abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124311672
Van die glitterballetjes die je vaak bij de Etos op je kado krijgt :P

Bij de hema hebben ze ook voor een prikkie een knutsel emmer vol!

http://www.hema.nl/winkel(...)eriaal/knutselemmer-(15962046)?fh_start_index=200

Edit, link werkt dus niet dus dan maar een plaatje proberen!

pi_124311822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:

Ja zulke als van de etos maar dan de grotere versie ;) die van de HEMA vallen sneller uit elkaar
pi_124311875
Mijn katten vinden deze helemaal tof: http://www.zooplus.nl/sho(...)ln/met_muisje/190161

Verder de speeltunnel, propjes papier, takjes, blaadjes, lintjes en dozen. :D
pi_124311921
Ohh, dat hebben die 5 van mij nog nooit voor elkaar gekregen :D
pi_124311993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:12 schreef Kadooosh het volgende:
Eén van de katten van mijn moeder heeft schildklierproblemen. Nu zou de beste oplossing zijn een radioactieve behandeling. Eigenlijk willen we dit gewoon gaan doen maar wachten nog op meer bloeduitslagen.
Iemand ervaring hiermee? Schelen de kosten veel bij dierenartsen? Ze had het over ¤1200 maar lag op een site dat het ongeveer ¤800 kost.
Er is maar 1 plek in nederland waar deze behandeling gegeven wordt, en als je ergens 800 euro gevonden hebt moet je even checken hoe oud die info is.
pi_124312109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:31 schreef deadly_kiss het volgende:
Ohh, dat hebben die 5 van mij nog nooit voor elkaar gekregen :D
Misschien komt het ook doordat bandit ze minimaal 1x per dag in de drinkfontein gooit en die dingen zich volzuigen met water :p
pi_124312313
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er is maar 1 plek in nederland waar deze behandeling gegeven wordt, en als je ergens 800 euro gevonden hebt moet je even checken hoe oud die info is.
Ja dat dacht ik al. Klopt het dat die plek in Breda is? Las ook ergens dat het in Utrecht kon maar de dierenarts had het over Breda.
pi_124313561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:38 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al. Klopt het dat die plek in Breda is? Las ook ergens dat het in Utrecht kon maar de dierenarts had het over Breda.
Nee, als je gewoon zelf even google gebruikt kan je eenvoudig de juiste locatie vinden.
http://www.delingehoeve.n(...)sdieren-algemeen.php
Overig is er tegenwoordig een behandeling mogelijk met speciaal voer.
pi_124314169
Dank voor de tips! ^O^
Ik ga eens kijken naar die balletjes en bij de volgende zooplus bestelling wordt de hengel besteld!
Be someone that makes you happy
pi_124319482
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:12 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik ben bang dat ik allergisch ben voor m'n katten :'( we zijn namelijk 11 dagen weggeweest (huisdiervrije omgeving) en ik had nergens last van. Het was al bekend dat ik hooikoorts en huisstofmijtallergie heb en gooide het altijd daarop. Nu heeft m'n moeder m'n hele huis schoongemaakt terwijl we weg waren. Ik ben nog geen 24 uur thuis, allergiemedicatie ingenomen, en word echt gek.

Iemand hier met een kattenallergie die toch katten heeft?
Iemand?
  donderdag 21 maart 2013 @ 00:58:48 #211
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_124322004
Ik. ik heb hooikoorts, astma, allergisch voor huisstofmijt en katten. Als het hooikoorts seizoen is krijg ik er last van. En het is denk ik ook een kwestie van gewenning. ik gebruik montelukast en reactine en nasonex.
pi_124323932
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Laten we daar nou 5 stuks van hebben en 1 op ons werk :P
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
pi_124324678
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Mijn vriend heeft het andersom... rare huiduitslag, en na een test kwam daar uit dat hij voor een hoop huisdieren allergisch is waaronderbook sterk voor katten.
Hij merkt er zelf helemaal niks van gelukkig, ik heb dan ook maar gezegt dat als hij er last van gaat krijgen ooit.. dat hij dan maar op zichzelf moet gaan wonen :P
Zo is dat.. Vriend eruit, katten blijven! :P
pi_124324914
quote:
Haha moet er zelf ook niet aan denken ze weg te moeten doen! Maar mijn huidige allergiemedicatie werkt duidelijk niet tegen kattenallergie
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:19:36 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124325083
quote:
Mijn man was flink allergisch voordat ons eerste kattenbeest kwam. Hij kreeg het anti-allergiemedicijn cetirizine en na het stoppen van de kuur had hij ineens nergens last meer van. Hij wil nog wel eens een kriebelneus krijgen als hij een dot kattenhaar aan z'n handen heeft en dan zijn neus aanraakt, maar verder gaat het prima.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_124326391
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Mijn man was flink allergisch voordat ons eerste kattenbeest kwam. Hij kreeg het anti-allergiemedicijn cetirizine en na het stoppen van de kuur had hij ineens nergens last meer van. Hij wil nog wel eens een kriebelneus krijgen als hij een dot kattenhaar aan z'n handen heeft en dan zijn neus aanraakt, maar verder gaat het prima.
Ik heb een lange tijd cetrizine genomen maar daar kon mijn lichaam naar verloop van tijd tegen. Nu heb ik airius, en nog niet zo gek lang en het werkt wel beter dan de cetrizine maar nog niet optimaal
pi_124327259
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:

Edit, link werkt dus niet dus dan maar een plaatje proberen!

[ afbeelding ]
Ga ik ook halen! Hier zijn ze ook (vooral) dol op klein en zacht, dus dit is perfect denk ik!
pi_124329379
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee, als je gewoon zelf even google gebruikt kan je eenvoudig de juiste locatie vinden.
http://www.delingehoeve.n(...)sdieren-algemeen.php
Overig is er tegenwoordig een behandeling mogelijk met speciaal voer.
Als je kat relatief jong is en als je er het geld voor over hebt is de behandeling met radioactief spul zeker te prefereren over het voer, volgens mijn endocrinoloog.

Het voer bestaat voor meer dan de helft uit mais en andere zut, bijna geen vlees en veel lever en voldoet dus ook niet als een goed dieet voor een kat. Het eten van veel mais werkt ook diabetes in de hand bij katten. De kat zal ook voor altijd die meuk moeten eten, als hij het niet meer wil heb je een probleem, als hij schooit bij de buren/op straat, heb je een probleem.

Staan aardig wat onderzoekjes van online van bekende amerikaanse endocrinologen.

De radioactieve behandeling van de schildklier is bijna altijd effectief en dan ben je ook voor altijd van het probleem af.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:15:10 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124329622
Dee behandeling met radioactief jodium zal volgens hetzelfde principe zijn als bij mensen, neem ik aan. Met de radioactieve behandeling schakel je een deel van de te snel werkende schildklier uit. Is de schildklierfunctie daarna te laag, dan is dat aan te vullen. Het zal de voorkeur hebben boven onderdrukken van de te snelle schildklierfunctie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_124331486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:06 schreef Novem het volgende:

De radioactieve behandeling van de schildklier is bijna altijd effectief en dan ben je ook voor altijd van het probleem af.
dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Ik weet van een geval waarbij een jaar na deze behandeling de schildklier waardes net zo hoog waren als daarvoor.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:15:35 #221
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_124331519
Iemand (in de buurt van) groningen die zijn kat Orijen kattenvoer geeft? Wil graag proberen of ze het lust zonder meteen een dure verpakking te kopen
pi_124332662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Ik weet van een geval waarbij een jaar na deze behandeling de schildklier waardes net zo hoog waren als daarvoor.
Daarom zeg ik, bijna altijd :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_124341851
Even een vraagje vanaf mijn kant,
Ik heb een kater van bijna een jaar.
Nu is het een vrij druk beestje (wat ik juist zo geweldig vind aan hem :P ) En ik ga hem volgende week Dinsdag laten castreren
Nu is mijn vraag hoe erg zal zijn gedrag veranderen? Ik heb namelijk gehoord dat katers dan een heel stuk rustiger worden, klopt dat?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:43:04 #224
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124341949
Dat kan prima kloppen, maar het hoeft niet.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124345217
Eigenlijk heel weinig van gemerkt dat de katers hier rustiger werden, sterker nog ze wipten vrolijk door met de gesteriliseerde poezen _O- (gelukkig niet sproeien :P)..
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124346411
Die van mij is ook zo'n druktemaker, en ze kunnen idd wel veranderen, maar hier heb ik er weinig van gemerkt na castratie. Hij's nog steeds zo gek als 'n deur en actief O+
pi_124346814
Hier ook een adhd kater die is gecastreerd met 5 maanden maar hij blijft een adhd kater.
Wippen doet hij wel niet maar rustiger is hij absoluut niet geworden ;(
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:40:34 #228
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_124352515
quote:
Beetje dit idee :P .

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 21:47:58 #229
45833 crew  Fogel
pi_124352865
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:40 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Iemand?
1 kat.
En wel zo'n "allergievriendelijke" Syberische kat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_124353134
ik was ook allergisch voor katten, maar ik heb helemaal geen last van onze kat. zonder medicijnen.
Kwak
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 21:54:30 #231
45833 crew  Fogel
pi_124353222
Ik heb wel last van de kat, maar geen allergische reactie :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_124353762
Hebben hier ook twee katers. Ook totaal niet rustiger geworden na castratie. De één is inmiddels 3 en de ander 6. Ze rennen en stoeien nog steeds als twee debielen door het huis. Als je op de bank ligt bounzen ze bovenop je alsof je er niet ligt. De oudste apporteert een speelgoedmuis net als een hond ook nog steeds niet rustig te krijgen!
pi_124353791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:54 schreef Fogel het volgende:
Ik heb wel last van de kat, maar geen allergische reactie :+
_O-
pi_124354880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
ik was ook allergisch voor katten, maar ik heb helemaal geen last van onze kat. zonder medicijnen.
Je schijnt om de 6 jaar ofzo van stofwisseling te veranderen en daarbij kunnen allergieën komen en gaan. Was voorheen nooit allergisch voor katten, altijd gehad :s
pi_124354965
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:24 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Je schijnt om de 6 jaar ofzo van stofwisseling te veranderen en daarbij kunnen allergieën komen en gaan. Was voorheen nooit allergisch voor katten, altijd gehad :s
Oh echt
Ik ben allergisch voor rode wijn, maar nog nooit voor katten
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:30:14 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124355162
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:24 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Van stofwisseling veranderen?
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:31:30 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124355253
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Oh echt
Ik ben allergisch voor rode wijn, maar nog nooit voor katten
Oooh, eindelijk iemand die ook alergisch is voor rode wijn!
Ik word altijd voor gek verklaard.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124355326
Heeft er iemand hier ervaring met het voer Royal canin feline calm?

Werd door de dierenarts aanbevolen voor ons stresskippie :P ben erg benieuwd of hier goede ervaringen mee zijn aangezien het niet het goedkoopste voer is (29 euro voor zak van 2 kilo)
hardcoholic
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:33:29 #239
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_124355375
In principe zijn alle cellen in je lichaam na maximaal 7 jaar vernieuwd (afgestorven en nieuwe cellen zijn ervoor in de plaats gekomen), sommige cellen (in darmen bijv) vernieuwen zich heel snel (in de darm elke 4-5 dagen) maar je hebt ook cellen die er heel lang over doen om te vernieuwen, levercellen doen er jaren over.
Maar of je daardoor ook een andere stofwisseling kan krijgen???
pi_124355708
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oooh, eindelijk iemand die ook alergisch is voor rode wijn!
Ik word altijd voor gek verklaard.
Het schijnt de histamine te zijn in wijn, geen echte allergie want dat is een lichaamseigen stof maar gebrek aan een enzym om histamine af te breken. Het heeft heel lang geduurd totdat ik zelf de connectie legde, dacht dat ik soort bizarre opleving van huisstofmijtallergie had of zo.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:21:24 #241
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124361304
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het schijnt de histamine te zijn in wijn, geen echte allergie want dat is een lichaamseigen stof maar gebrek aan een enzym om histamine af te breken. Het heeft heel lang geduurd totdat ik zelf de connectie legde, dacht dat ik soort bizarre opleving van huisstofmijtallergie had of zo.
Ik dacht dat het te maken had met de tannine. Of tanine?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124363508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:33 schreef SiGNe het volgende:
In principe zijn alle cellen in je lichaam na maximaal 7 jaar vernieuwd (afgestorven en nieuwe cellen zijn ervoor in de plaats gekomen), sommige cellen (in darmen bijv) vernieuwen zich heel snel (in de darm elke 4-5 dagen) maar je hebt ook cellen die er heel lang over doen om te vernieuwen, levercellen doen er jaren over.
Maar of je daardoor ook een andere stofwisseling kan krijgen???
Zo legde de huisarts het mij in iedergeval uit toen ik vroeg hoe ik van geen allergie naar ineens een stuk of 4, blijkbaar nu 5, ben gegaan :s
pi_124368115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
Dit heb ik ook. Ik had altijd last van mijn ogen als ik bij katten was geweest maar wilde t toch graag proberen. Het was namelijk ook niet zo ernstig.
Had er bij Sophie twee weken last van en toen was t ineens over :) nu is t alleen nog dat als ze me perongelijk krabt mijn huid een beetje jeukt en rood is, maar dat trekt ook vlot weg. En ook als ik echt haren van dr tegen mijn oog krijg (zoals nu wanneer ik dut aan t typen ben, hoe ironisch :') )

Mijn vriend had in t begin zoiets van als jij allergisch blijft gaat ze terug. Maar ik had de eerste dag al besloten dat die kat never nooit niet weggaat. Dus ben erg blij dat ik er overheen ben :Y
  Moderator vrijdag 22 maart 2013 @ 11:46:05 #244
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_124368330
Hier ook allergisch en met drie Maine Coons in huis toch bijna geen last. Als ik inderdaad echt haar bij mijn ogen krijg dan irriteert het wat maar verder geen last gelukkig. Met een kortharige kat heb ik meer last heb ik gemerkt dus ik hou het voor de zekerheid wel bij langharige katten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 maart 2013 @ 16:36:29 #245
22592 crew  Ole
pi_124378589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:46 schreef senesta het volgende:
Hier ook allergisch en met drie Maine Coons in huis toch bijna geen last. Als ik inderdaad echt haar bij mijn ogen krijg dan irriteert het wat maar verder geen last gelukkig. Met een kortharige kat heb ik meer last heb ik gemerkt dus ik hou het voor de zekerheid wel bij langharige katten.
Er zijn bepaalde kattenrassen die minder allergie veroorzaken. Heeft met de vacht te maken.
Even kijken of ik het kan vinden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_124378822
Ik ben niet allergisch voor katten, of andere dieren. Wel heb ik al tot 2x toe ontstoken amandelen gehad, sinds ik mijn katten heb, terwijl ik dat daarvoor nog nooit gehad heb. Maarja, da's ook niet zo erg hoor, beetje thuis zitten en ijsjes eten :P
pi_124379268
M'n ogen vallen gelukkig mee bijna geen last van maar m'n neus!! Pff kan er bijna een beker onder houden de tissues zijn niet aan te slepen
pi_124379936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:04 schreef CaveCanem het volgende:
Hebben hier ook twee katers. Ook totaal niet rustiger geworden na castratie. De één is inmiddels 3 en de ander 6. Ze rennen en stoeien nog steeds als twee debielen door het huis. Als je op de bank ligt bounzen ze bovenop je alsof je er niet ligt. De oudste apporteert een speelgoedmuis net als een hond ook nog steeds niet rustig te krijgen!
Haha awesome! Ja zo is felix dus ook :P toch even afwachten dan maar :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:39:09 #249
143001 Prospera
Verfrissend
pi_124382129
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:15 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand (in de buurt van) groningen die zijn kat Orijen kattenvoer geeft? Wil graag proberen of ze het lust zonder meteen een dure verpakking te kopen
Ik heb Orijen kipvoer, droge brokken.
Prijs is 8.20 per kilo. Groningen

[ Bericht 0% gewijzigd door Prospera op 22-03-2013 20:25:01 (locatie) ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:58:31 #250
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124403586
Hebben hier mensen ervaring met sterilisatie?

1 van mijn 2 dames is onder het mes gegaan maar sinds ontwaken is het helemaal
niks, maar ja dat vind natuurlijk niemand prettig. Maar toen wij vanochtend thuis kwamen kwam
ze ons tegemoet gehuild.

Ze lijkt telkens pijn steken te krijgen, haar achterpoten spannen zich dan en dan begint ze te rennen,
blazen en haar buik als een bezetene te wassen.
Dit is ongeveer elke 5 á 10 minuten.
Enige plek waar ze tot rust komt is helemaal tegen je aan geplakt.

Ondertussen lijkt dit nog het meesten nadeel te hebben voor haar zus.
Die ontwijkt haar uit angst, die snapt er niks van. Is net zoals zus een enorme schoot
kat maar omdat die bezit heeft genomen van mij en mijn vriend, word ze weg geblaasd.
Daar boven op wil ze heel graag haar zus wassen en kroelen wat natuurlijk al helemaal niks word :|

Nou heb ik een heel verhaal getypt,
niet zo zeer omdat ik wil horen dat het normaal is of niet [als het erger word word het DA bellen]

Maar komt het volgens jullie ervaring nog goed tussen zus en zus?
Pff, ik vind het gewoon zo rot. Ze zijn normaal heel close, dus ik had gehoopt dat ze
wat aan elkaar zouden hebben nu. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door LolaLovesYou op 23-03-2013 12:41:08 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:11:02 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124403865
Dat het even niet botert tussen de zussen kan alleen al komen door de vreemde geur van de geopereerde zus.

Maar met die verschijnselen zou ik niet aarzelen om als de donder een dierenarts te bellen.

Sterkte.
pi_124404155
Eens met Lienekien. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt met de poesjes die ik heb laten helpen. De ergste verschijnselen hier waren sufheid of hallucinaties op de dag van de operatie vanwege de verdoving. . Aangeven van pijn heb ik nooit meegemaakt en vind ik niet goed klinken.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:23:25 #253
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124404197
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Dat het even niet botert tussen de zussen kan alleen al komen door de vreemde geur van de geopereerde zus.

Maar met die verschijnselen zou ik niet aarzelen om als de donder een dierenarts te bellen.

Sterkte.
Nou ja, het is dus andersom.
Niet geopereerde zus zoekt toe nadering, misschien juist omdat zus raar ruikt.

De geopereerden mevrouw is ondertussen onder de dekens gekropen waar ze in slaap is gevallen,
zus zit op het randje van het bed waakhond te spelen.

Ik kijk het nog een uurtje of 2 aan,
de wond is verder niet opgezet, rood, ontstoken en ze toont ook geen symptomen van koorts.
Ze zat net op schoot een beetje te spelen met het toetsenbord en maakt verder dus ook geen versufte indruk en is vrijwel haar zelf buiten die pijn steken en het instant gemopper als gevolg.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:24:55 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124404233
Ze is zichzelf niet, vind het niet gek dat ze zo doet.

Maar dat lijkt me nu niet je eerste zorg.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:27:16 #255
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124404292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Eens met Lienekien. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt met de poesjes die ik heb laten helpen. De ergste verschijnselen hier waren sufheid of hallucinaties op de dag van de operatie vanwege de verdoving. . Aangeven van pijn heb ik nooit meegemaakt en vind ik niet goed klinken.
Nou ik heb dus geen idee of het misschien ligt aan de inwendige hechting.
Of dat misschien wat meer aan de huid trekt en dat ze zich heerlijk loopt aan te stellen.
Want dat ze een aansteller en een moeders kindje is dat weten we al,
je had haar eerste dag katten bel moeten mee maken :|

Vandaar, ik kan het bijna niet beoordelen, alleen dat het wel wat lijkt te minderen.
En we zijn nu net 12 uur verder.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Ze is zichzelf niet, vind het niet gek dat ze zo doet.

Maar dat lijkt me nu niet je eerste zorg.
Nee, ze is dus juist zichzelf wel buiten de pijn nu en dan en het gebrom als gevolg.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:33:17 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124404451
Ok dan.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:40:09 #257
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_124404628
Pff,
toch maar de dierenarts gebeld aangezien jullie het niet herkenden en ik zelf ook niet.

Toen ze thuis kwam heeft ze half versuft over zichzelf heen geurineerd.[ze ligt graag op haar rug :|]
Allemaal wel netjes schoon gemaakt maar de DA geeft dus aan dat dit inderdaad
wat irritatie en trekkerig gevoel kan geven aan de wond, wat zou moeten af nemen met
passerende uren en wassen.

Ik moet nu even bijhouden of ze zich goed blijft wassen en kijken of de pijn stuipen
minder frequent worden want anders ligt het aan iets anders.

En wonder boven wonder, ik heb haar wakker gemaakt en op haar poef gelegd waar ze direct weer
ging wassen en is nu tegen haar zus aan gekropen op de stoel.

Ooit ga ik katten snappen :')

+1 voor inwendige hechtingen en het mogen wassen van de wond.
  zondag 24 maart 2013 @ 12:44:23 #258
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_124437951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:39 schreef Prospera het volgende:

[..]

Ik heb Orijen kipvoer, droge brokken.
Prijs is 8.20 per kilo. Groningen
Waar koop je die? Of verkoop je het zelf
pi_124484229
Zucht, net te horen gekregen dat poes dr longen vol zitten met kanker :'( Ze leeft juist weer helemaal op, at vorige week bijna niks meer en zit nu heerlijk te eten. En dan moet je beslissen wanneer je haar laat inslapen... Echt heel erg moeilijk dit, wil haar niet laten lijden natuurlijk maar ze huppelt nu nog vrolijk rond dus wanneer doe je zoiets nou ;(
  maandag 25 maart 2013 @ 14:52:45 #260
244933 trovey
Nachtoele
pi_124484424
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef SickBitch het volgende:
Zucht, net te horen gekregen dat poes dr longen vol zitten met kanker :'( Ze leeft juist weer helemaal op, at vorige week bijna niks meer en zit nu heerlijk te eten. En dan moet je beslissen wanneer je haar laat inslapen... Echt heel erg moeilijk dit, wil haar niet laten lijden natuurlijk maar ze huppelt nu nog vrolijk rond dus wanneer doe je zoiets nou ;(
Ik zou ingrijpen als je merkt dat ze die vrolijkheid begint te verliezen(niet meer eten, terugtrekken e.d.), blijkbaar heeft ze nu nog geen pijn.....desnoods vraag je even om een simpele pijnstiller om er zeker van te zijn. Dieren geven meestal heel goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. ;) Heb destijds zoiets meegemaakt met een kat die kanker in de kaak had, was hopeloos maar met een pijnstiller heeft ze nog 5 weken een heel goed leven gehad tot ze ineens aangaf dat ze het niet leuk meer vond, binnen het uur was het voorbij (had afspraak met de dierenarts gemaakt dat ik dan meteen kon bellen en dat ze dan heel snel ingeslapen werd). Sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. ;(
Optimist tot in de kist
pi_124485209
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou ingrijpen als je merkt dat ze die vrolijkheid begint te verliezen(niet meer eten, terugtrekken e.d.), blijkbaar heeft ze nu nog geen pijn.....desnoods vraag je even om een simpele pijnstiller om er zeker van te zijn. Dieren geven meestal heel goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. ;) Heb destijds zoiets meegemaakt met een kat die kanker in de kaak had, was hopeloos maar met een pijnstiller heeft ze nog 5 weken een heel goed leven gehad tot ze ineens aangaf dat ze het niet leuk meer vond, binnen het uur was het voorbij (had afspraak met de dierenarts gemaakt dat ik dan meteen kon bellen en dat ze dan heel snel ingeslapen werd). Sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. ;(
Ja dat lijkt me ook wel het beste. Het is zo lastig in te schatten of ze pijn heeft. Ze ademt nogal snel, maar het is (nog) niet zo erg dat ze erg benauwd is. De dierenarts zei ook al iets van medicijnen geven en nog naar een oncoloog gaan, maar dat heeft volgens hem ook weinig zin omdat het er al te lang zit (vorige dierenarts heeft mijn zorgen nooit serieus genomen en ik was zo stom om niet gelijk al naar een andere te gaan). Ze laat zich hier nog zien en speelt en eet dus ja liever laat ik haar nog en paar dagen zo doorgaan, maar het idee dat ze lijdt is verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n afspraak had met je dierenarts! Dankje :) Komt opeens zoveel op je af, ze loopt hier nog en moet je gaan beslissen wanneer je het laat doen en of je wil begraven of cremeren of bij dierenarts laten. Bah ;(
  maandag 25 maart 2013 @ 15:19:29 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124485608
quote:
Dat is helemaal je eigen beslissing. Ligt er ook aan hoe ver je financiën reiken. Als jij het gevoel hebt dat poes geen pijn heeft, geef haar dan nog wat tijd. Totdat ze -wellicht- zelf aangeeft dat het genoeg is. Zodra ze zelf stopt met eten bijvoorbeeld, geen energie meer heeft, moeite met poepen/plassen, zichtbaar aftakelt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 25 maart 2013 @ 16:01:25 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124487291
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is helemaal je eigen beslissing. Ligt er ook aan hoe ver je financiën reiken. Als jij het gevoel hebt dat poes geen pijn heeft, geef haar dan nog wat tijd. Totdat ze -wellicht- zelf aangeeft dat het genoeg is. Zodra ze zelf stopt met eten bijvoorbeeld, geen energie meer heeft, moeite met poepen/plassen, zichtbaar aftakelt.
^^

Sterkte! Ik weet hoe verrot de beslissing is.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 maart 2013 @ 17:01:48 #264
244933 trovey
Nachtoele
pi_124489535
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:10 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook wel het beste. Het is zo lastig in te schatten of ze pijn heeft. Ze ademt nogal snel, maar het is (nog) niet zo erg dat ze erg benauwd is. De dierenarts zei ook al iets van medicijnen geven en nog naar een oncoloog gaan, maar dat heeft volgens hem ook weinig zin omdat het er al te lang zit (vorige dierenarts heeft mijn zorgen nooit serieus genomen en ik was zo stom om niet gelijk al naar een andere te gaan). Ze laat zich hier nog zien en speelt en eet dus ja liever laat ik haar nog en paar dagen zo doorgaan, maar het idee dat ze lijdt is verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n afspraak had met je dierenarts! Dankje :) Komt opeens zoveel op je af, ze loopt hier nog en moet je gaan beslissen wanneer je het laat doen en of je wil begraven of cremeren of bij dierenarts laten. Bah ;(
Wellicht kan de dierenarts inderdaad nog wat medicijnen geven zodat ze beter ademt, denk niet dat je verder moet klungelen in dit stadium...hoe treurig ook, dat ben je eigenlijk al voorbij als ik het zo hoor. :{ Hoop dat je nog even mag genieten van je kat en dat je de kracht zult vinden om op het juiste moment de juiste beslissing te nemen. :*
Optimist tot in de kist
pi_124490019
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:10 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Och wat ontzettend sneu dat je wel naar een andere DA bent gegaan en dan dat te horen hebt gekregen, maar ik zou het jezelf niet zo kwalijk nemen. Da's makkelijk gezegd nu natuurlijk, maar je vertrouwd je DA, en dan is het niet stom dat je niet weet dat je hem/haar misschien niet moet vertrouwen, of dat er meer gekeken en gedaan kan worden om tot een diagnose te komen. Je gaat er van uit dat een DA alles doet wat ie kan, en toen je het gevoel kreeg dat er niet serieus omgegaan werd met de klachten, heb je een andere DA bezocht. Meer had je niet kunnen doen, dus ik vind het helemaal niet stom van je :* Ik zou zelf nog wel overwegen om die oude DA te laten weten dat je je niet serieus genomen voelde en dat dit er uit is gekomen. Maar goed, daar schiet je nu ook weinig mee op. In ieder geval heel veel sterkte, wat een nare uitkomst zo ;(
  maandag 25 maart 2013 @ 17:45:06 #266
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_124490835
Vraagje: sinds dit zaterdag een nieuwe kater erbij. We hebben al 1 poes. Die poes moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe medebewoner. Opzich gaat dat allemaal best wel goed. Ze lijkt in ieder geval al geaccepteerd te hebben dat er een kater is en dat hij (op dit moment) een eigen kamer heeft. Inmiddels is de kater een paar keer komen kijken en dat werd tot op zekere hoogte getolereerd door de poes. Hij is wel twee keer verjaagd door poes.

Er is een 'probleem', de kater lijkt het allemaal niets te boeien. Sterker nog, ondanks zijn grote omvang komt ie niet voor z'n 'rechten' op en is zit ie weer op een rustig plekje voordat er ook maar echt een confrontatie kan worden aangegaan. Hierdoor heb ik het idee dat de poes wat 'kapsones' begint te krijgen en de kater niet de kans geeft om ook zijn plekje in het territorium op te eisen.

Hoe zorg ik er voor dat de kater wat meer zelfvertrouwen krijgt zodat ie ook aan de poes laat zien dat ie hier woont en dat hij niet van plan is de rest van z'n leven onder het bed te spenderen?
pi_124490916
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:45 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vraagje: sinds dit zaterdag een nieuwe kater erbij. We hebben al 1 poes. Die poes moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe medebewoner. Opzich gaat dat allemaal best wel goed. Ze lijkt in ieder geval al geaccepteerd te hebben dat er een kater is en dat hij (op dit moment) een eigen kamer heeft. Inmiddels is de kater een paar keer komen kijken en dat werd tot op zekere hoogte getolereerd door de poes. Hij is wel twee keer verjaagd door poes.

Er is een 'probleem', de kater lijkt het allemaal niets te boeien. Sterker nog, ondanks zijn grote omvang komt ie niet voor z'n 'rechten' op en is zit ie weer op een rustig plekje voordat er ook maar echt een confrontatie kan worden aangegaan. Hierdoor heb ik het idee dat de poes wat 'kapsones' begint te krijgen en de kater niet de kans geeft om ook zijn plekje in het territorium op te eisen.

Hoe zorg ik er voor dat de kater wat meer zelfvertrouwen krijgt zodat ie ook aan de poes laat zien dat ie hier woont en dat hij niet van plan is de rest van z'n leven onder het bed te spenderen?
Niet mee bemoeien of corrigeren of wat dan ook, wat je wel zou kunnen doen is de kater de boel te laten verkennen als poes even op een kamer opgesloten zit. Verder zou ik het ze vooral zelf uit laten zoeken :)
pi_124491148
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Niet mee bemoeien of corrigeren of wat dan ook, wat je wel zou kunnen doen is de kater de boel te laten verkennen als poes even op een kamer opgesloten zit. Verder zou ik het ze vooral zelf uit laten zoeken :)
Inderdaad lekker op z'n beloop laten, sinds zaterdag is nog super kort! Geef het de tijd :)
  maandag 25 maart 2013 @ 18:26:59 #269
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124492277
quote:
Het mooie van onze verantwoordelijkheid voor huisdieren is dat we mogen beslissen dat ze voor hun dieptepunt mogen sterven.
Niet wachten, hoe moeilijk ook. Het is kennelijk klaar met haar lijfje, al gedraagt het zich zo nog niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 maart 2013 @ 18:30:07 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124492411
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn dieren geven niet goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. Ik denk dat katten te lang door blijven douwen. De overlevingsdrang is ongelooflijk. Ik wacht het in elk geval niet meer af. Jouw afspraak met de dierenarts was wel perfect zeg. Goed dat dat zo kon.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 maart 2013 @ 18:41:44 #271
244933 trovey
Nachtoele
pi_124492876
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Mijn dieren geven niet goed aan wanneer het tijd is om in te grijpen. Ik denk dat katten te lang door blijven douwen. De overlevingsdrang is ongelooflijk. Ik wacht het in elk geval niet meer af. Jouw afspraak met de dierenarts was wel perfect zeg. Goed dat dat zo kon.
Denk dat het ook heel belangrijk is als je in een situatie met dier zit wat elk moment kan misgaan. Ik heb ooit ook katten met FIP gehad, ging prima en ineens ging het mis in het weekend en moest ik richting dienstdoende dierenarts, gelukkig had ik een print van mijn eigen dierenarts bij de hand wat er precies aan de hand was met het dier zodat ik niet eerst in discussie zou moeten gaan met een dierenarts die niets van de situatie afwist, zou ik iedereen aanraden als je een dier hebt waarbij je elk moment moet ingrijpen, scheelt heel veel stress voor het dier en voor jou. ;)
Optimist tot in de kist
pi_124493420
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Denk dat het ook heel belangrijk is als je in een situatie met dier zit wat elk moment kan misgaan. Ik heb ooit ook katten met FIP gehad, ging prima en ineens ging het mis in het weekend en moest ik richting dienstdoende dierenarts, gelukkig had ik een print van mijn eigen dierenarts bij de hand wat er precies aan de hand was met het dier zodat ik niet eerst in discussie zou moeten gaan met een dierenarts die niets van de situatie afwist, zou ik iedereen aanraden als je een dier hebt waarbij je elk moment moet ingrijpen, scheelt heel veel stress voor het dier en voor jou. ;)
Dat is zeker een goede tip!!
pi_124497529
Thanks voor de lieve reacties O+

Medicijnen kunnen nog wel, prednison zou kunnen zei de dierenarts, maar dan zou ze alsnog uiteindelijk stikken en dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ga haar nu wel op een andere manier bekijken en niet proberen alleen maar goede dingen te zien omdat ik haar niet kwijt wil. Ik denk niet dat ze het nog 2 dagen volhoudt… Ze was nog wel behoorlijk levendig vanmorgen maar ze is nu echt uitgeput. Ze slaapt bijna de hele middag al en komt wel af en toe even kijken of een beetje eten maar daarna gaat ze gelijk weer slapen. Zelfs een trap af lopen is al teveel en moet ze even pauze nemen om bij te komen. Reacties hier doen me wel goed, geeft me toch wat minder schuldgevoel om haar te vroeg in te laten slapen, maar ze geeft zelfs nu al aan dat alles haar teveel moeite kost. Moeilijk maar het moet ;(
pi_124502518
te vroeg in laten slapen kan voor mijn gevoel niet bij een terminale zieke kat. daar moet je je echt niet schuldig om voelen.
te laat(of helemaal niet) in laten slapen waardoor de kat veel moet lijden lijkt me erger.
pi_124519942
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
pi_124525619
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:13 schreef SickBitch het volgende:
Thanks voor de lieve reacties O+

Medicijnen kunnen nog wel, prednison zou kunnen zei de dierenarts, maar dan zou ze alsnog uiteindelijk stikken en dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ga haar nu wel op een andere manier bekijken en niet proberen alleen maar goede dingen te zien omdat ik haar niet kwijt wil. Ik denk niet dat ze het nog 2 dagen volhoudt… Ze was nog wel behoorlijk levendig vanmorgen maar ze is nu echt uitgeput. Ze slaapt bijna de hele middag al en komt wel af en toe even kijken of een beetje eten maar daarna gaat ze gelijk weer slapen. Zelfs een trap af lopen is al teveel en moet ze even pauze nemen om bij te komen. Reacties hier doen me wel goed, geeft me toch wat minder schuldgevoel om haar te vroeg in te laten slapen, maar ze geeft zelfs nu al aan dat alles haar teveel moeite kost. Moeilijk maar het moet ;(
Toen wij het slechte nieuws te horen hadden gekregen over onze oude kat. Had mijn moeder gewoon al afspraak gemaakt om in te laten slapen. Weekje verder (mits het niet ineens heel slecht ging). Dit was voor voor ons wel fijn. Een week de tijd om afscheid te nemen. De kat was op dat moment nog ouder dan dat ik was. Dus is altijd bij ons geweest. Was wel zwaar maar wel fijn om het zo een plekje te kunnen geven.
Denk dat het lichaampje van je kat op is als ze zoveel slaapt. Er is mij altijd verteld dat katten een enorm hoge pijngrens hebben en een enorme overlevingsdrang dus er is denk ik eerder sprake van te laat in slapen dan te vroeg.

Heel veel sterkte. Knuffel nog maar lekker veel :)
pi_124525685
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef computergirl het volgende:
Geen kattenvraagbaak, maar kattenklaagbaak.......Max is net een week dood en nu de andere kat opgenomen bij de dierenarts. Hele weekend al aan het braken geweest dus ik maandag gelijk mat haar naar de dierenarts.
Dacht alleen een haarbal dwars, even een pilletje of zo en gewoon weer naar huis.
Nu belde ze net dat haar koppetje zo hangt en of ze kalium mogen testen en foto maken. Gvd straks heb ik nog twee dode katten binnen twee weken tijd }:| :N
;(
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:02:24 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124525708
Nou, wat een treurige berichten in dit topic :*
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:58:52 #279
244933 trovey
Nachtoele
pi_124530235
quote:
Soms gebeurt zoiets, heb het helaas ook wel eens gehad....je vraagt je dan af wat je fout doet...helemaal niets, soms gebeuren dit soort dingen. :* Hopelijk valt het allemaal mee, sterkte in ieder geval.
Optimist tot in de kist
pi_124531310
quote:
Aaww arme poes ;( Sterkte ermee!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Toen wij het slechte nieuws te horen hadden gekregen over onze oude kat. Had mijn moeder gewoon al afspraak gemaakt om in te laten slapen. Weekje verder (mits het niet ineens heel slecht ging). Dit was voor voor ons wel fijn. Een week de tijd om afscheid te nemen. De kat was op dat moment nog ouder dan dat ik was. Dus is altijd bij ons geweest. Was wel zwaar maar wel fijn om het zo een plekje te kunnen geven.
Denk dat het lichaampje van je kat op is als ze zoveel slaapt. Er is mij altijd verteld dat katten een enorm hoge pijngrens hebben en een enorme overlevingsdrang dus er is denk ik eerder sprake van te laat in slapen dan te vroeg.

Heel veel sterkte. Knuffel nog maar lekker veel :)
Mijn moeder heeft vanmorgen de dierenarts gebeld om te vragen hoe erg het nou echt is, of ze echt pijn lijd en nouja het antwoord was ja en had ze ook al een afspraak gemaakt. Ze was vandaag weer heel levendig en is nog lekker de tuin in gegaan maar zat ze ook alleen maar een beetje in de zon, niet meer rennen en in bomen klimmen. Ze werd aangevallen door een andere kat en maakte ze een heel raar geluid en was ze ook echt buiten adem, ze kon niet meer, dus heb haar net laten inslapen ;( Ze heeft gelukkig vandaag nog heerlijk bij me gelegen en favoriete eten op, ze sliep in in mn armen dus nou ja het is goed zo denk ik. Besef het alleen nog niet echt... Ben er letterlijk ziek van. 6 jaar oud pas :'(
pi_124531441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:24 schreef SickBitch het volgende:

[..]

[..]

Mijn moeder heeft vanmorgen de dierenarts gebeld om te vragen hoe erg het nou echt is, of ze echt pijn lijd en nouja het antwoord was ja en had ze ook al een afspraak gemaakt. Ze was vandaag weer heel levendig en is nog lekker de tuin in gegaan maar zat ze ook alleen maar een beetje in de zon, niet meer rennen en in bomen klimmen. Ze werd aangevallen door een andere kat en maakte ze een heel raar geluid en was ze ook echt buiten adem, ze kon niet meer, dus heb haar net laten inslapen ;( Ze heeft gelukkig vandaag nog heerlijk bij me gelegen en favoriete eten op, ze sliep in in mn armen dus nou ja het is goed zo denk ik. Besef het alleen nog niet echt... Ben er letterlijk ziek van. 6 jaar oud pas :'(
Aaw :( sterkte er mee!
Ik heb felix net opgehaald bij de dierenarts. Gecastreerd en wel. Nu ik hem er zo bij zie liggen hoop ik het toch nooit mee te maken dat het voor iets serieuzers is :(
pi_124562583
quote:
Update: de test op pancreatitis was positief, bepaalde bloedwaardes waren sterk verhoogd.
Dus. Mooi klote. Nu heeft ze een voedingssonde in haar slokdarm en ze heeft een infuus aan haar pootje

Ik vind dat de dierenarts maar de rode loper voor me moet uitleggen binnenkort, 'klant van het jaar' award ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 27-03-2013 14:53:41 ]
pi_124566530
Is er een effectieve, niet pijnlijke manier om je kat in je tuin te houden? De buurman heeft, na jarenlang de katten zijn tuin in te lokken besloten dat ze stom zijn en om een konijn te nemen. Prima, is zijn recht, maar ik vind het maar een eng idee dat dat konijn zonder toezicht ronddwarrelt en dat mijn katten misschien wel toeslaan.
pi_124569261
met gaas of een net.
hier staan mooie voorbeelden: http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
via google zijn nog veel meer voorbeelden te vinden.
pi_124570485
Dankje, ik ga het voorstellen :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:36:17 #286
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_124591734
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Update: Poes zoekt hem het liefst op om ff goed naar 'm te kunnen blazen of (als het lukt) een tik te verkopen, ze is totaal niet bang voor 'm. Hij toont geen enkel initiatief (meer) tot het verkennen van z'n omgeving door de dominante poes. Nog steeds geduld hebben? De enige die 'vooruit' gaat is de poes..
pi_124591882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Update: Poes zoekt hem het liefst op om ff goed naar 'm te kunnen blazen of (als het lukt) een tik te verkopen, ze is totaal niet bang voor 'm. Hij toont geen enkel initiatief (meer) tot het verkennen van z'n omgeving door de dominante poes. Nog steeds geduld hebben? De enige die 'vooruit' gaat is de poes..
Heb je de kat al de kans gegeven om alleen de omgeving te verkennen? Dus poes een tijdje in een kamer en de kat het rijk alleen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_124593715
mauw?
pi_124596732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je de kat al de kans gegeven om alleen de omgeving te verkennen? Dus poes een tijdje in een kamer en de kat het rijk alleen.
Dat dus. Je zou ook Feliway kunnen gebruiken :) Maar als je je er mee gaat bemoeien, is de kans groot dat het alleen maar erger wordt. Ik weet ook niet waar de kater vandaan komt, hoe oud de katten zijn, hoe ze normaal naar andere katten is, etc., maar soms klikt het gewoon niet. Tis nog erg vroeg om dat al te zeggen hoor, maar 2 katten bij elkaar zetten is nooit garantie voor een vriendschap onderling en vaak heeft zoiets ook gewoon tijd nodig. Dus geef het tijd, geef poes genoeg aandacht (er zit tenslotte een indringer in haar huis, dat zie jij anders maar de katten zo te horen niet) en pak het positief aan, dus bv iets lekkers te eten geven en allebei in dezelfde ruimte laten eten, of poes een nieuw speeltje geven waarvan je weet dat ze het geweldig vindt. En sterkte ermee, tis rot om zoiets te zien terwijl je het ongetwijfeld goed bedoelde met de kater in huis nemen :)
pi_124596801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:24 schreef SickBitch het volgende:

[..]

[..]

Veel sterkte :*
pi_124596808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Update: de test op pancreatitis was positief, bepaalde bloedwaardes waren sterk verhoogd.
Dus. Mooi klote. Nu heeft ze een voedingssonde in haar slokdarm en ze heeft een infuus aan haar pootje

Ik vind dat de dierenarts maar de rode loper voor me moet uitleggen binnenkort, 'klant van het jaar' award ofzo.
Jeetje, wat een ellende! Hopelijk knapt ze snel weer op :*
pi_124596848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:39 schreef RenRen- het volgende:
Is er een effectieve, niet pijnlijke manier om je kat in je tuin te houden? De buurman heeft, na jarenlang de katten zijn tuin in te lokken besloten dat ze stom zijn en om een konijn te nemen. Prima, is zijn recht, maar ik vind het maar een eng idee dat dat konijn zonder toezicht ronddwarrelt en dat mijn katten misschien wel toeslaan.
F&F / Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kan ik heb zelf gaas schuin aan de bovenkant van de schutting, bevalt prima :) Een slimme kat die echt graag weg wil zou denk ik wel kunnen ontsnappen, maar de oudste 2 doen dat sowieso niet en de jongste ben ik ook aan het leren met een tuigje te lopen, dan mag ie alsnog meer verkennen (nu nog duidelijk zien te maken dat in die enorme struik in de voortuin met al die leuke vogeltjes klimmen niet zo handig is aan een lijntje :'))
pi_124604054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:33 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jeetje, wat een ellende! Hopelijk knapt ze snel weer op :*
hoop het ook. Ik was er even vanochtend en vind het niet zo denderend gaan, maar ze zit dan ook helemaal dichtgepakt met een infuus in haar pootje en voedingssonde in haar hals.

Edit: voedsel van de sonde blijft in de maag zitten. Er zit ergens een blokkade en ze gaan nu haar buikje open maken. :'( :'(

[ Bericht 17% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 28-03-2013 15:38:07 ]
pi_124612040
Dierenarts belt: hele buik vol tumortjes en ze verliest bloed uit lever. Ze gaat nu haar laten inslapen.
pi_124612207
;( Sterkte
pi_124613623
Ocherm, sterkte computergirl :*
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:14:55 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124613716
Sterkte.
pi_124614334
Aww jeetje computergirl, in zo'n korte tijd 2 katten kwijt ;( Heel veel sterkte :*
pi_124614423
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:35 schreef computergirl het volgende:
Dierenarts belt: hele buik vol tumortjes en ze verliest bloed uit lever. Ze gaat nu haar laten inslapen.
:*
Optimist tot in de kist
pi_124614820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:32 schreef SickBitch het volgende:
Aww jeetje computergirl, in zo'n korte tijd 2 katten kwijt ;( Heel veel sterkte :*
:'( Heel veel sterkte inderdaad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')