Goed, so far so good, als zij mij het bewijs kunnen leveren dat zij inderdaad geld van mij krijgen, dan zal ik dat moeten gaan betalen. Toen ging ik naar de geleverde stukken kijken, dit was een loonstrookje van de Albert Heijn uit 2006. Het andere stuk (het waren er 2 in de bijlage) was een kopie van de mail (waarschijnlijk ook per post verstuurd dus).quote:Betreft :
Uw schuld aan Accounting Plaza Services B.V. ad ¤ 724,46
Dossier :
NUMMER
Den Haag, vrijdag 8 maart 2013
Geachte heer MIJN ACHTERNAAM
Hierbij zenden wij u, de door u gevraagde stukken.
Wij verzoeken u, voorzover nodig sommeren wij u bovengenoemd bedrag binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief bij te laten schrijven op bankrekeningnummer 55.25.90.363 van de Deutsche Bank t.n.v. St. Derdengelden DRA Debt Recovery Agency te Den Haag, onder vermelding van dossiernummer NUMMER. U kunt uw betaling tevens verrichten via iDEAL (www.edrgroup.nl/ideal).
Indien u uw schuld niet voldoet, zullen wij op verzoek van onze cliënte gerechtelijke stappen ondernemen om de vordering alsnog te incasseren. Dit brengt voor u aanzienlijke kosten met zich mee.
Hoogachtend,
EDR Incasso
quote:Beste,
Op basis van de door u doorgestuurde stukken kan ik concluderen dat uw vordering onterecht is. Voor meer informatie verwijs ik u naar de door u doorgestuurde stukken.
Ik beschouw deze vordering als onterecht en deze kwestie als afgedaan.
Met vriendelijke groet,
quote:Geachte heer,
Ik zou u willen verzoeken met onderstaande contact op te nemen om de kwestie te bespreken.
Helaas kunnen wij op basis van enkel uw stelling niet zonder meer tot sluiting van het dossier overgaan.
Met vriendelijke groet,
EDR Credit Services
onderdeel van DAS Legal Finance
quote:Beste,
Bij deze. Zoals u in de de door u toegestuurde stukken kunt nazien dat er in de loonstrook een minpost wordt afgeschreven tegen een pluspost. Er blijft een rest over van ca. ¤18 welke destijds op mijn rekening gestort is (volgens de loonstrook).
Ik vertrouw erop dat het een en ander bij deze duidelijk is,
Met vriendelijke groet,
quote:Geachte heer,
Graag zou ik u een en ander telefonisch toelichten.
Op welk telefoon nummer bent u bereikbaar?
Met vriendelijke groet,
EDR Credit Services
onderdeel van DAS Legal Finance
Deze mailtjes volgden elkaar snel op (er werd door beide kanten binnen 10 minuten geantwoord) echter toen ik weigerde telefonisch in contact te treden en om enkel uitleg per email verzocht heb ik niks meer gehoord.quote:Beste,
Graag verzoek ik u om het een en ander per e-mail toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
Noem me paranoide, maar ik heb wel eens verhalen gehoord dat er telefonisch een toezegging word gedaan die vervolgens niet word genoteerd. Vandaar dus contact per mail, mochten ze ooit nog een keer een dezelfde vordering neerleggen dan hoef ik enkel een mail te forwarden ipv afhankelijk te zijn van hun competentie.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Meestal is telefonisch contact de meest eenvoudige wijze om een een of ander misverstand mbt een incassovordering direct uit de wereld te helpen, dus, waarom niet die eenvoudige weg gekozen?
Als dat incassobureau geen poot heeft om op te staan - i.c. je hebt de beoogde vordering gewoon voldaan - heb je niet veel te vrezen overigens, zolang je maar beschikt over bewijsmateriaal.
Tja, join the club, ik snap het ook niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:15 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap er geen hout van. Er is iets misgegaan met een salarisbetaling (bijna 7 jaar geleden) en nu wil Albert Heijn geld van je hebben?
Als dit loonstrookje het enige is dat ze je hebben gestuurd, dan zou ik ze maar eens vragen om een specificatie van de vordering die ze menen te hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:18 schreef Maax het volgende:
[..]
Tja, join the club, ik snap het ook niet.
Dit was overigens mijn laatste loonstrook, na deze maand vertrok ik bij de Albert Heijn (contract niet verlengd, te oud). Een half jaar later werkte ik wel weer bij een andere vestiging van de Albert Heijn.
Daarom al je gesprekken opnemen en dat ook aangeven.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:16 schreef Maax het volgende:
[..]
Noem me paranoide, maar ik heb wel eens verhalen gehoord dat er telefonisch een toezegging word gedaan die vervolgens niet word genoteerd. Vandaar dus contact per mail, mochten ze ooit nog een keer een dezelfde vordering neerleggen dan hoef ik enkel een mail te forwarden ipv afhankelijk te zijn van hun competentie.
Ik ben alleen afhankelijk van het bewijs dat zij mij kunnen leveren, daar ik niet meer beschik over de bankrekening die ik toen gebruikte en de loonstroken zelf niet meer heb.
Overigens is het wel frappant dat ze bij mijn laatste loonstrook nog ¤2 in rekening brengen voor de personeelsvereniging, adding insult to injury zeg maarquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:18 schreef Maax het volgende:
[..]
Tja, join the club, ik snap het ook niet.
Dit was overigens mijn laatste loonstrook, na deze maand vertrok ik bij de Albert Heijn (contract niet verlengd, te oud). Een half jaar later werkte ik wel weer bij een andere vestiging van de Albert Heijn.
Dat kan natuurlijk ook nogquote:
quote:
Mwah, het incasso bureau ziet eruit alsof ze "echt bestaan", alhoewel google hits op hun naam gecombineerd zijn met termen zoals "Kassa" en "Radar".quote:
Kan niet veel anders dan me bij ElisaB aansluiten, ik snap er niet veel van, en om hoeveel pinda's gaat het hier nou eigenlijk? 18 euri?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:16 schreef Maax het volgende:
Ik ben alleen afhankelijk van het bewijs dat zij mij kunnen leveren, daar ik niet meer beschik over de bankrekening die ik toen gebruikte en de loonstroken zelf niet meer heb.
Hmm, nou je het zegt... het zou zomaar kunnen.quote:
¤724 pinda's, voor ¤18 zou ik het risico nogwel willen lopen om het zsm de wereld uit te helpen, maar met dat bedrag ben ik liever zeker dat ik het later kan bewijzen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Kan niet veel anders dan me bij ElisaB aansluiten, ik snap er niet veel van, en om hoeveel pinda's gaat het hier nou eigenlijk? 18 euri?
Maar dan nog, het incassobureau verzoekt expliciet om telefonisch contact - het kan aan mij liggen maar ik krijg de indruk dat ze dat juist doen om een eventueel misverstand uit de wereld te helpen, gezien hun formulering in die mailtjes. Ik zie niks van 'dreigementen' of wat dan ook.
Ik zou je toch echt willen aanbevelen om dat incassobureau as maandag gewoon eens eventjes te bellen. In tegenstelling tot de publieke opinie vaak wil doen geloven zijn dat echt niet allemaal 'boeven' hoor - sommige mensen die bij een incassobureau werken proberen gewoon zo goed mogelijk hun werk te doen, en daar hoort ook het oplossen van misverstanden bij.
Hoe komen ze op basis van de loonstrook op 724 euro uit ?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:25 schreef Maax het volgende:
[..]
¤724 pinda's, voor ¤18 zou ik het risico nogwel willen lopen om het zsm de wereld uit te helpen, maar met dat bedrag ben ik liever zeker dat ik het later kan bewijzen.
Nogmaals naar je OP gekeken, ik krijg steeds meer de indruk dat het hier NEPPERS/OPLICHTERS betreft, inderdaad... !quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:25 schreef Maax het volgende:
[..]
¤724 pinda's, voor ¤18 zou ik het risico nogwel willen lopen om het zsm de wereld uit te helpen, maar met dat bedrag ben ik liever zeker dat ik het later kan bewijzen.
Yep. Goede vraag. Dit zaakje stinkt naar NEP.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:27 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Hoe komen ze op basis van de loonstrook op 724 euro uit ?
EDR Credit Servicesonderdeel van DAS Legal Financequote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nogmaals naar je OP gekeken, ik krijg steeds meer de indruk dat het hier NEPPERS/OPLICHTERS betreft, inderdaad... !
Misschien misbruiken ze de naam wel. Telefoongids.nl / Telefoongids.comquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:30 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
EDR Credit Servicesonderdeel van DAS Legal Finance
Vrees toch van niet.
Er zullen "incassokosten" gerekend worden, maar dan nog![]()
Precies mijn vermoeden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Misschien misbruiken ze de naam wel. Telefoongids.nl / Telefoongids.com
Dat de organisatie echt bestaat dat vertrouw ik wel, de email is ook gewoon afkomstig van hun domeinnaam.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:30 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
EDR Credit Servicesonderdeel van DAS Legal Finance
Vrees toch van niet.
