quote:ARNHEM - De 'Broodbus', die Herman Brood in 1990 met spuitbussen onder handen nam, wordt uit elkaar gehaald.
Schilder Edwin Janssen uit Arnhem demonteert de beschilderde platen aan de buitenkant van de trolleybus met een slijptol. Waar de kunst daarna belandt, is nog onduidelijk.
"Dit zal wel tot woede leiden van kunstliefhebbers", zegt Janssen. Onterecht, vindt hij. "Nu staat de bus weg te roesten in een loods. Het wordt tijd dat er iets met het kunstwerk gebeurt", zegt Janssen.
Eigenaar Jan de Graaf, die de bus in 1994 kocht, gaf toestemming om het voertuig uit elkaar te halen. In de hoop dat iemand een goede locatie voor de kunst oppert. Janssen: "Daarvoor heeft Arnhem nog even de tijd. Hier ben ik wel een paar maanden mee bezig."
De bus is afgedankt en staat al jaren in een loods van de voormalige steenfabriek Meinerswijk.
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef AeroxV8 het volgende:
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.
Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.
Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
De bussen zijn van EBS.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:58 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
Enige Setra op lijndienst is die van Noot die voor Syntus Veluwe rijdt. Die heeft volgens weer het alleenrecht op lijn 87 (Nijkerk-Barneveld) sinds december. Daarvoor op lijn 103 en 105/205.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef marcel.nl het volgende:
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen.
Niet Noord-Brabant maar Rivierenland, omgeving Tiel / Geldermalsenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
Iedereen kan zo'n website natuurlijk beginnen. Als buschauffeur zou ik alleen de nieuwsberichten weglaten.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.
De afgelopen zoveel jaar was alleen die Martie daar kennelijk toe bereid, en ik zie helaas niet snel een opvolger ten tonele verschijnen
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:42 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
The VDL Bus & Coach Citea range of public transport buses is now also available in an articulated version, the Citea SLFA (Low Floor Articulated). This new model will become available by the end of 2013 in a Euro 6 version in two different lengths: the SLFA-180 with a length of 18 metres and SLFA-187 with a length of 18.75 metres.
The VDL Citea articulated bus will a completely flat floor, can be used both for city and regional transport. Thanks to its innovative lightweight construction, the Citea has a low net weight, according to VDL. As an option, the section behind the turntable can also be fitted a wheelchair platform. During the design of the Citea SLFA considerable attention was given to the flow of passengers to and from the entry and exit doors. The Citea SLFA is available in a 3- or 4-door version.
Key requirements during the development of the Citea SLFA were safety and driveability. Handling and stability have been tested under all possible conditions. The high degree of modularity not only results in a tailored solution for each deployment area but also benefits the operator in many ways, in connection with repairs, maintenance and stocked parts for example. The driveline, front module, and driver's cockpit of the Citea SLFA are identical to those of the standard Citea SLF.
[ afbeelding ]
During the 60th UITP Mobility & City Transport Exhibition VDL Bus & Coach presented an electric version of the Citea SLF Low Floor with a length of 12 metres. The ability to choose from various electric drives and battery packages ensures that the most ideal and optimal combination can be selected for every deployment area, without consequences for accessibility, interior layout or comfort, according to VDL.
The Citea Electric is not just another electric bus, says VDL; it offers operators a unique range of possibilities for optimal configuration to match any operational requirements and wishes. The greatest challenge in the development of the VDL Citea Electric lay in finding solutions to fulfil the requirements, needs and wishes of the European market. It was up to the VDL Bus & Coach engineers to combine available technologies to obtain cost-effective operational systems – systems suitable for each specific type of deployment, city and local situation – ultimately resulting
in electric zero-emission buses able to fully meet the demands of regular scheduled service, as VDL claims. The modular system from which the Citea range is built also played a large role in the development of this electric variant. This approach allowed the electric elements to be integrated without compromising the essential Citea features, such as lightweight construction, optimized accessibility and comfort
The variant with a large battery charged via a plug-in connection is most suitable for use over longer distances without interim recharging. This does, however, limit the number of passengers. If the operator opts for a more flexible concept, without consequences for the number of passengers and which is recharged periodically during operation, there are more possibilities. In this case a relatively small battery can be combined with various quick-charging methods, such as induction, trolley or plug-in. For optimum operation the ‘range extender’ can be added, which makes it possible to cover distances of more than 200 km on a single charge. Adding a range extender has no consequences for the number of passengers or the comfort. The VDL Citea Electric offers a range of possibilities, solutions and modules that meet the operational requirements for each local situation. The Citea Electric, which was introduced during the UITP in Geneva, is equipped with wheel hub motors.
eindelijk weer wat geleeds uit heerenveen
Hee die heb ik afgelopen week ook gezien, mooi ding.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Zaterdag een feestje gehouden, was ook een bus![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inductie heeft de toekomst. Daar ben ik van overtuigd, omdat het actieradius van elektrische auto's, bussen en vrachtwagens behoorlijk kan verlengen, zonder dat er veel extra accu's meegesleept moeten worden.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de elektrische bussen. Kan me voorstellen dat op stadsdiensten (met een busstation) inductieladers op de haltes worden ingebouwd en zodoende de bussen tijdens het wachten worden opgeladen. Kan me namelijk niet voorstellen dat buschauffeurs met een stekker aan de slag gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |