abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:52:39 #126
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123656366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:51 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Stiekempjes loop je zelf even hard te huilen dus...

[..]

Hoe moet ik dat voor me zien? Je haalt een fietser in op een buitenweg, gaat hij dan links rijden of rijdt ie jou dan in de weg?
Ik snap je even niet. Wie heeft het hier over een buitenweg?
pi_123656499
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
En ik lach de bumperklever uit want ik ga echt op de rem als iemand bumperkleeft en gaat seinen als ik mij aan de snelheid hou of sneller ga.
Je bent ook wel stoer he? :')

Uiteraard heb ik aan bumperklevers ook een broertje dood, want als ik links rijd kan ik gewoon nergens heen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123656576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
En daar heb je het volgende probleem. Doordat een aantal lieden er teveel rekening mee houden en ze voorrang geven waar ze dat niet hebben, gaan er een aantal vanuit dat ze altijd voorrang krijgen.
En je kan mij veel proberen te laten doen, maar als ik op een 80 weg rijd, ga ik echt geen snelheid minderen bij een fietsersoversteek. Dan gaan ze er juist voorlangs. En ja kan nog zo aansprakelijk gesteld worden als automobilist, maar als je voorrang hebt en er steekt een fietser over, is 50 km/h vaak al dodelijk voor de fietser. En ook al word je vervolgd, een veroordeling volgt echt niet altijd: nieuwsbericht.

Jammer dat het nieuwsbericht spreekt over een automobilist die een fietser niet zag, want de fietser had in deze geen voorrang en zag de automobilist dus niet. Daarbij was het donker.
Maargoed, als de fietser duidelijk zichtbaar is en jij rijdt hem dus aan omdat je voorrang hebt terwijl je ook had kunnen remmen toen hij ging oversteken, dan gaat er echt geen vrijspraak volgen voor jou ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:06:19 #129
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123656760
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je bent ook wel stoer he? :')

Uiteraard heb ik aan bumperklevers ook een broertje dood, want als ik links rijd kan ik gewoon nergens heen.
Dus je bent net zo stoer als ik :')
pi_123656968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:06 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dus je bent net zo stoer als ik :')
Ik trap niet op mijn rem of laat mijn gas los...
Ik laat me gewoon niet opnaaien
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:12:45 #131
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123656993
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:12 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik trap niet op mijn rem of laat mijn gas los...
Ik laat me gewoon niet opnaaien
Gefeliciteerd. Deel anders eens met ons een frustratie in het verkeer die jij hebt meegemaakt. Ben erg benieuwd.
pi_123657023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Deel anders eens met ons een frustratie in het verkeer die jij hebt meegemaakt. Ben erg benieuwd.
Ik probeer mij in het verkeer niet meer te frustreren... Zonde van mijn energie en goede humeur..
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:19:33 #133
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123657209
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:13 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik probeer mij in het verkeer niet meer te frustreren... Zonde van mijn energie en goede humeur..
Merk er weinig van in dit topic van je goeie humeur.
Wat doe je dan in dit topic?
pi_123657257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Merk er weinig van in dit topic van je goeie humeur.
Wat doe je dan in dit topic?
Nee, internet dat iemand's humeur door kan geven bestaat nog niet...
En ik mag lezen en posten waar ik wil....
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:21:35 #135
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123657280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nee, internet dat iemand's humeur door kan geven bestaat nog niet...
En ik mag lezen en posten waar ik wil....
Uiteraard en daar hoef ik het niet altijd mee eens te zijn, en ik mag gedragen in het verkeer wat ik wil...waar jij het niet altijd mee eens hoeft te zijn
pi_123657294
En ik zeg nu dat jullie (weer) moeten ophouden.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:22:06 #137
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123657295
Ik trap ook weleens op de rem hoor als er iemand verschrikkelijk zit te drukken en ik al de vmax rijd. Dan wachten ze maar wat langer tot ik die vrachtwagen heb ingehaald, want ik ga echt niet harder rijden omdat iemand achter me zo nodig haast heeft. En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:24:48 #138
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123657385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik trap ook weleens op de rem hoor als er iemand verschrikkelijk zit te drukken en ik al de vmax rijd. Dan wachten ze maar wat langer tot ik die vrachtwagen heb ingehaald, want ik ga echt niet harder rijden omdat iemand achter me zo nodig haast heeft. En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
Dank!

Jij nog spannenden dingen meegemaakt? :)
pi_123657480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:21 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Uiteraard en daar hoef ik het niet altijd mee eens te zijn, en ik mag gedragen in het verkeer wat ik wil...waar jij het niet altijd mee eens hoeft te zijn
Als jij het normaal vindt om anderen in gevaar te brengen, kan ik alleen maar hopen dat jij jezelf gehandicapt rijdt en lekker als kasplantje verder moet....
:W
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:27:44 #140
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_123657501
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:27 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als jij het normaal vindt om andere in gevaar te brengen, kan ik alleen maar hopen dat jij jezelf gehandicapt rijdt en lekker als kasplantje verder moet....
:W
:* en verder...heb jij nog es wat meegemaakt int verkeer?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:33:41 #141
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123657680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:24 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dank!

Jij nog spannenden dingen meegemaakt? :)
Niet zo veel eigenlijk, ik heb de laatste tijd niet zo veel achter het stuur gezeten.
De meeste dingen kan ik ook makkelijk op de fiets doen dus dan ga ik ook niet met de auto :) .
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 14:09:04 #142
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123658850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik hoop echt dat je dit een keer doet bij iemand met een VROS of iemand met een dashcam die dan vervolgens bovenop je klapt. Praktijk wijst inmiddels al uit dat niet hij, maar jij, dan de klos bent.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123658912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je dit een keer doet bij iemand met een VROS of iemand met een dashcam die dan vervolgens bovenop je klapt. Praktijk wijst inmiddels al uit dat niet hij, maar jij, dan de klos bent.

Gewoon niet op ingaan, laat ze maar lekker. :)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:10:56 #144
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123658921
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt het fout. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarvoor ik zou moeten afremmen die je niet kunt zien van buiten. Bewijs jij dan maar dat dat niet zo was.

En ik hoop echt dat jij een keer je meerdere tegenkomt want de arrogantie spat van je post af.
pi_123658951
http://www.infopolitie.nl(...)perkleven-de-theorie

quote:
Wat moet u niet doen?

- Leer hem geen lesje
- Ga de spanning van de situatie niet ophogen
- Knipper niet met uw remlichten
- Ga niet remmen
- Ga niet versnellen en vertragen om hem zodanig te irriteren dat hij wel een grotere tussenruimte moet laten
- Probeer hem niet te vertragen
- Maak het niet moeilijker voor hem om in te halen
- Ga niet onregelmatig rijden omdat u denkt dat hij daardoor een grotere afstand gaat houden

Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieėn die werken zonder stressverhogend te werken.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:13:20 #146
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123659012
quote:
Bedankt voor het advies. Maar uiteindelijk bepaal ik het gewoon zelf.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 14:16:15 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123659127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt het fout. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarvoor plotseling in de remmen zou moeten die je niet kunt zien van buiten. Bewijs jij dan maar dat dat niet zo was.
Dat zeg ik, dashcam.
Daarbij heb ik er al een keer eentje gezien die dus in de remmen ging bij iemand die achterop kwam. Auto daarachter was echter een politieauto en de remmer mocht mooi mee naar de kant. _O- _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123659129
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt het fout. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarvoor ik zou moeten afremmen die je niet kunt zien van buiten. Bewijs jij dan maar dat dat niet zo was.

En ik hoop echt dat jij een keer je meerdere tegenkomt want de arrogantie spat van je post af.
Bewijs jij maar eens dat die ander zat te bumperkleven en dat je remactie geoorloofd was. ;)
pi_123659199
Eendjesarrest: http://www.jwb.nl/ja/default.asp?view=details&id=2001-119

quote:
Verweerder in cassatie ziet - terwijl hij met zijn auto over de provinciale weg rijdt - een eend naar zijn weghelft lopen, neemt naar eigen zeggen gas terug en remt daarna. De WAM-verzekerde van Stad Rotterdam rijdt hem van achteren aan. Verweerder stelt Stad Rotterdam (eiseres tot cassatie) aansprakelijk. De Rechtbank acht de door verweerder gestelde toedracht niet geloofwaardig en meent dat deze door zijn handelwijze een plotseling onverwacht gevaar in het leven heeft geroepen waarop de WAM-verzekerde van Stad Rotterdam niet tijdig meer kon reageren. De vordering wordt afgewezen. In hoger beroep heeft het Hof overwogen dat vaststaat dat de WAM-verzekerde van Stad Rotterdam zijn auto niet tijdig tot stilstand heeft gebracht en dat Stad Rotterdam derhalve de door haar gestelde toedracht – dat verweerder door zijn handelwijze een plotseling onverwacht gevaar in het leven heeft geroepen – bewijst.

Rechtsvraag: Het cassatiemiddel keert zich tegen voornoemde bewijslastverdeling van het Hof.

Beslissing: De Hoge Raad stelt voorop dat artikel 177 Rv. bepaalt dat de bewijslast van de feiten die volgens verweerder leiden tot aansprakelijkheid van Stad Rotterdam op hem rust. Uit de overweging van het Hof blijkt niet of het Hof van deze hoofdregel is uitgegaan. Mocht het Hof dat niet hebben gedaan, dan is het Hof van een onjuiste rechtsopvatting uitgegaan. Is het Hof wel van deze hoofdregel uitgegaan, maar van mening dat sprake dient te zijn van een uitzondering op deze regel, dan heeft het zijn beslissing niet naar de eis der wet met redenen omkleed. In de gegeven omstandigheden is het enkele feit dat de WAM-verzekerde zijn auto niet tijdig tot stilstand heeft kunnen brengen, geen toereikende motivering. Zonder nadere redengeving – en deze ontbreekt – is het oordeel onbegrijpelijk dat gezien het feit dat de verzekerde van Stad Rotterdam met zijn auto tegen de achterzijde van verweerder is gebotst, de door verweerder gestelde toedracht voorshands vaststaat (r.o. 3.2). De Hoge Raad vernietigt het arrest. De A-G heeft tot verwerping van het beroep geconcludeerd.
Remmer schuldig ondanks dat hij volgens hem rechtmatig geremd zou hebben. Waarom nemen jullie zelfs uitspraken van de rechtbank niet serieus?
pi_123659217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:13 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Bedankt voor het advies. Maar uiteindelijk bepaal ik het gewoon zelf.
Totdat je de verkeerde tegenkomt
Iets dat ik van harte hoop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')