het is dan geen Citaro meer, maar een Capacityquote:Op donderdag 11 april 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
Blijven mooie bussen, welquote:Op donderdag 11 april 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan geen Citaro meer, maar een Capacity
dit is de enieg die ik gezien heb. wel veel meer dubbelgeledes, en VEEL O404quote:Op donderdag 11 april 2013 22:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hebben de Citaro's daar dubbele assen onder de aanhanger? Grappig.
Er is er maar eentje met dubbele as in Aken, die in zilverkleurige kleurstelling is geleverd. Tezamen met een MAN Lion's city geleed.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dit is de enieg die ik gezien heb. wel veel meer dubbelgeledes, en VEEL O404
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpjequote:
Geweldig, als er iets leuk is is het om antiek materieel te zien toen het nog net nieuw en hip wasquote:Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
waar? / foto?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een Den Oudsten in dienst op de foto gezet!!! EINDELIJK!
ach so, dankequote:Op dinsdag 16 april 2013 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geilenkirchen!http://alexmiedema.wordpr(...)-oudsten-m-van-heel/
Zeker ja, leuk om te zien!quote:Op maandag 15 april 2013 22:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Geweldig, als er iets leuk is is het om antiek materieel te zien toen het nog net nieuw en hip was
Tofquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geilenkirchen!http://alexmiedema.wordpr(...)-oudsten-m-van-heel/
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug...quote:Op donderdag 18 april 2013 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Afgelopen woensdag een bezoek gebracht een de grote collectie van het Nationaal Busmuseum in Hoogezand. De vele bussen zijn na jaren vrijwel allemaal te bezichtigen. Er is nog flink wat te doen, maar het huidige resultaat laat zien dat de afgelopen tijd een behoorlijke inspanning is geleverd!
Een toch wel heel interessante fotoreportage van bussen die jarenlang door slechts weinigen zijn gezien:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=994
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal bussen die Arriva in Leeuwarden laat rijden zijn te groot en zwaar voor de straten waar ze doorheen rijden
http://www.lc.nl/frieslan(...)en-zijn-te-zwaar%27-
ja en nee. Het hangt echt van de fabrikant af en de mensen zijn het niet meer gewend.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
Zeker, en die hebben ze nog steeds. De wagen staat ook binnen in de werkplaats, maar is niet publiek toegankelijk. Gezien het vandalisme waar de bus onder te lijden heeft gehad, ziet de wagen er op het moment niet uit. Er zijn heel wat ruiten ingegooid. Ik had beloofd geen foto's van die wagen te publiceren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 07:00 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug...
Wel handsfree aan het Fok!'en, toch?quote:Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef Gnittoo het volgende:
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?quote:Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
klok en klepel-verhaal.quote:Op maandag 22 april 2013 21:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
Ik verwacht eind dit jaar nieuwe dubbelgeledes in Utrecht of anders zoiets als Capacitys.quote:Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef marcel.nl het volgende:
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
Dubbelgelede Duvedecs, lijkt me wel een aardig planquote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk sprekenquote:
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselenquote:Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
De gelede 245 schijnt nog steeds te bestaan:quote:Op donderdag 25 april 2013 22:45 schreef blup het volgende:
[..]
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
Voor de komst van de trolley waren in de jaren 30 al plannen. Echter pas toen het gehele tramnetwerk was weggeblazen in de oorlog werd er gekozen om de elektrische bus daadwerkelijk te introduceren. Dat er daarna niet meer terug is gegaan naar de tram lijkt me een simpele geldkwestie.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
Gaaf om te zien dat er dus toch meer B88-ers bewaard zijn naast de VSL bus van de SVAquote:Op donderdag 25 april 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat een trolleybusnetwerk goedkoper was dan een tramnetwerk in onderhoud.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
Hettinga is ook niet echt een Limburgse naam natuurlijk.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |