Nou... eind 2012 las ik nog een verhaal van een weggelopen kat (gechipt) die was opgevangen in het asiel hier in de buurt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:40 schreef Oognip het volgende:
Over de toegevoegde waarde van een chip: vorige week was er nog een aflevering van De rijdende rechter over. Een mevrouw had haar kat niet laten chippen en liet de kat buiten lopen. Kat is door iemand meegenomen naar het asiel, gecontroleerd op chip; niet aanwezig. Het was een zwart-witte kat, mevrouw heeft asiels afgebeld of ze zwart-witte katten hadden, zo veel natuurlijk, maar niet haar kat (dit was telefonisch, mevrouw had gewoon langs moeten gaan).
Kat is een paar weken later geadopteerd door iemand anders en mevrouw is haar kat dus kwijt. Dit had voorkomen kunnen worden als de kat gechipt was.
Dat klopt, je kat binnen houden vergroot ook duidelijk de kans dat je je kan niet kwijtraakt en zo kunnen we inderdaad wel even doorgaan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:53 schreef Samzz het volgende:
Zo kan je wel 300 redenen verzinnen waardoor het mis gaat, feit blijft dat de chip de kans op het terugvinden van de kat aanzienlijk vergroot, dus waarom niet chippen?
Helemaal mee eens, baat het niet dan schaad het niet..quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:25 schreef Samzz het volgende:
Beschuldigend is een groot woord. Niet chippen is gewoon jammer en ook dom, vind ik. Het kan veel ellende besparen en het is een hele kleine moeite.
quote:
Lokposts.quote:
Ik denk ook dat een beschrijving/foto doorgeven gevoeliger is voor fouten dan een chip (en zelf gaan kijken). Niet alleen kan de beschrijving anders zijn zoals Senesta al zei, de meeste asielen hebben ontzettend veel medewerkers, en als een asiel de inschrijvingen door verschillende mensen laat doen, is er ook weer meer kans op een foutje lijkt mij. Bv de kans dat er per ongeluk een foto over het hoofd wordt gezien of dat de kat er simpelweg anders uitziet dan op de -soms ook al oudere- foto, lijkt mij een stuk groter dan dat er vergeten wordt om op chip te controleren. In het ergste geval, als dat wel vergeten wordt, wordt er gecontroleerd voor de nieuwe chip ingebracht wordt wat na zo'n 2 weken zal zijn. Natuurlijk komen er fouten voor (zowel met foto's/beschrijvingen als met chips), ik denk ook dat je dat nooit 100% kan voorkomen, maar het is gewoon een extra stuk zekerheid. En zoals met de meeste dingen, als je verhalen hoort zijn dat vaak de minder goede dingen. Ik zie geen reden om niet te chippen, en als er echt vaak dingen mis zouden gaan met chips lezen, zouden asielen hun katten niet chippen voor plaatsing lijkt me, dat zou hun namelijk achteraf problemen kunnen geven dan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:31 schreef senesta het volgende:
Ik heb al gemerkt dat beschrijvingen van gevonden dieren in een asiel soms behoorlijk kunnen verschillen, een kater nog best wel eens voor een poes doorgaat in een asiel (en andersom). En een chip is altijd helder.
Allereerst; wat naar, ik hoop dat je je kat nog terugkrijgt! Ik zou zeker zelf nog 'ns in asielen in de buurt gaan kijken en de dierenartsen bellen. Daarnaast is het natuurlijk erg sneu dat je zo lang hebt moeten wachten voor iemand op chip controleerde, dat zou niet moeten gebeuren, maar van de andere kant, als ie geen chip had was je er misschien nooit achtergekomen wat er van je kater terecht was gekomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Jup, bij Amivedi, bij 'mijndieriszoek.nl, bij de landelijke centrale 'nogiets' (Sorry is een lange naam)
Hij is niet gechipt, maar daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen meer in sinds mijn gechipte kater eens 3 dagen in de vriezer lag bij de dierenambulance voor ze eens checkten of hij gechipt was.
Ik zou een penning eerder aanraden als je wat om wilt doen, kokertjes kunnen helaas losraken en dan heb je ook geen briefje meer. Het zal niet vaak voorkomen maar het zal maar net jou kat zijnquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:46 schreef Sorella het volgende:
Die twee van mij zijn ook binnen katten en hebben een afgezette tuin maar ook gechipt en een halsband met adreskoker om want je weet maar nooit.
Verplicht stellen zou sowieso al een goed signaal afgeven, het hoort dan bij de standaard "verzorging" van je kat. En wanneer het standaard denken mensen hopelijk ook niet meer "er kijkt toch vast niemand naar die chip wanneer mijn kat door iemand anders gevonden wordt".quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:31 schreef senesta het volgende:
Van mij zouden ze het ook bij katten best mogen verplichtenIk denk alleen dat dat erg lastig te handhaven is.
quote:HARMELEN - In dierenpension 'Onder de Boompjes' in Harmelen is ruzie ontstaan over een kat waar twee families aanspraak op maakten.
Zij maakten elkaar voor rotte vis uit en wilden met elkaar op de vuist gaan. Ook de medewerkers van het pension, dat helemaal vol zat vanwege de zomervakantie, kregen de wind van voren.
Op een doordeweekse dag haalde een katteneigenaar samen met een kind het huisdier op. ,,Het dochtertje loopt meteen naar het dier en haalt hem aan. De kat wordt gepakt en ze nemen hem mee. Er leek niets ongewoons,'' zegt de medewerker van het pension die niet met zijn naam in de krant wil.
Diezelfde avond nog kreeg de pensionmedewerker een telefoontje van degene die de kat had opgehaald. Het beest gedroeg zich merkwaardig. Heel anders dan voor de vakantie.
Pas vier dagen later, op zaterdag, werd de verwisseling duidelijk, toen de echte baasjes van deze kat het beestje na hun vakantie op wilden halen. ,,Ze zagen hem niet in de hokken. Wij overal zoeken. Nergens te vinden. Dat was een rotsituatie.''
Die week zijn verschillende andere eigenaren van cyperse katten gebeld die hun beest al lang en breed thuis hadden. ,,We moesten iets doen. Dus hebben we iedereen gebeld die in deze periode een cyperse kat bij ons had ondergebracht.''
Uiteindelijk kwam het pension erachter hoe de vork in de steel zat. De twee families zijn meteen na de uitleg van het pension op hoge poten naar Harmelen gegaan. Beide partijen stonden ineens op de stoep en dat ging er volgens de medewerker niet zachtzinnig aan toe. De ene familie wilde niet zomaar de kat afstaan en de andere wist zeker dat het hun kat was.
Zelfs de dierenarts moest er aan te pas komen. Er was namelijk sprake van een poes en een kater; het verschil is voor leken niet vast te stellen wanneer de dieren zijn gesteriliseerd en gecastreerd.
,,Dat kostte ons nog eens 45 euro voor de dierenarts, die ook niet blij was dat hij moest komen op zaterdagavond,'' aldus de medewerker. Toen de dierenarts uitsluitsel had gegeven over het geslacht van de twee dieren, zijn de beide families uiteindelijk naar huis gegaan met hun eigen huisdier.
'Onder de Boompjes' overweegt voortaan alleen dieren te accepteren die een chip hebben. Onduidelijk is vanaf wanneer het dierenpension dat daadwerkelijk verplicht stelt.
Jawel, want het was dat ik belde dat ze nog eens ging kijken wat er precies in de vriezer lag.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:14 schreef Holyme het volgende:
*knip*
Allereerst; wat naar, ik hoop dat je je kat nog terugkrijgt! Ik zou zeker zelf nog 'ns in asielen in de buurt gaan kijken en de dierenartsen bellen. Daarnaast is het natuurlijk erg sneu dat je zo lang hebt moeten wachten voor iemand op chip controleerde, dat zou niet moeten gebeuren, maar van de andere kant, als ie geen chip had was je er misschien nooit achtergekomen wat er van je kater terecht was gekomen.
Sylvesterrr, zou dit Salem kunnen zijn? Wilhelminalaan is niet zo heel ver van Terwijde...twitter:PolitieVDM twitterde op woensdag 06-03-2013 om 15:11:33Vanmiddag is witte, langharige, nogal grote kat doodgereden Wilhelminalaan #vleuten. Is opgehaald door dierenambu. Eigenaar? Bel 09000245. reageer retweet
Oh, op die fiets, ja dan werkt 't natuurlijk niet zoals het hoort. En idd, tis nu allemaal makkelijk gezegd, maar daar schiet je weinig mee op. Hopelijk issie snel weer veilig thuis danquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jawel, want het was dat ik belde dat ze nog eens ging kijken wat er precies in de vriezer lag.Anders had ik er mss wel nooit iets van gehoord...
