reactie:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:40 schreef RvLaak het volgende:
Paar jaar terug wat geëxperimenteerd met electronische muziek... Niet mijn genre, maar soit. Vinden jullie ervan?
De missende lijn kan wel kloppen, is mijn 2e creatie (of zo)... Maar nog een paar vraagjes:quote:Op maandag 4 maart 2013 23:09 schreef Stupide het volgende:
[..]
Ik mis een beetje een lijn in het nummer. De sounds zijn hier en daar wel tof, maar de mix is dan weer niet echt goed (veel te veel sublaag bijv.) en de algehele geluidskwaliteit is ook niet denderend. Het lijkt wel voortdurend te clippen.
Klinkt best goed. Ik ben geen vocalenman, dus het commentaar op de tekst en zang laat ik maar even achterwege, maar verder klinkt het best oké. De drumsectie kan nog wel wat werk gebruiken, dat klinkt nu als een even snel geprogrammeerd loopje (nofi). De kick rond 1:50 klinkt veel te mechanisch voor een nummer als dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:01 schreef ssebass het volgende:
Veel electronische muziek hier. Klinkt goed hoor, zitten mooie stukken tussen. Iemand die toevallig goa maakt?
Hier mijn work in progress. Ben benieuwd naar het commentaar.
Hier word ik vrolijk van. Na twee nummers is dat meestal over, maar de muzikaliteit spat er wel vanaf.quote:
Hoe geweldig is dit wel niet?!quote:Op maandag 4 maart 2013 20:08 schreef BennieNassi het volgende:
Der alte dessauer met Turn up the love maakt:
☞[NEW] Far East Sextett - Turn Up The Trumpet [NEW] ☜
In mijn beperkte idioom:quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
reactie:
[..]
De missende lijn kan wel kloppen, is mijn 2e creatie (of zo)... Maar nog een paar vraagjes:
sublaag?
Clippen?
Ik snap, dank. Dat van die sublaag vind ik gewoon leuk om te doen. Subtiele geluiden op de achtergrond die de aandacht opeisenquote:Op maandag 4 maart 2013 23:25 schreef Stupide het volgende:
[..]
In mijn beperkte idioom:
Sublaag is het lage laag dat je nog net of net niet meer kunt horen. In dit nummer neemt dat frequentiegebied vrij veel ruimte in beslag, waardoor de mix niet echt evenwichtig is.
Clippen is het te hard uitsturen van digitale audio, waardoor je hoorbare vervorming (kraakjes etc.) in het signaal krijgt.
Klik.
Wat is een betere manier om dit soort muziek online te pleuren dan?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:37 schreef Stupide het volgende:
Subtiele geluiden doen het goed als ze ook echt subtiel zijn, idd.
En YT maakt de geluidkwaliteit ook niet beter natuurlijk. Maar zorgen dat je altijd onder de 0dB blijft als je aan het mixen bent is wel een aardige stelregel. Verantwoord oppompen kan dan altijd nog.
Thanks.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:17 schreef Stupide het volgende:
[..]
Hier word ik vrolijk van. Na twee nummers is dat meestal over, maar de muzikaliteit spat er wel vanaf.
Scheelt dat ik de clip enkel heb gemaakt voor YTquote:Op maandag 4 maart 2013 23:51 schreef Stupide het volgende:
Tja, de meeste platforms die je muziek streamen doen volgens mij wel aan een soort compressie, dus nergens wordt het beter. Maar SoundCloud is wel oké: www.soundcloud.com. Kan je alleen je kekke clipjes niet kwijt.
Kijk of je een goedkope versie van een DAW kan vinden bijvoorbeeld Cubase. Als je student bent of kent proberen via die te regelen. Kun je dan gewoon kopen via internet en een inschrijving van de uni. Scheelt veel geld.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sorry als dit de verkeerde plek is om het te vragen, maar ik ben de laatste tijd bezig om was bluesteksten te maken, en wil die ook gaan opnemen. Gitaar spelen doe ik zelf, maar een simpele drum lijn (denk shuffle, ZZ top achtig) en een baslijntje...welk programma (liefst niet te duur) zouden julie daarvoor aanraden?
Whehehehehequote:Op woensdag 3 april 2013 22:20 schreef kaos- het volgende:
Bløf = kut
Hardcore = kut
kut + kut = nog veel meer kut.
![]()
Dat klinkt wel oké.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:50 schreef drsnoodaard het volgende:
http://duke-s.bandcamp.com/
geïnspireerd door prehistorische vogels
Dank voor het commentaar. Ja vocalen ben ik zeker niet tevreden. Zoek ik ook het liefst andere mensen daarvoor. Drumsectie is met een pad gedaan en samples. Dus wel handmatig "ingeklopt", maar zat een beetje tussen een drumstel en een beat in. Komt dus niet goed over, goed om te weten. Ga binnenkort eens wat nieuwe dingen proberen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:15 schreef Stupide het volgende:
[..]
Klinkt best goed. Ik ben geen vocalenman, dus het commentaar op de tekst en zang laat ik maar even achterwege, maar verder klinkt het best oké. De drumsectie kan nog wel wat werk gebruiken, dat klinkt nu als een even snel geprogrammeerd loopje (nofi). De kick rond 1:50 klinkt veel te mechanisch voor een nummer als dit.
dopequote:Op woensdag 10 april 2013 21:58 schreef Stupide het volgende:
Ik heb ook weer een nieuw nummertje gemaakt. Met Reason, en lekker rustig om bij weg te dommelen.![]()
Reacties zijn altijd welkom!
Gratis te downloaden via Ektoplasm en Omnitropic:quote:Omnitropic presents Falling Into One, the debut full-length album by Phone Booth Robbers, a psychedelic downtempo project from the town of Hoofddorp in The Netherlands. Phone Booth Robbers began creating music in the mid-nineties, gradually shifting from early trance music to richly melodic downtempo and electronica inspired by acts like Shpongle, Ott, Bluetech, Ozric Tentacles, and Easily Embarrassed. Mastered by Jeffrey van der Schilden at EE Music Studio, The Netherlands, with photography by Steven Willis.
01 - Signals From Inner Space (98 BPM)
02 - DRTFM (96 BPM)
03 - Circuit Bending The Universe At Your Desk (96 BPM)
04 - Greasy Mechanism (104 BPM)
05 - Electric Insects Crawling Through A Greener Universe (100 BPM)
06 - Dangerous Creatures (68 BPM)
07 - I Can't Sleep Because You Can (112 BPM)
08 - Short But Untold Stories (88 BPM)
09 - The Hills Of Faraway (104 BPM)
10 - Six Hour Holiday (112 BPM)
11 - Voodoo Lab (148 BPM)
12 - Winter At Zabriskie Point (78 BPM)
Dank voor de reactie. Het is ons doel om voor ieders smaak een nummer te maken dus wie weet!quote:Op woensdag 24 april 2013 21:31 schreef Stupide het volgende:
Best goed. Niet mijn smaak helemaal, en het Nederlandse accent is ook niet echt je-van-het, maar toch best goed.
Dit klinkt onwijs goed! Ook een mooi sfeertje wat je met deze muziek heb neergezet.quote:
Dank voor de reactie en succes met opnemen! Hierbij nog een nummer van ons, iets ouder:quote:Op donderdag 25 april 2013 08:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dit klinkt onwijs goed! Ook een mooi sfeertje wat je met deze muziek heb neergezet.
Ik zal straks alle andere nummers van andere mensen luisteren.
Ik ben zelf overigens bezig met liedjes van Genesis op de gitaar te spelen, alleen jammer dat ik zulke slechte opnameapparatuur heb.
Tja, wat moet ik hier nou van vinden. Die tekst...quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:30 schreef Braddie het volgende:
https://soundcloud.com/bradleyvandijk/karlijn-serenade
Vanmiddag met een maat van me een nummer opgenomen. Ik heb het geproduced en hij heeft de zang gedaanOpzich best leuk geworden, zit 1 klein quantize issuetje rond het midden met de gitaar helaas.. kreeg ik niet opgelost)
Weinig mis mee.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:01 schreef desbarts het volgende:
Mijn eerste mashup creatie. Ik hoor graag wat jullie er van vinden![]()
https://soundcloud.com/bart-kromwijk/gentlehangover
Songs:
Taio Cruz - Hangover (Instrumental)
PSY - Gentleman (Acapella)
Zedd - Spectrum (Acapella)
Zedd - Clarity (Acapella)
Alleen de backingtrack is een originele creatie héquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef Stupide het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik hier nou van vinden. Die tekst...
Hahaha, te grappig. Goeie sound. Die zou je best eens netjes uit kunnen werken, zonder foutjes en timingverloop.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:34 schreef Braddie het volgende:
Of het een creatie is? geen ideePippi Langkous Intro, maar dan in C Mineur
Nu je het zegt. Straks ga ik hier even wat mee doenquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:59 schreef Stupide het volgende:
[..]
Hahaha, te grappig. Goeie sound. Die zou je best eens netjes uit kunnen werken, zonder foutjes en timingverloop.
Dank jequote:Op zondag 5 mei 2013 12:11 schreef Stupide het volgende:
Leuk! Netjes gemaakt filmpje, en de muziek past er goed bij.
Best aardig.quote:
Bedankt voor je tipsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Best aardig.
Misschien kun je m beter korter knippen. Het gedeelte met alleen de kick is erg lang en droog. De claps zijn erg hard en passen misschien beter als je ze alleen op de tweede en vierde tel gebruikt. Bij hardcore werkt het wel op iedere tel omdat het daar meer om de "texture" gaat met veel distortion maar bij iets melodieus klinkt zoiets een beetje rommelig. Er zit ook iets meer in de melodie dan je eruithaalt, het klinkt een beetje alsof je naar iets zoekt. Ik zou gewoon blijven oefenen en vooral ook goed luisteren naar de grote artiesten in het genre. Niet dat je t moet kopieeren maar in details kun je wel bepaalde oplossingen vinden.
Jij ook bedanktquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:39 schreef Stupide het volgende:
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Probeer eens een nummer van een pro te analyseren en vraag je af waarom zo'n nummer werkt. Een goede combinatie tussen kick en baslijn hoor je in 99% van alle dance terug. Een baslijn ontbreekt hier eigenlijk, dus een echte groove kan dan nauwelijks ontstaan. Als de rest van de instrumenten dan vrij simpel en droog is, dan wordt het lastig om de aandacht vast te houden.
De opbouw is daarnaast ook wat rommelig. Probeer een logische 'verhaallijn' in je track te stoppen.
Tot slot matchen de lead en de wat lage synth zo rond de 3 minuten qua toonhoogte niet met elkaar.
Vaag verhaal.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:25 schreef drsnoodaard het volgende:
https://soundcloud.com/brandnetel-t/raaskalbomfukkerz
Erg relaxedquote:Op woensdag 10 april 2013 21:58 schreef Stupide het volgende:
Ik heb ook weer een nieuw nummertje gemaakt. Met Reason, en lekker rustig om bij weg te dommelen.![]()
Reacties zijn altijd welkom!
Heb het gedownload en geluisterd, klinkt goed! Wel moet ik zeggen dat ik bijna anderhalf uur een lange zit vind.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:00 schreef Stupide het volgende:
Die is wel vrij heipalerig om voor progressive house door te gaan. Verder mis ik een beetje een baslijn.
Anyhow, sinds een paar dagen is mijn enige echte debuut een feit:
[ afbeelding ]
[..]
Gratis te downloaden via Ektoplasm en Omnitropic:
http://www.ektoplazm.com/(...)ers-falling-into-one
http://omnitropic.com/rel(...)rs-falling-into-one/
Veel plezier ermee!
De eerste heeft leuke melodieën, opbouw is wat rechtlijnig en de drums staan erg zacht/de lead is vrij hard. De sounds van de tweede vind ik tof. Je hebt bij allebei nogal wat compressie gebruikt, dat is minder mooi, dat zou ik wat terugschroeven. Of gewoon alles iets zachter zetten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:48 schreef beaglesforlife het volgende:
Ik ben deze zomer begonnen met muziek maken via de computer.
Dit zijn m'n laatste twee songs. Het is elektronische muziek, beïnvloed door ambient en post-rock in het bijzonder.
https://soundcloud.com/svatt95/endeavour
https://soundcloud.com/svatt95/npc-5236
Thanks! Je mag het ook in stukjes luisteren, hoor.quote:Heb het gedownload en geluisterd, klinkt goed! Wel moet ik zeggen dat ik bijna anderhalf uur een lange zit vind.
Bedankt voor de goede kritiek!quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:27 schreef Stupide het volgende:
De eerste heeft leuke melodieën, opbouw is wat rechtlijnig en de drums staan erg zacht/de lead is vrij hard. De sounds van de tweede vind ik tof. Je hebt bij allebei nogal wat compressie gebruikt, dat is minder mooi, dat zou ik wat terugschroeven. Of gewoon alles iets zachter zetten.
Best vet. De drums (op de kick na) zouden wel wat meer naar voren kunnen komen, zodat de snare wat meer snappy is en de hats wat meer glinsteren (als je begrijpt wat ik bedoelquote:
klinkt goed, maar waarom alles in 4/4?quote:Op zondag 1 september 2013 20:09 schreef SqueezedFrog het volgende:
Mijn eigen creaties, allemaal gemaakt in Fruityloops
Ik varieer nogal veel in stijlen, maar meestal is t electro-house![]()
https://soundcloud.com/frosker
Ik heb eigenlijk geen idee, zal ik eens moeten proberenquote:Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef drsnoodaard het volgende:
[..]
klinkt goed, maar waarom alles in 4/4?
Niet mijn stijl, maar de 303-sounds zijn wel tof, ja. Het duurt wel vrij lang voordat er een kick bij komt kijken. Daarna zit de hele mix potdicht.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:12 schreef Martinovibes het volgende:
Tinus heeft na 5 jaar Renoise weer eens aangezet met een zooi nieuwe plugins
Dit is mijn eerste snippet van een opbouw naar een eerste climax
Er zitten vette TB 303 geluidjes in!
http://bassgate.nl/Dingetje.mp3
Dat is een probleem van mij omdat ik ook veel met radio bezig ben en daardoor nogal gewend ben geraakt aan het plat gecomprimeerde geluid , lastig om de knop om te zetten zeg maar , verder is het volledig met de koptelefoon gedaan ( HD25 )quote:Op donderdag 14 november 2013 19:11 schreef Stupide het volgende:
[..]
Niet mijn stijl, maar de 303-sounds zijn wel tof, ja. Het duurt wel vrij lang voordat er een kick bij komt kijken. Daarna zit de hele mix potdicht.
Heel erg vet! Zit te luisteren met een smile van hier tot gunderquote:Op maandag 18 november 2013 18:45 schreef Stupide het volgende:
Zelf ook weer een nummer klaar... Was eigenlijk al een tijdje af, maar wist er verder niets meer aan toe te voegen. En ben nu even wat tijd kwijt aan het uitvogelen van Reason 7 (vet!).
Niet mijn smaak, maar wel een aardig liedje. Beetje tam en qua metrum hier en daar ook wat gekunsteld. Beetje schaven aan het accent van de zanger kan geen kwaad, overigens.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:48 schreef neverywhere het volgende:
Vandaag dus 50 jaar geleden dat John F. Kennedy is vermoord!
Derhalve, een liedje!
http://jvgm.bandcamp.com/track/jfk
Geen enkel spannend moment. Leuke muziek voor een fuif a la One Direction of A Balladeer, maar niet meer dan dat. Prima gezongen en verder prima gespeeld, maar een niemendalletje, sorry.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:48 schreef neverywhere het volgende:
Vandaag dus 50 jaar geleden dat John F. Kennedy is vermoord!
Derhalve, een liedje!
http://jvgm.bandcamp.com/track/jfk
Ach welnee,geen probleem....als het niet je ding is...en one direction is tegenwoordig ook best populair dacht ik. Bovendien is het al een liedje uit 2004, het niuwere werk (HOW ? uit 2012) is veel agressiever. Maar toch leuk dat je de moeite genomen hebt eens te luisteren!quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:30 schreef starla het volgende:
[..]
Geen enkel spannend moment. Leuke muziek voor een fuif a la One Direction of A Balladeer, maar niet meer dan dat. Prima gezongen en verder prima gespeeld, maar een niemendalletje, sorry.
Klinkt goed, Sebas!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:01 schreef ssebass het volgende:
Veel electronische muziek hier. Klinkt goed hoor, zitten mooie stukken tussen. Iemand die toevallig goa maakt?
Hier mijn work in progress. Ben benieuwd naar het commentaar.
Hey dank jequote:Op donderdag 5 december 2013 22:17 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Klinkt goed, Sebas!
Heb je de vocals tegelijk met iets anders opgenomen? Dus niet apart?
Wel aardig, alleen wat kort om echt veel zinnigs over te kunnen zeggen. Die geluidloze pauze is me wel erg abrupt.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:01 schreef RvLaak het volgende:
Laatst maar weer eens een uurtje achter de computer gezeten:
Hmm, niet verwacht! Het klinkt een beetje alsof je aan de zang niet zo veel aandacht hebt besteed als aan de rest.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:06 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hey dank jeVind mijn stem niet bij dit nummer passen, misschien een keer een nieuwe poging doen. Wel gewoon los opgenomen. Doe jij nog wat met muziek?
Nicequote:Op maandag 18 november 2013 18:45 schreef Stupide het volgende:
Zelf ook weer een nummer klaar... Was eigenlijk al een tijdje af, maar wist er verder niets meer aan toe te voegen. En ben nu even wat tijd kwijt aan het uitvogelen van Reason 7 (vet!).
Vind ik ook niet echt. En ik heb ook het idee dat je tempo soms niet lekker loopt. Daarnaast zou ik eens kijken naar andere drumsamples want het geheel hangt niet lekker samen zo. Gitaar wel nice, lekker geluid ook.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:06 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hey dank jeVind mijn stem niet bij dit nummer passen, misschien een keer een nieuwe poging doen. Wel gewoon los opgenomen. Doe jij nog wat met muziek?
Klopt heb er ook niet veel aandacht aan besteed. Ging mij om de gitaar, maar wilde even horen hoe het met andere dingen eromheen klonk als geheel. Wel zonde dat je zo weinig met muziek doet nu. Je hebt een geweldige stem.quote:Op zondag 8 december 2013 23:23 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Hmm, niet verwacht! Het klinkt een beetje alsof je aan de zang niet zo veel aandacht hebt besteed als aan de rest.
Ik doe tegenwoordig vrij weinig met muziek. Vind het nog wel steeds heel leuk, maar op de één of andere manier trekt het me niet meer zo. Ik durf ook eigenlijk niet meer te zingen._
Toevallig een paar dagen geleden wel iets kleins opgenomen, omdat mijn vriend erom vroeg, maar ik ben uiteraard te schijterig om dat in dit topic te pleuren.
Zucht.
Hmm ik heb de drums met een pad ingeklopt. Wilde een beetje meer elektronische beat ipv drum sound. Beetje zoekende. Dit was een andere (betere) poging om de akoestische instrumenten met beat te combineren:quote:Op maandag 9 december 2013 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt. En ik heb ook het idee dat je tempo soms niet lekker loopt. Daarnaast zou ik eens kijken naar andere drumsamples want het geheel hangt niet lekker samen zo. Gitaar wel nice, lekker geluid ook.
quote:Op woensdag 4 december 2013 13:01 schreef RvLaak het volgende:
Laatst maar weer eens een uurtje achter de computer gezeten:
jouhoor
Waarom een beetje meer elektronisch? Dat kan inderdaad goed klinken maar dan moet je wel de juiste samples en mix hebben anders hoor je gewoon meteen dat het één niet elektronisch is en het andere wel.quote:Op maandag 9 december 2013 16:13 schreef ssebass het volgende:
[..]
Klopt heb er ook niet veel aandacht aan besteed. Ging mij om de gitaar, maar wilde even horen hoe het met andere dingen eromheen klonk als geheel. Wel zonde dat je zo weinig met muziek doet nu. Je hebt een geweldige stem.
Aan de andere kant doe ik nu ook bijna niets meer met muziek omdat ik het zo druk heb op mijn werk
[..]
Hmm ik heb de drums met een pad ingeklopt. Wilde een beetje meer elektronische beat ipv drum sound. Beetje zoekende. Dit was een andere (betere) poging om de akoestische instrumenten met beat te combineren:
Vet. De muziek is echt heel tof. De tekst is niet altijd even goed te verstaan, helaas. Maar dat stuk vanaf 2 minuten is schitterend. Die samples sowieso.quote:
Met een slechte microfoon.quote:Op zondag 15 december 2013 23:27 schreef Stupide het volgende:
[..]
Waar heb je dit mee opgenomen dan? De gitaar klinkt bijzonder dun en de ruis mag er ook zijn.
Leuke cd ook, aanraderquote:Op zondag 15 december 2013 23:31 schreef Stupide het volgende:
[..]
Vet. De muziek is echt heel tof. De tekst is niet altijd even goed te verstaan, helaas. Maar dat stuk vanaf 2 minuten is schitterend. Die samples sowieso.
Hou me op de hoogtequote:Op maandag 16 december 2013 10:33 schreef drsnoodaard het volgende:
Komt ook een nieuwe (vinyl dan) volgend jaar.
Maar dat is toch niet zozeer een probleem? Vind het juist wel leuk die combinatie. Moet alleen wel goed blenden en dat is nog best wel lastig.quote:Op woensdag 11 december 2013 08:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom een beetje meer elektronisch? Dat kan inderdaad goed klinken maar dan moet je wel de juiste samples en mix hebben anders hoor je gewoon meteen dat het één niet elektronisch is en het andere wel.
Dank voor de feedback (beetje laat, maar soitquote:Op vrijdag 6 december 2013 19:15 schreef Stupide het volgende:
[..]
Wel aardig, alleen wat kort om echt veel zinnigs over te kunnen zeggen. Die geluidloze pauze is me wel erg abrupt.
Is het niet, maar zoals je zelf al zegt moet het wel goed blenden en dat doet het nog niet nu.quote:Op maandag 16 december 2013 10:48 schreef ssebass het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zozeer een probleem? Vind het juist wel leuk die combinatie. Moet alleen wel goed blenden en dat is nog best wel lastig.
klinkt goed!quote:Op maandag 18 november 2013 18:45 schreef Stupide het volgende:
Leuke beat wel, tekst vind ik niks.quote:
wrom?quote:Op donderdag 19 december 2013 10:47 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Leuke beat wel, tekst vind ik niks.
Ik vind het altijd ontzettend zweverig geraaskal wat maar een enkele keer tof is.quote:
tis geen geraaskal, dit keer.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd ontzettend zweverig geraaskal wat maar een enkele keer tof is.
Nieuwe blieps.
Klinkt goed! Ik kan horen dat je geïnspireerd was door Ravel's Pavane pour une infante defuntequote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:42 schreef Stupide het volgende:
Eerste ding van 2014. Een fijn jaar gewenst.![]()
Downtempo psychillheid met een redelijk uitgesponnen progressie. Voor het eerst overigens een track afgemaakt in Reason 7, dat is ook wel leuk.
Eigenlijk was het de bedoeling om een lange ambient track te maken maar omdat ik na 3,00 min geen inspiratie meer had heb ik de twee delen aan elkaar geplakt. Het tweede deel was oorspronkelijk een minuut of drie langer en tevens dynamischer met meer edits. Maar ik ga er dan ook twee tracks van maken als ik meer inspiratie heb.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:59 schreef Stupide het volgende:
Het eerste deel vind ik erg tof, het tweede wat minder. Het tweede deel is nu vooral een loopje dat ineens is afgelopen. Het lijkt ook wel alsof de kick in dat deel uit fase is ofzo.
Ah ik hoor het inderdaad nu over de hoofdtelefoon. Simpele aanpassing met de panning gedaanquote:Op zondag 2 maart 2014 12:45 schreef Stupide het volgende:
Nee, ik bedoel dat het klinkt alsof het signaal van de kick links en rechts niet helemaal gelijk is. Alsof je er een stereoverbreder ofzo op gezet hebt.
Jij maakt toffe dingen, die gitaarsounds zijn erg vet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:48 schreef tyberium het volgende:
Redelijk rustige instrumentale gitaar track, door mij in elkaar gelflanst.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:37 schreef Stupide het volgende:
Klinkt prima! Hier van mij nog een ouder nummer, van zo rond 2007:
Veel plezier eraan!
Geweldige muziek! Het einde vind ik persoonlijk het best!quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:37 schreef Stupide het volgende:
Klinkt prima! Hier van mij nog een ouder nummer, van zo rond 2007:
Veel plezier eraan!
Thanks! Van Enigma heb ik in het verleden ook best veel geluisterd, dus dat kan best eens kloppen. Zijn MCMXC AD staat redelijk hoog in mijn lijstje, al is het wel redelijk tegen het randje aan qua kitscherigheid.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]![]()
klinkt erg goed, tegen 't einde doet 't me kilometers in de verte een beetje aan de stijl van enigma denken. Dat is een plus
Dank! Jouw nummer is ook te pruimen. Qua mix wel een beetje aan de droge kant, hier en daar wat meer reverb zou geen kwaad kunnen. En in het stuk dat rond 2:29 begint, sluit de bas niet overal lekker aan op de akkoorden.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:03 schreef beaglesforlife het volgende:
[..]
Geweldige muziek! Het einde vind ik persoonlijk het best!
[soundcloud] (dan de link) [/soundcloud]quote:Op woensdag 9 april 2014 08:39 schreef sjimster het volgende:
P.s. Hoe krijg je je Soundcloud op deze pagina als speler met afbeelding erbij? (zoals de rest hierboven)
Weinig mis met de snares op zich. De mix daarentegen is niet zo best. Na 1 minuut is alles zo dichtgesmeerd door de overcompressie, die zou ik echt een stuk minder laten ingrijpen. Alles drukt elkaar weg. En de hat en snare zijn wel erg karig nu als ritmesectie.quote:Op zondag 6 april 2014 00:16 schreef Guitar93 het volgende:
*knip
Wat denken jullie van de snares in mijn track?
Klinkt wel tof. Misschien wel wat hoog in de drums toevoegen (extra laagje ofzo), klinkt nu nogal dof.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:37 schreef sjimster het volgende:
Hier iets wat ik de laatste tijd gemaakt heb tussen de studie door
https://soundcloud.com/jimka/racks
oke cool, Thnx!quote:Op woensdag 9 april 2014 19:07 schreef Stupide het volgende:
[..]
Klinkt wel tof. Misschien wel wat hoog in de drums toevoegen (extra laagje ofzo), klinkt nu nogal dof.
Vetquote:Op maandag 14 april 2014 15:58 schreef Steamydeluxx het volgende:
Ik speelde afgelopen week met Lucas Hamming de nieuwe single bij 3FM. De baspartijen zijn van mijn hand en de lyric hebben we samen geschreven. Benieuwd wat jullie vinden! http://giel.vara.nl/media/312814
Best oké, alleen wel heel erg gecompressed, beats en bas worden bijna compleet weggedrukt door de vocal. Die kan overigens nog wel wat galm gebruiken. Maar verder best netjes!quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:12 schreef Gerardius het volgende:
Pascion - Cultivate (Reggae) 2014
www.soundcloud.com/pascion/cultivate
let me know if you like or don't like it
De akkoordprogressie vind ik wel lekker, al past de bas niet overal even goed bij de melodie. De lead is wel wat dunnetjes. Verder is het mijn smaak niet, maar hier is vast (veel) publiek voor.quote:
Thanks voor je feedback! Hier kunnen we wat meequote:Op donderdag 26 juni 2014 21:30 schreef Stupide het volgende:
[..]
De akkoordprogressie vind ik wel lekker, al past de bas niet overal even goed bij de melodie. De lead is wel wat dunnetjes. Verder is het mijn smaak niet, maar hier is vast (veel) publiek voor.
dit is muziek man!quote:Op maandag 7 juli 2014 19:43 schreef Stupide het volgende:
Nieuw nummer; spacy downtempo electronica.
Chill!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:56 schreef mwaa het volgende:
https://soundcloud.com/mrblub/sleep
paar dagen geleden gemaakt
Awesomequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:02 schreef tyberium het volgende:
Mijn korte instrumentale rock creatie "Day of Defiance". Bij voorkeur afdraaien met volume op standje 20![]()
Heeft hier en daar wat symphonic- en progressieve rock invloeden. Hoop dat jullie 't wat vinden.
Niet mijn stijl muziek normaliter (ik ken het origineel ook niet), maar toch vind ik dit best goed gedaan. Het gitaarspel klinkt wel wat broos hier en daar, qua timing en aanslag zou het nog wat strakker kunnen imho.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:05 schreef Fender1912 het volgende:
https://soundcloud.com/ru(...)th-guitar-and#t=0:10
Wat vinden jullie van mijn cover?
Goed gezongenquote:
quote:
Ik dank u! Ja klopt het kan nog wel wat strakker. Ik speel eigenlijk nooit met mijn vingers (normaal met een plectrum) en dit is de eerste keer dat ik probeer te tokkelen en zingen tegelijk. Bij dit nummer is dat vrij lastig. Bovendien zou ik eigenlijk een aparte microfoon moeten hebben voor de gitaar, dan zou het veel beter klinken. Maar ik speel ook nog niet zo lang gitaar, voor de tijd dat ik het speel gaat het al heel goed vind ik zelf en ik blijf oefenen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:02 schreef Stupide het volgende:
[..]
Niet mijn stijl muziek normaliter (ik ken het origineel ook niet), maar toch vind ik dit best goed gedaan. Het gitaarspel klinkt wel wat broos hier en daar, qua timing en aanslag zou het nog wat strakker kunnen imho.
Sorry maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik vind dat je niet goed zingt. Ik wil je niet ontmoedigen om verder te gaan met zingen, want als jij dat leuk vindt moet je het gewoon doen. Maar je uitspraak moet echt beter en soms is het nogal vals.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:37 schreef joeymols123 het volgende:
Mijn kanaal met wat covers van mij: https://www.youtube.com/user/Joeymols1/videos
Kijk ajb, alvast bedankt
Het is niet zo heel slecht vind ik. Hij heeft zeker potentie. Vooral door gaan dus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:16 schreef AmerikaanseDeluxe het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik vind dat je niet goed zingt. Ik wil je niet ontmoedigen om verder te gaan met zingen, want als jij dat leuk vindt moet je het gewoon doen. Maar je uitspraak moet echt beter en soms is het nogal vals.
Leuk dat Duran Duran erdoor.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:41 schreef Trance_X het volgende:
En weer een nummer af. Trance met een vleugje mystiek.
Ik ben er best trots op. Geeft precies mijn gevoel weer wat ik op het ogenblik ervaar. Wat vinden jullie? Zijn er dingen die anders kunnen of moeten? Alvast bedankt voor het beluisteren!
Je probleem zit meer tussen jouw oren dan dat je het technisch niet voor elkaar zou krijgen, lijkt het. Gewoon de bas iets zachter zetten en inderdaad wel automation gebruiken. Dat is juist een middel om dit soort problemen op te lossen. Daar wordt het, goed gebruikt, helemaal niet chaotischer van. In de intro kan je de bas best een stuk zachter laten beginnen en infaden. bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:35 schreef Trance_X het volgende:
Bedankt voor het luisteren.Ik heb zelf ook het idee dat het laag te dik erboven op ligt. Maar hoeveel ik er ook aan zit te sleutelen, ik krijg het gewoon niet voor elkaar om tegelijk minder laag en toch de track als een vol klinkend geheel te zien van begin te eind. Want dat betetekent dat er op sommige plekken minder laag moet en op andere plekken meer laag moet zijn. En dat betekent enorm veel automation en dan wordt het voor mijn gevoel chaotisch. Of heb jij misschien andere suggesties?
Ik geloof dat je gelijjk hebt. Het is ook denk ik een kwestie van luiheidquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:48 schreef Stupide het volgende:
[..]
Je probleem zit meer tussen jouw oren dan dat je het technisch niet voor elkaar zou krijgen, lijkt het. Gewoon de bas iets zachter zetten en inderdaad wel automation gebruiken. Dat is juist een middel om dit soort problemen op te lossen. Daar wordt het, goed gebruikt, helemaal niet chaotischer van. In de intro kan je de bas best een stuk zachter laten beginnen en infaden. bijvoorbeeld.
Ik heb me laten inspireren door duran duran - save a prayer. Die muziekclip is opgenomen in Sri Lanka waar ik oorspronkelijk ook vandaan komquote:
hmm apart...quote:Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef drsnoodaard het volgende:
https://soundcloud.com/ra(...)an-de-tijdsspaarders
soundcloud embedding doet het niet...
quote:Op maandag 29 september 2014 23:39 schreef mwaa het volgende:
[..]
hmm apart...
klinkt wel nice qua hoe het afgemixt is enzo, maar ik uhm,
ja ik heb dit nog nooit zo gehoord laat ik het zo zeggen.
ik weet niet echt hoe ik dit moet luisteren zegmaar.
weer eens wat anders.
hoogfilosofisch ofzo xd
fijne synths...quote:Op zondag 28 september 2014 22:30 schreef mwaa het volgende:
vandaag gemaakt
https://soundcloud.com/mrblub/summer
hoor graag wat jullie dr van denken
Ligt denk ik aan je instellingen?quote:Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef drsnoodaard het volgende:
https://soundcloud.com/ra(...)an-de-tijdsspaarders
soundcloud embedding doet het niet...
Op zich wel aardig, maar toch ook nog een hoop verbeterpunten:quote:Op zondag 28 september 2014 22:30 schreef mwaa het volgende:
vandaag gemaakt
https://soundcloud.com/mrblub/summer
hoor graag wat jullie dr van denken
Geinig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Meer chiptune. Deze keer met een nieuw apparaat, Commodore 64.
https://soundcloud.com/xyce/1982-6581-sid
thnx, opbouwende kritiek hou ik wel van.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:06 schreef Stupide het volgende:
[..]
Op zich wel aardig, maar toch ook nog een hoop verbeterpunten:
- Mix is niet erg jofel; kick heeft heel veel (sub)laag maar knalt totaal niet;
- De melodietjes zijn wat ongericht en random, bedenk eerst welke melodie nou eigenlijk de lead zou moeten zijn en bouw daar de rest omheen. Nu vecht alles om aandacht waardoor er geen aandacht overblijft;
- Harmonisch past niet alles even goed bij elkaar (bijvoorbeeld het akkoord op 3:06, daar zit een noot in die er niet in past);
- Percussie/hats etc. zijn vrijwel afwezig.
niks mis met random en ongericht me dunkt, vind het wel fijn als dat zo is. noten die niet passen zijn ook prima, als je je altijd maar aan het muzieknotatie schoolboek gaat houden is er geen lol meer aan. percussie/hats hoeven niet in elke deun te zitten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:06 schreef Stupide het volgende:
[..]
Op zich wel aardig, maar toch ook nog een hoop verbeterpunten:
- Mix is niet erg jofel; kick heeft heel veel (sub)laag maar knalt totaal niet;
- De melodietjes zijn wat ongericht en random, bedenk eerst welke melodie nou eigenlijk de lead zou moeten zijn en bouw daar de rest omheen. Nu vecht alles om aandacht waardoor er geen aandacht overblijft;
- Harmonisch past niet alles even goed bij elkaar (bijvoorbeeld het akkoord op 3:06, daar zit een noot in die er niet in past);
- Percussie/hats etc. zijn vrijwel afwezig.
Ieder zijn smaak, en gelet op jouw muziek verbaast me jouw mening niet. Er is een heleboel interessante muziek waarin chaos een grote rol speelt, maar dan is er vaak wel beter over die chaos nagedacht en is het geen toevallig bijproduct, zoals in dit nummer. Dat heeft niets te maken met muziek maken 'volgens het boekje', maar met weten waar je mee bezig bent.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:46 schreef drsnoodaard het volgende:
[..]
niks mis met random en ongericht me dunkt, vind het wel fijn als dat zo is. noten die niet passen zijn ook prima, als je je altijd maar aan het muzieknotatie schoolboek gaat houden is er geen lol meer aan. percussie/hats hoeven niet in elke deun te zitten.
vind ze heel gaaf klinken! vooral die eerstequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:32 schreef mwaa het volgende:
heb weer 2 nummers klaar,
heb nu geprobeert het wat vloeiender over te laten gaan.
al heb ik het idee dat het met de tweede niet zo geweldig gelukt is.
ben het er wel mee eens dat veel verschillende modietjes wel leuk kunnen zijn maar het moet inderdaad niet teveel afleiden.
heb nog wel wat de neiging teveel er in te willen stoppen.
hoop dat dit wat meer de goeie richting op is?
https://soundcloud.com/mrblub/breathe
https://soundcloud.com/mrblub/gone
bedankt! dat van die views enzo zal komen omdat ben nog maar anderhalf jaar bezig ofzo en ik heb het nog niet zo heel lang in de gaten hoe je een beetje een fatsoenlijk nummer kan maken xd.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:34 schreef Studeur het volgende:
[..]
vind ze heel gaaf klinken! vooral die eerste
verbaast me dat je zo weinig plays/likes hebt want dit klinkt echt wel professioneel
Niet slecht, zou em mixen. Hij verliest wel iets te veel energie op 4:41, terwijl die stabs op 4:57 een beetje lomp terugkomen. De intro (pakweg eerste minuut) doet eigenlijk ook vrij weinig met de rest van het nummer; je zou beter kunnen beginnen met 1:03 en het daar ergens nog wat rustiger opbouwen. Natuurlijk maar mijn persoonlijke meningquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef Studeur het volgende:
Maar eens een oud FL studio project afgemaakt van 2 jaar geleden. Alle feedback is welkom!![]()
beetje deephouse achtig
https://soundcloud.com/daanden/dadara
thanksquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:21 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Niet slecht, zou em mixen. Hij verliest wel iets te veel energie op 4:41, terwijl die stabs op 4:57 een beetje lomp terugkomen. De intro (pakweg eerste minuut) doet eigenlijk ook vrij weinig met de rest van het nummer; je zou beter kunnen beginnen met 1:03 en het daar ergens nog wat rustiger opbouwen. Natuurlijk maar mijn persoonlijke mening
NPquote:Op woensdag 12 november 2014 21:24 schreef Studeur het volgende:
[..]
thanksklopt wel dat ie erg langdradig is in het begin. Wellicht ga ik er nog aan werken en zal je commentaar daarin meenemen
pfooe klinkt goed!quote:
vet gemaakt die videoclipquote:Op donderdag 13 november 2014 21:10 schreef Trance_X het volgende:
Oud liedje van mij in een videoclip!
mooie stem (en uitspraak) en prima gitaarspel, ik vind de zinnen alleen te los van elkaar, het is een beetje teveel regeltje-voor-regeltje, naam mijn smaak. En misschien ook meer varieren met het volume van je zang.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:29 schreef Fender1912 het volgende:
Hee FOK!kers,
Gaat lekker met mijn soundcloud profiel de laatste tijd. Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn versie van Riders on the Storm:)
https://soundcloud.com/ru(...)torm-the-doors-cover
De sound van de zang komt aardig in de buurt van de feel van het origineel, goed gedaan. De vocal lijkt qua panning wel een beetje te zwerven af en toe. En de klank van de gitaar vind ik een beetje steriel voor een nummer van de Doors. Maar dat zijn kleinere dingetjes.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:29 schreef Fender1912 het volgende:
Hee FOK!kers,
Gaat lekker met mijn soundcloud profiel de laatste tijd. Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn versie van Riders on the Storm:)
https://soundcloud.com/ru(...)torm-the-doors-cover
Ik dank je!:) Je vind de zang dus niet echt een geheel, maar meer losse zinnen op zich? Die heb ik nog nooit gehoord iig, maar zal er eens opletten;)quote:Op woensdag 10 december 2014 17:31 schreef Ciscus het volgende:
[..]
mooie stem (en uitspraak) en prima gitaarspel, ik vind de zinnen alleen te los van elkaar, het is een beetje teveel regeltje-voor-regeltje, naam mijn smaak. En misschien ook meer varieren met het volume van je zang.
dit zeg ik ook omdat ik daar zelf heel erg mee bezig ben en je doey hetzelfde als ik haha
Mijn dank is groot! Wat bedoel je precies met steriel? Ik was zelf in ieder geval wel heel erg tevreden met deze cover. Dit was mijn eerste poging om het nummer te doen en die had ik gelijk opgenomen en vond het eerst niks. Na een paar dagen vond ik hem toch wel lekker klinken:) Heb nu ook een nieuwe cover op soundcloud gezet trouwens.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:19 schreef Stupide het volgende:
[..]
De sound van de zang komt aardig in de buurt van de feel van het origineel, goed gedaan. De vocal lijkt qua panning wel een beetje te zwerven af en toe. En de klank van de gitaar vind ik een beetje steriel voor een nummer van de Doors. Maar dat zijn kleinere dingetjes.
Je zang in dat nummer van Eddie Vedder is ook echt tof.
heb nog wat nummers van je geluisterd, maar sowieso goed allemaal hoor. Zit je in een band, schrijf je ook zelf songs enzo?quote:Op donderdag 11 december 2014 18:00 schreef Fender1912 het volgende:
[..]
Ik dank je!:) Je vind de zang dus niet echt een geheel, maar meer losse zinnen op zich? Die heb ik nog nooit gehoord iig, maar zal er eens opletten;)
Danku!:) Ik heb een aantal keer een advertentie gezet op muzikantenbank ed. Ik heb wel redelijk wat reacties gehad, maar weet niet of er iets bij zit dat echt bij me past. Ik ben er wel mee bezig iig dus:) Ik schrijf af en toe wel zelf een nummer, die zal ik ook wel ooit op soundcloud gaan zetten als ik durf haha.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:18 schreef Ciscus het volgende:
[..]
heb nog wat nummers van je geluisterd, maar sowieso goed allemaal hoor. Zit je in een band, schrijf je ook zelf songs enzo?
Clean, zonder rafelrandjes, gepolijst etc. Dat vind ik wat minder passen bij zo'n doorleefd nummer.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:01 schreef Fender1912 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met steriel?
Aha ik snap het. Ik kan er ook wel inkomen dat je dat vind. Denk alleen dat het gitaarstuk vrijwel noodzakelijk zoiets moet zijn als wat ik had als je akoestisch speelt en tegelijkertijd zingt. Ik kan wel wat meer experimenteren met een extra electrische gitaar eroverheen of iets in die richting.quote:Op maandag 15 december 2014 16:51 schreef Stupide het volgende:
[..]
Clean, zonder rafelrandjes, gepolijst etc. Dat vind ik wat minder passen bij zo'n doorleefd nummer.
Cash ligt jou natuurlijk prima, met die stem. Als je wat eigen nummers post, dan ben ik in ieder nieuwgierig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:56 schreef Fender1912 het volgende:
[..]
Danku!:) Ik heb een aantal keer een advertentie gezet op muzikantenbank ed. Ik heb wel redelijk wat reacties gehad, maar weet niet of er iets bij zit dat echt bij me past. Ik ben er wel mee bezig iig dus:) Ik schrijf af en toe wel zelf een nummer, die zal ik ook wel ooit op soundcloud gaan zetten als ik durf haha.
Vandaag Ring of fire van Johnny Cash gepost: https://soundcloud.com/ru(...)h-ring-of-fire-cover
Ik denk niet dat ik snel in een band zou gaan die maar één artiest covert. Maar ik wil best in een band die ook een aantal Johnny Cash nummers doetquote:Op woensdag 17 december 2014 14:58 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Cash ligt jou natuurlijk prima, met die stem. Als je wat eigen nummers post, dan ben ik in ieder nieuwgierig.
Enne...ooit gedacht aan een Johnny Cash Coverband? Ik kom wel bassen dan
Het beste van het nummer is de licht dissonante bend en release van de 2de gitaar op 18-19 seconden. Daarna volgt een zoetsappig en ééntonig nummer met een happy clip terwijl het gaat over mensen die uit elkaar gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:48 schreef Aphrodea het volgende:
Deze heb ik gemaakt!
Ben heel benieuwd wat anderen ervan vinden!
Feedback is zeer welkom
<3
Snap het ook niet... KLinkt overigens prima jouw track. Lekker fris en speels. Ik doe het je niet na...quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef kaos- het volgende:
Remix van een Sonic 3 tune gemaakt
https://soundcloud.com/ka(...)one-act-2-kaos-remix
(hoe maak ik ook alweer soundcloud links? [soundcloud] link [/soundcloud] lijkt niet te werken.)
De link werkt niet.quote:Op zaterdag 18 april 2015 01:42 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Snap het ook niet... KLinkt overigens prima jouw track. Lekker fris en speels. Ik doe het je niet na...![]()
Nou weer een track af. Ditmaal rustige prog trance met wat klassieke invloeden.
https://soundcloud.com/trance_x/the-quiet-earth-work-in-progress
Ik heb er even oneerbiedig doorheen geskipt, maar er zitten best chille dingen tussen. Beats klinken tof.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:41 schreef manfredt het volgende:
https://soundcloud.com/manfred-hoegepluymd
check het eens, luister eens, en vooral oordeel eens
(het is wel een soep van vanalles)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |