Litouwen heeft (vind ik) ook een echt goed nummer.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:26 schreef aarontje112 het volgende:
Litouwen heeft trouwens wel erg veel geluk qua 'diaspora votes'. Ze hebben Estland, Rusland en Wit-Rusland al, komt nog eens bij dat Verenigd Koninkrijk en Ierland altijd ook veel punten geven aan Litouwen.
Volgens mij letten ze daarbij meer op hun eigen praktische zaken hoor, bij het bepalen van de volgorde. Dus met bepaalde decorstukken of achtergronden enzo dat het dan qua wisseling wat makkelijk is. Gok ikquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:38 schreef ato het volgende:
Rusland zit wel in de eerste halve finale samen met Anouk, maar de producer/regisseur van ESF zet nu bepaalde nummers/liedjes in een bepaalde volgorde? Dus ballad, dance, cultureel etc..Wat diverser zeg maar.
Dus niet meer het zelfde soort genre muziek achter elkaar..
Dit is de goden verzoeken hè?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:40 schreef Fred_B het volgende:
Met andere woorden:
Naar de finale, dit kan niet meer misgaan!
Ik las ook ergens dat ze zelf de act gaat/mag bepalen...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef Iwanius het volgende:
Apart dat er zoveel vertrouwen is dat Anouk gewoon doorstroomt naar de finale uitzending..
Kan m.i. nooit alleen aan het liedje liggen.
Ja, ze moet echt alles zelf bepalen, van de kleding tot de invulling op het podium. De 'deskundigen' in haar omgeving zouden anders maar punten kosten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat ze zelf de act gaat/mag bepalen...
Dus daar heb ik dan ook wat meer vertrouwen in zeg maar.
Anouk lijkt me ook niet het type om de TROS of wie ook dingen voor haar te laten bepalen die haar optreden beïnvloedenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ze moet echt alles zelf bepalen, van de kleding tot de invulling op het podium. De 'deskundigen' in haar omgeving zouden anders maar punten kosten.
Tuurlijk wil ik dat we winnen, maar na de blamages van de heel veel afgelopen jaren is het niet zo gek dat 'de finale halen' al geweldig zou zijn toch?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:01 schreef Pluto1975 het volgende:
Wat ik zo raar blijf vinden is dat ons doel "de finale halen" is....ik begrijp dat dat nu al hoog gegrepen is als je de afgelopen jaren bekijkt, maar het lijkt me dat je meedoet om te winnen! Dan pas leg je de lat hoog genoeg!
Dan zou ik de eerste paar dagen niet kunnen spreken... vanwege het gegil op dinsdagquote:Wat mij op de volgende vraag brengt....stel je voor dat Anouk zou winnen.....hoe zouden we er dan achteraf over spreken?
quote:Op zondag 3 maart 2013 16:30 schreef appelboer24 het volgende:
ik hoop eigenlijk dat ze niet wint. Dan moet nederland het volgend jaar organiseren, kost een berg geld.
Het is afwachten of het nummer Birds toegankelijk is voor een breed publiek. Van wat ik heb gehoord twijfel ik daar aan. En eh TROS en het songfestival organiseren?????!!!quote:Op zondag 3 maart 2013 16:30 schreef appelboer24 het volgende:
ik hoop eigenlijk dat ze niet wint. Dan moet nederland het volgend jaar organiseren, kost een berg geld.
Desalniettemin vind ik anouk echt een briljante zangeres met briljante muziek.
Jan Smit gaat het presenteren, samen met die zus. Intervalact met Nick & Simon, Thomas Berge. Wordt een topshow.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:23 schreef grazz het volgende:
[..]
Het is afwachten of het nummer Birds toegankelijk is voor een breed publiek. Van wat ik heb gehoord twijfel ik daar aan. En eh TROS en het songfestival organiseren?????!!!![]()
Noorwegen ook niet finalewaardig?quote:Op zondag 3 maart 2013 20:07 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd bijna niks leuk of finalewaardig dit jaar
Ja Rusland, maar verder?
Ja dat is ook wel finalewaardig ja, je hebt gelijk.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Noorwegen ook niet finalewaardig?
En verder ben ik wel blij met je opmerking, want jij kunt altijd heel goed voorspellen dus dan gaan we vast door naar de finale![]()
Oefquote:
Ja het kan niet elk jaar Zeljko zijnquote:Op zondag 3 maart 2013 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Oef
Die hebben wel eens wat beters ingestuurd
2? Ik tel er nog wel wat meer.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:56 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind trouwens het niveau wel belabberd dit jaar. Er zijn tot nu toe maar twee liedjes die kans kunnen maken op de overwinning. De rest is middelmatig of ronduit slecht. Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant stijgen de kansen van Anouk.
Dit. Oostenrijk kan ik me zo 1,2,3 niet herinneren, wat is dat voor nummer. Zweden staat ook hoog bij de bookies, misschien dat ze anticiperen op de overwinning van Ulrik? Dat nummer heb ik zelf trouwens nog niet gehoord trouwens. En is al bekend wat Azerbaijan stuurt dit jaar? Want die staan ook al hoog bij de bookmakers. Of is dat omdat ze altijd handig de boel weten te manipuleren?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:50 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
[..]
2? Ik tel er nog wel wat meer.
Denemarken, Duitsland, Noorwegen (de 3 grote favorieten dit jaar als je het mij vraagt), Oostenrijk & Rusland.
Heb je misschien het youtubeje voor me?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:41 schreef CommanderKeen het volgende:
Wit-Rusland gaat trouwens met een ander liedje.
Is goed, zal ik vanavond even doenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:42 schreef CommanderKeen het volgende:
Misschien is het een goed idee om ook zo'n topic te maken voor de 2e halve finale? Ik vind het wel lekker overzichtelijk.
Denk het wel. Lees toch wel veel positieve berichten en ik vind het ook zeker geen slecht nummer.quote:
ESF / 2e halve finale, inzendingen op een rijtjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:42 schreef CommanderKeen het volgende:
Misschien is het een goed idee om ook zo'n topic te maken voor de 2e halve finale? Ik vind het wel lekker overzichtelijk.
In Songfestivalkringen zou ik dat niet als een compliment beschouwenquote:
Kun je uitleggen waarom je denkt dat Oekraine doorgaat? Ik vind het niet zo'n bijzonder nummer, maar hij staat ook hoog bij de bookmakers dus ik moet toch iets missen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef TheArt het volgende:
Zekerheidjes voor de finale wat mij betreft:
- Denemarken
- Rusland
- Oekraïne
- Ierland
- Estland
- Wit-Rusland
- Oostenrijk
Denk verder dat Servië ook wel doorgaat (ook al is het niet om aan te horen), puur omdat het Servië is. Blijven er nog 2 plekken over.
Ach het is geen heel slecht nummer (zeker niet bijzonder idd), maar Oekraïne maakt altijd wel een goede kans.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:50 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom je denkt dat Oekraine doorgaat? Ik vind het niet zo'n bijzonder nummer, maar hij staat ook hoog bij de bookmakers dus ik moet toch iets missen.
Op zich is het niet zo gek om je liedje zo ver mogelijk te optimaliseren tot aan de einddatum. Dat voorkomt dat je een rommelig geheel krijgt, dat nergens naar klinkt, zoals de 3J's.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Wat is dat toch met al die inzendingen die 'nog compleet veranderen'??
Raar eigenlijk. Maak je nummer dan gewoon pas bekend als het af is...
Optimaliseren is het probleem niet idd, maar sommigen maken er een geheel ander nummer vanquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich is het niet zo gek om je liedje zo ver mogelijk te optimaliseren tot aan de einddatum. Dat voorkomt dat je een rommelig geheel krijgt, dat nergens naar klinkt, zoals de 3J's.
Dachten we ook met de 3J's en Joan Franka enz enz what's new?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:57 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij zeilt Anouk met twee vingers in de neus naar de finale. Het zou mij verbazen als ze de finale niet haalt
Ik heb er vertrouwen in dat de jury dit liedje zeer zal waarderen.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dachten we ook met de 3J's en Joan Franka enz enz what's new?
Mooi nummer, maar geen songfestival-materiaal
De 3Js echt niet, dat vond ik echt treurigquote:Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Net of dat allemaal te vergelijken is en op 1 hoop te gooien valtquote:Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Wie dat echt dacht mag per direct in een dwangbuis.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Lees maar terug.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wie dat echt dacht mag per direct in een dwangbuis.
Maar hadden ook minstens net zo vaak bij het juiste eind.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:17 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Lees maar terug.
Ik vond zowel Joan Franka als 3J's niets, maar Birds is echt mooi, maar nogmaals in mijn beleving niets voor het Songfestival.
Bookmakers voorspellingen geloof ik ook niet meer, zij hebben het zo vaak mis gehad.
Bij mij komt dat door de vele ontzettend positieve buitenlandse reacties.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:47 schreef Lazvic het volgende:
Ik begrijp eerlijke gezegd niet waarom men hier zo overtuigd is dat het lied van Anouk naar het finale gaat, daarbij vind ik het een matig lied en zijn er zeker 10 betere liedjes in de 1e halve finale.
Ik vind daarbij dat de invloed van het jury te groot is, en daardoor minder leuk is voor mij naar te kijken . Maar verder vind ik Anouk maar overschatte c zangeres en als Nederland ooit echt een kans wil hebben om naar de finale te gegaan moeten ze iemand zien te strikken als Alain Clarkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij mij komt dat door de vele ontzettend positieve buitenlandse reacties.
Sommigen haten het nummer, maar een groot deel ziet het als een van de favorieten. En dat heb je nodig, anders stemt men niet op je. Plus ik gok dat de jury dit erg zal waarderen.
Dat van Alain is idd smaken verschillen en kan me voorstellen dat je dat ook een kanshebber zou vinden (zo vind ik al jaren dat ze Waylon moeten sturen, al vind ik dat een lummel, toch is ie allemachtig goed live). Maar de invloed van de jury vind ik niet 'te' groot, dat heeft er juist sinds een aantal jaar (sinds de jury terug is) voor gezorgd dat er niet alleen landen met veel buren in de finale kwamenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:07 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik vind daarbij dat de invloed van het jury te groot is, en daardoor minder leuk is voor mij naar te kijken . Maar verder vind ik Anouk maar overschatte c zangeres en als Nederland ooit echt een kans wil hebben om naar de finale te gegaan moeten ze iemand zien te strikken als Alain Clark
Ik vind Waylon ook een goeie zanger. Maar verder over het jury vind ik juist wel dat ze een te groot invloeden hebben mede omdat ze veel te hoge punten gegeven aan saaie ballad(meestal vind ik een ballad wel mooi) , terwijl wat moderne liedjes zoals dubstep van Montenegro zeker laag gaan beoordelen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat van Alain is idd smaken verschillen en kan me voorstellen dat je dat ook een kanshebber zou vinden (zo vind ik al jaren dat ze Waylon moeten sturen, al vind ik dat een lummel, toch is ie allemachtig goed live). Maar de invloed van de jury vind ik niet 'te' groot, dat heeft er juist sinds een aantal jaar (sinds de jury terug is) voor gezorgd dat er niet alleen landen met veel buren in de finale kwamenDus wat dát betreft...
Zeg je dat op gevoel van de jury of heb je (eerlijk!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:34 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik vind Waylon ook een goeie zanger. Maar verder over het jury vind ik juist wel dat ze een te groot invloeden hebben mede omdat ze veel te hoge punten gegeven aan saaie ballad(meestal vind ik een ballad wel mooi) , terwijl wat moderne liedjes zoals dubstep van Montenegro zeker laag gaan beoordelen.
Alle twee, ik heb gewoon opgemerkt dat de jury meer van ballad houden dan van wat moderne muziek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeg je dat op gevoel van de jury of heb je (eerlijk!) echt gekeken/opgezocht op welke nummers de juries hebben gestemd de laatste jaren?
De jury heeft ook allemachtig veel punten voor Euphoria neergegooid toch?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:40 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Alle twee, ik heb gewoon opgemerkt dat de jury meer van ballad houden dan van wat moderne muziek.
Alain Clark...goede zangerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:07 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik vind daarbij dat de invloed van het jury te groot is, en daardoor minder leuk is voor mij naar te kijken . Maar verder vind ik Anouk maar overschatte c zangeres en als Nederland ooit echt een kans wil hebben om naar de finale te gegaan moeten ze iemand zien te strikken als Alain Clark
Denemarken mee beginnen? Ik denk eerder Slovenie, veel krachtiger en bovendien zullen er ontzettend veel Denen in het publiek zitten, bijna een soort van 'thuiswedstrijd', dus kan ik me voorstellen dat ze Denemarken zo ver mogelijk naar achteren plaatsen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:46 schreef CommanderKeen het volgende:
Vier liedjes uit de top zes van de bookmakers zitten in de eerste helft van de eerste halve finale, waaronder dus Anouk. Dat betekent dat het een sterk bezet stukje is. Bovendien zijn ook de andere vier liedjes bovengemiddeld goed. Afgezien van Kroatie zijn het allemaal vrouwelijke solo-acts. Denemarken is het meest energieke nummer, gevolgd door de dubstep van Slovenie en het midtempo popnummer van Oostenrijk. De overige nummers zijn allemaal meer ingetogen nummers, of zelfs echte ballads.
Het wordt voor de producers nog een hele puzzel om hier een goed lopende volgorde voor te bedenken. Het ligt voor de hand om met Denemarken te beginnen, een van de favorieten en een energiek nummer, dan zit de sfeer en het tempo er meteen goed in. Maar dan krijg je daarna een hele rits meer ingetogen nummers. Een andere optie is beginnen met Rusland. Dat is weliswaar een ballad, maar wel eentje die pakkend is en met wat power eindigt. Verder zou ik Estland, Oekraine en Nederland niet naast elkaar zetten, en ook Rusland zoveel mogelijk daar uit de buurt houden.
Een mogelijke volgorde zou dan kunnen zijn:
Denemarken - Kroatie - Oekraine - Rusland - Slovenie - Nederland - Oostenrijk - Estland
Het zou wel kunnen dat ze er de voorkeur aan geven om de 'zekerheidjes' voor de finale op de allereerste paar startplaatsen te zetten, zoals Rusland, Denemarken, Nederland of Oekraïne, zodat je minder gezeik krijgt over de loting.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:27 schreef grazz het volgende:
[..]
Denemarken mee beginnen? Ik denk eerder Slovenie, veel krachtiger en bovendien zullen er ontzettend veel Denen in het publiek zitten, bijna een soort van 'thuiswedstrijd', dus kan ik me voorstellen dat ze Denemarken zo ver mogelijk naar achteren plaatsen.
Welke nummers vind jij goed dan bij deze eerste halve finale?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:28 schreef Cyan9 het volgende:
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik vind het ook niet een heel sterk jaar, maar er zitten wat mij betreft goede nummers tussen
Denemarken, Oostenrijk, Nederland (quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:33 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Welke nummers vind jij goed dan bij deze eerste halve finale?
Zelf vind ik Denemarken en Montenegro
Ik gun het Nederland wel om naar het finale te gaan maar ik zie dit niet gebeuren met dit lied ,verder denk ik dat Denemarken dit jaar 1e zal eindigen en hoop ik dat Montenegro een keer naar het finale gaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Denemarken, Oostenrijk, Nederland () en Moldavië staan wel bij m'n beste 10 nummers overall
En daarnaast zijn er nog wel enkele nummers die ik niet slecht vind, maar ook niet geweldig..
Ik zou het leuk vinden als Montenegro er door komt, gewoon omdat wij Nederlanders prima weten hoe frustrerend het is om telkens te stranden in de halve finalequote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:39 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ik gun het Nederland wel om naar het finale te gaan maar ik zie dit niet gebeuren met dit lied ,verder denk ik dat Denemarken dit jaar 1e zal eindigen en hoop ik dat Montenegro een keer naar het finale gaat.
Ik zal het wel leuk vinden maar ik denk dat ze weinig kans maken wegens jury die stemmen liever op wat anders denk ik .quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden als Montenegro er door komt, gewoon omdat wij Nederlanders prima weten hoe frustrerend het is om telkens te stranden in de halve finale
Euphoria was gewoon euforisch. Zelf mensen die er normaal gesproken niet naar zulk muziek luisteren, kunnen niet zeggen dat het slecht was. Het nummer deed z'n naam gewoon eer aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]
De jury heeft ook allemachtig veel punten voor Euphoria neergegooid toch?
Da's niet bepaald een ballad.
Tis wel lastig hoor idd, maar de jaren vóór de jury waren wij ook weer niet blij omdat er toen eigenlijk alleen maar van die kermisherrie in de finale kwam.
Dat denk ik ook wel, maar dat is niet omdat het zo'n vreselijk sterk nummer is, het is gewoon minder zwak dan de rest.quote:Op woensdag 20 maart 2013 05:50 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Ik denk toch dat Nederland een redelijk grote kans heeft
Dat dus. In het jaar van Glennis Grace zat Glennis midden in een rits ballads, afgesloten door het fantastische lied van Israel en die trok vervolgens vrijwel alle stemmen naar zich toe... vaak is hetgeen wat mensen als laatste horen toch meer aansprekend, zeker in een rijtje met soortgelijke liedjesquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je kan volgens mij beter aan het einde van dat blokje ballads zitten dan aan het begin of ertussenin.
Het is geen lotingquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:52 schreef TheArt het volgende:
Dit vind ik niet eens een heel verkeerde loting.
Ik hoor nu de liedjes voor het eerst ( en Ja ik heb Anouk's nummer nu ook pas echt goed beluisterd en helemaal afgeluisterd!)quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:14 schreef Greys het volgende:
Oh god, Denemarken is de favoriet, dan twee heel goede ballads en dan Anouk ook gewoon echt, achter elkaar
Rusland is een heel ander soort ballade en komt na de topfavoriet Denemarken. Oekraine een ballad? Ik vind dat helemaal geen ballad eigenlijk. Ook niet echt popquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:10 schreef Greys het volgende:
De volgorde van starten:
First Semi-Final
Austria
Estonia
Slovenia
Croatia
Denmark
Russia
Ukraine
The Netherlands
Montenegro
Lithuania
Belarus
Moldova
Ireland
Cyprus
Belgium
Serbia
Dus oef. Nederland na twee heel goede ballads
In het België topic staat een versie dat ie het live zingt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Na alles één keer beluisterd te hebben denk ik dat Oostenrijk, Denemarken, Rusland, Oekraïne, Nederland, Wit-Rusland en Moldavië om naar de finale te gaan bijzonder kansrijk zijn, Estland, Kroatië en Cyprus kansloos, en er van Slovenië, Montenegro, Litouwen, Ierland, België en Servië drie doorgaan.
Wil. Je. Mij. Dat. Nóóit. Meer. Aandoen. !!!!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:27 schreef Greys het volgende:
[..]
In het België topic staat een versie dat ie het live zingt.
Ik denk dat je daarna België bij de kanslozen gooit
Als ik het niet zou doen, werd ik hier gelynchtquote:Op zondag 31 maart 2013 00:31 schreef Greys het volgende:
Ik ben wel heel blij dat Maarten-Pieter Nederland in zijn finalisten voorspelt.
Want die is altijd heel goed in het voorspellen![]()
Neeeeeeeeeeeequote:Op zondag 31 maart 2013 00:49 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Als ik het niet zou doen, werd ik hier gelyncht
Ja, dat denk ik.quote:Op zondag 31 maart 2013 00:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeee
Denk je écht dat ze er bij zit?
Zonder lynchgevaar? (Er zijn er zat die het niks vinden, die leven ook nog)
Jaaaaa, OMG, dat gekrijsquote:Op zondag 31 maart 2013 00:54 schreef Maarten-Pieter het volgende:
(Oh wat hebben we in de huiskamer trouwens plat gelegen tijdens dat nummer![]()
)
En buurman heeft alle andere best goede ballads ook al gehoord waar ze bij in de halve finale staat?quote:Op zondag 31 maart 2013 01:30 schreef APK het volgende:
Buurman denkt dat het kans heeft om te winnen vanwege de vakjury
Maar ze zit in de eerstequote:Op zondag 31 maart 2013 11:17 schreef ato het volgende:
Ik heb de tweede halve finale gisteren op de achtergrond gedraaid en liedje van Anouk valt echt op.
quote:Yeah...Ukraine's song isn't anything like up-tempo. TBH I think Netherlands got screwed more than any other country in the draw.
Hij ook alquote:Op zondag 31 maart 2013 01:30 schreef APK het volgende:
quote:Op zondag 31 maart 2013 11:34 schreef Greys het volgende:
Iemand van het buitenlandse forum (geen Nederlander) over de startvolgorde:
[..]
Nah, valt wel mee hoor. Het is lekker rustig na Oekraïne, en omdat het voor de pauze is valt het wel op. Ook is het echt een ander soort ballad dan Rusland.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:34 schreef Greys het volgende:
Iemand van het buitenlandse forum (geen Nederlander) over de startvolgorde:
[..]
Winnen bij de vakjury zou best eens kunnen. Bij de televoters vind ik het zeer onwaarschijnlijk. Top 10 bij de televoters in totaal is al heel wat.quote:Op zondag 31 maart 2013 01:30 schreef APK het volgende:
Dat 'wat mensen willen' hebben we in Nederland de afgelopen acht jaar al genoeg geprobeerd. Vrolijk; genoeg geprobeerd. Party-achtig; genoeg geprobeerd, blijven hangen; genoeg geprobeerd. Ik denk dat we in Nederland eens op moeten houden met denken te weten wat het songfestival wil/is en ons daaraan aan te passen. Want dat is de afgelopen acht jaar overduidelijk niet bepaald gelukt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:31 schreef Ziba het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de enige maar ik vind het echt een lelijk nummer. En dat terwijl Anouk wel een hele mooie stem heeft. Overigens deed het mij even denken aan Euphoria bij het begin.
Euphoria was echt leuk trouwens, dat nummer wordt nu nog veel gedraaid enzo. En ik denk dat zoiets is wat mensen willen: vrolijk, beetje party-achtig, blijft hangen, blabla. Niet dit.
Het waren gewoon bijna allemaal kutinzendingen, dat is het probleem. Een echt goed dance georïenteerd nummer zoals Euphoria hebben wij nog nooit gestuurd. Terwijl wij wel een miljoenmiljard goede dance producers hebben die dat zouden kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:18 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Dat 'wat mensen willen' hebben we in Nederland de afgelopen acht jaar al genoeg geprobeerd. Vrolijk; genoeg geprobeerd. Party-achtig; genoeg geprobeerd, blijven hangen; genoeg geprobeerd. Ik denk dat we in Nederland eens op moeten houden met denken te weten wat het songfestival wil/is en ons daaraan aan te passen. Want dat is de afgelopen acht jaar overduidelijk niet bepaald gelukt.
Amenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:13 schreef CommanderKeen het volgende:
Laat ik dan maar weer eens op mijn stokpaardje klimmen.
Vanaf 2006 is er maar wat aangemodderd op het gebied van de selectie voor het ESF. Dieptepunt natuurlijk de uitverkiezing van Sieneke, waarbij zes verschillende artiesten allemaal hetzelfde liedje van Vader Abraham moesten zingen, maar ook Edsilia die een paar liedjes van manlief zong (maar die waren echt waar het beste!) en daar vervolgens zelf eentje van uit koos was wat mij betreft een dieptepunt. Oh, dan vergeet ik nog Hind die een eigen compositie uit de oude doos haalde. Dan viel er bij de Toppers en de 3JS tenminste nog *iets* te kiezen. Afgelopen jaar speelde Anouk handig de social media kaart waardoor de inmiddels murw gebeukte TROS de handdoek in de ring gooide en Anouk dan maar carte blanche gaf voor het ESF.
Nu lijkt dit laatste eindelijk een keer een finale plaats op te leveren, als we de voorspellingen mogen geloven, maar de schoonheidsprijs verdient het niet. Bovendien zijn er in Nederland maar weinig artiesten die EN een goed lied kunnen schrijven EN kunnen producen EN kunnen performen EN internationale allure hebben. Wat mij betreft vallen Within Temptation en Ilse de Lange ook nog in die categorie, dan houdt het al snel op. Zelfs hier vaak genoemde namen als Racoon of Waylon kunnen mijns inziens geen hit schrijven op commando en/of hebben niet per se internationale allure.
Waar het in Nederland aan ontbreekt is de visie en de durf om een breedgedragen nationaal songfestival op te zetten, zoals dat in de meeste Scandinavische landen gebeurt. Zorg voor een open inschrijving en motiveer ook de muziekindustrie om inzendingen te leveren. Maak duidelijk dat het ESF een fantastisch podium is voor een artiest om zich internationaal te presenteren. Zorg voor meerdere voorrondes. Zorg voor een grote diversiteit aan genres, niet alleen "typische songfestival" muziek (hopelijk kan Anouk's deelname dit jaar daaraan bijdragen). Maak een mooie mix van aanstormend talent en gesettelde artiesten. Buit het commercieel uit door deelnemende songs via iTunes en andere digitale kanalen beschikbaar te stellen en laat deze verkopen mee tellen in de einduitslag, etcetera.
Ik geloof echt dat, mits goed aangepakt, een nationale voorronde net zo'n succes kan zijn als een programma als the Voice. Want dat is volgens mij de manier om zowel het publiek als artiesten weer enthousiast te krijgen voor het songfestival. Dat zal dan uiteindelijk leiden tot meer en betere inzendingen en ook tot betere resultaten op het ESF op de langere termijn. En geef niet op als er een keer een jaar een mindere uitslag is, want dat zal ongetwijfeld een keer gebeuren.
Mee eens, als de nationale voorronde meerdere hits oplevert (en waarom zou dat in deze tijd niet kunnen), dan komt er vanzelf meer animo om mee te doen. Vorig jaar was er immers al genoeg interesse, totdat John de Mol de zaak overnam.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:13 schreef CommanderKeen het volgende:
Laat ik dan maar weer eens op mijn stokpaardje klimmen.
Vanaf 2006 is er maar wat aangemodderd op het gebied van de selectie voor het ESF. Dieptepunt natuurlijk de uitverkiezing van Sieneke, waarbij zes verschillende artiesten allemaal hetzelfde liedje van Vader Abraham moesten zingen, maar ook Edsilia die een paar liedjes van manlief zong (maar die waren echt waar het beste!) en daar vervolgens zelf eentje van uit koos was wat mij betreft een dieptepunt. Oh, dan vergeet ik nog Hind die een eigen compositie uit de oude doos haalde. Dan viel er bij de Toppers en de 3JS tenminste nog *iets* te kiezen. Afgelopen jaar speelde Anouk handig de social media kaart waardoor de inmiddels murw gebeukte TROS de handdoek in de ring gooide en Anouk dan maar carte blanche gaf voor het ESF.
Nu lijkt dit laatste eindelijk een keer een finale plaats op te leveren, als we de voorspellingen mogen geloven, maar de schoonheidsprijs verdient het niet. Bovendien zijn er in Nederland maar weinig artiesten die EN een goed lied kunnen schrijven EN kunnen producen EN kunnen performen EN internationale allure hebben. Wat mij betreft vallen Within Temptation en Ilse de Lange ook nog in die categorie, dan houdt het al snel op. Zelfs hier vaak genoemde namen als Racoon of Waylon kunnen mijns inziens geen hit schrijven op commando en/of hebben niet per se internationale allure.
Waar het in Nederland aan ontbreekt is de visie en de durf om een breedgedragen nationaal songfestival op te zetten, zoals dat in de meeste Scandinavische landen gebeurt. Zorg voor een open inschrijving en motiveer ook de muziekindustrie om inzendingen te leveren. Maak duidelijk dat het ESF een fantastisch podium is voor een artiest om zich internationaal te presenteren. Zorg voor meerdere voorrondes. Zorg voor een grote diversiteit aan genres, niet alleen "typische songfestival" muziek (hopelijk kan Anouk's deelname dit jaar daaraan bijdragen). Maak een mooie mix van aanstormend talent en gesettelde artiesten. Buit het commercieel uit door deelnemende songs via iTunes en andere digitale kanalen beschikbaar te stellen en laat deze verkopen mee tellen in de einduitslag, etcetera.
Ik geloof echt dat, mits goed aangepakt, een nationale voorronde net zo'n succes kan zijn als een programma als the Voice. Want dat is volgens mij de manier om zowel het publiek als artiesten weer enthousiast te krijgen voor het songfestival. Dat zal dan uiteindelijk leiden tot meer en betere inzendingen en ook tot betere resultaten op het ESF op de langere termijn. En geef niet op als er een keer een jaar een mindere uitslag is, want dat zal ongetwijfeld een keer gebeuren.
quote:
Ik weet niet hoe het acht jaar geleden was enzo maar de laatste drie/vier jaar - waarvan ik weet dan - heb ik nou niet echt het idee dat zulke nummers echt gewild zijn. Ik bedoel: een nummer zoals Euphoria heb je in Nederland (en zeg het als ik fout zit) niet echt gehad. En dat soort nummers doen het nou eenmaal goed, overal. Het liedje van Anouk echt niet, dat is zo deprimerend/zwaar ofzo. Maar misschien ben ik ook wel de enige.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:18 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Dat 'wat mensen willen' hebben we in Nederland de afgelopen acht jaar al genoeg geprobeerd. Vrolijk; genoeg geprobeerd. Party-achtig; genoeg geprobeerd, blijven hangen; genoeg geprobeerd. Ik denk dat we in Nederland eens op moeten houden met denken te weten wat het songfestival wil/is en ons daaraan aan te passen. Want dat is de afgelopen acht jaar overduidelijk niet bepaald gelukt.
Vorig jaar was er ook een écht 'zwaar' nummer (Albanië) en dat werd uiteindelijk vijfde.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:58 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het acht jaar geleden was enzo maar de laatste drie/vier jaar - waarvan ik weet dan - heb ik nou niet echt het idee dat zulke nummers echt gewild zijn. Ik bedoel: een nummer zoals Euphoria heb je in Nederland (en zeg het als ik fout zit) niet echt gehad. En dat soort nummers doen het nou eenmaal goed, overal. Het liedje van Anouk echt niet, dat is zo deprimerend/zwaar ofzo. Maar misschien ben ik ook wel de enige.
Georgië kwam 2 jaar terug wel in de richting en behaalde hiermee de Top 10:quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:01 schreef Ziba het volgende:
[..]
Gothics ofzo. Hebben gothic-groepen wel eens gewonnen de afgelopen jaren?
Tis echt heel lastig in te schatten idd deze keer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:16 schreef speknek het volgende:
Denk weer niet dat dit het hem wordt voor de finale, alhoewel we op basis van haar naam en in enige mate uiterlijk niet meer als een van de laatsten zullen eindigen. Het liedje is gewoon te niksig. Mensen die dit goed vinden, vinden dat volgens mij vooral na een paar keer luisteren. Het kabbelt een beetje voort. Datzelfde probleem had ik overigens met Joan. Mensen zien je maar een keer dus je moet echt knallen met een powerbalad of iets anders heel herkenbaars. Je kunt misschien nog beter iets uitzonderlijk kuts doen dan iets degelijks.
Sieneke was vooral populair in Duitsland en Australië toch? Dat betekent maximaal 12 punten...quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:44 schreef speknek het volgende:
Ja dat klinkt op zich hoopvol, maar volgens mij was ook Sieneke best wel populair onder de songfestivalkijkers zelf. Ik denk dat met name in oost-europa echter niet de voor ons typische west-europese songfestivalkijkers kijken en stemmen. We zullen het inderdaad zien. Ik ken ook mensen die het wel een heel leuk nummer vinden (zonder fan te zijn van Anouk) dus misschien zit ik er deze keer wel naast.
Maar alles behalve fierce en zelfverzekerd....*stapje links stapje rechts*quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:18 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ondanks dat Sieneke niet zo succesvol was denk ik eerlijk gezegd wel dat ze heel veel elementen had die bij goede liedjes horen... Authenticiteit, het moet goed blijven hangen, etc.
Fantastisch nummer. Ik beluister het nog af en toequote:Op dinsdag 2 april 2013 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Georgië kwam 2 jaar terug wel in de richting en behaalde hiermee de Top 10:
Het genre maakt ook niet zo heel veel uit, als het maar goed gedaan wordt.
Deense bagger? Een van m'n favo's dit jaar.quote:Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef Cee het volgende:
Ik heb zojuist voor het eerst alle inzendingen van de eerste halve finale bekeken -- ik kende alleen de inzending van Nederland en Ierland.
Onze kansen schat ik na al dit kabaal ineens hoger in maar tegelijkertijd lees ik dat de Deense, Oekraïense en Oostenrijkse bagger best hoge ogen gooien dus ben ik weer ronduit verward.
Is ook zo. Anouk heeft weinig/geen act, maar da's eigenlijk ook weer een act op zichquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
joh, ik denk echt dat we zullen moeten wachten tot volgende week. een paar nummers staat wel vast maar ik heb echt het idee dat alles valt of staat met een goede act
Ja, het is spannend. Bookmakers veranderen ook steeds.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Is ook zo. Anouk heeft weinig/geen act, maar da's eigenlijk ook weer een act op zich![]()
Past wel bij het nummer. Of dat goed gaat vallen bij degenen die normaal van glittercircus hoduen is de vraag.
Het blijft erg spannend iig
Daarentegen vind ik dat we de stemmen van de Grote Landen wel mee hebben dit keer. De UK, Italië, die houden wel van dit soort nummers. En we hebben onze Vlaamse vrinden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:43 schreef Greys het volgende:
Helemaal eens.
Alleen is ze daarin in deze halve finale lang niet de enige die dat doet. Een vrouw, een ballad en een rustige act. Daar zijn er meer van...
Als ze in de tweede halve finale had gestaan, had ze het met twee vingers in de neus gegarandeerd gehaald. Denk ik
De aller- allereerste seconde keek 'ie in de camera. Als een doodsbang hertje. Om er daarna alles aan te doen om de camera te ontwijken....quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:46 schreef Greys het volgende:
Oh trouwens, waar de 3Js in faalden (vond ik) was NUL OOGCONTACT met de camera. Geen seconde, volgens mij. Dus dan pak je de thuiskijkers echt totaal niet.
Anouk had tijdens de repetities hetzelfde probleem. De cameraman moest na twee keer repeteren zeggen dat ze toch écht af en toe in de camera moest kijken...
Ah ja! Dat was al 1 seconde meer dan dat Anouk het deed tijdens de repetitiequote:Op woensdag 8 mei 2013 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De aller- allereerste seconde keek 'ie in de camera. Als een doodsbang hertje. Om er daarna alles aan te doen om de camera te ontwijken....
En Denmarken en Zweden, die Anouk al best goed kennenquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Daarentegen vind ik dat we de stemmen van de Grote Landen wel mee hebben dit keer. De UK, Italië, die houden wel van dit soort nummers. En we hebben onze Vlaamse vrinden.
Maar in Duitsland wonen ook 3x zoveel mensen, en Cascada is natuurlijk al best bekend, ook in Oost-Europa. Maar Anouks repetitie heeft al wel gewoon meer dan 100.000 viewsquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:53 schreef Greys het volgende:
Wat me tegenvalt is dat er relatief weinig clicks op Anouk d'r youtube zijn, vergeleken met andere top-tieners bij de bookies. Dus dan zou je denken dat het ze toch niet genoeg aantrekt om vaak te luisteren. Of zie ik dat verkeerd?Die meuk van Duitsland heeft bv echt veel en veel meer views op youtube.
Het aantal inwoners van het land zelf zou toch niet zoveel uit moeten maken?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:55 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Maar in Duitsland wonen ook 3x zoveel mensen, en Cascada is natuurlijk al best bekend, ook in Oost-Europa. Maar Anouks repetitie heeft al wel gewoon meer dan 100.000 views.
Tot nu toe is alleen de repetitie van Oekraïne beter bekeken. Dus dat vind ik best netjesquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Het aantal inwoners van het land zelf zou toch niet zoveel uit moeten maken?Het zouden toch juist de mensen uit andere landen (die op je kunnen stemmen) moeten zijn die tellen? Maar misschien heb je wel gelijk hoor, ik hoop het
En die repetitieviews, hoe is dat in verhouding met andere landen, bv repetitieviews van Oekraine?
Ok dat klinkt goed jaquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:58 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Tot nu toe is alleen de repetitie van Oekraïne beter bekeken. Dus dat vind ik best netjes.
Ze moet gewoon zo'n afscheurbroek dragen dat ze ineens in d'r string op het podium staat. Past niet bij het nummer. Zorgt wel voor zestig punten uit de Balkan.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Is ook zo. Anouk heeft weinig/geen act, maar da's eigenlijk ook weer een act op zich![]()
Past wel bij het nummer. Of dat goed gaat vallen bij degenen die normaal van glittercircus hoduen is de vraag.
Het blijft erg spannend iig
Dat suggereert dat als ik nu Servië of Rusland in dat lijstje zet, die gegarandeerd niet doorgaatquote:Op zondag 12 mei 2013 10:46 schreef Jason22 het volgende:
We kunnen het ook anders stellen.Wat zijn de 6 slechtste inzendingen? I.p.v. Wat zijn de 10 beste inzendingen? :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |