Denk het toch wel, ik zie het om me heen ook. Mensen zijn tegenwoordig vreselijk pretentieus, alles dient '''hoger opgeleid'' en ''slim'' te zijn, want iemand die een opleiding volgt in de technische sector van het mbo is maar ''dom''quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:51 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat wordt dus al sinds de jaren 80 geroepen, maar is nog steeds geen werkelijkheid.
Ik zou er m'n adem niet op inhouden als ik jou was.
ik denk in de pretstudies die inmiddels inzien dat ze niet aan het werk komen met hun 'diploma'.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Is bekend waar er 10.000 studenten minder zijn? Zijn het 10.000 kunstacademiestudenten minder? 10.000 homeopatie en gebedsgenezings studenten? Of zijn het 10.000 informatica of Natuurkunde studenten? Kortom, waar zit de teruggang.
alsof je alleen met "pret"studies niet aan het werk komt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
ik denk in de pretstudies die inmiddels inzien dat ze niet aan het werk komen met hun 'diploma'.
Vet van mij. Dat is het dus al. Net zoals er allang een gevecht is tussen gestudeerd of niet-gestudeerd, jong of oud, gezond of niet/minder gezond en ga zo maar verder.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niets mis met MBOers. Begrijp me niet verkeerd. Maar je moet iedereen de kans geven om te kunnen studeren.
Petje af voor de vakman. Was het maar zo dat deze beter betaald werden en goede werkomstandigheden tegemoet kunnen zien vooral als je bedenkt dat je tot je 67e jaar mag gaan werken. Ook ik erger me dood aan mensen die neer kijken op de arbeider en ja daar voeg ik mij ook onder. Maar dat staat los van het feit dat iedereen moet kunnen studeren als hij dat wilt, zonder al teveel belemmeringen. Dit moet niet een gevecht tussen arm en rijk worden.
Dat zei ik: jaren 80! Ze zijn weer helemaal terug! En ik kan het weten, ik ben toen de arbeidsmarkt opgegaan. Ook toen recessie. Ook toen verdringing. Ook toen werd voor stompzinnig vakkenvullen een diploma (meestal MAVO) gevraagd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk het toch wel, ik zie het om me heen ook. Mensen zijn tegenwoordig vreselijk pretentieus, alles dient '''hoger opgeleid'' en ''slim'' te zijn, want iemand die een opleiding volgt in de technische sector van het mbo is maar ''dom''
Ook een niveau 1 "aankomend stratenmaker" heeft zo z'n waarde. Vroegah kregen mensen de mogelijkheid om op te klimmen. Weet jij veel, hoe talentvol en waardevol die "aankomend stratenmaker" straks na een paar jaar is? En hoe fijn het is (zowel voor de samenleving, als voor de persoon zelf) dat hij/zij die kans (om het vak in de praktijk te leren dus) gekregen heeft?quote:![]()
Lachwekkend is het. Die mensen zijn de ruggengraat van de samenleving, ik heb het hier dus over uitvoerende beroepen. Geen niveau 1 ''aankomend stratenmaker'' ofzo.
Ik neem aan dat jij altijd zoveel mogelijk betaalt... Of vind je dat jij als consument wel mag zoeken naar de goedkoopste optie en werkgevers niet en begrijp je daarbij tevens niet dat deze zaken met elkaar samenhangen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef stopnaald het volgende:
Werkgevers willen het liefste een 20-jarige, minstens HBO-niveau, met een aantal jaren werkervaring, voor een schijtloontje. En als jij het niet doet, dan zijn er nog 20 anderen die het wel willen doen. Al moeten ze ervoor uit het buitenland gehaald worden.
Er zit nogal een verschil tussen de goedkoopste optie en uitbuiting. Of vind jij het soms een normale/goede zaak dat onze nederlandse vrachtwagenchauffeurs moeten concurreren met filipijnse/poolse/roemeense wegpiraten?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij altijd zoveel mogelijk betaalt... Of vind je dat jij als consument wel mag zoeken naar de goedkoopste optie en werkgevers niet en begrijp je daarbij tevens niet dat deze zaken met elkaar samenhangen?
Kortom, dit verwijt van jou is onterecht.
nee met andere studies ook niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:57 schreef Kola het volgende:
[..]
alsof je alleen met "pret"studies niet aan het werk komt.
Je maakt jezelf een beetje belachelijk door Filipijnse chauffeurs erbij te halen, want die zijn er zo goed als niet. Daar haal je een in-house nanny vandaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:45 schreef stopnaald het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen de goedkoopste optie en uitbuiting. Of vind jij het soms een normale/goede zaak dat onze nederlandse vrachtwagenchauffeurs moeten concurreren met filipijnse/poolse/roemeense wegpiraten?
Waarom zou een werkgever voor een eenvoudig kantoorbaantje veel geld aftikken? En als hij WO-/HBO-niveau kan krijgen... waarom niet? Onze nanny is ook HBO afgestudeerd. Overigens kiest zij bewust voor die functie en krijgt ze ook wel meer dan we hadden betaald voor iemand met MBO-achtergrond. Maar dat neemt niet weg dat alles een kwestie is van welke kwaliteit kan ik krijgen voor welk geld. Zo doe jij dat ook als consument.quote:Vind jij het normaal/goed dat voor een eenvoudig kantoorbaantje minstens een VWO/HBO-diploma gevraagd wordt, maar een MAVO/HAVO-salaris geboden wordt? Overigens niet eens voor vast, maar alleen als flex-contract.
Diploma-inflatie is het gevolg van ons onderwijsstelsel. "Iedereen" moest ineens studeren. Het spreekt voor zich dat daarmee de gemiddelde kwaliteit die achter de bul zit omlaag is gegaan. Kwaliteit zit immers in de mens, niet in de bul.quote:Verdringing en de daaruit voortvloeiende diploma-inflatie wordt veroorzaakt (en in stand gehouden) door onredelijke werkgevers (die moeten voldoen aan de onredelijke eisen van hun aandeelhouders).
Veel te makkelijk.quote:Jouw vergelijking met consumenten slaat helemaal nergens op, want appels en peren.
Dan snap ik niet dat mensen VVD blijven stemmen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef DeParo het volgende:
Mijn grootvader was in zijn jeugdjaren een bijzonder getalenteerd man, ook diverse uitnodigingen om ergens te gaan studeren of wat dan ook, hij kon alleen niet want het geld was er niet en daarnaast was hij de oudste van een gezin van vele kinderen waar hij veel verantwoordelijkheid voor had, onderwijs was slechts iets van 'de elite', op deze manier stormen we daarop af en dat dienen we ten allen tijden te voorkomen in Nederland en elders.
Dat zie ik anders hoor, en ik draai ook al een hele tijd mee. Er is altijd al een middenklasse geweest en die zie ik niet verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:05 schreef stopnaald het volgende:
Er wordt hier op Fok maar al te vaak en graag geroepen dat nederland een van de meest genivelleerde landen ter wereld is, maar wat men daarbij vergeet, is dat het zich in rap tempo tot een 2-klassen maatschappij aan het ontwikkelen is. Een kleine, puissant rijke elite en een hele grote arme onderklasse. Leve de vooruitgang! Terug naar het feodale tijdperk.
Je draait het om. Omdat we in Nederland de kenniseconomie afmeten aan het aantal diploma's en niet aan de kwaliteit ervan, en omdat we mensen die niet zo slim zijn heel zielig vinden omdat ze geen diploma kunnen halen maar wel iedereen recht zou hebben op een diploma, hebben we tegenwoordig een HBO-studie hamburgers flippen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een flauwekul in Nederland heb je zelfs een diploma nodig tegenwoordig om een hamburger om te mogen draaien![]()
.
Maar moet je dan meteen op je 18e weten wat je de rest van je leven wilt gaan doen? Er zijn er genoeg die dat niet weten (waaronder ik).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:37 schreef ArtistA het volgende:
Maar wat eerder al werd gezegd is niet minder waar, namelijk dat je op deze manier de jeugd dwingt om niet lukraak een studie te kiezen. Het aantal mensen wat al aan hun derde studie is begonnen kan ik nog niet op 2 handen tellen in mijn directe kringen. Natuurlijk gaat die vlieger niet voor iedereen op. Er zijn ook zat lui die het in een keer goed doen of zelfs twee masters afronden in hun studietijd.
Iedereen heeft recht op onderwijs simpel.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je draait het om. Omdat we in Nederland de kenniseconomie afmeten aan het aantal diploma's en niet aan de kwaliteit ervan, en omdat we mensen die niet zo slim zijn heel zielig vinden omdat ze geen diploma kunnen halen maar wel iedereen recht zou hebben op een diploma, hebben we tegenwoordig een HBO-studie hamburgers flippen.
Overigens is dit wel goed nieuws. De motivatie van degenen die overblijven zal stijgen door de financiële noodzaak, en de diploma's worden meer waard omdat er minder van zijn.
Velen komen er nooit achter, maar dat is een andere kwestie, vind je niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar moet je dan meteen op je 18e weten wat je de rest van je leven wilt gaan doen? Er zijn er genoeg die dat niet weten (waaronder ik).
Het zou inderdaad beter zijn als mensen niet op de VVD stemmen daar ben ik dus mee eensquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat mensen VVD blijven stemmen.
Niet tot in het oneindige. En voor zover ik weet, wordt het aan niemand verboden om onderwijs te volgen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op onderwijs simpel.
Als jij het financieel onmogelijk maakt dan zorg je er ook niet voor dat de studenten die er wel degelijk gebruik van kunnen maken het ook daadwerkelijk pakken. Dat je te veel diploma's hebt kan duidelijk zijn, het moet ook weer mogelijk zijn om zonder MBO dit of HBO dat in de Burger King te werken of bij de Mac Donalds, maar financiele obstakels schiet je niets mee op.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet tot in het oneindige. En voor zover ik weet, wordt het aan niemand verboden om onderwijs te volgen.
Vet van mij. Jij benoemd het anders, maar bedoeld precies hetzelfde. En inderdaad, ook ik had dat verzorgingstehuis (Sarphati in Amsterdam) in gedachten. Een heel mooi voorbeeld van hoe de gewone werknemer wordt uitgeknepen. Maar dat is slechts gezonde concurrentie volgens sommigen....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zie ik anders hoor, en ik draai ook al een hele tijd mee. Er is altijd al een middenklasse geweest en die zie ik niet verdwijnen.
Ik heb eerder de indruk dat er een teveel aan mensen dreigt met hoge(re) opleiding en een tekort aan mensen die de handen uit de mouwen steken.
Was er niet onlangs nog gedoe/bezetting in een verzorgingstehuis ofzo waar de miljoenen naar de afd * planners en regelaars * gingen terwijl dat bedoelt was om voor de daadwerkelijke verzorging van mensen te worden gebruikt ? Dat vond ik een mooi voorbeeld van hoe de top overladen is met overbodige *denkers*.
Dat kan een oorzaak zijn van al aan je derde studie begonnen zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:54 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Velen komen er nooit achter, maar dat is een andere kwestie, vind je niet?
Een van de oorzaken, eensch. Wat me ook is opgevallen door de jaren heen is dat scholen er echt alles aan doen zichzelf zo goed mogelijk te verkopen. Het lijkt onderhand belangrijker om zoveel mogelijk studenten te werven, dan open kaart te spelen tegen toekomstig studenten. Als ik de open dagen moet geloven is elke studie perfect voor mij.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat kan een oorzaak zijn van al aan je derde studie begonnen zijn.
Typisch zo'n Nederlandse instelling. Overal maar menen recht op te hebben zonder zelf al te vele moeite voor te doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zie dat ook in zoveel grote bedrijven terug. Managers die elkaar managen, die rapporteren aan weer een andere manager. Soms totaal de binding kwijt van wat de ander aan het doen is. Maar wel dik betaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zie ik anders hoor, en ik draai ook al een hele tijd mee. Er is altijd al een middenklasse geweest en die zie ik niet verdwijnen.
Ik heb eerder de indruk dat er een teveel aan mensen dreigt met hoge(re) opleiding en een tekort aan mensen die de handen uit de mouwen steken.
Was er niet onlangs nog gedoe/bezetting in een verzorgingstehuis ofzo waar de miljoenen naar de afd * planners en regelaars * gingen terwijl dat bedoelt was om voor de daadwerkelijke verzorging van mensen te worden gebruikt ? Dat vond ik een mooi voorbeeld van hoe de top overladen is met overbodige *denkers*.
Dat is toch geen concurrentie dat is oneigenlijk gebruik maken van de beschikbare gelden door mensen die de macht in handen hebben. Ondanks hun hoge opleiding zijn gaan ze ontzettend dom met geld om.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Jij benoemd het anders, maar bedoeld precies hetzelfde. En inderdaad, ook ik had dat verzorgingstehuis (Sarphati in Amsterdam) in gedachten. Een heel mooi voorbeeld van hoe de gewone werknemer wordt uitgeknepen. Maar dat is slechts gezonde concurrentie volgens sommigen....
Ook eenschquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:09 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Een van de oorzaken, eensch. Wat me ook is opgevallen door de jaren heen is dat scholen er echt alles aan doen zichzelf zo goed mogelijk te verkopen. Het lijkt onderhand belangrijker om zoveel mogelijk studenten te werven, dan open kaart te spelen tegen toekomstig studenten. Als ik de open dagen moet geloven is elke studie perfect voor mij.
Het is voor scholen ook het belangrijkst om zoveel mogelijk studenten te laten afstuderen. Waarom denk je dat de kwaliteit zo hard zakt. Bij mij op school malen ze er niet om als je niet binnen 2 jaar je propedeuse haalt, anders zorgen ze er zelf wel voor. Scholen willen gewoon zoveel mogelijk studenten zo snel mogelijk afstuderen. Per afgestudeerde hbo'er 10k binnentikken als school, harde cash, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:09 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Een van de oorzaken, eensch. Wat me ook is opgevallen door de jaren heen is dat scholen er echt alles aan doen zichzelf zo goed mogelijk te verkopen. Het lijkt onderhand belangrijker om zoveel mogelijk studenten te werven, dan open kaart te spelen tegen toekomstig studenten. Als ik de open dagen moet geloven is elke studie perfect voor mij.
Grapjas, ik heb het hier over dat mensen juist onderwijs krijgen zonder dat ze hier moeite voor deden namelijk omdat ze door hun afkomst net wat meer geld hebben dat is verwerpelijk, beter lezen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Typisch zo'n Nederlandse instelling. Overal maar menen recht op te hebben zonder zelf al te vele moeite voor te doen.
Helaas zie je dat steeds vaker tegenwoordig. M.i. de oorzaak van de crisis (daarbij hopend dat ik niet meteen als Henk en Ingrid klink)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch geen concurrentie dat is oneigenlijk gebruik maken van de beschikbare gelden door mensen die de macht in handen hebben. Ondanks hun hoge opleiding zijn gaan ze ontzettend dom met geld om.
Iedereen lacht wel om deze post maar dit is toch echt wel wat er de laatste 10 jaar (misschien meer) gaande is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Dat is het dus al. Net zoals er allang een gevecht is tussen gestudeerd of niet-gestudeerd, jong of oud, gezond of niet/minder gezond en ga zo maar verder.
Nederland is een land van individuen geworden, waar maar heel weinig of eigenlijk geen saamhorigheid en solidariteit meer heerst. Dat blijkt keer op keer. Voor hen die die saamhorigheid en solidariteit nog wel hebben/kennen (zoals ikzelf) is het een zwaar gelach. Allerlei zaken - die soms letterlijk met bloed bevochten zijn - worden in rap tempo uitgehold of vernietigd. Dit leenstelsel is maar één van die zaken en zal hoe dan ook worden doorgezet. Gewoon, omdat de elite dat zo wil en omdat de midden/lagere klassen te kortzichtig, te verdeeld en te onverschillig zijn (ik heb er nu geen last van en mijn tijd zal het wel duren) om hier iets aan te (willen) doen.
Er wordt hier op Fok maar al te vaak en graag geroepen dat nederland een van de meest genivelleerde landen ter wereld is, maar wat men daarbij vergeet, is dat het zich in rap tempo tot een 2-klassen maatschappij aan het ontwikkelen is. Een kleine, puissant rijke elite en een hele grote arme onderklasse. Leve de vooruitgang! Terug naar het feodale tijdperk.
Ook ik ben er in zoverre niet over uit, dat het voor mij persoonlijk niet veel zal uitmaken. Ik heb slechts 1 dochter en met twee inkomens valt dat gerust wel op te brengen (wij gaan vrijwel nooit op vakantie). Ook voor de concurrentiepositie van mijn dochter (als zij straks klaar is) is het wel goed. Maar bekijk je de zaak in een breder perspectief, dan is het natuurlijk géén goede zaak als studeren alleen voor rijke(re) mensen is weggelegd. Ook helpt het die zogenaamde kenniseconomie niet vooruit.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:37 schreef ArtistA het volgende:
Er valt natuurlijk veel over te zeggen, dit nieuwe leenstelsel, maar als je ergens vergif op in kunt nemen dan is het wel dat een Nederlander dit soort nieuws niet zonder klagen of mokken tot zich zal nemen.
We houden er sowieso nogal van om de negatieve kanten te belichten, maar hier lijkt de negativiteit dusdanig te overheersen dat sommigen worden overrompeld met de onwaarschijnlijkheid ervan.
Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal over uit. Ja, het is een aanslag op onze (de studenten in spe en diens ouders) portemonnee. Maar wat eerder al werd gezegd is niet minder waar, namelijk dat je op deze manier de jeugd dwingt om niet lukraak een studie te kiezen. Het aantal mensen wat al aan hun derde studie is begonnen kan ik nog niet op 2 handen tellen in mijn directe kringen. Natuurlijk gaat die vlieger niet voor iedereen op. Er zijn ook zat lui die het in een keer goed doen of zelfs twee masters afronden in hun studietijd.
Hoe dan ook, als je iets écht graag wilt gaat dit leenstelsel je niet tegenhouden en hoef je je ook nergens druk om te maken.
Laat staan dat je het eigenlijk al op je 13/14e moet weten, want dan kies je je profiel/sector.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar moet je dan meteen op je 18e weten wat je de rest van je leven wilt gaan doen? Er zijn er genoeg die dat niet weten (waaronder ik).
Mag het hopen, dan heeft deze maatregel echt zin.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
ik denk in de pretstudies die inmiddels inzien dat ze niet aan het werk komen met hun 'diploma'.
Zie niet in waarom mensen op de zak van de belastingbetaler 4-5 jaar kunstacademie, homeopatie of sociale geografie moeten studeren om dan deeltijd in een winkel te werkenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:57 schreef Kola het volgende:
[..]
alsof je alleen met "pret"studies niet aan het werk komt.
Ik kom ook prima rond, maar ik sluit mijn ogen niet voor de grote groep die aan de rand van de afgrond staat, mensen met psychische problemen of lichamelijke handicappen die een asociaal beleid over zich uitgestort krijgen... Ik word daar pissig van. Maar goed, da's eigenlijk weer een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:12 schreef stopnaald het volgende:
En nog even over die negativiteit.....ja, een nederlander klaagt veel en hard. En nee, da's lang niet altijd terecht, want ja, "we" (althans een déél van ons) heeft het nog altijd hartstikke goed voor mekaar (zoals ik dus). Maar dat doet niets af aan het feit dat er OOK een ANDER nederland bestaat, waar mensen het NIET goed hebben. Waar ondanks hard werken (thuiszorg, schoonmaak, zzp) de eindjes nauwelijks aan elkaar geknoopt kunnen worden. Voor hen is het een heel zure gedachte dat het aloude gezegde: wie geboren wordt voor een dubbeltje, zal nooit een kwartje worden, opnieuw de vuistregel wordt. Want zeg nou zelf, welke ouder hoopt niet dat zijn/haar kind(eren) het beter krijgen dan zijzelf?
"Daar hebben ze recht op".quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie niet in waarom mensen op de zak van de belastingbetaler 4-5 jaar kunstacademie, homeopatie of sociale geografie moeten studeren om dan deeltijd in een winkel te werken
Niemand wordt dat recht ontnomen, huilbuilquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat dus de reden is voor klachten en teleurstelling onder studenten. De informatievoorziening is op z'n best onvolledig, maar regelmatig ronduit misleidend te noemen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:09 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Je verward 2 zaken, het recht om te studeren (wat niet ontnomen wordt) en waar de rekening komt te liggen.quote:
Wel degelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niemand wordt dat recht ontnomen, huilbuil
En als je er wat over zegt, dan wordt je als een jaloerse kip weggezet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zie dat ook in zoveel grote bedrijven terug. Managers die elkaar managen, die rapporteren aan weer een andere manager. Soms totaal de binding kwijt van wat de ander aan het doen is. Maar wel dik betaald.
Dacht dat jij het trollen moe was?quote:
Sorry, [sarcasm]-tags vergeten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je verward 2 zaken, het recht om te studeren (wat niet ontnomen wordt) en waar de rekening komt te liggen.
Al dat " de belastingbetaler" gezeur ook altijd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie niet in waarom mensen op de zak van de belastingbetaler 4-5 jaar kunstacademie, homeopatie of sociale geografie moeten studeren om dan deeltijd in een winkel te werken
Die sarcasme emoticon is idd een gemis.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sorry, [sarcasm]-tags vergeten.
Moah, vanuit hun perspectief natuurlijk juist erg slim. Ze zorgen er altijd goed voor dat er zoveel mogelijk in hun eigen zakken (of die van hun maatjes) terecht komt. De werkvloer die het échte werk doet, wordt uitgeperst als een citroen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch geen concurrentie dat is oneigenlijk gebruik maken van de beschikbare gelden door mensen die de macht in handen hebben. Ondanks hun hoge opleiding zijn gaan ze ontzettend dom met geld om.
Het recht wordt niet ontnomen, maar het wordt zo onmogelijk gemaakt gebruik te maken van het recht.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |