abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123659324
Serieuze vraag: Waarom irriteren mensen zich aan bumperklevers? Die zitten toch achter je? Ze hinderen toch niet?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123659331
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Waarom irriteren mensen zich aan bumperklevers? Die zitten toch achter je? Ze hinderen toch niet?
Ik heb ze altijd voor me rijden. :+
pi_123659360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb ze altijd voor me rijden. :+
1996 belde, ze willen hun grap terug...
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 14:26:08 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123659400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
Dit vind ik trouwens een hele mooie bewering. Waaruit kan jij opmaken of iemand boven de vmax rijdt? Je teller heeft een flinke afwijking, de een meer dan de ander. Ik heb het zondag nog even ondervonden, op de teller reed ik rond de 180 km/h en mijn GPS gaf 165 km/h aan.
Als ik 125 op de GPS rijd waar 130 toegestaan, vlieg ik iedereen al voorbij. En dan rijd ik dus nog NIET boven de vmax.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 14:27:42 #155
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123659450
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
Omdat ik zelf dan ook mijn zicht kwijt ben. Zeker binnen de bebouwde kom, tussen rijen langsgeparkeerde auto's en dergelijke, vind ik het prettig om rond te kunnen kijken, maar ook om veilig een noodstop te kunnen maken. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een bal een 50 weg op gaat met een kind erachteraan.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123660591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat ik zelf dan ook mijn zicht kwijt ben. Zeker binnen de bebouwde kom, tussen rijen langsgeparkeerde auto's en dergelijke, vind ik het prettig om rond te kunnen kijken, maar ook om veilig een noodstop te kunnen maken. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een bal een 50 weg op gaat met een kind erachteraan.
Ja, het zicht naar achter ben je kwijt. Maar dan zou ik die ander even voorlaten. Extra rondje rotonde ofzo. In ieder geval met de luxe wagen. Ik weet van mezelf dat ik een traag figuur ben in het verkeer. Ik ga dus zeker niet sneller rijden...
Met de vrachtauto trek ik mij er helemaal niks van aan. Als meneer/mevrouw graag zes vierkante meter trailerdeuren wil bekijken, gaan ze hun gang maar. vaak zie ik ze niet eens meer in de spiegels.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 05-03-2013 15:05:00 ]
pi_123660808
quote:
Alleen dat stukje 'Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieën die werken zonder stressverhogend te werken.'... Ik zou niet weten hoe, behalve de methode die ik in de vorige post beschreef. Maar dan nog zijn er genoeg wegen waar inhalen niet kan of mag. Blijf je mooi zitten met je bumperklever...
pi_123660952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Alleen dat stukje 'Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieën die werken zonder stressverhogend te werken.'... Ik zou niet weten hoe, behalve de methode die ik in de vorige post beschreef. Maar dan nog zijn er genoeg wegen waar inhalen niet kan of mag. Blijf je mooi zitten met je bumperklever...
Misschien even op die site lezen? Ze beginnen namelijk 1 regel lager...

Vooral deze is in mijn geval goed te doen (maar ik heb nooit last van bumperklevers, ze doen maar wat ze willen achter me):
quote:
Versnellen om weg te komen
(Vooral) op een snelweg kunt u iemand tegenkomen die bumperkleeft terwijl u aan het inhalen bent. De auto's aan uw rechterkant (die allemaal te dicht bij elkaar rijden, zoals normaal) zorgen er voor dat u niet naar rechts kan, dus versnelt u om de ruimte achter u te vergroten. Dit werkt geweldig als uw voertuig krachtiger is dan die van de bumperklever.

Overdrijf het niet en ga niet door tot een onveilige snelheid!!! Versnellen om weg te komen is meestal maar een tijdelijke oplossing omdat de bumperklever waarschijnlijk weer terug zal komen. Wees voorbereid om naar rechts te gaan en hem te laten passeren als dit gebeurt.
pi_123661211
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:07 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Misschien even op die site lezen? Ze beginnen namelijk 1 regel lager...
Een hoop open deuren. Veel van deze methoden gebruik ik ook. Maar dan moet er wel gelegenheid zijn. Veel bumperklevers hebben niet in de gaten dat ik ook niet over auto's kan springen.
quote:
Vooral deze is in mijn geval goed te doen (maar ik heb nooit last van bumperklevers, ze doen maar wat ze willen achter me):

[..]

...maar niet voor mij van toepassing. Ik heb een station diesel met 90 pk...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:17:53 #160
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat zeg ik, dashcam.
Daarbij heb ik er al een keer eentje gezien die dus in de remmen ging bij iemand die achterop kwam. Auto daarachter was echter een politieauto en de remmer mocht mooi mee naar de kant. _O- _O-
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bewijs jij maar eens dat die ander zat te bumperkleven en dat je remactie geoorloofd was. ;)
Een remactie bij een bumperklever is nooit geoorloofd. Ik ga ook niet in de vol in de remmen wanneer iemand bumperkleeft, dat schrijf ik nergens. Dat is jouw interpretatie. Afremmen is heel wat anders dan vol in de remmen gaan hoor.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:18:56 #161
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661342
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:19 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Totdat je de verkeerde tegenkomt
Iets dat ik van harte hoop
Wat een kwal ben jij. Waarom zou je zoiets hopen voor iemand die je niet eens kent?
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 15:19:19 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123661360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.
Gelukkig heb je ook dagelijks een motorstoring en is dat terug te vinden in je ECU.
The summer is magic!

dinsdag 5 maart 2013 @ 15:20:39 #163
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit vind ik trouwens een hele mooie bewering. Waaruit kan jij opmaken of iemand boven de vmax rijdt? Je teller heeft een flinke afwijking, de een meer dan de ander. Ik heb het zondag nog even ondervonden, op de teller reed ik rond de 180 km/h en mijn GPS gaf 165 km/h aan.
Als ik 125 op de GPS rijd waar 130 toegestaan, vlieg ik iedereen al voorbij. En dan rijd ik dus nog NIET boven de vmax.
Oh als ik 130 dan kan ik echt wel inschatten of iemand achter mij harder rijdt dan de vmax. Zo groot is die afwijking niet.
Je grijpt die tellerafwijking nu alleen maar aan om je gelijk te halen, terwijl je dat niet hebt. Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje zielig dat je nu terugvalt op dit soort kleine dingetjes.

De manier waarop ik het heb uitgelegd kun je onmogelijk opvatten als dat ik 125 rijd en de ander 130.
pi_123661461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

[..]

Een remactie bij een bumperklever is nooit geoorloofd. Ik ga ook niet in de vol in de remmen wanneer iemand bumperkleeft, dat schrijf ik nergens. Dat is jouw interpretatie. Afremmen is heel wat anders dan vol in de remmen gaan hoor.
Of ik kan niet lezen, of ik schrijf toch echt remactie. Hoe jij die remactie uitvoert of dat met terugschakelen, gas los, handrem of voetrem is zal mijn echt niet interesseren. ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:21:56 #165
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gelukkig heb je ook dagelijks een motorstoring en is dat terug te vinden in je ECU.
Mijn auto heeft geen ecu en voor zover ik weet kan ik niet bepalen wanneer ik een motorstoring krijg dus als ik erop aangesproken word kan ik aangeven dat het een mogelijk een motorstoring is maar dat ik geen verstand van auto's heb en hij gewoon vreemd deed of een vreemd geluid maakte.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:22:32 #166
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Of ik kan niet lezen, of ik schrijf remactie. Hoe jij die remactie uitvoert of dat met terugschakelen, gas los, handrem of voetrem is zal mijn echt niet interesseren. ;)
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.
pi_123661504
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Mijn auto heeft geen ecu en voor zover ik weet kan ik niet bepalen wanneer ik een motorstoring krijg dus als ik erop aangesproken word kan ik aangeven dat het een mogelijk een motorstoring is maar dat ik geen verstand van auto's heb en hij gewoon vreemd deed of een vreemd geluid maakte.
Auto's vanaf 1970 hebben dat al. ;)
pi_123661510
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.
Afremmen = remactie. Zelf het woord afremmen zegt al dat je iets doet om af te remmen, de remactie. :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:23:26 #169
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Afremmen = remactie.
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
pi_123661538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
Bord... kop....
|:(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_123661542
quote:

[..]

Dus?
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2013 @ 15:23:54 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123661543
quote:

[..]

Nee, maar wel op hetzelfde mechanisme.
The summer is magic!

pi_123661547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik trap ook weleens op de rem hoor als er iemand verschrikkelijk zit te drukken en ik al de vmax rijd. Dan wachten ze maar wat langer tot ik die vrachtwagen heb ingehaald, want ik ga echt niet harder rijden omdat iemand achter me zo nodig haast heeft. En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
- Zoals je schrijft lijkt het niet alsof je rustig de rem in drukt.
- Als je ziet dat iemand ver boven de vmax aan komt vliegen kun je toch al eerder aan de kant gaan?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:24:09 #174
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Bord... kop....
|:(
Jij ja. Afremmen doe je wanneer je je snelheid wilt verminderen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:24:53 #175
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123661579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dus?
Een remactie zie ik als vol in de remmen gaan om de gene achter je te irriteren, met de kans dat de gene achter je op je inrijdt.
Dat is dus niet wat ik doe, maar wel wat jij suggereert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')