Of je leest even wat EDR doetquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:34 schreef sturmpie het volgende:
contact opnemen met het AH filiaal
een incassobureau werkt altijd in opdracht van ...
als AH van niks weet dan is het oplichting en kan je aangifte doen
"Wij hebben de incasso ondergebracht bij een externe partij, wij kunnen niets voor u doen"quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:34 schreef sturmpie het volgende:
contact opnemen met het AH filiaal
een incassobureau werkt altijd in opdracht van ...
als AH van niks weet dan is het oplichting en kan je aangifte doen
Of in dit geval: wij hebben onze vordering verkocht aan EDR. Veel succes verderquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
"Wij hebben de incasso ondergebracht bij een externe partij, wij kunnen niets voor u doen"
Been there
Het domein vanwaar de mail verstuurd is klopt ook:quote:
quote:Domain name: edrcreditservices.nl
Status: active
Registrar:
EDR Technologies
Loire 204
2491AM 'S-GRAVENHAGE
Netherlands
Volgens mijn gebrekkige juridische kennis staat daar juist dat de vordering nog niet verjaard is, of lees ik het nu fout?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:29 schreef Osiris024 het volgende:
De verjaringstermijnen
Als uitgangspunt geldt een verjaringstermijn van 20 jaar. Deze termijn geldt ook wanneer er een vonnis is.
Voor de volgende vorderingen geldt een verjaringstermijn van 5 jaar (wanneer er dus geen vonnis is):
•Een vordering tot nakoming van een overeenkomst tot een geven of een doen (bijvoorbeeld geldlening). De termijn gaat in vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is.
•Een vordering tot periodieke betaling, zoals rente, huur en pacht en voor alles wat bij het jaar of een kortere termijn moet worden betaald. De verjaringstermijn gaat in vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is. Elke betalingstermijn afzonderlijk verjaart na verloop van 5 jaar.
•Een vordering uit onverschuldigde betaling (bijvoorbeeld teveel verstrekte uitkering, of geld overgemaakt op de verkeerde bankrekening). De termijn van 5 jaar gaat in vanaf het moment dat de schuldeiser zowel bekend is met het bestaan van zijn vordering als de persoon van de ontvanger. De vordering verjaart in ieder geval na 20 jaar nadat de vordering is ontstaan.
•Een vordering tot betaling van schade of een bedongen boete. De termijn van 5 jaar vangt aan met de dag nadat zowel de schade als de dader bekend is, met een maximumtermijn van 20 jaar na de schadegebeurtenis. Bij schade als gevolg van bepaalde misdrijven gelden langere termijnen.
Dan hoop ik (voor hun in ieder geval, voor mezelf het tegenovergestelde) dat ze meer gekocht hebben dan alleen een loonstrook als bewijs, op basis van dit bewijs gaan ze dus echt niks krijgen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Of in dit geval: wij hebben onze vordering verkocht aan EDR. Veel succes verder
Ja en Neequote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:38 schreef Maax het volgende:
[..]
Volgens mijn gebrekkige juridische kennis staat daar juist dat de vordering nog niet verjaard is, of lees ik het nu fout?
Dus dat ja, juridisch getouwtrek ga ik niet winnen van zo'n organisatie.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:41 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ja en Nee
De termijn van 5 jaar haal je maar dan gaat het juridisch gezeur beginnen vanaf wanneer schuldeiser en jij van het bestaan van de vordering afwisten.......en dan ga je naar 20 jaar.
Tenminste dat is wat ik er van begrijp
Toeval. Zie mij vorige post.quote:
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:43 schreef Maax het volgende:
[..]
Prepaid rechtsbijstand is in deze geen optie. De enige aanbieder die dat aanbied is DAS
* Maax steekt sigaretje opquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:45 schreef Osiris024 het volgende:
Blijf heel even hangen TS
Denk dat ik iets heb gevonden .
Nope, dat was in Gouda.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:47 schreef Osiris024 het volgende:
http://zaanstad.yalwa.nl/ID_104185942/Accounting-Plaza.html
In de buurt van je ex werk ?
Ahja, op die fiets.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:48 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Die hebben de vordering naar edr gestuurd.
Zou die even bellen.
LOLquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:49 schreef Maax het volgende:
[..]
Ahja, op die fiets.
Maandag maar even doen dan.
Say what? (sorry, het is al laat).quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:51 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
LOL
Je zit in de overgenomen inboedel
http://www.computable.nl/(...)ccounting-plaza.html
Het bedrijf dat de salarissen deed bij jouw AH , is verkocht in 2012.quote:
Nope niet helemaal, zie mijn post ergens hierboven.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:58 schreef MaGNeT het volgende:
Is het sowieso niet al verjaard na 5 jaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |