abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 11 april 2013 @ 22:50:54 #101
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125175749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 23:00:47 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125176398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
het is dan geen Citaro meer, maar een Capacity ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 11 april 2013 @ 23:01:19 #103
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125176426
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is dan geen Citaro meer, maar een Capacity ;)
Blijven mooie bussen, wel :Y
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 23:04:46 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125176609
iets van 70% van de gebouwde Capacity's rijdt rond in Istanbul
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125179895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
dit is de enieg die ik gezien heb. wel veel meer dubbelgeledes, en VEEL O404
pi_125185796
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:58 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dit is de enieg die ik gezien heb. wel veel meer dubbelgeledes, en VEEL O404
Er is er maar eentje met dubbele as in Aken, die in zilverkleurige kleurstelling is geleverd. Tezamen met een MAN Lion's city geleed.
Had leuker geweest wanneer er Capacity's gekomen waren, maar helaas.
pi_125275534
Item over opening Nationaal Busmuseum in Hoogezand hier
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 april 2013 @ 22:12:27 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125331225
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125332367
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
Geweldig, als er iets leuk is is het om antiek materieel te zien toen het nog net nieuw en hip was :)
pi_125332510
Ik had het geluid uitstaan dus heb geen commentaar kunnen horen. Als het allemaal iets anders was gelopen, had het tramnet van Amsterdam behoorlijk ingekrompen kunnen worden door deze bussen. Gelukkig dat het niet zo is.
pi_125351307
Vandaag een Den Oudsten in dienst op de foto gezet!!! EINDELIJK!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 april 2013 @ 17:14:00 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125359754
Een aantal bussen die Arriva in Leeuwarden laat rijden zijn te groot en zwaar voor de straten waar ze doorheen rijden _O-

http://www.lc.nl/frieslan(...)en-zijn-te-zwaar%27-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125361519
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een Den Oudsten in dienst op de foto gezet!!! EINDELIJK!
waar? / foto?
pi_125385014
quote:
ach so, danke ;)
pi_125428044
Afgelopen woensdag een bezoek gebracht een de grote collectie van het Nationaal Busmuseum in Hoogezand. De vele bussen zijn na jaren vrijwel allemaal te bezichtigen. Er is nog flink wat te doen, maar het huidige resultaat laat zien dat de afgelopen tijd een behoorlijke inspanning is geleverd!

Een toch wel heel interessante fotoreportage van bussen die jarenlang door slechts weinigen zijn gezien:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=994
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 april 2013 @ 10:04:41 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125431407
fraaie collectie :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 april 2013 @ 13:10:05 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125437367
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2013 22:29 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Geweldig, als er iets leuk is is het om antiek materieel te zien toen het nog net nieuw en hip was :)
Zeker ja, leuk om te zien!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 18 april 2013 @ 13:14:03 #119
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125450390
Op zaterdag 20 april 2013 organiseert de Werkgroep Brabant van de Stichting Veteraan Autobussen een B88-excursie. Vertrek 10:00 in Eindhoven.

Inmiddels is meer duidelijk geworden over het programma van deze dag, kijk hiervoor op
http://historische-autobussen.nl/evenementen.php

Ik hoop dat ik met dit bericht nog enkele mensen kan enthousiasmeren voor deze excursie. Wordt een leuke dag, met hééérlijk weer (hoop ik)!
pi_125467988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Afgelopen woensdag een bezoek gebracht een de grote collectie van het Nationaal Busmuseum in Hoogezand. De vele bussen zijn na jaren vrijwel allemaal te bezichtigen. Er is nog flink wat te doen, maar het huidige resultaat laat zien dat de afgelopen tijd een behoorlijke inspanning is geleverd!

Een toch wel heel interessante fotoreportage van bussen die jarenlang door slechts weinigen zijn gezien:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=994
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug... :(
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:41:16 #122
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_125500419
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal bussen die Arriva in Leeuwarden laat rijden zijn te groot en zwaar voor de straten waar ze doorheen rijden _O-

http://www.lc.nl/frieslan(...)en-zijn-te-zwaar%27-
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 april 2013 @ 21:52:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125501165
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
ja en nee. Het hangt echt van de fabrikant af en de mensen zijn het niet meer gewend.

Wat er speelt is dat de huidige Citelis-bussen minimaal 3.000 kg zwaarder zijn dan wat er reed. Bij xx waren dat Amba's en ProCity's. Dat is behoorlijk licht materieel.

Voor die tijd reden er bij Arriva Wrights van 10 en 12 meter. Ook deze bussen waren lichter dan de Citelissen nu zijn. Bij Fram/VEONN/Arriva reden daarvoor de 10 meter lange Hainje Duvedecs. Deze hadden nog een hoge vloer, maar waren bij mijn weten ook al redelijk licht uitgevoerd en zullen rond het gewicht van de huidige bussen hebben gezeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125563071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 07:00 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug... :(
Zeker, en die hebben ze nog steeds. De wagen staat ook binnen in de werkplaats, maar is niet publiek toegankelijk. Gezien het vandalisme waar de bus onder te lijden heeft gehad, ziet de wagen er op het moment niet uit. Er zijn heel wat ruiten ingegooid. Ik had beloofd geen foto's van die wagen te publiceren.

Het is echter nog steeds de bedoeling deze wagen in elk geval cosmetisch op te knappen (rijvaardig weet ik niet). Houd hoop (en heb geduld).

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-29111 (hier kun je hem uiterst rechts zien)
  zondag 21 april 2013 @ 20:15:16 #125
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_125568414
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller })
  Spellchecker maandag 22 april 2013 @ 14:32:26 #126
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125598275
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef Gnittoo het volgende:
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller })
Wel handsfree aan het Fok!'en, toch? :+
Tevens -purist.
pi_125598578
Vraagje: Zijn er bepaalde touringcars met radarverklikkers? Ik heb nu al 2x in een bus gezeten waarbij om de haverklap 2 of 3 piepjes afgingen, vlakbij een flitspaal op een weg met veel van die dingen. :)
pi_125604028


GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 17:21:05 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125604893
is die foto genomen bij de route van lijn 11? Daar bij het viaduct van de ring van Utrecht?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125605122
Kruising Sorbonnelaan/Archimedeslaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 17:29:24 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125605245
ja, daar bedoelde ik ja. Rijdt wel vaker een lijn 12 langs. Is handig als je bij de halte Padualaan staat te wachten en lijn 12 rechtsaf slaat ipv rechtdoor te gaan :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125616749
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
  maandag 22 april 2013 @ 21:25:57 #133
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125617105
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 21:32:34 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125617589
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 21:25 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
klok en klepel-verhaal.

Vorig jaar sneuvelde de spoorlijn Groningen-Heerenveen en begin dit jaar de Groninger Tram.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125619073
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef marcel.nl het volgende:
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
Ik verwacht eind dit jaar nieuwe dubbelgeledes in Utrecht of anders zoiets als Capacitys.

Op de drukste stukken van lijn de Uithoflijnen rijden nu per uur
23x dubbelgeleed lijn 12s
10x geleed lijn 13 (versterking lijn 12)
12x dubbelgeleed lijn 11
6x geleed lijn 211 (versterking lijn 11)

Dat is dus niet zo 1,2,3 met alleen gelede bussen op te lossen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 22:01:01 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125619535
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 23 april 2013 @ 20:08:28 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125651670
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Dubbelgelede Duvedecs, lijkt me wel een aardig plan :Y)
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 19:27:31 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125729289
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 25 april 2013 @ 22:03:16 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125738061
quote:
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken :s)
Tevens -purist.
  donderdag 25 april 2013 @ 22:45:21 #140
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_125741139
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
pi_125742680
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013


pi_125743264
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
pi_125743334
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:45 schreef blup het volgende:

[..]

starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
De gelede 245 schijnt nog steeds te bestaan:

pi_125744177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
Voor de komst van de trolley waren in de jaren 30 al plannen. Echter pas toen het gehele tramnetwerk was weggeblazen in de oorlog werd er gekozen om de elektrische bus daadwerkelijk te introduceren. Dat er daarna niet meer terug is gegaan naar de tram lijkt me een simpele geldkwestie.

De voordelen voor de trolley die destijds t.o.v. de tram stonden waren dan ook de lagere kosten. Een bovenleiding ophangen kost minder geld dan een bovenleiding EN een trambaan, en veel geld was er na de oorlog natuurlijk niet ;) en wat verder nog mee gespeeld heeft is het eerder genoemde milieu, de uitwijkmogelijkheden (trolley kan enkele meters van diens bovenleiding afwijken waar een tram altijd dezelfde baan volgt), de goede acceleratie in heuvelachtig gebied (betreft enkele wijken van de stad) en het feit dat een trolley minder geluid produceert dan een dieselbus (al is het verschil met de hedendaagse gasbussen natuurlijk te verwaarlozen, maar zeker in den beginne was een dieselbus een echte lawaaimaker; denk bijv. maar aan een MB200 :P). En als laatst wil ik natuurlijk even toevoegen dat de trolley een soort icoon van de stad is geworden, ook niet geheel onbelangrijk ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door GlenSpey op 25-04-2013 23:39:56 ]
pi_125746446
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
pi_125746498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf om te zien dat er dus toch meer B88-ers bewaard zijn naast de VSL bus van de SVA
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:31:18 #147
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125747031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
Ik dacht altijd dat een trolleybusnetwerk goedkoper was dan een tramnetwerk in onderhoud.

In een kleine stad als Arnhem zijn harmonicabussen niet eens nodig imo. Heb buiten 3-4 diensten per dag nooit een volle trolleybus gezien daar. Kan je net zo goed geen hele trolleybusnetwerk hebben. En mocht je echt een superdrukke lijn hebben, ga dan voor een (snel-)tram. Kan je nog veel meer mensen meenemen ook icm hoge frequentie.
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:34:17 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_125790137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:03 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken :s)
Hettinga is ook niet echt een Limburgse naam natuurlijk. :P

Ik heb toch een een beetje mijn twijfel bij die bussen. Made in China, dan denk ik gelijk aan producten zoals de Landwind.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_125792331
Arriva rijd op Malta al jaren tot volle tevredenheid met Chinese King Long bussen.
pi_125792786
ja maar ik ben het er wel mee eens dat het meeste dat uit China komt gaar en niet duurzaam is.
Ziet er soms best leuk uit, maar is kwalitatief waardeloos.
Dan spreek ik niet over bussen.
Vriend van me had idd wel eens een Landwind.
5 maanden :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')