SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Lotusss: 29 september
Rave_NL: 10 december
Ja, die zijn dus ook mooi geheim!
Topicreeks: DEF SC
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Rechts achter? Da's voor de koffie.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[ afbeelding ]
Sambal? rechts achter bij de corner.
Die is van alles onder de indruk.quote:
Die dure of die goedkope?quote:Op zondag 3 maart 2013 11:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als ie het niet te druk heeft met marsen op sportschoenen
Rum?quote:
Ik gok goedkope.quote:
Vergis je daar niet inquote:
Je vergeet "avond".quote:Op zondag 3 maart 2013 11:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in
Toen ik 15 was, leeftijd van BB dus, liep ik zonder blaren de 4 daagse uit met el-cheapy sportschoenen van de bristol
Vandaag wordt het Kahlua.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rum?
En fuck it, ik trek gewoon een blik bier open
hmmm, koffie met een Drambui is ook niet verkeerd.quote:
Afgelopen zondag was mijn ontbijt een Guinness met een Irish breakfast.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmm, koffie met een Drambui is ook niet verkeerd.
Guinnessquote:Op zondag 3 maart 2013 12:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Afgelopen zondag was mijn ontbijt een Guinness met een Irish breakfast.
Vanavond? Nee man, de afgelopen uren! Het is al 6 uur licht!quote:
Ik ben net een half uur wakkerquote:Op zondag 3 maart 2013 12:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vanavond? Nee man, de afgelopen uren! Het is al 6 uur licht!
+ warming-upquote:Op zondag 3 maart 2013 12:29 schreef Erasmo het volgende:
Ik hoor wat aflulmotoren op toeren komen...
Beetje opdrukken kost je hooguit een kwartier.
Voor 1 setje niet nee, wel als ik meerdere doe jaquote:
Minder gamen en meer rukken. Dan train je die elleboog ook wel.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:33 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Voor 1 setje niet nee, wel als ik meerdere doe jaIk ga niet weer een maand stil liggen door een overbelaste elleboog
Echt he, ik zie regelmatig groepjes V&V over het terrein waggelen, als dat de toekomst is hoef ik me voorlopig nog niet zorgen te makenquote:Op zondag 3 maart 2013 12:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Minder gamen en meer rukken. Dan train je die elleboog ook wel.
Tering zeg. De nieuwe garde kan echt niks meer zonder janken en mauwen over blessures.
Doe maar wel. Zij zijn goedkoper.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Echt he, ik zie regelmatig groepjes V&V over het terrein waggelen, als dat de toekomst is hoef ik me voorlopig nog niet zorgen te maken
Er komen nog meer bezuinigingen aan. Die eisen zullen dus wel nog lager worden...quote:Op zondag 3 maart 2013 12:41 schreef Erasmo het volgende:
Moeten ze eerst nog de functieopleiding halen
grapjasquote:Op zondag 3 maart 2013 12:45 schreef Erasmo het volgende:
Op een gegeven moment keert de wal het schip wel.
Anyway, ik ben een eindje fietsen, zonder warming up!
Grapjas?quote:
Doel je op de wal of het fietsen?quote:
Ik wil jou wel eens zien als jij alle opleidingen haalt en uitgezonden gaat worden:quote:
quote:Op zondag 3 maart 2013 12:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Als ik nou eens begreep wat de sergeant tegen me zei
quote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens zien als jij alle opleidingen haalt en uitgezonden gaat worden:
Sergeant: "Inzet! Omhangen en volgen. Nu!"
Jij: "Eerst even opwarmen Sergeant".
Ja, hoe moet ik weten wat "Inzet! Omhangen en volgen. Nu!" betekent, kan je wel weer doen alsof ik dom ben..quote:
Ik hoef niet te doen alsof.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:58 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, hoe moet ik weten wat "Inzet! Omhangen en volgen. Nu!" betekent, kan je wel weer doen alsof ik dom ben..
We niet. Jij wel.quote:
Dat kan ik me indenken.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Juist, ik voel mezelf ook heel grappig
Zeg, BB, omhangen en volgen!!!quote:Op zondag 3 maart 2013 12:58 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, hoe moet ik weten wat "Inzet! Omhangen en volgen. Nu!" betekent, kan je wel weer doen alsof ik dom ben..
je hebt hier alle informatie die je nodig hebt om het zelf uit te pluizenquote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens zien als jij alle opleidingen haalt en uitgezonden gaat worden:
Sergeant: "Inzet! Omhangen en volgen. Nu!"
Jij: "Eerst even opwarmen Sergeant".
Gvd BB...quote:Op zondag 3 maart 2013 12:33 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Voor 1 setje niet nee, wel als ik meerdere doe jaIk ga niet weer een maand stil liggen door een overbelaste elleboog
quote:Op zondag 3 maart 2013 13:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeg, BB, omhangen en volgen!!!
[ afbeelding ]
http://www.mariniersmuseumrotterdam.nl/vrienden
Ik ben nergens aan begonnen, hoe kan ik dan opgeven.quote:
pffff, ik geef het opquote:Op zondag 3 maart 2013 13:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik ben nergens aan begonnen, hoe kan ik dan opgeven.
Of bedoel je dat ik weer een woord/zin/whatever moet ontraadselen, meekomen enzo. Ja, dan zou mijn natuurlijke reactie zijn: "ik ga een warming-up doen", only on FOK!
Echt, gaat er niet iets rinkelen in die grijze massa van je?quote:
Ik zou het niet weten.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt, gaat er niet iets rinkelen in die grijze massa van je?
Weet je wat die woorden los van elkaar betekenen?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:58 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Joh, behalve omhangen.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:15 schreef Erasmo het volgende:
Terug van fietsen zonder warming up.
[..]
Weet je wat die woorden los van elkaar betekenen?
ruza?quote:Op zondag 3 maart 2013 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Doe is denken aan een ketting en vervang die voor je uitrusting.
Gebruik je fantasie eens, of nog beter, gebruik Google eens.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:37 schreef BredeBroeder het volgende:
Zeg het eens.
Of nog beter, zeg het eens niet![]()
Voor wat? Wat moet ik opzoeken? Wat moet ik weten, ik heb geen eens een vraag gesteld wtf.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gebruik je fantasie eens, of nog beter, gebruik Google eens.
allang.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:15 schreef Erasmo het volgende:
Maar even belangrijker, heb je onderhand al opgedrukt of niet?
Nee sorry, op youtube staan geen filmpjes over/uit de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:25 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie weet hier nog een mooi filmpje over WOII van ongeveer 2 a 3 minuten? Kan ik wat tijd rekken in de presentatie als ik tekort kom.
Op Youtube is genoeg te vinden, alleen vraag ik specifiek naar een goed filmpje. Moeilijk he, begrijpend lezen.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee sorry, op youtube staan geen filmpjes over/uit de Tweede Wereldoorlog.
quote:Op zondag 3 maart 2013 18:25 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie weet hier nog een mooi filmpje over WOII van ongeveer 2 a 3 minuten? Kan ik wat tijd rekken in de presentatie als ik tekort kom.
Zei de persoon die nog steeds bezig is een zin te ontcijferen.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:28 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Op Youtube is genoeg te vinden, alleen vraag ik specifiek naar een goed filmpje. Moeilijk he, begrijpend lezen.
Al mee gestopt.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zei de persoon die nog steeds bezig is een zin te ontcijferen.
Hoe moeten wij nou weten wat jij een goed filmpje vindquote:Op zondag 3 maart 2013 18:28 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Op Youtube is genoeg te vinden, alleen vraag ik specifiek naar een goed filmpje. Moeilijk he, begrijpend lezen.
informatief. Presentatie, geen parody op Der Untergang scenesquote:Op zondag 3 maart 2013 18:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe moeten wij nou weten wat jij een goed filmpje vind
Nou, op naar jijbuis en zoeken maar.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
informatief. Presentatie, geen parody op Der Untergang scenes
Binnen 10 seconden had ik een fragment in kleur. Zo lastig is zelf even zoeken niet hoor.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
He jij wou een leuk filmpje.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, is ook in het geval dat er iets fout gaat en we te veel tijd overhebben. Er zit een norm aan verbonden, vandaar.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon wat vertellen.
Dat is niet 100% aan mij. Ik heb ook nog een partner, en als die bijvoorbeeld zenuwachtig is en snel gaat praten kunnen we tijd over houden. In dat geval kunnen we een filmpje of wat materiaal/plaatjes laten zien. Elke minuut onder de norm of erboven kost je een hele punt. Dan liever iets minder punten van de presentatie dan een hele punt aftrek.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:39 schreef Erasmo het volgende:
Beter zorg je gewoon dat het niet fout gaat. Met loze vulling scoor je geen punten.
Jep, gaan we morgen doen. Ik houd tijdens de presentatie ook zelf de tijd in de gaten. Het is alleen maar een back-upquote:Op zondag 3 maart 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:
Samen oefenen en dan de klok in de gaten houden.
Op naar de kamer![]()
Heb je mooi de tijd om uit te zoeken of lmb nu wel of geen inf is omdat ze geen painf zijn...quote:Op zondag 3 maart 2013 21:42 schreef BredeBroeder het volgende:
Hehe, presentatie af. Nu nog 6 boeken lezen, 2 films kijken en poezie oefenen en dan eindelijk 6 maanden rust
11,12 en 13 infanterie bataljon LMB in ieder geval wel. Maar als iemand over infanterie praat denk ik meestal als eerst aan PAINF.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je mooi de tijd om uit te zoeken of lmb nu wel of geen inf is omdat ze geen painf zijn...
quote:
Merci!quote:
Good luck.quote:Op maandag 4 maart 2013 09:35 schreef Thaboel het volgende:
Mogguh! Eventjes werken en vanmiddag een sollicitatie.
Succes kerelquote:Op maandag 4 maart 2013 09:35 schreef Thaboel het volgende:
Mogguh! Eventjes werken en vanmiddag een sollicitatie.
dat laatste is kut!!!quote:Op maandag 4 maart 2013 10:26 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Redelijk, totdat ik wakker werd door schreeuwende kinderen.
wat heet CLas met Kmarns/LMB te makenquote:Op maandag 4 maart 2013 10:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat laatste is kut!!!
ff een vraag, een vraag die je niet moet opzoeken op google, maar gewoon uit je hoofd, kijken of je dingen duidelijk kan onderscheiden
Wat is het verschil tussen Kmarns, CLas, en LMB?
Ken je hun concepten?quote:Op maandag 4 maart 2013 10:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
wat heet CLas met Kmarns/LMB te maken![]()
Kmarns = onderdeel KM
LMB = onderdeel KL
Wat?quote:
Foutquote:Op maandag 4 maart 2013 10:34 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wat?
Ingezet worden vanuit de zee tot op het land, en daar de missie beginnen?
en LMB met helikopter, waarom vraag je dat eigenlijk
Ja, ik antwoord na school wel. Ben nu wegquote:Op maandag 4 maart 2013 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Fout
Try again.
Waarom ik dat vraag, ik wil even jouw kennis toetsen.
Succes met je presentatiequote:Op maandag 4 maart 2013 10:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, ik antwoordt na school wel. Ben nu weg
Die is morgen pas, vandaag ga ik alleen oefenenquote:Op maandag 4 maart 2013 10:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Succes met je presentatie
We horen het graag.
Mehh 16 minuten geklokt, 4 tekort dus. Enige ideeen?quote:Op maandag 4 maart 2013 10:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Succes met je presentatie
We horen het graag.
ja das lastig, alles is opgeschreven in steekwoorden en zou niet weten wat ik er naast moet vertellenquote:
Stelling erin gooien. Makkelijke tijdwinst en interactief. Scoort altijd.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ja das lastig, alles is opgeschreven in steekwoorden en zou niet weten wat ik er naast moet vertellen
Hmm, dat is wel een goede ja. Eens kijken of ik wat kan verzinnenquote:Op maandag 4 maart 2013 19:13 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Stelling erin gooien. Makkelijke tijdwinst en interactief. Scoort altijd.
Waar gaat je presentatie precies over?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:15 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hmm, dat is wel een goede ja. Eens kijken of ik wat kan verzinnen
"De economie gedurende het tijdperk rond en tijdens de Tweede Wereldoorlog"quote:Op maandag 4 maart 2013 19:24 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Waar gaat je presentatie precies over?
Interessant. Als je een stelling hebt (mocht je er een gebruiken), gooi hem dan hier even neer. Kan je meteen zien of hij genoeg discussie oproeptquote:Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
"De economie gedurende het tijdperk rond en tijdens de Tweede Wereldoorlog"
Is het ook niet handig om bijvoorbeeld vragen aan het publiek te stellen tijdens de presentatie, bijvoorbeeld: Er was erg veel werkloosheid tijdens WOII, waarom zou dit zo zijn?" Misschien een beetje een wat makkelijke vraag maar het gaat om het ideequote:Op maandag 4 maart 2013 19:26 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Interessant. Als je een stelling hebt (mocht je er een gebruiken), gooi hem dan hier even neer. Kan je meteen zien of hij genoeg discussie oproept
Wiens economie?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
"De economie gedurende het tijdperk rond en tijdens de Tweede Wereldoorlog"
Ik ben daar wel een voorstander van, al kan ik me voorstellen dat sommigen dat ook niet zijn. Info blijft meer hangen en het publiek moet wat meer denken en houden dus een beetje hun koppie erbij. Je moet wel opletten dat je zelf je verhaal blijft vertellen en dat het geen vragenrondje wordt.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Is het ook niet handig om bijvoorbeeld vragen aan het publiek te stellen tijdens de presentatie, bijvoorbeeld: Er was erg veel werkloosheid tijdens WOII, waarom zou dit zo zijn?" Misschien een beetje een wat makkelijke vraag maar het gaat om het idee
Naja, om zo'n rondje 2x te doen in 20 minuten kan wel toch?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:33 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik ben daar wel een voorstander van, al kan ik me voorstellen dat sommigen dat ook niet zijn. Info blijft meer hangen en het publiek moet wat meer denken en houden dus een beetje hun koppie erbij. Je moet wel opletten dat je zelf je verhaal blijft vertellen en dat het geen vragenrondje wordt.
Absoluut. Laat alleen de discussie niet te snel stilvallen (vraag lekker door) en wijs desnoods iemand aan om zijn mening te geven.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:35 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Naja, om zo'n rondje 2x te doen in 20 minuten kan wel toch?
Oke, ook even wat vragen bedenken dan.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:36 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Absoluut. Laat alleen de discussie niet te snel stilvallen (vraag lekker door) en wijs desnoods iemand aan om zijn mening te geven.
Ga ja a.s. vrijdag mee stekkeren?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Nog een beetje leven in de brouwerij hier?
Dan moet ik je teleurstellen, zit die dag bij m'n broer. Wat dacht je van zondag?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:58 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ga ja a.s. vrijdag mee stekkeren?
Moet je ff met M.K. overleggen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:00 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dan moet ik je teleurstellen, zit die dag bij m'n broer. Wat dacht je van zondag?
Nog niet met zekerheid te zeggen. Ligt eraan of ik het weekend in Leiden blijf of ff retourtje ouders doe.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Maar jij kan dus wel zondag? Gehele dag? Ik ga het liefst vroeg in de morgen
Laat het van de week ff horen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:02 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nog niet met zekerheid te zeggen. Ligt eraan of ik het weekend in Leiden blijf of ff retourtje ouders doe.
Will comply: Zal aan voldoen. Jij vraagt mij iets te laten weten, ik antwoord voorgaande. Heel simpel.quote:
Oooh, ja zeg dat danquote:Op maandag 4 maart 2013 23:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Will comply: Zal aan voldoen. Jij vraagt mij iets te laten weten, ik antwoord voorgaande. Heel simpel.
Juist.quote:
Mogguh Thaboel.quote:
Mooi toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef Wasmachinu het volgende:
Wat een ideale dag joh. Blij dat ik niet zo lang hoef vandaag.
Danku!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Mogguh
En Thaboel, gefeliciteerd
En BB
barmanquote:
Jazeker, je hoort mij niet klagen. Geniet ervan!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi toch?
Zelf ben ik nog 1 week vrij, lekker verlof
Die ja.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:12 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Roger kopie over en uit bedoel je?
fcourse! 1tje voor de klant en 1 voor thaboel hahaquote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:27 schreef Thaboel het volgende:
[..]
fcourse! 1tje voor de klant en 1 voor thaboel haha
hahaquote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:14 schreef paintmeester het volgende:
Geweldig weer, net ff 12 km gehobbelt. Toch nog iets goed aan het boordplaatserschap
Ohh, Wilco, daar dronk ik wel eens een bier mee, totdat hij met z'n Zündapp de sloot in reed.quote:
Rogerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, Wilco, daar dronk ik wel eens een bier mee, totdat hij met z'n Zündapp de sloot in reed.
Copyquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Roger speelde in James Bond films.
Om een BCC te versturen naar Penelope en Mr Xquote:
tienvierquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Om een BCC te versturen naar Penelope en Mr X
heh, mensen die ijs in de whisky doen moeten ze preventief ruimenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:15 schreef jitzzzze het volgende:
Doe mij maar een single malt, minimaal 15 jaar. Puur, zoals het hoort.
Ook mensen die echte whiskey met cola mengen. Dat is alleen leuk met de aller goedkoopste en blended meuk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
heh, mensen die ijs in de whisky doen moeten ze preventief ruimen
Klopt, voor een whisky cola, geen mooi spul gebruiken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook mensen die echte whiskey met cola mengen. Dat is alleen leuk met de aller goedkoopste en blended meuk.
Je hebt ze erbij zitten. Niet zo erg als een "whiskey op stenen" maar wel echt fout.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, voor een whisky cola, geen mooi spul gebruiken.
Rustig aan, ik ben net wakkerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:15 schreef ErwinRommel het volgende:
En zeg, BB, lui varken, doe jij ook nog iets?
Martini graag, stirred, not shaken aub
Ja maar sergeant.....ik ben net wakkerquote:
Ben in slaap gevallen tijdens een boek lezenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoezo? Wat ben je nou voor homofiel?
Hoezo optrappen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja maar sergeant.....ik ben net wakker![]()
Uit je rukbukker mafkees!!! En snel een beetje voordat ik je de appèl-plaats optrap!
serieusquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ben in slaap gevallen tijdens een boek lezen
Heb je nou al een keer antwoord op de vraag van ER?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:45 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, zo slaapverwekkend was het. En ik moet nog 5 boeken voor donderdag
Die van gister?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb je nou al een keer antwoord op de vraag van ER?
Ja, over de concepten. Je hebt nu meer dan genoeg tijd gehad om erover na te denken, dus ik wil nu je antwoord horen/lezen.quote:
Aangezien mijn 1e antwoord fout was, heb ik geen idee.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, over de concepten. Je hebt nu meer dan genoeg tijd gehad om erover na te denken, dus ik wil nu je antwoord horen/lezen.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:49 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Aangezien mijn 1e antwoord fout was, heb ik geen idee.
Homoquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja, sorry maar dan heb ik echt geen idee
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:25 schreef Pumatje het volgende:
Mannen, ik heb mijn Propedeuse vandaag gehaald
Gefeliciteerd! Wat voor opleiding doe je?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:25 schreef Pumatje het volgende:
Mannen, ik heb mijn Propedeuse vandaag gehaald
Dank je C4, en dank iedereen natuurlijk verder ook.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:41 schreef Cobra4 het volgende:
Net weer wat uurtjes gemaakt in WoT.
Nogmaals feli Pumatje.
thx, Hbo Journalistiek.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat voor opleiding doe je?
Mogguh!quote:
Ja echt kut. Vond t net zo lekker worden krijg je dit weer. Bagger.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:
GVD wat lees ik nu![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)erugkeer-winter.html
Ik ben er wel klaar mee met dat kutweerquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:17 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ja echt kut. Vond t net zo lekker worden krijg je dit weer. Bagger.
Ik ook. Ik wil zon, chillheid en bier.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben er wel klaar mee met dat kutweer
Bier kan elk moment van de dag.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik ook. Ik wil zon, chillheid en bier.
Eensch.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bier kan elk moment van de dag.
Maar die zon, gvd, wat verlang ik daarnaar. En dan het liefst temperaturen van 30+
Nu ja, ik heb nog een geldig permanent verblijfsvisum voor Braziliëquote:
Keer leuke vakantie doen dan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, ik heb nog een geldig permanent verblijfsvisum voor Brazilië
Geen geld meer voor met al die bezuinigingenquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:56 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand waarom er nog geen masten op bepaalde OPV's zitten, bijv Hr. Ms. Friesland in Caribisch gebied:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed nieuws.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:
GVD wat lees ik nu![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)erugkeer-winter.html
Anders kunnen ze niet meer door de grachten varen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:56 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand waarom er nog geen masten op bepaalde OPV's zitten, bijv Hr. Ms. Friesland in Caribisch gebied:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spreiden ze de bouw uit over meerdere maanden om zo ontslagen te voorkomen, zou wel treurig zijn.quote:
Nee, het duurt gewoon lang voordat zo'n mast klaar en getest is. Daar gaat best wat tijd overheen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:15 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Spreiden ze de bouw uit over meerdere maanden om zo ontslagen te voorkomen, zou wel treurig zijn.
Uhm, zie antwoord Jitzzzze... Het was niet als grap bedoeld.quote:
idd, in defensiekrant van een maand of 6 geleden stat dat hele ding uiteengezet. Mooi apparaat.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhm, zie antwoord Jitzzzze... Het was niet als grap bedoeld.
En oh ja, de KL heeft 1 zo'n plaat in gebruik als test voor de multimissie radar.
Echt, ik dacht dat het om een vlaggenmast gingquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhm, zie antwoord Jitzzzze... Het was niet als grap bedoeld.
En oh ja, de KL heeft 1 zo'n plaat in gebruik als test voor de multimissie radar.
Nee, doe jij ook maar eens Googlen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt, ik dacht dat het om een vlaggenmast ging
Lijkt me raadzaam jaquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, doe jij ook maar eens Googlen.
Laatst nog in 't Harde geweest ter ost.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
idd, in defensiekrant van een maand of 6 geleden stat dat hele ding uiteengezet. Mooi apparaat.
Refdagquote:Militairen krijgen hun oren terug
’t HARDE – De radarsystemen van Defensie zijn tot op de draad versleten. De krijgsmacht ontwikkelt daarom –samen met de defensie-industrie– een nieuwe generatie detectieapparatuur. „We geven militairen hun oren terug.”
Met een doffe knal vuurt een artillerie-eenheid een mortier af op het Artillerieschietkamp in ’t Harde. Luttele seconden later klinkt een nieuwe klap. De 81 millimetergranaat slaat in. Ergens, in de verte.
Op de beeldschermen van een gesimuleerde commandopost –een grote, spierwitte partytent tussen het legergroen– is de baan van de mortiergranaat haarscherp te volgen. Een ”multimissieradar” berekent vooraf precies de plaats van inslag. Het systeem kan eenheden in het veld alarmeren voordat ze onder vuur worden genomen.
De nieuwe, geavanceerde radar is voor het eerst in staat met één systeem tegelijkertijd raketten, mortieren, artillerie én onbemande vliegtuigjes op te sporen. In het verleden waren hier drie systemen voor nodig. „We kunnen straks méér met minder systemen”, meldt majoor Henk te Kulve, projectleider van het Ground Based Air Defense Command uit Vredepeel.
Bescheiden
Defensie en de Nederlandse defensie-industrie slaan de handen ineen. Ondanks bezuinigingen verstrekt de krijgsmacht subsidies aan Thales, TNO en Microflown Avisa om nieuwe technieken te ontwikkelen. Gisteren toonde Defensie in ’t Harde enkele vindingen. Amerikanen, Duitsers, Noren, Turken en Italianen zijn geïnteresseerd.
Een nieuwe radar is geen overbodige luxe. De zeven bestaande radarsystemen, daterend uit 1986, zijn versleten. De vervanging kost zo’n 85 miljoen euro. „Een bescheiden bedrag”, vindt Te Kulve. De Tweede Kamer moet dit najaar nog groen licht geven. Vanaf 2015/2016 moet het systeem operationeel zijn.
„We willen een grote stap voorwaarts maken”, licht Te Kulve toe. „Om onze oude apparatuur te vervangen, maar ook om nieuwe dreigingen, van drones bijvoorbeeld, af te dekken. Onbemande vliegtuigjes vormen een nieuw, groot risico. In missiegebieden, maar ook in eigen land. Met drones zijn bijvoorbeeld vrij eenvoudig explosieven af te werpen tijdens evenementen of tijdens een bezoek van een hoogwaardigheidsbekleder.” De kleine, zeer mobiele radar, afgeleid van de grote marineradarsystemen, moet Defensie in staat stellen legerbases in een missiegebied én bataljons aan het front effectief te beschermen. „We kunnen de radar straks in een klein legervoertuig inbouwen.”
Balpen
Nieuw –„en uniek”– is een akoestisch sensorsysteem dat niet alleen mortiervuur en helikopters traceert, maar ook klein kaliber geweervuur. De sensor, ter grootte van een balpen, registreert nauwkeurig de herkomst van geluid.
Voor een militair in het veld is het buitengewoon moeilijk om de herkomst van vijandelijk geweervuur te bepalen, legt majoor Te Kulve uit. „Je hebt geen idee vanaf welke kant het vuur komt.” De akoestische sensoren geven op een beeldscherm echter nauwkeurig de bron weer.
Een militair kan het systeem van Microflown Avisa eenvoudig op zijn geweer schroeven. Ook een sluipschutter –met geluiddemper– in de bosrand wordt haarscherp opgemerkt. „Deze dreiging ontgaat ons meestal volledig.”
Defensie overweegt aanschaf van het akoestisch systeem. De krijgsmacht beschikt al dertien jaar niet meer over geluidsregistratieapparatuur. „Wij hebben ons spul al in 2000 weggedaan”, aldus Te Kulve. „Versleten.”
Met de sensoren is op een afstand van 10 tot 15 kilometer op 10 meter nauwkeurig een geluidsbron te bepalen, legt Hans-Elias de Bree van Microflown Avisa uit. „Manschappen lopen tegenwoordig allemaal met oordopjes in hun oren. Wij geven militairen hun oren terug.”
Die komt er wel.quote:
Het is een scooter met een kanon, om onduidelijke redenen nooit verder gekomen dan een prototypequote:Op woensdag 6 maart 2013 21:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Terugstootloze brommert.
Brits luchtlandingsvoertuig WW2?
Met je 1 maand dienstjaren al meer blessures dan ik in de afgelopen 20 jaar bijelkaar gesprokkeld heb...quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:10 schreef BredeBroeder het volgende:
En blessure komt nu al weer terugAfspraakje fysio dan maar,
Ik wil gewoon trainen![]()
Het is ook de hele tijd die elleboogquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met je 1 maand dienstjaren al meer blessures dan ik in de afgelopen 20 jaar bijelkaar gesprokkeld heb...
Raar...quote:Op donderdag 7 maart 2013 07:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is een scooter met een kanon, om onduidelijke redenen nooit verder gekomen dan een prototype
Mannen zijn net als auto's, hoe nieuwer het model hoe meer gebreken er zijn.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met je 1 maand dienstjaren al meer blessures dan ik in de afgelopen 20 jaar bijelkaar gesprokkeld heb...
Je weet dat de scooter voor transport was, en een affuit voor het afvuren hè?quote:Op donderdag 7 maart 2013 07:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is een scooter met een kanon, om onduidelijke redenen nooit verder gekomen dan een prototype
En hoe ingewikkelder de boel in elkaar zit met al die elektronicaquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Mannen zijn net als auto's, hoe nieuwer het model hoe meer gebreken er zijn.
Minder rukken, dat is dus duidelijk.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Het is ook de hele tijd die elleboogZal wel iets met een pees aanhechting te maken hebben lijkt me, maarja. Vandaag even een afspraak maken dus
En dus gevonden waar de pijn vandaan komt, precies tussen dat elektriciteits bot en de buitenkant van de elleboog.
Echt heel gek inderdaadquote:
Eeuh ja, hoezo?quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:45 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je weet dat de scooter voor transport was, en een affuit voor het afvuren hè?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lgd-voor-srebrenica/quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:10 schreef Lotusss het volgende:
Net op NOS: Karremans wordt NIET vervolgd voor Srebrenica.
Meer dan terecht!!quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:10 schreef Lotusss het volgende:
Net op NOS: Karremans wordt NIET vervolgd voor Srebrenica.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |