abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123677689

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier

[ Bericht 1% gewijzigd door Snakey op 05-03-2013 21:29:46 ]
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:30:11 #2
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_123678233
@Pastapipos: yep, ik probeer voorlopig zoveel mogelijk spiermassa te gainen. Als ik op een acceptabel gewicht zit ga ik pas cutten.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_123678327
Ben ik weer.
Ik twijfel wat te doen, in oktober gaat er hier een fitness op 10 min fietsen vandaan open.
Zou ik tot dan gewoon thuis met mijn dumbells en opdrukken en nig meer iefeningen zonder iets doen, of zou ik toch investeren?

Ben redelijk jaloers op die 16 jarige van net, alleen ziet hij er een stuk groter uit dan 1.69.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_123678379
Zoals sommige van jullie weten ben ik momenteel bezig met SS programma. Dat gaat de goede kant op, maar in de tussentijd ben ik ook al aan het nadenken wat ik hierna kan gaan doen. De Texas method lijkt mij een mooi programma om na SS te gaan doen. Wat ik wel merk is dat ik best wel een hoog bf percentage heb, waarschijnlijk rond de 15%. Ik vroeg mij af wanneer ik het beste die bf weg kan trainen. Wat zijn de voor- of nadelen van zo snel mogelijk trainen tot 10% bf, of juist gewoon zo laten.
pi_123678498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:32 schreef banaliteit het volgende:
Zoals sommige van jullie weten ben ik momenteel bezig met SS programma. Dat gaat de goede kant op, maar in de tussentijd ben ik ook al aan het nadenken wat ik hierna kan gaan doen. De Texas method lijkt mij een mooi programma om na SS te gaan doen. Wat ik wel merk is dat ik best wel een hoog bf percentage heb, waarschijnlijk rond de 15%. Ik vroeg mij af wanneer ik het beste die bf weg kan trainen. Wat zijn de voor- of nadelen van zo snel mogelijk trainen tot 10% bf, of juist gewoon zo laten.
Waarom train je? Om zo'n goed mogelijk lichaam te krijgen, voor kracht, voor ... ? En 15% is helemaal niet hoog in een bulk hoor.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_123678589
Nee precies, 15% is prima. Ik zit zelf rond de 18-19% dus tijd om een cut te doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:31 schreef marcie216 het volgende:
Ben ik weer.
Ik twijfel wat te doen, in oktober gaat er hier een fitness op 10 min fietsen vandaan open.
Zou ik tot dan gewoon thuis met mijn dumbells en opdrukken en nig meer iefeningen zonder iets doen, of zou ik toch investeren?

Ben redelijk jaloers op die 16 jarige van net, alleen ziet hij er een stuk groter uit dan 1.69.
Is er geen andere gym dichtbij waar je per maand of halfjaar kunt betalen? Oktober duurt nog 7 maanden, als je die tijd bij een andere gym traint kun je echt goede gains maken.
pi_123678644
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:33 schreef Seam het volgende:

[..]

Waarom train je? Om zo'n goed mogelijk lichaam te krijgen, voor kracht, voor ... ? En 15% is helemaal niet hoog in een bulk hoor.
Ik train voor kracht. Daarnaast probeer ik in dit stadium niet te bulken. Ik wil zo min mogelijk vet aanzetten .
pi_123678731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:36 schreef banaliteit het volgende:

[..]

Ik train voor kracht. Daarnaast probeer ik in dit stadium niet te bulken. Ik wil zo min mogelijk vet aanzetten .
Maar als je wil groeien in spieren en kracht zul je toch moeten bulken. Dit kan ook minimaal met misschien 300kcal boven onderhoud. Dat vet ben je na een paar maanden weer kwijt.
pi_123678813
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Maar als je wil groeien in spieren en kracht zul je toch moeten bulken. Dit kan ook minimaal met misschien 300kcal boven onderhoud. Dat vet ben je na een paar maanden weer kwijt.
Raak ik dat vet vanzelf kwijt als ik gewoon 300-500kcal boven mijn onderhoud ga zitten? Als dat het geval is ga ik ook geen moeite doen om het weg te trainen. Ik richt me dan nu gewoon op zoveel mogelijk kracht.
pi_123678840
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Agreed. Niet willen bulken maar wel in kracht toenemen lukt alleen in het hele begin. Als je niet genoeg/teveel eet zul je dit alleen maar merken in je training en de dagen er om heen
pi_123678874
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:38 schreef banaliteit het volgende:

[..]

Raak ik dat vet vanzelf kwijt als ik gewoon 300-500kcal boven mijn onderhoud ga zitten? Als dat het geval is ga ik ook geen moeite doen om het weg te trainen. Ik richt me dan nu gewoon op zoveel mogelijk kracht.
Lees je in over bulken en cutten en wat elk oplevert zou ik zeggen.
pi_123678897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:35 schreef Sapstengel het volgende:
Nee precies, 15% is prima. Ik zit zelf rond de 18-19% dus tijd om een cut te doen.

[..]

Is er geen andere gym dichtbij waar je per maand of halfjaar kunt betalen? Oktober duurt nog 7 maanden, als je die tijd bij een andere gym traint kun je echt goede gains maken.
Nee moet je per jaar doen, 25¤ inschrijfgeld en 35¤ per maand..
Doe het denk ik thuis wel, beetje opdrukken etc
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_123679003
quote:

[..]

Als je consequent 300-500 boven onderhoud gaat zitten niet, want je onderhoud stijgt naarmate je meer spiermassa en gewicht aankomt. Dan moet je langzaam weer hoger gaan in kcal om er toch 300-500 boven te komen.

Misschien dat als je nu op 2900 onderhoud zit en 3200 gaat eten en dat een lange tijd volhoudt wel. Dan zou in principe over een tijd je onderhoud op 3300 moeten komen, waardoor je met 3200 eten vet verliest, maar ik heb hier geen onderbouwing voor. Bulk en cut cycles lijken me dan wel makkelijker.
pi_123679117
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:30 schreef Bendoe het volgende:
@Pastapipos: yep, ik probeer voorlopig zoveel mogelijk spiermassa te gainen. Als ik op een acceptabel gewicht zit ga ik pas cutten.
Wil ik aan de ene kant ook wel, maar ik wil niet in bulk mode de zomer in
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:44:38 #15
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123679228

summer bulking crew report in
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_123679277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:44 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]

summer bulking crew report in
het misc topic is in 49.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:45:46 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123679308
quote:

[..]

Als je voor kracht traint moet je je niet of nauwelijks druk maken om vetpercentage. Dat train je er later wel weer vanaf. Voor nu flink eten en progressie in je training houden. Veel belangrijker om je nu druk over te maken.

En ik zou me ook nog niet bezig gaan houden met wat je hierna gaat doen. Maak eerst dit programma af. Voor je het weet doe je van alles een beetje waar je niks aan hebt.
pi_123679345
Zelf ook gedaan afgelopen jaar. Beetje zinloos om te cutten als je in februari bent begonnen met liften. Nu echter wel even, wil er zo'n 7-8% af te krijgen over een periode van 4 maanden. Gewoon een vrij langzame cut, lekker relaxed.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:46:28 #19
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123679373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:46 schreef Sapstengel het volgende:
Zelf ook gedaan afgelopen jaar. Beetje zinloos om te cutten als je in februari bent begonnen met liften. Nu echter wel even, wil er zo'n 7-8% af te krijgen over een periode van 4 maanden. Gewoon een vrij langzame cut, lekker relaxed.
Same.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_123679621
Ik ben best wel sceptisch over het bulken vanwege dit artikel.

Ik lees dat sommige mensen een onderhoud hebben van bijv. 2500kcal en vervolgens gaan ze 1000kcal erover heen. Ik neem aan dat je bulkt (boven je onderhoudt eet) om massa te kweken. Volgens wet van behoud van massa kun je geen massa creeeren vanuit het niets dus ik begrijp dat je meer moet eten dan onderhoud om te groeien in zowel massa als kracht. Als ik onderhoud + 300-500kcal blijf eten dan zou ik in theorie toch altijd moeten blijven groeien tot je een plateau bereikt. Ik weet dat Frank Yang ooit zei dat hij alleen sterker kon worden door te bulken en cutten maar waarom?

Ik ben een beginner en momenteel ben ik aan het inlezen over bulken en cutten, maar dit gedeelte begrijp ik niet. Kan iemand het uitleggen? Bedankt. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je voor kracht traint moet je je niet of nauwelijks druk maken om vetpercentage. Dat train je er later wel weer vanaf. Voor nu flink eten en progressie in je training houden. Veel belangrijker om je nu druk over te maken.

En ik zou me ook nog niet bezig gaan houden met wat je hierna gaat doen. Maak eerst dit programma af. Voor je het weet doe je van alles een beetje waar je niks aan hebt.
Bedankt voor je advies! Bedoel je met flink eten gewoon zorgen dat je 300-500kcal boven je onderhoud zit of gewoon zoveel mogelijk eten (wel gezond natuurlijk)?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:54:39 #21
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123679904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:49 schreef banaliteit het volgende:

Ik lees dat sommige mensen een onderhoud hebben van bijv. 2500kcal en vervolgens gaan ze 1000kcal erover heen. Ik neem aan dat je bulkt (boven je onderhoudt eet) om massa te kweken. Volgens wet van behoud van massa kun je geen massa creeeren vanuit het niets dus ik begrijp dat je meer moet eten dan onderhoud om te groeien in zowel massa als kracht. Als ik onderhoud + 300-500kcal blijf eten dan zou ik in theorie toch altijd moeten blijven groeien tot je een plateau bereikt. Ik weet dat Frank Yang ooit zei dat hij alleen sterker kon worden door te bulken en cutten maar waarom?

Ik ben een beginner en momenteel ben ik aan het inlezen over bulken en cutten, maar dit gedeelte begrijp ik niet. Kan iemand het uitleggen? Bedankt. :)
Tijdens het bulken wil je massa aanzetten. Het liefst zo veel mogelijk spier, maar we leven niet in een ideale wereld dus er zal ook vet bij komen. Dit doe je door een klein overschot van 300-500kcal te creëren.

Met het cutten doe je het omgekeerde. Je wilt massa verliezen. Echter nu wil je zoveel mogelijk vet verliezen en zoveel mogelijk spieren behouden. Dit doe je door een klein tekort van wederom 300-500kcal. Hiernaast wil je proteïnen hoog houden zodat je spieren zoveel mogelijk bespaart blijven.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:56:30 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123680017
quote:

[..]

Bedankt voor je advies! Bedoel je met flink eten gewoon zorgen dat je 300-500kcal boven je onderhoud zit of gewoon zoveel mogelijk eten (wel gezond natuurlijk)?
Zo kan je nog 100 artikelen lezen en 100x van gedachte veranderen...

Ik zou zeker 500 kcal boven onderhoud eten.

Als je voor kracht traint en dus niet bodybuild zou ik als ik jou was powerlift boeken en websites lezen. Als je BB artikelen gaat lezen wordt het wat verwarrend. Dat is toch net wat anders, zeker wat eten betreft.
pi_123680057
quote:

[..]

Dat artikel heeft zeker gelijk, maar het is geen reden om sceptisch te zijn. Vooral deze regel:

quote:
You can eat any amount of food you want; you simply can't change your protein synthesis limit naturally. Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.
Dat is ook de reden waarom je niet bulkt met zoveel mogelijk. Als jij 1000kcal boven je onderhoud gaat zitten, gebruik je die niet alle 1000 om spieren aan te zetten. Het zou zo maar kunnen dat je er 200 van gebruikt en de overige 800 naar je vetpercentage gaan. Geen idee of dit realistische cijfers zijn, maar ik probeer een beeld te schetsen.

Dat is ook precies de reden dat je 300-500 boven onderhoud gaat zitten. Hiermee maak je spieren aan, maar is de aanname van vet beperkt.

Dat plateau zal inderdaad bestaan. Wanneer je onderhoud nu op 2600 ligt en je gaat 3100 eten en je blijft dit eten voor een lange tijd, zal er op een gegeven moment een tijd komen dat 3100 je onderhoud is. Hier plateau je dan, tenzij je weer omhoog gaat in kcals.
pi_123680419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:56 schreef Snakey het volgende:

Als je voor kracht traint en dus niet bodybuild zou ik als ik jou was powerlift boeken en websites lezen. Als je BB artikelen gaat lezen wordt het wat verwarrend. Dat is toch net wat anders, zeker wat eten betreft.
Bedankt voor de tip. Tot nu toe heb ik daar eigenlijk niet echt op gelet. Vanaf nu dus opletten of het artikel gaat over powerliften of bodybuilden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat artikel heeft zeker gelijk, maar het is geen reden om sceptisch te zijn. Vooral deze regel:

[..]

Dat is ook de reden waarom je niet bulkt met zoveel mogelijk. Als jij 1000kcal boven je onderhoud gaat zitten, gebruik je die niet alle 1000 om spieren aan te zetten. Het zou zo maar kunnen dat je er 200 van gebruikt en de overige 800 naar je vetpercentage gaan. Geen idee of dit realistische cijfers zijn, maar ik probeer een beeld te schetsen.

Dat is ook precies de reden dat je 300-500 boven onderhoud gaat zitten. Hiermee maak je spieren aan, maar is de aanname van vet beperkt.

Dat plateau zal inderdaad bestaan. Wanneer je onderhoud nu op 2600 ligt en je gaat 3100 eten en je blijft dit eten voor een lange tijd, zal er op een gegeven moment een tijd komen dat 3100 je onderhoud is. Hier plateau je dan, tenzij je weer omhoog gaat in kcals.
Ik bedoelde sceptisch over meer dan 500kcal boven je onderhoud eten, laat staan 1000kcal. Bedankt voor je uitleg, het is helder!

Het enige wat nu in mijn hoofd blijft hangen is wat Frank Yang zei. Hij zei dat hij op een gegeven moment alleen nog maar vooruitgang kon boeken door flink te bulken. Volgens mij bedoelde hij daarmee echt eten wat je eten kan totdat je ontploft. Als hij dat deed werd hij sterker vanwege een hoger gewicht. Vervolgens cut hij maar blijft hij zijn kracht houden. Waarom is dat?
pi_123680445
Is er misschien een gratis sport waar je schouders/armen breder worden en je een strakker buikje krijgt?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:03:11 #26
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123680566
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:01 schreef marcie216 het volgende:
Is er misschien een gratis sport waar je schouders/armen breder worden en je een strakker buikje krijgt?
ja, sloper
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:06:11 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123680787
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:01 schreef marcie216 het volgende:
Als je alleen een beetje breder en een strak buikje wil ga je zwemmen. Verder heb je je antwoord wel gehad ondertussen.

Ga naar een gym of ga zwemmen. Dit soort vragen slaat nergens meer op.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:06:36 #28
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123680819
N.a.v. bendoe zal ik ook een foto posten:
Verbo is terug?
pi_123681042
Ik ga een half jaar lang, 2x in de week zwemmen. Hopelijk resultaat. Dan verleng ik het abbonoment
pi_123681052
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef Verbosity het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat je 1RM BP/DL is
pi_123681367
Jezus hebben hier nog mensen gebulkt of niet?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef Verbosity het volgende:
[ afbeelding ]
Stats?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:14:31 #32
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123681431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:09 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je 1RM BP/DL is
Laatste keer BP 1RM was 3 maanden geleden 90 kg. DL en SQ nog nooit op 1RM getest.
Verbo is terug?
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 22:14:44 #33
159915 -Menn0-
MNO
pi_123681444
Beesten in dit topic :D
,,/
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:15:12 #34
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123681476
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:13 schreef Seam het volgende:
Jezus hebben hier nog mensen gebulkt of niet?

[..]

Stats?
Staan in mijn signature:
BW:66kg BL:1.69m
DL:5x145kg SQ:5x125kg BP:5x80
Verbo is terug?
pi_123681488
Iedereen heeft betere schouders dan ik :'(
pi_123681655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Staan in mijn signature:
BW:66kg BL:1.69m
DL:5x145kg SQ:5x125kg BP:5x80
Je performance is echt goed volgens mij in vergelijking met je BW en BL. Hoelang train je al?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:21:24 #37
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_123681849
Wat is een goede manier om je 1RM T
te bepalen? Werkgewicht maal factor x?

Blind plates op de bar lijkt me niet de manier eigenlijk?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_123681971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:21 schreef stinkie het volgende:

Er is wel een formule voor dacht ik ja.

Wat ik deed is met deadlift gewoon opwarmen, dan setje werkgewicht, dan steeds 1 rep, 10kg erbij, 1 rep, 10kg erbij, 1 rep 5kg erbij etc etc.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:24:07 #39
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123682020
quote:

Heb je calculators voor zoals: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
Hoe dichter je met herhalingen op je 1RM zit, hoe accurater. Als je bijv. 3x150kg kan is dat een betere weergave dan 9x130.
Verbo is terug?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:24:25 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123682039
quote:

Hier kan je het, bij benadering, berekenen. http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
pi_123682268
Gewoon goede spotter(s) erbij, en hangt ook af of je bijv. deadlift (dus optilt) of SQ (en het moet tillen/houden). In het laatste geval wat voorzichtiger hé ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:32:40 #42
19297 stinkie
pi_123682587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:27 schreef Rzr101 het volgende:
Gewoon goede spotter(s) erbij, en hangt ook af of je bijv. deadlift (dus optilt) of SQ (en het moet tillen/houden). In het laatste geval wat voorzichtiger hé ;)
Daarom juist. Ik train zonder spotter en mrt losse bar voor sq, bp, dl. 1 keer bijna misgegaan dus dan wordt je wat voorzichtiger :)

Squat volgens calc. Zou 135 moet zijn. Laten we volgende week eens voorzichtig een 120 proberen
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:33:41 #43
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_123682673
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:27 schreef Rzr101 het volgende:
Gebrek aan goede spotters is tenenkrommend. Moet ze altijd uitleggen om minimaal mee te helpen als er geen beweging meer in zit. Anders wordt al bij de 2 á 3de rep geholpen inplaats van failure.

Voor de deadlift heb je eigenlijk een olympisch platform en rubber plates nodig bij een 1RM. Denk niet dat ze blij zullen zijn met ~165 kg wat op een betonnen vloer valt.
Verbo is terug?
pi_123683029
pi_123683134
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, zal me even voorstellen. Das wel zo leuk.

Ik ben dun. Nog nooit boven de 60 kg gewogen (1,78, 22 jaar) en besloot er afgelopen december eens wat aan te gaan doen. Na een weekje informatie winnen over voeding en het vinden van een goede sportschool begon mijn poging om aan te gaan komen. Aangezien ik sowieso veel te weinig at, (onder de 2000kcal elke dag), ben ik dat eerst gaan aanpakken. Nu zit ik ongeveer dagelijks op 3500kcal. Verhouding tussen eiwitten, kh en vetten ben ik nog mee aan het spelen. Maar het lijkt nu goed te gaan.

Gelukkig heb ik een trainingsbuddy gevonden die met me mee gaat, en samen hebben we de eerste keer een personal trainer ons laten adviseren hoe we het beste konden beginnen. Bijna 3 maanden ga ik nu 3 keer per week naar de sportschool en het voedingsschema houd ik ook goed aan. Ben inmiddels 64 kilo (bijna 6kg aangekomen sinds begin december) en voel me beter dan ooit.

Tegen de zomer hoop ik rond de 70 kilo te wegen, aangezien ik verslaafd ben geraakt aan de sportschool moet dat wel gaan lukken. :)

:W
I am the Milkman! My milk is delicious!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:48:35 #46
19297 stinkie
pi_123683690
Laminaat vloer :')
Tussen de fietsen en staimasters
pi_123683788
Lekkere stats Verbosity, hoe lang train je al?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:40 schreef Frankii het volgende:

Ik ben dun. Nog nooit boven de 60 kg gewogen (1,78, 22 jaar) en besloot er afgelopen december eens wat aan te gaan doen. Na een weekje informatie winnen over voeding en het vinden van een goede sportschool begon mijn poging om aan te gaan komen. Aangezien ik sowieso veel te weinig at, (onder de 2000kcal elke dag), ben ik dat eerst gaan aanpakken. Nu zit ik ongeveer dagelijks op 3500kcal. Verhouding tussen eiwitten, kh en vetten ben ik nog mee aan het spelen. Maar het lijkt nu goed te gaan.

Gelukkig heb ik een trainingsbuddy gevonden die met me mee gaat, en samen hebben we de eerste keer een personal trainer ons laten adviseren hoe we het beste konden beginnen. Bijna 3 maanden ga ik nu 3 keer per week naar de sportschool en het voedingsschema houd ik ook goed aan. Ben inmiddels 64 kilo (bijna 6kg aangekomen sinds begin december) en voel me beter dan ooit.

Tegen de zomer hoop ik rond de 70 kilo te wegen, aangezien ik verslaafd ben geraakt aan de sportschool moet dat wel gaan lukken. :)

:W
Hey Frankii, welkom man. Klinkt alsof je goed op weg bent! Nice. Kijk wel uit met die personal trainers, zet de broscience-radar op maximale gevoeligheid want veel vertellen echt een hoop kolder. Voor de rest veel succes en ik ben benieuwd naar je FUTURE GAINS! _O_

vergelijkbare before-stats hier trouwens
pi_123683978
Nice progressie pics, hoe lang trainen jullie nu?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_123684052
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:40 schreef Frankii het volgende:

Welkom, nog een voormalige ecto.

Begon zelf ook met zo'n soort lichaam. 1.86 en 70kg, zit nu op 88 na ongeveer 10 maanden eten en trainen. De verslaving merk ik ook, zelfs op rustdagen wil ik eigenlijk nog trainen. Het ging ook van 3x per week sportschool naar 4x per week hier en nu pak ik soms nog een 5e dag erbij.

Voelt ook een stuk beter ja, sowieso het hele sporten en bewegen al. Maar ook dat je in de spiegel kijkt 's avonds en je resultaten ziet.
pi_123684221
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Welkom, nog een voormalige ecto.

Begon zelf ook met zo'n soort lichaam. 1.86 en 70kg, zit nu op 88 na ongeveer 10 maanden eten en trainen. De verslaving merk ik ook, zelfs op rustdagen wil ik eigenlijk nog trainen. Het ging ook van 3x per week sportschool naar 4x per week hier en nu pak ik soms nog een 5e dag erbij.

Voelt ook een stuk beter ja, sowieso het hele sporten en bewegen al. Maar ook dat je in de spiegel kijkt 's avonds en je resultaten ziet.
Een voormalig ecto? Je kunt je lichaamsbouw toch niet veranderen?

Het hele sporten en bewegen vind ik echt heerlijk, voorheen nooit aan sport gedaan. Ik slaap nu veel beter, word echt uitgerust wakker en heb veel meer energie.

Jammer dat ik niet eerder ben begonnen. :P
I am the Milkman! My milk is delicious!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')