abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127162084
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Op dezelfde dag als de rechtszitting.
Vandaar dat jij ook niet kunt komen.
Ik neem aan dat ik uitgenodigd ben?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:18:35 #182
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_127169679
is er dan bier ?
:?
zo goed..?
pi_127170370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:18 schreef Diepvriez het volgende:
is er dan bier ?
:?
Daar zorgt Ruigbaard vast nog wel voor.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_127172348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar zorgt Ruigbaard vast nog wel voor.
Dan kom ik ook.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_127190238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:05 schreef Maax het volgende:

[..]

De oorspronkelijke strook:
[ afbeelding ]

De herberekening:
[ afbeelding ]

Die 472,99 had ik dus niet moeten ontvangen. Die 490 wel. Die 472 is gecompenseerd met die 490 volgens de strook, correct? Er bleef 18 euro over, voor mij.

Of ben ik nu echt gek,blind en dom aan het worden? Zien jullie dit anders?
Op basis van deze gegevens blijkt niet dat er een vordering is. Enige manier die ik kan bedenken is dat ze die 472,99 twee keer hebben overgemaakt maar dit blijkt niet uit de stukken die je ons hebt laten zien.

Oftewel: Email sturen waarin je (netjes!) meldt dat er bij jou weten er geen vordering openstaat. Tevens in die mail vermelden dat uit de door hun aangeleverde stukken blijkt dat er uit de initiële salaris strook blijkt dat er ¤472,99 naar jou is overgemaakt. Dat er vervolgens een herberekening is geweest en dat het bedrag eigenlijk ¤490 had moeten zijn en dat je daardoor recht had op een nabetaling van ¤18 en dat de werkgever deze ¤18 naar jou heeft overgemaakt. Kortom, de vordering is onterecht en het incasso bureau moet het dossier sluiten. Indien ze dit niet doen, zal je een klachtenprocedure bij het NVI opstarten.

Het is van belang dat je in de mail uitlegt waarom jij vindt dat de vordering onterecht is. Op basis daarvan zou je (als je daar de moeite voor wilt nemen) een klacht kunnen indienen bij het NVI. (het incasso bureau hoeft bij aanname van de opdracht namelijk niet te controleren of de vordering terecht is. Als jij echter kan uitleggen waarom de vordering onterecht is, moeten ze het wel verifiëren bij de opdrachtgever.
pi_127201138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 03:57 schreef lost95 het volgende:

[..]

Op basis van deze gegevens blijkt niet dat er een vordering is. Enige manier die ik kan bedenken is dat ze die 472,99 twee keer hebben overgemaakt maar dit blijkt niet uit de stukken die je ons hebt laten zien.

Oftewel: Email sturen waarin je (netjes!) meldt dat er bij jou weten er geen vordering openstaat. Tevens in die mail vermelden dat uit de door hun aangeleverde stukken blijkt dat er uit de initiële salaris strook blijkt dat er ¤472,99 naar jou is overgemaakt. Dat er vervolgens een herberekening is geweest en dat het bedrag eigenlijk ¤490 had moeten zijn en dat je daardoor recht had op een nabetaling van ¤18 en dat de werkgever deze ¤18 naar jou heeft overgemaakt. Kortom, de vordering is onterecht en het incasso bureau moet het dossier sluiten. Indien ze dit niet doen, zal je een klachtenprocedure bij het NVI opstarten.

Het is van belang dat je in de mail uitlegt waarom jij vindt dat de vordering onterecht is. Op basis daarvan zou je (als je daar de moeite voor wilt nemen) een klacht kunnen indienen bij het NVI. (het incasso bureau hoeft bij aanname van de opdracht namelijk niet te controleren of de vordering terecht is. Als jij echter kan uitleggen waarom de vordering onterecht is, moeten ze het wel verifiëren bij de opdrachtgever.
Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom de vordering onterecht is, dus ik ga dat niet nog een keer doen.

Wel ga ik even kijken hoe ik een klacht in kan dienen bij het NVI.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_127203677
Klachtenbrief ingestuurd, voor jullie vermaak hier de screenshots:

Leuke dreigementen he? :) Ik kan kennelijk geen gebruik meer maken van onder andere banken en energiebedrijven..
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_127209700
Ik ben geen taalnazi, maar wat komma's zouden je brief stukken beter maken. En die 2 hunnen op het laatst, moeten een zij en een hen zijn.

Ben benieuwd of die brief nog enige consequentie voor EDR zal hebben
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:18:39 #189
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_127219434
Ik zou trouwens ook eisen dat ze alle vermeldingen waar dan ook m.b.t. wanbetaler o.i.d. schrappen omdat je anders je eigen rechtsbijstand in gaat schakelen.

Valt zo'n vermelding in dit geval niet onder smaad ofzo?
  Milf donderdag 30 mei 2013 @ 20:35:35 #190
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_127220160
Elke keer wordt er gedreigd dat er een rechtszaak wordt voorbereid, maar daarna komen ze wederom met brieven dat je nog 5 of 3 of weet_ik_veel_wat werkdagen dagen tijd hebt om het bedrag over te maken. Elke keer weer...
Ik zou dit lekker aan de kant leggen en er niets mee doen. Ze hebben schijnbaar geen poot om op te staan anders waren ze daadwerkelijk wel naar het gerecht gegaan. Dus probeert men de druk wat op te voeren en wat meer brieven te sturen. Sommige mensen worden bang en maken daadwerkelijk geld over.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:57:54 #191
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_127221221
Zonder procedure is er geen recht om je iets te dwingen af te tikken. Als je gelijk hebt dan zeg je dat ze er eentje starten en dat ze anders ophouden met briefjes sturen.
kijk maar
pi_127221486
Wat een aanfluiting haha.

In 2010 een rechtzaak zeggen voor te bereiden en in 2012 nog steeds geen rechtzaak hebben gevoerd. Wat een amateuren.

Benieuwd naar de reactie van NVIO.
pi_127228838
Het wordt echt tijd om Radar of Kassa ofzo te benaderen. Hier kunnen ze wel een leuk itempje van maken.
Edensnator over 'n out
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:13:06 #194
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127230148
Altijd lachen met die incasso bureaus, ik kreeg laatst een mail van bureau over een vordering van Ziggo, en dat terwijl ik in een gebied woon waar Ziggo niet actief is. Dus maar een mail gestuurd dat ik erg benieuwd ben naar de stukken. Benieuwd waar ze mee gaan komen.
pi_127231214
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:13 schreef Royco1 het volgende:
Altijd lachen met die incasso bureaus, ik kreeg laatst een mail van bureau over een vordering van Ziggo, en dat terwijl ik in een gebied woon waar Ziggo niet actief is. Dus maar een mail gestuurd dat ik erg benieuwd ben naar de stukken. Benieuwd waar ze mee gaan komen.
Eigenlijk zijn ze maar een soort van messenger.

In opdracht van ziggo benaderen ze jou. Het ene bureau reageert er vriendelijker op dan de ander.
pi_127233164
Het hele verhaal is begonnen bij AH toch?
Die zijn wel gevoelig voor negatieve publiciteit. O-)
pi_127237266
Kun je de boe niet omdraaien en hun een dagvaarding sturen ofzo ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:21:11 #198
102387 FUFR
schwung!
pi_127245281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:17 schreef Gompy58 het volgende:
Kun je de boe niet omdraaien en hun een dagvaarding sturen ofzo ?
fantastisch plan, kost het hem 95 euro :Y
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_127248256
Schrijf EDR dat je er genoeg van hebt. Niet met zoveel woorden, maar stel een termijn. Als zij in twee weken geen bewijs kunnen leveren is voor jou de kous af, ongeacht hun verdere beweringen. Zet dit er ook bij.
Natuurlijk valt EDR in herhaling, maar daar heb jij geen boodschap aan. Incassobureaus zullen nimmer toegeven en jou met rust laten. Ze zouden net zo goed kunnen roepen dat gras blauw is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 31-05-2013 14:04:13 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_127259839
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:58 schreef Ridocar het volgende:
Schrijf EDR dat je er genoeg van hebt. Niet met zoveel woorden, maar stel een termijn. Als zij in twee weken geen bewijs kunnen leveren is voor jou de kous af, ongeacht hun verdere beweringen. Zet dit er ook bij.
Je had dit al gelezen?
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:25 schreef Maax het volgende:
Ik ben jou domme gedrag ondertussen helemaal zat. Ga verdomme die loonstroken zelf eens nalezen voordat je met je onzin verhaaltje komt.

Er is GEEN bewijs. Er is GEEN vordering. Er zal NIET betaald worden. Ik heb verdomme bewijs dat de vordering betaald is. Kijk maar op het loonstrookje. Jou gelul dat "dit ten onrechte gesuggereerd" word interesseerd mij niet. BEWIJS is BEWIJS. Ik heb het BEWIJS. Jij niet. Case closed.

Tevens, jullie hebben de vordering nooit gestuit, de vordering is dus verjaard. Jullie "bewijs" van stuiting betwist ik, deze is voor zover ik weet nooit verstuurd.

Stuur je nog een mail?Goed, Dan doe ik AANGIFTE van LASTER.

Opdonderen nu, ik ben jou zat.
pi_127267183
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:30 schreef brojo het volgende:

[..]

Je had dit al gelezen?

[..]

Ja.
Maar wat is de link? Ik zie alleen een emotioneel schrijven, uitgebraakt in een stel volzinnen waarbij de auteur de bal weer bij incassobureau legt.
Hij moet niet verzanden in een welles-nietes, hij moet het afsluiten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:48:55 #202
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_127287009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:25 schreef tuurke77 het volgende:
Optie om te zeggen dat je aangifte gaat doen wegens stalking / lastig vallen / laster of iets dergelijks?
Kun je trouwens adminstratiekosten in rekening brengen?
Want die gasten kostenw el veel tijd en hun brengen ze ook in rekening.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_127287314
De nvio heeft al geantwoord mensen. Ze nemen het in behandeling. Als ik thuis ben post ik de mail ff.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:09:27 #204
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_127287517
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:02 schreef Maax het volgende:
De nvio heeft al geantwoord mensen. Ze nemen het in behandeling. Als ik thuis ben post ik de mail ff.
NIVO .... wij van wc eend .... zonde van je 50 euro.
Dum de dum
pi_127288643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:09 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

NIVO .... wij van wc eend .... zonde van je 50 euro.
Sorry NVI bedoelde ik. En het koste me geen 50 euro, gratis :)
pi_127289184
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 00:18 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Daarom al je gesprekken opnemen en dat ook aangeven.
Dat hoef je niet te vertellen hoor.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_127289261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hoef je niet te vertellen hoor.
Ze verzochten al eerder om telefonisch contact, ik heb toen gemeld dat alles wat gezegd kon worden ook per mail gezegd kon worden.
pi_127289281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:35 schreef nikky het volgende:
Elke keer wordt er gedreigd dat er een rechtszaak wordt voorbereid, maar daarna komen ze wederom met brieven dat je nog 5 of 3 of weet_ik_veel_wat werkdagen dagen tijd hebt om het bedrag over te maken. Elke keer weer...
Ik zou dit lekker aan de kant leggen en er niets mee doen. Ze hebben schijnbaar geen poot om op te staan anders waren ze daadwerkelijk wel naar het gerecht gegaan. Dus probeert men de druk wat op te voeren en wat meer brieven te sturen. Sommige mensen worden bang en maken daadwerkelijk geld over.
Dat zegt genoeg. Gewoon tegen ze zeggen 'kom maar op met die dagvaarding dan'.'
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_127316616
EDR schrijft ergens dat ze je 3 salarisspecificaties heeft gestuurd:

"Conform uw verzoek treft u aan de ommezijde van dit schrijven een specificatie aan inzake uw schuld aan onze cliënt Accounting Plaza Services B.V. In de bijlage ontvangt u uw twee laatste salarisspecificaties alsmede de herberekeningsspecificatie."

Je hebt er voor zover ik heb gezien 2 gepost, waar overigens niks vreemd aan is te ontdekken.

Bewijs is het zeker niet, om te bewijzen zullen ze moeten aantonen dat er teveel is uitbetaald en dat je hebt verzuimd om dat teveel terug te betalen..

Maar heb je nog een derde salarisspecificatie dan?

Volgens eigen zeggen zijn het een geweldig stel speurneuzen trouwens, dat beweren ze in bombastische taal op herincasso.com.
Misschien lezen ze hier ook wel mee...
pi_127440320
Bericht van EDR:

quote:
Geachte heer Maax,

Naar aanleiding van uw klacht bij de Nederlandse Vereniging van incasso-ondernemingen (NVI) d.d. 30 mei 2013 berichten wij u het volgende.

Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en zullen u zo spoedig mogelijk voorzien van onze reactie.

Mocht u in de tussenliggende periode vragen hebben, kunt u contact opnemen met ondergetekende.

Met vriendelijke groet,

EDR Credit Services
onderdeel van DAS Legal Finance
Conform het regelement van de NVI hebben ze 15 werkdagen om tot een oplossing te komen na dagtekening van de bevestiging van de NVI. Die dagtekening was 31mei. Dus als ik 22 juni nog geen oplossing heb...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')