abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123681968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:09 schreef Greys het volgende:
Ierland? Echt? :o
Zekerheidje?
Denk het wel. Lees toch wel veel positieve berichten en ik vind het ook zeker geen slecht nummer.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 maart 2013 @ 01:16:01 #52
163650 Greys
pi_123689800
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:42 schreef CommanderKeen het volgende:
Misschien is het een goed idee om ook zo'n topic te maken voor de 2e halve finale? Ik vind het wel lekker overzichtelijk.
ESF / 2e halve finale, inzendingen op een rijtje :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123692495
Topper ben je, Greys!
pi_123714761
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:45 schreef CommanderKeen het volgende:
Topper ben je, Greys!
In Songfestivalkringen zou ik dat niet als een compliment beschouwen :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_123715144
Hehe.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 maart 2013 @ 20:08:35 #56
163650 Greys
pi_123715656
:D :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123717805
Belgie. Niet zo slecht als ik het me herinner, maar niet al te best gezongen. Ik kan me voorstellen dat hij stemproblemen gaat krijgen. Het liedje kabbeltje een beetje voort. Het is allemaal wel sympathiek, maar ik denk dat dit niet heel veel stemmen gaat trekken. Door naar de finale? Nee.

Cyprus. Dit vind ik best een aardig nummer. Goed gezongen ook (tenminste de studioversie). Goed refrein, goede opbouw van het nummer. Prima ballad. Dit zie ik wel stemmen trekken. Door naar de finale? Waarschijnlijk.

Denemarken. Doet het goed bij de bookies. Dit is een heel slim nummer. Ze is niet de beste zangers, maar dat stoort niet heel erg. Mooi die fluitjes in het begin en dan die akoestische gitaar en drums. Een goed up-tempo zonder dat het eurodance is. Ik zie dit wel in de top 5 eindigen. Door naar de finale? Zeker.

Estland. Mooie ballad, en weinig op aan te merken, maar misschien net wat te standaard en een tikje ouderwets. Beetje statische presentatie. Door naar de finale? Twijfelgeval.

Ierland. Ook dit klinkt beter dan ik het me herinner. Misschien is meneer live een stuk minder dan in de studioversie die hier gepresenteerd wordt? Ik vind dit wel een lekker nummer, al is het standaard eurodance. Het is wel goed gedaan en modern. Ik twijfel of hij dit live ook zo kan uitvoeren. Door naar de finale? Zou goed kunnen.

Kroatie. Dat ze een traditionele muziekstijl sturen vind ik erg te prijzen. De instrumentatie en productie van het nummer vind ik wat ouderwets. Het heeft echter weinig concurrentie in zijn genre, dus ik zie hier wel stemmen naar toe gaan. Door naar de finale? Twijfelgeval.

Litouwen. Het begint wat raar en rommelig, maar op een gegeven moment is het toch een lekker rocknummer aan het zijn. Jammer, dat de zanger geen power in stem heeft. Door naar de finale? Neh.

Oekraine. Staat best hoog bij de bookies, wat ik wel verrassend vindt. Hoewel het geen slecht nummer is, vind ik dit toch iets missen. Het is wat rommelig en het duurt lang voordat het op gang komt. De mannenstem is wat random in dit nummer en kan niet echt bekoren. Door naar de finale? Ik denk toch van niet.

Oostenrijk. Leuk nummer, maar ook zo'n nummer dat je wel weer snel vergeten bent. Het komt nergens tot een echt hoogtepunt. Door naar de finale? Twijfelgeval.

Rusland. Beetje kleffe ballad zoals bijvoorbeeld Kelly Clarkson ze kan zingen. Toch is dit zo slim in elkaar gezet. De opbouw van het nummer is nagenoeg perfect en het heeft een hele goede melodie. Bovendien is dit Rusland, die ook met mindere nummers vaak doorgaat. Door naar de finale? Zeker.

Servie. Dit is bottom-of-the-barrel in deze halve finale, qua kwaliteit. Servie kan vaak wel wat maken, omdat ze genoeg buurstemmen krijgen om toch door te gaan. Door naar de finale? Toch niet.

Slovenie. Lekker vet dubstep begin, maar daarna zakt het nummer wat in en is het een standaard dance nummertje. Wel een moderne productie en verder weinig op aan te merken. Door naar de finale? Twijfelgeval.

Wit-Rusland. Wat een clever nummertje van Wit-Rusland. Begint met wat etnische riedeltjes en blijkt daarna een heerlijk zomers uptempo nummer te zijn. Top 5 kandidaat. Door naar de finale? Zeker.

Al met al een halve finale met flink wat vrouwen en een heleboel aardige nummer, met slechts een paar uitschieters naar boven en beneden. Ik ben benieuwd naar Anouk's nummer, maar ze zal er hoe dan ook nog een zware dobber aan krijgen.
pi_123718023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef TheArt het volgende:
Zekerheidjes voor de finale wat mij betreft:

- Denemarken
- Rusland
- Oekraïne
- Ierland
- Estland
- Wit-Rusland
- Oostenrijk

Denk verder dat Servië ook wel doorgaat (ook al is het niet om aan te horen), puur omdat het Servië is. Blijven er nog 2 plekken over.
Kun je uitleggen waarom je denkt dat Oekraine doorgaat? Ik vind het niet zo'n bijzonder nummer, maar hij staat ook hoog bij de bookmakers dus ik moet toch iets missen.
pi_123718429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:50 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Kun je uitleggen waarom je denkt dat Oekraine doorgaat? Ik vind het niet zo'n bijzonder nummer, maar hij staat ook hoog bij de bookmakers dus ik moet toch iets missen.
Ach het is geen heel slecht nummer (zeker niet bijzonder idd), maar Oekraïne maakt altijd wel een goede kans.
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:08:27 #60
375570 crew  Cyan9
pi_123719119
De geruchten gaan dat het nummer van Oekraïne ook nog een flinke total make over krijgt. Verwacht ik trouwens ook nog wel van meer nummers.

En het Ierse nummer is niet echt sterk live :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_123722752
Oekraïne gaat sowieso door, het nummer maakt bij dit land niet zo veel uit. Met de 'diaspora votes' halen ze al de top 10. Bovendien komt er ook nog een compleet andere versie uit van het liedje uit België, alleen de tekst zou hetzelfde zijn. Misschien wordt het nog wat..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 maart 2013 @ 22:06:19 #62
163650 Greys
pi_123722815
Wat is dat toch met al die inzendingen die 'nog compleet veranderen'??
Raar eigenlijk. Maak je nummer dan gewoon pas bekend als het af is...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123752225
quote:
13s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:06 schreef Greys het volgende:
Wat is dat toch met al die inzendingen die 'nog compleet veranderen'??
Raar eigenlijk. Maak je nummer dan gewoon pas bekend als het af is...
Op zich is het niet zo gek om je liedje zo ver mogelijk te optimaliseren tot aan de einddatum. Dat voorkomt dat je een rommelig geheel krijgt, dat nergens naar klinkt, zoals de 3J's.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 maart 2013 @ 17:18:06 #64
163650 Greys
pi_123752755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Op zich is het niet zo gek om je liedje zo ver mogelijk te optimaliseren tot aan de einddatum. Dat voorkomt dat je een rommelig geheel krijgt, dat nergens naar klinkt, zoals de 3J's.
Optimaliseren is het probleem niet idd, maar sommigen maken er een geheel ander nummer van :D
Had dan die eerste nog niet bekend gemaakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123901564
Nou, Wat vinden jullie van dat nummer van anouk?
pi_123914002
Belgie: :') _O-! Nee, gewoon nee. Ze proberen mee te liften met de dancehype door wat dancegeluiden in het nummer te verwerken, maar het blijft een slap, nietszeggend nummer. De arme jongen kan ook geeneens zingen. ;( Jammer Belgie.

Cyprus: Hm, ik vind het niet wat. Te clichématig met die strijkers en het beklijft niet.

Denemarken: Ja, ik vind dit wel leuk. :D Dat catchy fluitje, leuk refrein. Maar geen idee of deze stijl wel scoort bij de oostbloklanden.

Estland: Niet mijn smaak, maar zal wel aanslaan vermoed ik. Echt zo'n oostblokballad. Knappe zangeres wel. :')

Ierland: Verschrikkelijk. Komt in z'n geheel te krampachtig over. Dance-invloeden, een vlotte jongeman ( :') ) en een positieve boodschap. Geen catchy nummer.

Kroatie: Ja, weer zo'n oostblokballad. Nee, ik houd er niet van. Maar zal wel weer scoren.

Litouwen: Begint erg leuk, maar het refrein is flut.

Oekraine: Ja, dit vind ik wel leuk. Niet briljant, maar ach. Oekraine kan ik bijna altijd wel waarderen.

Oostenrijk: Mjahh. Redelijk, meer kan ik er niet van maken.

Rusland: Blehh, saai.

Servie: Redelijk. Heeft wel z'n charme, maar sterke melodieen bevat het niet.

Slovenie: Mjah, bevat vele clichématigheden, maar niet echt slecht of zo.

Wit-Rusland: Echt oostbloksound. Nee, ik vind het niets.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_123914120
Als ik dan Nederland beluister, vind ik Anouk toch wel een van de sterkeren in deze halve finale. Maar goed, ik weet niet hoe dit nummer ligt bij de oostbloklanden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_123926000
Volgens mij zeilt Anouk met twee vingers in de neus naar de finale. Het zou mij verbazen als ze de finale niet haalt w/
pi_123926304
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:57 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij zeilt Anouk met twee vingers in de neus naar de finale. Het zou mij verbazen als ze de finale niet haalt w/
Dachten we ook met de 3J's en Joan Franka enz enz what's new?
Mooi nummer, maar geen songfestival-materiaal
pi_123926427
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Ik heb er vertrouwen in dat de jury dit liedje zeer zal waarderen.
pi_123926661
De jury wel, publiek gemengd. De Balkan-landen vinden dit denk ik niets.
Maar het is inderdaad een liedje waar we ons echt niet voor hoeven te schamen.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:07:30 #72
375570 crew  Cyan9
pi_123926700
quote:

[..]

De 3Js echt niet, dat vond ik echt treurig :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_123926714
quote:

[..]

Net of dat allemaal te vergelijken is en op 1 hoop te gooien valt :') Anouk staat nu 5e bij de bookmakers. Zo hoog hebben de 3J's en Joan nog nooit van hun levensdagen gestaan. Sterker nog, de 3J's bungelden helemaal onderaan en Joan zat ergens diep in de middenmoot destijds.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:11:51 #74
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_123926930
quote:

[..]

Wie dat echt dacht mag per direct in een dwangbuis.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_123927317
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wie dat echt dacht mag per direct in een dwangbuis.
Lees maar terug.
Ik vond zowel Joan Franka als 3J's niets, maar Birds is echt mooi, maar nogmaals in mijn beleving niets voor het Songfestival.
Bookmakers voorspellingen geloof ik ook niet meer, zij hebben het zo vaak mis gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')