abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 maart 2013 @ 23:45:54 #1
163650 Greys
pi_123687086
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123687257
Ik heb eigenlijk wel een vraag ja! Wij hebben 3 katten en 2 honden thuis, en bijna elke keer als ik de honden uitlaat spot is tenminste één van onze katten buiten en 'spot' mij. Hij/Zij loopt dan de hele wandeling mee, de een doet dit wat meer op een afstandje en de ander komt ook nog eens aandacht vragen. Waarom doen katten dit, dat meelopen? Niet dat ik er iets op tegen heb :@
  woensdag 6 maart 2013 @ 04:12:20 #3
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_123691162
Ik heb geen kattenpsychologie gestudeerd, volgens mij bestaat dit vak niet eens.

Maar volgens mij volgt jouw kat jou (en de honden) omdat hij/ zij zich bij jou en/ of de honden veilig voelt. Zo kan die kat met een gevoel van bescherming zich zonder te veel zorgen zich begeven op het territorium van een andere kat. En dan rekent jouw kat er ergens op, dat hij daar ook door jou en de honden beschermd wordt, omdat jij en de honden een stukje van thuis zijn... een stukje eigen territorium dat zonder probleem het territorium van andere katten kan doorkruisen.

Mijn katertje doet precies hetzelfde en aan zijn staart kan ik zien dat hij zich veilig voelt in mijn nabijheid... terwijl wanneer ik hem van een afstand zie (iets te ver van mijn woning) zijn staart heel wat lager heeft en angstiger is.

Dus nee, ik ben geen dierenpsycholoog, maar ik ben er wel vrij zeker van dat jouw kat veel vertrouwen in jou en de honden heeft... vertrouwen genoeg in elk geval om te verwachten dat hij/zij zonder problemen zich in het territorium van andere katten kan begeven, zonder hiervoor bestraft te worden.

En misschien (maar misschien draaf ik door) misschien dat deze katten zelfs zo slim zijn dat ze zo de andere katten in de buurt willen inschatten. Misschien zelfs door misbruik te maken van de honden en jou. Dit laatste is lang geen zekerheid, maar katten kennende, zou me het niet eens verbazen als sommige katten zo sluw zijn. >:)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 6 maart 2013 @ 06:48:05 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123691455
Greys, ik zou juist nooit bij en dierenarts langs gaan met een gevonden beest omdat ik ze daar niet mee zou willen storen. :o Grappig dat jij daar juist precies andersom over denkt.
***
pi_123691731
Over de toegevoegde waarde van een chip: vorige week was er nog een aflevering van De rijdende rechter over. Een mevrouw had haar kat niet laten chippen en liet de kat buiten lopen. Kat is door iemand meegenomen naar het asiel, gecontroleerd op chip; niet aanwezig. Het was een zwart-witte kat, mevrouw heeft asiels afgebeld of ze zwart-witte katten hadden, zo veel natuurlijk, maar niet haar kat (dit was telefonisch, mevrouw had gewoon langs moeten gaan).
Kat is een paar weken later geadopteerd door iemand anders en mevrouw is haar kat dus kwijt. Dit had voorkomen kunnen worden als de kat gechipt was.
pi_123691740
Pff, mijn moeder had tussen kerst en oud&nieuw een katje gevonden die liep steeds in de tuin en ze had na 2 dagen de dierenambulance gebeld..
Die hebben mijn moeder belachelijk gemaakt en gaven haar een preek dat ze dat katje nooit eten had moeten geven omdat daardoor juist meer katten van huis wegblijven (correct,maar dit katje kwam duidelijk niet uit de buurt) en als afsluiter vroeger ze haar 20 euro voor de moeite om de chip te lezen :(
Dat ging helemaal verkeerd overigens, schijnbaar mogen de vinder & eigenaar elkaars gegevens niet weten en gaat alles via de centrale.. de centrale kon geen adres vinden alleen een telefoonnr!
Maar binnen 5 minuten belde de eigenaar rechtstreeks naar mijn moeder en diezelfde avond werden 3 kleine kindjes herrenigd met hun kleine snoezepoes <3

Poes was al ruim 2 maanden aan het zwerven en kwam van een dorp verderop... als miin moeder niet op haar gevoel was afgegaan liep het poesje met oud&nieuw nogsteeds buiten!

Als ik nu een dier zou vinden zou ik de chip laten lezen bij de dierenarts, de ambulancedienst heeft het echt verpest...
pi_123691779
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 07:40 schreef Oognip het volgende:
Over de toegevoegde waarde van een chip: vorige week was er nog een aflevering van De rijdende rechter over. Een mevrouw had haar kat niet laten chippen en liet de kat buiten lopen. Kat is door iemand meegenomen naar het asiel, gecontroleerd op chip; niet aanwezig. Het was een zwart-witte kat, mevrouw heeft asiels afgebeld of ze zwart-witte katten hadden, zo veel natuurlijk, maar niet haar kat (dit was telefonisch, mevrouw had gewoon langs moeten gaan).
Kat is een paar weken later geadopteerd door iemand anders en mevrouw is haar kat dus kwijt. Dit had voorkomen kunnen worden als de kat gechipt was.
Nou... eind 2012 las ik nog een verhaal van een weggelopen kat (gechipt) die was opgevangen in het asiel hier in de buurt.
Een chip konden ze niet vinden.. mar de poes bleek zwanger dus die is naar een gastgezin overgeplaatst.
3 maanden later poes weer naar asiel terug en kreeg weer een nieuwe eigenaar..
Ze wilden toen de poes chippen maar controleerde toch echt nog voor de zekerheid even, toen zagen ze pas de chip en kwamen ze er achter dat ze al ruim een halfjaar een kat van iemand anders in bezit hadden!
  woensdag 6 maart 2013 @ 07:53:37 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123691854
Zo kan je wel 300 redenen verzinnen waardoor het mis gaat, feit blijft dat de chip de kans op het terugvinden van de kat aanzienlijk vergroot, dus waarom niet chippen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123691924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 07:53 schreef Samzz het volgende:
Zo kan je wel 300 redenen verzinnen waardoor het mis gaat, feit blijft dat de chip de kans op het terugvinden van de kat aanzienlijk vergroot, dus waarom niet chippen?
Dat klopt, je kat binnen houden vergroot ook duidelijk de kans dat je je kan niet kwijtraakt en zo kunnen we inderdaad wel even doorgaan.

Het valt mij op dat sommige mensen waarvan hun dieren wel gechipt zijn een beetje beschuldigend met een wijzend vingertje over komen richting mensen die er voor kiezen om hun dieren niet te chippen..vooral als een dier kwijt is.

Het doet me een beetje denken aan wel of geen winterbanden onder de auto :P
Ik heb bijvoorbeeld ook geen winterbanden, en dan vinden sommige winterbanden-types ook dat het mijn eigen schuld zou zijn als ik een ongeluk zou krijgen ofzo :P
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:25:45 #10
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123692169
Beschuldigend is een groot woord. Niet chippen is gewoon jammer en ook dom, vind ik. Het kan veel ellende besparen en het is een hele kleine moeite.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:30:48 #11
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123692271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:25 schreef Samzz het volgende:
Beschuldigend is een groot woord. Niet chippen is gewoon jammer en ook dom, vind ik. Het kan veel ellende besparen en het is een hele kleine moeite.
Helemaal mee eens, baat het niet dan schaad het niet..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 08:31:56 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123692286
Mijn katten blijven binnen en zijn nog gechipped ook :P Mijn zus heeft zelfs haar konijn gechipped :D

De chips zijn er en het heeft al behoorlijk wat dieren en eigenaren herenigd dus nut is er zeker. Waarom zou je het niet doen? Ik heb al gemerkt dat beschrijvingen van gevonden dieren in een asiel soms behoorlijk kunnen verschillen, een kater nog best wel eens voor een poes doorgaat in een asiel (en andersom). En een chip is altijd helder.

Van mij zouden ze het ook bij katten best mogen verplichten :@ Ik denk alleen dat dat erg lastig te handhaven is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:41:19 #13
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_123692450
Ik heb ook binnen katten (mogen alleen de tuin in als ik erbij ben), maar heb ze ook direct laten chippen. Katten zijn soms zo snel, dat ze weg zijn voor je er erg in hebt. Altijd als ze dan een chip hebben, mocht ze iets gebeuren.
pi_123692507
Die twee van mij zijn ook binnen katten en hebben een afgezette tuin maar ook gechipt en een halsband met adreskoker om want je weet maar nooit.
pi_123692580
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Lokposts. :+

Beiden bedankt voor de tips! Het is inmiddels gelukt door haar vast te pakken zoals Samzz aan gaf en haar tegelijkertijd een beetje op haar gemakt te stellen (en ook haar pootje te aaien), ze leek al een heel stuk rustiger dan voorheen :) het is nog steeds wel een gedoe, maar misschien ooit gaat het helemáál rustig :D
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:02:24 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123692738
Oh, mooi dat het heeft gewerkt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123692939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:31 schreef senesta het volgende:
Ik heb al gemerkt dat beschrijvingen van gevonden dieren in een asiel soms behoorlijk kunnen verschillen, een kater nog best wel eens voor een poes doorgaat in een asiel (en andersom). En een chip is altijd helder.

Ik denk ook dat een beschrijving/foto doorgeven gevoeliger is voor fouten dan een chip (en zelf gaan kijken). Niet alleen kan de beschrijving anders zijn zoals Senesta al zei, de meeste asielen hebben ontzettend veel medewerkers, en als een asiel de inschrijvingen door verschillende mensen laat doen, is er ook weer meer kans op een foutje lijkt mij. Bv de kans dat er per ongeluk een foto over het hoofd wordt gezien of dat de kat er simpelweg anders uitziet dan op de -soms ook al oudere- foto, lijkt mij een stuk groter dan dat er vergeten wordt om op chip te controleren. In het ergste geval, als dat wel vergeten wordt, wordt er gecontroleerd voor de nieuwe chip ingebracht wordt wat na zo'n 2 weken zal zijn. Natuurlijk komen er fouten voor (zowel met foto's/beschrijvingen als met chips), ik denk ook dat je dat nooit 100% kan voorkomen, maar het is gewoon een extra stuk zekerheid. En zoals met de meeste dingen, als je verhalen hoort zijn dat vaak de minder goede dingen. Ik zie geen reden om niet te chippen, en als er echt vaak dingen mis zouden gaan met chips lezen, zouden asielen hun katten niet chippen voor plaatsing lijkt me, dat zou hun namelijk achteraf problemen kunnen geven dan.

Persoonlijk voorbeeld, een van mijn katten is jaren geleden van het balkon afgevallen, ze waren op dat moment aan de straat aan het werken met zo'n drilding, dus ze is waarschijnlijk meteen in paniek geraakt en er vandoor gegaan. Ik was erg blij dat ik naast de beschrijving, concrete info door kon geven van de chip. Door de briefjes die overal hingen, bleek ook maar weer hoe katten voor mensen kunnen zijn. Het is een tabby met aardig wat wit (pootjes, buik en kopje), ik kreeg ook telefoontjes voor compleet zwarte katten :+ Toen ze gevonden was en ik haar benaderde, wist ik zelfs ook even niet hoe ik dat het beste kon doen, ze zag er zo ontzettend anders uit door die 24 bange uren dan hoe ik haar kende! Dus ik zou zelf nooit op alleen een foto vertrouwen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, bij Amivedi, bij 'mijndieriszoek.nl, bij de landelijke centrale 'nogiets' (Sorry is een lange naam :@ )

Hij is niet gechipt, maar daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen meer in sinds mijn gechipte kater eens 3 dagen in de vriezer lag bij de dierenambulance voor ze eens checkten of hij gechipt was. :')
Allereerst; wat naar, ik hoop dat je je kat nog terugkrijgt! Ik zou zeker zelf nog 'ns in asielen in de buurt gaan kijken en de dierenartsen bellen. Daarnaast is het natuurlijk erg sneu dat je zo lang hebt moeten wachten voor iemand op chip controleerde, dat zou niet moeten gebeuren, maar van de andere kant, als ie geen chip had was je er misschien nooit achtergekomen wat er van je kater terecht was gekomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:46 schreef Sorella het volgende:
Die twee van mij zijn ook binnen katten en hebben een afgezette tuin maar ook gechipt en een halsband met adreskoker om want je weet maar nooit.
Ik zou een penning eerder aanraden als je wat om wilt doen, kokertjes kunnen helaas losraken en dan heb je ook geen briefje meer. Het zal niet vaak voorkomen maar het zal maar net jou kat zijn :)
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:34:30 #18
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_123693308
Is er eigenlijk een standaard plek bij katten war de chip gezet wordt ? Bij mijn twee katten zitten ze links in de hals.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_123693879
Hier tussen de schouderbladen.
Katten vanuit het asiel dus ze zijn sowieso gechipt. Het zijn binnen katten maar ik vind het idee van chippen wel zo veilig. Is het niet voor het terugvinden, dan wel als bewijs.
pi_123697757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:31 schreef senesta het volgende:
Van mij zouden ze het ook bij katten best mogen verplichten :@ Ik denk alleen dat dat erg lastig te handhaven is.
Verplicht stellen zou sowieso al een goed signaal afgeven, het hoort dan bij de standaard "verzorging" van je kat. En wanneer het standaard denken mensen hopelijk ook niet meer "er kijkt toch vast niemand naar die chip wanneer mijn kat door iemand anders gevonden wordt".
Dat is nu al zo'n misvatting.

Mijn binnenkatten zijn gechipt en de katjes van de stichting gaan ook allemaal gechipt de deur uit. Zelfs de zwerfkatten die we weer buiten loslaten chippen we.
Elke kat die we vangen controleren we natuurlijk op chip, zo hebben we ook al flink wat vermiste katten met hun eigenaren kunnen herenigen.

Gevonden katten zonder chip zijn lastig, mensen kunnen zich nog wel eens vergissen in hoe hun kat eruit ziet. Die tokkie bij de rijdende rechter beweerde ook dat ze haar (ongechipte) kat in het asiel gezien heeft maar niet herkend. Maar toch was het de schuld van het asiel :')
Hier in de stad hebben we wel eens meegemaakt dat mensen hun (ongechipte) doodgereden kat die ze hadden herkend van een foto hadden opgehaald bij de dierenarts waar hij was binnengebracht. Ze hebben het dier laten cremeren. Maar een week later stond hun échte kat springlevend voor de deur. Oeps, zwartwitte katten lijken soms erg veel op elkaar. Het baasje van de gecremeerde kat is nooit gevonden.
Of dit pareltje;
quote:
HARMELEN - In dierenpension 'Onder de Boompjes' in Harmelen is ruzie ontstaan over een kat waar twee families aanspraak op maakten.

Zij maakten elkaar voor rotte vis uit en wilden met elkaar op de vuist gaan. Ook de medewerkers van het pension, dat helemaal vol zat vanwege de zomervakantie, kregen de wind van voren.

Op een doordeweekse dag haalde een katteneigenaar samen met een kind het huisdier op. ,,Het dochtertje loopt meteen naar het dier en haalt hem aan. De kat wordt gepakt en ze nemen hem mee. Er leek niets ongewoons,'' zegt de medewerker van het pension die niet met zijn naam in de krant wil.

Diezelfde avond nog kreeg de pensionmedewerker een telefoontje van degene die de kat had opgehaald. Het beest gedroeg zich merkwaardig. Heel anders dan voor de vakantie.

Pas vier dagen later, op zaterdag, werd de verwisseling duidelijk, toen de echte baasjes van deze kat het beestje na hun vakantie op wilden halen. ,,Ze zagen hem niet in de hokken. Wij overal zoeken. Nergens te vinden. Dat was een rotsituatie.''

Die week zijn verschillende andere eigenaren van cyperse katten gebeld die hun beest al lang en breed thuis hadden. ,,We moesten iets doen. Dus hebben we iedereen gebeld die in deze periode een cyperse kat bij ons had ondergebracht.''

Uiteindelijk kwam het pension erachter hoe de vork in de steel zat. De twee families zijn meteen na de uitleg van het pension op hoge poten naar Harmelen gegaan. Beide partijen stonden ineens op de stoep en dat ging er volgens de medewerker niet zachtzinnig aan toe. De ene familie wilde niet zomaar de kat afstaan en de andere wist zeker dat het hun kat was.

Zelfs de dierenarts moest er aan te pas komen. Er was namelijk sprake van een poes en een kater; het verschil is voor leken niet vast te stellen wanneer de dieren zijn gesteriliseerd en gecastreerd.

,,Dat kostte ons nog eens 45 euro voor de dierenarts, die ook niet blij was dat hij moest komen op zaterdagavond,'' aldus de medewerker. Toen de dierenarts uitsluitsel had gegeven over het geslacht van de twee dieren, zijn de beide families uiteindelijk naar huis gegaan met hun eigen huisdier.

'Onder de Boompjes' overweegt voortaan alleen dieren te accepteren die een chip hebben. Onduidelijk is vanaf wanneer het dierenpension dat daadwerkelijk verplicht stelt.
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:04:51 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123701019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:14 schreef Holyme het volgende:
*knip*

Allereerst; wat naar, ik hoop dat je je kat nog terugkrijgt! Ik zou zeker zelf nog 'ns in asielen in de buurt gaan kijken en de dierenartsen bellen. Daarnaast is het natuurlijk erg sneu dat je zo lang hebt moeten wachten voor iemand op chip controleerde, dat zou niet moeten gebeuren, maar van de andere kant, als ie geen chip had was je er misschien nooit achtergekomen wat er van je kater terecht was gekomen.
Jawel, want het was dat ik belde dat ze nog eens ging kijken wat er precies in de vriezer lag. ;) Anders had ik er mss wel nooit iets van gehoord...

Nou ja goed, ik krijg Max er nu iig niet mee terug, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.
***
pi_123704910
PolitieVDM twitterde op woensdag 06-03-2013 om 15:11:33 Vanmiddag is witte, langharige, nogal grote kat doodgereden Wilhelminalaan #vleuten. Is opgehaald door dierenambu. Eigenaar? Bel 09000245. reageer retweet
Sylvesterrr, zou dit Salem kunnen zijn? Wilhelminalaan is niet zo heel ver van Terwijde...
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:18:32 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123706038
Ach jee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123710772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jawel, want het was dat ik belde dat ze nog eens ging kijken wat er precies in de vriezer lag. ;) Anders had ik er mss wel nooit iets van gehoord...

Nou ja goed, ik krijg Max er nu iig niet mee terug, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.
Oh, op die fiets, ja dan werkt 't natuurlijk niet zoals het hoort. En idd, tis nu allemaal makkelijk gezegd, maar daar schiet je weinig mee op. Hopelijk issie snel weer veilig thuis dan :)
pi_123710821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:54 schreef lunapuella het volgende:
PolitieVDM twitterde op woensdag 06-03-2013 om 15:11:33 Vanmiddag is witte, langharige, nogal grote kat doodgereden Wilhelminalaan #vleuten. Is opgehaald door dierenambu. Eigenaar? Bel 09000245. reageer retweet
Sylvesterrr, zou dit Salem kunnen zijn? Wilhelminalaan is niet zo heel ver van Terwijde...
Ocherm :{ Wel lief dat je 't hier neergooit!
pi_123711370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:54 schreef lunapuella het volgende:
PolitieVDM twitterde op woensdag 06-03-2013 om 15:11:33 Vanmiddag is witte, langharige, nogal grote kat doodgereden Wilhelminalaan #vleuten. Is opgehaald door dierenambu. Eigenaar? Bel 09000245. reageer retweet
Sylvesterrr, zou dit Salem kunnen zijn? Wilhelminalaan is niet zo heel ver van Terwijde...
Wilhelminalaan is inderdaad niet zo heel ver weg van waar ik woon. Ik heb net gebeld met de dierenambulance. De persoon die ik aan de lijn kreeg was (nog) niet op kantoor en zijn dienst begon net, hij kon mij nog geen details geven.

Dat ik nog niet ben gebeld betekent óf dat ik niet de eigenaar ben óf dat het nog niet is afgehandeld (nogal hectische dag geweest volgens hem). Hij belt mij straks nog terug.
pi_123711457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:45 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Wilhelminalaan is inderdaad niet zo heel ver weg van waar ik woon. Ik heb net gebeld met de dierenambulance. De persoon die ik aan de lijn kreeg was (nog) niet op kantoor en zijn dienst begon net, hij kon mij nog geen details geven.

Dat ik nog niet ben gebeld betekent óf dat ik niet de eigenaar ben óf dat het nog niet is afgehandeld (nogal hectische dag geweest volgens hem). Hij belt mij straks nog terug.
Jeetje, wat zal je in spanning zitten denk ik, hopelijk hoef je niet zo lang te wachten dan :*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 maart 2013 @ 19:01:00 #28
163650 Greys
pi_123712047
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 06:48 schreef Brighteyes het volgende:
Greys, ik zou juist nooit bij en dierenarts langs gaan met een gevonden beest omdat ik ze daar niet mee zou willen storen. :o Grappig dat jij daar juist precies andersom over denkt.
Tis 2 seconden werk ;)
*bliep* met apparaatje er langs.

Dierenartsen zetten per jaar ook weet ik hoeveel chips.. dan mogen ze af en toe ook even uitlezen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:06:22 #29
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123712277
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis 2 seconden werk ;)
*bliep* met apparaatje er langs.

Dierenartsen zetten per jaar ook weet ik hoeveel chips.. dan mogen ze af en toe ook even uitlezen :P
En anders doet de assistente het wel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 19:10:12 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123712451
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis 2 seconden werk ;)
*bliep* met apparaatje er langs.

Dierenartsen zetten per jaar ook weet ik hoeveel chips.. dan mogen ze af en toe ook even uitlezen :P
Toen ik een kat had gevonden heb ik de dierenambulance gebeld of ze de chip wilden komen uitlezen en die stonden vrij snel voor de deur en hebben inderdaad de chip uitgelezen en de kat naar de eigenaar terug gebracht. Heb eigenlijk niet aan de DA gedacht ook op dat moment :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_123713827
Hallo, iemand enig idee wat dit kan zijn?

https://skydrive.live.com(...)key=!AKRBGIBi-i-aPxI

[ Bericht 24% gewijzigd door _Flea_ op 06-03-2013 19:49:15 ]
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:42:23 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123713995
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:38 schreef _Flea_ het volgende:
Hallo, iemand enig idee wat dit kan zijn?

[ afbeelding ]
Voor nu, een plaatje dat niet werkt...

Het lijkt op iets van een hotspot, merk je verandering in gedrag bij de kat?

[ Bericht 6% gewijzigd door Samzz op 06-03-2013 19:49:31 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123714252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jeetje, wat zal je in spanning zitten denk ik, hopelijk hoef je niet zo lang te wachten dan :*
Ik ben net teruggebeld. De kat is gechipt, uit de chipregistratie is gebleken dat het NIET Salem is.
pi_123714572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor nu, een plaatje dat niet werkt...

Het lijkt op iets van een hotspot, merk je verandering in gedrag bij de kat?
Niet echt behalve dat ie nu niet echt op de poot steunt. Eet en drinkt gewoon. Zag het gisteravond ineens. Eergisteren leek er nog niks te zitten.
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:54:31 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123714748
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:51 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Niet echt behalve dat ie nu niet echt op de poot steunt. Eet en drinkt gewoon. Zag het gisteravond ineens. Eergisteren leek er nog niks te zitten.
Oké, hij likt en krabt ook niet overmatig op die plek of andere plaatsen? Want zoals je het beschrijft klinkt het als een hotspot... Dat kan ook heel snel gaan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123714959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oké, hij likt en krabt ook niet overmatig op die plek of andere plaatsen? Want zoals je het beschrijft klinkt het als een hotspot... Dat kan ook heel snel gaan.
Hij krabt/likt niet meer dan normaal. De plek laat hij met rust. Onlangs heeft hij wel een antibiotica kuur en pijnstilling gehad. Hij leek weer aan de beterende hand, maar nu komt ineens dit.
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:59:38 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123715090
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:57 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Hij krabt/likt niet meer dan normaal. De plek laat hij met rust. Onlangs heeft hij wel een antibiotica kuur en pijnstilling gehad. Hij leek weer aan de beterende hand, maar nu komt ineens dit.
Ik zou de dierenarts maar eens bellen :). Het kan een reactie zijn op de antibiotica of de pijnstiller en daar wil je dan zo snel mogelijk bij zijn.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123715104
Als je ongeveer 3cm onder de wond de poot vastpakt dan mauwt hij wel.
pi_123715173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zou de dierenarts maar eens bellen :). Het kan een reactie zijn op de antibiotica of de pijnstiller en daar wil je dan zo snel mogelijk bij zijn.
Morgen is het 2 weken geleden dat hij de kuur gekregen heeft. Duurde totaal 5 dagen. Zal morgen eens bellen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:02:49 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123715280
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:01 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Morgen is het 2 weken geleden dat hij de kuur gekregen heeft. Duurde totaal 5 dagen. Zal morgen eens bellen.
Dat is al wel een poosje geleden, ja... Ik kan voor nu alleen een hotspot bedenken. Onderhuidse ontsteking kan ook.

Maar goed, ik ben geen dierenarts :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123715330
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:01 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Morgen is het 2 weken geleden dat hij de kuur gekregen heeft. Duurde totaal 5 dagen. Zal morgen eens bellen. Had al een andere gebeld maar die heeft het niet over een allergische reactie gehad. Alleen dat het onderhuids gezeten kan hebben en opengeknapt is.
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:05:01 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123715423
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:03 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Morgen maar gewoon even bellen, dat is het beste :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123716026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Morgen maar gewoon even bellen, dat is het beste :).
Het gekke is wel dat hij 2 weken terug ook zo'n soort wond bij zijn staart, en later ineens bij zijn achterpoten. Maar dat was niet zo heftig als dit. Da vond het niets bijzonders. Kwam van het vechten waarschijnlijk. Tijdens de kuur kreeg Skittles het ineens bij zijn achterpoten. Kleine wondjes. Zijn broertje Snickers was toen ook ziek, maar die heeft nergens meer last van. Zo zielig dit.
pi_123716359
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:46 schreef Sorella het volgende:
Die twee van mij zijn ook binnen katten en hebben een afgezette tuin maar ook gechipt en een halsband met adreskoker om want je weet maar nooit.
Dat hadden die van ons ook, zo'n koker. Maar nadat de Kleine die al tig keer was verloren hebben we heb opgegeven... We konden zo ongeveer elke twee maanden een nieuw bandje kopen :P

Ik ben blij dat die van ons gechipped zijn en zou niets anders meer willen.

Ik heb nu wel een manier om m'n kat stil te krijgen! Gewoon een opiaat geven :D Hij krijgt elke dag 1 pilletje (halfje in de morgen, andere helft in de avond) en je ziet hem na een minuut of 10 gewoon weg zakken... Hij slaapt niet, maar is wel lekker rustig :P

(je moet toch wat om te blijven lachen wanneer je kat met een gebroken poot rond struint...)

Hij vindt die stellage aan z'n poot maar wat lastig...
pi_123716683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik ben net teruggebeld. De kat is gechipt, uit de chipregistratie is gebleken dat het NIET Salem is.
Oh, gelukkig!
pi_123729256
Om ook nog maar even over het chippen mee te praten. Sophie is ook een binnenkat maar goed, ze kunnen altijd ontsnappen. En als ik dan al zie hoeveel zwarte katten precies op Sophie lijken ben ik blij dat ze gechipt is. Want ik dacht dat Sophie redelijk uniek was met haar witje plukje haar op dr borst, maar als je toch ziet hoeveel zwarte katten dat hebben. Scheelt misschien wel dat ze tussen haar achterpoten op haar buikje ook wat wit heeft en ook een paar verdwaalde witte haartjes hier en daar. Maar ik vraag me af of je haar er qua looks tussen uit pikt. Wss wel als ze miauwt, want Sophie piept meer dan dat ze mauwt :P Wat ik me dan ook afvraag is of de kat ons op zon moment herkent en anders zal gedragen...
Naja hoop het nooit mee te maken :N
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:56:47 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123729501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Om ook nog maar even over het chippen mee te praten. Sophie is ook een binnenkat maar goed, ze kunnen altijd ontsnappen. En als ik dan al zie hoeveel zwarte katten precies op Sophie lijken ben ik blij dat ze gechipt is. Want ik dacht dat Sophie redelijk uniek was met haar witje plukje haar op dr borst, maar als je toch ziet hoeveel zwarte katten dat hebben. Scheelt misschien wel dat ze tussen haar achterpoten op haar buikje ook wat wit heeft en ook een paar verdwaalde witte haartjes hier en daar. Maar ik vraag me af of je haar er qua looks tussen uit pikt. Wss wel als ze miauwt, want Sophie piept meer dan dat ze mauwt :P Wat ik me dan ook afvraag is of de kat ons op zon moment herkent en anders zal gedragen...
Naja hoop het nooit mee te maken :N
Ja
pi_123729588
Ja, ik verwacht het eigenlijk ook wel :) Maar toch spelen er dan wel factoren als stress e.d. mee.
pi_123739012
Misschien leuk om thuis eens te kijken of niet alleen jezelf, maar ook je kat optische illusies kan waarnemen :P


Hier kan je wat voorbeelden uitprinten, vooral die rotating snakes is leip.
pi_123741155
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:13 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Het gekke is wel dat hij 2 weken terug ook zo'n soort wond bij zijn staart, en later ineens bij zijn achterpoten. Maar dat was niet zo heftig als dit. Da vond het niets bijzonders. Kwam van het vechten waarschijnlijk. Tijdens de kuur kreeg Skittles het ineens bij zijn achterpoten. Kleine wondjes. Zijn broertje Snickers was toen ook ziek, maar die heeft nergens meer last van. Zo zielig dit.
Ziet er erg zeer uit! heb je al gebeld met DA?
pi_123741708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:31 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Ziet er erg zeer uit! heb je al gebeld met DA?
Ja, kan een abces zijn die opengeknapt is. Heb de foto gemaild en ze bekijkt het even. We hebben nog pijnstilling liggen dat ontstekingsremmend werkt dus dat mogen we sowieso geven.
pi_123747300
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?

Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgen :P Afgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.

We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
pi_123747616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?

Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgen :P Afgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.

We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
Ik heb er ooit eentje gehad die er eens in de zoveel maanden last van had. Was gelukkig een binnenkat dus kon verder weinig gebeuren. Ik zorgde ervoor dat bij een aanval ze veilig op de grond lag zodat ze zich verder niet kon bezeren en dan maar gewoon afwachten tot een aantal minuten later het weer voorbij was. Ze werd er hier niet voor behandeld omdat het maar af en toe en niet zo heftig voorkwam(op advies van de dierenarts). Uiteindelijk is ze aan heel iets anders overleden wat niets te maken had met de epilepsie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123747824
Ik denk zelf inderdaad dat de epilepsie zelf niet behandeld hoeft te worden. Of dat hoop ik althans voor haar :)

Haar aanvallen uiten zich enkel in echt even 'weg' zijn, samen met spierkrampen.We vonden haar de eerste keer dus in een vreemde houding en kregen even geen contact. Uurtje later weer zo, pootjes gingen plots de lucht in waardoor ze omviel, weer geen contact te krijgen. Na de 'aanval' is ze heel even de kluts kwijt, maar ze is niet bang of aangedaan ofzo (terwijl het wel een bangerd is normaal gesproken). Ze lijkt er zelf dus geen last van te hebben. Dus als het hierbij blijft en niet te vaak, wil ik haar liever niet vol medicijnen gaan stoppen...

Ik hoop alleen maar dat het geen onderliggende reden heeft! Ik moet ook niet op Google gaan zoeken. Dat weet ik. En ik doe het toch :')
pi_123748119
Ik zou het advies van de dierenarts eerst in ieder opvolgen, observeren en noteren en kijken of het erger gaat worden. Uiteraard kan er wat anders achter zitten maar het kan ook, net als bij mensen, gewoon spontaan verschijnen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123748173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?

Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgen :P Afgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.

We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
Hier helaas ook ervaring mee, maar dan wel een heftige vorm, aanvallen die een paar minuten duurden, kat daarna zeker een uur van slag en altijd zeiknat (zweet) en alles laten lopen (urine en ontlasting).

Ging lange tijd met medicijnen goed (een pil per dag) totdat hij door de medicijnen heen om de twee uur aanvallen kreeg die steeds heftiger werden waarna is besloten hem in te laten slapen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_123749048
Even gauw een vraagje tussendoor, zijn er mensen hier die goed ervaringen hebben met bepaalde stofzuigers in combinatie met een kat hebben thuis?
Ik heb hier vloerbedekking liggen, waardoor ik iedere twee dagen zeker wel moet stofzuigen.
Nu is dat natuurlijk opzich geen probleem, alleen met dat ding wat ik nu heb moet je echt vijf keer over dezelfde plek heen vegen voordat hij ook maar iets opzuigt.
Een vrij intensief, langdurig en vermoeiend proces dus.
Iemand tips met betrekking tot een echt goede betaalbare stofzuiger die geen problemen heeft met kattenharen?
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:01:23 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_123749581
kattenharen kan je beter met zo'n kappersbezem wegkrijgen.
Ook vaak fijner voor de kat omdat er geen herrie vanaf komt.

nadeel is alleen dat je er geen zand enzo mee wegkrijgt en alsnog moet stofzuigen/dweilen.
pi_123749608
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:49 schreef steeez het volgende:
Even gauw een vraagje tussendoor, zijn er mensen hier die goed ervaringen hebben met bepaalde stofzuigers in combinatie met een kat hebben thuis?
Ik heb hier vloerbedekking liggen, waardoor ik iedere twee dagen zeker wel moet stofzuigen.
Nu is dat natuurlijk opzich geen probleem, alleen met dat ding wat ik nu heb moet je echt vijf keer over dezelfde plek heen vegen voordat hij ook maar iets opzuigt.
Een vrij intensief, langdurig en vermoeiend proces dus.
Iemand tips met betrekking tot een echt goede betaalbare stofzuiger die geen problemen heeft met kattenharen?
Ik heb dure (Miele, dik over de 100 euro) en goedkope (Bestron 30 euro) gehad maar allemaal deden ze het prima mits je de filters regelmatig schoonmaakt en de zak/opvangbak regelmatig leegt(dat merk je vanzelf als de zuigkracht afneemt). :{ Ik stofzuig overigens elke dag omdat ik ook vogels heb en als er rotzooimakers zijn..... :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123749747
SiGNe, dat is op zich ook nog een goed idee.
Gewoon eerst met zo'n bezem en daarna één keertje met de stofzuiger er overheen.

trovey, ik heb nu ook een Miele (al wel een aantal jaar oud) maar die heeft dus weinig zuigkracht (meer)
Ondanks er gewoon een nieuwe zak in zit en de filters ook schoon zijn.
Ik was er vanmiddag zó klaar met het ding dat ik hem heb gesloopt.
Was al bijna een half uur bezig met twee kamers en een stukje gang, de rest is nu nog steeds niet schoon :')

Morgen maar even kijken voor een nieuwe, ik zag op internet dat er ook speciale waren voor bijv. honden en kattenharen, ik was erg benieuwd of die nodig zijn of dat een standaard ding voldoet.
pi_123751375
ik hoor anderen hier vaak over: http://www.zooplus.nl/sho(...)k_stofzuigers/151456

ik heb zelf geen vloerbedekking dus geen eigen ervaring
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:45:57 #62
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_123753885
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
pi_123754015
Ik heb een Neato XV-25, terwijl ik op kantoor ben is de robot aan het stofzuigen. 8-)

Trouwens, ik was vanmiddag even naar dierenasiel om een maatje voor Muezza te zoeken. De meest geschikte kat was nog geen kwartier voordat ik 'm zag al gereserveerd (en inmiddels opgehaald). ;( Binnenkort een nieuwe poging!
pi_123756498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:45 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
Tot de hechtingen er door de dierenarts uitgehaald gaan worden, meestal 10 dagen na de behandeling.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123756535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:05 schreef steeez het volgende:
SiGNe, dat is op zich ook nog een goed idee.
Gewoon eerst met zo'n bezem en daarna één keertje met de stofzuiger er overheen.

trovey, ik heb nu ook een Miele (al wel een aantal jaar oud) maar die heeft dus weinig zuigkracht (meer)
Ondanks er gewoon een nieuwe zak in zit en de filters ook schoon zijn.
Ik was er vanmiddag zó klaar met het ding dat ik hem heb gesloopt.
Was al bijna een half uur bezig met twee kamers en een stukje gang, de rest is nu nog steeds niet schoon :')

Morgen maar even kijken voor een nieuwe, ik zag op internet dat er ook speciale waren voor bijv. honden en kattenharen, ik was erg benieuwd of die nodig zijn of dat een standaard ding voldoet.
Ik had zo'n speciale stofzuiger voor honden- en katteharen van Miele en merkte geen enkel verschil met de Bestron van 30 euro die ik nu heb. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123768133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:43 schreef loecje het volgende:
ik hoor anderen hier vaak over: http://www.zooplus.nl/sho(...)k_stofzuigers/151456

ik heb zelf geen vloerbedekking dus geen eigen ervaring
Ik heb zo'n borstel speciaal voor de bank de andere versie en ik zweer echt bij dat ding!! Super!!
pi_123768165
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:45 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
Geen kap. Tenminste die van ons hebben nooit een kap opgehad en moesten alleen terug voor de hechtingen eruit te laten halen
pi_123773809
M'n kat is snuggerder dan ik hem had ingeschat... Ik moet urine opvangen, maar dat kreng piest elke keer als ik even de ruimte uit ben :')

Wel flinke hoeveelheden, dus ik heb nog steeds goede hoop dat het "slechts" een fikse blaasontsteking was en geen gruis :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 8 maart 2013 @ 07:40:18 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123777722
Hier ook een snuggere kat. Ik heb een harmonicadeur boven het trapgat, omdat ze niet naar beneden mogen, maar eergisteravond zag ik toch ineens een katje in de keuken staan toen ik een verdieping lager aan het koken was :'). De deur zit op een haakje en ze duwt het eerste plankje opzij. Dus dit weekend maar eens kijken of ik de deur strakker kan trekken, over deurpost heen, zodat de plankjes niet meer zo flexibel zijn :)
Niet meer actief op Fok!
pi_123778028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:18 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Ik heb zo'n borstel speciaal voor de bank de andere versie en ik zweer echt bij dat ding!! Super!!
Ik ook, ideaal :D maar om daar nou je hele vloerbedekking mee te doen :/
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:46:14 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123779837
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 07:40 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een snuggere kat. Ik heb een harmonicadeur boven het trapgat, omdat ze niet naar beneden mogen, maar eergisteravond zag ik toch ineens een katje in de keuken staan toen ik een verdieping lager aan het koken was :'). De deur zit op een haakje en ze duwt het eerste plankje opzij. Dus dit weekend maar eens kijken of ik de deur strakker kan trekken, over deurpost heen, zodat de plankjes niet meer zo flexibel zijn :)
Waarom mogen ze niet naar beneden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_123781865
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:17 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ik ook, ideaal :D maar om daar nou je hele vloerbedekking mee te doen :/
die in het linkje is de grote versie voor tapijt, vergelijkbaar met een normale borstel.
Daarnaast is er nog een kleine speciaal voor dingen zoals een bank. (die bedoel jij denk ik)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:48:20 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123781967
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom mogen ze niet naar beneden?
Omdat er een winkel onder zit ;) En de achterdeur staat overdag nog wel eens open. 's Avonds mogen ze best rondlopen :Y. Ik denk dat ze te schijterig zijn om helemaal naar beneden te gaan, maar als ze het toch doen en ze raken in paniek, omdat er ineens iemand aankomt, weten ze zo snel niet hoe ze terug moeten en kunnen ze toch naar buiten vluchten.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:50:22 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123782038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat er een winkel onder zit ;) En de achterdeur staat overdag nog wel eens open. 's Avonds mogen ze best rondlopen :Y. Ik denk dat ze te schijterig zijn om helemaal naar beneden te gaan, maar als ze het toch doen en ze raken in paniek, omdat er ineens iemand aankomt, weten ze zo snel niet hoe ze terug moeten en kunnen ze toch naar buiten vluchten.
Nee, dat snap ik!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:26:11 #75
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_123783206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Tot de hechtingen er door de dierenarts uitgehaald gaan worden, meestal 10 dagen na de behandeling.
mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..
maar ze gedroeg zich heel netjes
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:28:16 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123783283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:26 schreef superkimmi het volgende:

[..]

mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..
maar ze gedroeg zich heel netjes
Klopt, die van mij had ook geen kap. En dat ging goed. Zal ook te maken hebben met de manier van hechten, 'gewoon' of onderhuids.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123783458
hebben ze tegenwoordig ook niet sosm een soort rompertje aan?
pi_123789746
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:17 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ik ook, ideaal :D maar om daar nou je hele vloerbedekking mee te doen :/
Je hebt twee verschillende, eentje speciaal voor meubels, die heb ik. En die andere die hierboven ergens gepost wordt echt als voet voor de stofzuiger. Denk wel dat die ook echt super zal zijn.
pi_123796168
Ik heb tot nu toe 8 poesjes laten castreren, zowel onderhuids gehecht als met ouderwetse hechtingen aan de buitenkant, en toch geen kap nodig gehad. Dat is echt pas nodig wanneer een poes teveel aan de hechtingen zit te rotzooien, anders is het stress veroorzaken voor niets.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:09:36 #80
244933 trovey
Nachtoele
pi_123797274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:26 schreef superkimmi het volgende:

[..]

mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..
maar ze gedroeg zich heel netjes
Elke kat is anders hè, de ene heeft er wel eentje nodig en de andere niet. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123859560
Die van mij blijft netjes van z'n wondjes af (zijn drie hele kleine wondjes).

  zondag 10 maart 2013 @ 12:09:59 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123859967
Gaat het goed, Sweetpea?
The love you take is equal to the love you make.
pi_123864192
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:09 schreef Lienekien het volgende:
Gaat het goed, Sweetpea?
Hij rende van de badkamer (waar ik was) naar de keukendeur vandaag... Hij denkt echt dat hij naar buiten mag (in deze sneeuw, met zo'n kale poot, met metaal erin... Die kat is niet goed wijs!)

Hij baalt, maar is wel weer speels en knuffelig, dus volgens mij gaat het perfect.
  zondag 10 maart 2013 @ 13:51:16 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123864214
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_123874424
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hij rende van de badkamer (waar ik was) naar de keukendeur vandaag... Hij denkt echt dat hij naar buiten mag (in deze sneeuw, met zo'n kale poot, met metaal erin... Die kat is niet goed wijs!)

Hij baalt, maar is wel weer speels en knuffelig, dus volgens mij gaat het perfect.
Beter! ^O^
  zondag 10 maart 2013 @ 18:04:46 #86
244933 trovey
Nachtoele
pi_123875579
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hij rende van de badkamer (waar ik was) naar de keukendeur vandaag... Hij denkt echt dat hij naar buiten mag (in deze sneeuw, met zo'n kale poot, met metaal erin... Die kat is niet goed wijs!)

Hij baalt, maar is wel weer speels en knuffelig, dus volgens mij gaat het perfect.
Weet dat beest veel als hij zich goed voelt. :P Fijn om te horen dat het goed gaat. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123886334
Godver! :( een van onze poezen (Smackie) heeft vandaag al 2x een hoestaanval gehad! Het klinkt alsof er slijm in de luchtwegen zit waarin ze zich verslikt en dat wil ze wegkuchen, zoals een mens de keel schraapt.


De moederpoes heeft haar hele leven al last van een piepje tijdens het admhalen terwijl ze slaapt, vooral rond de winter...
Ik merkte ook elk jaar dat de andere katten ook regelmatig kuchen tegen de winter aan elk jaar maar niet zoals Smack dat nu doet!

Ze hebben nooit last gehad van andere symptomen zoals natte oogjes, zichtbaar slijm andere ontlasting ect..
Gewoon puur het kuchen zo af en toe.

Heeft iemand hier ervaring mee, dat de kat met winters weer vaker kucht zonder andere symptomen van bijv niesziekte?
Ik zie het alweer voor me dat ik straks met alle 5 de katten op spreekuur mag komen en de hoofdprijs mag betalen voor een onderzoekje en een pilletje voor elke kat apart...

Gisteravond hebben wij bezoek gehad en die persoon is ook afgelopen week met haar kat en hond bij de dierenarts geweest, is er een mogenlijkheid dat die persoon via jas of schoenen een virus mee naar mijn huis heeft genomen?


Ik maak me zorgen :(
  zondag 10 maart 2013 @ 21:37:09 #88
244933 trovey
Nachtoele
pi_123886591
Katten kunnen een luchtweginfectie krijgen zonder zoiets als niesziekte te hebben. ;) Net zoals honden ook een luchtweginfectie kunnen krijgen zonder meteen kennelhoest te hebben. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123886934
Dit is van vanmorgen,
Had net nieuw kattengras neergezet daarom met zn alle om die bak :P (edit, nevermind, had de eerste helft afgeknipt omdat het filmpje anders zo lang was)
Nadat Smackie gras had gegeten liep ze kuchend weg, vanmiddag nergens last van totdat ze net brokjes ging eten en toen zat ze net zoals op het filmpje

View My Video

[ Bericht 9% gewijzigd door deadly_kiss op 10-03-2013 21:49:56 ]
pi_123887346
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:37 schreef trovey het volgende:
Katten kunnen een luchtweginfectie krijgen zonder zoiets als niesziekte te hebben. ;) Net zoals honden ook een luchtweginfectie kunnen krijgen zonder meteen kennelhoest te hebben. :P
Oke, en dit is misschien prima op te lossen met antibiotica toch?
  zondag 10 maart 2013 @ 21:55:37 #91
244933 trovey
Nachtoele
pi_123887652
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:51 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Oke, en dit is misschien prima op te lossen met antibiotica toch?
Als het geen spriet kattegras is wat ergens vast zit wel ja. Heb even naar het filmpje gekeken en ik zou, als ik jou was, even afwachten of het over een paar dagen nog zo is voordat je meteen naar de dierenarts rent en het blijkt niets te zijn. Als het echt een infectie is dan blijft dit wel zo doorgaan maar het is niet meteen een noodsituatie waarmee je morgen meteen om 8.00 uur bij de dierenarts moet zijn. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123887975
Ik bel eerst en leg het verhaal uit, met mn katten naar de dierenarts gaan doe ik alleen als het ECHT niet anders kan....
Altijd weer 5 dagen rellen in huis daarna, omdat er eentje naar dierenarts ruikt :P

Maar ze zat echt zeker 10 minuten zo te proesten en raar te slikken met een gestrekte nek!
Ik hoorde ook duidelijk slijm zitten omdat ze probeerde normaal te ademen maar dat lukte dus niet.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:09:14 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123888487
Heb je al in haar bek gekeken?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123889186
Ja ik zie niks, er is helemaal niks geks te zien aan haar uiterlijk of gedrag alleen dat kuchen dus :)
pi_123917327
Ik heb 2 poezen mee genomen naar de dierenarts, de moederpoes met het piepje als ze slaapt en de poes uit het filmpje...

Ze hebben geen verhoging of een teken van infectie of ontsteking.. ze hebben wel geirriteerde klieren in de nek en geiriteerde luchtwegen.

De oorzaak komt waarschijnlijk door het weer, afgelopen week is het weer kouder geworden en de verwarming stookt thuis dus weer lekker door! Omdat de katten graag bij de verwarming liggen ( het liefst nog met het bekje TUSSEN de verwarmingsplaten :P )is het kuchje dus terug gekomen door de droogte.
Ik heb al meerdere soorten waterbronnen in huis voor de luchtvochtigheid maar dat helpt niet genoeg als de katten zo dicht op de verwarming gaan liggen :)

De mama poes die half siamees is, heeft altijd al een kuchje gehad en waarschijnlijk hebben haar kinderen hier wat van ge'erft :P
Zodra de lente komt zal het probleem weer verdwijnen en tot die tijd kan ik een homeopatisch middel proberen voor de luchtwegen.

Ohja, en de kat uit het filmpje heeft waarschijnlijk een grasspriet in haar keel gehad en daardoor is de kriebel acuut opgetreden en de rest van de dag gebleven.


En nog wat positiefs, dit was de eerste keer dat ik alleen een consult hoefde af te rekenen...
en dat de arts mij zelfs adviseerde om die homeopatische zooi online te kopen vanwege de prijs wtf :D
pi_123917643
Dus toch waarschijnlijk een grasspriet voor dat filmpje. :P Mooi om te horen dat het verder meevalt. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123917961
Ja indd... wat mijn katten betreft ben ik een dramaqueen bij zoiets :D
Ik zag het al voor me, besmettelijk virus ofzo waardoor alle 5 de katten in een aparte ruimte moesten blijven..
3x per dag pillen en alles ontsmetten :P

maar beter voor niks naar de dierenarts dan andersom!
Mijn oude dierenarts zei dat Midas 2jaar geleden zijn pootje verstapt had en dat het vanzelf over moest gaan..
Maar door mijn overbezorgdheid kwam ik er 2 weken later achter zijn hij een kunst pees nodig had omdat hij nooit meer zou kunnen lopen op die poot :)


Konden die diertjes maar mensentaal spreken :P
pi_123918912
Goed te horen dat het vals alarm was! Maar ik ben ook altijd extreem oplettend als het om m'n katten gaat. Niet dat ik om het minst of geringste naar de dierenarts sprint, maar als er een iets anders reageerd dan normaal, gaan gelijk al mijn bellen rinkelen en verlies ik hem niet meer uit het oog totdat ik zeker weet dat het vals alarm is (anders, hup naar de dierenarts...)

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:00 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik bel eerst en leg het verhaal uit, met mn katten naar de dierenarts gaan doe ik alleen als het ECHT niet anders kan....
Altijd weer 5 dagen rellen in huis daarna, omdat er eentje naar dierenarts ruikt :P
Toen we die Kleine ophaalden, zei de dierenarts ook dat ik hem beter even apart kon houden omdat hij naar dierenarts rook en de andere kat hem mogelijk niet zou willen accepteren. Het was eerder andersom... De Rooie wilde even snuffelen, maar kreeg me dan toch een haal over z'n neus...
pi_123946646
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Goed te horen dat het vals alarm was! Maar ik ben ook altijd extreem oplettend als het om m'n katten gaat. Niet dat ik om het minst of geringste naar de dierenarts sprint, maar als er een iets anders reageerd dan normaal, gaan gelijk al mijn bellen rinkelen en verlies ik hem niet meer uit het oog totdat ik zeker weet dat het vals alarm is (anders, hup naar de dierenarts...)

[..]

Toen we die Kleine ophaalden, zei de dierenarts ook dat ik hem beter even apart kon houden omdat hij naar dierenarts rook en de andere kat hem mogelijk niet zou willen accepteren. Het was eerder andersom... De Rooie wilde even snuffelen, maar kreeg me dan toch een haal over z'n neus...
Hahah grappig, toen de rooie hier "geholpen"was, en weer thuiskwam wou de ander meteen er bovenop, spelen! Had niet het idee dat het aparte geurtje ook maar enigszins opviel :P
  woensdag 13 maart 2013 @ 08:49:47 #100
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_123993797
Vorige week met het goede weer zijn onze kleine monsters voor het eerst buiten geweest.
Eergisteren viel mij op dat eentje een zwart puntje op hun neus had, dacht iets van een vlo ofzo dus heb het gepakt. Na het derde puntje wat ik bij beide vond viel het kwartje... een teek :{
Toen ging ik ze eens goed controleren... Pff.. mijn kater heeft zeker 15 teken rond zijn pootjes.
Meteen een tekentang gehaald en ben fanatiek begonnen, maar die kleintjes op de tenen laten ze me amper pakken. Dus elk uur een paar proberen los te trekken, jakkes :r

Iemand nog tips in het pakken van die krengen en het voorkomen voor de toekomst.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:08:49 #101
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_123994142
Net als anti vlooien middelen heb je ook anti tekenmiddelen. Soms zelfs gecombineerd (dus werkende voor beide) ik zou je dierenarts eens vragen wat ze hebben.

Ik gebruik stronghold (alleen verkrijgbaar bij dierenarts), sinds een jaar en heb geen parasiet van welke vorm dan ook meer gezien
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:17:00 #102
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_123994312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef superkimmi het volgende:
Net als anti vlooien middelen heb je ook anti tekenmiddelen. Soms zelfs gecombineerd (dus werkende voor beide) ik zou je dierenarts eens vragen wat ze hebben.

Ik gebruik stronghold (alleen verkrijgbaar bij dierenarts), sinds een jaar en heb geen parasiet van welke vorm dan ook meer gezien
Ik had nog 2 pipetjes Frontline liggen dus die heb ik meteen gebruikt. Maar ben er niet geheel tevreden over dus zal opzoek gaan naar iets anders, hoor altijd wel goede verhalen over Stronghold.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:19:03 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123994358
Wij gebruiken stronghold, fijn spul en werkt lang :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:20:16 #104
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_123994382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Ik had nog 2 pipetjes Frontline liggen dus die heb ik meteen gebruikt. Maar ben er niet geheel tevreden over dus zal opzoek gaan naar iets anders, hoor altijd wel goede verhalen over Stronghold.
Ja, frontline was tot een twee jaar geleden ontzettend goed spul, maar ook parasieten evolueren en beginnen daar resistent voor te raken
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_123994468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:20 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja, frontline was tot een twee jaar geleden ontzettend goed spul, maar ook parasieten evolueren en beginnen daar resistent voor te raken
Frontline werkte bij ons gewoon niet goed de laatste keer dat ze vlooien hebben gehad +- 1 jaar geleden. We gebruiken sinds Stronghold van de dierenarts en geen enkel probleem meer gehad.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:24:19 #106
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_123994490
dat bedoel ik dus :P Ben ook helemaal ove rop stronghold.. en over een x aantal jaar moeten ze weer wat nieuws verzinnen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:25:22 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_123994516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:24 schreef superkimmi het volgende:
dat bedoel ik dus :P Ben ook helemaal ove rop stronghold.. en over een x aantal jaar moeten ze weer wat nieuws verzinnen
Daarom dus altijd met beleid ontvlooien, maar ook zeker ontwormen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_123995652
1 van onze poezen heeft een witte vlek op haar iris, vrijdag maar eens naar laten kijken.

Word er nu al naar van, mijn grote vriend(in)... ;(

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:27:22 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123998303
Oh, zoals je peozenbeest ligt, doet me dat denken aan Polle. Die lag altijd op die manier in haar hangmand voor de verwarming met zo'n zelfde bekkie O+
Hoop dat alles goed komt met je poezenmeiske O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_123998522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:27 schreef SEMTEX het volgende:
Oh, zoals je peozenbeest ligt, doet me dat denken aan Polle. Die lag altijd op die manier in haar hangmand voor de verwarming met zo'n zelfde bekkie O+
Hoop dat alles goed komt met je poezenmeiske O+
Hoop ’t ook!

Waarschijnlijk maak ik me teveel zorgen nu maar ’t idee alleen al dat ze misschien iets ernstigs heeft maakt me bijna misselijk.
Haar zusje zou het ook echt niet trekken zonder haar denk ik, buiten ’t feit dat ook ik en mijn vriendin er kapot van zouden zijn natuurlijk.

Het helpt ook niet mee dat de laatste keer dat ik met een kat naar de arts ging er kattenleukemie werd ontdekt. ;(

Maar goed, laat ik eerst eens het doktersbezoek afwachten. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_123998627
Succes PBateman. Hopelijk valt het mee.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_124046677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef superkimmi het volgende:
Net als anti vlooien middelen heb je ook anti tekenmiddelen. Soms zelfs gecombineerd (dus werkende voor beide) ik zou je dierenarts eens vragen wat ze hebben.

Ik gebruik stronghold (alleen verkrijgbaar bij dierenarts), sinds een jaar en heb geen parasiet van welke vorm dan ook meer gezien
Stronghold beschermt volgens mij niet tegen teken hoor! Wij gebruiken al een tijdje advantage. Ook supergoed. Koop het wel online bij dierapotheker.nl scheelt toch weer een paar euro zeker met de anti-blaasgruis voeding. ;)
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:33:22 #113
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_124050921

Ben nog steeds op tekenjacht.. heb er waarschijnlijk al zo'n 35 weggehaald. En helaas zitten er nog een aantal, maar mijn katten beginnen te piepen en krabben als ik ze te lang vasthoud. :'(
Het zijn allemaal hele mini teken en ze zitten overal. Op de oren, bij de neus, tussen de teentjes en op de poten. En dat zijn de plekken met witte haren of dunne haren, dus ik ben benieuwd wat er onder de dikke zwarte vacht zit :?
Ben u niet meer zo happig om ze straks met beter weer naar buiten te sturen.. als ze nu al zo vol zitten dat betekent dat er veel in mijn tuin wonen. :r
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 15:43:40 #114
184769 crew  Deisyy
pi_124051325
Mijn kat wordt kaal! :o

Na diverse verstoppingen, ontstekingen, opnames is bijna 2 jaar geleden mijn rode kater vanwege zijn blaasgruis geopereerd en daarbij zijn piemel verwijderd, waarmee een stressvolle periode is afgesloten. Sindsdien gaat het prima met hem, het is een gezellige en speelse kat, alleen begon hij zich na de operatie overmatig te wassen in de buurt van de operatieplek. Dit gebeurt echt op een obsessieve manier, het ene moment is hij nog aan het spelen en dan laat hij zich ineens op zijn kont vallen om zich als een dolle tussen zijn poten te likken met als gevolg dat van een grote plek op zijn buik de haartjes weg zijn.

Wie herkent dit en wat zou ik er aan kunnen doen?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_124052477
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:43 schreef Deisyy het volgende:
Mijn kat wordt kaal! :o

Na diverse verstoppingen, ontstekingen, opnames is bijna 2 jaar geleden mijn rode kater vanwege zijn blaasgruis geopereerd en daarbij zijn piemel verwijderd, waarmee een stressvolle periode is afgesloten. Sindsdien gaat het prima met hem, het is een gezellige en speelse kat, alleen begon hij zich na de operatie overmatig te wassen in de buurt van de operatieplek. Dit gebeurt echt op een obsessieve manier, het ene moment is hij nog aan het spelen en dan laat hij zich ineens op zijn kont vallen om zich als een dolle tussen zijn poten te likken met als gevolg dat van een grote plek op zijn buik de haartjes weg zijn.

Wie herkent dit en wat zou ik er aan kunnen doen?
Is een fysieke oorzaak voor dit gedrag al uitgesloten door de dierenarts ?
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 16:27:16 #116
184769 crew  Deisyy
pi_124052965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Is een fysieke oorzaak voor dit gedrag al uitgesloten door de dierenarts ?
Toen in september de huisarts bij ons thuis kwam voor de jaarljikse inenting ben ik begonnen over het regelmatig wassen en heeft hij de kat onderzocht, maar kon toen geen bijzonderheden vinden. Ik gok zelf dat het PTS is :') (post traumatisch likken).
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:50:53 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124053832
fantoompijn...
pi_124057683
Edit: er ging iets mis. Waardoor ik de laatste posten niet zag.

Je kan ze vrij makkelijk pakken als ze zich vast hebben gezogen. Pincet erbij en eruit trekken. Nasty beesten. Die foto. Kriebels. :X
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 19:17:20 #119
184769 crew  Deisyy
pi_124058711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:50 schreef SiGNe het volgende:
fantoompijn...
Ja ik heb zelf ook al aan een fantoomachtig iets gedacht, maar ik niet de indruk dat hij pijn heeft.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:34:48 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_124065700
Ik heb gebraden en gekruid varkensvlees over, maar dat kan ik zeker beter niet aan mijn katten geven, of wel?
pi_124065891
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
Ik heb gebraden en gekruid varkensvlees over, maar dat kan ik zeker beter niet aan mijn katten geven, of wel?
Gekruid zou ik sowieso niet geven.
All good things are wild and free.
pi_124065906
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
Ik heb gebraden en gekruid varkensvlees over, maar dat kan ik zeker beter niet aan mijn katten geven, of wel?
Het enige foute hieraan is dat het gekruid is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:39:23 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_124065930
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:38 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Gekruid zou ik sowieso niet geven.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het enige foute hieraan is dat het gekruid is.
Daar was ik al bang voor ;(
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:40:19 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_124065982
Maar varkensvlees op zich kan dus wel?
pi_124066153
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:40 schreef remlof het volgende:
Maar varkensvlees op zich kan dus wel?
Het zou mijn voorkeur niet hebben maar als het echt door en door gaar is....die ham die mijn katten zo vaak uit de koelkast hebben gestolen heeft ze verder geen kwaad gedaan. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:45:55 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_124066270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:43 schreef trovey het volgende:

[..]

Het zou mijn voorkeur niet hebben maar als het echt door en door gaar is....die ham die mijn katten zo vaak uit de koelkast hebben gestolen heeft ze verder geen kwaad gedaan. :')
Ja ik geef ze ook wel eens stukjes ham bij het ontbijt, maar zelf gebraden varkensvlees?
pi_124066388
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik geef ze ook wel eens stukjes ham bij het ontbijt, maar zelf gebraden varkensvlees?
Ik geef ze niets hè, ze pakken het hier zelf. :') Ik zou het vlees gewoon lekker zelf opeten en je katten gewoon kattenvoer en kattensnoepjes geven wat ook voor ze bedoeld is.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:51:21 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_124066564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:48 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik geef ze niets hè, ze pakken het hier zelf. :') Ik zou het vlees gewoon lekker zelf opeten en je katten gewoon kattenvoer en kattensnoepjes geven wat ook voor ze bedoeld is.
Dat doe ik ook. En het gekruide varkensvlees dat over is ligt in aluminiumfolie in de koelkast.

Dan maar voor bij de borrel :')
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:52:05 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_124066604
Maar hoe jatten je katten ham *uit* de koelkast? :o
pi_124073992
quote:
11s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:52 schreef remlof het volgende:
Maar hoe jatten je katten ham *uit* de koelkast? :o
Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen. :') Oplossing is dan een kinderslot op de deur doen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 14 maart 2013 @ 23:51:54 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124074125
En hoe komt de ham dan uit de verpakking?
The love you take is equal to the love you make.
pi_124075621
verpakkingen open krijgen van een stuk eten wat lekker ruikt lukt bijna elke kat.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 07:23:26 #133
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124080168
Hier lag laatst heel de kamer onder het meel, ze hadden een doos cakemix gevonden :X .


quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik geef ze ook wel eens stukjes ham bij het ontbijt, maar zelf gebraden varkensvlees?
Eentje geef ik weleens stukjes grillworst of als ik die zelf aan het snoepen ben, zonder de gekruide rand natuurlijk. Of kleine stukjes kaas.

De andere lust eigenlijk niets, die eet brokjes en kattensnoepjes, maar vlees en andere dingen hoeft ze niet lijkt het wel.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_124087586
Er zit dus idd. een vlekje op de lens van 't rechteroog maar niets om ons zorgen om te maken, oog is verder schoon en de andere is helemaal goed.
Verder zijn haar oren wel ontstoken, daar hebben we zalfjes voor gekregen, verder is de poes kerngezond gelukkig. O+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:15:07 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124088930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen. :') Oplossing is dan een kinderslot op de deur doen. :P
O+

Ik vertelde vorige week over een harmonicadeur die ze steeds open kregen. Inmiddels heb ik ook aan de onderkant een haakje gezet en ze kunnen er niet meer uit :P. Wel vliegen ze nu direct naar beneden zodra de deur een keer opengaat :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:15:19 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124088938
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Er zit dus idd. een vlekje op de lens van 't rechteroog maar niets om ons zorgen om te maken, oog is verder schoon en de andere is helemaal goed.
Verder zijn haar oren wel ontstoken, daar hebben we zalfjes voor gekregen, verder is de poes kerngezond gelukkig. O+
Fijn *O*
Niet meer actief op Fok!
pi_124089125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen. :') Oplossing is dan een kinderslot op de deur doen. :P
Hier ook zo een ;)
Gelukkig hebben wij een hoge koelkast met onderaan een vriesvak. Dat is echt niet interessant wat daar in ligt. Voordat wij een nieuwe keuken kregen maakten ze de deurtjes wel op die manier open. /zucht. Nu gelukkig schuiflades.

De katten hebben de hond wel geleerd hoe hij de deur kan opendoen met zijn pootje als de deur op een kier staat.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:25:36 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_124089339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Hier ook zo een ;)
Gelukkig hebben wij een hoge koelkast met onderaan een vriesvak. Dat is echt niet interessant wat daar in ligt. Voordat wij een nieuwe keuken kregen maakten ze de deurtjes wel op die manier open. /zucht. Nu gelukkig schuiflades.

De katten hebben de hond wel geleerd hoe hij de deur kan opendoen met zijn pootje als de deur op een kier staat.
Ze vonden ook de diepvriesdeur wel een keer intgeressant maar hoe groot was de telerurstelling toen er laden inzaten en er niets te roven viel, nooit weer gedaan. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

O+

Ik vertelde vorige week over een harmonicadeur die ze steeds open kregen. Inmiddels heb ik ook aan de onderkant een haakje gezet en ze kunnen er niet meer uit :P. Wel vliegen ze nu direct naar beneden zodra de deur een keer opengaat :').
Deurkrukken staan hier staandaard in de schuine stand (d.w.z. niet open te maken door kat) maar ik kan wel eens proberen om die weer normaal te zetten, Balinees is alweer een tijdje overleden en de anderen maken geen aanstalten....tot ik natuurlijk de kruk omzet. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124093985
@ PBateman1978 Gelukkig dat het niks ernstigs is!!

@ Trovey, mijn oude kat kon ook als de beste deuren openmaken. De nieuwe die ik nu heb gelukkig niet. Zitten ook nooit echt op het aanrecht en jatten (nog) niks.

Kat bij mijn moeder vroeger thuis jatte zo de vleeswaren tussen je broodje vandaan. Haha. Liep je ff weg. Nam je daarna een hap van je broodje. En dan gewoon een hap met alleen brood. Zat zij in een hoek je vlees op te vreten. Kat van m'n broertje presteert het om uit een hete pan op het vuur de kip te jatten als je ff niet oplet :D

Mijn katten zijn daarbij gelukkig erg braaf. Ze mogen eigenlijk niks vanwege de blaasgruis. Alleen is de ene kat echt dol op cheetos chipitos en buggles. Dus wanneer we dat in huis hebben krijgt hij altijd 1 heel klein stukje. Meneer kijkt dan zooooo zielig :) Heel slecht, maar ja kan het soms gewoon niet laten.
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 15:40:21 #140
184769 crew  Deisyy
pi_124094483
Mijn kat heeft ook eens een speklapje uit de nog hete jus gevist en ik heb ook nog ergens een foto dat hij uit de pan met zuurkool snoept, tegenwoordig zorgen we er wel voor dat hij niet meer zo makkelijk bij ons eten kan, want het is gewoon niet goed voor een kat met blaasgruis.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:41:51 #141
244933 trovey
Nachtoele
pi_124094550
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:29 schreef CaveCanem het volgende:
@ PBateman1978 Gelukkig dat het niks ernstigs is!!

@ Trovey, mijn oude kat kon ook als de beste deuren openmaken. De nieuwe die ik nu heb gelukkig niet. Zitten ook nooit echt op het aanrecht en jatten (nog) niks.

Kat bij mijn moeder vroeger thuis jatte zo de vleeswaren tussen je broodje vandaan. Haha. Liep je ff weg. Nam je daarna een hap van je broodje. En dan gewoon een hap met alleen brood. Zat zij in een hoek je vlees op te vreten. Kat van m'n broertje presteert het om uit een hete pan op het vuur de kip te jatten als je ff niet oplet :D

Mijn katten zijn daarbij gelukkig erg braaf. Ze mogen eigenlijk niks vanwege de blaasgruis. Alleen is de ene kat echt dol op cheetos chipitos en buggles. Dus wanneer we dat in huis hebben krijgt hij altijd 1 heel klein stukje. Meneer kijkt dan zooooo zielig :) Heel slecht, maar ja kan het soms gewoon niet laten.
Die van mij zitten me aan te kijken met een blik van "Wat mot je, rot op }:| " :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:48:20 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_124094869
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen. :') Oplossing is dan een kinderslot op de deur doen. :P
Wtf? _O-
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:49:35 #143
244933 trovey
Nachtoele
pi_124094931
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Wtf? _O-
Als ik nu even niet oplet en het slot vergeet zitten ze weer in de koelkast, elke dag even proberen of de blikjesopener al dement aan het worden is. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:35:28 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124103940
Een van mijn binnenkatten is naar buiten ontsnapt, degene die nog gechipt moest worden. Ze kon al een uur weg zijn toen ik erachter kwam. Buiten wezen roepen en zoeken, geen respons :'( weet niet echt waf te doen nu.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:39:58 #145
244933 trovey
Nachtoele
pi_124104175
Amivedi bellen, dierenambulance en asiel. ;) Ik had een ooit ontsnapte binnenkat binnen 2 uurtjes terug, mevrouw was in de tuin van mensen verderop in de straat gaan zitten miauwen dat ze de weg kwijt was en die hadden haar laten ophalen door de dierenambulance.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:44:52 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124104414
Oh shit, V.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 19:46:18 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124104505
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:35 schreef Viking84 het volgende:
Een van mijn binnenkatten is naar buiten ontsnapt, degene die nog gechipt moest worden. Ze kon al een uur weg zijn toen ik erachter kwam. Buiten wezen roepen en zoeken, geen respons :'( weet niet echt waf te doen nu.
Weet je het heel zeker? Ze kan niet in een kast verstopt zitten of zo? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_124104542
Wat een kutnieuws hier de laatste tijd zeg :([ ik hoop dat ze snel weer terug is viking!

Ik heb wel een leuk nieuwtje,

Op mn werk werd elk jaar en soort van evenement georganiseerd om brokjes en geld in te zamelen voor Midas maar die was 3 jaar geleden stopgezet wegens bezuinigingen.
8 mei wordt onze Midas 15 jaar (ik dacht vorig jaar al maar er was een rekenfoutje gemaakt :P ) en daarom zal er in het 4e kwartaal van dit jaar toch weer een evenement georganiseerd worden als een soort van dekking voor Midas zn pensioen :D
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:59:10 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124105155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:46 schreef senesta het volgende:

[..]

Weet je het heel zeker? Ze kan niet in een kast verstopt zitten of zo? :@
nee ik was in de keuken, kwam boven en zag de tweede kat op de trap zitten. Deur boven niet goed dichtgedaan. Intussen was de deur beneden wel open dus waarschijnlijk is ze naar buiten geglipt. Enige andere optie is nog dat ze in het kantoor vd huisbaas zit, maar dat hoor ik dan ook niet (ben slechthorend) en dan kan ze er pas morgen uit.

Hele huis gecheckt, drie keer buiten lopen roepen met snoepjes, maar geen respons. En het is een gestrest beestje, niets voor haar om op pad te gaan. En nu is het donker dus ik zie ook niets. Ga straks als de winkel dicht is nog een rondje doen, maar geen idee waar te beginnen. Kan alleen maar hopen dat ze straks of morgen weer voor de deur zit. Was al eerder een kat kwijt in mijn oude huis en die zat in een hoekje te piepen.

Ik vind het zo zielig :'( moet er ook niet aan denken als ze niet meer terugkomt....
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:26:10 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124106432
Ze is terecht. Hoorde haar miauwen vanuit het kantoor van de huisbaas en de winkel is net een halfuurtje dicht. Wat een muts is het ook. Heb hem net even gesmst om te vragen of er kans is haar vanavond te bevrijden en anders moet ze wachten tot morgenochtend :X arm beest. En stom beest. Ga dan ook niet op onderzoek uit!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:26:44 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124106468
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef Viking84 het volgende:
Ze is terecht. Hoorde haar miauwen vanuit het kantoor van de huisbaas en de winkel is net een halfuurtje dicht. Wat een muts is het ook. Heb hem net even gesmst om te vragen of er kans is haar vanavond te bevrijden en anders moet ze wachten tot morgenochtend :X arm beest. En stom beest. Ga dan ook niet op onderzoek uit!
Phew!
The love you take is equal to the love you make.
pi_124106585
Mijn katten trillen heel erg als ze lekker ontspannen liggen. De ene keer,wel meer als de andere. Hebben jullie dit ook weleens bij jullie katten gezien?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:31:56 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124106793
Had ik maar meteen bij de deur gecheckt. Halfuurtje geleden was er nog iemand in de winkel.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 20:37:08 #154
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124107093
Mochten er mensen in de buurt van Biddinghuizen wonen... zouden jullie uit willen kijken naar deze prachtige kater. Hij was uit logeren en is ontsnapt..

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:38:21 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124107171
Ik maak me wel zorgen want ze zit wel zonder water dan tot morgenochtend 9 uur. Hoop maar dat die kerel reageert... :{
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 20:38:35 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124107181
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:31 schreef Viking84 het volgende:
Had ik maar meteen bij de deur gecheckt. Halfuurtje geleden was er nog iemand in de winkel.
:D Die zal voorlopig wel niet meer op onderzoek uitgaan :P Ik ben blij dat ze gevonden is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 20:39:15 #157
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124107219
Misschien kun je die man vragen of hij ook een kattenbak daar heeft staan, gewoon om hem even te stimuleren :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:50:39 #158
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124107717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn katten trillen heel erg als ze lekker ontspannen liggen. De ene keer,wel meer als de andere. Hebben jullie dit ook weleens bij jullie katten gezien?
Trillen als in dromen?
Dat doet de onze heel erg.
En schokken. En smakken. Ik denk dat ze dan lekker op een duif ligt te kauwen in haar dromen. :9 :z
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 20:58:11 #159
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_124108078
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef Viking84 het volgende:
Ze is terecht. Hoorde haar miauwen vanuit het kantoor van de huisbaas en de winkel is net een halfuurtje dicht. Wat een muts is het ook. Heb hem net even gesmst om te vragen of er kans is haar vanavond te bevrijden en anders moet ze wachten tot morgenochtend :X arm beest. En stom beest. Ga dan ook niet op onderzoek uit!
Wees blij dat het goed afloopt :) en een onderzoekende kat is juist goed.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:04:48 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124108398
Huisbaas komt ff langs om haar te bevrijden :@ voel me wel echt lullig want woon hier net twee weken :')
Niet meer actief op Fok!
pi_124108566
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:04 schreef Viking84 het volgende:
Huisbaas komt ff langs om haar te bevrijden :@ voel me wel echt lullig want woon hier net twee weken :')
Kan gebeuren toch?
Fijn die huisbaas!
pi_124108794
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef Viking84 het volgende:
Ze is terecht. Hoorde haar miauwen vanuit het kantoor van de huisbaas en de winkel is net een halfuurtje dicht. Wat een muts is het ook. Heb hem net even gesmst om te vragen of er kans is haar vanavond te bevrijden en anders moet ze wachten tot morgenochtend :X arm beest. En stom beest. Ga dan ook niet op onderzoek uit!
Blij dat hij gevonden is!

Alleen dat laatste? Als de deur goed dicht zat was hij ook niet op onderzoek gegaan ;)
All good things are wild and free.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:20:06 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124109051
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:13 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Blij dat hij gevonden is!

Alleen dat laatste? Als de deur goed dicht zat was hij ook niet op onderzoek gegaan ;)
:P

Jammer alleen dat ik nu niet weet of ik hem niet goed had afgesloten of dat ze ondanks alles wisten te ontsnappen. Dus ik sluit ze morgen even op in een kamer en ga het zondag als de winkel dicht is even testen. Huisbaas, kom nou!
Niet meer actief op Fok!
pi_124109323
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Trillen als in dromen?
Dat doet de onze heel erg.
En schokken. En smakken. Ik denk dat ze dan lekker op een duif ligt te kauwen in haar dromen. :9 :z
Nee ze trillen juist als ze wakker zijn. En als ze slapen is het over. Echt heel raar!
pi_124109369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Om ook nog maar even over het chippen mee te praten. Sophie is ook een binnenkat maar goed, ze kunnen altijd ontsnappen. En als ik dan al zie hoeveel zwarte katten precies op Sophie lijken ben ik blij dat ze gechipt is. Want ik dacht dat Sophie redelijk uniek was met haar witje plukje haar op dr borst, maar als je toch ziet hoeveel zwarte katten dat hebben. Scheelt misschien wel dat ze tussen haar achterpoten op haar buikje ook wat wit heeft en ook een paar verdwaalde witte haartjes hier en daar. Maar ik vraag me af of je haar er qua looks tussen uit pikt. Wss wel als ze miauwt, want Sophie piept meer dan dat ze mauwt :P Wat ik me dan ook afvraag is of de kat ons op zon moment herkent en anders zal gedragen...
Naja hoop het nooit mee te maken :N
Jij hebt mijn poezel! :D Jazz heeft dat ook. beetje wit op borst witte haartjes tussen de achterpoten en hier en daar losse witte haartjes.

Toen de griezel een keen ontsnapt is heb ik een kopie poes van de straat geplukt en mee naar huis genomen. onderweg kwam ik er achter dat dit exemplaar wel iets meer woog dan mijn krielkipje. Toen ik de kloon neerzette keek deze me echt zo aan van "Wtf deed jij nou!"
pi_124109750
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee ze trillen juist als ze wakker zijn. En als ze slapen is het over. Echt heel raar!
Hier trillen ze alleen met hun staart en dan als ze eten krijgen of als mijn vriend en ik thuis komen.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 21:37:21 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124109758
Ze zit weer naast me op de bank *O* ben hier wel erg van geschrokken dus ga nu extra alert zijn en vaker controleren waar ze zijn als ik in de keuken ben.
Niet meer actief op Fok!
pi_124110681
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:37 schreef Viking84 het volgende:
Ze zit weer naast me op de bank *O* ben hier wel erg van geschrokken dus ga nu extra alert zijn en vaker controleren waar ze zijn als ik in de keuken ben.
*O* *O* *O*
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:00:26 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124110879
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:37 schreef Viking84 het volgende:
Ze zit weer naast me op de bank *O* ben hier wel erg van geschrokken dus ga nu extra alert zijn en vaker controleren waar ze zijn als ik in de keuken ben.
Even goed toespreken. }:|

En dan knuffelen. O+
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 22:05:55 #170
184769 crew  Deisyy
pi_124111153
Fijn dat ze weer terecht is, maar ik denk niet dat het de laatste keer is dat ze het geprobeerd heeft :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_124111721
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Jij hebt mijn poezel! :D Jazz heeft dat ook. beetje wit op borst witte haartjes tussen de achterpoten en hier en daar losse witte haartjes.

Toen de griezel een keen ontsnapt is heb ik een kopie poes van de straat geplukt en mee naar huis genomen. onderweg kwam ik er achter dat dit exemplaar wel iets meer woog dan mijn krielkipje. Toen ik de kloon neerzette keek deze me echt zo aan van "Wtf deed jij nou!"
:D _O-
pi_124144434
Even een update van mijn monster.

Hij loopt, hij rent, hij zeurt, hij lijkt weer helemaal zichzelf (behalve dan dat rare ding aan z'n achterpoot...)

Hij is er ondertussen ook achter gekomen (gelukkig!) dat hij niet zelf op mijn bureau kan springen. De bank en stoelen willen nog, maar het bureau is net toch even te hoog... Dus gaat hij naast mij staan (ik zit op m'n bureau stoel), zet zijn nagetljes even lief in mijn been (dus hij staat dan op z'n achterpoten!) en geeft zo'n "ik wil iets" mauwtje. Dan mag ik hem optillen en op m'n bureau zetten.
pi_124180934
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Even een update van mijn monster.

Hij loopt, hij rent, hij zeurt, hij lijkt weer helemaal zichzelf (behalve dan dat rare ding aan z'n achterpoot...)

Hij is er ondertussen ook achter gekomen (gelukkig!) dat hij niet zelf op mijn bureau kan springen. De bank en stoelen willen nog, maar het bureau is net toch even te hoog... Dus gaat hij naast mij staan (ik zit op m'n bureau stoel), zet zijn nagetljes even lief in mijn been (dus hij staat dan op z'n achterpoten!) en geeft zo'n "ik wil iets" mauwtje. Dan mag ik hem optillen en op m'n bureau zetten.
Zie het helemaal voor me! Echt heel fijn dat het zo goed gaat!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:22:36 #174
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124256903
Whehe, mijn katten mogen sinds gisteren in de gang komen, eerst alleen keuken/woonkamer, nu sluipen ze er telkens als de deur open staat heel stilletjes en voorzichtig rond.Er staat helemaal niets, maar toch heel voorzichtig op onderzoek uit :D . Overigens is het wel verboden terrein als ik weg ben of in bed lig, dan alleen kamer/keuken.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_124256974
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:22 schreef DaMook het volgende:
Whehe, mijn katten mogen sinds gisteren in de gang komen, eerst alleen keuken/woonkamer, nu sluipen ze er telkens als de deur open staat heel stilletjes en voorzichtig rond.Er staat helemaal niets, maar toch heel voorzichtig op onderzoek uit :D . Overigens is het wel verboden terrein als ik weg ben of in bed lig, dan alleen kamer/keuken.
waarom is het verboden terrein als er niks staat?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:27:16 #176
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124257066
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

waarom is het verboden terrein als er niks staat?
Omdat ik ze (nog) niet op de slaapkamer wil hebben als ik slaap (dan staat die deur open ipv de kamer deur). En ik wil niet dat ze langs me af naar buiten glippen als ik thuiskom of wegga (al zal dat wel meevallen, maar toch).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:35:11 #177
244933 trovey
Nachtoele
pi_124265975
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:27 schreef DaMook het volgende:

[..]

Omdat ik ze (nog) niet op de slaapkamer wil hebben als ik slaap (dan staat die deur open ipv de kamer deur). En ik wil niet dat ze langs me af naar buiten glippen als ik thuiskom of wegga (al zal dat wel meevallen, maar toch).
Is mij wel een keer overkomen :@ , bruine kat, donker....viel me pas de volgende dag op toen er een kat op de galerij zat die wel heel erg leek op de mijne....meneer was gewoon de hele nacht voor de deur blijven zitten _O- ....tja, het was en is geen buitenkat. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:40:29 #178
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124266266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Is mij wel een keer overkomen :@ , bruine kat, donker....viel me pas de volgende dag op toen er een kat op de galerij zat die wel heel erg leek op de mijne....meneer was gewoon de hele nacht voor de deur blijven zitten _O- ....tja, het was en is geen buitenkat. :')
Ik heb het idee dat die van mij wel eropuit gaan, maar ook heel snel terug zijn :D , als ik nu de balkondeur een stuke open zit er iig een al meteen onder de eettafel :D . De andere komt wel kijken.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:41:16 #179
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124266302
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:35 schreef Viking84 het volgende:
Een van mijn binnenkatten is naar buiten ontsnapt, degene die nog gechipt moest worden. Ze kon al een uur weg zijn toen ik erachter kwam. Buiten wezen roepen en zoeken, geen respons :'( weet niet echt waf te doen nu.
Rondjes lopen om je huis, steeds een groter rondje.
Katten lopen verder weg dan je denkt, Jiro zat ook een keer helemaal aan de andere kant van de flat op een parkeerterrein, gelukkig had ik 'm redelijk snel weer gevonden.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:45:27 #180
244933 trovey
Nachtoele
pi_124266528
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:40 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die van mij wel eropuit gaan, maar ook heel snel terug zijn :D , als ik nu de balkondeur een stuke open zit er iig een al meteen onder de eettafel :D . De andere komt wel kijken.
Die kat is twee keer de voordeur uitgelopen met als resultaat het genoemde de eerste keer en de tweede keer bleef hij steken in het trappenhuis, hij kwam daar de buurvrouw tegen en ze trof hem aan met de soepelheid van een plank....hij was helemaal verstijfd toen ik hem oppakte dus het is geen held....thuis heeft hij echter de grootste bek. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:50:59 #181
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124266838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Rondjes lopen om je huis, steeds een groter rondje.
Katten lopen verder weg dan je denkt, Jiro zat ook een keer helemaal aan de andere kant van de flat op een parkeerterrein, gelukkig had ik 'm redelijk snel weer gevonden.
Mjah dat risico wil ik dus vermijden door ze gewoon helemaal binnen te houden en balkon af te zetten. Al zou een rondje op de gallerij aan de riem misschien geen kwaad kunnen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:53:19 #182
244933 trovey
Nachtoele
pi_124266988
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:50 schreef DaMook het volgende:

[..]

Mjah dat risico wil ik dus vermijden door ze gewoon helemaal binnen te houden en balkon af te zetten. Al zou een rondje op de gallerij aan de riem misschien geen kwaad kunnen.
Afgezet balkon werkt prima hoor, ze weten hier niet beter en genieten lekker van het zonnetje....nu nog een extra stoel voor de eigenaar erbij. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:54:25 #183
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124267045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Afgezet balkon werkt prima hoor, ze weten hier niet beter en genieten lekker van het zonnetje....nu nog een extra stoel voor de eigenaar erbij. :')
Whehe dat merk ik als ik opsta vanaf welke plek dan ook, meteen ligt er een kat op die plek :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:55:15 #184
244933 trovey
Nachtoele
pi_124267102
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef DaMook het volgende:

[..]

Whehe dat merk ik als ik opsta vanaf welke plek dan ook, meteen ligt er een kat op die plek :D .
Probleem is hier dat als ik die derde stoel erbij zet de chihuahua erop springt en ik die zitplek ook kwijt ben. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:22:20 #185
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124275925
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:50 schreef DaMook het volgende:

[..]

Mjah dat risico wil ik dus vermijden door ze gewoon helemaal binnen te houden en balkon af te zetten. Al zou een rondje op de gallerij aan de riem misschien geen kwaad kunnen.
Ligt denk ik ook aan de kat..
Ik merkte aan Jiro al vrij snel dat ie m'n huis te klein vond en de boel wilde ontdekken.
Ik woon op de eerste verdieping en Jiro kon buiten zien wat er allemaal gebeurde en werd er onrustig door.
Hij werd irritant, viel m'n handen en voeten steeds aan, klom steeds in m'n speakers, dat soort dingen.
Ik heb 'm toen eerst aangelijnd naar buiten gelaten en elke keer een snoepje gegeven toen ik weer met 'm thuis kwam.
Later mocht ie zonder lijn naar buiten (bleef er wel bij kijken) tot ik op een gegeven moment het gevoel had dat ie ook wel zelfstandig naar buiten kon.
Sinds ie naar buiten mag is ie veel rustiger geworden, gaat ook met een paar buurkatten spelen.

Alleen moest ie afgelopen 6 weken wel weer binnen blijvenomdat ie waarschijnlijk aangereden was, hij had z'n bekkenvleugel gebroken.
Meteen werd ie weer irritant..
Inmiddels is z'n bekken hersteld en mag ie weer naar buiten en hij is weer de rust zelve.

Je hebt katten die niet naar buiten durven maar je hebt ook katten die het binnen minder fijn vinden.
Jiro houdt van buiten spelen maar als ik 'm roep komt ie ook weer naar binnen gelukkig.
pi_124280607
Pff ik moet hier even mn verhaal kwijt. (lang verhaal :X :P)

3 weken geleden kreeg mijn kat (van 6 jaar oud) last van af en toe een kuchje en merkte op dat de ademhaling wat sneller ging dan normaal, ze klonk ook wat verstopt/verkouden. Heb het even aangekeken maar ging niet weg dus dierenarts gebeld. Uit de assistente kwam niet meer dan “daar moet de dierenarts naar kijken”. Dus naar de dierenarts gegaan, was erg druk bij het spreekuur. Ik kom binnen, hij laat me amper uitpraten, kijkt in haar bekje en roept gelijk iets over amandelen, prednisolon shot, nog een prik, 10 dagen antibiotica en wegwezen. Had graag willen vragen of ze te dun is omdat ik haar nogal dun vind, maar kreeg de kans niet. Kwam thuis en liep ze alsof ze dronken was, dierenarts gebeld maar nee kwam niet door de medicijnen, ging wel over en dat ging het gelukkig ook.

Het ging daarna op zich wel ok maar ademhaling bleef te snel, je ziet haar lichaampje snel op en neer bewegen en ze begon weer te hoesten, dus gister weer naar de dierenarts. De dierenarts nam nu wel de tijd en liet me nu wel uitpraten. Hij ging naar haar longen en hart luisteren en ook even wegen omdat ik iets over haar gewicht zei en ja nou "kan iets met het hart zijn”, kan ook kloppen met het dronken lopen na het eerste onderzoek, maar daar is dan uiteindelijk een echo voor nodig en dat kan niet in zijn praktijk en “het kunnen ook tumoren zijn maar dan is het gelijk einde verhaal, bij een mens kun je er iets aan doen maar bij een kat of hond is het dan eigenlijk over” uhh wat?? Maar het drong niet eens door en heb maar ok gezegd en 2 medicijnen meegekregen, moet dat proberen en voor ze op zijn moet ik verbetering zien en even terugkomen… Totaal geen vragen verder, geen bloedonderzoek ofzo, niets.

Poes was net weer benauwd na 2 trappen lopen dus ik schrok me weer kapot. Ze eet en drinkt wel netjes, drinkt best veel zelfs maar denk dat dat door een medicijn komt. Ze is op zich wel levendig en speelt nog, maar je merkt wel dat er iets is, dat ze niet lekker in haar vel zit. Kan ook natuurlijk niet verwachten dat medicijnen binnen 2 dagen werken maar ga toch twijfelen.

Is dit normaal bij dierenartsen? Ik kom eigenlijk alleen bij hem en verder heeft poes geen last gehad van erge dingen, op een virusje en een ooginfectie na, maar ik begin nu toch wel te twijfelen of dit normaal is en ben van plan een andere dierenarts te bellen om te kijken wat zij ervan vinden.

Wat vinden jullie, loop ik me nu een partij aan te stellen of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Sorry als het wat lastig weg leest maar beetje van slag enzo :')
pi_124280634
quote:
... of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Als ik je verhaal zo lees zou ik zeker naar een andere dierenarts gaan.
Sterkte d'r mee!
pi_124281353
Bij dit soort dingen zou ik ook naar een 2e arts gaan, desnoods nog naar een 3e! Bah.... sterkte!
pi_124282988
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 02:57 schreef SickBitch het volgende:
Pff ik moet hier even mn verhaal kwijt. (lang verhaal :X :P)

3 weken geleden kreeg mijn kat (van 6 jaar oud) last van af en toe een kuchje en merkte op dat de ademhaling wat sneller ging dan normaal, ze klonk ook wat verstopt/verkouden. Heb het even aangekeken maar ging niet weg dus dierenarts gebeld. Uit de assistente kwam niet meer dan “daar moet de dierenarts naar kijken”. Dus naar de dierenarts gegaan, was erg druk bij het spreekuur. Ik kom binnen, hij laat me amper uitpraten, kijkt in haar bekje en roept gelijk iets over amandelen, prednisolon shot, nog een prik, 10 dagen antibiotica en wegwezen. Had graag willen vragen of ze te dun is omdat ik haar nogal dun vind, maar kreeg de kans niet. Kwam thuis en liep ze alsof ze dronken was, dierenarts gebeld maar nee kwam niet door de medicijnen, ging wel over en dat ging het gelukkig ook.

Het ging daarna op zich wel ok maar ademhaling bleef te snel, je ziet haar lichaampje snel op en neer bewegen en ze begon weer te hoesten, dus gister weer naar de dierenarts. De dierenarts nam nu wel de tijd en liet me nu wel uitpraten. Hij ging naar haar longen en hart luisteren en ook even wegen omdat ik iets over haar gewicht zei en ja nou "kan iets met het hart zijn”, kan ook kloppen met het dronken lopen na het eerste onderzoek, maar daar is dan uiteindelijk een echo voor nodig en dat kan niet in zijn praktijk en “het kunnen ook tumoren zijn maar dan is het gelijk einde verhaal, bij een mens kun je er iets aan doen maar bij een kat of hond is het dan eigenlijk over” uhh wat?? Maar het drong niet eens door en heb maar ok gezegd en 2 medicijnen meegekregen, moet dat proberen en voor ze op zijn moet ik verbetering zien en even terugkomen… Totaal geen vragen verder, geen bloedonderzoek ofzo, niets.

Poes was net weer benauwd na 2 trappen lopen dus ik schrok me weer kapot. Ze eet en drinkt wel netjes, drinkt best veel zelfs maar denk dat dat door een medicijn komt. Ze is op zich wel levendig en speelt nog, maar je merkt wel dat er iets is, dat ze niet lekker in haar vel zit. Kan ook natuurlijk niet verwachten dat medicijnen binnen 2 dagen werken maar ga toch twijfelen.

Is dit normaal bij dierenartsen? Ik kom eigenlijk alleen bij hem en verder heeft poes geen last gehad van erge dingen, op een virusje en een ooginfectie na, maar ik begin nu toch wel te twijfelen of dit normaal is en ben van plan een andere dierenarts te bellen om te kijken wat zij ervan vinden.

Wat vinden jullie, loop ik me nu een partij aan te stellen of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Sorry als het wat lastig weg leest maar beetje van slag enzo :')
Ik zou meteen naar een andere dierenarts gaan! En als je niet weet welke het fijnste voor je is, loop gewoon 'ns bij verschillende dierenartsen binnen, krijg je meteen een eerste indruk van de praktijk. En ik zou zelf sowieso voor een dierenarts gaan die op afspraak werkt, kan het nog wel 'ns wat drukker zijn door spoedgevallen, maar over het algemeen wordt er dan wel meer de tijd genomen. En als een kat met ademhalingsproblemen komt en je dierenarts geeneens even luistert... Over kanker, ik heb 3 katten, 2 hebben een agressieve vorm van kanker gehad. Beide zijn geopereerd en inmiddels is de eerste al bijna 2 jaar kankervrij, de tweede was recent. Ligt natuurlijk wel aan de plek etc., maar naast opereren zijn er ook bij dieren meerdere mogelijkheden. In ieder geval beterschap voor je kat!
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:54:18 #190
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124288988
Zo'n dierenarts zou ik ook niet willen..
Ik heb gelukkig een heel aardig team gevonden, man en vrouw (ook getrouwd met elkaar) en ze hebben veel onderzoeksapparatuur zelf, oa. de echo.
Sterker nog, mijn DA (de man) gaat diverse dierenartsen in Nederland af om daar een dagje te echoën

1e keer dat ik daar met een kat kwam toen bleek alleen wel dat die aan lekkende hartklep had na de echo, een week later heb ik die in moeten laten slapen omdat die daardoor teveel vocht achter de longen had (ademhalingsproblemen)
Als het niet zo snel wat gegaan dan hadden de medicijnen nog kunnen helpen maar de ziekte ging te snel.

Ik heb nu een nieuwe kitten, die hebben ze al gechipd, gecastreerd en op de röntgen gezet ivm een bekken(vleugel)breuk, ben ondanks de pech wel enorm tevreden over de artsen en hun behandelingen.
Mocht zelfs gratis een bench lenen van ze ivm die breuk en ze geven me wel vaker korting omdat ik het niet breed heb qua financiën.
Controle afspraak heb ik bijv. ook niet hoeven betalen, scheelt toch weer ¤25
pi_124295840
Thanks voor de reacties, lucht toch een beetje op O+
Ik heb morgen een afspraak bij een andere dierenarts in de buurt, zijn 3 artsen in een kliniek zelfs. Heb hier goede verhalen over gehoord, behalve dat het wat duurder is, maar liever goede zorg voor wat meer geld dan een goedkope dierenarts die je snel wegwerkt. Zelfs de assistente aan de telefoon klonk stukken beter. Ik ben benieuwd!
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:56:58 #192
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_124298707
Ik zou me niet op mijn gemak voelen bij een da die me niet serieus zou nemen.
pi_124299331
Eén van de katten van mijn moeder heeft schildklierproblemen. Nu zou de beste oplossing zijn een radioactieve behandeling. Eigenlijk willen we dit gewoon gaan doen maar wachten nog op meer bloeduitslagen.
Iemand ervaring hiermee? Schelen de kosten veel bij dierenartsen? Ze had het over ¤1200 maar lag op een site dat het ongeveer ¤800 kost.
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:20:23 #194
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124299642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:56 schreef RandomMoron het volgende:
Ik zou me niet op mijn gemak voelen bij een da die me niet serieus zou nemen.
Inderdaad. Je moet je dierenarts vertrouwen. Als dat niet zo is, los van de vraag of hij/zij kundig is, moet je een andere nemen. Anders kom je er altijd met een onzeker gevoel vandaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:21:55 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124299712
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:54 schreef SiGNe het volgende:
Zo'n dierenarts zou ik ook niet willen..
Ik heb gelukkig een heel aardig team gevonden, man en vrouw (ook getrouwd met elkaar) en ze hebben veel onderzoeksapparatuur zelf, oa. de echo.
Sterker nog, mijn DA (de man) gaat diverse dierenartsen in Nederland af om daar een dagje te echoën

1e keer dat ik daar met een kat kwam toen bleek alleen wel dat die aan lekkende hartklep had na de echo, een week later heb ik die in moeten laten slapen omdat die daardoor teveel vocht achter de longen had (ademhalingsproblemen)
Als het niet zo snel wat gegaan dan hadden de medicijnen nog kunnen helpen maar de ziekte ging te snel.

Ik heb nu een nieuwe kitten, die hebben ze al gechipd, gecastreerd en op de röntgen gezet ivm een bekken(vleugel)breuk, ben ondanks de pech wel enorm tevreden over de artsen en hun behandelingen.
Mocht zelfs gratis een bench lenen van ze ivm die breuk en ze geven me wel vaker korting omdat ik het niet breed heb qua financiën.
Controle afspraak heb ik bijv. ook niet hoeven betalen, scheelt toch weer ¤25
Omgeving Assen toevallig?

Bij ons in Groningen komt elke week een echoscopist langs op de praktijk. Uut Assen dus.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:26:31 #196
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124299881
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Omgeving Assen toevallig?

Bij ons in Groningen komt elke week een echoscopist langs op de praktijk. Uut Assen dus.
Nee, Zeist..
Lennart van der Jagt heet hij, hij doet in Lelystad (bijv) ook de echo's voor DA Kempenaar.

Wat dan weer grappig is is dat mijn ouders ook bij die dierenarts zijn aangesloten en dat Lennart dus ook de kat van m'n ouders een echo gegeven heeft (Burmilla met flinke darmproblemen al 4 jaar lang)
Die praktijk zit ook op Warande Lelystad en zo heet de straat en het flatgebouw hier ook.. en zo is het balletje weer rond :D
pi_124303992
Ik ben bang dat ik allergisch ben voor m'n katten :'( we zijn namelijk 11 dagen weggeweest (huisdiervrije omgeving) en ik had nergens last van. Het was al bekend dat ik hooikoorts en huisstofmijtallergie heb en gooide het altijd daarop. Nu heeft m'n moeder m'n hele huis schoongemaakt terwijl we weg waren. Ik ben nog geen 24 uur thuis, allergiemedicatie ingenomen, en word echt gek.

Iemand hier met een kattenallergie die toch katten heeft?
pi_124306127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 02:57 schreef SickBitch het volgende:

Wat vinden jullie, loop ik me nu een partij aan te stellen of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Sorry als het wat lastig weg leest maar beetje van slag enzo :')
Gelijk een andere dierenarts. En ik kan heel goed begrijpen dat je hier van slag van raakt. Zou je zoiets wel pikken van je huisarts?

Wij hebben gelukkig een hele rits goede dierenartsen (1 grote praktijk, meerdere locatie, meerdere dierenartsen, meerdere nationaliteiten zelfs!) de allemaal begrijpen dat je van een dier houdt en dat je je zorgen kan maken over de meest onnozele dingen.
pi_124308640
Iemand tips voor speeltjes voor katten?

Mijn ene kat vindt echt alles leuk, de ander vindt niks leuk voor langer dan 5 min.
Maar ze moet wat meer bewegen, want ze wordt wat te dik nu... Enige wat wel succes gehad heeft waren stuiterballetjes en zo'n hengel met veertjes.
Be someone that makes you happy
pi_124309874
Die van mij vinden ook weinig dingen leuk maar heb op vakantie een soort springveertjes in een dierenwinkel gekocht en die vinden ze geweldig

En deze van die zachte glitterballetjes :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Cindy1988 op 20-03-2013 21:10:52 ]
pi_124311672
Van die glitterballetjes die je vaak bij de Etos op je kado krijgt :P

Bij de hema hebben ze ook voor een prikkie een knutsel emmer vol!

http://www.hema.nl/winkel(...)eriaal/knutselemmer-(15962046)?fh_start_index=200

Edit, link werkt dus niet dus dan maar een plaatje proberen!

pi_124311822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:
Van die glitterballetjes die je vaak bij de Etos op je kado krijgt :P

Bij de hema hebben ze ook voor een prikkie een knutsel emmer vol!

http://www.hema.nl/winkel(...)eriaal/knutselemmer-(15962046)?fh_start_index=200
Ja zulke als van de etos maar dan de grotere versie ;) die van de HEMA vallen sneller uit elkaar
pi_124311875
Mijn katten vinden deze helemaal tof: http://www.zooplus.nl/sho(...)ln/met_muisje/190161

Verder de speeltunnel, propjes papier, takjes, blaadjes, lintjes en dozen. :D
pi_124311921
Ohh, dat hebben die 5 van mij nog nooit voor elkaar gekregen :D
pi_124311993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:12 schreef Kadooosh het volgende:
Eén van de katten van mijn moeder heeft schildklierproblemen. Nu zou de beste oplossing zijn een radioactieve behandeling. Eigenlijk willen we dit gewoon gaan doen maar wachten nog op meer bloeduitslagen.
Iemand ervaring hiermee? Schelen de kosten veel bij dierenartsen? Ze had het over ¤1200 maar lag op een site dat het ongeveer ¤800 kost.
Er is maar 1 plek in nederland waar deze behandeling gegeven wordt, en als je ergens 800 euro gevonden hebt moet je even checken hoe oud die info is.
pi_124312109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:31 schreef deadly_kiss het volgende:
Ohh, dat hebben die 5 van mij nog nooit voor elkaar gekregen :D
Misschien komt het ook doordat bandit ze minimaal 1x per dag in de drinkfontein gooit en die dingen zich volzuigen met water :p
pi_124312313
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er is maar 1 plek in nederland waar deze behandeling gegeven wordt, en als je ergens 800 euro gevonden hebt moet je even checken hoe oud die info is.
Ja dat dacht ik al. Klopt het dat die plek in Breda is? Las ook ergens dat het in Utrecht kon maar de dierenarts had het over Breda.
pi_124313561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:38 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al. Klopt het dat die plek in Breda is? Las ook ergens dat het in Utrecht kon maar de dierenarts had het over Breda.
Nee, als je gewoon zelf even google gebruikt kan je eenvoudig de juiste locatie vinden.
http://www.delingehoeve.n(...)sdieren-algemeen.php
Overig is er tegenwoordig een behandeling mogelijk met speciaal voer.
pi_124314169
Dank voor de tips! ^O^
Ik ga eens kijken naar die balletjes en bij de volgende zooplus bestelling wordt de hengel besteld!
Be someone that makes you happy
pi_124319482
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:12 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik ben bang dat ik allergisch ben voor m'n katten :'( we zijn namelijk 11 dagen weggeweest (huisdiervrije omgeving) en ik had nergens last van. Het was al bekend dat ik hooikoorts en huisstofmijtallergie heb en gooide het altijd daarop. Nu heeft m'n moeder m'n hele huis schoongemaakt terwijl we weg waren. Ik ben nog geen 24 uur thuis, allergiemedicatie ingenomen, en word echt gek.

Iemand hier met een kattenallergie die toch katten heeft?
Iemand?
  donderdag 21 maart 2013 @ 00:58:48 #211
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_124322004
Ik. ik heb hooikoorts, astma, allergisch voor huisstofmijt en katten. Als het hooikoorts seizoen is krijg ik er last van. En het is denk ik ook een kwestie van gewenning. ik gebruik montelukast en reactine en nasonex.
pi_124323932
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Laten we daar nou 5 stuks van hebben en 1 op ons werk :P
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
pi_124324678
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Laten we daar nou 5 stuks van hebben en 1 op ons werk :P
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
Zo is dat.. Vriend eruit, katten blijven! :P
pi_124324914
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Laten we daar nou 5 stuks van hebben en 1 op ons werk :P
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
Haha moet er zelf ook niet aan denken ze weg te moeten doen! Maar mijn huidige allergiemedicatie werkt duidelijk niet tegen kattenallergie
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:19:36 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124325083
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Laten we daar nou 5 stuks van hebben en 1 op ons werk :P
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
Mijn man was flink allergisch voordat ons eerste kattenbeest kwam. Hij kreeg het anti-allergiemedicijn cetirizine en na het stoppen van de kuur had hij ineens nergens last meer van. Hij wil nog wel eens een kriebelneus krijgen als hij een dot kattenhaar aan z'n handen heeft en dan zijn neus aanraakt, maar verder gaat het prima.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_124326391
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Mijn man was flink allergisch voordat ons eerste kattenbeest kwam. Hij kreeg het anti-allergiemedicijn cetirizine en na het stoppen van de kuur had hij ineens nergens last meer van. Hij wil nog wel eens een kriebelneus krijgen als hij een dot kattenhaar aan z'n handen heeft en dan zijn neus aanraakt, maar verder gaat het prima.
Ik heb een lange tijd cetrizine genomen maar daar kon mijn lichaam naar verloop van tijd tegen. Nu heb ik airius, en nog niet zo gek lang en het werkt wel beter dan de cetrizine maar nog niet optimaal
pi_124327259
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:
Van die glitterballetjes die je vaak bij de Etos op je kado krijgt :P

Bij de hema hebben ze ook voor een prikkie een knutsel emmer vol!

http://www.hema.nl/winkel(...)eriaal/knutselemmer-(15962046)?fh_start_index=200

Edit, link werkt dus niet dus dan maar een plaatje proberen!

[ afbeelding ]
Ga ik ook halen! Hier zijn ze ook (vooral) dol op klein en zacht, dus dit is perfect denk ik!
pi_124329379
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee, als je gewoon zelf even google gebruikt kan je eenvoudig de juiste locatie vinden.
http://www.delingehoeve.n(...)sdieren-algemeen.php
Overig is er tegenwoordig een behandeling mogelijk met speciaal voer.
Als je kat relatief jong is en als je er het geld voor over hebt is de behandeling met radioactief spul zeker te prefereren over het voer, volgens mijn endocrinoloog.

Het voer bestaat voor meer dan de helft uit mais en andere zut, bijna geen vlees en veel lever en voldoet dus ook niet als een goed dieet voor een kat. Het eten van veel mais werkt ook diabetes in de hand bij katten. De kat zal ook voor altijd die meuk moeten eten, als hij het niet meer wil heb je een probleem, als hij schooit bij de buren/op straat, heb je een probleem.

Staan aardig wat onderzoekjes van online van bekende amerikaanse endocrinologen.

De radioactieve behandeling van de schildklier is bijna altijd effectief en dan ben je ook voor altijd van het probleem af.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:15:10 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124329622
Dee behandeling met radioactief jodium zal volgens hetzelfde principe zijn als bij mensen, neem ik aan. Met de radioactieve behandeling schakel je een deel van de te snel werkende schildklier uit. Is de schildklierfunctie daarna te laag, dan is dat aan te vullen. Het zal de voorkeur hebben boven onderdrukken van de te snelle schildklierfunctie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_124331486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:06 schreef Novem het volgende:

De radioactieve behandeling van de schildklier is bijna altijd effectief en dan ben je ook voor altijd van het probleem af.
dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Ik weet van een geval waarbij een jaar na deze behandeling de schildklier waardes net zo hoog waren als daarvoor.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:15:35 #221
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_124331519
Iemand (in de buurt van) groningen die zijn kat Orijen kattenvoer geeft? Wil graag proberen of ze het lust zonder meteen een dure verpakking te kopen
pi_124332662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Ik weet van een geval waarbij een jaar na deze behandeling de schildklier waardes net zo hoog waren als daarvoor.
Daarom zeg ik, bijna altijd :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_124341851
Even een vraagje vanaf mijn kant,
Ik heb een kater van bijna een jaar.
Nu is het een vrij druk beestje (wat ik juist zo geweldig vind aan hem :P ) En ik ga hem volgende week Dinsdag laten castreren
Nu is mijn vraag hoe erg zal zijn gedrag veranderen? Ik heb namelijk gehoord dat katers dan een heel stuk rustiger worden, klopt dat?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:43:04 #224
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124341949
Dat kan prima kloppen, maar het hoeft niet.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124345217
Eigenlijk heel weinig van gemerkt dat de katers hier rustiger werden, sterker nog ze wipten vrolijk door met de gesteriliseerde poezen _O- (gelukkig niet sproeien :P)..
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124346411
Die van mij is ook zo'n druktemaker, en ze kunnen idd wel veranderen, maar hier heb ik er weinig van gemerkt na castratie. Hij's nog steeds zo gek als 'n deur en actief O+
pi_124346814
Hier ook een adhd kater die is gecastreerd met 5 maanden maar hij blijft een adhd kater.
Wippen doet hij wel niet maar rustiger is hij absoluut niet geworden ;(
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:40:34 #228
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124352515
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Laten we daar nou 5 stuks van hebben en 1 op ons werk :P
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
Beetje dit idee :P .

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 21:47:58 #229
45833 crew  Fogel
pi_124352865
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:40 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Iemand?
1 kat.
En wel zo'n "allergievriendelijke" Syberische kat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_124353134
ik was ook allergisch voor katten, maar ik heb helemaal geen last van onze kat. zonder medicijnen.
Kwak
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 21:54:30 #231
45833 crew  Fogel
pi_124353222
Ik heb wel last van de kat, maar geen allergische reactie :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_124353762
Hebben hier ook twee katers. Ook totaal niet rustiger geworden na castratie. De één is inmiddels 3 en de ander 6. Ze rennen en stoeien nog steeds als twee debielen door het huis. Als je op de bank ligt bounzen ze bovenop je alsof je er niet ligt. De oudste apporteert een speelgoedmuis net als een hond ook nog steeds niet rustig te krijgen!
pi_124353791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:54 schreef Fogel het volgende:
Ik heb wel last van de kat, maar geen allergische reactie :+
_O-
pi_124354880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
ik was ook allergisch voor katten, maar ik heb helemaal geen last van onze kat. zonder medicijnen.
Je schijnt om de 6 jaar ofzo van stofwisseling te veranderen en daarbij kunnen allergieën komen en gaan. Was voorheen nooit allergisch voor katten, altijd gehad :s
pi_124354965
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:24 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Je schijnt om de 6 jaar ofzo van stofwisseling te veranderen en daarbij kunnen allergieën komen en gaan. Was voorheen nooit allergisch voor katten, altijd gehad :s
Oh echt
Ik ben allergisch voor rode wijn, maar nog nooit voor katten
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:30:14 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124355162
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:24 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Je schijnt om de 6 jaar ofzo van stofwisseling te veranderen en daarbij kunnen allergieën komen en gaan. Was voorheen nooit allergisch voor katten, altijd gehad :s
Van stofwisseling veranderen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:31:30 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124355253
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Oh echt
Ik ben allergisch voor rode wijn, maar nog nooit voor katten
Oooh, eindelijk iemand die ook alergisch is voor rode wijn!
Ik word altijd voor gek verklaard.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124355326
Heeft er iemand hier ervaring met het voer Royal canin feline calm?

Werd door de dierenarts aanbevolen voor ons stresskippie :P ben erg benieuwd of hier goede ervaringen mee zijn aangezien het niet het goedkoopste voer is (29 euro voor zak van 2 kilo)
hardcoholic
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:33:29 #239
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124355375
In principe zijn alle cellen in je lichaam na maximaal 7 jaar vernieuwd (afgestorven en nieuwe cellen zijn ervoor in de plaats gekomen), sommige cellen (in darmen bijv) vernieuwen zich heel snel (in de darm elke 4-5 dagen) maar je hebt ook cellen die er heel lang over doen om te vernieuwen, levercellen doen er jaren over.
Maar of je daardoor ook een andere stofwisseling kan krijgen???
pi_124355708
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oooh, eindelijk iemand die ook alergisch is voor rode wijn!
Ik word altijd voor gek verklaard.
Het schijnt de histamine te zijn in wijn, geen echte allergie want dat is een lichaamseigen stof maar gebrek aan een enzym om histamine af te breken. Het heeft heel lang geduurd totdat ik zelf de connectie legde, dacht dat ik soort bizarre opleving van huisstofmijtallergie had of zo.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:21:24 #241
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124361304
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het schijnt de histamine te zijn in wijn, geen echte allergie want dat is een lichaamseigen stof maar gebrek aan een enzym om histamine af te breken. Het heeft heel lang geduurd totdat ik zelf de connectie legde, dacht dat ik soort bizarre opleving van huisstofmijtallergie had of zo.
Ik dacht dat het te maken had met de tannine. Of tanine?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124363508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:33 schreef SiGNe het volgende:
In principe zijn alle cellen in je lichaam na maximaal 7 jaar vernieuwd (afgestorven en nieuwe cellen zijn ervoor in de plaats gekomen), sommige cellen (in darmen bijv) vernieuwen zich heel snel (in de darm elke 4-5 dagen) maar je hebt ook cellen die er heel lang over doen om te vernieuwen, levercellen doen er jaren over.
Maar of je daardoor ook een andere stofwisseling kan krijgen???
Zo legde de huisarts het mij in iedergeval uit toen ik vroeg hoe ik van geen allergie naar ineens een stuk of 4, blijkbaar nu 5, ben gegaan :s
pi_124368115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
ik was ook allergisch voor katten, maar ik heb helemaal geen last van onze kat. zonder medicijnen.
Dit heb ik ook. Ik had altijd last van mijn ogen als ik bij katten was geweest maar wilde t toch graag proberen. Het was namelijk ook niet zo ernstig.
Had er bij Sophie twee weken last van en toen was t ineens over :) nu is t alleen nog dat als ze me perongelijk krabt mijn huid een beetje jeukt en rood is, maar dat trekt ook vlot weg. En ook als ik echt haren van dr tegen mijn oog krijg (zoals nu wanneer ik dut aan t typen ben, hoe ironisch :') )

Mijn vriend had in t begin zoiets van als jij allergisch blijft gaat ze terug. Maar ik had de eerste dag al besloten dat die kat never nooit niet weggaat. Dus ben erg blij dat ik er overheen ben :Y
  Moderator vrijdag 22 maart 2013 @ 11:46:05 #244
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124368330
Hier ook allergisch en met drie Maine Coons in huis toch bijna geen last. Als ik inderdaad echt haar bij mijn ogen krijg dan irriteert het wat maar verder geen last gelukkig. Met een kortharige kat heb ik meer last heb ik gemerkt dus ik hou het voor de zekerheid wel bij langharige katten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 maart 2013 @ 16:36:29 #245
22592 crew  Ole
pi_124378589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:46 schreef senesta het volgende:
Hier ook allergisch en met drie Maine Coons in huis toch bijna geen last. Als ik inderdaad echt haar bij mijn ogen krijg dan irriteert het wat maar verder geen last gelukkig. Met een kortharige kat heb ik meer last heb ik gemerkt dus ik hou het voor de zekerheid wel bij langharige katten.
Er zijn bepaalde kattenrassen die minder allergie veroorzaken. Heeft met de vacht te maken.
Even kijken of ik het kan vinden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_124378822
Ik ben niet allergisch voor katten, of andere dieren. Wel heb ik al tot 2x toe ontstoken amandelen gehad, sinds ik mijn katten heb, terwijl ik dat daarvoor nog nooit gehad heb. Maarja, da's ook niet zo erg hoor, beetje thuis zitten en ijsjes eten :P
pi_124379268
M'n ogen vallen gelukkig mee bijna geen last van maar m'n neus!! Pff kan er bijna een beker onder houden de tissues zijn niet aan te slepen
pi_124379936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:04 schreef CaveCanem het volgende:
Hebben hier ook twee katers. Ook totaal niet rustiger geworden na castratie. De één is inmiddels 3 en de ander 6. Ze rennen en stoeien nog steeds als twee debielen door het huis. Als je op de bank ligt bounzen ze bovenop je alsof je er niet ligt. De oudste apporteert een speelgoedmuis net als een hond ook nog steeds niet rustig te krijgen!
Haha awesome! Ja zo is felix dus ook :P toch even afwachten dan maar :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:39:09 #249
143001 Prospera
Verfrissend
pi_124382129
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:15 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand (in de buurt van) groningen die zijn kat Orijen kattenvoer geeft? Wil graag proberen of ze het lust zonder meteen een dure verpakking te kopen
Ik heb Orijen kipvoer, droge brokken.
Prijs is 8.20 per kilo. Groningen

[ Bericht 0% gewijzigd door Prospera op 22-03-2013 20:25:01 (locatie) ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:58:31 #250
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124403586
Hebben hier mensen ervaring met sterilisatie?

1 van mijn 2 dames is onder het mes gegaan maar sinds ontwaken is het helemaal
niks, maar ja dat vind natuurlijk niemand prettig. Maar toen wij vanochtend thuis kwamen kwam
ze ons tegemoet gehuild.

Ze lijkt telkens pijn steken te krijgen, haar achterpoten spannen zich dan en dan begint ze te rennen,
blazen en haar buik als een bezetene te wassen.
Dit is ongeveer elke 5 á 10 minuten.
Enige plek waar ze tot rust komt is helemaal tegen je aan geplakt.

Ondertussen lijkt dit nog het meesten nadeel te hebben voor haar zus.
Die ontwijkt haar uit angst, die snapt er niks van. Is net zoals zus een enorme schoot
kat maar omdat die bezit heeft genomen van mij en mijn vriend, word ze weg geblaasd.
Daar boven op wil ze heel graag haar zus wassen en kroelen wat natuurlijk al helemaal niks word :|

Nou heb ik een heel verhaal getypt,
niet zo zeer omdat ik wil horen dat het normaal is of niet [als het erger word word het DA bellen]

Maar komt het volgens jullie ervaring nog goed tussen zus en zus?
Pff, ik vind het gewoon zo rot. Ze zijn normaal heel close, dus ik had gehoopt dat ze
wat aan elkaar zouden hebben nu. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door LolaLovesYou op 23-03-2013 12:41:08 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:11:02 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124403865
Dat het even niet botert tussen de zussen kan alleen al komen door de vreemde geur van de geopereerde zus.

Maar met die verschijnselen zou ik niet aarzelen om als de donder een dierenarts te bellen.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_124404155
Eens met Lienekien. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt met de poesjes die ik heb laten helpen. De ergste verschijnselen hier waren sufheid of hallucinaties op de dag van de operatie vanwege de verdoving. . Aangeven van pijn heb ik nooit meegemaakt en vind ik niet goed klinken.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:23:25 #253
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124404197
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Dat het even niet botert tussen de zussen kan alleen al komen door de vreemde geur van de geopereerde zus.

Maar met die verschijnselen zou ik niet aarzelen om als de donder een dierenarts te bellen.

Sterkte.
Nou ja, het is dus andersom.
Niet geopereerde zus zoekt toe nadering, misschien juist omdat zus raar ruikt.

De geopereerden mevrouw is ondertussen onder de dekens gekropen waar ze in slaap is gevallen,
zus zit op het randje van het bed waakhond te spelen.

Ik kijk het nog een uurtje of 2 aan,
de wond is verder niet opgezet, rood, ontstoken en ze toont ook geen symptomen van koorts.
Ze zat net op schoot een beetje te spelen met het toetsenbord en maakt verder dus ook geen versufte indruk en is vrijwel haar zelf buiten die pijn steken en het instant gemopper als gevolg.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:24:55 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124404233
Ze is zichzelf niet, vind het niet gek dat ze zo doet.

Maar dat lijkt me nu niet je eerste zorg.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:27:16 #255
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124404292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Eens met Lienekien. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt met de poesjes die ik heb laten helpen. De ergste verschijnselen hier waren sufheid of hallucinaties op de dag van de operatie vanwege de verdoving. . Aangeven van pijn heb ik nooit meegemaakt en vind ik niet goed klinken.
Nou ik heb dus geen idee of het misschien ligt aan de inwendige hechting.
Of dat misschien wat meer aan de huid trekt en dat ze zich heerlijk loopt aan te stellen.
Want dat ze een aansteller en een moeders kindje is dat weten we al,
je had haar eerste dag katten bel moeten mee maken :|

Vandaar, ik kan het bijna niet beoordelen, alleen dat het wel wat lijkt te minderen.
En we zijn nu net 12 uur verder.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Ze is zichzelf niet, vind het niet gek dat ze zo doet.

Maar dat lijkt me nu niet je eerste zorg.
Nee, ze is dus juist zichzelf wel buiten de pijn nu en dan en het gebrom als gevolg.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:33:17 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124404451
Ok dan.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:40:09 #257
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124404628
Pff,
toch maar de dierenarts gebeld aangezien jullie het niet herkenden en ik zelf ook niet.

Toen ze thuis kwam heeft ze half versuft over zichzelf heen geurineerd.[ze ligt graag op haar rug :|]
Allemaal wel netjes schoon gemaakt maar de DA geeft dus aan dat dit inderdaad
wat irritatie en trekkerig gevoel kan geven aan de wond, wat zou moeten af nemen met
passerende uren en wassen.

Ik moet nu even bijhouden of ze zich goed blijft wassen en kijken of de pijn stuipen
minder frequent worden want anders ligt het aan iets anders.

En wonder boven wonder, ik heb haar wakker gemaakt en op haar poef gelegd waar ze direct weer
ging wassen en is nu tegen haar zus aan gekropen op de stoel.

Ooit ga ik katten snappen :')

+1 voor inwendige hechtingen en het mogen wassen van de wond.
  zondag 24 maart 2013 @ 12:44:23 #258
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_124437951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:39 schreef Prospera het volgende:

[..]

Ik heb Orijen kipvoer, droge brokken.
Prijs is 8.20 per kilo. Groningen
Waar koop je die? Of verkoop je het zelf
pi_124484229
Zucht, net te horen gekregen dat poes dr longen vol zitten met kanker :'( Ze leeft juist weer helemaal op, at vorige week bijna niks meer en zit nu heerlijk te eten. En dan moet je beslissen wanneer je haar laat inslapen... Echt heel erg moeilijk dit, wil haar niet laten lijden natuurlijk maar ze huppelt nu nog vrolijk rond dus wanneer doe je zoiets nou ;(
  maandag 25 maart 2013 @ 14:52:45 #260
244933 trovey
Nachtoele
pi_124484424
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef SickBitch het volgende:
Zucht, net te horen gekregen dat poes dr longen vol zitten met kanker :'( Ze leeft juist weer helemaal op, at vorige week bijna niks meer en zit nu heerlijk te eten. En dan moet je beslissen wanneer je haar laat inslapen... Echt heel erg moeilijk dit, wil haar niet laten lijden natuurlijk maar ze huppelt nu nog vrolijk rond dus wanneer doe je zoiets nou ;(
Ik zou ingrijpen als je merkt dat ze die vrolijkheid begint te verliezen(niet meer eten, terugtrekken e.d.), blijkbaar heeft ze nu nog geen pijn.....desnoods vraag je even om een simpele pijnstiller om er zeker van te zijn. Dieren geven meestal heel goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. ;) Heb destijds zoiets meegemaakt met een kat die kanker in de kaak had, was hopeloos maar met een pijnstiller heeft ze nog 5 weken een heel goed leven gehad tot ze ineens aangaf dat ze het niet leuk meer vond, binnen het uur was het voorbij (had afspraak met de dierenarts gemaakt dat ik dan meteen kon bellen en dat ze dan heel snel ingeslapen werd). Sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124485209
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou ingrijpen als je merkt dat ze die vrolijkheid begint te verliezen(niet meer eten, terugtrekken e.d.), blijkbaar heeft ze nu nog geen pijn.....desnoods vraag je even om een simpele pijnstiller om er zeker van te zijn. Dieren geven meestal heel goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. ;) Heb destijds zoiets meegemaakt met een kat die kanker in de kaak had, was hopeloos maar met een pijnstiller heeft ze nog 5 weken een heel goed leven gehad tot ze ineens aangaf dat ze het niet leuk meer vond, binnen het uur was het voorbij (had afspraak met de dierenarts gemaakt dat ik dan meteen kon bellen en dat ze dan heel snel ingeslapen werd). Sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. ;(
Ja dat lijkt me ook wel het beste. Het is zo lastig in te schatten of ze pijn heeft. Ze ademt nogal snel, maar het is (nog) niet zo erg dat ze erg benauwd is. De dierenarts zei ook al iets van medicijnen geven en nog naar een oncoloog gaan, maar dat heeft volgens hem ook weinig zin omdat het er al te lang zit (vorige dierenarts heeft mijn zorgen nooit serieus genomen en ik was zo stom om niet gelijk al naar een andere te gaan). Ze laat zich hier nog zien en speelt en eet dus ja liever laat ik haar nog en paar dagen zo doorgaan, maar het idee dat ze lijdt is verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n afspraak had met je dierenarts! Dankje :) Komt opeens zoveel op je af, ze loopt hier nog en moet je gaan beslissen wanneer je het laat doen en of je wil begraven of cremeren of bij dierenarts laten. Bah ;(
  maandag 25 maart 2013 @ 15:19:29 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124485608
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef SickBitch het volgende:
Zucht, net te horen gekregen dat poes dr longen vol zitten met kanker :'( Ze leeft juist weer helemaal op, at vorige week bijna niks meer en zit nu heerlijk te eten. En dan moet je beslissen wanneer je haar laat inslapen... Echt heel erg moeilijk dit, wil haar niet laten lijden natuurlijk maar ze huppelt nu nog vrolijk rond dus wanneer doe je zoiets nou ;(
Dat is helemaal je eigen beslissing. Ligt er ook aan hoe ver je financiën reiken. Als jij het gevoel hebt dat poes geen pijn heeft, geef haar dan nog wat tijd. Totdat ze -wellicht- zelf aangeeft dat het genoeg is. Zodra ze zelf stopt met eten bijvoorbeeld, geen energie meer heeft, moeite met poepen/plassen, zichtbaar aftakelt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 25 maart 2013 @ 16:01:25 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124487291
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is helemaal je eigen beslissing. Ligt er ook aan hoe ver je financiën reiken. Als jij het gevoel hebt dat poes geen pijn heeft, geef haar dan nog wat tijd. Totdat ze -wellicht- zelf aangeeft dat het genoeg is. Zodra ze zelf stopt met eten bijvoorbeeld, geen energie meer heeft, moeite met poepen/plassen, zichtbaar aftakelt.
^^

Sterkte! Ik weet hoe verrot de beslissing is.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 maart 2013 @ 17:01:48 #264
244933 trovey
Nachtoele
pi_124489535
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:10 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook wel het beste. Het is zo lastig in te schatten of ze pijn heeft. Ze ademt nogal snel, maar het is (nog) niet zo erg dat ze erg benauwd is. De dierenarts zei ook al iets van medicijnen geven en nog naar een oncoloog gaan, maar dat heeft volgens hem ook weinig zin omdat het er al te lang zit (vorige dierenarts heeft mijn zorgen nooit serieus genomen en ik was zo stom om niet gelijk al naar een andere te gaan). Ze laat zich hier nog zien en speelt en eet dus ja liever laat ik haar nog en paar dagen zo doorgaan, maar het idee dat ze lijdt is verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n afspraak had met je dierenarts! Dankje :) Komt opeens zoveel op je af, ze loopt hier nog en moet je gaan beslissen wanneer je het laat doen en of je wil begraven of cremeren of bij dierenarts laten. Bah ;(
Wellicht kan de dierenarts inderdaad nog wat medicijnen geven zodat ze beter ademt, denk niet dat je verder moet klungelen in dit stadium...hoe treurig ook, dat ben je eigenlijk al voorbij als ik het zo hoor. :{ Hoop dat je nog even mag genieten van je kat en dat je de kracht zult vinden om op het juiste moment de juiste beslissing te nemen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124490019
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:10 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook wel het beste. Het is zo lastig in te schatten of ze pijn heeft. Ze ademt nogal snel, maar het is (nog) niet zo erg dat ze erg benauwd is. De dierenarts zei ook al iets van medicijnen geven en nog naar een oncoloog gaan, maar dat heeft volgens hem ook weinig zin omdat het er al te lang zit (vorige dierenarts heeft mijn zorgen nooit serieus genomen en ik was zo stom om niet gelijk al naar een andere te gaan). Ze laat zich hier nog zien en speelt en eet dus ja liever laat ik haar nog en paar dagen zo doorgaan, maar het idee dat ze lijdt is verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n afspraak had met je dierenarts! Dankje :) Komt opeens zoveel op je af, ze loopt hier nog en moet je gaan beslissen wanneer je het laat doen en of je wil begraven of cremeren of bij dierenarts laten. Bah ;(
Och wat ontzettend sneu dat je wel naar een andere DA bent gegaan en dan dat te horen hebt gekregen, maar ik zou het jezelf niet zo kwalijk nemen. Da's makkelijk gezegd nu natuurlijk, maar je vertrouwd je DA, en dan is het niet stom dat je niet weet dat je hem/haar misschien niet moet vertrouwen, of dat er meer gekeken en gedaan kan worden om tot een diagnose te komen. Je gaat er van uit dat een DA alles doet wat ie kan, en toen je het gevoel kreeg dat er niet serieus omgegaan werd met de klachten, heb je een andere DA bezocht. Meer had je niet kunnen doen, dus ik vind het helemaal niet stom van je :* Ik zou zelf nog wel overwegen om die oude DA te laten weten dat je je niet serieus genomen voelde en dat dit er uit is gekomen. Maar goed, daar schiet je nu ook weinig mee op. In ieder geval heel veel sterkte, wat een nare uitkomst zo ;(
  maandag 25 maart 2013 @ 17:45:06 #266
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_124490835
Vraagje: sinds dit zaterdag een nieuwe kater erbij. We hebben al 1 poes. Die poes moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe medebewoner. Opzich gaat dat allemaal best wel goed. Ze lijkt in ieder geval al geaccepteerd te hebben dat er een kater is en dat hij (op dit moment) een eigen kamer heeft. Inmiddels is de kater een paar keer komen kijken en dat werd tot op zekere hoogte getolereerd door de poes. Hij is wel twee keer verjaagd door poes.

Er is een 'probleem', de kater lijkt het allemaal niets te boeien. Sterker nog, ondanks zijn grote omvang komt ie niet voor z'n 'rechten' op en is zit ie weer op een rustig plekje voordat er ook maar echt een confrontatie kan worden aangegaan. Hierdoor heb ik het idee dat de poes wat 'kapsones' begint te krijgen en de kater niet de kans geeft om ook zijn plekje in het territorium op te eisen.

Hoe zorg ik er voor dat de kater wat meer zelfvertrouwen krijgt zodat ie ook aan de poes laat zien dat ie hier woont en dat hij niet van plan is de rest van z'n leven onder het bed te spenderen?
pi_124490916
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:45 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vraagje: sinds dit zaterdag een nieuwe kater erbij. We hebben al 1 poes. Die poes moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe medebewoner. Opzich gaat dat allemaal best wel goed. Ze lijkt in ieder geval al geaccepteerd te hebben dat er een kater is en dat hij (op dit moment) een eigen kamer heeft. Inmiddels is de kater een paar keer komen kijken en dat werd tot op zekere hoogte getolereerd door de poes. Hij is wel twee keer verjaagd door poes.

Er is een 'probleem', de kater lijkt het allemaal niets te boeien. Sterker nog, ondanks zijn grote omvang komt ie niet voor z'n 'rechten' op en is zit ie weer op een rustig plekje voordat er ook maar echt een confrontatie kan worden aangegaan. Hierdoor heb ik het idee dat de poes wat 'kapsones' begint te krijgen en de kater niet de kans geeft om ook zijn plekje in het territorium op te eisen.

Hoe zorg ik er voor dat de kater wat meer zelfvertrouwen krijgt zodat ie ook aan de poes laat zien dat ie hier woont en dat hij niet van plan is de rest van z'n leven onder het bed te spenderen?
Niet mee bemoeien of corrigeren of wat dan ook, wat je wel zou kunnen doen is de kater de boel te laten verkennen als poes even op een kamer opgesloten zit. Verder zou ik het ze vooral zelf uit laten zoeken :)
pi_124491148
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Niet mee bemoeien of corrigeren of wat dan ook, wat je wel zou kunnen doen is de kater de boel te laten verkennen als poes even op een kamer opgesloten zit. Verder zou ik het ze vooral zelf uit laten zoeken :)
Inderdaad lekker op z'n beloop laten, sinds zaterdag is nog super kort! Geef het de tijd :)
  maandag 25 maart 2013 @ 18:26:59 #269
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124492277
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef SickBitch het volgende:
Zucht, net te horen gekregen dat poes dr longen vol zitten met kanker :'( Ze leeft juist weer helemaal op, at vorige week bijna niks meer en zit nu heerlijk te eten. En dan moet je beslissen wanneer je haar laat inslapen... Echt heel erg moeilijk dit, wil haar niet laten lijden natuurlijk maar ze huppelt nu nog vrolijk rond dus wanneer doe je zoiets nou ;(
Het mooie van onze verantwoordelijkheid voor huisdieren is dat we mogen beslissen dat ze voor hun dieptepunt mogen sterven.
Niet wachten, hoe moeilijk ook. Het is kennelijk klaar met haar lijfje, al gedraagt het zich zo nog niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 maart 2013 @ 18:30:07 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124492411
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou ingrijpen als je merkt dat ze die vrolijkheid begint te verliezen(niet meer eten, terugtrekken e.d.), blijkbaar heeft ze nu nog geen pijn.....desnoods vraag je even om een simpele pijnstiller om er zeker van te zijn. Dieren geven meestal heel goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. ;) Heb destijds zoiets meegemaakt met een kat die kanker in de kaak had, was hopeloos maar met een pijnstiller heeft ze nog 5 weken een heel goed leven gehad tot ze ineens aangaf dat ze het niet leuk meer vond, binnen het uur was het voorbij (had afspraak met de dierenarts gemaakt dat ik dan meteen kon bellen en dat ze dan heel snel ingeslapen werd). Sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. ;(
Mijn dieren geven niet goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. Ik denk dat katten te lang door blijven douwen. De overlevingsdrang is ongelooflijk. Ik wacht het in elk geval niet meer af. Jouw afspraak met de dierenarts was wel perfect zeg. Goed dat dat zo kon.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 maart 2013 @ 18:41:44 #271
244933 trovey
Nachtoele
pi_124492876
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Mijn dieren geven niet goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. Ik denk dat katten te lang door blijven douwen. De overlevingsdrang is ongelooflijk. Ik wacht het in elk geval niet meer af. Jouw afspraak met de dierenarts was wel perfect zeg. Goed dat dat zo kon.
Denk dat het ook heel belangrijk is als je in een situatie met dier zit wat elk moment kan misgaan. Ik heb ooit ook katten met FIP gehad, ging prima en ineens ging het mis in het weekend en moest ik richting dienstdoende dierenarts, gelukkig had ik een print van mijn eigen dierenarts bij de hand wat er precies aan de hand was met het dier zodat ik niet eerst in discussie zou moeten gaan met een dierenarts die niets van de situatie afwist, zou ik iedereen aanraden als je een dier hebt waarbij je elk moment moet ingrijpen, scheelt heel veel stress voor het dier en voor jou. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124493420
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Denk dat het ook heel belangrijk is als je in een situatie met dier zit wat elk moment kan misgaan. Ik heb ooit ook katten met FIP gehad, ging prima en ineens ging het mis in het weekend en moest ik richting dienstdoende dierenarts, gelukkig had ik een print van mijn eigen dierenarts bij de hand wat er precies aan de hand was met het dier zodat ik niet eerst in discussie zou moeten gaan met een dierenarts die niets van de situatie afwist, zou ik iedereen aanraden als je een dier hebt waarbij je elk moment moet ingrijpen, scheelt heel veel stress voor het dier en voor jou. ;)
Dat is zeker een goede tip!!
pi_124497529
Thanks voor de lieve reacties O+

Medicijnen kunnen nog wel, prednison zou kunnen zei de dierenarts, maar dan zou ze alsnog uiteindelijk stikken en dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ga haar nu wel op een andere manier bekijken en niet proberen alleen maar goede dingen te zien omdat ik haar niet kwijt wil. Ik denk niet dat ze het nog 2 dagen volhoudt… Ze was nog wel behoorlijk levendig vanmorgen maar ze is nu echt uitgeput. Ze slaapt bijna de hele middag al en komt wel af en toe even kijken of een beetje eten maar daarna gaat ze gelijk weer slapen. Zelfs een trap af lopen is al teveel en moet ze even pauze nemen om bij te komen. Reacties hier doen me wel goed, geeft me toch wat minder schuldgevoel om haar te vroeg in te laten slapen, maar ze geeft zelfs nu al aan dat alles haar teveel moeite kost. Moeilijk maar het moet ;(
pi_124502518
te vroeg in laten slapen kan voor mijn gevoel niet bij een terminale zieke kat. daar moet je je echt niet schuldig om voelen.
te laat(of helemaal niet) in laten slapen waardoor de kat veel moet lijden lijkt me erger.
pi_124519942
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
pi_124525619
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:13 schreef SickBitch het volgende:
Thanks voor de lieve reacties O+

Medicijnen kunnen nog wel, prednison zou kunnen zei de dierenarts, maar dan zou ze alsnog uiteindelijk stikken en dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ga haar nu wel op een andere manier bekijken en niet proberen alleen maar goede dingen te zien omdat ik haar niet kwijt wil. Ik denk niet dat ze het nog 2 dagen volhoudt… Ze was nog wel behoorlijk levendig vanmorgen maar ze is nu echt uitgeput. Ze slaapt bijna de hele middag al en komt wel af en toe even kijken of een beetje eten maar daarna gaat ze gelijk weer slapen. Zelfs een trap af lopen is al teveel en moet ze even pauze nemen om bij te komen. Reacties hier doen me wel goed, geeft me toch wat minder schuldgevoel om haar te vroeg in te laten slapen, maar ze geeft zelfs nu al aan dat alles haar teveel moeite kost. Moeilijk maar het moet ;(
Toen wij het slechte nieuws te horen hadden gekregen over onze oude kat. Had mijn moeder gewoon al afspraak gemaakt om in te laten slapen. Weekje verder (mits het niet ineens heel slecht ging). Dit was voor voor ons wel fijn. Een week de tijd om afscheid te nemen. De kat was op dat moment nog ouder dan dat ik was. Dus is altijd bij ons geweest. Was wel zwaar maar wel fijn om het zo een plekje te kunnen geven.
Denk dat het lichaampje van je kat op is als ze zoveel slaapt. Er is mij altijd verteld dat katten een enorm hoge pijngrens hebben en een enorme overlevingsdrang dus er is denk ik eerder sprake van te laat in slapen dan te vroeg.

Heel veel sterkte. Knuffel nog maar lekker veel :)
pi_124525685
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef computergirl het volgende:
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
;(
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:02:24 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124525708
Nou, wat een treurige berichten in dit topic :*
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:58:52 #279
244933 trovey
Nachtoele
pi_124530235
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef computergirl het volgende:
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
Soms gebeurt zoiets, heb het helaas ook wel eens gehad....je vraagt je dan af wat je fout doet...helemaal niets, soms gebeuren dit soort dingen. :* Hopelijk valt het allemaal mee, sterkte in ieder geval.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124531310
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef computergirl het volgende:
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
Aaww arme poes ;( Sterkte ermee!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Toen wij het slechte nieuws te horen hadden gekregen over onze oude kat. Had mijn moeder gewoon al afspraak gemaakt om in te laten slapen. Weekje verder (mits het niet ineens heel slecht ging). Dit was voor voor ons wel fijn. Een week de tijd om afscheid te nemen. De kat was op dat moment nog ouder dan dat ik was. Dus is altijd bij ons geweest. Was wel zwaar maar wel fijn om het zo een plekje te kunnen geven.
Denk dat het lichaampje van je kat op is als ze zoveel slaapt. Er is mij altijd verteld dat katten een enorm hoge pijngrens hebben en een enorme overlevingsdrang dus er is denk ik eerder sprake van te laat in slapen dan te vroeg.

Heel veel sterkte. Knuffel nog maar lekker veel :)
Mijn moeder heeft vanmorgen de dierenarts gebeld om te vragen hoe erg het nou echt is, of ze echt pijn lijd en nouja het antwoord was ja en had ze ook al een afspraak gemaakt. Ze was vandaag weer heel levendig en is nog lekker de tuin in gegaan maar zat ze ook alleen maar een beetje in de zon, niet meer rennen en in bomen klimmen. Ze werd aangevallen door een andere kat en maakte ze een heel raar geluid en was ze ook echt buiten adem, ze kon niet meer, dus heb haar net laten inslapen ;( Ze heeft gelukkig vandaag nog heerlijk bij me gelegen en favoriete eten op, ze sliep in in mn armen dus nou ja het is goed zo denk ik. Besef het alleen nog niet echt... Ben er letterlijk ziek van. 6 jaar oud pas :'(
pi_124531441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:24 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Aaww arme poes ;( Sterkte ermee!

[..]

Mijn moeder heeft vanmorgen de dierenarts gebeld om te vragen hoe erg het nou echt is, of ze echt pijn lijd en nouja het antwoord was ja en had ze ook al een afspraak gemaakt. Ze was vandaag weer heel levendig en is nog lekker de tuin in gegaan maar zat ze ook alleen maar een beetje in de zon, niet meer rennen en in bomen klimmen. Ze werd aangevallen door een andere kat en maakte ze een heel raar geluid en was ze ook echt buiten adem, ze kon niet meer, dus heb haar net laten inslapen ;( Ze heeft gelukkig vandaag nog heerlijk bij me gelegen en favoriete eten op, ze sliep in in mn armen dus nou ja het is goed zo denk ik. Besef het alleen nog niet echt... Ben er letterlijk ziek van. 6 jaar oud pas :'(
Aaw :( sterkte er mee!
Ik heb felix net opgehaald bij de dierenarts. Gecastreerd en wel. Nu ik hem er zo bij zie liggen hoop ik het toch nooit mee te maken dat het voor iets serieuzers is :(
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_124562583
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef computergirl het volgende:
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
Update: de test op pancreatitis was positief, bepaalde bloedwaardes waren sterk verhoogd.
Dus. Mooi klote. Nu heeft ze een voedingssonde in haar slokdarm en ze heeft een infuus aan haar pootje

Ik vind dat de dierenarts maar de rode loper voor me moet uitleggen binnenkort, 'klant van het jaar' award ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 27-03-2013 14:53:41 ]
pi_124566530
Is er een effectieve, niet pijnlijke manier om je kat in je tuin te houden? De buurman heeft, na jarenlang de katten zijn tuin in te lokken besloten dat ze stom zijn en om een konijn te nemen. Prima, is zijn recht, maar ik vind het maar een eng idee dat dat konijn zonder toezicht ronddwarrelt en dat mijn katten misschien wel toeslaan.
pi_124569261
met gaas of een net.
hier staan mooie voorbeelden: http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
via google zijn nog veel meer voorbeelden te vinden.
pi_124570485
Dankje, ik ga het voorstellen :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:36:17 #286
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_124591734
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Niet mee bemoeien of corrigeren of wat dan ook, wat je wel zou kunnen doen is de kater de boel te laten verkennen als poes even op een kamer opgesloten zit. Verder zou ik het ze vooral zelf uit laten zoeken :)
Update: Poes zoekt hem het liefst op om ff goed naar 'm te kunnen blazen of (als het lukt) een tik te verkopen, ze is totaal niet bang voor 'm. Hij toont geen enkel initiatief (meer) tot het verkennen van z'n omgeving door de dominante poes. Nog steeds geduld hebben? De enige die 'vooruit' gaat is de poes..
pi_124591882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Update: Poes zoekt hem het liefst op om ff goed naar 'm te kunnen blazen of (als het lukt) een tik te verkopen, ze is totaal niet bang voor 'm. Hij toont geen enkel initiatief (meer) tot het verkennen van z'n omgeving door de dominante poes. Nog steeds geduld hebben? De enige die 'vooruit' gaat is de poes..
Heb je de kat al de kans gegeven om alleen de omgeving te verkennen? Dus poes een tijdje in een kamer en de kat het rijk alleen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_124593715
mauw?
pi_124596732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je de kat al de kans gegeven om alleen de omgeving te verkennen? Dus poes een tijdje in een kamer en de kat het rijk alleen.
Dat dus. Je zou ook Feliway kunnen gebruiken :) Maar als je je er mee gaat bemoeien, is de kans groot dat het alleen maar erger wordt. Ik weet ook niet waar de kater vandaan komt, hoe oud de katten zijn, hoe ze normaal naar andere katten is, etc., maar soms klikt het gewoon niet. Tis nog erg vroeg om dat al te zeggen hoor, maar 2 katten bij elkaar zetten is nooit garantie voor een vriendschap onderling en vaak heeft zoiets ook gewoon tijd nodig. Dus geef het tijd, geef poes genoeg aandacht (er zit tenslotte een indringer in haar huis, dat zie jij anders maar de katten zo te horen niet) en pak het positief aan, dus bv iets lekkers te eten geven en allebei in dezelfde ruimte laten eten, of poes een nieuw speeltje geven waarvan je weet dat ze het geweldig vindt. En sterkte ermee, tis rot om zoiets te zien terwijl je het ongetwijfeld goed bedoelde met de kater in huis nemen :)
pi_124596801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:24 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Aaww arme poes ;( Sterkte ermee!

[..]

Mijn moeder heeft vanmorgen de dierenarts gebeld om te vragen hoe erg het nou echt is, of ze echt pijn lijd en nouja het antwoord was ja en had ze ook al een afspraak gemaakt. Ze was vandaag weer heel levendig en is nog lekker de tuin in gegaan maar zat ze ook alleen maar een beetje in de zon, niet meer rennen en in bomen klimmen. Ze werd aangevallen door een andere kat en maakte ze een heel raar geluid en was ze ook echt buiten adem, ze kon niet meer, dus heb haar net laten inslapen ;( Ze heeft gelukkig vandaag nog heerlijk bij me gelegen en favoriete eten op, ze sliep in in mn armen dus nou ja het is goed zo denk ik. Besef het alleen nog niet echt... Ben er letterlijk ziek van. 6 jaar oud pas :'(
Veel sterkte :*
pi_124596808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Update: de test op pancreatitis was positief, bepaalde bloedwaardes waren sterk verhoogd.
Dus. Mooi klote. Nu heeft ze een voedingssonde in haar slokdarm en ze heeft een infuus aan haar pootje

Ik vind dat de dierenarts maar de rode loper voor me moet uitleggen binnenkort, 'klant van het jaar' award ofzo.
Jeetje, wat een ellende! Hopelijk knapt ze snel weer op :*
pi_124596848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:39 schreef RenRen- het volgende:
Is er een effectieve, niet pijnlijke manier om je kat in je tuin te houden? De buurman heeft, na jarenlang de katten zijn tuin in te lokken besloten dat ze stom zijn en om een konijn te nemen. Prima, is zijn recht, maar ik vind het maar een eng idee dat dat konijn zonder toezicht ronddwarrelt en dat mijn katten misschien wel toeslaan.
F&F / Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kan ik heb zelf gaas schuin aan de bovenkant van de schutting, bevalt prima :) Een slimme kat die echt graag weg wil zou denk ik wel kunnen ontsnappen, maar de oudste 2 doen dat sowieso niet en de jongste ben ik ook aan het leren met een tuigje te lopen, dan mag ie alsnog meer verkennen (nu nog duidelijk zien te maken dat in die enorme struik in de voortuin met al die leuke vogeltjes klimmen niet zo handig is aan een lijntje :'))
pi_124604054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:33 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jeetje, wat een ellende! Hopelijk knapt ze snel weer op :*
hoop het ook. Ik was er even vanochtend en vind het niet zo denderend gaan, maar ze zit dan ook helemaal dichtgepakt met een infuus in haar pootje en voedingssonde in haar hals.

Edit: voedsel van de sonde blijft in de maag zitten. Er zit ergens een blokkade en ze gaan nu haar buikje open maken. :'( :'(

[ Bericht 17% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 28-03-2013 15:38:07 ]
pi_124612040
Dierenarts belt: hele buik vol tumortjes en ze verliest bloed uit lever. Ze gaat nu haar laten inslapen.
pi_124612207
;( Sterkte
pi_124613623
Ocherm, sterkte computergirl :*
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:14:55 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124613716
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_124614334
Aww jeetje computergirl, in zo'n korte tijd 2 katten kwijt ;( Heel veel sterkte :*
pi_124614423
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:35 schreef computergirl het volgende:
Dierenarts belt: hele buik vol tumortjes en ze verliest bloed uit lever. Ze gaat nu haar laten inslapen.
:*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124614820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:32 schreef SickBitch het volgende:
Aww jeetje computergirl, in zo'n korte tijd 2 katten kwijt ;( Heel veel sterkte :*
:'( Heel veel sterkte inderdaad!
pi_124614951
Ik ben echt in shock, de rekening van de crematie van Max lag vanmiddag pas op de deurmat.
Smikkel lag er wel heel lief bij, alsof ze lag te slapen. Mooie vacht, lekker dik buikje, niks dat leek op een terminaal zieke kat. De dierenarts had het ook niet verwacht.
Waarschijnlijk lymfeklierkanker want het zat echt overal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')