abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125467988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Afgelopen woensdag een bezoek gebracht een de grote collectie van het Nationaal Busmuseum in Hoogezand. De vele bussen zijn na jaren vrijwel allemaal te bezichtigen. Er is nog flink wat te doen, maar het huidige resultaat laat zien dat de afgelopen tijd een behoorlijke inspanning is geleverd!

Een toch wel heel interessante fotoreportage van bussen die jarenlang door slechts weinigen zijn gezien:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=994
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug... :(
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:41:16 #122
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_125500419
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal bussen die Arriva in Leeuwarden laat rijden zijn te groot en zwaar voor de straten waar ze doorheen rijden _O-

http://www.lc.nl/frieslan(...)en-zijn-te-zwaar%27-
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 april 2013 @ 21:52:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125501165
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
ja en nee. Het hangt echt van de fabrikant af en de mensen zijn het niet meer gewend.

Wat er speelt is dat de huidige Citelis-bussen minimaal 3.000 kg zwaarder zijn dan wat er reed. Bij xx waren dat Amba's en ProCity's. Dat is behoorlijk licht materieel.

Voor die tijd reden er bij Arriva Wrights van 10 en 12 meter. Ook deze bussen waren lichter dan de Citelissen nu zijn. Bij Fram/VEONN/Arriva reden daarvoor de 10 meter lange Hainje Duvedecs. Deze hadden nog een hoge vloer, maar waren bij mijn weten ook al redelijk licht uitgevoerd en zullen rond het gewicht van de huidige bussen hebben gezeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125563071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 07:00 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug... :(
Zeker, en die hebben ze nog steeds. De wagen staat ook binnen in de werkplaats, maar is niet publiek toegankelijk. Gezien het vandalisme waar de bus onder te lijden heeft gehad, ziet de wagen er op het moment niet uit. Er zijn heel wat ruiten ingegooid. Ik had beloofd geen foto's van die wagen te publiceren.

Het is echter nog steeds de bedoeling deze wagen in elk geval cosmetisch op te knappen (rijvaardig weet ik niet). Houd hoop (en heb geduld).

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-29111 (hier kun je hem uiterst rechts zien)
  zondag 21 april 2013 @ 20:15:16 #125
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_125568414
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller })
  Spellchecker maandag 22 april 2013 @ 14:32:26 #126
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125598275
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef Gnittoo het volgende:
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller })
Wel handsfree aan het Fok!'en, toch? :+
Tevens -purist.
pi_125598578
Vraagje: Zijn er bepaalde touringcars met radarverklikkers? Ik heb nu al 2x in een bus gezeten waarbij om de haverklap 2 of 3 piepjes afgingen, vlakbij een flitspaal op een weg met veel van die dingen. :)
pi_125604028


GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 17:21:05 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125604893
is die foto genomen bij de route van lijn 11? Daar bij het viaduct van de ring van Utrecht?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125605122
Kruising Sorbonnelaan/Archimedeslaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 17:29:24 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125605245
ja, daar bedoelde ik ja. Rijdt wel vaker een lijn 12 langs. Is handig als je bij de halte Padualaan staat te wachten en lijn 12 rechtsaf slaat ipv rechtdoor te gaan :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125616749
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
  maandag 22 april 2013 @ 21:25:57 #133
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125617105
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 21:32:34 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125617589
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 21:25 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
klok en klepel-verhaal.

Vorig jaar sneuvelde de spoorlijn Groningen-Heerenveen en begin dit jaar de Groninger Tram.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125619073
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef marcel.nl het volgende:
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
Ik verwacht eind dit jaar nieuwe dubbelgeledes in Utrecht of anders zoiets als Capacitys.

Op de drukste stukken van lijn de Uithoflijnen rijden nu per uur
23x dubbelgeleed lijn 12s
10x geleed lijn 13 (versterking lijn 12)
12x dubbelgeleed lijn 11
6x geleed lijn 211 (versterking lijn 11)

Dat is dus niet zo 1,2,3 met alleen gelede bussen op te lossen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 april 2013 @ 22:01:01 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125619535
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 23 april 2013 @ 20:08:28 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125651670
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Dubbelgelede Duvedecs, lijkt me wel een aardig plan :Y)
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 19:27:31 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125729289
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 25 april 2013 @ 22:03:16 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125738061
quote:
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken :s)
Tevens -purist.
  donderdag 25 april 2013 @ 22:45:21 #140
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_125741139
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
pi_125742680
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013


pi_125743264
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
pi_125743334
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:45 schreef blup het volgende:

[..]

starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
De gelede 245 schijnt nog steeds te bestaan:

pi_125744177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
Voor de komst van de trolley waren in de jaren 30 al plannen. Echter pas toen het gehele tramnetwerk was weggeblazen in de oorlog werd er gekozen om de elektrische bus daadwerkelijk te introduceren. Dat er daarna niet meer terug is gegaan naar de tram lijkt me een simpele geldkwestie.

De voordelen voor de trolley die destijds t.o.v. de tram stonden waren dan ook de lagere kosten. Een bovenleiding ophangen kost minder geld dan een bovenleiding EN een trambaan, en veel geld was er na de oorlog natuurlijk niet ;) en wat verder nog mee gespeeld heeft is het eerder genoemde milieu, de uitwijkmogelijkheden (trolley kan enkele meters van diens bovenleiding afwijken waar een tram altijd dezelfde baan volgt), de goede acceleratie in heuvelachtig gebied (betreft enkele wijken van de stad) en het feit dat een trolley minder geluid produceert dan een dieselbus (al is het verschil met de hedendaagse gasbussen natuurlijk te verwaarlozen, maar zeker in den beginne was een dieselbus een echte lawaaimaker; denk bijv. maar aan een MB200 :P). En als laatst wil ik natuurlijk even toevoegen dat de trolley een soort icoon van de stad is geworden, ook niet geheel onbelangrijk ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door GlenSpey op 25-04-2013 23:39:56 ]
pi_125746446
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
pi_125746498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf om te zien dat er dus toch meer B88-ers bewaard zijn naast de VSL bus van de SVA
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:31:18 #147
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125747031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
Ik dacht altijd dat een trolleybusnetwerk goedkoper was dan een tramnetwerk in onderhoud.

In een kleine stad als Arnhem zijn harmonicabussen niet eens nodig imo. Heb buiten 3-4 diensten per dag nooit een volle trolleybus gezien daar. Kan je net zo goed geen hele trolleybusnetwerk hebben. En mocht je echt een superdrukke lijn hebben, ga dan voor een (snel-)tram. Kan je nog veel meer mensen meenemen ook icm hoge frequentie.
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:34:17 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_125790137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:03 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken :s)
Hettinga is ook niet echt een Limburgse naam natuurlijk. :P

Ik heb toch een een beetje mijn twijfel bij die bussen. Made in China, dan denk ik gelijk aan producten zoals de Landwind.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_125792331
Arriva rijd op Malta al jaren tot volle tevredenheid met Chinese King Long bussen.
pi_125792786
ja maar ik ben het er wel mee eens dat het meeste dat uit China komt gaar en niet duurzaam is.
Ziet er soms best leuk uit, maar is kwalitatief waardeloos.
Dan spreek ik niet over bussen.
Vriend van me had idd wel eens een Landwind.
5 maanden :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 20:23:38 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125994019
Kubus mag de komende tien jaren gaan rijden in Utrecht. Het beroep dat xx tegen de gunning aangetekend had is afgewezen

http://www.regioutrecht.n(...)oerder-regio-utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:55:04 #152
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_126336250
Sinds afgelopen woensdag is de Coentunnel in Amsterdam tijdelijk afgesloten waardoor de bussen van R-Net (Connexxion) een omleiding moeten volgen. Deze omleiding voert kennelijk door een viaduct van 3,3 meter hoog waar de normale bussen (ook het GVB met lijn 36) onderdoor kunnen maar met de semi tourbus past dat dus net niet...



Zo te zien gelukkig bijna geen schade, mede te danken aan de "botsbalk" voor het viaduct.

En hier een plaatje van de soort bus waar het om draait maar dan in een betere kwaliteit. :P

Tok.
pi_126341091
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.

Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.

Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:16:56 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126341923
Ik zit in een splinternieuwe Heuliezbus. Dat ruik je gewoon en ik word er misselijk van :r
pi_126361283
quote:
ARNHEM - De 'Broodbus', die Herman Brood in 1990 met spuitbussen onder handen nam, wordt uit elkaar gehaald.

Schilder Edwin Janssen uit Arnhem demonteert de beschilderde platen aan de buitenkant van de trolleybus met een slijptol. Waar de kunst daarna belandt, is nog onduidelijk.

"Dit zal wel tot woede leiden van kunstliefhebbers", zegt Janssen. Onterecht, vindt hij. "Nu staat de bus weg te roesten in een loods. Het wordt tijd dat er iets met het kunstwerk gebeurt", zegt Janssen.

Eigenaar Jan de Graaf, die de bus in 1994 kocht, gaf toestemming om het voertuig uit elkaar te halen. In de hoop dat iemand een goede locatie voor de kunst oppert. Janssen: "Daarvoor heeft Arnhem nog even de tijd. Hier ben ik wel een paar maanden mee bezig."

De bus is afgedankt en staat al jaren in een loods van de voormalige steenfabriek Meinerswijk.


Beetje jammer van 't stukje historie...
pi_126372143
De Ambassador bussen van Syntus Gelderland / Veluwe Streek en Syntus Overijssel zijn nu ook als schaal model verschenen. Over anderhalve week kan ik mijn exemplaar van de Gelderse bus op halen :Y
pi_126388599
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef AeroxV8 het volgende:
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.

Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.

Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
pi_126388970
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:58 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
De bussen zijn van EBS.
Omdat EBS bij de ingang van de concessie de speciale diensten die met deze bussen gereden worden (Bizzliner) niet in die dienstroosters van de chauffeurs kon verwerken hebben ze besloten deze diensten uit te besteden.
Zo ging het bij Arriva ook al toen TCR de Q-liners reed.

Omdat Oostenrijk deze diensten rijdt, de brandstof, schades, het onderhoud etc. betaald mag Oostenrijk de bussen ook gebruiken voor besloten vervoer.

Afgelopen december heeft EBS echter 9 bussen teruggenomen en zijn ze zelf een aantal diensten gaan rijden, zowel in de spits als in de dal uren.
Het zou mij niet verbazen dat ze aankomende december nog meer diensten gaan overnemen, of misschien zelfs wel het hele pakket terugnemen.
Er gaan onder de chauffeurs momenteel de wildste verhalen rond..
Helaas is er vanuit EBS noch Oostenrijk geen enkele communicatie omtrent deze kwestie, dus de verhalen worden tot op heden ook nog niet ontkracht.
pi_126403671
Gister twee speciale bussen zien rijden. Op A7 ten hoogte van Scheemda (ligt hier )een Volvo van Veolia in Brabant Liner-uitvoering en in Oude Pekela een geheel witte O407 met Duits kenteken met in de filmkast "Sonderfahrt" en achterop een geel vierkant bord (was schoolvervoer aanduidt).
pi_126403723
Zoiets als deze:

  maandag 13 mei 2013 @ 10:59:54 #162
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_126421959
Zaterdag een feestje gehouden, was ook een bus :P



pi_126535853
Leuk filmpje over de Letse trolleybus, inclusief kijkje op het wagenpark, opstart en rondrit:

pi_126593311
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen. Wel door hen die in opdracht rijden.
4 van de 5 bussen die ik in Duitsland zag, was Setra.
Verder veel Mercedes, maar dan ook vaak de O405, O408, oud model Integro en heel soms tweede serie Citaro in alle maten.
Maar eerste serie Citaro dus niet en de O405 doen het best in de bergen.
pi_126631539
Bus te koop op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/633566618

Weet iemand welke maatschappij deze oorspronkelijk was, ik herken de stoelbekleding niet.
pi_126655488
Bus is import, komt oorspronkelijk uit Luxemburg (CFL) weg.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef marcel.nl het volgende:
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen.
Enige Setra op lijndienst is die van Noot die voor Syntus Veluwe rijdt. Die heeft volgens weer het alleenrecht op lijn 87 (Nijkerk-Barneveld) sinds december. Daarvoor op lijn 103 en 105/205.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 22:43:05 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126655620
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126666904
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Niet Noord-Brabant maar Rivierenland, omgeving Tiel / Geldermalsen
  zondag 19 mei 2013 @ 19:43:46 #169
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_126734061
Drenthe Tours heeft ook een Setra in Q-liner kleuren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 26 mei 2013 @ 17:42:30 #170
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_127031010


The VDL Bus & Coach Citea range of public transport buses is now also available in an articulated version, the Citea SLFA (Low Floor Articulated). This new model will become available by the end of 2013 in a Euro 6 version in two different lengths: the SLFA-180 with a length of 18 metres and SLFA-187 with a length of 18.75 metres.

The VDL Citea articulated bus will a completely flat floor, can be used both for city and regional transport. Thanks to its innovative lightweight construction, the Citea has a low net weight, according to VDL. As an option, the section behind the turntable can also be fitted a wheelchair platform. During the design of the Citea SLFA considerable attention was given to the flow of passengers to and from the entry and exit doors. The Citea SLFA is available in a 3- or 4-door version.

Key requirements during the development of the Citea SLFA were safety and driveability. Handling and stability have been tested under all possible conditions. The high degree of modularity not only results in a tailored solution for each deployment area but also benefits the operator in many ways, in connection with repairs, maintenance and stocked parts for example. The driveline, front module, and driver's cockpit of the Citea SLFA are identical to those of the standard Citea SLF.



During the 60th UITP Mobility & City Transport Exhibition VDL Bus & Coach presented an electric version of the Citea SLF Low Floor with a length of 12 metres. The ability to choose from various electric drives and battery packages ensures that the most ideal and optimal combination can be selected for every deployment area, without consequences for accessibility, interior layout or comfort, according to VDL.

The Citea Electric is not just another electric bus, says VDL; it offers operators a unique range of possibilities for optimal configuration to match any operational requirements and wishes. The greatest challenge in the development of the VDL Citea Electric lay in finding solutions to fulfil the requirements, needs and wishes of the European market. It was up to the VDL Bus & Coach engineers to combine available technologies to obtain cost-effective operational systems – systems suitable for each specific type of deployment, city and local situation – ultimately resulting
in electric zero-emission buses able to fully meet the demands of regular scheduled service, as VDL claims. The modular system from which the Citea range is built also played a large role in the development of this electric variant. This approach allowed the electric elements to be integrated without compromising the essential Citea features, such as lightweight construction, optimized accessibility and comfort

The variant with a large battery charged via a plug-in connection is most suitable for use over longer distances without interim recharging. This does, however, limit the number of passengers. If the operator opts for a more flexible concept, without consequences for the number of passengers and which is recharged periodically during operation, there are more possibilities. In this case a relatively small battery can be combined with various quick-charging methods, such as induction, trolley or plug-in. For optimum operation the ‘range extender’ can be added, which makes it possible to cover distances of more than 200 km on a single charge. Adding a range extender has no consequences for the number of passengers or the comfort. The VDL Citea Electric offers a range of possibilities, solutions and modules that meet the operational requirements for each local situation. The Citea Electric, which was introduced during the UITP in Geneva, is equipped with wheel hub motors.

eindelijk weer wat geleeds uit heerenveen _O_
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 mei 2013 @ 17:48:32 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127031240
daar was het wachten al op :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127031311
Mooie bussen.
pi_127032803
Eindelijk weer een mooie Nederlandse gelede sinds de Duvedec!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_127040804
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
  Spellchecker zondag 26 mei 2013 @ 23:51:25 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127050765
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.

De afgelopen zoveel jaar was alleen die Martie daar kennelijk toe bereid, en ik zie helaas niet snel een opvolger ten tonele verschijnen :{
Tevens -purist.
  maandag 27 mei 2013 @ 08:27:11 #176
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_127056045
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:51 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.

De afgelopen zoveel jaar was alleen die Martie daar kennelijk toe bereid, en ik zie helaas niet snel een opvolger ten tonele verschijnen :{
Iedereen kan zo'n website natuurlijk beginnen. Als buschauffeur zou ik alleen de nieuwsberichten weglaten.
pi_127056144
quote:
17s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:42 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]

The VDL Bus & Coach Citea range of public transport buses is now also available in an articulated version, the Citea SLFA (Low Floor Articulated). This new model will become available by the end of 2013 in a Euro 6 version in two different lengths: the SLFA-180 with a length of 18 metres and SLFA-187 with a length of 18.75 metres.

The VDL Citea articulated bus will a completely flat floor, can be used both for city and regional transport. Thanks to its innovative lightweight construction, the Citea has a low net weight, according to VDL. As an option, the section behind the turntable can also be fitted a wheelchair platform. During the design of the Citea SLFA considerable attention was given to the flow of passengers to and from the entry and exit doors. The Citea SLFA is available in a 3- or 4-door version.

Key requirements during the development of the Citea SLFA were safety and driveability. Handling and stability have been tested under all possible conditions. The high degree of modularity not only results in a tailored solution for each deployment area but also benefits the operator in many ways, in connection with repairs, maintenance and stocked parts for example. The driveline, front module, and driver's cockpit of the Citea SLFA are identical to those of the standard Citea SLF.

[ afbeelding ]

During the 60th UITP Mobility & City Transport Exhibition VDL Bus & Coach presented an electric version of the Citea SLF Low Floor with a length of 12 metres. The ability to choose from various electric drives and battery packages ensures that the most ideal and optimal combination can be selected for every deployment area, without consequences for accessibility, interior layout or comfort, according to VDL.

The Citea Electric is not just another electric bus, says VDL; it offers operators a unique range of possibilities for optimal configuration to match any operational requirements and wishes. The greatest challenge in the development of the VDL Citea Electric lay in finding solutions to fulfil the requirements, needs and wishes of the European market. It was up to the VDL Bus & Coach engineers to combine available technologies to obtain cost-effective operational systems – systems suitable for each specific type of deployment, city and local situation – ultimately resulting
in electric zero-emission buses able to fully meet the demands of regular scheduled service, as VDL claims. The modular system from which the Citea range is built also played a large role in the development of this electric variant. This approach allowed the electric elements to be integrated without compromising the essential Citea features, such as lightweight construction, optimized accessibility and comfort

The variant with a large battery charged via a plug-in connection is most suitable for use over longer distances without interim recharging. This does, however, limit the number of passengers. If the operator opts for a more flexible concept, without consequences for the number of passengers and which is recharged periodically during operation, there are more possibilities. In this case a relatively small battery can be combined with various quick-charging methods, such as induction, trolley or plug-in. For optimum operation the ‘range extender’ can be added, which makes it possible to cover distances of more than 200 km on a single charge. Adding a range extender has no consequences for the number of passengers or the comfort. The VDL Citea Electric offers a range of possibilities, solutions and modules that meet the operational requirements for each local situation. The Citea Electric, which was introduced during the UITP in Geneva, is equipped with wheel hub motors.

eindelijk weer wat geleeds uit heerenveen _O_
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 27 mei 2013 @ 08:43:24 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127056245
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Zaterdag een feestje gehouden, was ook een bus :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hee die heb ik afgelopen week ook gezien, mooi ding.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 mei 2013 @ 11:04:28 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127059233
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:35 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.
Inductie heeft de toekomst. Daar ben ik van overtuigd, omdat het actieradius van elektrische auto's, bussen en vrachtwagens behoorlijk kan verlengen, zonder dat er veel extra accu's meegesleept moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 mei 2013 @ 20:13:39 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127079084
Ik heb 2 videootjes gemaakt van stadsbussen op het Circuit van Monaco, gefilmd vanuit een stadsbus natuurlijk, voor wie geinteresseert is. Volgensmij is dit een paar dagen per jaar mogelijk :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')