Ja.quote:
Kun je trouwens adminstratiekosten in rekening brengen?quote:Op donderdag 11 april 2013 20:25 schreef tuurke77 het volgende:
Optie om te zeggen dat je aangifte gaat doen wegens stalking / lastig vallen / laster of iets dergelijks?
NIVO .... wij van wc eend .... zonde van je 50 euro.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:02 schreef Maax het volgende:
De nvio heeft al geantwoord mensen. Ze nemen het in behandeling. Als ik thuis ben post ik de mail ff.
Sorry NVI bedoelde ik. En het koste me geen 50 euro, gratisquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:09 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
NIVO .... wij van wc eend .... zonde van je 50 euro.
Dat hoef je niet te vertellen hoor.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:18 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Daarom al je gesprekken opnemen en dat ook aangeven.
Ze verzochten al eerder om telefonisch contact, ik heb toen gemeld dat alles wat gezegd kon worden ook per mail gezegd kon worden.quote:
Dat zegt genoeg. Gewoon tegen ze zeggen 'kom maar op met die dagvaarding dan'.'quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:35 schreef nikky het volgende:
Elke keer wordt er gedreigd dat er een rechtszaak wordt voorbereid, maar daarna komen ze wederom met brieven dat je nog 5 of 3 of weet_ik_veel_wat werkdagen dagen tijd hebt om het bedrag over te maken. Elke keer weer...
Ik zou dit lekker aan de kant leggen en er niets mee doen. Ze hebben schijnbaar geen poot om op te staan anders waren ze daadwerkelijk wel naar het gerecht gegaan. Dus probeert men de druk wat op te voeren en wat meer brieven te sturen. Sommige mensen worden bang en maken daadwerkelijk geld over.
Conform het regelement van de NVI hebben ze 15 werkdagen om tot een oplossing te komen na dagtekening van de bevestiging van de NVI. Die dagtekening was 31mei. Dus als ik 22 juni nog geen oplossing heb...quote:Geachte heer Maax,
Naar aanleiding van uw klacht bij de Nederlandse Vereniging van incasso-ondernemingen (NVI) d.d. 30 mei 2013 berichten wij u het volgende.
Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en zullen u zo spoedig mogelijk voorzien van onze reactie.
Mocht u in de tussenliggende periode vragen hebben, kunt u contact opnemen met ondergetekende.
Met vriendelijke groet,
EDR Credit Services
onderdeel van DAS Legal Finance
Jouw is een bezittelijk voornaamwoord, dus correct geschreven. Zie bron voor meer informatie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt zo dom over als je zoveel fouten in een boze mail maakt.
Ja, ik had het al verbeterd hè.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:57 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jouw is een bezittelijk voornaamwoord, dus correct geschreven. Zie bron voor meer informatie.
Bron: http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/bezittelijk-voornaamwoord
quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:57 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jouw is een bezittelijk voornaamwoord, dus correct geschreven. Zie bron voor meer informatie.
Bron: http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/bezittelijk-voornaamwoord
Ik heb het topic nu pas uitgelezen, dus mijn excuses bij dezequote:
quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:01 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Lees de reactie van Krea nog eens, en ook het origineel.
....nee. Ik heb de foute post gequote en daar de verbeteringen vast ingezet. In de quote. Van TS.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:05 schreef Draganta het volgende:
Ik heb het topic nu pas uitgelezen, dus mijn excuses bij deze
Sorry?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
....nee. Ik heb de foute post gequote en daar de verbeteringen vast ingezet. In de quote. Van TS..
Dat geloof ik allemaal wel best, maar ik ga geen moeite steken in iets terwijl zij iets van mij willen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:15 schreef BankAardappel het volgende:
Om even verder te gaan over wat ik hierboven zei over oude rekenafschriften. Ik lees bijvoorbeeld dat je bij de ABN rekeningafschriften van maximaal 10 jaar oud kan aanvragen voor 5 euro per stuk, ook als niet klant. De Rabobank doet hetzelfde voor maximaal 7 jaar terug, wat misschien net niet lang genoeg terug is. Weet niet bij welke bank TS destijds zat. Maar als je het rekeningafschrift tevoorschijn kan toveren waarop die 18 euro wordt gestort dan hebben ze helemaal geen poot om op te staan. Als je het banknummer niet meer weet kan je de bank daar gewoon even over bellen lijkt me, of even langsgaan met identificatie.
Ik ben laatst bij een ABN kantoor geweest voor een openstaande vraag uit 2009. Ik kreeg zo een kopie van een afschrift over 2009 mee, zonder kosten, terwijl ik daar ook al twee jaar geen rekening meer heb.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:15 schreef BankAardappel het volgende:
Om even verder te gaan over wat ik hierboven zei over oude rekenafschriften. Ik lees bijvoorbeeld dat je bij de ABN rekeningafschriften van maximaal 10 jaar oud kan aanvragen voor 5 euro per stuk
Je hoeft die rekening ook niet meer te hebben om een afschrift te kunnen krijgen. En je hebt gelijk, maar is misschien prettig om achter de hand te hebben, lijkt me. Zeker als het naar de rechter gaat ofzo. En volgens mij heb je er inmiddels al meer moeite ingestoken dan dit.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:05 schreef Maax het volgende:
[..]
Dat geloof ik allemaal wel best, maar ik ga geen moeite steken in iets terwijl zij iets van mij willen.
Wie eist bewijst. Ik heb die rekening niet eens meer,
Zou inderdaad kunnen. Ik ben puur afgegaan op wat ze op hun site aangeven.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben laatst bij een ABN kantoor geweest voor een openstaande vraag uit 2009. Ik kreeg zo een kopie van een afschrift over 2009 mee, zonder kosten, terwijl ik daar ook al twee jaar geen rekening meer heb.
Dus met andere woorden, voortaan doodzwijgen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:38 schreef ozzietukker het volgende:
TS begon goed door het verstandig opvragen op de bewijsstukken of correspondentie per email, want dat is inderdaad goed, ALTIJD alles schriftelijk doen, nooit telefonisch omdat dit geen enkele meerwaarde heeft. In dit geval had een telefoongesprek juist onduidelijkheid bij TS opgeleverd omdat men dan zou hebben aangegeven dat hij een bedrag teveel betaald zou hebben gekregen en zou TS dat zowaar kunnen geloven omdat TS onzeker kan worden gemaakt door de herboeking die op de loonstrook staat.
In dit geval is het een extreem simpele zaak, op de loonspecificatie staat letterlijk aangegeven dat er in periode 1 een fout is gemaakt en er in periode 2 een herberekening heeft plaatsgevonden en het positieve verschil van 18 euro is uitbetaald.
Uit deze 'bewijs' stukken kan niet anders blijken. Wanneer het incassobureau beweerd dat er meer is uitbetaald moeten er aanvullende bewijsstukken komen voor deze uitbetaling.
TS had echter moeten zeggen aan EDR dat de verdere vordering BETWIST wordt en dat er niet op verdere correspondentie wordt ingegaan en dat er een procedure moet worden opgestart bij de kantonrechter.
Wanneer jij aangeeft dat een vordering wordt betwist kan een incassobureau niets anders dan daadwerkelijk het dossier sluiten of de stap naar de kantonrechter gaan, aanvullende correspondentie naar TS heeft vanaf dat moment geen enkele meerwaarde en zal door een kantonrechter in een civiele procedure niet worden meegenomen, omdat TS (schriftelijk) heeft aangegeven dat de vordering wordt betwist. TS hoeft niet meer te reageren op het incassobureau.
Wanneer er dan in de kantonrechtersprocedure aanvullend bewijs komt dan kan wellicht TS wel veroordeeld worden in de kosten van de vordering, maar door de rechter over het algemeen niet in de proces en griffiekosten omdat dit bewijs niet bij de oorspronkelijke vordering aanwezig was en TS hier ter goeder trouw is geweest en niet verweten kan worden dat hij niet wist dat er aanvullende betalingen waren gedaan, je bent namelijk niet verplicht om 7 jaren oude bankafschriften te bewaren, dit is dus in het voordeel van TS mocht deze vordering toch terecht zijn. (In dit geval zal een kantonrechter zelfs kunnen bepalen dat eventuele incassokosten onterecht zijn omdat het incassobureau hier een wanprestatie levert).
Maar met de informatie welke is gegeven, en ervan uitgaande dat deze volledig is, gaat er natuurlijk helemaal geen procedure komen bij de kantonrechter, de 'dreigbrieven' van EDR incasso geven dat al aan omdat ze steeds een laatste mogelijkheid bieden.
Een stap naar de kantonrechter voor een schriftelijke procedure, (want je hoeft echt niet op de zitting te komen bij een dergelijk eenvoudig dossier), is voor EDR in de huidige vorm volstrekt kansloos, dat zal de frontoffice uiteraard nooit schriftelijk aangeven, maar de juristen binnen EDR weten dit natuurlijk ook en zullen daarom deze nooit echt via de gerechtelijke weg gaan vervolgen.
Wanneer je niet zeker weet of een vordering terecht is kan je in het begin zeker meer informatie opvragen, dat heb je goed gedaan door dit schriftelijk te doen. Nooit, maar dan ook nooit telefonisch, want jouw gedachte is goed dat het dan lastig te bewijzen is wat er gezegd is, en een gesprek opnemen is vaak een loze belofte.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:47 schreef Maax het volgende:
[..]
Dus met andere woorden, voortaan doodzwijgen?
Het lijkt logisch dat de herberekening gaat over de foutieve betaling, maar het zou kunnen dat er meer aan de hand is. In die tijd werkte AH volgens mij nog met vooruitbetalingen om die met de volgende periode te verrekenen. Voordeel was dat je niet pas na 3 weken betaald werd, nadeel de afrekening achteraf.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:38 schreef ozzietukker het volgende:
In dit geval is het een extreem simpele zaak, op de loonspecificatie staat letterlijk aangegeven dat er in periode 1 een fout is gemaakt en er in periode 2 een herberekening heeft plaatsgevonden en het positieve verschil van 18 euro is uitbetaald.
Uit deze 'bewijs' stukken kan niet anders blijken. Wanneer het incassobureau beweerd dat er meer is uitbetaald moeten er aanvullende bewijsstukken komen voor deze uitbetaling.
Geen zin om terug te zoeken, maar de strekking was ongeveer: we hebben het uit handen gegeven, je moet bij die incassobobo's zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:30 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Het lijkt logisch dat de herberekening gaat over de foutieve betaling, maar het zou kunnen dat er meer aan de hand is. In die tijd werkte AH volgens mij nog met vooruitbetalingen om die met de volgende periode te verrekenen. Voordeel was dat je niet pas na 3 weken betaald werd, nadeel de afrekening achteraf.
Ben benieuwd wat het antwoord van AH was toen Maax om uitleg vroeg.
Maar het geleverde bewijsstuk, de loonspecificatie geeft aan dat er een eindafrekening is gemaakt in periode 1, en deze is in periode 2 hersteld omdat er klaarblijkelijk een fout was gemaakt in de eindafrekening van periode 1.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:30 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Het lijkt logisch dat de herberekening gaat over de foutieve betaling, maar het zou kunnen dat er meer aan de hand is. In die tijd werkte AH volgens mij nog met vooruitbetalingen om die met de volgende periode te verrekenen. Voordeel was dat je niet pas na 3 weken betaald werd, nadeel de afrekening achteraf.
Ben benieuwd wat het antwoord van AH was toen Maax om uitleg vroeg.
Voor ik de vraag stelde heb ik de posts van Maax gelezen, maar de post waarin hij aangeeft bij AH navraag te hebben gedaan, heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Dus of ik ben kippig, of hij heeft geen contact met AH gehad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen zin om terug te zoeken, maar de strekking was ongeveer: we hebben het uit handen gegeven, je moet bij die incassobobo's zijn.
Oeps. Ik had deze post gelezen:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:57 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Voor ik de vraag stelde heb ik de posts van Maax gelezen, maar de post waarin hij aangeeft bij AH navraag te hebben gedaan, heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Dus of ik ben kippig, of hij heeft geen contact met AH gehad.
Maar gezien de tijd tussen gebeurtenis en vordering lijkt mij deze constructie van toepassing.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:58 schreef Am-E het volgende:
Er zijn incassobureaus die oude (niet meer te incasseren) vorderingen voor een prikkie opkopen en dan proberen te incasseren.
Alles wat ze dan binnen kunnen halen is mooi meegenomen, dus proberen ze het gewoon.
Misschien in dit zo'n bureau.
Nee de reactie was : wij weten het ook niet meer want wij hebben niks meer uit die tijd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen zin om terug te zoeken, maar de strekking was ongeveer: we hebben het uit handen gegeven, je moet bij die incassobobo's zijn.
Linkje naar die post?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee de reactie was : wij weten het ook niet meer want wij hebben niks meer uit die tijd.
Nou het gaat dus zegmaar zo:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:20 schreef lodio het volgende:
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp dat niet.
Hoe kan je nou een vordering van iemand kopen? Als ik een schuld heb aan Pietje en Kees komt bij mij aan de deur om geld dan heb ik toch niks met Kees te maken?
Anders wordt het als Kees in opdracht van Pietje handelt omdat ie de expertise in huis heeft om de vordering te innen en het geld nadat de vordering is toegewezen op de rekening van Pietje stort. Daar is een incassobureau voor lijkt me..
Client adviseren juridische procedure te starten? Pietje is niet een cliënt van Henk, Henk koopt vorderingen op bij andere personenen zoals pietje. Henk werkt dus niet in opdracht van pietje, maar heeft nu zelf de vordering op jou. Aquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:47 schreef lodio het volgende:
En dan zeg ik dus: "Rot op Kees, ik heb met jou niks te maken, je krijgt niks!".
En dan zegt Kees: "Dan zal ik mijn client adviseren om een juridische procedure op te starten".
Client? Daar is Pietje weer...
Succes danquote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:55 schreef Freezed6 het volgende:
Je kan ze inderdaad voor het gerecht slepen ivm laster / stalking. Ze blijven maar door gaan.
Victory!quote:Geachte heer Maax,
Naar aanleiding van uw klacht bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI) d.d. 30 mei 2013 berichten wij u het volgende.
In uw klacht geeft u aan dat de vordering van onze cliënte Accounting Plaza Services B.V. onvoldoende zou zijn onderbouwd. De vordering is volgens u onterecht.
Gedurende het incassotraject hebben wij onze cliënte meerdere malen verzocht alle bewijzen aan te leveren waaruit blijkt dat u een bedrag onverschuldigd heeft ontvangen en er geen verrekening heeft plaatsgevonden met door u te ontvangen salaris. Onze cliënte heeft aan dit verzoek helaas geen gehoor kunnen geven. Hierbij delen wij u derhalve mede dat wij tot sluiting van het dossier overgaan. U zal in de toekomst geen brieven meer van ons ontvangen inzake deze vordering.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
EDR Credit Services
onderdeel van DAS Legal Finance
Ja dat is waar, maar goed, ik heb al gewonnen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:11 schreef brulaap112 het volgende:
Wel jammer dat ze geen excuses maken voor de vele (loze) dreigementen die tegen hun gedragscode ingaan.
Juist, triest is dat.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:09 schreef delano.888 het volgende:
Natuurlijk is dit tof. Maar denk ook aan al die mensen die er WEL intrappen. Best zielig eigenlijk.
Ook echt, daar zou ik persoonlijk nog ff achteraan gaan. Uit principe.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:11 schreef brulaap112 het volgende:
Wel jammer dat ze geen excuses maken voor de vele (loze) dreigementen die tegen hun gedragscode ingaan.
Daarom. Case is nu closed, lekker vergeten.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:52 schreef Ridocar het volgende:
Successverhaal voor in de achieven. Idd jammer dat er een tik op de vingers voor nodig was, maar het doel is bereikt. Misschien daarom beter om geen excuses te eisen. Die ga je toch niet krijgen wegens vingerwijzen naar Plaza Accountingdinges.
Echt he. Slaat nergens op als je er over nadenkt. Maar goed!quote:Op maandag 17 juni 2013 17:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Haha, mooi topic dit. Gefeliciteerd met je overwinning. Wel ziek dat dit soort praktijken dus gewoon legaal zijn. Als ik die laatste brief zo lees dan geven ze tussen neus en lippen gewoon door dat zelfs de client geen bewijs kon leveren. En toch maar stug doorgaan in de hoop dat je betaalt.
Beetje mager idd. Ze kopen vorderingen (oftewel een bak papier) op en menen dat ze daarmee niet meer hoeven uit te zoeken of het wel echt een vordering is. Volgens hen is het dus een vordering totdat hun cliënt zegt dat het niet zo is, zelfs als je zelf kunt aantonen dat het geen vordering is.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:01 schreef Leandra het volgende:
Dat is idd wel mooi, zij claimen dat hun cliënt een vordering op je zou hebben op basis van een loonstrook die "suggereert" dat je teveel ontvangen zou hebben, terwijl die loonstrook juist het tegenovergestelde bewijst, en dat blijven ze keer op keer volhouden, en na je klacht bij de NVI gooien ze het ineens op hun cliënt die kennelijk niet in staat is bewijs te leveren
Jouw gegevens eens in de zoveel tijd in een standaardbrief kopiëren en op Ctrl + P drukken - niet veel. De meeste tijd die je ze hebt gekost is de tijd dat ze de documenten in een PDF-je hebben gezet en je ze aan de telefoon hebt gehad. En terwijl ze je een persoonlijke mail stuurden, want als ze daarmee bezig zijn kunnen ze wat minder copy/pasten en Ctrl + P.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:56 schreef Maax het volgende:
[..]
Echt he. Slaat nergens op als je er over nadenkt. Maar goed!
Hoeveel zal hun dit gekost hebben? Ik haal er genoegdoening uit om te beseffen dat ze er al die tijd en moeite in hebben gestopt voor niks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |