Ik heb ze altijd voor me rijden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Waarom irriteren mensen zich aan bumperklevers? Die zitten toch achter je? Ze hinderen toch niet?
1996 belde, ze willen hun grap terug...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb ze altijd voor me rijden.
Dit vind ik trouwens een hele mooie bewering. Waaruit kan jij opmaken of iemand boven de vmax rijdt? Je teller heeft een flinke afwijking, de een meer dan de ander. Ik heb het zondag nog even ondervonden, op de teller reed ik rond de 180 km/h en mijn GPS gaf 165 km/h aan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
Omdat ik zelf dan ook mijn zicht kwijt ben. Zeker binnen de bebouwde kom, tussen rijen langsgeparkeerde auto's en dergelijke, vind ik het prettig om rond te kunnen kijken, maar ook om veilig een noodstop te kunnen maken. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een bal een 50 weg op gaat met een kind erachteraan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:23 schreef Ridocar het volgende:
Serieuze vraag: Waarom irriteren mensen zich aan bumperklevers? Die zitten toch achter je? Ze hinderen toch niet?
Ja, het zicht naar achter ben je kwijt. Maar dan zou ik die ander even voorlaten. Extra rondje rotonde ofzo. In ieder geval met de luxe wagen. Ik weet van mezelf dat ik een traag figuur ben in het verkeer. Ik ga dus zeker niet sneller rijden...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat ik zelf dan ook mijn zicht kwijt ben. Zeker binnen de bebouwde kom, tussen rijen langsgeparkeerde auto's en dergelijke, vind ik het prettig om rond te kunnen kijken, maar ook om veilig een noodstop te kunnen maken. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een bal een 50 weg op gaat met een kind erachteraan.
Alleen dat stukje 'Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieën die werken zonder stressverhogend te werken.'... Ik zou niet weten hoe, behalve de methode die ik in de vorige post beschreef. Maar dan nog zijn er genoeg wegen waar inhalen niet kan of mag. Blijf je mooi zitten met je bumperklever...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.infopolitie.nl(...)perkleven-de-theorie
[..]
Misschien even op die site lezen? Ze beginnen namelijk 1 regel lager...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Alleen dat stukje 'Er zijn genoeg veilige en effectieve strategieën die werken zonder stressverhogend te werken.'... Ik zou niet weten hoe, behalve de methode die ik in de vorige post beschreef. Maar dan nog zijn er genoeg wegen waar inhalen niet kan of mag. Blijf je mooi zitten met je bumperklever...
quote:Versnellen om weg te komen
(Vooral) op een snelweg kunt u iemand tegenkomen die bumperkleeft terwijl u aan het inhalen bent. De auto's aan uw rechterkant (die allemaal te dicht bij elkaar rijden, zoals normaal) zorgen er voor dat u niet naar rechts kan, dus versnelt u om de ruimte achter u te vergroten. Dit werkt geweldig als uw voertuig krachtiger is dan die van de bumperklever.
Overdrijf het niet en ga niet door tot een onveilige snelheid!!! Versnellen om weg te komen is meestal maar een tijdelijke oplossing omdat de bumperklever waarschijnlijk weer terug zal komen. Wees voorbereid om naar rechts te gaan en hem te laten passeren als dit gebeurt.
Een hoop open deuren. Veel van deze methoden gebruik ik ook. Maar dan moet er wel gelegenheid zijn. Veel bumperklevers hebben niet in de gaten dat ik ook niet over auto's kan springen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Misschien even op die site lezen? Ze beginnen namelijk 1 regel lager...
...maar niet voor mij van toepassing. Ik heb een station diesel met 90 pk...quote:Vooral deze is in mijn geval goed te doen (maar ik heb nooit last van bumperklevers, ze doen maar wat ze willen achter me):
[..]
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dashcam.
Daarbij heb ik er al een keer eentje gezien die dus in de remmen ging bij iemand die achterop kwam. Auto daarachter was echter een politieauto en de remmer mocht mooi mee naar de kant.![]()
Een remactie bij een bumperklever is nooit geoorloofd. Ik ga ook niet in de vol in de remmen wanneer iemand bumperkleeft, dat schrijf ik nergens. Dat is jouw interpretatie. Afremmen is heel wat anders dan vol in de remmen gaan hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bewijs jij maar eens dat die ander zat te bumperkleven en dat je remactie geoorloofd was.
Wat een kwal ben jij. Waarom zou je zoiets hopen voor iemand die je niet eens kent?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Totdat je de verkeerde tegenkomt
Iets dat ik van harte hoop
Gelukkig heb je ook dagelijks een motorstoring en is dat terug te vinden in je ECU.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.
Oh als ik 130 dan kan ik echt wel inschatten of iemand achter mij harder rijdt dan de vmax. Zo groot is die afwijking niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens een hele mooie bewering. Waaruit kan jij opmaken of iemand boven de vmax rijdt? Je teller heeft een flinke afwijking, de een meer dan de ander. Ik heb het zondag nog even ondervonden, op de teller reed ik rond de 180 km/h en mijn GPS gaf 165 km/h aan.
Als ik 125 op de GPS rijd waar 130 toegestaan, vlieg ik iedereen al voorbij. En dan rijd ik dus nog NIET boven de vmax.
Of ik kan niet lezen, of ik schrijf toch echt remactie. Hoe jij die remactie uitvoert of dat met terugschakelen, gas los, handrem of voetrem is zal mijn echt niet interesseren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat zeg ik, op de dashcam kun jij niet zien of ik een motorstoring heb waardoor ik afrem. En als ik een motorstoring heb dan gaat de politie mij ook echt niet meenemen naar de kant. Hoogstens kijken of ze me kunnen helpen.
[..]
Een remactie bij een bumperklever is nooit geoorloofd. Ik ga ook niet in de vol in de remmen wanneer iemand bumperkleeft, dat schrijf ik nergens. Dat is jouw interpretatie. Afremmen is heel wat anders dan vol in de remmen gaan hoor.
Mijn auto heeft geen ecu en voor zover ik weet kan ik niet bepalen wanneer ik een motorstoring krijg dus als ik erop aangesproken word kan ik aangeven dat het een mogelijk een motorstoring is maar dat ik geen verstand van auto's heb en hij gewoon vreemd deed of een vreemd geluid maakte.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ook dagelijks een motorstoring en is dat terug te vinden in je ECU.
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of ik kan niet lezen, of ik schrijf remactie. Hoe jij die remactie uitvoert of dat met terugschakelen, gas los, handrem of voetrem is zal mijn echt niet interesseren.
Auto's vanaf 1970 hebben dat al.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen ecu en voor zover ik weet kan ik niet bepalen wanneer ik een motorstoring krijg dus als ik erop aangesproken word kan ik aangeven dat het een mogelijk een motorstoring is maar dat ik geen verstand van auto's heb en hij gewoon vreemd deed of een vreemd geluid maakte.
Afremmen = remactie. Zelf het woord afremmen zegt al dat je iets doet om af te remmen, de remactie.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?quote:
Bord... kop....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
Dus?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Afremmen is afremmen. Geen discussie mogelijk. Als ik voor een stoplicht afrem doe ik dat toch ook niet met de handrem?
Nee, maar wel op hetzelfde mechanisme.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over remactie lieve schat. Ik zeg afremmen, dat is heel wat anders.
- Zoals je schrijft lijkt het niet alsof je rustig de rem in drukt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik trap ook weleens op de rem hoor als er iemand verschrikkelijk zit te drukken en ik al de vmax rijd. Dan wachten ze maar wat langer tot ik die vrachtwagen heb ingehaald, want ik ga echt niet harder rijden omdat iemand achter me zo nodig haast heeft. En al helemaal niet als je al ver boven de vmax komt aanvliegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |