Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug...quote:Op donderdag 18 april 2013 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Afgelopen woensdag een bezoek gebracht een de grote collectie van het Nationaal Busmuseum in Hoogezand. De vele bussen zijn na jaren vrijwel allemaal te bezichtigen. Er is nog flink wat te doen, maar het huidige resultaat laat zien dat de afgelopen tijd een behoorlijke inspanning is geleverd!
Een toch wel heel interessante fotoreportage van bussen die jarenlang door slechts weinigen zijn gezien:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=994
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal bussen die Arriva in Leeuwarden laat rijden zijn te groot en zwaar voor de straten waar ze doorheen rijden
http://www.lc.nl/frieslan(...)en-zijn-te-zwaar%27-
ja en nee. Het hangt echt van de fabrikant af en de mensen zijn het niet meer gewend.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoe deden ze dat vroeger dan? Bussen zijn alleen maar lichter geworden in de loop der jaren.
Zeker, en die hebben ze nog steeds. De wagen staat ook binnen in de werkplaats, maar is niet publiek toegankelijk. Gezien het vandalisme waar de bus onder te lijden heeft gehad, ziet de wagen er op het moment niet uit. Er zijn heel wat ruiten ingegooid. Ik had beloofd geen foto's van die wagen te publiceren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 07:00 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Het NBM had toch ook een gelede Volvo van GVU? Zie die nergens terug...
Wel handsfree aan het Fok!'en, toch?quote:Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef Gnittoo het volgende:
Nu met een intouro onderweg. na die paar maanden staat er al 80dkm op de teller
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?quote:Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
GVU 4927 tijdens een kleine omleiding voor de aanleg van de tramlijn naar De Uithof.
klok en klepel-verhaal.quote:Op maandag 22 april 2013 21:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Werd de tram naar De Uithof vorig jaar niet wegbezuinigd samen met de Zuiderzeelijn?
Ik verwacht eind dit jaar nieuwe dubbelgeledes in Utrecht of anders zoiets als Capacitys.quote:Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef marcel.nl het volgende:
Ik hoop toch wel dat de driedubbele geledes blijven als die sneltram naar de Uithof er is.
Ze zijn echt gaaf.
Laat Qbuzz of connexxion dat maar overnemen als ze eindelijk uitgesteggeld zijn over die concessie.
Dubbelgelede Duvedecs, lijkt me wel een aardig planquote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zal mij benieuwen waar die dubbelgeledes besteld worden: Van Hool, Hess of Volvo
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk sprekenquote:
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselenquote:Op maandag 15 april 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het op deze manier doen is niet nieuw, zo blijkt uit dit filmpje
De gelede 245 schijnt nog steeds te bestaan:quote:Op donderdag 25 april 2013 22:45 schreef blup het volgende:
[..]
starre assen op de achterkant.. ben benieuwd hoe vaak ze bandjes konden wisselen
Voor de komst van de trolley waren in de jaren 30 al plannen. Echter pas toen het gehele tramnetwerk was weggeblazen in de oorlog werd er gekozen om de elektrische bus daadwerkelijk te introduceren. Dat er daarna niet meer terug is gegaan naar de tram lijkt me een simpele geldkwestie.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik kwam laatst in Arnhem en bij mij rees de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van trolleybussen tegenover normale harmonicabussen (op het milieu na) en waarom trolleybussen in plaats van een tram? Een tram kan toch meer mensen verplaatsen?
Gaaf om te zien dat er dus toch meer B88-ers bewaard zijn naast de VSL bus van de SVAquote:Op donderdag 25 april 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Verslag van de B88-excursie waar ik het onlangs over had is geschreven:
http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat een trolleybusnetwerk goedkoper was dan een tramnetwerk in onderhoud.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het nu niet meer rendabel is om nieuwe trolleybusnetten op te zetten, vanwege de hoge kosten voor het instandhouden van de infrastructuur.
Hettinga is ook niet echt een Limburgse naam natuurlijk.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Grappig, dat die algemeen directeur van Arriva een aardige poging doet tot Frysk spreken
quote:ARNHEM - De 'Broodbus', die Herman Brood in 1990 met spuitbussen onder handen nam, wordt uit elkaar gehaald.
Schilder Edwin Janssen uit Arnhem demonteert de beschilderde platen aan de buitenkant van de trolleybus met een slijptol. Waar de kunst daarna belandt, is nog onduidelijk.
"Dit zal wel tot woede leiden van kunstliefhebbers", zegt Janssen. Onterecht, vindt hij. "Nu staat de bus weg te roesten in een loods. Het wordt tijd dat er iets met het kunstwerk gebeurt", zegt Janssen.
Eigenaar Jan de Graaf, die de bus in 1994 kocht, gaf toestemming om het voertuig uit elkaar te halen. In de hoop dat iemand een goede locatie voor de kunst oppert. Janssen: "Daarvoor heeft Arnhem nog even de tijd. Hier ben ik wel een paar maanden mee bezig."
De bus is afgedankt en staat al jaren in een loods van de voormalige steenfabriek Meinerswijk.
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef AeroxV8 het volgende:
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.
Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.
Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
De bussen zijn van EBS.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:58 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
Enige Setra op lijndienst is die van Noot die voor Syntus Veluwe rijdt. Die heeft volgens weer het alleenrecht op lijn 87 (Nijkerk-Barneveld) sinds december. Daarvoor op lijn 103 en 105/205.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef marcel.nl het volgende:
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen.
Niet Noord-Brabant maar Rivierenland, omgeving Tiel / Geldermalsenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
Iedereen kan zo'n website natuurlijk beginnen. Als buschauffeur zou ik alleen de nieuwsberichten weglaten.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.
De afgelopen zoveel jaar was alleen die Martie daar kennelijk toe bereid, en ik zie helaas niet snel een opvolger ten tonele verschijnen
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:42 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
The VDL Bus & Coach Citea range of public transport buses is now also available in an articulated version, the Citea SLFA (Low Floor Articulated). This new model will become available by the end of 2013 in a Euro 6 version in two different lengths: the SLFA-180 with a length of 18 metres and SLFA-187 with a length of 18.75 metres.
The VDL Citea articulated bus will a completely flat floor, can be used both for city and regional transport. Thanks to its innovative lightweight construction, the Citea has a low net weight, according to VDL. As an option, the section behind the turntable can also be fitted a wheelchair platform. During the design of the Citea SLFA considerable attention was given to the flow of passengers to and from the entry and exit doors. The Citea SLFA is available in a 3- or 4-door version.
Key requirements during the development of the Citea SLFA were safety and driveability. Handling and stability have been tested under all possible conditions. The high degree of modularity not only results in a tailored solution for each deployment area but also benefits the operator in many ways, in connection with repairs, maintenance and stocked parts for example. The driveline, front module, and driver's cockpit of the Citea SLFA are identical to those of the standard Citea SLF.
[ afbeelding ]
During the 60th UITP Mobility & City Transport Exhibition VDL Bus & Coach presented an electric version of the Citea SLF Low Floor with a length of 12 metres. The ability to choose from various electric drives and battery packages ensures that the most ideal and optimal combination can be selected for every deployment area, without consequences for accessibility, interior layout or comfort, according to VDL.
The Citea Electric is not just another electric bus, says VDL; it offers operators a unique range of possibilities for optimal configuration to match any operational requirements and wishes. The greatest challenge in the development of the VDL Citea Electric lay in finding solutions to fulfil the requirements, needs and wishes of the European market. It was up to the VDL Bus & Coach engineers to combine available technologies to obtain cost-effective operational systems – systems suitable for each specific type of deployment, city and local situation – ultimately resulting
in electric zero-emission buses able to fully meet the demands of regular scheduled service, as VDL claims. The modular system from which the Citea range is built also played a large role in the development of this electric variant. This approach allowed the electric elements to be integrated without compromising the essential Citea features, such as lightweight construction, optimized accessibility and comfort
The variant with a large battery charged via a plug-in connection is most suitable for use over longer distances without interim recharging. This does, however, limit the number of passengers. If the operator opts for a more flexible concept, without consequences for the number of passengers and which is recharged periodically during operation, there are more possibilities. In this case a relatively small battery can be combined with various quick-charging methods, such as induction, trolley or plug-in. For optimum operation the ‘range extender’ can be added, which makes it possible to cover distances of more than 200 km on a single charge. Adding a range extender has no consequences for the number of passengers or the comfort. The VDL Citea Electric offers a range of possibilities, solutions and modules that meet the operational requirements for each local situation. The Citea Electric, which was introduced during the UITP in Geneva, is equipped with wheel hub motors.
eindelijk weer wat geleeds uit heerenveen
Hee die heb ik afgelopen week ook gezien, mooi ding.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Zaterdag een feestje gehouden, was ook een bus![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inductie heeft de toekomst. Daar ben ik van overtuigd, omdat het actieradius van elektrische auto's, bussen en vrachtwagens behoorlijk kan verlengen, zonder dat er veel extra accu's meegesleept moeten worden.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |