf wel. De meiden van nu zijn bijdehand genoeg om zelf een keuze te maken.
Ik zie hier het probleem niet van in.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:03 schreef Bombshell het volgende:
Ik moet hier bijna van kotsen. Smerige afpersers zijn het.
Ze doen het hartstikke goedquote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jazeker, Marokkaanse meiden staan steeds steeds op eigen benen en hebben meer een eigen mening nadien ze een hogere opleiding volgen is mijn ervaring.
Haha, hell no. Ieder zijn keus, je kunt iemand alleen advies geven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]Altijd goed.
En ben blij dat je niet bij voorbaat luistert naar de adviezen dreigementen van deze 2 Marokkaanse voorzitters.
En vind je het ook politiek als er gezegd wordt dat zulke profiteurs niet gewenst zijn in nederland. Of is dat racisme?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat noemt men politiek. Men doet het op een nette manier. Beter dan dat men gaat rellen, verenigen ze zich in stichtingen en laten ze hun stem horen. Zoals het tegenwoordig hoort.
Van twee zussen heb ik een hoge pet op. Die zijn wel heel bijdehand, een beetje lawaaierig in het openbaar, maar daar wen je wel aan.quote:
JA NIET VAN ONS GELD GODVERDOMME!!!!!quote:Waar moeten deze familieleden van migranten van leven dan? Is dit een sociaal beleid?
Dat is jouw mening. Ben ik over 1 minuut weer vergeten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef Bombshell het volgende:
[..]
En vind je het ook politiek als er gezegd wordt dat zulke profiteurs niet gewenst zijn in nederland. Of is dat racisme?
Ok dus als het in jou straatje past is het politiek en netjes en bij iemand anders is het maar een mening. Boeit verder niet ik vergeet jou ook binnen een seconde. Net als ik de hele marokkaanse gemeenschap binnen 1 seconde zou vergeten als ze opeens weg zouden zijn. Denken jullie nou echt wat toe te voegen hier.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ben ik over 1 minuut weer vergeten.
ok.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:14 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ok dus als het in jou straatje past is het politiek en netjes en bij iemand anders is het maar een mening. Boeit verder niet ik vergeet jou ook binnen een seconde. Net als ik de hele marokkaanse gemeenschap binnen 1 seconde zou vergeten als ze opeens weg zouden zijn. Denken jullie nou echt wat toe te voegen hier.
Shoarma is lekker hoor!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:14 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ok dus als het in jou straatje past is het politiek en netjes en bij iemand anders is het maar een mening. Boeit verder niet ik vergeet jou ook binnen een seconde. Net als ik de hele marokkaanse gemeenschap binnen 1 seconde zou vergeten als ze opeens weg zouden zijn. Denken jullie nou echt wat toe te voegen hier.
Tja, ze hebben beide meer dan 90 organisaties onder hun hoede. Al zou maar een kwart van hun leden naar dat stemadvies luisteren dan is dat al een bepalende factor in de landelijke politiek.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Stemadviezen van dit soort organisaties![]()
We leven niet meer in de jaren 50.
We hebben eindelijk door hoe de Nederlandse politiek werkt na al die jaren. Ik ben mij zelf daar ook pas sinds 2 a 3 jaar in wezen verdiepen. Kan met zekerheid zeggen dat ik meer verstand heb van de Nederlandse politiek, zowel centraal (Ministerraad + Kabinet + Staten-Generaal) als decentraal (provincies: Gedeputeerde Staten, Commissaris van de Koning en Provinciale Staten; gemeenten: College B & W, Gemeenteraad en de Burgemeester) dan de gemiddelde Nederlander. Die kennis is heel kostbaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, ze hebben beide meer dan 90 organisaties onder hun hoede. Al zou maar een kwart van hun leden naar dat stemadvies luisteren dan is dat al een bepalende factor in de landelijke politiek.
Dat waren dus een hoop extra PvdA stemmers. En nu dus misschien wel een hele hoop minder![]()
Marokkaanse organisaties zijn veel beter georganiseerd. Zo ken ik bijvoorbeeld niemand die lid is van een politieke partij. Ook ken ik niemand die stemt op basis van een stemadvies van een of andere organisatie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We hebben eindelijk door hoe de Nederlandse politiek werkt na al die jaren. Ik ben mij zelf daar ook pas sinds 2 a 3 jaar in wezen verdiepen. Kan met zekerheid zeggen dat ik meer verstand heb van de Nederlandse politiek, zowel centraal (Ministerraad + S-G) als decentraal (provincies Gedeputeerde Staten, Commissaris van de Koning en Provinciale Staten; gemeenten: College B & W en Gemeenteraad) dan de gemiddelde Nederlander. Die kennis is heel kostbaar.
Die organisaties hebben een groot bereik onder veel mensen. Moet je alleen na gaan hoeveel mensen de moskeeën in Den Haag alleen al kunnen bereiken, laat staan andere organisaties. Nah, Marokkanen zijn zelden lid van een politieke partij. Kun je foldertjes gaan uitdelen in je vrije tijd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Marokkaanse organisaties zijn veel beter georganiseerd. Zo ken ik bijvoorbeeld niemand die lid is van een politieke partij. Ook ken ik niemand die stemt op basis van een stemadvies van een of andere organisatie.
Bedoel ook organisaties die zich liëren aan een politieke partij. Dat bestaat onder Nederlanders bijna niet meer. Bijna niemand is meer lid van een kerk bijvoorbeeld. Van wie zouden zij dan een stemadvies moeten krijgen? De visclub waar zij lid van zijn?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Die organisaties hebben een groot bereik onder veel mensen. Moet je alleen na gaan hoeveel mensen de moskeeën in Den Haag alleen al kunnen bereiken, laat staan andere organisaties. Nah, Marokkanen zijn zelden lid van een politieke partij. Kun je foldertjes gaan uitdelen in je vrije tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij Marokkanen gebeurd dat veel meer. Via de moskee inderdaad of via allerlei belangenorganisaties bijvoorbeeld, die dan weer onder die 2 overkoepelende stichtingen uit dit topic vallen.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bedoel ook organisaties die zich liëren aan een politieke partij. Dat bestaat onder Nederlanders bijna niet meer. Bijna niemand is meer lid van een kerk bijvoorbeeld. Van wie zouden zij dan een stemadvies moeten krijgen? De visclub waar zij lid van zijn?Marokkanen zijn ook meer een eenheid, vergeleken met Nederlanders. Nederlanders zijn behoorlijk individualistisch vergeleken met ons, niks slechts aan verder, maar wel de stand van zaken op het moment. Vandaar de woningnood in Nederland. Iedereen wil een eigen huis, terwijl Marokkanen het niet erg vinden om samen met een broer of zus een huis te kopen, waar ze samen in vertoeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij Marokkanen gebeurd dat veel meer. Via de moskee inderdaad of via allerlei belangenorganisaties bijvoorbeeld, die dan weer onder die 2 overkoepelende stichtingen uit dit topic vallen.
Dat heb ik Marcouch wel zien doen. Geweldige vent vind ik dat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Die organisaties hebben een groot bereik onder veel mensen. Moet je alleen na gaan hoeveel mensen de moskeeën in Den Haag alleen al kunnen bereiken, laat staan andere organisaties. Nah, Marokkanen zijn zelden lid van een politieke partij. Kun je foldertjes gaan uitdelen in je vrije tijd.
Haha, dat is ook een topvent. Misschien is dat foldertjes uitdelen niet heel erg. Dat trek ik terug, onbezonnen post.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik Marcouch wel zien doen. Geweldige vent vind ik dat.
We zullen de ontwikkelingen moeten afwachten. Nederland bespaart hier 10 miljoen euro per jaar mee. Dat is een druppel op de gloeiende plaat op een miljardenbegroting, maar elk beetje helpen zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:51 schreef arjan1212 het volgende:
Zeg als de pvda nou niet overstag gaat.. wat word dan het stemadvies?
Dankje, eerlijke reactie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
Oké, het lijkt erop dat TS gelijk had. Petje af voor hem.
Misschien, misschien. SP is wel extreem links, geen idee of Marokkanen daar voor staan te springen. SP kan hier wel op in spelen als deze uitkering wordt afgeschaft. Kunnen dan zeker tot de grootste partijen gaan behoren als ze goed weten in te spelen op de behoeftes van die gemeenschap. Zeker.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dankje, eerlijke reactie.
Voor jouw is het toch sowieso goed nieuws als hier ruchtbaarheid aan gegeven wordt?
Levert een hoop extra SP stemmen op
Ja, wellicht als ik SP'er zou zijn, maar ik ben een D66-man. Hoewel eigenlijk geen enkele partij mij momenteel echt weet te overtuigen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dankje, eerlijke reactie.
Voor jouw is het toch sowieso goed nieuws als hier ruchtbaarheid aan gegeven wordt?
Levert een hoop extra SP stemmen op
Prima partij alleen economisch een tikkeltje te rechts voor mijn smaak.quote:
Was dat niet de Christelijk gereformeerde partij die vrouwen discrimineert door ze uit te sluiten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima partij alleen economisch een tikkeltje te rechts voor mijn smaak.
Ik las ergens een reactie van je met iets dat je voor een andere vreselijke linkse partij ipv de PvdA zou zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, wellicht als ik SP'er zou zijn, maar ik ben een D66-man. Hoewel eigenlijk geen enkele partij mij momenteel echt weet te overtuigen.
Eerst verdiepen waar D66 voor staat. Heb nooit echt aandacht gehad voor D66. Het enige wat ik van die partij weet is dat Pechtold een begadigde debater is waar je 'U' tegen zegt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Misschien een ideetje voor als jij stemadvies aan je zussen gaat geven Jellereppe
Opgegroeid op de Veluwe hè.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Was dat niet de Christelijk gereformeerde partij die vrouwen discrimineert door ze uit te sluiten?
Absoluut. Wonen alleen veel reli's. Dat is ook de reden dat ik over het algemeen vrij tolerant ben tegenover gelovigen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, een van de mooiste plekken in Nederland. Je kunt er heerlijk fietsen.
Alleen maar goed. Omdat mensen niet tolerant waren/zijn tegen ander gelovigen zijn er door de eeuwen heen miljoenen doden gevallen. Mooie gedachtengoed.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absoluut. Wonen alleen veel reli's. Dat is ook de reden dat ik over het algemeen vrij tolerant ben tegenover gelovigen.
Ben jij fractiemedewerker van de pvv ofzo?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:58 schreef OpenDiscussie het volgende:
Het topic artikel klinkt als fantastisch nieuws. De bijwerking is dat Marokkanen een eigen partij oprichten. Dan volgen de Turken hen. "Als het van binnenuit niet lukt, dan buitenom." Geen toeval dat Rabbae erachter zit als mede-ondertekenaar van de brief.
En dan krijgt die 'Marokkanenpartij' maximaal 3 zetels. En dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:58 schreef OpenDiscussie het volgende:
Het topic artikel klinkt als fantastisch nieuws. De bijwerking is dat Marokkanen een eigen partij oprichten. Dan volgen de Turken hen. "Als het van binnenuit niet lukt, dan buitenom." Geen toeval dat Rabbae erachter zit als mede-ondertekenaar van de brief.
Alleen jammer dat dat niet typisch Marokkaans is. Couscous was een beter voorbeeld...quote:
Proest, het is al zo erg met Mohammed Rabbae gesteld dat zijn doodserieuze insteek door bijna iedereen als cabaret wordt gezien! Dan ben je een partij zielig bezig.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
Oké, het lijkt erop dat TS gelijk had. Petje af voor hem.
Waar heb jij het nou over man?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Proest, het is al zo erg met Mohammed Rabbae gesteld dat zijn doodserieuze insteek door bijna iedereen als cabaret wordt gezien! Dan ben je een partij zielig bezig.
Nit over jou, maar over Rabbaequote:
Oke, maar mijn opmerking was naar aanleiding van een discussie die ik had met de TS.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nit over jou, maar over Rabbae
Wat ik ermee wou zeggen dat veel mensen, maar jij speciaal in dit topic, ervan overtuigd waren dat het een fake-bericht betrof omdat de inhoud van de brief zo over the top was.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, maar mijn opmerking was naar aanleiding van een discussie die ik had met de TS.
Inderdaad, want de rijken stemmen niet op een marokkanenpartij, of moslimpartij.quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dan krijgt die 'Marokkanenpartij' maximaal 3 zetels. En dan?
Mohammed Enait, de clown.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat ik ermee wou zeggen dat veel mensen, maar jij speciaal in dit topic, ervan overtuigd waren dat het een fake-bericht betrof omdat de inhoud van de brief zo over the top was.
Maar dan blijkt dat Rabbae doodserieus was. Verplaats je dan even in zijn schoenen: de meerderheid interpreteert die bijdrage als een parodie-actie! Ik vind dat wel humor, hij is dan bijna net zo cabarettesk bezig als die haatbaardadvocaat die weigert op te staan voor de rechter, ben zijn naam even kwijt.
Dacht, noem zijn naam even, voor wie nog een keer smakelijk wil lachen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:48 schreef Chahna het volgende:
[..]
god die plaspop, heerlijke man als je een beetje sjacho bent
Dit is toch wel de grootste gotspe in het stuk. Dus met de kinderbijslag moeten die lui in Marokko onderhouden worden?quote:.....
Dit, terwijl uw fractie in de Tweede Kamer dit wetsvoorstel principieel had afgewezen. Het gaat namelijk om het wetsvoorstel dat Rutte I - onder druk van Wilders - maakte om de kinderbijslag en de uitkeringen voor nabestaanden in Marokko stop te zetten. Waar moeten deze familieleden van migranten van leven dan? Is dit een sociaal beleid?
precies, ze weten dat de kans erg groot is dat ze geholpen gaan worden door deze partijquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens kan ik me best voorstellen dat deze lui protest aantekenen. Fuck het, nooit geschoten...
Kan. Of dat wat uithaalt, is echter de vraag. In de eerste plaats omdat de PvdA hier afspraken over heeft gemaakt en daarnaast omdat de PvdA alleen geen meerderheid heeft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
precies, ze weten dat de kans erg groot is dat ze geholpen gaan worden door deze partij
Blijkbaar gebeurt dit al decennia. Ja, dan is het even slikken als die bron dreigt op te drogen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dit is toch wel de grootste gotspe in het stuk. Dus met de kinderbijslag moeten die lui in Marokko onderhouden worden?
wel goed dat het even in de media komt zodat mensen die dit al langer roepen niet als rechts kunnen worden weggezetquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar gebeurt dit al decennia. Ja, dan is het even slikken als die bron dreigt op te drogen.
Daar zit ook wel verschil in vind ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:41 schreef Re het volgende:
gaat het nu specifiek over kinderbijslag? en een uitkering voor nabestaanden? Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat als je tig jaar voor de nederlandse staat hebt gewerkt je partner na je overlijden daar wel wat recht op heeft, waar ze dan ook woont...
De ANW gaat op de schop. Straks nog maar 1 jaar.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:41 schreef Re het volgende:
gaat het nu specifiek over kinderbijslag? en een uitkering voor nabestaanden? Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat als je tig jaar voor de nederlandse staat hebt gewerkt je partner na je overlijden daar wel wat recht op heeft, waar ze dan ook woont...
Je hebt dan alleen recht op een nabestaandenuitkering als degene die overlijd ook op dat moment verzekerd is voor de nabestaandenwet. Wanneer die overlijdt in NL is dat over het algemeen wel zo, maar overlijd je in het buitenland dan ben je niet verzekerd en is er voor de partner geen recht.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:41 schreef Re het volgende:
Goede updatequote:Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef arjan1212 het volgende:
Asscher laat zich niet chanteren.
Asscher verwerpt dreigement Marokkaanse clubs DEN HAAG - Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken is geschrokken van een brief van een aantal Marokkaanse organisaties die dreigen hun steun aan de PvdA op te zeggen. De organisaties zeggen hun achterban te adviseren niet meer op deze partij te stemmen als de PvdA-senaatsfractie akkoord gaat met een wetsvoorstel van Asscher om de export van uitkeringen naar Marokko te stoppen
http://www.telegraaf.nl/b(...)kkaanse_clubs__.html
Reactie van jouw vriend Asscher op de brief:quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
Overigens opvallend dat dit voorstel van de PvdA c.q. Asscher komt.
Ik ben dan altijd een beetje bang dat het het serieus menen. En dan bestáát de kans dat er iemand in de politiek naar gaat luisteren.quote:Op zondag 10 maart 2013 03:12 schreef arjan1212 het volgende:
Het is satire. heel die site staat vol met dit soort onzin
Dat het satire zou zijn is dus allang ontzenuwd. Het was helaas echt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:47 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd een beetje bang dat het het serieus menen. En dan bestáát de kans dat er iemand in de politiek naar gaat luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |