Ik ook nietquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:31 schreef k3vil het volgende:
[..]
Oh, ik ontvang niet hoor. Dus die vlieger gaat niet op
En toen raakten zij een cijferlijst kwijt - wat op elke hogeschool regelmatig gebeurt - en toen waren zij opeens niet meer de beste van Nederland?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:29 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Nou, ongeveer zo:
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_Nederland__.html
Ja de ene instelling is wat stricter met de regels dan de ander, maar over het algemeen is het een lakse bende in het hbo. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat voor mij in ieder geval niet goed is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Meh, het kan ook anders, weet ik uit ervaring
Dan zijn het waarschijnlijk de economische en fysiotherapeutische delen die het gemiddelde omhoog trekken, de kunstacademie is prutquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:33 schreef Ryon het volgende:
Hogeschool Zuyd staat nog steeds hoog aangeschreven en behoort zelfs tot de top 25 onderwijsinstellingen van Nederland. En daar zitten de universiteiten dan ook bij inbegrepen.
Voor mij ook nietquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja de ene instelling is wat stricter met de regels dan de ander, maar over het algemeen is het een lakse bende in het hbo. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat voor mij in ieder geval niet goed is.
Nee, het is overdreven om ze meteen helemaal af te schrijven. Als ik dan hoor dat de overheid 1,2 miljard wil besparen en dat geld weer terug wil stoppen in de studies denk ik dat ze daar goed aan doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
En toen raakten zij een cijferlijst kwijt - wat op elke hogeschool regelmatig gebeurt - en toen waren zij opeens niet meer de beste van Nederland?
Hogeschool Zuyd staat nog steeds hoog aangeschreven en behoort zelfs tot de top 25 onderwijsinstellingen van Nederland. En daar zitten de universiteiten dan ook bij inbegrepen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de je over elke instelling meer negatieve verhalen hoort dan positief. Dat is mens eigen. Het is aan de aard van de negatieve verhalen (cijfers kwijt/te laat ingevoerd of grootschalige diploma fraude) om te beoordelen of de instelling aan het falen is.
Vet van mij. Nee dus. Dat was toen. Nu niet meer. Voor het ongeschoolde werk dat er nog is, wordt nu steevast een diploma gevraagd, hoewel dat helemaal niet nodig is. Verdringing remember? En voor zover er echt geen diploma's gevraagd worden, heb je concurrentie van hen die zwaar onderbetaling accepteren (moeten), zoals illegalen en zo. Dat is de werkelijkheid anno nu.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:25 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan de lagere klassen, daarover ben je snel uitgepraat. Maar ondanks dat kan een ongeschoolde Nederlander ook heel goed rondkomen en een mooi salaris verdienen. Ja, het is misschien lichamelijk zwaarder werk of men komt terecht in de industrie waar je in ploegendiensten werkt, maar er zijn zoveel mensen die daar vrede mee hebben, zelfs hoogopgeleiden.
Ook dat wordt steeds moeilijker gemaakt. Sowieso wordt overstappen van MAVO naar HAVO steeds moeilijker gemaakt (steeds meer aanvullende eisen/drempels, bewust niet op elkaar aansluitende sectoren/profielen, bewust belemmerend beleid vanuit ministerie), maar zelfs voor die doorzetters is er geen genade.quote:Eerder in deze thread postte iemand dat je alleen met talent ook ver kunt komen en hoewel dat in het geval van een rechter of chirurg niet opgaat, toch kun je ook met een MAVO diploma tot de 500 rijksten van het land behoren. Ik ken de zoon van Ad Paes, een van de rijkste mensen uit ons land. Hij kocht op z'n 17e een boerderij en op z'n 21e had hij zijn eerste miljoen bij mekaar gespaard.
Elke regel kent zo zijn uitzondering(en).quote:Dat laatste is een extreem voorbeeld, maar wel een terechte denk ik.
Minder geld uit te geven, bezuinigen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:41 schreef k3vil het volgende:
Wat probeert de minister overigens te bereiken met deze wijziging?
Dankjewel voor de complimenten. Helaas is niet iedereen het met ons eens, sommigen hebben het over een huiltopic. Tja.....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:29 schreef tarantism het volgende:
[..]
In het geheel een onverwacht goede post, maar de dikgedrukte stukken zijn zo enorm scherp dat ik er graag nogmaals de aandacht op wil vestigen. Het wordt nu toch wel echt tijd dat zulke inzichten hun weg vinden in het algemene debat.
Het bij elkaar proppen van van het VBO met de MAVO was overigens al de eerste teken aan de wand.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:40 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Nee dus. Dat was toen. Nu niet meer. Voor het ongeschoolde werk dat er nog is, wordt nu steevast een diploma gevraagd, hoewel dat helemaal niet nodig is. Verdringing remember? En voor zover er echt geen diploma's gevraagd worden, heb je concurrentie van hen die zwaar onderbetaling accepteren (moeten), zoals illegalen en zo. Dat is de werkelijkheid anno nu.
[..]
Ook dat wordt steeds moeilijker gemaakt. Sowieso wordt overstappen van MAVO naar HAVO steeds moeilijker gemaakt (steeds meer aanvullende eisen/drempels, bewust niet op elkaar aansluitende sectoren/profielen, bewust belemmerend beleid vanuit ministerie), maar zelfs voor die doorzetters is er geen genade.
[..]
Elke regel kent zo zijn uitzondering(en).
Ook al is het wat alternatief, zo'n studie, als mensen zich willen ontwikkelen in iets waar ze geïnteresseerd in zijn dan is dat leuk en (vind ik) juist mooi dat die mogelijkheid er is. Ook voor mensen die het niet zo 1,2,3 kunnen betalen.quote:
Een gevaarlijke uitzondering ook. Het is inderdaad mogelijk om als je gaat ondernemen om slechts met een mavo diploma vele miljoenen binnen te harken. Dit kan ook als je aan de slag gaat binnen de sportsector (voetbal) en entertainment (zanger). Iedereen kent wel iemand (of via via) die zonder diploma het toch goed voor elkaar heeft.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:40 schreef stopnaald het volgende:
Elke regel kent zo zijn uitzondering(en).
En volwassenen met een totaal onrealistisch beeld van werken, solliciteren en de waarde van geldquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:44 schreef Ryon het volgende:
Dat zit er statistisch gezien niet in, maar leidt helaas wel tot schooluitval.
Klopt, zoals ik altijd tegen mij dochter zei: er is maar 1 Tina Turner nodig en die is er al, dus dat hoef jij niet meer te doen. Ben in dat kader ook niet zo heel erg dol op al die talentenjachten (Idols, X-factor, Next top model etc).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een gevaarlijke uitzondering ook. Het is inderdaad mogelijk om als je gaat ondernemen om slechts met een mavo diploma vele miljoenen binnen te harken. Dit kan ook als je aan de slag gaat binnen de sportsector (voetbal) en entertainment (zanger). Iedereen kent wel iemand (of via via) die zonder diploma het toch goed voor elkaar heeft.
Er is echter een groot probleem hiermee en dat is dat zo iets slechts opgaat voor een heel klein percentage van de ondernemers, zangers en voetballers. De meeste verdienen helemaal geen miljoenen maar komen niet tot nauwelijks rond. Helaas denken veel pubers dat zij wel even de volgende Wesley Snijder worden of de nieuwe Van der Most en dat school om die reden niet zo belangrijk is. Dat zit er statistisch gezien niet in, maar leidt helaas wel tot schooluitval.
Begin een stichting en zamel geld in en ipv het geld uit te geven aan bijvoorbeeld een medicament voor malaria, geef je het geld aan mensen die esotherische crap als homeopatie willen studeren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:43 schreef Kola het volgende:
[..]
Ook al is het wat alternatief, zo'n studie, als mensen zich willen ontwikkelen in iets waar ze geïnteresseerd in zijn dan is dat leuk en (vind ik) juist mooi dat die mogelijkheid er is. Ook voor mensen die het niet zo 1,2,3 kunnen betalen.
Maar nee, maak vooral alles onmogelijk, druk ze in de schulden, zo min mogelijk geven, zo veel mogelijk houden, collecteren zonder investeren. Alles wat ik zie is bitterheid, hebzucht en zelfzuchtigheid in mensen die anderen zoiets simpels niet kunnen gunnen. Alleen maar omdat ze er zelf niet beter van zullen worden. Ja.. best erg.
Dit komt vast wel voor, maar echt niet zoveel volgens mij.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een gevaarlijke uitzondering ook. Het is inderdaad mogelijk om als je gaat ondernemen om slechts met een mavo diploma vele miljoenen binnen te harken. Dit kan ook als je aan de slag gaat binnen de sportsector (voetbal) en entertainment (zanger). Iedereen kent wel iemand (of via via) die zonder diploma het toch goed voor elkaar heeft.
Er is echter een groot probleem hiermee en dat is dat zo iets slechts opgaat voor een heel klein percentage van de ondernemers, zangers en voetballers. De meeste verdienen helemaal geen miljoenen maar komen niet tot nauwelijks rond. Helaas denken veel pubers dat zij wel even de volgende Wesley Snijder worden of de nieuwe Van der Most en dat school om die reden niet zo belangrijk is. Dat zit er statistisch gezien niet in, maar leidt helaas wel tot schooluitval.
Ja stel je voor dat mensen hun dromen najagenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Klopt, zoals ik altijd tegen mij dochter zei: er is maar 1 Tina Turner nodig en die is er al, dus dat hoef jij niet meer te doen. Ben in dat kader ook niet zo heel erg dol op al die talentenjachten (Idols, X-factor, Next top model etc).
Het zal je verbazen. Pubers die moeite hebben met leren - en dat zijn er helaas een heleboel - gaan op een gegeven moment twintigtal redenen verzinnen waarom het niet meer nodig is om dat vmbo, mbo of havo diploma te halen. Carrière als voetballer of rapper (behoorlijk populair bij een toch al reeds kwetsbare groep) aangezien zij daar enig aanleg in denken te hebben is dan het briljante en weldoordachte plan B.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef k3vil het volgende:
[..]
Dit komt vast wel voor, maar echt niet zoveel volgens mij.
Dan gaat het over een hbo bachelor? Een master is voor elke student in principe een investering.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:58 schreef theguyver het volgende:
aan de ene kant postitief inderdaad zijn gross dat egwoon maar in wilde weg een opleiding koos en vrijwel niet afmaakt.
aan de andere kant studenten die wel de interesse en de motivatie hebben tot het doen van de opleiding.
alleen niet het risico willen nemen ivm toekomst schuld.
zo stopt een huisgenoot na deze opleiding omdat verder studeren te veel gaat kosten, motivatie had hij wel.
soooo true.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Klopt, zoals ik altijd tegen mij dochter zei: er is maar 1 Tina Turner nodig en die is er al, dus dat hoef jij niet meer te doen. Ben in dat kader ook niet zo heel erg dol op al die talentenjachten (Idols, X-factor, Next top model etc).
Eens. Niets houd je tegen om in de garage te spelen, heel veel beroemde artiesten zijn zo begonnen. Maar dat mag mijns inziens een goede schoolopleiding nooit in de weg staan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
soooo true.
beste is gewoon zelf beginnen bandje liedjes schrijven werken aan je eigen stem etc.. UNIEK!!!
mja als je uniek bent en mensen vinden het goed...
tja dan mag je idd veel geld binnen harken.
maar ben je een Dries Roelvink en je kan net rond komen in je gele zwembroek.. tja...
misschien wat anders doen als mislukt volks( regio) zanger worden
Dat is ook niet heiligmakend. Je vraagt immers ook om dan de markt van over 3-4-5-6-7 jaar te voorspellen. En waar voor sommige dingen altijd wel vraag blijft in een of andere vorm is het ook zo dat de markt van 5 jaar terug er toch heel anders uit zag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook eenschZe zouden je gewoon moeten kunnen voorhouden wat voor baan perspectieven je later hebt
Maar dat zal menig student van bepaalde studies behoorlijk afschrikken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |