abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125221654
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:46 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik ben nadat ik gister begon met het lezen van jouw post eens gaan buurten met een maat van me die hetzelfde probleem heeft gehad.

Had ook via een incassobureau een vordering lopen van 594 Euro een een hoop getouwtrek.
Bij hem bleek ook dat het helemaal nergens op gebaseerd was, EDR probeert gewoon geld te verdienen over de rug van anderen (Zijn waarschijnlijk zat mensen dom genoeg om te betalen)
Hij heeft toen een advocaat (Iemand binnen zijn familie) EDR van een mooie brief laten voorzien waarin volgens hem stond dat hij Het bedrijf (EDR) voor de rechter zou slepen als hun laster campagne bleef aanhouden.

NOOIT MEER IETS VAN ZE VERNOMEN.

Als jij het overmaakt stem je in met hun bevindingen en heb je geen poot meer om op te staan. Echter zijn de rollen bij een rechtszaak omgedraaid, hun bewijslast is velen malen te dun om ook maar iets klaar te spelen.

Er zijn je dus al meerdere voorgegaan, aan de hand van je mailtjes kun je ook opmaken dat het bedrijf veel blaft en weinig doet.

Ik zou als ik jouw was gewoon aangeven dat je, hun bewijslast niet erkent en het dossier met een advocaat gaat doornemen. Dikke kans dat het dan afgelopen is.
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:50:46 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_125221799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:29 schreef Maax het volgende:

[..]

Ja en dat was het dan ook.
Ze hebben niks, en dat weet je.
En rechters zijn ook echt niet dom ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_125222891
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:46 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik ben nadat ik gister begon met het lezen van jouw post eens gaan buurten met een maat van me die hetzelfde probleem heeft gehad.

Had ook via een incassobureau een vordering lopen van 594 Euro een een hoop getouwtrek.
Bij hem bleek ook dat het helemaal nergens op gebaseerd was, EDR probeert gewoon geld te verdienen over de rug van anderen (Zijn waarschijnlijk zat mensen dom genoeg om te betalen)
Hij heeft toen een advocaat (Iemand binnen zijn familie) EDR van een mooie brief laten schrijven waarin volgens hem stond dat hij Het bedrijf (EDR) voor de rechter zou slepen als hun laster campagne bleef aanhouden.

NOOIT MEER IETS VAN ZE VERNOMEN.

Als jij het overmaakt stem je in met hun bevindingen en heb je geen poot meer om op te staan. Echter zijn de rollen bij een rechtszaak omgedraaid, hun bewijslast is velen malen te dun om ook maar iets klaar te spelen.

Er zijn je dus al meerdere voorgegaan, aan de hand van je mailtjes kun je ook opmaken dat het bedrijf veel blaft en weinig doet.

Ik zou als ik jouw was gewoon aangeven dat je, hun bewijslast niet erkent en het dossier met een advocaat gaat doornemen. Dikke kans dat het dan afgelopen is.
Hmm, zal ik zeggen als ze me nog een keer antwoorden :)

Thanks.

Sowieso houd ik jullie op de hoogte mochten ze nog een keer antwoorden :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:07:09 #104
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_126357361
En nog iets gehoord? Weet ik of ik een middagje vrij moet vragen om de zitting bij kantonrechter bij te wonen ;-)
pi_126369169
Nee helaas niet :(
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  zondag 12 mei 2013 @ 06:12:55 #106
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_126375854
Heb je ze wel een brief gestuurd zoals thefaceman zei?

Laat anders mensen bij het juridische loket die brief even voor je opstellen
  zondag 12 mei 2013 @ 12:26:17 #107
347222 chrisje013
B737/A320
pi_126380392
het is 7 jaar terug, is niet meer geldig. een schuld verjaart na 5 jaar, dacht ik zo...

dikke vinger! :7
pi_126386743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:15 schreef Maax het volgende:
Nee helaas niet :(
Had je post niet eerder gezien, dus geen reactie gegeven.

Deze herberekening is gemaakt om je laatste recht op "personeelskorting" nog uit te betalen (zie de bedragen die precies overeen komen). Dat jaar ontvingen we dit namelijk in periode 1 en 4 (even mijn eigen loonstroken voor je nagekeken).

Op Basis waarvan EDR denkt een vordering op jou te hebben weet ik niet. Ik zie hem namelijk niet. In deze loonstrook worden je vakantie en ADV-uren afgerekend. Je had hier dus ook geen min saldo op. Op basis van deze strook zie ik geen vordering.

Maar ze zijn dus alweer een maandje stil begrijp ik.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_126417595
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:26 schreef chrisje013 het volgende:
het is 7 jaar terug, is niet meer geldig. een schuld verjaart na 5 jaar, dacht ik zo...

dikke vinger! :7
Dacht ik ook, maar ze hebben hem kennelijk gestuit door een brief te sturen ooit (volgens hun).
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:19 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Had je post niet eerder gezien, dus geen reactie gegeven.

Deze herberekening is gemaakt om je laatste recht op "personeelskorting" nog uit te betalen (zie de bedragen die precies overeen komen). Dat jaar ontvingen we dit namelijk in periode 1 en 4 (even mijn eigen loonstroken voor je nagekeken).

Op Basis waarvan EDR denkt een vordering op jou te hebben weet ik niet. Ik zie hem namelijk niet. In deze loonstrook worden je vakantie en ADV-uren afgerekend. Je had hier dus ook geen min saldo op. Op basis van deze strook zie ik geen vordering.

Maar ze zijn dus alweer een maandje stil begrijp ik.
Op basis waarvan weet ik ook niet, op basis van de loonstrook zeggen ze...juist..
pi_126418288
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 01:45 schreef Maax het volgende:
Dacht ik ook, maar ze hebben hem kennelijk gestuit door een brief te sturen ooit (volgens hun).
En jij betwist dat. Waarmee zij met de (onmogelijke) bewijslast zitten. Einde verhaal.

Dat je er serieus nog zoveel tijd en energie insteekt ... :{
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_127063280
Ik heb weer een mail ontvangen van ze!

quote:
Den Haag, maandag 27 mei 2013

Geachte heer xxxx

In bovengenoemd dossier berichten wij u als volgt.

Uw stelt het niet eens te zijn met de hoogte van het terug te betalen bedrag en u stelt dat de openstaande hoofdsom van ¤ 472,99 reeds is verrekend met uw salaris van ¤ 490,57.

Conform uw verzoek treft u aan de ommezijde van dit schrijven een specificatie aan inzake uw schuld aan onze cliënt Accounting Plaza Services B.V. In de bijlage ontvangt u uw twee laatste salarisspecificaties alsmede de herberekeningsspecificatie.

U heeft een salarisspecificatie ontvangen over periode 2 waarin u verzocht bent een bedrag terug te betalen van ¤ 472,99. Het administratiesysteem van Albert Heijn is er bij het opmaken van de herberekeningsspecificatie vanuit gegaan dat dit bedrag reeds was terugbetaald. Nadien heeft u een herberekingsspecificatie ontvangen waaruit blijkt dat u recht zou hebben op een bedrag van ¤ 17,58. Hierbij is het administratiesysteem er ten onrechte vanuit gegaan dat u het te veel ontvangen bedrag van ¤ 472,99 reeds had terugbetaald en is de suggestie gewekt dat de openstaande schuld is verrekend. Helaas is het teveel ontvangen bedrag tot op heden niet terugbetaald.

Gezien bovenstaande bieden wij u nog éénmaal de mogelijkheid om binnen 5 werkdagen het thans openstaande bedrag van ¤ 724,46 over te maken op bankrekeningnummer 55.25.90.363 van de Deutsche Bank t.n.v. St. Derdengelden DRA Debt Recovery Agency te Den Haag, onder vermelding van uw dossiernummer, of telefonisch contact op te nemen met ondergetekende om een betalingsregeling met ons af te spreken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

EDR Incasso

M. R. de Lange
tel. 070 - 452 53 44
"De suggestie is gewekt dat ik betaald heb, dit is echter niet zo". Stik er toch in stelletje mongolen..

Mijn antwoord:

quote:
Ik ben jou domme gedrag ondertussen helemaal zat. Ga verdomme die loonstroken zelf eens nalezen voordat je met je onzin verhaaltje komt.

Er is GEEN bewijs. Er is GEEN vordering. Er zal NIET betaald worden. Ik heb verdomme bewijs dat de vordering betaald is. Kijk maar op het loonstrookje. Jou gelul dat "dit ten onrechte gesuggereerd" word interesseerd mij niet. BEWIJS is BEWIJS. Ik heb het BEWIJS. Jij niet. Case closed.

Tevens, jullie hebben de vordering nooit gestuit, de vordering is dus verjaard. Jullie "bewijs" van stuiting betwist ik, deze is voor zover ik weet nooit verstuurd.

Stuur je nog een mail?Goed, Dan doe ik AANGIFTE van LASTER.

Opdonderen nu, ik ben jou zat.
Niet bijzonder tactvol maar hij kan mn rug op..

Het bewijs dat zij leverden: 2 nieuwe loonstrookjes, 1 van de periode ervoor (wat de periode ervoor mee te maken heeft snap ik niet, hier staat niks bijzonders op.) Dan een loonstrook van de periode waaruit ik betaald zou moeten hebben.
De eerste is een plus van 472,99 (het bedrag wat nu teruggevorderd word)
De tweede een herberekening, -472,99 (de vorige) plus 490,57. Op mijn rekening dus 17,58.

Nogsteeds geen bewijs..wat een mongolen daar...
  maandag 27 mei 2013 @ 13:47:54 #112
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_127064070
Niet zo tactisch, maar ik zou het zelf ook kotsbeu zijn. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 27 mei 2013 @ 14:04:27 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127064694
Krijg je die stukken per post en mail of zo? Anders ben ik benieuwd hoe ze iets aan de 'ommezijde van dit schrijven' willen hangen.

Succes ermee in ieder geval, hoop dat je er snel van af bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127067168
Wat een geweldige reactie van jouw kant af _O-
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  maandag 27 mei 2013 @ 15:20:01 #115
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_127067334
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:25 schreef Maax het volgende:

Mijn antwoord:

[..]

:')
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_127068438
quote:
Ik heb weer een mail ontvangen van ze!

[..]

"De suggestie is gewekt dat ik betaald heb, dit is echter niet zo". Stik er toch in stelletje mongolen..

Mijn antwoord:

[..]

Godsamme, daar ging mijn koffie _O-
pi_127068493
c_/
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  maandag 27 mei 2013 @ 15:53:16 #118
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_127068639
GO GO GO ! ! !
pi_127068806
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:04 schreef De_Hertog het volgende:
Krijg je die stukken per post en mail of zo? Anders ben ik benieuwd hoe ze iets aan de 'ommezijde van dit schrijven' willen hangen.

Succes ermee in ieder geval, hoop dat je er snel van af bent.
Per e-mail. En je hebt gelijk, er is inderdaad geen ommezijde in de mail, er zit ook een pdf bij van diezelfde mail maar daar is ook maar 1 pagina.

Ach ja..stelletje mongolen daar..zal (helaas voor jullie) wel weer een maand duren voordat ze antwoorden. Ik houd jullie op de hoogte.
  maandag 27 mei 2013 @ 16:06:03 #121
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127069108
:D Mooie reactie TS _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_127070837
Goed gedaan! :D
  maandag 27 mei 2013 @ 16:48:36 #123
76108 bluuf
Powershell fan
pi_127070930
Een oud collega van mij (die daarbij ook als freelance fotograaf werkte) ging in de gevallen van dit soort onterechte vorderingen altijd zelf facturen verzenden naar het incassobureau met daarop een specificatie van de uren welke hij in zo'n onterechte vordering had gestoken, misschien ook nog een idee om dit te doen om ze verder te zieken.
pi_127072025
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:48 schreef bluuf het volgende:
Een oud collega van mij (die daarbij ook als freelance fotograaf werkte) ging in de gevallen van dit soort onterechte vorderingen altijd zelf facturen verzenden naar het incassobureau met daarop een specificatie van de uren welke hij in zo'n onterechte vordering had gestoken, misschien ook nog een idee om dit te doen om ze verder te zieken.
Ga ik zeker doen. Wat is een goed uurloon? Eurootje of 30?
  maandag 27 mei 2013 @ 17:30:15 #125
76108 bluuf
Powershell fan
pi_127072309
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:22 schreef Maax het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen. Wat is een goed uurloon? Eurootje of 30?
Meestal zoiets ja..
Overigens betaalde ze natuurlijk nooit maar ze wisten daardoor wel dat ze met een "zeikerd" te maken hadden waardoor ze ineens wel aandachtig naar een case keken.

Wat je ook kan doen is gewoon aangeven dat ze je maar moeten dagvaarden als ze overtuigd blijven van hun gelijk.
pi_127072371
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:30 schreef bluuf het volgende:

[..]

Meestal zoiets ja..
Overigens betaalde ze natuurlijk nooit maar ze wisten daardoor wel dat ze met een "zeikerd" te maken hadden waardoor ze ineens wel aandachtig naar een case keken.

Wat je ook kan doen is gewoon aangeven dat ze je maar moeten dagvaarden als ze overtuigd blijven van hun gelijk.
Hmm ok, en gewoon 1 uur per antwoord rekenen? Plus 2 uur voor het narekenen loonstroken.
Bedragen ex btw natuurlijk. Dan is het wel goed toch?
pi_127073762
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:31 schreef Maax het volgende:

[..]

Hmm ok, en gewoon 1 uur per antwoord rekenen? Plus 2 uur voor het narekenen loonstroken.
en er natuurlijk bij schrijven dat als betaling uitblijft dat je de vordering uit handen geeft aan edr :P
  maandag 27 mei 2013 @ 18:29:13 #128
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_127074352
Sleep ze voor de rijdende rechter!
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 27 mei 2013 @ 19:09:05 #129
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_127075823
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Sjacq het volgende:

[..]

en er natuurlijk bij schrijven dat als betaling uitblijft dat je de vordering uit handen geeft aan edr :P
_O_
Pareltje dit topic overigens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_127076389
Blokkeer gewoon het domein van EDR zodat ze je niet meer _kunnen_ mailen ...
  maandag 27 mei 2013 @ 19:40:41 #131
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_127077352
Ben benieuwd of ze je dagvaarden :-)
pi_127077706
quote:
Mijn antwoord:

[..]

Oh ja, laat ze weten dat ze je op de kast hebben. :')
pi_127082196
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:40 schreef tuurke77 het volgende:
Ben benieuwd of ze je dagvaarden :-)
Van mij mogen ze.

Volgens de loonstrook wordt er gesuggereerd dat de "schuld" betaald is, echter is dit niet zo. Bewijs dat het niet zo is heb ik tot nu toe niet gezien. Bewijs dat er geen schuld is heb ik wel..

Tja..
  maandag 27 mei 2013 @ 22:06:41 #134
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_127086306
Lekker systeem hebben ze daar bij de AH dat steeds 'er van uit gaat' dat iets gedaan of betaald is.

:')
zo goed..?
pi_127092625
De ah die een incasso durft te sturen op iemand die destijds een euro of 3,5 verdiende. Een incasso van wel, meer dan 600¤.

Ik zou me diep, diep schamen als winkel.
pi_127093610
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze hebben niks, en dat weet je.
En rechters zijn ook echt niet dom ;)
Mocht je het geluk hebben voor de rechter te worden gedaagd door hun, dien dan idd gewoon keihard een tegenvordering in. Misschien krijg je de rechter mee en word jouw vordering toegekend!
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_127094120
Ik zou de AH ook nog bellen dat ze wel erg goed op de kleintjes letten.
Beetje publiciteit zoeken met het verhaal, tenslotte komt die zogenaamde schuld doordat je daar werknemer was.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 02:55:06 #138
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127096476
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:31 schreef Maax het volgende:

[..]

En wat dacht je van 'consultatie derden'? Wij, ja..... :P

Ik zou echt proberen zo rustig mogelijk te blijven. Blijf naar eerdere mails refereren als je perse moet antwoorden (maar dat had je welbeschouwd de laatste keer al niet meer gehoeven: zij willen dit voor de rechter brengen? Na, succes ermee!), copy-paste, laat niet teveel zien dat je schoon genoeg van hebt (wat ik me overigens levendig kan voorstellen) en stop er zo min mogelijk energie in. Niet schelden, je bent beter dan dat!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 08:27:24 #139
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127097377
Haha wtf is dat voor een bedrijf, die incasso.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 28 mei 2013 @ 09:33:31 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127098642
quote:
Ik ben jouw domme gedrag ondertussen helemaal zat. Ga verdomme die loonstroken zelf eens nalezen voordat je met je onzin verhaaltje komt.

Er is GEEN bewijs. Er is GEEN vordering. Er zal NIET betaald worden. Ik heb verdomme bewijs dat de vordering betaald is. Kijk maar op het loonstrookje. Jouw gelul dat "dit ten onrechte gesuggereerd" wordt interesseert mij niet. BEWIJS is BEWIJS. Ik heb het BEWIJS. Jij niet. Case closed.

Tevens, jullie hebben de vordering nooit gestuit, de vordering is dus verjaard. Jullie "bewijs" van stuiting betwist ik, deze is voor zover ik weet nooit verstuurd.

Komt zo dom over als je zoveel fouten in een boze mail maakt.
pi_127105792
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Komt zo dom over als je zoveel fouten in een boze mail maakt.
Ah gossie..daar maak ik me nu echt zorgen over :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28:19 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127106029
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:21 schreef Maax het volgende:

[..]

Ah gossie..daar maak ik me nu echt zorgen over :')
Kennelijk niet nee. Ik zou je ieg niet meer serieus nemen na zo'n mail.
pi_127110993
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kennelijk niet nee. Ik zou je ieg niet meer serieus nemen na zo'n mail.
Scheelt dat dat 'incassobureau' zich gelukkig ook niet belachelijk maakt :D.

Wat is 'ieg'? Is dat in elk geval? Is dat weer nieuw ofzo?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_127110999
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:00 schreef SvenM het volgende:

[..]

Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_127111516
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:00 schreef SvenM het volgende:

[..]

Goede vraag! Wat is ieg?

Ik neem hem in ieder geval niet meer serieus :D
pi_127138585
quote:

De eerste is een plus van 472,99 (het bedrag wat nu teruggevorderd word)
De tweede een herberekening, -472,99 (de vorige) plus 490,57. Op mijn rekening dus 17,58.

Nogsteeds geen bewijs..wat een mongolen daar...
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar een scan van die loon strook waar +472,99 opstaat.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 06:54:59 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_127138809
Interessant. Hetberekeningen. Komt me bekend voor
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_127139639
het verbaasd mij dat je een vordering kan stuiten en bij elke stuit de termijn met 5 jaar kan ophogen. Wist niet dat dat kon. Moeten ze dat kunnen bewijzen? Is post op een oud adres ook een geldige stuit?
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:00:30 #149
102387 FUFR
schwung!
pi_127145921
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:39 schreef LogiteX het volgende:
het verbaasd mij dat je een vordering kan stuiten en bij elke stuit de termijn met 5 jaar kan ophogen. Wist niet dat dat kon. Moeten ze dat kunnen bewijzen? Is post op een oud adres ook een geldige stuit?
niet als je je netjes hebt af en aangemeld bij de gemeente (GBA)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:10:21 #150
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127146445
quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:00 schreef FUFR het volgende:

[..]

niet als je je netjes hebt af en aangemeld bij de gemeente (GBA)
Alleen aanmelden (bij je nieuwe gemeente) is toch genoeg?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127146519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Alleen aanmelden (bij je nieuwe gemeente) is toch genoeg?
ja
pi_127148671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:11 schreef LogiteX het volgende:

[..]

ja
Het adres op hun "scan" van de brief is juist, deze had ik gewoon ontvangen moeten hebben. Dat is echter niet gebeurd.

Niks meer gehoord overigens. Ik ga ff die scan maken voor jullie van de andere loonstrook, moment :)
pi_127148983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 04:14 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar een scan van die loon strook waar +472,99 opstaat.
De oorspronkelijke strook:

De herberekening:

Die 472,99 had ik dus niet moeten ontvangen. Die 490 wel. Die 472 is gecompenseerd met die 490 volgens de strook, correct? Er bleef 18 euro over, voor mij.

Of ben ik nu echt gek,blind en dom aan het worden? Zien jullie dit anders?
pi_127150680
Of je nu echt gek, blind en dom aan het worden bent, daar kan ik niet met zekerheid iets over zeggen.
Mocht dit inderdaad het geval zijn dan ligt dat in ieder geval niet aan de manier waarop je je loonstroken leest. ;)

Het bedrag is netjes verrekend en wat overbleef is betaald. Jij hoeft niets meer te betalen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:47:13 #155
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127150788
Op basis van die loonstroken hebben ze geen enkele vordering. Wel raar dat ze dat zelf niet zien.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:54:36 #156
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_127151176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:47 schreef Flurry het volgende:
die
Ze zien het wel, maar ze weten uit ervaring dat als ze maar dreigend genoeg door blijven drammen, veel mensen tóch gewoon betalen omdat een proces ook weer tijd, geld en energie kost.
Gewoon een vorm van gelegaliseerde criminaliteit imho.
Life is what you make it.
pi_127151397
Ja die 2 stroken zijn precies identiek, behalve dat bij de herberekening de personeelskorting van precies 17,58 erbij gekomen is die op de eerste strook ontbrak. Er is dus ergens een foutje gemaakt en dat hebben ze gecorrigeerd door die 18 euro extra over te maken. Alleen als ze op dat moment nogmaals 490 euro hebben overgemaakt hebben ze een punt, maar daar is geen enkel bewijs voor. Je rekeningafschriften van 2006 heb je zeker niet meer?
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:58:55 #158
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127151403
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ze zien het wel, maar ze weten uit ervaring dat als ze maar dreigend genoeg door blijven drammen, veel mensen tóch gewoon betalen omdat een proces ook weer tijd, geld en energie kost.
Gewoon een vorm van gelegaliseerde criminaliteit imho.
Ik vind het wel erg raar dat een (onderdeel van) een grote organisatie als DAS hieraan meedoet. Ik heb ook wel eens een halve dreigbrief gehad (over 9 euro :') ) en na een net weerwoord stuurden ze me een bericht terug dat ik gelijk had en de vordering was afgewezen. TS had het in het begin ook gewoon netjes toegelicht en daarmee zou het eigenlijk gewoon afgerond moeten zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_127152547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:58 schreef Dr..Evil het volgende:
Ja die 2 stroken zijn precies identiek, behalve dat bij de herberekening de personeelskorting van precies 17,58 erbij gekomen is die op de eerste strook ontbrak. Er is dus ergens een foutje gemaakt en dat hebben ze gecorrigeerd door die 18 euro extra over te maken. Alleen als ze op dat moment nogmaals 490 euro hebben overgemaakt hebben ze een punt, maar daar is geen enkel bewijs voor. Je rekeningafschriften van 2006 heb je zeker niet meer?
Sterker nog, ik heb heel die rekening niet meer.. :(

Zij zeggen in die mail ook (die ook hier ergens boven staat) dat er "ten onrechte gesuggereerd" word dat de vordering betaald is..juist.. ze zeggen dus eigenlijk dat het bewijs dat hun aan mij geven niet klopt? (Hier heb je het bewijs, maar dat is niet juist..)
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:29:01 #160
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127152838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:22 schreef Maax het volgende:

[..]

Sterker nog, ik heb heel die rekening niet meer.. :(

Zij zeggen in die mail ook (die ook hier ergens boven staat) dat er "ten onrechte gesuggereerd" word dat de vordering betaald is..juist.. ze zeggen dus eigenlijk dat het bewijs dat hun aan mij geven niet klopt? (Hier heb je het bewijs, maar dat is niet juist..)
Zo klinkt het wel... "het staat er wel, maar het is niet zo". Prima, maar dan moeten ze dus alsnog met bewijs komen dat al dan niet ten onrechte suggereert dat de vordering NIET betaald is.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_127153177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:29 schreef Flurry het volgende:

[..]

Zo klinkt het wel... "het staat er wel, maar het is niet zo". Prima, maar dan moeten ze dus alsnog met bewijs komen dat al dan niet ten onrechte suggereert dat de vordering NIET betaald is.
Inderdaad. Als dat argument van hun standhoud dan is mijn verweer dat ik 5000 Euro van hun krijg. Dat staat niet ergens maar dat is ten onrechte en het is toch echt wel zo. Of ze even binnen 5 minuten over willen maken.
pi_127154106
Tvp
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:11:31 #163
102387 FUFR
schwung!
pi_127154936
gelet op het bovenstaande hoef je niet te betalen. ikzelf zou niet meer reageren op mijn collega's en afwachten wat ze gaan doen. gaan ze dagvaarden draaien ze zelf voor de kosten op. Let wel, jij moet altijd in verweer gaan als je een DV hebt gekregen. als je niet reageert of naar de zitting komt word je alsnog veroordeeld tot betalen.
pi_127156363
quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:11 schreef FUFR het volgende:
gelet op het bovenstaande hoef je niet te betalen. ikzelf zou niet meer reageren op mijn collega's en afwachten wat ze gaan doen. gaan ze dagvaarden draaien ze zelf voor de kosten op. Let wel, jij moet altijd in verweer gaan als je een DV hebt gekregen. als je niet reageert of naar de zitting komt word je alsnog veroordeeld tot betalen.
Nee inderdaad. Ik zal ze anders vanaf heden volkomen negeren en hun naar de rechter laten stappen. Dan zal ik mijn verweer gaan voeren aan de rechter.
Ik hoop dat dat zo ver komt en wanneer de rolzitting geweest is en een datum bekend is voor de echte zitting zal ik daar een meet organiseren *O*
pi_127156496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:42 schreef Maax het volgende:
Ik hoop dat dat zo ver komt en wanneer de rolzitting geweest is en een datum bekend is voor de echte zitting zal ik daar een meet organiseren *O*
Ik kan niet, ik heb een begrafenis :{
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_127156564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Er is nog niet eens een datum ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:46:37 #167
102387 FUFR
schwung!
pi_127156579
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:42 schreef Maax het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Ik zal ze anders vanaf heden volkomen negeren en hun naar de rechter laten stappen. Dan zal ik mijn verweer gaan voeren aan de rechter.
lekker schriftelijk doen, heeft ook de voorkeur van de rechter. (meer zaken per uur mogelijk, cynisch doen kan ook schriftelijk ;) )
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:46:47 #168
102387 FUFR
schwung!
pi_127156594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:46 schreef Maax het volgende:

[..]

er is ook nog niemand dood..
pi_127156602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:46 schreef Maax het volgende:

[..]

Joh ... :')
.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:17:23 #170
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_127158220
Vervelend dit gezeur zeg. Dan lees ik hierboven dat je je afvraagt of je gek, blind en dom oid bent geworden. ;) Zo zie je maar dat je door dat gezeik nog helemaal gaat twijfelen aan je eigen perceptie. Wel, niet doen. Wat een gasten zeg. Ik snap niet dat ze dat blijven volhouden als overduidelijk blijkt dat hun eis niet klopt.

Maar goed, het komt nu op bewijzen aan. Van hun kant, wie eist bewijst? Maar die bewijzen slaan nergens op.

Goed hoe dan ook, het lijkt me gewoon zo rottig, als dit soort dingen zo blijven slepen en je elke keer weer met een rotgevoel naar de brievenbus of mailbox gaat, van 'wat nu weer'.

Ik hoop dat het maar snel afgelopen is en dat blijkt dat hun eis niet klopt. Sterkte ermee!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:19:24 #171
347224 SiennaForrest
pi_127158314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Je ging er van uit dat je ook was uitgenodigd?
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:22:52 #172
102387 FUFR
schwung!
pi_127158475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:19 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

openbare zitting he!
pi_127158786
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:19 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Een WGR-meet en ik zou niet mogen komen? :D :')
.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:30:10 #174
347224 SiennaForrest
pi_127158846
quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:22 schreef FUFR het volgende:

[..]

openbare zitting he!
Dan heb je ook geen uitnodiging nodig! ;)
pi_127159173
Ik ga wel heen in plaats van rinus_one
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:39:08 #176
347224 SiennaForrest
pi_127159303
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Maar stel nou dat je niet kan...
pi_127159371
quote:
5s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:39 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Maar stel nou dat je niet kan...
Dan word er ook niks gestorneerd.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:42:16 #178
347224 SiennaForrest
pi_127159452
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan word er ook niks gestorneerd.
Lol. Die moest ik even horen!

[ Bericht 4% gewijzigd door SiennaForrest op 29-05-2013 20:09:48 ]
pi_127160809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dank je :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_127160974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Dank je :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dezelfde dag als de rechtszitting.
Vandaar dat jij ook niet kunt komen.
pi_127162084
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Op dezelfde dag als de rechtszitting.
Vandaar dat jij ook niet kunt komen.
Ik neem aan dat ik uitgenodigd ben?
.
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:18:35 #182
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_127169679
is er dan bier ?
:?
zo goed..?
pi_127170370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:18 schreef Diepvriez het volgende:
is er dan bier ?
:?
Daar zorgt Ruigbaard vast nog wel voor.
.
pi_127172348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar zorgt Ruigbaard vast nog wel voor.
Dan kom ik ook.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_127190238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:05 schreef Maax het volgende:

[..]

De oorspronkelijke strook:
[ afbeelding ]

De herberekening:
[ afbeelding ]

Die 472,99 had ik dus niet moeten ontvangen. Die 490 wel. Die 472 is gecompenseerd met die 490 volgens de strook, correct? Er bleef 18 euro over, voor mij.

Of ben ik nu echt gek,blind en dom aan het worden? Zien jullie dit anders?
Op basis van deze gegevens blijkt niet dat er een vordering is. Enige manier die ik kan bedenken is dat ze die 472,99 twee keer hebben overgemaakt maar dit blijkt niet uit de stukken die je ons hebt laten zien.

Oftewel: Email sturen waarin je (netjes!) meldt dat er bij jou weten er geen vordering openstaat. Tevens in die mail vermelden dat uit de door hun aangeleverde stukken blijkt dat er uit de initiële salaris strook blijkt dat er ¤472,99 naar jou is overgemaakt. Dat er vervolgens een herberekening is geweest en dat het bedrag eigenlijk ¤490 had moeten zijn en dat je daardoor recht had op een nabetaling van ¤18 en dat de werkgever deze ¤18 naar jou heeft overgemaakt. Kortom, de vordering is onterecht en het incasso bureau moet het dossier sluiten. Indien ze dit niet doen, zal je een klachtenprocedure bij het NVI opstarten.

Het is van belang dat je in de mail uitlegt waarom jij vindt dat de vordering onterecht is. Op basis daarvan zou je (als je daar de moeite voor wilt nemen) een klacht kunnen indienen bij het NVI. (het incasso bureau hoeft bij aanname van de opdracht namelijk niet te controleren of de vordering terecht is. Als jij echter kan uitleggen waarom de vordering onterecht is, moeten ze het wel verifiëren bij de opdrachtgever.
pi_127201138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 03:57 schreef lost95 het volgende:

[..]

Op basis van deze gegevens blijkt niet dat er een vordering is. Enige manier die ik kan bedenken is dat ze die 472,99 twee keer hebben overgemaakt maar dit blijkt niet uit de stukken die je ons hebt laten zien.

Oftewel: Email sturen waarin je (netjes!) meldt dat er bij jou weten er geen vordering openstaat. Tevens in die mail vermelden dat uit de door hun aangeleverde stukken blijkt dat er uit de initiële salaris strook blijkt dat er ¤472,99 naar jou is overgemaakt. Dat er vervolgens een herberekening is geweest en dat het bedrag eigenlijk ¤490 had moeten zijn en dat je daardoor recht had op een nabetaling van ¤18 en dat de werkgever deze ¤18 naar jou heeft overgemaakt. Kortom, de vordering is onterecht en het incasso bureau moet het dossier sluiten. Indien ze dit niet doen, zal je een klachtenprocedure bij het NVI opstarten.

Het is van belang dat je in de mail uitlegt waarom jij vindt dat de vordering onterecht is. Op basis daarvan zou je (als je daar de moeite voor wilt nemen) een klacht kunnen indienen bij het NVI. (het incasso bureau hoeft bij aanname van de opdracht namelijk niet te controleren of de vordering terecht is. Als jij echter kan uitleggen waarom de vordering onterecht is, moeten ze het wel verifiëren bij de opdrachtgever.
Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom de vordering onterecht is, dus ik ga dat niet nog een keer doen.

Wel ga ik even kijken hoe ik een klacht in kan dienen bij het NVI.
pi_127203677
Klachtenbrief ingestuurd, voor jullie vermaak hier de screenshots:

Leuke dreigementen he? :) Ik kan kennelijk geen gebruik meer maken van onder andere banken en energiebedrijven..
pi_127209700
Ik ben geen taalnazi, maar wat komma's zouden je brief stukken beter maken. En die 2 hunnen op het laatst, moeten een zij en een hen zijn.

Ben benieuwd of die brief nog enige consequentie voor EDR zal hebben
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:18:39 #189
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_127219434
Ik zou trouwens ook eisen dat ze alle vermeldingen waar dan ook m.b.t. wanbetaler o.i.d. schrappen omdat je anders je eigen rechtsbijstand in gaat schakelen.

Valt zo'n vermelding in dit geval niet onder smaad ofzo?
  Milf donderdag 30 mei 2013 @ 20:35:35 #190
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_127220160
Elke keer wordt er gedreigd dat er een rechtszaak wordt voorbereid, maar daarna komen ze wederom met brieven dat je nog 5 of 3 of weet_ik_veel_wat werkdagen dagen tijd hebt om het bedrag over te maken. Elke keer weer...
Ik zou dit lekker aan de kant leggen en er niets mee doen. Ze hebben schijnbaar geen poot om op te staan anders waren ze daadwerkelijk wel naar het gerecht gegaan. Dus probeert men de druk wat op te voeren en wat meer brieven te sturen. Sommige mensen worden bang en maken daadwerkelijk geld over.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:57:54 #191
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_127221221
Zonder procedure is er geen recht om je iets te dwingen af te tikken. Als je gelijk hebt dan zeg je dat ze er eentje starten en dat ze anders ophouden met briefjes sturen.
kijk maar
pi_127221486
Wat een aanfluiting haha.

In 2010 een rechtzaak zeggen voor te bereiden en in 2012 nog steeds geen rechtzaak hebben gevoerd. Wat een amateuren.

Benieuwd naar de reactie van NVIO.
pi_127228838
Het wordt echt tijd om Radar of Kassa ofzo te benaderen. Hier kunnen ze wel een leuk itempje van maken.
Edensnator over 'n out
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:13:06 #194
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127230148
Altijd lachen met die incasso bureaus, ik kreeg laatst een mail van bureau over een vordering van Ziggo, en dat terwijl ik in een gebied woon waar Ziggo niet actief is. Dus maar een mail gestuurd dat ik erg benieuwd ben naar de stukken. Benieuwd waar ze mee gaan komen.
pi_127231214
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:13 schreef Royco1 het volgende:
Altijd lachen met die incasso bureaus, ik kreeg laatst een mail van bureau over een vordering van Ziggo, en dat terwijl ik in een gebied woon waar Ziggo niet actief is. Dus maar een mail gestuurd dat ik erg benieuwd ben naar de stukken. Benieuwd waar ze mee gaan komen.
Eigenlijk zijn ze maar een soort van messenger.

In opdracht van ziggo benaderen ze jou. Het ene bureau reageert er vriendelijker op dan de ander.
pi_127233164
Het hele verhaal is begonnen bij AH toch?
Die zijn wel gevoelig voor negatieve publiciteit. O-)
pi_127237266
Kun je de boe niet omdraaien en hun een dagvaarding sturen ofzo ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:21:11 #198
102387 FUFR
schwung!
pi_127245281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:17 schreef Gompy58 het volgende:
Kun je de boe niet omdraaien en hun een dagvaarding sturen ofzo ?
fantastisch plan, kost het hem 95 euro :Y
pi_127248256
Schrijf EDR dat je er genoeg van hebt. Niet met zoveel woorden, maar stel een termijn. Als zij in twee weken geen bewijs kunnen leveren is voor jou de kous af, ongeacht hun verdere beweringen. Zet dit er ook bij.
Natuurlijk valt EDR in herhaling, maar daar heb jij geen boodschap aan. Incassobureaus zullen nimmer toegeven en jou met rust laten. Ze zouden net zo goed kunnen roepen dat gras blauw is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 31-05-2013 14:04:13 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_127259839
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:58 schreef Ridocar het volgende:
Schrijf EDR dat je er genoeg van hebt. Niet met zoveel woorden, maar stel een termijn. Als zij in twee weken geen bewijs kunnen leveren is voor jou de kous af, ongeacht hun verdere beweringen. Zet dit er ook bij.
Je had dit al gelezen?
quote:
Ik ben jou domme gedrag ondertussen helemaal zat. Ga verdomme die loonstroken zelf eens nalezen voordat je met je onzin verhaaltje komt.

Er is GEEN bewijs. Er is GEEN vordering. Er zal NIET betaald worden. Ik heb verdomme bewijs dat de vordering betaald is. Kijk maar op het loonstrookje. Jou gelul dat "dit ten onrechte gesuggereerd" word interesseerd mij niet. BEWIJS is BEWIJS. Ik heb het BEWIJS. Jij niet. Case closed.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')