Nou ja goed, ik krijg Max er nu iig niet mee terug, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.
Ochermquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:54 schreef lunapuella het volgende:
Sylvesterrr, zou dit Salem kunnen zijn? Wilhelminalaan is niet zo heel ver van Terwijde...twitter:PolitieVDM twitterde op woensdag 06-03-2013 om 15:11:33Vanmiddag is witte, langharige, nogal grote kat doodgereden Wilhelminalaan #vleuten. Is opgehaald door dierenambu. Eigenaar? Bel 09000245. reageer retweet
Wilhelminalaan is inderdaad niet zo heel ver weg van waar ik woon. Ik heb net gebeld met de dierenambulance. De persoon die ik aan de lijn kreeg was (nog) niet op kantoor en zijn dienst begon net, hij kon mij nog geen details geven.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:54 schreef lunapuella het volgende:
Jeetje, wat zal je in spanning zitten denk ik, hopelijk hoef je niet zo lang te wachten danquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wilhelminalaan is inderdaad niet zo heel ver weg van waar ik woon. Ik heb net gebeld met de dierenambulance. De persoon die ik aan de lijn kreeg was (nog) niet op kantoor en zijn dienst begon net, hij kon mij nog geen details geven.
Dat ik nog niet ben gebeld betekent óf dat ik niet de eigenaar ben óf dat het nog niet is afgehandeld (nogal hectische dag geweest volgens hem). Hij belt mij straks nog terug.
Tis 2 seconden werkquote:Op woensdag 6 maart 2013 06:48 schreef Brighteyes het volgende:
Greys, ik zou juist nooit bij en dierenarts langs gaan met een gevonden beest omdat ik ze daar niet mee zou willen storen.Grappig dat jij daar juist precies andersom over denkt.
En anders doet de assistente het wel.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis 2 seconden werk
*bliep* met apparaatje er langs.
Dierenartsen zetten per jaar ook weet ik hoeveel chips.. dan mogen ze af en toe ook even uitlezen
Toen ik een kat had gevonden heb ik de dierenambulance gebeld of ze de chip wilden komen uitlezen en die stonden vrij snel voor de deur en hebben inderdaad de chip uitgelezen en de kat naar de eigenaar terug gebracht. Heb eigenlijk niet aan de DA gedacht ook op dat momentquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis 2 seconden werk
*bliep* met apparaatje er langs.
Dierenartsen zetten per jaar ook weet ik hoeveel chips.. dan mogen ze af en toe ook even uitlezen
Voor nu, een plaatje dat niet werkt...quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:38 schreef _Flea_ het volgende:
Hallo, iemand enig idee wat dit kan zijn?
[ afbeelding ]
Ik ben net teruggebeld. De kat is gechipt, uit de chipregistratie is gebleken dat het NIET Salem is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:47 schreef Holyme het volgende:
[..]
Jeetje, wat zal je in spanning zitten denk ik, hopelijk hoef je niet zo lang te wachten dan
Niet echt behalve dat ie nu niet echt op de poot steunt. Eet en drinkt gewoon. Zag het gisteravond ineens. Eergisteren leek er nog niks te zitten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Voor nu, een plaatje dat niet werkt...
Het lijkt op iets van een hotspot, merk je verandering in gedrag bij de kat?
Oké, hij likt en krabt ook niet overmatig op die plek of andere plaatsen? Want zoals je het beschrijft klinkt het als een hotspot... Dat kan ook heel snel gaan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:51 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Niet echt behalve dat ie nu niet echt op de poot steunt. Eet en drinkt gewoon. Zag het gisteravond ineens. Eergisteren leek er nog niks te zitten.
Hij krabt/likt niet meer dan normaal. De plek laat hij met rust. Onlangs heeft hij wel een antibiotica kuur en pijnstilling gehad. Hij leek weer aan de beterende hand, maar nu komt ineens dit.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oké, hij likt en krabt ook niet overmatig op die plek of andere plaatsen? Want zoals je het beschrijft klinkt het als een hotspot... Dat kan ook heel snel gaan.
Ik zou de dierenarts maar eens bellenquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:57 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hij krabt/likt niet meer dan normaal. De plek laat hij met rust. Onlangs heeft hij wel een antibiotica kuur en pijnstilling gehad. Hij leek weer aan de beterende hand, maar nu komt ineens dit.
Morgen is het 2 weken geleden dat hij de kuur gekregen heeft. Duurde totaal 5 dagen. Zal morgen eens bellen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou de dierenarts maar eens bellen. Het kan een reactie zijn op de antibiotica of de pijnstiller en daar wil je dan zo snel mogelijk bij zijn.
Dat is al wel een poosje geleden, ja... Ik kan voor nu alleen een hotspot bedenken. Onderhuidse ontsteking kan ook.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:01 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Morgen is het 2 weken geleden dat hij de kuur gekregen heeft. Duurde totaal 5 dagen. Zal morgen eens bellen.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:01 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Morgen is het 2 weken geleden dat hij de kuur gekregen heeft. Duurde totaal 5 dagen. Zal morgen eens bellen. Had al een andere gebeld maar die heeft het niet over een allergische reactie gehad. Alleen dat het onderhuids gezeten kan hebben en opengeknapt is.
Morgen maar gewoon even bellen, dat is het bestequote:
Het gekke is wel dat hij 2 weken terug ook zo'n soort wond bij zijn staart, en later ineens bij zijn achterpoten. Maar dat was niet zo heftig als dit. Da vond het niets bijzonders. Kwam van het vechten waarschijnlijk. Tijdens de kuur kreeg Skittles het ineens bij zijn achterpoten. Kleine wondjes. Zijn broertje Snickers was toen ook ziek, maar die heeft nergens meer last van. Zo zielig dit.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Morgen maar gewoon even bellen, dat is het beste.
Dat hadden die van ons ook, zo'n koker. Maar nadat de Kleine die al tig keer was verloren hebben we heb opgegeven... We konden zo ongeveer elke twee maanden een nieuw bandje kopenquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:46 schreef Sorella het volgende:
Die twee van mij zijn ook binnen katten en hebben een afgezette tuin maar ook gechipt en een halsband met adreskoker om want je weet maar nooit.
Oh, gelukkig!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben net teruggebeld. De kat is gechipt, uit de chipregistratie is gebleken dat het NIET Salem is.
Jaquote:Op woensdag 6 maart 2013 23:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Om ook nog maar even over het chippen mee te praten. Sophie is ook een binnenkat maar goed, ze kunnen altijd ontsnappen. En als ik dan al zie hoeveel zwarte katten precies op Sophie lijken ben ik blij dat ze gechipt is. Want ik dacht dat Sophie redelijk uniek was met haar witje plukje haar op dr borst, maar als je toch ziet hoeveel zwarte katten dat hebben. Scheelt misschien wel dat ze tussen haar achterpoten op haar buikje ook wat wit heeft en ook een paar verdwaalde witte haartjes hier en daar. Maar ik vraag me af of je haar er qua looks tussen uit pikt. Wss wel als ze miauwt, want Sophie piept meer dan dat ze mauwtWat ik me dan ook afvraag is of de kat ons op zon moment herkent en anders zal gedragen...
Naja hoop het nooit mee te maken
Ziet er erg zeer uit! heb je al gebeld met DA?quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:13 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Het gekke is wel dat hij 2 weken terug ook zo'n soort wond bij zijn staart, en later ineens bij zijn achterpoten. Maar dat was niet zo heftig als dit. Da vond het niets bijzonders. Kwam van het vechten waarschijnlijk. Tijdens de kuur kreeg Skittles het ineens bij zijn achterpoten. Kleine wondjes. Zijn broertje Snickers was toen ook ziek, maar die heeft nergens meer last van. Zo zielig dit.
Ja, kan een abces zijn die opengeknapt is. Heb de foto gemaild en ze bekijkt het even. We hebben nog pijnstilling liggen dat ontstekingsremmend werkt dus dat mogen we sowieso geven.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:31 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Ziet er erg zeer uit! heb je al gebeld met DA?
Ik heb er ooit eentje gehad die er eens in de zoveel maanden last van had. Was gelukkig een binnenkat dus kon verder weinig gebeuren. Ik zorgde ervoor dat bij een aanval ze veilig op de grond lag zodat ze zich verder niet kon bezeren en dan maar gewoon afwachten tot een aantal minuten later het weer voorbij was. Ze werd er hier niet voor behandeld omdat het maar af en toe en niet zo heftig voorkwam(op advies van de dierenarts). Uiteindelijk is ze aan heel iets anders overleden wat niets te maken had met de epilepsie.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?
Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgenAfgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.
We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
Hier helaas ook ervaring mee, maar dan wel een heftige vorm, aanvallen die een paar minuten duurden, kat daarna zeker een uur van slag en altijd zeiknat (zweet) en alles laten lopen (urine en ontlasting).quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?
Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgenAfgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.
We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
Ik heb dure (Miele, dik over de 100 euro) en goedkope (Bestron 30 euro) gehad maar allemaal deden ze het prima mits je de filters regelmatig schoonmaakt en de zak/opvangbak regelmatig leegt(dat merk je vanzelf als de zuigkracht afneemt).quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:49 schreef steeez het volgende:
Even gauw een vraagje tussendoor, zijn er mensen hier die goed ervaringen hebben met bepaalde stofzuigers in combinatie met een kat hebben thuis?
Ik heb hier vloerbedekking liggen, waardoor ik iedere twee dagen zeker wel moet stofzuigen.
Nu is dat natuurlijk opzich geen probleem, alleen met dat ding wat ik nu heb moet je echt vijf keer over dezelfde plek heen vegen voordat hij ook maar iets opzuigt.
Een vrij intensief, langdurig en vermoeiend proces dus.
Iemand tips met betrekking tot een echt goede betaalbare stofzuiger die geen problemen heeft met kattenharen?
Tot de hechtingen er door de dierenarts uitgehaald gaan worden, meestal 10 dagen na de behandeling.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:45 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
Ik had zo'n speciale stofzuiger voor honden- en katteharen van Miele en merkte geen enkel verschil met de Bestron van 30 euro die ik nu heb.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:05 schreef steeez het volgende:
SiGNe, dat is op zich ook nog een goed idee.
Gewoon eerst met zo'n bezem en daarna één keertje met de stofzuiger er overheen.
trovey, ik heb nu ook een Miele (al wel een aantal jaar oud) maar die heeft dus weinig zuigkracht (meer)
Ondanks er gewoon een nieuwe zak in zit en de filters ook schoon zijn.
Ik was er vanmiddag zó klaar met het ding dat ik hem heb gesloopt.
Was al bijna een half uur bezig met twee kamers en een stukje gang, de rest is nu nog steeds niet schoon![]()
Morgen maar even kijken voor een nieuwe, ik zag op internet dat er ook speciale waren voor bijv. honden en kattenharen, ik was erg benieuwd of die nodig zijn of dat een standaard ding voldoet.
Ik heb zo'n borstel speciaal voor de bank de andere versie en ik zweer echt bij dat ding!! Super!!quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:43 schreef loecje het volgende:
ik hoor anderen hier vaak over: http://www.zooplus.nl/sho(...)k_stofzuigers/151456
ik heb zelf geen vloerbedekking dus geen eigen ervaring
Geen kap. Tenminste die van ons hebben nooit een kap opgehad en moesten alleen terug voor de hechtingen eruit te laten halenquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:45 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
Ik ook, ideaalquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:18 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Ik heb zo'n borstel speciaal voor de bank de andere versie en ik zweer echt bij dat ding!! Super!!
Waarom mogen ze niet naar beneden?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:40 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een snuggere kat. Ik heb een harmonicadeur boven het trapgat, omdat ze niet naar beneden mogen, maar eergisteravond zag ik toch ineens een katje in de keuken staan toen ik een verdieping lager aan het koken was. De deur zit op een haakje en ze duwt het eerste plankje opzij. Dus dit weekend maar eens kijken of ik de deur strakker kan trekken, over deurpost heen, zodat de plankjes niet meer zo flexibel zijn
die in het linkje is de grote versie voor tapijt, vergelijkbaar met een normale borstel.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:17 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Ik ook, ideaalmaar om daar nou je hele vloerbedekking mee te doen :/
Omdat er een winkel onder zitquote:
Nee, dat snap ik!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat er een winkel onder zitEn de achterdeur staat overdag nog wel eens open. 's Avonds mogen ze best rondlopen
. Ik denk dat ze te schijterig zijn om helemaal naar beneden te gaan, maar als ze het toch doen en ze raken in paniek, omdat er ineens iemand aankomt, weten ze zo snel niet hoe ze terug moeten en kunnen ze toch naar buiten vluchten.
mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Tot de hechtingen er door de dierenarts uitgehaald gaan worden, meestal 10 dagen na de behandeling.
Klopt, die van mij had ook geen kap. En dat ging goed. Zal ook te maken hebben met de manier van hechten, 'gewoon' of onderhuids.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:26 schreef superkimmi het volgende:
[..]
mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..
maar ze gedroeg zich heel netjes
Je hebt twee verschillende, eentje speciaal voor meubels, die heb ik. En die andere die hierboven ergens gepost wordt echt als voet voor de stofzuiger. Denk wel dat die ook echt super zal zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:17 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Ik ook, ideaalmaar om daar nou je hele vloerbedekking mee te doen :/
Elke kat is anders hè, de ene heeft er wel eentje nodig en de andere niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:26 schreef superkimmi het volgende:
[..]
mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..
maar ze gedroeg zich heel netjes
Hij rende van de badkamer (waar ik was) naar de keukendeur vandaag... Hij denkt echt dat hij naar buiten mag (in deze sneeuw, met zo'n kale poot, met metaal erin... Die kat is niet goed wijs!)quote:
Beter!quote:Op zondag 10 maart 2013 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hij rende van de badkamer (waar ik was) naar de keukendeur vandaag... Hij denkt echt dat hij naar buiten mag (in deze sneeuw, met zo'n kale poot, met metaal erin... Die kat is niet goed wijs!)
Hij baalt, maar is wel weer speels en knuffelig, dus volgens mij gaat het perfect.
Weet dat beest veel als hij zich goed voelt.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hij rende van de badkamer (waar ik was) naar de keukendeur vandaag... Hij denkt echt dat hij naar buiten mag (in deze sneeuw, met zo'n kale poot, met metaal erin... Die kat is niet goed wijs!)
Hij baalt, maar is wel weer speels en knuffelig, dus volgens mij gaat het perfect.
Oke, en dit is misschien prima op te lossen met antibiotica toch?quote:Op zondag 10 maart 2013 21:37 schreef trovey het volgende:
Katten kunnen een luchtweginfectie krijgen zonder zoiets als niesziekte te hebben.Net zoals honden ook een luchtweginfectie kunnen krijgen zonder meteen kennelhoest te hebben.
Als het geen spriet kattegras is wat ergens vast zit wel ja. Heb even naar het filmpje gekeken en ik zou, als ik jou was, even afwachten of het over een paar dagen nog zo is voordat je meteen naar de dierenarts rent en het blijkt niets te zijn. Als het echt een infectie is dan blijft dit wel zo doorgaan maar het is niet meteen een noodsituatie waarmee je morgen meteen om 8.00 uur bij de dierenarts moet zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:51 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Oke, en dit is misschien prima op te lossen met antibiotica toch?
Toen we die Kleine ophaalden, zei de dierenarts ook dat ik hem beter even apart kon houden omdat hij naar dierenarts rook en de andere kat hem mogelijk niet zou willen accepteren. Het was eerder andersom... De Rooie wilde even snuffelen, maar kreeg me dan toch een haal over z'n neus...quote:Op zondag 10 maart 2013 22:00 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik bel eerst en leg het verhaal uit, met mn katten naar de dierenarts gaan doe ik alleen als het ECHT niet anders kan....
Altijd weer 5 dagen rellen in huis daarna, omdat er eentje naar dierenarts ruikt
Hahah grappig, toen de rooie hier "geholpen"was, en weer thuiskwam wou de ander meteen er bovenop, spelen! Had niet het idee dat het aparte geurtje ook maar enigszins opvielquote:Op maandag 11 maart 2013 17:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Goed te horen dat het vals alarm was! Maar ik ben ook altijd extreem oplettend als het om m'n katten gaat. Niet dat ik om het minst of geringste naar de dierenarts sprint, maar als er een iets anders reageerd dan normaal, gaan gelijk al mijn bellen rinkelen en verlies ik hem niet meer uit het oog totdat ik zeker weet dat het vals alarm is (anders, hup naar de dierenarts...)
[..]
Toen we die Kleine ophaalden, zei de dierenarts ook dat ik hem beter even apart kon houden omdat hij naar dierenarts rook en de andere kat hem mogelijk niet zou willen accepteren. Het was eerder andersom... De Rooie wilde even snuffelen, maar kreeg me dan toch een haal over z'n neus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |