Ik viel niet over de spelfout, hoor...quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja kut, moet dus fraudeur zijn ipv frauder
Ah, jij was een van die nerds die niet door had dat mijn 'pleister-op-de-neus' topic een trolltopic was he? Ja, mooi die reacties van al die geschokte mensen daar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:35 schreef CruellaDeVil het volgende:
Waarom kom jij ineens vandaan...? Je debiele posts en topics vallen me de laatste paar dagen op, maar blijkbaar vervuil je het forum al sinds 2003!
Zo hoor je te reageren op een troll. Hem simpelweg een troll noemen en vervolgens weggaan is niet leuk. Dat niet weten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, jij was een van die nerds die niet door had dat mijn 'pleister-op-de-neus' topic een trolltopic was he? Ja, mooi die reacties van al die geschokte mensen daar.
Ja, dat zeg je nu om je eigen falen te verhullen. Zou ik ook doen hoor. Als ik ooit zou falen dat is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:39 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Zo hoor je te reageren op een troll. Hem simpelweg een troll noemen en vervolgens weggaan is niet leuk. Dat niet weten.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je nu om je eigen falen te verhullen. Zou ik ook doen hoor. Als ik ooit zou falen dat is.
Aangenaam!quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:35 schreef CruellaDeVil het volgende:
Waarom kom jij ineens vandaan...? Je debiele posts en topics vallen me de laatste paar dagen op, maar blijkbaar vervuil je het forum al sinds 2003!
Als je het werk in kleine stapjes kunt uitvoeren, waarom niet?quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:35 schreef donald_dick het volgende:
niet kunnen werken maar wel boot kunnen bouwen? pwned!
Als je kan lassen en cement kan gieten dan kan je echt nog wel werken. Wellicht niet zo hard als andere lassers vanwege je klachten. Maar helemaal afgekeurd worden en daarom maar uitkering trekken is echt bullshit.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:41 schreef barthol het volgende:
Of de man een fraudeur is of niet kan je als buitenstaander niet beoordelen aan de hand van de hobbies die iemand dan heeft.
Ik ben ook volledig afgekeurd, maar er mankeert niets aan mijn handen en ook niets aan het uit de mouwen steken ervan.
Inderdaad. Desnoods ga je één of ander traject in dat je halve dagen werkt om je uitkering aan te vullen of zoiets. Je kan echt nog wel iets doen als je dat ook kan. Als je kan lassen kan je ook typen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:42 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je kan lassen en cement kan gieten dan kan je echt nog wel werken. Wellicht niet zo hard als andere lassers vanwege je klachten. Maar helemaal afgekeurd worden en daarom maar uitkering trekken is echt bullshit.
Dat kan jij niet beoordelen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:42 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als je kan lassen en cement kan gieten dan kan je echt nog wel werken. Wellicht niet zo hard als andere lassers vanwege je klachten. Maar helemaal afgekeurd worden en daarom maar uitkering trekken is echt bullshit.
Nou, geweldig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aangenaam!
ONZ / Mijn 750ste topic!
2005 dus, daarvan was ik een lurker.
kan ie ook korte dagen werken. Gelukkig is boten bouwen ligt werk, dus dat is okequote:Op woensdag 6 maart 2013 15:42 schreef k3vil het volgende:
[..]
Als je het werk in kleine stapjes kunt uitvoeren, waarom niet?
Even omgekeerd.
Iemand die afgekeurd is kan geen lange dagen maken met zijn lichaam.
of staandquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kan ie ook korte dagen werken. Gelukkig is boten bouwen ligt werk, dus dat is oke [ afbeelding ]
met de supjes aan het spelenquote:
misschien kan je beter boten bouwen ipv modden op FOK!quote:
de vraag is dus of ie wel echt arbeidsongeschikt was.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:59 schreef moussie het volgende:
Aah, dus iemand die 30 jaar of zo gewerkt heeft en dan door ziekte arbeidsongeschikt raakt mag geen hobby meer hebben, die moet op een houtje bijtend achter de geraniums verrotten.
En dan vind je het niet vreemd dat je volledig afgekeurd bent?quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:41 schreef barthol het volgende:
Of de man een fraudeur is of niet kan je als buitenstaander niet beoordelen aan de hand van de hobbies die iemand dan heeft.
Ik ben ook volledig afgekeurd, maar er mankeert niets aan mijn handen en ook niets aan het uit de mouwen steken ervan.
ligt werk?quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kan ie ook korte dagen werken. Gelukkig is boten bouwen ligt werk, dus dat is oke [ afbeelding ]
En als je wel voor jezelf een betonvloer kan storten, dan kan je ineens niet meer voor iemand anders een betonvloer storten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:12 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dus als je wel voor jezelf kan lassen, dan kan je ineens niet meer voor iemand anders lassen.
Oké. [ afbeelding ]
nou ik kan me voorstellen dat je met reuma aan je handen het een paar minuten kan doen... dat wordt wat problematisch als je voor een lasbedrijf gaat werkenquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:12 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dus als je wel voor jezelf kan lassen, dan kan je ineens niet meer voor iemand anders lassen.
Oké. [ afbeelding ]
jajajajajaja met jouw voorstellingsvermogen is niets mis nee. daarin is iedereen heel errug zielug!quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
nou ik kan me voorstellen dat je met reuma aan je handen het een paar minuten kan doen... dat wordt wat problematisch als je voor een lasbedrijf gaat werken
dat niet, denk niet dat hij zielig is, misschien nu met zijn boot in puin maar goed... het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met reuma aan je handen niet erg lang achter elkaar kan werken en dat is niet echt functioneel in een bedrijf... daar is niets zielig aanquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jajajajajaja met jouw voorstellingsvermogen is niets mis nee. daarin is iedereen heel errug zielug!
Juistem. En daarom kun je dus met UWV of whatever bespreken dat je desnoods (als aanvulling op je uitkering) part-time kan werken. Desnoods twee halve dagen per week, als niet meer lukt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
nou ik kan me voorstellen dat je met reuma aan je handen het een paar minuten kan doen... dat wordt wat problematisch als je voor een lasbedrijf gaat werken
Ik zie in de TT niks wat op een vraag duidt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
de vraag is dus of ie wel echt arbeidsongeschikt was.
als je na 10 minuten werk een half uur moet rusten lijkt me dat niet echt haalbaar... we weten gewoon niet hoe veel deze man zelf wat gedaan heeft dus ga ik af op de 100% arbeidsongeschiktheid, niet vreemd toch?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:17 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Juistem. En daarom kun je dus met UWV of whatever bespreken dat je desnoods (als aanvulling op je uitkering) part-time kan werken. Desnoods twee halve dagen per week, als niet meer lukt.
Daarom mijn voorbeeld over een man zonder armen die ik ooit zag werken in een callcenter met z'n voeten op z'n toetsenbord en een microfoon op z'n hoofd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat niet, denk niet dat hij zielig is, misschien nu met zijn boot in puin maar goed... het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met reuma aan je handen niet erg lang achter elkaar kan werken en dat is niet echt functioneel in een bedrijf... daar is niets zielig aan
ja daar had ik al op geantwoord, die is verder niet "ziek" als ik met echte rheumatoide artheritis patienten spreek is het toch vooral de pijn en vermoeidheid na inspanningen.. en de een kan daar beter mee omgaan dan de anderquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom mijn voorbeeld over een man zonder armen die ik ooit zag werken in een callcenter met z'n voeten op z'n toetsenbord en een microfoon op z'n hoofd.
De regels in het jaar 2002-2003 waren best wel streng, dus het is aan te nemen van wel. En naar het percentage dat die evt wel zou kunnen werken kunnen we alleen maar raden. Dat hij kan lassen en beton storten zegt op zich weinig, want over hoeveel uren per jaar spreken we dan, en in hoeverre kan je van tevoren aangeven wanneer deze uren zijn? Evenmin weten wij of hij dat beton storten alleen heeft gedaan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:07 schreef Nielsch het volgende:
de vraag is dus of ie wel echt arbeidsongeschikt was.
Dus als je reuma aan je handen krijgt op 50 jarige leeftijd leer je maar even typen met je tenen .. man oh man, get real ..quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom mijn voorbeeld over een man zonder armen die ik ooit zag werken in een callcenter met z'n voeten op z'n toetsenbord en een microfoon op z'n hoofd.
Sorry hoor, maar cement storten is geen 10 minuten werk. Daar komt aardig wat bij kijken. Ik blijf het curieus vinden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:18 schreef Re het volgende:
[..]
als je na 10 minuten werk een half uur moet rusten lijkt me dat niet echt haalbaar... we weten gewoon niet hoe veel deze man zelf wat gedaan heeft dus ga ik af op de 100% arbeidsongeschiktheid, niet vreemd toch?
Ja, die heb ik ook gezien.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
kijk eens boven je postquote:
maar bellen met een headset schijnt ook al teveel moeite te zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus als je reuma aan je handen krijgt op 50 jarige leeftijd leer je maar even typen met je tenen .. man oh man, get real ..
O, ik had er genoeg moeite mee dat ik indertijd tegen mijn zin in afgekeurd werd. Maar dan krijg je van "je moet je afkeuring eens gaan leren accepteren", En "geen ziekte inzicht". Of over je: "hij kent zijn eigen grenzen niet"quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dan vind je het niet vreemd dat je volledig afgekeurd bent?
Wees blij dat je op FOK! 100% kan functioneren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:50 schreef barthol het volgende:
[..]
O, ik had er genoeg moeite mee dat ik indertijd tegen mijn zin in afgekeurd werd. Maar dan krijg je van "je moet je afkeuring eens gaan leren accepteren", En "geen ziekte inzicht". Of over je: "hij kent zijn eigen grenzen niet"
O ja, ik kan van alles en doe van alles. En echt niet alleen op Fok!quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:51 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wees blij dat je op FOK! 100% kan functioneren.
De headset komt wel naar je toe op die dagen dat je amper kan lopen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:41 schreef Chahna het volgende:
[..]
maar bellen met een headset schijnt ook al teveel moeite te zijn.
Mwah, echt slachtofferig vindt ik die man niet hoor, hij gaat niet wegkruipen achter de geraniums en zuur zitten wijzen met zijn vingertje .. hij bedenkt een droom en een klus en begint van afval een boot te bouwen.quote:deze man is een echte slachtoffer.
wel met een zelfgebouwde boot van 16 meter, een betonnen bodem etc maar verder kan hij niet zoveel.
http://www.noordhollandsd(...)n-den-Hoef?lref=vpal
Hoe kom je aan het idee dat hij alleen zou gaan?quote:Hoe kun je trouwens met zware reuma naar Australie varen op een zelfgemaakte boot?????
Het schippersleven is hard werken, dat kan hij helemaal niet(of wel natuurlijk)
meneer had gewoon ander werk kunnen zoeken.
ik wist niet dat er alleen lasbedrijven waren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:54 schreef betyar het volgende:
Alsof lasbedrijven en bouwbedrijven een afgekeurd iemand met reuma aannemen.....Veel naïever kun je niet zijn.
Haa, het callcentertje komt ook om de hoek kijken, iedereen kan in een callcenter werken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:49 schreef Chahna het volgende:
[..]
ik wist niet dat er alleen lasbedrijven waren.
zal morgen de dame van het callcenter eens vragen of ze een lasdiploma heeft
Wie zegt dat die man geschikt is voor callcenter werk? Acht de kans dat er betere kandidaten zijn die de voorkeur krijgen 100%.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:49 schreef Chahna het volgende:
[..]
ik wist niet dat er alleen lasbedrijven waren.
zal morgen de dame van het callcenter eens vragen of ze een lasdiploma heeft
het is een voorbeeld, zo zijn er wel meer beroepen waar je je handen niet veel bij nodig hebt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Wie zegt dat die man geschikt is voor callcenter werk? Acht de kans dat er betere kandidaten zijn die de voorkeur krijgen 100%.
Maar lieverd.... Je weet niet eens wat de man mankeert. Hoe kun je er dan ooit een zinnig oordeel over vormen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:59 schreef Chahna het volgende:
[..]
het is een voorbeeld, zo zijn er wel meer beroepen waar je je handen niet veel bij nodig hebt.
Jij bent verder gezond en zo?quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:59 schreef Chahna het volgende:
[..]
het is een voorbeeld, zo zijn er wel meer beroepen waar je je handen niet veel bij nodig hebt.
Daar zitten ze nou echt op te wachten, de werkgevers, een 50 plusser, en dan nog eens eentje met zo'n aandoening/handicap .. vast zoiets van 'hiep hoi, hij heeft een half jaar voor me gewerkt en nu mag ik twee jaar zijn loon gaan betalen'. Ja hoor, de werkgevers staan echt in de rij voor de oudere werknemer met een serieus handicap ..quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:59 schreef Chahna het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Want hij krijgt direct een vast contract? Werkgevers krijgen behoorlijk wat subsidies door deze mensen aan te nemen. Nauwelijks kosten en risico's.
Ten eerste hangt het van het handicap af of je daarvoor überhaupt in aanmerking komt, het ene handicap is het andere niet en aan iets dat zo grillig is als reuma wil geen verstandige werkgever zijn vingers branden ..quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, dat zitten ze. Sterker: wij hebben zelf op deze manier twee mensen in dienst.
Het helpt ondernemers over een drempel heen.
Ees Groot werkt 5 avonden in de week als beheerder bij sportpaleis Alkmaar. Door reuma is hij voor zijn vroegere beroep afgekeurd. Als zijn lichaam het toeliet heeft hij met plezier aan zijn boot gewerkt. Door zijn reuma heeft het bouwen van zijn boot meerdere keren vertraging opgelopen. Ook woont de beste man niet bij zijn zwager maar huurt een huis op het woonerf dat van zijn moeder was. Zijn moeder is iets minder dan een jaar geleden overleden en het woonerf is nu in handen van hem en zijn broers en zussen. Helaas heeft AD zijn bron niet gecheckt en van dit verhaal een wild verhaal gemaakt van de man die met zijn uitkering een boot ging bouwen. De man werkt net als wij voor zijn geld die hij op deze manier in zijn oude dag wilde investeren. Zo jammer dat een krant als het AD iemand zonder feiten zo weet neer te halen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:41 schreef Chahna het volgende:
[..]
maar bellen met een headset schijnt ook al teveel moeite te zijn.
deze man is een echte slachtoffer.
wel met een zelfgebouwde boot van 16 meter, een betonnen bodem etc maar verder kan hij niet zoveel.
http://www.noordhollandsd(...)n-den-Hoef?lref=vpal
Hoe kun je trouwens met zware reuma naar Australie varen op een zelfgemaakte boot?????
Het schippersleven is hard werken, dat kan hij helemaal niet(of wel natuurlijk)
meneer had gewoon ander werk kunnen zoeken.
ja maar dat komt de mensen hier niet uit he, eenmaal in de bijstand ben je zielig en een slachtoffer.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Want hij krijgt direct een vast contract? Werkgevers krijgen behoorlijk wat subsidies door deze mensen aan te nemen. Nauwelijks kosten en risico's.
jullie zijn vast een uitzonderingquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, dat zitten ze. Sterker: wij hebben zelf op deze manier twee mensen in dienst.
Het helpt ondernemers over een drempel heen.
dus hij heeft onroerend goed? moet hij dat niet eerst opeten nu? de rest van Nederland moet ook eerst zijn spaargeld etc opeten alvorens hij bijstand mag ontvangen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:39 schreef snoeppot91 het volgende:
Ees Groot werkt 5 avonden in de week als beheerder bij sportpaleis Alkmaar. Door reuma is hij voor zijn vroegere beroep afgekeurd. Als zijn lichaam het toeliet heeft hij met plezier aan zijn boot gewerkt. Door zijn reuma heeft het bouwen van zijn boot meerdere keren vertraging opgelopen. Ook woont de beste man niet bij zijn zwager maar huurt een huis op het woonerf dat van zijn moeder was. Zijn moeder is iets minder dan een jaar geleden overleden en het woonerf is nu in handen van hem en zijn broers en zussen. Helaas heeft AD zijn bron niet gecheckt en van dit verhaal een wild verhaal gemaakt van de man die met zijn uitkering een boot ging bouwen. De man werkt net als wij voor zijn geld die hij op deze manier in zijn oude dag wilde investeren. Zo jammer dat een krant als het AD iemand zonder feiten zo weet neer te halen.
Groet,
een betrouwbare bron
Niet. Daarnaast zou hij als 50+'er waarschijnlijk onder de IOAW vallen en daar is ook geen vermogenstoets.quote:
Het is inderdaad terecht dat de beste man aan de schandpaal is genageld.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:29 schreef sp3c het volgende:
nou wat een klaploper idd
ten eerste werkt hij voor zijn geld
ten tweede bouwde hij een boot van zijn geld!
en dat allemaal terwijl hij afgekeurd is ... dat moet niet kunnen, hij moet in zijn blote bast in de tuin bier zitten drinken en zwart bijklussen zodat we hem allemaal een klaploper kunnen noemen ofzo
hopelijk heeft dat afbranden wat met verzekeringsfraude te maken dan kunnen 'sommigen' er tenminste nog iets mee
Hij krijgt toch geen uitkering?quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:02 schreef Chahna het volgende:
dus hij heeft onroerend goed? moet hij dat niet eerst opeten nu? de rest van Nederland moet ook eerst zijn spaargeld etc opeten alvorens hij bijstand mag ontvangen.
het is de nieuwe maatschappij... je pikt ze er zo uitquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad terecht dat de beste man aan de schandpaal is genageld.
Als de maatschappij al ergens aan kapot gaat is het wel die inhalige, wantrouwende manier van denken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:32 schreef Re het volgende:
[..]
het is de nieuwe maatschappij... je pikt ze er zo uit
Het zal moeten, we gaan blijkbaar naar de kloten dus dan vallen er nou eenmaal spaandersquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als de maatschappij al ergens aan kapot gaat is het wel die inhalige, wantrouwende manier van denken.
ik lees al drie topics lang dat hij terecht een uitkering ontvangt en dat hij gewoon geacht wordt te mogen klussen.quote:
Maar wel een ander soort uitkering dan als je 'gewoon' werkloos bent blijkbaar. Want dan heb je te maken dat je geen eigen huis mag bezitten enzovoort.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:14 schreef Chahna het volgende:
[..]
ik lees al drie topics lang dat hij terecht een uitkering ontvangt en dat hij gewoon geacht wordt te mogen klussen.
blijkbaar is er ergens foutieve informatie verstrekt.
maar als je bent afgekeurd krijg je toch een uitkering?
ah ok, dat wist ik niet, weer wat geleerd!quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar wel een ander soort uitkering dan als je 'gewoon' werkloos bent blijkbaar. Want dan heb je te maken dat je geen eigen huis mag bezitten enzovoort.
nee hoor koos, je zegt het verkeerd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, fijn voor deze man dat hij zo in het nieuws is gekomen. Bepaalde mensen hier wilden al uitzoeken waar hij woont, zodat via Google Earth kan worden bekeken hoe groot zijn tuin is.
Heel gezond allemaal.
Maakt me verder ook niet uit wat de achterliggende reden was. Feit was gewoon dat iemand, volgens mij was jij het, het nodig vond om het adres van de beste man te achterhalen om vervolgens Google Earth aan te slingeren. Ik vind dat tamelijk verknipt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
nee hoor koos, je zegt het verkeerd.
het ging er om hoe groot de boot was, niet de tuin.
en die foto stond dus in de krant dus hoefde niet te worden opgezocht.
jij als 'journalist' moet het toch juist fijn vinden dat men eerst wat onderzoek wil doen alvorens er dingen worden geroepen???
blijkbaar is het niet verknipt daar die foto in de krant staat.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakt me verder ook niet uit wat de achterliggende reden was. Feit was gewoon dat iemand, volgens mij was jij het, het nodig vond om het adres van de beste man te achterhalen om vervolgens Google Earth aan te slingeren. Ik vind dat tamelijk verknipt.
Meen dat het AD niet het adres van de man heeft vermeld en heeft gezegd 'mensen, kom allemaal een kijkje nemen'.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:51 schreef Chahna het volgende:
[..]
blijkbaar is het niet verknipt daar die foto in de krant staat.
heb je al geklaagd bij het AD dat ze verknipt zijn?
Tsja, jouw hele socialistische wereldbeeld vind ik nogal verknipt. So?quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakt me verder ook niet uit wat de achterliggende reden was. Feit was gewoon dat iemand, volgens mij was jij het, het nodig vond om het adres van de beste man te achterhalen om vervolgens Google Earth aan te slingeren. Ik vind dat tamelijk verknipt.
Welk socialistische wereldbeeld? Ben je een socialist als je vindt dat een bijstandstrekker niet direct aan de schandpaal mag worden genageld.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, jouw hele socialistische wereldbeeld vind ik nogal verknipt. So?
wie heeft het adres wel vermeld dan? je ziet weer spoken, blijf met je tengels van de drank af gekkie.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meen dat het AD niet het adres van de man heeft vermeld en heeft gezegd 'mensen, kom allemaal een kijkje nemen'.
welke bijstandstrekker?? dit klopt ook al niet, wederom, stop met die alcohol voordat er hier discussies komen over de uitkering waarna mensen weer gaan roepen dat er onterecht wordt gesteld dat hij een uitkering heeft.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk socialistische wereldbeeld? Ben je een socialist als je vindt dat een bijstandstrekker niet direct aan de schandpaal mag worden genageld.
Uw woorden: kent iemand zijn adres zodat we kunnen kijken op Google Earth....quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
wie heeft het adres wel vermeld dan? je ziet weer spoken, blijf met je tengels van de drank af gekkie.
ja maar jij zegt: het AD heeft niet vermeld.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uw woorden: kent iemand zijn adres zodat we kunnen kijken op Google Earth....
Het ging mij dan ook om de intentie.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:59 schreef Chahna het volgende:
[..]
ja maar jij zegt: het AD heeft niet vermeld.
Dus ik zeg: wie dan wel?
je liep weer eens vooruit op zaken die er niet waren.
een heleboel mensen gingen er voor het gemak van uit dat hij in de bijstand zatquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:59 schreef Chahna het volgende:
[..]
ja maar jij zegt: het AD heeft niet vermeld.
Dus ik zeg: wie dan wel?
je liep weer eens vooruit op zaken die er niet waren.
klopt, ik ging daar ook vanuit. Zeker gezien het gegeven dat elke post over de uitkering ging.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
een heleboel mensen gingen er voor het gemak van uit dat hij in de bijstand zat
jij inclusief
staat alleen nergens en volgens onze 'betrouwbare bron' is de man gewoon aan het werk
jouw tekst zou nu moeten zijn 'ok mijn fout, ik had niet alle informatie ... jumped to conclusions'quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
klopt, ik ging daar ook vanuit. Zeker gezien het gegeven dat elke post over de uitkering ging.
maar Koos maakt zich weer eens druk om zaken die niet eens hebben plaatsgevonden.
quote:ik vind dat sommige mensen niet goed met alcohol kunnen omgaan.
Chahna is natuurlijk een van de POL-lurkers. Zo'n type lijkt me dat wel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:06 schreef Re het volgende:
oh ja, iemand wiens mening niet de jouwe is, is alcoholist...
volgens mij pimpel je er ook een paar achterover voor de lunch
En dat is uw goed recht. Maar dan weet ik waar zij haar alcohol-vooroordelen vandaan haalt.quote:
onder andere.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Chahna is natuurlijk een van de POL-lurkers. Zo'n type lijkt me dat wel.
Zo klinkt het minder zelfingenomen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk socialistische wereldbeeld? Ben je een socialist als je vindt dat een bijstandstrekker niet direct aan de schandpaal mag worden genageld.
Want neen, ben geen socialist. Fuck, ik denk dat ik rechtser achterlijker ben dan de meeste zelfverklaarde rechtsen in NWS.
Tenzij iemand prat gaat op zn achterlijkheid natuurlijk. Dan is het alsnog zelfingenomen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zo klinkt het minder zelfingenomen.
Dan zal het wel komen doordat ik altijd met een biertje in NWS zit.quote:
Wat is er zelfingenomen aan als je jezelf rechtser noemt dan wordt aangenomen?quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zo klinkt het minder zelfingenomen.
ik weet niet waarom maar ik had toch iets beters verwachtquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zal het wel komen doordat ik altijd met een biertje in NWS zit.
Man man man, wat een vreemd subforum is dit toch ook.
Tja, de overheid is er zelf mee begonnen, met het tandenborsteltellen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, fijn voor deze man dat hij zo in het nieuws is gekomen. Bepaalde mensen hier wilden al uitzoeken waar hij woont, zodat via Google Earth kan worden bekeken hoe groot zijn tuin is.
Heel gezond allemaal.
Mwah, dat tandenborstel tellen is anders al behoorlijk oud, dat gebeurde tientallen jaren geleden ook al. Alleen moest er toen eerst een verdacht bestaan en toestemming gevraagd worden aan een rechter, tegenwoordig is dat allemaal niet meer nodig en ben je schuldig tot je onschuld bewezen is.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, de overheid is er zelf mee begonnen, met het tandenborsteltellen.
Welvaartsstaat is leuk, maar het risico op fraude is vrij groot aanwezig.
Dat is wel een aardig item voor aan de stamtafel inderdaadquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, dat tandenborstel tellen is anders al behoorlijk oud, dat gebeurde tientallen jaren geleden ook al. Alleen moest er toen eerst een verdacht bestaan en toestemming gevraagd worden aan een rechter, tegenwoordig is dat allemaal niet meer nodig en ben je schuldig tot je onschuld bewezen is.
Maar vraagje: wat mag je eigenlijk nog wel doen als je afgekeurd bent? Stel de man zou idd alleen maar leven van zijn WAO, omdat zijn reuma dusdanig erg is dat die voor een werkgever totaal oninteressant is .. wat dan? Dat je van jullie geen boot mag bouwen, al doe je er 10+ jaar over, want als je dat kan kan je ook werken is duidelijk, maar wat mag dan wel? Immers, als je postzegels kan verzamelen kan je ook de boekhouding doen en als je met je buren kan communiceren kan je ook in een callcenter werken, desnoods typ je maar met je tenen .. Enige optie is dus langzaam wegrotten achter de geraniums, die je beter maar niet te goed gaat verzorgen, anders krijg je die ook nog op je bord?
Tja, het AD... na De Telegraaf een goede tweede als het gaat om het niet checken van berichten, zoals bij die imam die zou hebben gezegd dat Geert Wilders moest worden gegeseld, allochtone gehandicapten die per grats taxi naar verplichte fietsles moesten, de man die "na slechts drie weken vakantie" zijn huis "geheel uitgewoond door krakers" aantrof maar in werkelijkheid al een jaar zwart bij zijn ex woonde en zo weet ik er nog wel een paar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:39 schreef snoeppot91 het volgende:
Helaas heeft AD zijn bron niet gecheckt en van dit verhaal een wild verhaal gemaakt van de man die met zijn uitkering een boot ging bouwen.
1 boot die na 10 jaar nog niet eens helemaal af was? Ja, zo'n werk tempo zullen werknemers echt blij mee zijn... misschien kon hij, behalve vanwege zijn geld, ook met z'n reuma maar steeds een half uurtje achter elkaar werken voor hij een uur of meer moest pauzeren. Zo nemen ze je wel aan in de bouw, ja, zeker in deze tijd waarin zoveel gezonde mensen zonder werk zitten. 'Part time' of 'halve dagen' is nog altijd heeeeeeeeel veel meer dan 1 boot in 10 jaar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:35 schreef donald_dick het volgende:
niet kunnen werken maar wel boot kunnen bouwen? pwned!
Sowieso parttime werken in de bouwquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:34 schreef Sheriam het volgende:
[..]
1 boot die na 10 jaar nog niet eens helemaal af was? Ja, zo'n werk tempo zullen werknemers echt blij mee zijn... misschien kon hij, behalve vanwege zijn geld, ook met z'n reuma maar steeds een half uurtje achter elkaar werken voor hij een uur of meer moest pauzeren. Zo nemen ze je wel aan in de bouw, ja, zeker in deze tijd waarin zoveel gezonde mensen zonder werk zitten. 'Part time' of 'halve dagen' is nog altijd heeeeeeeeel veel meer dan 1 boot in 10 jaar.
Pure jaloezie laat een mens toch een hobby hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:03 schreef sp3c het volgende:
volgens onze betrouwbare bron werkt hij dus gewoon 5 dagen in de week
laat hem dan lekker in zijn vrije tijd met zijn skills en zijn reuma aan zijn bootje werken zeg
jammer dat het is afgebrand
Herstel: 5 avonden in de week. En dan ook nog de energie vinden om in je vrije tijd (dus overdag) te gaan lassen, betonvloeren gieten enzovoort, terwijl je 100% bent afgekeurd? Nee, ik blijf het een beetje dubieus vinden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:03 schreef sp3c het volgende:
volgens onze betrouwbare bron werkt hij dus gewoon 5 dagen in de week
laat hem dan lekker in zijn vrije tijd met zijn skills en zijn reuma aan zijn bootje werken zeg
jammer dat het is afgebrand
Ieder z'n hobby. De een bouwt een boot, de ander zet vraagtekens bij verhalen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Herstel: 5 avonden in de week. En dan ook nog de energie vinden om in je vrije tijd (dus overdag) te gaan lassen, betonvloeren gieten enzovoort, terwijl je 100% bent afgekeurd? Nee, ik blijf het een beetje dubieus vinden.
Weinig tot geen doms aan, rechts meent het leven van een ander te kunnen bepalen, loopt tegen het dictatoriale aan hier. Laat gvd die mensen met rust.quote:
nee hoor ik ben rechts en ik gun de goede man zijn bootjequote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Weinig tot geen doms aan, rechts meent het leven van een ander te kunnen bepalen, loopt tegen het dictatoriale aan hier. Laat gvd die mensen met rust.
Want? Er mogen best vraagtekens gezet worden bij dubieuze verhalen als dit. Ik zeg niet dat deze man bewust de zaak bedonderde of dat hij écht kon werken, maar het bouwen van zo'n boot is toch op z'n minst een signaal dat uitgezocht mag / moet worden door de uitkeringsinstantie.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Weinig tot geen doms aan, rechts meent het leven van een ander te kunnen bepalen, loopt tegen het dictatoriale aan hier. Laat gvd die mensen met rust.
Ik kijk dan ook naar de meerderheid en niet naar een enkele persoon.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor ik ben rechts en ik gun de goede man zijn bootje
zit niet altijd zo stom te blaten
lol, je hebt geen flauw ideequote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kijk dan ook naar de meerderheid en niet naar een enkele persoon.
En links wat betreft hun zieligheidsindustrie waar hun baantjesmachine op is gebaseerd.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, rechts steekt graag als het om hun eigen clubje gaat graag de kop in het zand.
[ afbeelding ]
nee maar links he ... is links!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, rechts steekt graag als het om hun eigen clubje gaat graag de kop in het zand.
[ afbeelding ]
ah kijk nog zo 1quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En links wat betreft hun zieligheidsindustrie waar hun baantjesmachine op is gebaseerd.
verhuis naar een andere wereld zou ik zeggen...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ah kijk nog zo 1
kan ik nu concluderen dat zowel rechts als links kleine kleuters zijn?
wat een wereld
mweh ik denk dat ik gewoon besluit dat er zowel bij links als bij rechts hele grote kleuters rondlopenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
verhuis naar een andere wereld zou ik zeggen...
Mijn mening is dat je mensen een normaal leven moet gunnen ondanks hun gebreken en beperkingen ook al kost dat de gemeenschap geld.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:57 schreef sp3c het volgende:
geef gewoon je mening, zet je vraagtekens en laat dat stomme links/rechts geblaat een keer achterwege pls
gewoon om te zien wat er dan gebeurt
Jij blijft maar conclusies trekken op basis van dingen die helemaal nergens staan .. nou is die man weer voor 100% afgekeurd. Hij is blijkbaar zo'n 10 jaar geleden wegens de reuma afgekeurd voor zijn oude beroep, dat is alles wat we weten .. maar of hij nou kapper was en dankzij de reuma in zijn handen geen schaar meer kon vasthouden, of misschien wel stratenmaker met reuma aan de knieën waardoor die niet meer kon knielen .. dat weten we niet. We weten nog niet eens of hij überhaupt een uitkering krijgt!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Herstel: 5 avonden in de week. En dan ook nog de energie vinden om in je vrije tijd (dus overdag) te gaan lassen, betonvloeren gieten enzovoort, terwijl je 100% bent afgekeurd? Nee, ik blijf het een beetje dubieus vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |