Waarom ben jij tegen de UKIP?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:06 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
UKIP maakt geen kans. En dat is maar goed ook.
Ze zijn libertair is iets anders dan de PVVquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Omdat het een soort van PVV is. Veel geschreeuw en populistische uitspraken maar uiteindelijk zal het allemaal hete lucht blijken. Misschien zullen ze een paar zetels winnen op de Libdems maar meer zal het ook niet zijn.
Vooral te wappierechts met allerlei maffel racisten en homohaters in de partij.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:05 schreef martijnde3de het volgende:
Maakt de United Kingdom Independence Party (afgekort UKIP) kans op een overwinning tijdens de Britse Lagerhuis verkiezingen van 2015 of is dit zelf te rechts(economisch) voor het verenigd Koninkrijk?
Uiteindelijk amper. Is gewoon net zo dompopulistisch.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:32 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze zijn libertair is iets anders dan de PVV
Ik denk dat je de UKIP verwart met de BNPquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooral te wappierechts met allerlei maffel racisten en homohaters in de partij.
Nope, was paar weken terug nog een relletje over.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:47 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik denk dat je de UKIP verwart met de BNP
Zo daverend doen de Conservatieven het niet in de peilingen. Labour ligt consequent zo'n 10% voor (40% - 30%), door o.a. de opkomst van UKIP, en de ineenstorting van de LibDems. Dat zou een ruime meerderheid voor Labour betekenen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:49 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde eurofobe, conservatieve Brit wel tevreden is met Cameron.
ok, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:00 schreef freako het volgende:
[..]
Zo daverend doen de Conservatieven het niet in de peilingen. Labour ligt consequent zo'n 10% voor (40% - 30%), door o.a. de opkomst van UKIP, en de ineenstorting van de LibDems. Dat zou een ruime meerderheid voor Labour betekenen.
Hopelijk komt dat referendum er dan nog welquote:Op woensdag 6 maart 2013 23:00 schreef freako het volgende:
[..]
Zo daverend doen de Conservatieven het niet in de peilingen. Labour ligt consequent zo'n 10% voor (40% - 30%), door o.a. de opkomst van UKIP, en de ineenstorting van de LibDems. Dat zou een ruime meerderheid voor Labour betekenen.
Cameron wil dat zelf niet eens echt. Is puur om te proberen de UKIP mafklappers de wind uit de zeilen te nemen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:08 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Hopelijk komt dat referendum er dan nog wel
Volgend jaar eerst nog het referendum in Schotland.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:08 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Hopelijk komt dat referendum er dan nog wel
Nee.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:47 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik denk dat je de UKIP verwart met de BNP
Is het dat of maakt het stiekem gewoon ook integraal onderdeel uit van hun standpunten? Je komt het bij alle bewegingen van dat type namelijk wel tegen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:22 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, en sommigen zijn zo gefixeerd op een standpunt dat ze verder alles voor lief nemen en doen of het niet bestaat.
Dat zie je ook bij libertariers die repressieve christengekken steunen die toevallig voor minder belastingen zijn
Er zijn niet echt aanwijzingen dat de UKIP banden zou hebben met 'radicale' christenen, iets wat sowieso een vrij marginaal fenomeen vormt in het Verenigd Koninkrijk, met uitzondering van Noord-Ierland. verder is het politiek een wat moeilijk te definiëren partij; behalve de uitgesproken positie op buitenlandse zaken en de daaraan gekoppelde ideeën omtrent het cultiveren van een Brits 'burgerlijk nationalisme' zijn de standpunten van de partij vrij divers, en niet altijd even coherent.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het dat of maakt het stiekem gewoon ook integraal onderdeel uit van hun standpunten? Je komt het bij alle bewegingen van dat type namelijk wel tegen.
Doelde niet zozeer op de christenen alswel op dat dergelijke partijen altijd vreemd volk aantrekken. Bijvoorbeeld radicale christenen, racisten, homohaters en dergelijke.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zijn niet echt aanwijzingen dat de UKIP banden zou hebben met 'radicale' christenen, iets wat sowieso een vrij marginaal fenomeen vormt in het Verenigd Koninkrijk, met uitzondering van Noord-Ierland. verder is het politiek een wat moeilijk te definiëren partij; behalve de uitgesproken positie op buitenlandse zaken en de daaraan gekoppelde ideeën omtrent het cultiveren van een Brits 'burgerlijk nationalisme' zijn de standpunten van de partij vrij divers, en niet altijd even coherent.
Libertariers zijn voor vrije associatie. Wil je niet met Christengekken omgaan dan is dat jouw goed recht net zoals het het recht van de Christengek is om niet met homo's om te willen gaan. Mij persoonlijk maakt het niet uit hoe iemand in het leven staat zolang men zich maar houdt aan het NAP.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:22 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, en sommigen zijn zo gefixeerd op een standpunt dat ze verder alles voor lief nemen en doen of het niet bestaat.
Dat zie je ook bij libertariers die repressieve christengekken steunen die toevallig voor minder belastingen zijn
Wel aan te wenden om vrouwen, homo's of zwarten rechten te ontnemen danquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Libertariers zijn voor vrije associatie. Wil je niet met Christengekken omgaan dan is dat jouw goed recht net zoals het het recht van de Christengek is om niet met homo's om te willen gaan. Mij persoonlijk maakt het niet uit hoe iemand in het leven staat zolang men zich maar houdt aan het NAP.
Voor sommige Nederlanders ook.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:07 schreef martijnde3de het volgende:
Dit speelt ook voor sommige britten.
Dat lijkt me een hard gelag voor de bewoners van de Alexanderpolder.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mij persoonlijk maakt het niet uit hoe iemand in het leven staat zolang men zich maar houdt aan het NAP.
Is dat niet de plek waar je naartoe gaat als je dood bent en niet zo goed hebt geleefd?quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een hard gelag voor de bewoners van de Alexanderpolder.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een hard gelag voor de bewoners van de Alexanderpolder.
Dat roep jij altijd maar weer en ik begrijp nog steeds niet hoe je daar bij komt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel aan te wenden om vrouwen, homo's of zwarten rechten te ontnemen dan.
Want dat blijft keer op keer wel weer de intentie van dat volk.
Door de figuren die bij ieder van dergelijke partijen zeer prominent aanwezig zijn.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat roep jij altijd maar weer en ik begrijp nog steeds niet hoe je daar bij komt.
Dat lijkt me aannamelijk, het valt ook lastig te vermijden als nieuwe partij (of in ieder geval, als outsider-partij).quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Doelde niet zozeer op de christenen alswel op dat dergelijke partijen altijd vreemd volk aantrekken. Bijvoorbeeld radicale christenen, racisten, homohaters en dergelijke.
Wat weet jij daarvan???quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door de figuren die bij ieder van dergelijke partijen zeer prominent aanwezig zijn.
Klopt hoor, het is ook lastig te voorkomen. Maar de partijen en bewegingen variëren wel in hoeverre ze dergelijke mafklappers toelaten tot meer of minder prominente posities.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me aannamelijk, het valt ook lastig te vermijden als nieuwe partij (of in ieder geval, als outsider-partij).
Al jaren vrij uitgebreid de politiek, nationaal en internationaal, volgen helpt wat dat betreft een stuk.quote:
Och ik geloof op zich nog wel dat ze a personel niets met repressieve religieuze of anderszins totalitaire standpunten hebben. Maar toch gaan ze graag bondgenootschappen aan met aanhangers omdat ze er een partner in zien om te strijden tegen belastingen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het dat of maakt het stiekem gewoon ook integraal onderdeel uit van hun standpunten? Je komt het bij alle bewegingen van dat type namelijk wel tegen.
Associeer je met wie je wilt. Maar echt geloofwaardig komt het niet over wanneer allerlei libertariers opportunistische samenwerkingen aangaan met types die de persoonlijke vrijheid niet bepaald hoog hebben zitten. Ik noem een Edmund Burke stichting of een Tea party.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Libertariers zijn voor vrije associatie. Wil je niet met Christengekken omgaan dan is dat jouw goed recht net zoals het het recht van de Christengek is om niet met homo's om te willen gaan. Mij persoonlijk maakt het niet uit hoe iemand in het leven staat zolang men zich maar houdt aan het NAP.
Het ging anders best aardig met Nederland in de Gouden Eeuw.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Daarbij heeft nationalisme nog nooit ergens tot iets goeds geleid
Zie de link met nationalisme niet zoquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het ging anders best aardig met Nederland in de Gouden Eeuw.
Ik wel hoor, het stond bol van het economisch nationalisme in die tijd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Zie de link met nationalisme niet zo
Wat definieer jij als "economisch nationalisme"?quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik wel hoor, het stond bol van het economisch nationalisme in die tijd.
Dat als het even kon de Zeeuwen en Hollanders het elkaar economisch het leven zuur maaktenquote:Op donderdag 7 maart 2013 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat definieer jij als "economisch nationalisme"?
Handelingen die tot tot doel hebben economische welvaart in een land te concentreren. Denk hierbij aan het beperken van vrije handel door douaneheffingen te introduceren en door bijvoorbeeld het vrije verkeer van personen aan banden te leggen. Het mercantilisme uit de tijd van de VOC valt daar prima onder te scharen. Veel handelingen door de politici van deze tijd trouwens ook.quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat definieer jij als "economisch nationalisme"?
Maar nadat andere landen ook dat beleid gingen voeren ging het ineens rap minder. Uiteindelijk geen lang houdbare strategie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Handelingen die tot tot doel hebben economische welvaart in een land te concentreren. Denk hierbij aan het beperken van vrije handel door douaneheffingen te introduceren en door bijvoorbeeld het vrije verkeer van personen aan banden te leggen. Het mercantilisme uit de tijd van de VOC valt daar prima onder te scharen. Veel handelingen door de politici van deze tijd trouwens ook.
De hoogtij dagen van het particularisme.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het ging anders best aardig met Nederland in de Gouden Eeuw.
Ik stem CDA maar goed. De UKIP is een rechtse populistische one-issue partij. Welke op lokaal niveau veel mafkezen, rascisten en xenophoben aantrekt die niet op de BNP durven te stemmen omdat daar een sociaal stigma aan hangt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:23 schreef arjan1212 het volgende:
Dit topic is echt weer van als je geen d66 groenlinks of pvda stemt ben je een klootzak
Natuurlijk niet. Hij dankt zijn positie ook alleen maar de stemmen die hij vanuit zijn partij heeft gekregen. Feit is wel dat hij de kopman en dus de stemmenvanger van de partij moet zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus de UKIP draait alleen maar om Nigel Farage en zijn denkbeelden?
Dat stemmen maakt niet zoveel uit. Stemmingen zijn geheim. Hooguit durven kiezers er niet voor uit te komen dat ze op de BNP stemmen. De BNP heeft vooral het probleem dat mensen nauwelijks lid durven te worden, en de leden die het heeft nogal agressieve types zijn. De partij heeft vooral een probleem om capabele kandidaten te vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik stem CDA maar goed. De UKIP is een rechtse populistische one-issue partij. Welke op lokaal niveau veel mafkezen, rascisten en xenophoben aantrekt die niet op de BNP durven te stemmen omdat daar een sociaal stigma aan hangt.
Voor UKIP zou het al een overwinning zijn als het 1 zetel weet te behalen in 2015. En dat is zeker mogelijk. Veel zal afhangen van het kiesdistrict en de kandidaat. De Green Party is het in ieder geval gelukt in 2010.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:05 schreef martijnde3de het volgende:
Maakt de United Kingdom Independence Party (afgekort UKIP) kans op een overwinning tijdens de Britse Lagerhuis verkiezingen van 2015 of is dit zelf te rechts(economisch) voor het verenigd Koninkrijk?
Het is ook wel interessant wie de andere lagerhuiszetels namens die partij willen bezetten.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:50 schreef arjan1212 het volgende:
Of er racisten en imbicielen op een partij stemmen is irrelevant, Nigel Farage is geen facist daar gaat het toch om?
En vooral: Blijven ze wel lid van UKIP. In het Europees Parlement stappen er nogal eens wat op met ruzie. Vanaf 2009 al 3 van de 13.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook wel interessant wie de andere lagerhuiszetels namens die partij willen bezetten.
Maar zijn partij zit er volquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:50 schreef arjan1212 het volgende:
Of er racisten en imbicielen op een partij stemmen is irrelevant, Nigel Farage is geen facist daar gaat het toch om?
Zijn er ook peilingen weer die het aantal kiesdistricten per partij weergeeft?quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:00 schreef freako het volgende:
[..]
Geen peiling, maar wel een voorspelling op basis van peilingen: http://www.electoralcalculus.co.uk/homepage.htmlquote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zijn er ook peilingen weer die het aantal kiesdistricten per partij weergeeft?
Naast dat het een referendum over Nick Clegg werd, wilde men vooral het Alternative Vote systeem niet. Niemand eigenlijk, ook de LibDems niet. Beter had men het referendum in 2 fases gehouden, zoals in Nieuw-Zeeland in de jaren '90.quote:Het leek me goed dat men gedwongen werd in 2010 er een derde partij bij te doen... maar dan bleek in 2011 dat bijna 68% van de kiezers het systeem (dat genadeloos is voor kleine partijen) wil behouden.
Ja, winst zal het niet worden.quote:Het lijkt me dat Liberal Dems vakkundig afgemaakt uit deze periode zullen verschijnen.
Vooral de wedstrijd conservatieven v Ukip wordt intressant. Het zijn de blauwen die de macht hebben in de meeste gebieden http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_local_elections,_2013.quote:English local elections in 2013. Unitary council elections shown in orange, county council elections shown in green, and mayoral elections shown in purple
En dat zullen ze ook wel blijven houden. Er worden verkiezingen gehouden in wat voornamelijk platteland is. De grotere steden vallen normaal gesproken niet onder county councils. De Conservatieven hebben dan ook een tweederde meerderheid (als het niet meer is) in de meeste county councils (en de LibDems bezetten veruit de meeste van de. resterende zetels). Labour doet het beter in de peilingen dan in 2009, dus die zullen weer aardig wat zetels terugpakken, zeker omdat de Conservatieven inderdaad last hebben van de opmars van UKIP de laatste maanden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:03 schreef borisz het volgende:
Volgende week lokale verkiezingen
[..]
Vooral de wedstrijd conservatieven v Ukip wordt intressant. Het zijn de blauwen die de macht hebben in de meeste gebieden http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_local_elections,_2013.
Maar waarom zou alles om 1 kerel moeten draaien? Dat is een fenomeen wat ik echt niet snap. Is Farage de UKIP, net zoals Wilders de PVV is?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:50 schreef arjan1212 het volgende:
Het is een beetje inherent aan populistische partijen zonder duidelijke (ideologische) basis. Dat draait al snel om personen.quote:Op zondag 28 april 2013 00:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar waarom zou alles om 1 kerel moeten draaien? Dat is een fenomeen wat ik echt niet snap. Is Farage de UKIP, net zoals Wilders de PVV is?
Ik vind dat soort constructies maar gevaarlijk.
En groeperingen.quote:Op zondag 28 april 2013 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een beetje inherent aan populistische partijen zonder duidelijke (ideologische) basis. Dat draait al snel om personen.
quote:“allowing people to vote on how other people’s money is spent — if they dont contribute — is dangerous”
Iedereen is bang voor de UKIPquote:Op zondag 28 april 2013 21:42 schreef arjan1212 het volgende:
De Tories openen de aanval op Ukip
http://www.guardian.co.uk(...)ke-ukip-waifs-strays
Volgens de laatste peilingen kan de partij tijdens de regionale verkiezingen 22 procent winst behalen. En dat kan grote gevolgen hebben in kiesdistricten waar de Tories in een nek-aan-nekrace zijn verwikkeld met Labourquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:26 schreef 99.999 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)o-verkiezingen.dhtml
is niet extreem rechtsquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Extreem-rechts is natuurlijk altijd een bedreiging in zekere zin.
Voor iemand die op GroenLinks stemt misschien.quote:
Deze UKIP-man was daadwerkelijk naar de camera aan het grijpen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voor iemand die op GroenLinks stemt misschien.
Bij de weg, op de opvolger van de CPN stemmen:![]()
![]()
Hij doet in ieder geval wel zijn best om meneer Hitler voor het hoofd te stoten door het links te groeten en niet met rechts.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze UKIP-man was daadwerkelijk naar de camera aan het grijpen?
[ afbeelding ]
Het is sowieso wel extreem stupide om een dergelijke foto het net op te slingeren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze UKIP-man was daadwerkelijk naar de camera aan het grijpen?
[ afbeelding ]
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-23551323#TWEET842982quote:The Conservative Party has hired Barack Obama's campaign manager Jim Messina for its general election campaign team, BBC Newsnight has learned.
Ja en nee. Er waren plannen om het House of Lords direct te verkiezen, maar die plannen zijn in de ijskast gezet. De regering kan dus nog steeds nieuwe leden benoemen. Wel ligt er nu een afspraak om zoveel mogelijk de verhoudingen van de laatste verkiezingen aan te houden bij de benoemingen van nieuwe leden (in percentages van de stemmen).quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:54 schreef Hexagon het volgende:
Ik dacht juist dat ze die House of Lords er beetje bij beetje aan het uitwerken waren
Nee. Tot nu toe waren benoemingen in het Hogerhuis vooral het speeltje van de regerende partij. Er werden wel leden van oppositiepartijen benoemd, maar veel minder dan leden van de eigen partij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:33 schreef Hexagon het volgende:
Maar hebben ze dat in het verleden dan ook gedaan bij grote wisselingen in het Lagerhuis?
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-26222407quote:Liberal Democrat leader Nick Clegg has talked openly about the prospect of a coalition with Labour after the next general election.
He told a BBC documentary that Labour had "changed" and was realising it might have to share power with others.
The deputy prime minister also said the Conservatives needed to re-engage with "mainstream" voters.
But Labour leader Ed Miliband said he was not "interested" in discussing the possibility of a coalition.
Lees verder bij de Beeb
Leuk dat de LibDems dat willen, maar in de peilingen komt Labour nog steeds op een vrij ruime meerderheid.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:51 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-26222407
Pogingen daartoe mislukken tot nog toe faliekant. Die mafkees van artikel 50 had openlijke steunbetuigingen van UKIP. En een flinke steuncampagne van GS. Het hielp ze echter geen fluit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:13 schreef Lyrebird het volgende:
Nederlandse conservatieven doen er goed aan om het voorbeeld van UKIP te volgen.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooral te wappierechts met allerlei maffel racisten en homohaters in de partij.
Tja, of dat wel of niet wappie is mag je zelf beoordelen. Het is echter wel een gegeven dat dergelijke bewegingen dat soort volk aantrekken. Ook UKIP heeft daar heel wat mee te kampen gehad.quote:
Als ambitieus politicus is het ook niet echt aantrekkelijk om je bij een dergelijke partij aan te sluiten.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, of dat wel of niet wappie is mag je zelf beoordelen. Het is echter wel een gegeven dat dergelijke bewegingen dat soort volk aantrekken. Ook UKIP heeft daar heel wat mee te kampen gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |