Jammer maar ze hebben ook niet het eeuwige leven. Ze hebben inmiddels hun diensten al ruim bewezen. Maar ik blijf het jammer vinden dat er tot op heden nog maar 1 Den Oudsten B88 is bewaard. Blijf het een van de mooiste bus types vinden die ooit rond gereden hebben!quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:10 schreef GlenSpey het volgende:
Nu het onderwerp toch over de trolleybus gaat; ik las gisteren in een reactie op youtube dat er binnenkort nog veel meer afgevoerd gaat worden in Arnhem.
Naast de laatste twee B88's (nummer 5177 en 5180) is ook de eerste gelede trolley inmiddels afgevoerd; de defectgevoelige 5201. De serie 5202 - 5209 (vanHool) zal ook dit jaar nog afzwaaien, net als de twee Berkhoff/Traxis trolleys (5210 en 5211)![]()
Daarvoor in de plaats komen meer Hess Swisstrolleys naar Arnhem. Erg jammer dat het allemaal zo snel gaat.
[ afbeelding ]
De 5201
[ afbeelding ]
De 5210
ik zie nog regelmatig ouder materiaal rijdenquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Jammer maar ze hebben ook niet het eeuwige leven. Ze hebben inmiddels hun diensten al ruim bewezen. Maar ik blijf het jammer vinden dat er tot op heden nog maar 1 Den Oudsten B88 is bewaard. Blijf het een van de mooiste bus types vinden die ooit rond gereden hebben!
Hoeveel mb200's of alliances zijn inmiddels wel niet bewaard? En maar 1 B88.
Maar ja, hoeveel 0405's (om maar een type te noemen) zijn er eigenlijk bewaard in Nederland? Voor zover ik weet geen een...
Volgens mij wordt dat ook steeds minder, ook taxi en touringcar bedrijven gaan steeds meer met Alliances rijden en ik verwacht dat die spoedig vervangen worden door Amba's. Er staan reeds genoeg te koop bij bedrijven als VDL en Womy. De B88 begint onderhand uit te sterven, welke bedrijven rijden eigenlijk nog met B88's? Voor zover ik weet alleen TCR en Uitgaansbus Venlo...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik zie nog regelmatig ouder materiaal rijdenmaar dat is dan in handen van taxi bedrijven etc die ze gebruiken voor groeps vervoer
daaromquote:Op maandag 11 maart 2013 20:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zeker! vooral omdat ze hier niet meer rijden
En welk dorp mag dat wezen?quote:Op maandag 11 maart 2013 20:31 schreef dennistd het volgende:
Er rijden Fryskers hier in het dorp![]()
![]()
![]()
Door wegwerkzaamheden zijn er twee lijnen geknipt (ivm rijtijd en een rottige omleiding), waardoor het laatste stuk nu gependeld wordt met die rotdingen![]()
een dorp in het oosten van het land, zo weet ik uit betrouwbare bronquote:
Het mooie Losser, waar altijd wat te doen is (ahum..). Ze pendelen naar Overdinkel, ipv lijn 61 en 64quote:
Jezusquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er zijn in parijs maar een paar buslijntjes uitgevallen
http://www.ratp.fr/informer/pg/point_bus_intemperies.pdf
Da's makkelijk voor de chauffeursquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er zijn in parijs maar een paar buslijntjes uitgevallen
http://www.ratp.fr/informer/pg/point_bus_intemperies.pdf
De link werkt helaas al niet meer.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er zijn in parijs maar een paar buslijntjes uitgevallen
http://www.ratp.fr/informer/pg/point_bus_intemperies.pdf
Ik twijfel of het softwarematig is. Kan ook om het geld gaan, kan moeilijk geloven dat ze bij Thales net zo veel betalen als ProData.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
zou kunnen komen vanwege de software die de bedrijven gebruiken. Arriva, Syntus en Veolia gebruiken Albatros/ProData, terwijl iig xx, Kubus, RET en HTM InfoXX (Thales) gebruiken. Van de andere bedrijven weet ik het niet.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:58 schreef Pino112 het volgende:
Cxx-bus van viaduct af gereden in Alkmaar. GRIP1 en een lading ambu's die kant op.
quote:
Ik zag dit vanmiddag op het nieuws langskomen. Weet iemand het wagenparknummer van die Amba? Voor zover te zien op het nieuws was het een 88XX...quote:
8606quote:Op donderdag 21 maart 2013 01:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zag dit vanmiddag op het nieuws langskomen. Weet iemand het wagenparknummer van die Amba? Voor zover te zien op het nieuws was het een 88XX...
Van buiten goed van binnen zien ze er wat goedkoop uit. Ik verwacht ze in NL nog even niet, aangezien er geen dealer hier zit met kunde en onderdelen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Solaris bussen?
Hoezo dat?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Solaris bussen hebben wel hele puike deuren
Mooie bussen! Al doet het mij wel denken aan een kruising tussen een MAN Lion City en een Volvo 7700.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Solaris bussen?
RATP BUS 520quote:
De t zen lijkt inderdaad een beetje op de zuidtagent, maar hij rijd ook een heel groot deel van de route gewoon, op de weg.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb die Tzen in Ile de France eens gefilmd. Een bus die met een behoorlijke vaart over busbaantjes in verlaten oorden rijdt.
Hoor je er nog wel eens wat van, of het loopt en of er meer lijnen van komen?
hoe krijg je t voor elkaarquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
De HTM denkt zeker dat zijwaarts vervoeren de toekomst heeft
http://www.omroepwest.nl/(...)vrij-na-omvallen-bus
Tja, zo kan je natuurlijk ook de banden verwisselen of de onderkant inspecteren...quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
De HTM denkt zeker dat zijwaarts vervoeren de toekomst heeft
http://www.omroepwest.nl/(...)vrij-na-omvallen-bus
Omdat ie door Staphorst moet en dat mag niet op zondag.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom rijd bus 40 vanaf Zwolle niet op zondag?
Bericht verstuurdquote:Op donderdag 4 april 2013 00:34 schreef springer1980 het volgende:
Zitten hier nog mensen die intresse hebben in het schaalmodel van de gelede Citaro van Qbuzz???
Compleet incl orginele verpakking en spiegels. Stuur dan maar even een berichtje...
Übach-Palenberg.quote:Op zondag 7 april 2013 20:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In Aken e.o geweest? Vaalserquartier of zo iets?
Dat vroeg ik mij eigen ook al af. Waar komen die bussen vandaan, Besseling?quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:08 schreef marcel.nl het volgende:
wat is dat nou weer? Waarom rijden er bij Veolia in Delft grijze ex-qbuzz MAN-bussen?
bron OviB
Wat heeft de busmaatschappij van Hettinga jou misdaan?quote:Op maandag 8 april 2013 08:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
oeh ik moet me nu echt inhouden om geen arriva bussen te gaan mollesteren :/
buschauffeur had 100%NL aanstaan?quote:Op maandag 8 april 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat heeft de busmaatschappij van Hettinga jou misdaan?
Dat kan haast niet anders. Wel bijzonder triestquote:Op maandag 8 april 2013 20:47 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand hier waarom OViB gestopt is? Op de site staat nu "Ik heb altijd gezegd zodra de onafhankelijkheid moet verdwijnen van de site, dan stop ik er direct mee. Dat moment is nu aangebroken, en bij deze is de site vanaf nu continue down." Dan wordt ik toch wel een beetje erg nieuwsgierig, begon Arriva zich eigen ermee te bemoeien ofzo????
ik snap er geen snars vanquote:Op maandag 8 april 2013 20:55 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Dat kan haast niet anders. Wel bijzonder triest
Nee, de 2 bussen van Veolia komen uit Friesland, waar ze de bussen die in Oosterwolde verbrand zijn hebben vervangen. (maar die nu niet meer nodig zijn). (ex 1091 en 1099)quote:Op maandag 8 april 2013 10:04 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij eigen ook al af. Waar komen die bussen vandaan, Besseling?
Ik vermoed dat zijn werkgever Cxx het uiteindelijk toch niet echt grappig vond..quote:
hij werkt nu voor Arrivaquote:Op maandag 8 april 2013 22:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zijn werkgever Cxx het uiteindelijk toch niet echt grappig vond..
mja, xx is door het verlies van Zuid-Holland-Noord wel in het hart getroffen. Was toch wel het gebied waar eens het hoofdkantoor van het bedrijf heeft gezeten.quote:Op maandag 8 april 2013 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe groot Connexxion stiekem nog is
Gewoon de nieuwsberichten weglaten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:47 schreef Bitlord het volgende:
Ik hoop dat de site in een andere vorm terugkomt. Is voor mij het fundament van het digitale bushobbyisme in Nederland.
Iemand die al meer weet van ins en outs? Het is echt zonde en moet toch fundamenteel wel heel erg zijn, dat Marty ermee stopt.quote:
Daarom ben ik dus ook zo nieuwsgierigquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:44 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Iemand die al meer weet van ins en outs? Het is echt zonde en moet toch fundamenteel wel heel erg zijn, dat Marty ermee stopt.
Nieuwsgierig... niet echt. Meer verbaasd en hoopvol dat de site terugkomt. Vanaf zomer 2000 bijna drie maal daags op die site gekekenquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:22 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus ook zo nieuwsgierig
Dat bedoelde ik dus ook. Maar het blijkt idd om de nieuwsberichten te gaan ja die OViB ook plaatste op de site. Beetje erg flauw van Arriva want de site was een onafhankelijke hobby site van Mart...quote:Op woensdag 10 april 2013 14:50 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nieuwsgierig... niet echt. Meer verbaasd en hoopvol dat de site terugkomt. Vanaf zomer 2000 bijna drie maal daags op die site gekeken
Je denk dat ik met maar één busfoto thuis ben gekomen uit Aken?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:49 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Had wel verwacht dat je ook nog wat dubbel gelede wagens geschoten had in Aken
het is dan geen Citaro meer, maar een Capacityquote:Op donderdag 11 april 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
Blijven mooie bussen, welquote:Op donderdag 11 april 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan geen Citaro meer, maar een Capacity
dit is de enieg die ik gezien heb. wel veel meer dubbelgeledes, en VEEL O404quote:Op donderdag 11 april 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
Er is er maar eentje met dubbele as in Aken, die in zilverkleurige kleurstelling is geleverd. Tezamen met een MAN Lion's city geleed.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dit is de enieg die ik gezien heb. wel veel meer dubbelgeledes, en VEEL O404
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpjequote:
Geweldig, als er iets leuk is is het om antiek materieel te zien toen het nog net nieuw en hip wasquote:Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
waar? / foto?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een Den Oudsten in dienst op de foto gezet!!! EINDELIJK!
ach so, dankequote:Op dinsdag 16 april 2013 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geilenkirchen!http://alexmiedema.wordpr(...)-oudsten-m-van-heel/
Zeker ja, leuk om te zien!quote:Op maandag 15 april 2013 22:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Geweldig, als er iets leuk is is het om antiek materieel te zien toen het nog net nieuw en hip was
Tofquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geilenkirchen!http://alexmiedema.wordpr(...)-oudsten-m-van-heel/
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug...quote:Op donderdag 18 april 2013 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Afgelopen woensdag een bezoek gebracht een de grote collectie van het Nationaal Busmuseum in Hoogezand. De vele bussen zijn na jaren vrijwel allemaal te bezichtigen. Er is nog flink wat te doen, maar het huidige resultaat laat zien dat de afgelopen tijd een behoorlijke inspanning is geleverd!
Een toch wel heel interessante fotoreportage van bussen die jarenlang door slechts weinigen zijn gezien:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=994
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal bussen die Arriva in Leeuwarden laat rijden zijn te groot en zwaar voor de straten waar ze doorheen rijden
http://www.lc.nl/frieslan(...)en-zijn-te-zwaar%27-
ja en nee. Het hangt echt van de fabrikant af en de mensen zijn het niet meer gewend.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
Zeker, en die hebben ze nog steeds. De wagen staat ook binnen in de werkplaats, maar is niet publiek toegankelijk. Gezien het vandalisme waar de bus onder te lijden heeft gehad, ziet de wagen er op het moment niet uit. Er zijn heel wat ruiten ingegooid. Ik had beloofd geen foto's van die wagen te publiceren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 07:00 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug...
Wel handsfree aan het Fok!'en, toch?quote:Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef Gnittoo het volgende:
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?quote:Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
klok en klepel-verhaal.quote:Op maandag 22 april 2013 21:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
Ik verwacht eind dit jaar nieuwe dubbelgeledes in Utrecht of anders zoiets als Capacitys.quote:Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef marcel.nl het volgende:
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
Dubbelgelede Duvedecs, lijkt me wel een aardig planquote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk sprekenquote:
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselenquote:Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
De gelede 245 schijnt nog steeds te bestaan:quote:Op donderdag 25 april 2013 22:45 schreef blup het volgende:
[..]
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
Voor de komst van de trolley waren in de jaren 30 al plannen. Echter pas toen het gehele tramnetwerk was weggeblazen in de oorlog werd er gekozen om de elektrische bus daadwerkelijk te introduceren. Dat er daarna niet meer terug is gegaan naar de tram lijkt me een simpele geldkwestie.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
Gaaf om te zien dat er dus toch meer B88-ers bewaard zijn naast de VSL bus van de SVAquote:Op donderdag 25 april 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat een trolleybusnetwerk goedkoper was dan een tramnetwerk in onderhoud.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
Hettinga is ook niet echt een Limburgse naam natuurlijk.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |