abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 maart 2013 @ 23:45:54 #1
163650 Greys
pi_123687086
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123687257
Ik heb eigenlijk wel een vraag ja! Wij hebben 3 katten en 2 honden thuis, en bijna elke keer als ik de honden uitlaat spot is tenminste één van onze katten buiten en 'spot' mij. Hij/Zij loopt dan de hele wandeling mee, de een doet dit wat meer op een afstandje en de ander komt ook nog eens aandacht vragen. Waarom doen katten dit, dat meelopen? Niet dat ik er iets op tegen heb :@
  woensdag 6 maart 2013 @ 04:12:20 #3
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_123691162
Ik heb geen kattenpsychologie gestudeerd, volgens mij bestaat dit vak niet eens.

Maar volgens mij volgt jouw kat jou (en de honden) omdat hij/ zij zich bij jou en/ of de honden veilig voelt. Zo kan die kat met een gevoel van bescherming zich zonder te veel zorgen zich begeven op het territorium van een andere kat. En dan rekent jouw kat er ergens op, dat hij daar ook door jou en de honden beschermd wordt, omdat jij en de honden een stukje van thuis zijn... een stukje eigen territorium dat zonder probleem het territorium van andere katten kan doorkruisen.

Mijn katertje doet precies hetzelfde en aan zijn staart kan ik zien dat hij zich veilig voelt in mijn nabijheid... terwijl wanneer ik hem van een afstand zie (iets te ver van mijn woning) zijn staart heel wat lager heeft en angstiger is.

Dus nee, ik ben geen dierenpsycholoog, maar ik ben er wel vrij zeker van dat jouw kat veel vertrouwen in jou en de honden heeft... vertrouwen genoeg in elk geval om te verwachten dat hij/zij zonder problemen zich in het territorium van andere katten kan begeven, zonder hiervoor bestraft te worden.