Ik heb ze altijd voor me rijden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Waarom irriteren mensen zich aan bumperklevers? Die zitten toch achter je? Ze hinderen toch niet?
1996 belde, ze willen hun grap terug...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb ze altijd voor me rijden.
Dit vind ik trouwens een hele mooie bewering. Waaruit kan jij opmaken of iemand boven de vmax rijdt? Je teller heeft een flinke afwijking, de een meer dan de ander. Ik heb het zondag nog even ondervonden, op de teller reed ik rond de 180 km/h en mijn GPS gaf 165 km/h aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
Omdat ik zelf dan ook mijn zicht kwijt ben. Zeker binnen de bebouwde kom, tussen rijen langsgeparkeerde auto's en dergelijke, vind ik het prettig om rond te kunnen kijken, maar ook om veilig een noodstop te kunnen maken. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een bal een 50 weg op gaat met een kind erachteraan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Waarom irriteren mensen zich aan bumperklevers? Die zitten toch achter je? Ze hinderen toch niet?
Ja, het zicht naar achter ben je kwijt. Maar dan zou ik die ander even voorlaten. Extra rondje rotonde ofzo. In ieder geval met de luxe wagen. Ik weet van mezelf dat ik een traag figuur ben in het verkeer. Ik ga dus zeker niet sneller rijden...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat ik zelf dan ook mijn zicht kwijt ben. Zeker binnen de bebouwde kom, tussen rijen langsgeparkeerde auto's en dergelijke, vind ik het prettig om rond te kunnen kijken, maar ook om veilig een noodstop te kunnen maken. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een bal een 50 weg op gaat met een kind erachteraan.
Alleen dat stukje 'Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieën die werken zonder stressverhogend te werken.'... Ik zou niet weten hoe, behalve de methode die ik in de vorige post beschreef. Maar dan nog zijn er genoeg wegen waar inhalen niet kan of mag. Blijf je mooi zitten met je bumperklever...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.infopolitie.nl(...)perkleven-de-theorie
[..]
Misschien even op die site lezen? Ze beginnen namelijk 1 regel lager...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Alleen dat stukje 'Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieën die werken zonder stressverhogend te werken.'... Ik zou niet weten hoe, behalve de methode die ik in de vorige post beschreef. Maar dan nog zijn er genoeg wegen waar inhalen niet kan of mag. Blijf je mooi zitten met je bumperklever...
quote:Versnellen om weg te komen
(Vooral) op een snelweg kunt u iemand tegenkomen die bumperkleeft terwijl u aan het inhalen bent. De auto's aan uw rechterkant (die allemaal te dicht bij elkaar rijden, zoals normaal) zorgen er voor dat u niet naar rechts kan, dus versnelt u om de ruimte achter u te vergroten. Dit werkt geweldig als uw voertuig krachtiger is dan die van de bumperklever.
Overdrijf het niet en ga niet door tot een onveilige snelheid!!! Versnellen om weg te komen is meestal maar een tijdelijke oplossing omdat de bumperklever waarschijnlijk weer terug zal komen. Wees voorbereid om naar rechts te gaan en hem te laten passeren als dit gebeurt.
Een hoop open deuren. Veel van deze methoden gebruik ik ook. Maar dan moet er wel gelegenheid zijn. Veel bumperklevers hebben niet in de gaten dat ik ook niet over auto's kan springen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Misschien even op die site lezen? Ze beginnen namelijk 1 regel lager...
...maar niet voor mij van toepassing. Ik heb een station diesel met 90 pk...quote:Vooral deze is in mijn geval goed te doen (maar ik heb nooit last van bumperklevers, ze doen maar wat ze willen achter me):
[..]
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dashcam.
Daarbij heb ik er al een keer eentje gezien die dus in de remmen ging bij iemand die achterop kwam. Auto daarachter was echter een politieauto en de remmer mocht mooi mee naar de kant.![]()
Een remactie bij een bumperklever is nooit geoorloofd. Ik ga ook niet in de vol in de remmen wanneer iemand bumperkleeft, dat schrijf ik nergens. Dat is jouw interpretatie. Afremmen is heel wat anders dan vol in de remmen gaan hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bewijs jij maar eens dat die ander zat te bumperkleven en dat je remactie geoorloofd was.
Wat een kwal ben jij. Waarom zou je zoiets hopen voor iemand die je niet eens kent?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Totdat je de verkeerde tegenkomt
Iets dat ik van harte hoop
Gelukkig heb je ook dagelijks een motorstoring en is dat terug te vinden in je ECU.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.
Oh als ik 130 dan kan ik echt wel inschatten of iemand achter mij harder rijdt dan de vmax. Zo groot is die afwijking niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens een hele mooie bewering. Waaruit kan jij opmaken of iemand boven de vmax rijdt? Je teller heeft een flinke afwijking, de een meer dan de ander. Ik heb het zondag nog even ondervonden, op de teller reed ik rond de 180 km/h en mijn GPS gaf 165 km/h aan.
Als ik 125 op de GPS rijd waar 130 toegestaan, vlieg ik iedereen al voorbij. En dan rijd ik dus nog NIET boven de vmax.
Of ik kan niet lezen, of ik schrijf toch echt remactie. Hoe jij die remactie uitvoert of dat met terugschakelen, gas los, handrem of voetrem is zal mijn echt niet interesseren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.
[..]
Een remactie bij een bumperklever is nooit geoorloofd. Ik ga ook niet in de vol in de remmen wanneer iemand bumperkleeft, dat schrijf ik nergens. Dat is jouw interpretatie. Afremmen is heel wat anders dan vol in de remmen gaan hoor.
Mijn auto heeft geen ecu en voor zover ik weet kan ik niet bepalen wanneer ik een motorstoring krijg dus als ik erop aangesproken word kan ik aangeven dat het een mogelijk een motorstoring is maar dat ik geen verstand van auto's heb en hij gewoon vreemd deed of een vreemd geluid maakte.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ook dagelijks een motorstoring en is dat terug te vinden in je ECU.
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet lezen, of ik schrijf remactie. Hoe jij die remactie uitvoert of dat met terugschakelen, gas los, handrem of voetrem is zal mijn echt niet interesseren.
Auto's vanaf 1970 hebben dat al.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen ecu en voor zover ik weet kan ik niet bepalen wanneer ik een motorstoring krijg dus als ik erop aangesproken word kan ik aangeven dat het een mogelijk een motorstoring is maar dat ik geen verstand van auto's heb en hij gewoon vreemd deed of een vreemd geluid maakte.
Afremmen = remactie. Zelf het woord afremmen zegt al dat je iets doet om af te remmen, de remactie.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?quote:
Bord... kop....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
Dus?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
Nee, maar wel op hetzelfde mechanisme.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.
- Zoals je schrijft lijkt het niet alsof je rustig de rem in drukt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik trap ook weleens op de rem hoor als er iemand verschrikkelijk zit te drukken en ik al de vmax rijd. Dan wachten ze maar wat langer tot ik die vrachtwagen heb ingehaald, want ik ga echt niet harder rijden omdat iemand achter me zo nodig haast heeft. En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
Een remactie zie ik als vol in de remmen gaan om de gene achter je te irriteren, met de kans dat de gene achter je op je inrijdt.quote:
Ja, dus je voert een remactie uit. Handrem, gas los, voetrem, terug schakelen, weet ik veel. Je doet een actie om te remmen. Die remactie zorgt ervoor dat je afremt. Kom op zeg...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij ja. Afremmen doe je wanneer je je snelheid wilt verminderen.
Oh wel? Afremmen om vaart te maken is inderdaad wel raar.... Maar het is en blijft een remactie...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij ja. Afremmen doe je wanneer je je snelheid wilt verminderen.
Remactie = vaart verminderen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een remactie zie ik als vol in de remmen gaan om de gene achter je te irriteren, met de kans dat de gene achter je op je inrijdt.
Dat is dus niet wat ik doe, maar wel wat jij suggereert.
Nee, als ik net een vrachtwagen inhaal is er geen ruimte om aan de kant te gaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
[..]
- Zoals je schrijft lijkt het niet alsof je rustig de rem in drukt.
- Als je ziet dat iemand ver boven de vmax aan komt vliegen kun je toch al eerder aan de kant gaan?
Jij bent de gene die hier moeilijk loopt te doen door allemaal andere woorden te gebruiken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, dus je voert een remactie uit. Handrem, gas los, voetrem, terug schakelen, weet ik veel. Je doet een actie om te remmen. Die remactie zorgt ervoor dat je afremt. Kom op zeg...
Dat jou definite weer wat anders is kan ik niet ruiken. Maar daar mogen we het niet over hebben in dit topic.
Nee.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Oh wel? Afremmen om vaart te maken is inderdaad wel raar.... Maar het is en blijft een remactie...
Nee.quote:
Speciaal voor jouw dan, zodat je het wel begrijpt in je eigen interpretatie:quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:26 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij bent de gene die hier moeilijk loopt te doen door allemaal andere woorden te gebruiken.
In plaats van dat je afremmen zegt ga je het weer anders noemen. Ik zie een remactie als dat wat ik net aangeef, en daarin ben ik echt niet de enige.
quote:Bewijs jij maar eens dat die ander zat te bumperkleven en dat afremmen geoorloofd was.
Jij bent de gene hier die een malloot is met je politiek correcte reacties. Waarschijnlijk heb je niet eens een rijbewijs.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:27 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, misschien moeten AdoraBelle en Oxygene elkaar eens tegenkomen op de snelweg en elkaar doodrijden....
Lijkt me verstandig om die twee malloten verder gewoon te negeren in dit topic
Daar heb ik je allang antwoord op gegeven wijsneus. En hiermee leg je dus ook niks uit.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Speciaal voor jouw dan, zodat je het wel begrijpt in je eigen interpretatie:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs al wat langer dan jou denk ik... en jij bent gewoon een dom wicht dat voor eigen rechter gaat spelen en nog dom bent om te beweren dat afremmen geen remactie is...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij bent de gene hier die een malloot is met je politiek correcte reacties. Waarschijnlijk heb je niet eens een rijbewijs.
Zoals jij het uitlegt werkt het dus niet in de praktijk en dat weet je donders goed. Je bent alleen de moraalridder hier aan het uithangen.
Het boeit niet hoe hard je remt. Je remt af en dat is gewoon not done. Ook de manier waarop je afremt boeit totaal niet...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Daar heb ik je allang antwoord op gegeven wijsneus. En hiermee leg je dus ook niks uit.
ach joh, ze komt vanzelf de verkeerde tegen.... vanaf nu lekker negeren dat domme wijf...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het boeit niet hoe hard je remt. Je remt af en dat is gewoon not done. Ook de manier waarop je afremt boeit totaal niet...
dat is een remtest, dat is iets anders.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een remactie zie ik als vol in de remmen gaan om de gene achter je te irriteren, met de kans dat de gene achter je op je inrijdt.
Dat is dus niet wat ik doe, maar wel wat jij suggereert.
Ik ben helemaal niet voor eigen rechter aan het spelen. Ik laat me gewoon niet opjagen door anderen en als mensen me wel proberen op te jagen door op m'n bumper te kleven dan doe ik het wat rustiger aan. Daar is niks gevaarlijks aan. Ga jij je rijbewijs zelf lekker inleveren met je kortzichtigheid en gebrek aan verkeersinzicht.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs al wat langer dan jou denk ik... en jij bent gewoon een dom wicht dat voor eigen rechter gaat spelen en nog dom bent om te beweren dat afremmen geen remactie is...
Ga jij eens lekker je rijbewijs inleveren
Dus dat bepaal jij even dat afremmen not done is? Right...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het boeit niet hoe hard je remt. Je remt af en dat is gewoon not done. Ook de manier waarop je afremt boeit totaal niet...
De eerste fatsoenlijke reactie in dit topic. Bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:32 schreef rival het volgende:
[..]
dat is een remtest, dat is iets anders.
elke keer dat jouw voet op het rempedaal komt is een remactie. of dat nou wild of rustig gaat.
elke manier van snelheid minderen = afremmen.
Nee, de politie en justitie zeggen dat. Lees je überhaupt het topic wel?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:34 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dus dat bepaal jij even dat afremmen not done is? Right...
maar ik begrijp het dus goed dat jij niet zsm direct naar rechts gaat zodra dat mogelijk is, maar dat die actie afhangt van overige weggebruikers...... das toch wel vreemd te noemenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor eigen rechter aan het spelen. Ik laat me gewoon niet opjagen door anderen en als mensen me wel proberen op te jagen door op m'n bumper te kleven dan doe ik het wat rustiger aan. Daar is niks gevaarlijks aan. Ga jij je rijbewijs zelf lekker inleveren met je kortzichtigheid en gebrek aan verkeersinzicht.
Jawel hoor, zodra er genoeg ruimte is ga ik naar rechts. Maar zodra er dus een paar vrachtwagens achter elkaar rijden zonder ruimte ertussen, en er komt iemand pushen, dan ga ik me niet haasten omdat die gene achter me dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:35 schreef rival het volgende:
[..]
maar ik begrijp het dus goed dat jij niet zsm direct naar rechts gaat zodra dat mogelijk is, maar dat die actie afhangt van overige weggebruikers...... das toch wel vreemd te noemen
Dat kan ik beter aan jou vragen. Volgens mij begrijp je nog steeds niet wat ik nou gepost heb.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, de politie en justitie zeggen dat. Lees je überhaupt het topic wel?
Haha, jij hebt echt een plaat voor je harses zeg....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor eigen rechter aan het spelen. Ik laat me gewoon niet opjagen door anderen en als mensen me wel proberen op te jagen door op m'n bumper te kleven dan doe ik het wat rustiger aan. Daar is niks gevaarlijks aan. Ga jij je rijbewijs zelf lekker inleveren met je kortzichtigheid en gebrek aan verkeersinzicht.
Dan ben jij de enige persoon op de wereld die het woord remactie niet snapt. Best een knappe prestatie, zelfs voor een vrouw.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een remactie zie ik als vol in de remmen gaan om de gene achter je te irriteren, met de kans dat de gene achter je op je inrijdt.
Dat is dus niet wat ik doe, maar wel wat jij suggereert.
En er wordt precies hetzelfde gezegd als wat ik en anderen al zeiden....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:34 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
De eerste fatsoenlijke reactie in dit topic. Bedankt voor de uitleg.
Inhoudelijke reactiequote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Haha, jij hebt echt een plaat voor je harses zeg....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |