Daar wil ik Ubuntu ARM opgooien, maar nu vroeg ik mij een aantal dingen af:quote:Processor Samsung Exynos4412 Prime Cortex-A9 Quad Core 1.7Ghz with 1MB L2 cache
Memory 2048MB(2GB) LP-DDR2 880Mega data rate
3D Accelerator Mali-400 Quad Core 440MHz
Video supports 1080p via HDMI cable(H.264+AAC based MP4 container format)
Video Out micro HDMI connector
Audio Standard 3.5mm headphone jack, Digital Microphone input
HDMI Digital
LAN 10/100Mbps Ethernet with RJ-45 Jack ( Auto-MDIX support)
USB2.0 Host High speed standard A type connector x 2 ports
USB2.0 Device ADB/Mass storage(Micro USB)
Display HDMI monitor
Storage (Option) MicroSD Card Slot
eMMC module socket
Power (Option) 5V 2A Power
System Software u-boot 2010.12, Kernel 3.0.x, Android 4.x
Source code will be uploaded on download page after first shipment.
Case Aluminum full metal body with heat sink. (59 x 57 x 60 mm)
PCB Size 48 x 52 mm
Haha dat had ik ook al in gedachtenquote:Op maandag 25 februari 2013 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Hadden we er niet even 12.10 of alvast 13.04 van kunnen maken?
quote:Op maandag 25 februari 2013 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Hadden we er niet even 12.10 of alvast 13.04 van kunnen maken?
Ja hoor. Werkt prima.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:40 schreef Afwazig het volgende:
Zit eraan te denken om een dual boot met Ubuntu en W7 te maken. Probleem is echter dat ik niet zeker weet hoe compatible dit met mijn hardware gaat werken.
Ik heb een Core i7 3820 processor en 2 SSD's in RAID 0 staan. Kan Ubuntu hier een beetje mee overweg?
quote:
Geprobeerd, maar is niet de oplossing. Screenshot:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Hardware accelleratie uitzetten in firefox. Of bedoel je gewoon dat sommige fonts anders zijn? Dan even ubuntu-restricted-extras installeren.
My favo Ubuntu websitequote:Op woensdag 27 februari 2013 15:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Fiets dit topic even door:
http://askubuntu.com/ques(...)in-some-applications
Heb met de gnome tweak tool AA op 'grayscale', en hinting op 'slight' gezet. Nu is het beter, maar nog niet optimaal. Screenshot:quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Fiets dit topic even door:
http://askubuntu.com/ques(...)in-some-applications
Of gewoon in een browser? Hebben ze ook meteen Ios, Android, Windows Phone, en alle toekomstige OS-en die wellicht nog volgen.quote:Op zondag 10 maart 2013 23:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou de belastingdienst ooit nog gaan snappen dat het makkelijker is als ze gewoon een .deb (en een .rpm) aanbieden ter download?
Of nog beter, gewoon een plaatsje in de ubuntu-repo regelen
Slecht geconfigd, aannemende dat de home niet op een losse partitie stond.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Komt er hier een monteur binnenlopen met een machine onder zijn arm die niet wou booten (een custom fedora build). Dus ik mijn USB-stick erin, Ubuntu booten, blijkt de HDD vol te zijn. Even wat troep weggegooid en hij kan weer.
Of ik daar zo even een kopietje van kan maken op zijn USB-stick.[ afbeelding ]
Ja gevalletje symptoombestrijding, maargoed ik ben geen technische dienst ofzo, ik zat er gewoon toevallig bij. Ik denk dat zijn volgende poging een complete reinstall geweest zou zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:30 schreef erikkll het volgende:
[..]
Slecht geconfigd, aannemende dat de home niet op een losse partitie stond.
1 2 3 | df -h /dev/sda1 df -h /dev/sdb1 |tail -n1 df -h /media/blackbox |tail -n1 |
1 2 3 4 5 | nylz@ubuntumediapc:~$ ./volume_info Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sda1 107G 36G 66G 36% / /dev/sdb1 932G 1.4G 931G 1% /media/nylz/redbox //192.168.1.1/blackbox 932G 687G 246G 74% /media/blackbox |
Ja maar sudo vanuit php werkt niet zo lekkerquote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarschijnlijk wel ja, je kunt niet zomaar mounts van een andere user bekijken.
moet je ff sudo -u nylz ofzo ervoor doen.
gekloot met toetsenborden ken ik alleen van Windows...quote:Op zondag 17 maart 2013 14:45 schreef fotostarter het volgende:
Heb ook maar eens een keer Ubuntu geinstalleerd. Laatste die gebruikte was 10.X en vind dit wel een hele verademing
Alleen gekloot gehad met mijn laptoptoetsenbord. Maar goed, alles werkt nu
Haha inderdaad. Wat ik trouwens ook zo raar vind is dat als je de belastingdienst aangifte client downloadt, de packages van www.wildgarden.com vandaan komen :Squote:Op zondag 10 maart 2013 23:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou de belastingdienst ooit nog gaan snappen dat het makkelijker is als ze gewoon een .deb (en een .rpm) aanbieden ter download?
Of nog beter, gewoon een plaatsje in de ubuntu-repo regelen
Nou mijn functietoetsen werken nog steeds nietquote:Op zondag 17 maart 2013 20:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
gekloot met toetsenborden ken ik alleen van Windows...
Welke dan? Volgens mij heb ik daar nog nooit wat voor hoeven configureren.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nou mijn functietoetsen werken nog steeds niet. Maar dat kan ook door mijn Ubuntu-onkunde zijn.
Laptop, Vaio. Denk bijvoorbeeld aan de helderheids-toetsen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke dan? Volgens mij heb ik daar nog nooit wat voor hoeven configureren.
http://askubuntu.com/questions/71737/change-brightness-vaio-fzquote:Op maandag 18 maart 2013 10:32 schreef Houniet het volgende:
[..]
Laptop, Vaio. Denk bijvoorbeeld aan de helderheids-toetsen.
Heb het nu weer. Start hem op, toetsenbord werkt niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
gekloot met toetsenborden ken ik alleen van Windows...
Ik gebruik een Logitech bluetooth muis voor de Ubuntubak die aan m'n tv hangt, werkt perfect.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:34 schreef Superthomas het volgende:
Weet iemand een goede touch muis voor ubuntu? ik wil zeker weten dat ik een touch muis koop die goed werkt met mijn laptop. het liefst een met bluetooth, maar dat is geen vereiste.
budget tot 50 pleuro.
welke dan? en werken alle touch gestures ermee?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik gebruik een Logitech bluetooth muis voor de Ubuntubak die aan m'n tv hangt, werkt perfect.
Ehh deze:quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:44 schreef Superthomas het volgende:
[..]
welke dan? en werken alle touch gestures ermee?
grapjas, dat is helemaal geen touchmuis!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh deze:
[ afbeelding ]
Ik gebruik 'm alleen om vanaf de bank video te kijken, zowel gedownload als via youtube en dat doet ie perfect.
Oh.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:52 schreef Superthomas het volgende:
[..]
grapjas, dat is helemaal geen touchmuis!
ik zoek er zoeen als de apple magic mouse.
Vol met ikoontjesquote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:57 schreef fotostarter het volgende:
Hoe ziet jullie bureau blad eruit? Gebruik pas ubuntu en vind het er wat kaal uit zien
Okquote:
Ik krijg die update nietquote:Op zondag 31 maart 2013 09:44 schreef wdn het volgende:
13.04 geinstalleerd
En werkt nu al als een sneltrein
En de cube is terug
Update? 13.04 komt pas in aprilquote:
Tot nu toe draait 13.04 bij mij stabieler dan 12.10. Unity dash enzo werkt ook mallesnel, al heb ik ook onlangs mijn hardware geüpgraded, dus misschien geen objectief vergelijk. Ik denk dat 13.04 weer echt zo'n toprelease wordt, net als 10.10 en 8.04.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:30 schreef wdn het volgende:
Gaat lekker tot nu toe. Nog geen crash report gezien
Nautilus ziet er leuk uit. USC lijkt niet veranderd.
Dash komt snel op.
Battery lijkt iets beter te zijn (maar is nog iets te vroeg voor een oordeel).
Prima hardware. De ubuntu installer maakt automatisch een mooi dual-boot menu voor je, als je kiest om het naast je bestaande besturingssysteem te installeren. Één van die partities wordt dan verkleind om de Linux partities te kunnen maken, dus zorg voor een recente backup voor mocht onverhoopt de stroom uitvallen ofzo...quote:Op woensdag 3 april 2013 23:22 schreef bad-sector het volgende:
Noob alert ik weet het....ik wil ubuntu 12.10 installeren naast win7, maar zoonlief wil graag minecraft spelen. Kan dit ook? En draait ubuntu een beetje snel met de volgende specs :
Quad core 2.2
3 gb ram
ATI radeon 2600
500 gb HDD gepartioneerd in 2 X 250 gb?
Iemand tips?
Lijkt me duidelijk ik ben volledig nieuw met linux.
Je hebt een LTS versie, dus je hoeft nog niet te updatenquote:Op zaterdag 6 april 2013 05:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
heb ook ubuntu, zalig om mee te werken, alleen moet ik hem dringend updaten :s staat nog 12.04 op
Repareren met fsck kan niet omdat het read only is...quote:Error mounting /dev/sdc2 at /media/jesse/29b6c2f5-5469-49f2-abd5-daa9149021cc: Command-line `mount -t "ext4" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid" "/dev/sdc2" "/media/jesse/29b6c2f5-5469-49f2-abd5-daa9149021cc"' exited with non-zero exit status 32: mount: block device /dev/sdc2 is write-protected, mounting read-only
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc2,
missing codepage or helper program, or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
Niet zoveel spannends geloof ik, het draait bij mij alleen overal een stuk stabieler en sneller dan 12.10quote:Op maandag 15 april 2013 20:48 schreef remlof het volgende:
Raring Ringtail is nog niet officieel uit toch? Enig idee wanneer dat gaat gebeuren?
Dat is sowieso niet de goede manier van je ubuntu upgraden, daar hebben ze het volgende voor uitgevonden:quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:53 schreef remlof het volgende:
Thanks, dan weet ik wanneer ik apt-get dist-upgrade moet draaien
quote:sudo do-release-upgrade -d
Is wel makkelijk hoor,behalve dan dat libcssdvd fucked upquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Terugvindpost. Ik ga later nog vragen hebben over dingen installeren zodat ik DVD's kan kijken op mijn Ubuntu-geval.
Wat ik tot zover heb gelezen is dat ik drie bestanden moet installeren en dan iets met een command line moet doen. *Ril* Angst voor typen tegen mijn computer, heb ik sinds basic eigenlijk niet meer gedaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is wel makkelijk hoor,behalve dan dat libcssdvd fucked up
Angst voor de CLI??Het hoeft niet erg te zijn om t typen!en het is vele malen krachtiger dan je denkt!quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Wat ik tot zover heb gelezen is dat ik drie bestanden moet installeren en dan iets met een command line moet doen. *Ril* Angst voor typen tegen mijn computer, heb ik sinds basic eigenlijk niet meer gedaan.
Zit daar een verschil tussen dan? Of is het eerste gewoon een scriptje waar het tweede instaat?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:02 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet de goede manier van je ubuntu upgraden, daar hebben ze het volgende voor uitgevonden:
[..]
Hoe installeer ik die pakketjes? Op USB-stick zetten en dubbelklikken?quote:Install the libdvdnav4, libdvdread4, gstreamer0.10-plugins-bad and gstreamer0.10-plugins-ugly packages
do-release-upgrade past zelf je sources.list aan en houdt wat beter rekening met dependencies en wat er verwijderd kan worden. Net ff wat makkelijker dan zelf aanpassen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Zit daar een verschil tussen dan? Of is het eerste gewoon een scriptje waar het tweede instaat?
gewoon met apt-get lijkt me.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goed, begin bij het begin:
[..]
Hoe installeer ik die pakketjes? Op USB-stick zetten en dubbelklikken?
Gratzquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb ge-CLI-d! Mijn media-computer eet nu ook DVD-s! Ik ben koning van Ubuntu! Dank voor de tips.
Ah ok, ga ik dat doen in het vervolg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:54 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
do-release-upgrade past zelf je sources.list aan en houdt wat beter rekening met dependencies en wat er verwijderd kan worden. Net ff wat makkelijker dan zelf aanpassen.
Vaak moet je die printers via USB instellen met een programma van HP. Die programma´s zijn vaak voor Windows of Mac en niet voor linux.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Deze HP all-in-one kan ik gewoon gebruiken?
En niet HPLIP?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:04 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Vaak moet je die printers via USB instellen met een programma van HP. Die programma´s zijn vaak voor Windows of Mac en niet voor linux.
Als de printer eenmaal is ingesteld, kun je ´m gewoon gebruiken en eventueel benaderen op de webinterface van de printer.
ik ken het niet, maar kun je daarmee de WLAN en IP instelling in de printer pushen? Want dat is het punt.quote:
Je weet niet wat HPLIP is??quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik ken het niet, maar kun je daarmee de WLAN en IP instelling in de printer pushen? Want dat is het punt.
Ja, ik had het al bekeken, maar ik weet niet of er een management tool inzit om de wlan settings in een printer wijzigen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Je weet niet wat HPLIP is??
klik![]()
dat is mooiquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, ik had het al bekeken, maar ik weet niet of er een management tool inzit om de wlan settings in een printer wijzigen.
Ik heb overigens al een werkende wireless hp printer.
Clementinequote:Op woensdag 24 april 2013 13:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
Vraagje; weet iemand wat een een beetje goede muziek-afspeel dinges is. De paar dingen die ik geprobeerd heb (SMPlayer en VLC) spelen CD's verkeerd af. Ze beginnen dan bij nummer 1 (één) om vervolgens met nummer 10 (tien) verder te gaan enzovoorts tot de tientallen op zijn en dan nummer 2 (twee) en verder. Poepvervelend!
12.04 hierquote:Op woensdag 24 april 2013 16:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al op 13.04 zitten?
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat'ie de middelste muisbutton niet pakt.. Kan er nog niets over vinden...
Ze doen niet meer aan alternate images toch?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:52 schreef Houniet het volgende:
Ik wil trouwens naar 12.10. Alleen ik kan Ubuntu alleen installeren via de alternate editie. Is deze al in het Nederlands? Ik kan hem namelijk niet vinden.
Ik heb net geupgrade. Enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat ie m'n weerstation niet meer kan uitlezen via usbquote:Op woensdag 24 april 2013 16:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al op 13.04 zitten?
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat'ie de middelste muisbutton niet pakt.. Kan er nog niets over vinden...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/usb/legacy.py", line 182, in interruptRead return self.dev.read(endpoint, size, self.__claimed_interface, timeout) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/usb/core.py", line 661, in read self.__get_timeout(timeout) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/usb/backend/libusb1.py", line 559, in intr_read timeout) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/usb/backend/libusb1.py", line 648, in __read _check(retval) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/usb/backend/libusb1.py", line 403, in _check raise USBError(_str_error[ret], ret, _libusb_errno[ret]) USBError: [Errno 110] Operation timed out |
Niet dat ik weet, wel balen want dat is mijn enige mogelijkheid.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ze doen niet meer aan alternate images toch?
Hoezo is dat je enige mogelijkheid? Volgens mij was het verhaal dat de default installer dusdanig compatible gemaakt is dat de alternate installer overbodig is geworden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:29 schreef Houniet het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, wel balen want dat is mijn enige mogelijkheid.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:29 schreef Houniet het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, wel balen want dat is mijn enige mogelijkheid.
gewoon even sudo apt-get install synaptic doenquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:41 schreef lachelkedag het volgende:
Waar vind ik het pakketbeheer in 13.04? Misschien heeft het iets te maken met toegangsrechten oid.Via de zoekfunctie kom ik er iig niet.
Overigens, de zoekfunctie is in mijn beleving nooit echt goed geweest in ubuntu. Als ik in windows een zoekterm intype, springt er van alles naar voren. bijna te veel van het goede, allemaal submappen enzo. Maar dat heeft toch altijd nog mijn voorkeur boven de zoekfunctie van ubuntu, waar een file die bv in de map ´downloads´ staat niet gevonden kan worden met de zoekfunctie.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo is dat je enige mogelijkheid? Volgens mij was het verhaal dat de default installer dusdanig compatible gemaakt is dat de alternate installer overbodig is geworden.
Omdat ik met de normale installer steeds onbekende meldingen krijg en de installatie niet kan voortzetten. En met de alternate installatie gaat alles vlekkenloos.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:42 schreef wdn het volgende:
Dertien nul vier loopt als een tierelier
[..]
Hoe bedoel je?
Heb jij geupdate, of een verse install? ik krijg die update niet. Ook niet wanneer ik check via terminalquote:Op maandag 29 april 2013 18:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe zet ik do-release-upgrade waarschuwing uit?krijgt het telkens since 13.04 uit is.
Ik zit op Kubuntu 12.10 64 bitquote:Op dinsdag 30 april 2013 09:55 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb jij geupdate, of een verse install? ik krijg die update niet. Ook niet wanneer ik check via terminal
Ah okquote:Op dinsdag 30 april 2013 10:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik zit op Kubuntu 12.10 64 bit
Is dit iets: http://www.webupd8.org/20(...)-back-in-ubuntu.html ?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Die nieuwe nautilus is trouwens wel aids zegIemand een goed alternatief?
-edit-
Nemo geinstalleerd (van Mint geleend). [ afbeelding ]
ook niet sudo apt-get dist-upgradequote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:00 schreef fotostarter het volgende:
Meh... toch niet. Was 91 mb aan andere updates
Hoe kan ik 13.04 nu binnenhalen? Via de terminal updaten werkt ook niet
Nee.quote:
1 2 3 4 5 | Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar Opwaardering wordt doorgerekend... Klaar 0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd. |
Wel raar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Welke distro heb je en wat voor laptop/Computer?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:54 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nee.
[ code verwijderd ]
Ik ben ook een beetje klaar met ubuntu. Heb nu 14 x moeten herstarten voordat mijn toetsenbord werkte. Nouja, werkte.... ik kan typen, en de sleutelbos ontgrendelen. Touchpad werkt nog niet eens. Ga vanmiddag eens even een lege dvd scoren, en windows terug erop.
Heb inmiddels vanalles gedaan om het te verhelpen, maar na elke update/upgrade wat voor update dan ook, het zelfde gekloot. En daar heb ik geen zin in
Ubuntu 12.04 op een toshiba satelite L775quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:43 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Wel raar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Welke distro heb je en wat voor laptop/Computer?
1 2 3 4 | default via xxx.xxx.xxx.xxx dev eth0 proto static 10.42.0.0/24 dev wlan0 proto kernel scope link src 10.42.0.1 metric 9 xxx.xxx.xxx.xxx/24 dev eth0 proto kernel scope link src xxx.xxx.xxx.xxx metric 1 169.254.0.0/16 dev eth0 scope link metric 1000 |
1 | [ 433.895476] wlan0: No active IBSS STAs - trying to scan for other IBSS networks with same SSID (merge) |
1 2 3 4 5 | wlan0 IEEE 802.11abgn ESSID:"S5-Ubuntu" Mode:Ad-Hoc Frequency:2.412 GHz Cell: 26:90:CF:4C:17:3E Tx-Power=15 dBm Retry long limit:7 RTS thr:off Fragment thr:off Power Management:off |
https://help.ubuntu.com/community/InstallingANewHardDrivequote:Op maandag 6 mei 2013 21:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe moet ik ook alweer 2e HDD toevoegen?via fstab toch?
Dankquote:Op maandag 6 mei 2013 22:04 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
https://help.ubuntu.com/community/InstallingANewHardDrive
Graag gedaan! Als er al data op staat is uiteraard alleen het fstab- en mountgedeelte relevant.quote:
Het is een nieuwe 1 TiB SATAquote:Op maandag 6 mei 2013 22:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Graag gedaan! Als er al data op staat is uiteraard alleen het fstab- en mountgedeelte relevant.
MOAR STORAGE!quote:Op maandag 6 mei 2013 22:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Het is een nieuwe 1 TiB SATA
Right, het werkt dus wel maar ik krijg alleen een 'adhoc' hotspot. Mijn android telefoon herkent deze niet, een andere laptop wel. Bij 12.10 werd er blijkbaar een 'infrastructure' hotspot gemaakt, maar dat mag nu niet meer van de nieuwe network manager. Hopelijk wordt dat gefixed, of leert Android met adhoc netwerken omgaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:01 schreef Visitor.Q het volgende:
Sinds ik op 13.04 werk kan ik met mijn laptop geen wireless hotspot meer creëren (ga naar netwerk applet, klik 'use as hotspot'). Nu lijkt het alsof de hotspot inderdaad wordt gemaakt, maar mijn telefoon ziet hem niet. Ook is de hotspot niet configureerbaar (SSID is hetzelfde als de hostname, de beveiliging is WEP met een random password). Als ik klik op het netwerk icoon zie ik wel het hotspot netwerk ertussen staan met een icoon van adhoc network erbij.
'ip route' geeft (ip adressen weggehaald)
[ code verwijderd ]
Het lijkt er dus op alsof het hotspot netwerk via wlan0 wordt gecreeerd en dat de computer er meteen zelf mee verbindt. Ofzo. dmesg geeft heel vaak:
[ code verwijderd ]
iwconfig:
[ code verwijderd ]
Ik heb een Intel Centrino Advanced-N 6235 die maakt gebruik van de iwlwifi driver. Normaal gesproken kan ik met wat googlen wel een oplossing vinden, maar nu niet eigenlijk.
SPOILER: Unsupported hardware AMDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde gewoon de gesloten drivers hebben in installeerde het via
1 [sudo apt-get install fglrx
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Dit staat me wat minder aan
Ik zie geen watermark met unsupported hardware.SPOILER: Unsupported hardware AMDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde gewoon de gesloten drivers hebben in installeerde het via
[ code verwijderd ]
Maar als dat je probleem is: copieer de file genaamd "control" uit de tarfile van een werkende driver en vervang je /etc/ati/control.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Het installeren van het pakket fglrx-updates was de oplossingquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik zie geen watermark met unsupported hardware.
Maar als dat je probleem is: copieer de file genaamd "control" uit de tarfile van een werkende driver en vervang je /etc/ati/control.
Nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen: waarom pak je niet gewoon de commandline? Ik bedoel, ik ben echt een desktopfan, maar ik neem mijn Ubuntu machine eigenlijk altijd via putty over en dan echt niet de desktop. Even wennen, maar daarna zoveel makkelijker, want welke PC heeft nou geen putty?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is de beste manier om vanaf een Win7 machine de desktop van een Ubuntu 11.10 machine over te nemen? Gewoon via Teamviewer of NX? Ik heb zojuist even XRDP geprobeerd maar dan zie ik geen iconen.
Ja misschien heb je gewoon gelijk. Mijn nieuwe Windows pc ga ik voor dagelijkse dingen gebruiken en mijn Linux pc voor hobby dus dan wil ik juist gebruik maken van de command line.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen: waarom pak je niet gewoon de commandline? Ik bedoel, ik ben echt een desktopfan, maar ik neem mijn Ubuntu machine eigenlijk altijd via putty over en dan echt niet de desktop. Even wennen, maar daarna zoveel makkelijker, want welke PC heeft nou geen putty?
Ik ben bang dat ik echt gelijk hebquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja misschien heb je gewoon gelijk. Mijn nieuwe Windows pc ga ik voor dagelijkse dingen gebruiken en mijn Linux pc voor hobby dus dan wil ik juist gebruik maken van de command line.
Na anderhalf jaar Ubuntu gebruikt te hebben heb ik in Windows vaak de neiging om met de muis naar de linkerkant van het scherm te gaan in de verwachting dat dan de programma iconen te voorschijn komen.Om eerlijk te zijn is dat Unity nog niet zo verkeerd. Het is dat ik weer eens wat games wil spelen anders ging ik direct weer terug naar Ubuntu.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:12 schreef Exentric90 het volgende:
Mehehehe dat herken ik wel ja, de handelingen die je normaal doet op een Linux systeem ook stug uitvoeren op een Windows bak
Linkerkant om programma af te sluiten, Ctrl T voor terminal. In de terminal stug "ls" inplaats van "dir" in voeren en dan verbaasd kijken als het niet werkt etc.
Nooit gedacht dat ik zo erg zou wennen aan Linux
Wat heb je gedaan? Ik zie developer, dus je hebt iets van IQ.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:49 schreef Faux. het volgende:
Ik ga wel terug naar Windows. Draai Ubuntu nu al bijna twee jaar, maar maakt niet helemaal mijn verwachtingen waar. Terminal vind ik heerlijk, maar het grote geheel voelt gewoon als niet af. Mijn updatebeheer is al een halfjaar stuk, mijn LibreOffice is er spontaan mee opgehouden, ik start elke keer op met een regen van systeemfouten (die ik niet eens meer mag rapporteren), Firefox crasht net iets te vaak, etc. Bovendien heb ik nog geen goede foto-/videobewerkingssoftware gevonden, waardoor ik altijd afhankelijk ben van Windows, waar ook nog eens Office als een zonnetje op draait.
Om het te veroorzaken? Niets. Echt niets, ik doe niets raars met deze computer en doe niet meer dan de gemiddelde huis, tuin en keuken-gebruiker. Om het op te lossen: alles wat ik op internet kon vinden. Niets hielp.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan? Ik zie developer, dus je hebt iets van IQ.
ik heb vergelijkbare problemen met m'n windows 8 upgrade op het werk, dus...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:49 schreef Faux. het volgende:
Ik ga wel terug naar Windows. Draai Ubuntu nu al bijna twee jaar, maar maakt niet helemaal mijn verwachtingen waar. Terminal vind ik heerlijk, maar het grote geheel voelt gewoon als niet af. Mijn updatebeheer is al een halfjaar stuk, mijn LibreOffice is er spontaan mee opgehouden, ik start elke keer op met een regen van systeemfouten (die ik niet eens meer mag rapporteren), Firefox crasht net iets te vaak, etc. Bovendien heb ik nog geen goede foto-/videobewerkingssoftware gevonden, waardoor ik altijd afhankelijk ben van Windows, waar ook nog eens Office als een zonnetje op draait.
Doe dan maar een complete format en gooi je PC uit het raam.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:00 schreef Faux. het volgende:
[..]
Om het te veroorzaken? Niets. Echt niets, ik doe niets raars met deze computer en doe niet meer dan de gemiddelde huis, tuin en keuken-gebruiker. Om het op te lossen: alles wat ik op internet kon vinden. Niets hielp.
Dit. Zulke klachten heb ik nog nooit gehad met een ander OS dan Windows.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik heb vergelijkbare problemen met m'n windows 8 upgrade op het werk, dus...
Waarom doe je geen verse installatie? Zoals jij het omschrijft, zou echt niet hoeven, lijkt me.
Ik geloof er niks van. Je hebt apt/dpkg stuk gekregen als je update-beheer het niet doet. STUK! Dat is mij alleen in development releases gelukt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:00 schreef Faux. het volgende:
[..]
Om het te veroorzaken? Niets. Echt niets, ik doe niets raars met deze computer en doe niet meer dan de gemiddelde huis, tuin en keuken-gebruiker. Om het op te lossen: alles wat ik op internet kon vinden. Niets hielp.
Het enige dat ik nog weet is dat ik bezig was met een boekverslag in LibreOffice Writer. Toen stopte het opeens, en was opeens alles stuk. Echt waarquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Je hebt apt/dpkg stuk gekregen als je update-beheer het niet doet. STUK! Dat is mij alleen in development releases gelukt.
Welke foutmelding geeft die dan als je probeert up te daten?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:35 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het enige dat ik nog weet is dat ik bezig was met een boekverslag in LibreOffice Writer. Toen stopte het opeens, en was opeens alles stuk. Echt waar
Moet ik opzoeken, lig nu in bedquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Welke foutmelding geeft die dan als je probeert up te daten?
Zal me niks verbazen als er iets van db.lock als foutmelding gaat staan ;-).quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:46 schreef Faux. het volgende:
[..]
Moet ik opzoeken, lig nu in bedApt deed t in ieder geval ook niet meer, net als het softwarecentrum
Dat heb ik gedaan, tijdje terug toen het probleem ontstond. Ik zal even kijken of ik het terug kan vindenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als er iets van db.lock als foutmelding gaat staan ;-).
Maar als je hier de foutmelding post weet ik redelijk zeker dat mesnen het wel opgelost krijgen.
Gevonden: DIG / [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 43quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als er iets van db.lock als foutmelding gaat staan ;-).
Maar als je hier de foutmelding post weet ik redelijk zeker dat mesnen het wel opgelost krijgen.
Is je hele app-get kapot dan? Of alleen bij updaten van Libre office?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Gevonden: DIG / [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 43
Hele apt-get + store is stukquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is je hele app-get kapot dan? Of alleen bij updaten van Libre office?
En die fouten heb je nog steeds?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Gevonden: DIG / [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 43
Zal ik morgen kijken, computer is nu uit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En die fouten heb je nog steeds?
Wat zegt: apt-cache policy libreoffice
Nee, dpkg wilt libreoffice configureren, dat gaat niet vanwege dependency issues en dus kan ie niks installenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is je hele app-get kapot dan? Of alleen bij updaten van Libre office?
Ja vreselijk irritant is die bug!quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:04 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Goedenavond dames,
Ik heb een probleempje met Ubuntu 13.04. Ik heb nooit eerder Ubuntu gebruit dus weet niet of het aan deze versie ligt..
Maar goed ik krijg dus totaal geen geluid uit mijn speakers, totdat ik 'sudo alsa force-reload' gebruik. Weet iemand wat hier de reden voor kan zijn of hoe ik dit kan oplossen, zodat ik dit niet elke keer handmatig hoef te doen?
Thx!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:14 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ja vreselijk irritant is die bug!ik heb het ook een poos gehad ik heb eerst alsa en pulse audio ge purged daarna opnieuw geinstaleerd
dat gaat als volgt:
"sudo su"
"apt-get remove --purge alsa-base pulseaudio"
even restarten "reboot" en dan
"sudo su"
"apt-get install alsa-base pulseaudio"
daarna even
"apt-get update" en "apt-get upgrade" voor de nodige updates te installeren en even een reload "alsa force-reload" uitvoeren en restarten "reboot"
allemaal onder sudo su natuurliijk.
mocht hij blijven hangen op de laatste regel gewoon negeren en op ctrl+c drukken
Dus gewoon dit doen, scheelt je rebooten:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:14 schreef Exentric90 het volgende:
Ja vreselijk irritant is die bug!ik heb het ook een poos gehad ik heb eerst alsa en pulse audio ge purged daarna opnieuw geinstaleerd
dat gaat als volgt:
"sudo su"
"apt-get remove --purge alsa-base pulseaudio"
even restarten "reboot" en dan
"sudo su"
"apt-get install alsa-base pulseaudio"
daarna even
"apt-get update" en "apt-get upgrade" voor de nodige updates te installeren en even een reload "alsa force-reload" uitvoeren en restarten "reboot"
allemaal onder sudo su natuurliijk.
mocht hij blijven hangen op de laatste regel gewoon negeren en op ctrl+c drukken
Nah reboot heb ik toen wel gedaan om dat toen ik dat niet deed de bug gewoon keihard terug kwamquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dus gewoon dit doen, scheelt je rebooten:
sudo apt-get remove --purge alsa-base pulseaudio
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Eventueel: sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install alsa-base pulseaudio
En daarna pas rebooten, die reboot na de purge is onnodig.
@Faux jij moet eigenlijk precies hetzelfde doen met libreoffice, en dan helemaal niet rebooten. Eventueel ipv apt-get remove --purge het volgende doen: dpkg -r --purge $(dkg -l libreoff | grep libreoff | awk '{print $2}')
dist-upgrade gaat echt niks doen hoor; hij zit al op 13.04.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Nah reboot heb ik toen wel gedaan om dat toen ik dat niet deed de bug gewoon keihard terug kwam
Dist upgrade is Idd wel een goeie was ik vergeten er bij te zetten![]()
Zo dra die van 12.10 afkomt en via de gui geüpdate heeft zeker welquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef erikkll het volgende:
[..]
dist-upgrade gaat echt niks doen hoor; hij zit al op 13.04.
Welnee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:44 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Zo dra die van 12.10 afkomt en via de gui geüpdate heeft zeker weler blijven dan nog een hoop dingen ongeupdate waar onder als ik mij niet vergis de kernel
Een knopje dat een dist-upgrade commando uitvoert doet weinig anders dan wanneer je zelf dist-upgrade intypt hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:44 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Zo dra die van 12.10 afkomt en via de gui geüpdate heeft zeker weler blijven dan nog een hoop dingen ongeupdate waar onder als ik mij niet vergis de kernel
Queue? Dist-upgrade voert upgrades uit die een upgrade niet uitvoert, als bepaalde packages verwijderd moeten worden om een dependency te fixen. Hij upgrade dan niet je release. Daarvoor moet je nog andere zaken fixen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef erikkll het volgende:
[..]
dist-upgrade gaat echt niks doen hoor; hij zit al op 13.04.
Ik lees het; voor zover ik kan zien is het enige wat dist-upgrade doet pakketten verwijderd waarop niets meer dependent is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Queue? Dist-upgrade voert upgrades uit die een upgrade niet uitvoert, als bepaalde packages verwijderd moeten worden om een dependency te fixen. Hij upgrade dan niet je release. Daarvoor moet je nog andere zaken fixen.
Ik ken het verschil tussen aptitude en apt-get niet helemaal, er zijn kleine verschillen. Maar apt-get update (of aptitude safe-upgrade), zal geen package toevoegen indien hij moet upgraden, denk kernel packages. apt-get dist-upgrade (aptitude full-upgrade) doet dat wel. Hij past dus de status van een package aan, daar waar upgrade dat niet doet. Het kan dus ook inderdaad verwijderen zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik lees het; voor zover ik kan zien is het enige wat dist-upgrade doet pakketten verwijderd waarop niets meer dependent is.
<maco> apt-get dist-upgrade differs from apt-get upgrade in that it will remove obsolete packages and add new dependencies, while apt-get upgrade will not. this is necessary when upgrading from one distro release to another, but it is not the *only* time it is necessary. thus, in aptitude, dist-upgrade has been renamed to full-upgrade
<maco> apt-get dist-upgrade will only change you from one release to another if you've modified /etc/apt/sources.list to point to a newer release, but this method of upgrading is not recommended
Overigens kan je met apt-get upgrade ook een dist-upgrade uitvoeren als je je sources.list aanpast. Maar je zal darna ten alle tijden een dist-upgrade moeten uitvoeren, om ervoor te zorgen dat alles wordt geupgrade, omdat een upgrade dus niks toevoegt/verwijderd.quote:dist-upgrade
dist-upgrade in addition to performing the function of upgrade, also intelligently handles changing dependencies with new versions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution system, and it will attempt to upgrade the most important packages at the expense of less important ones if necessary. So, dist-upgrade command may remove some packages. The /etc/apt/sources.list file contains a list of locations from which to retrieve desired package files. See also apt_preferences(5) for a mechanism for overriding the general settings for individual packages.
Dit dusquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Queue? Dist-upgrade voert upgrades uit die een upgrade niet uitvoert, als bepaalde packages verwijderd moeten worden om een dependency te fixen. Hij upgrade dan niet je release. Daarvoor moet je nog andere zaken fixen.
Probleem waar ik nog steeds, ook bij 12.04, last van heb is na suspend, dichtklappen, achtergrond of zwart of wit is. Zwaar irritant, maar het is even sessie herstarten en je hebt je achtergrond weer. De rest is erg lekker.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef erikkll het volgende:
Ik heb er genoeg van. Ik ga terug naar 12.04. Ik heb nu 2 dagen 13.04 en ben helemaal niet blij. Laptop start niet op naar een normaal scherm maar blijft zwart, is alleen te fixen door scherm dicht te klappen en weer te openen; na standby werkt het weer. En gnome doet alleen solid colors als achtergrondkleuren, afbeeldingen werken niet.
Sjongejonge.
Ja en 12.04 werkt dan wel omdat je een compleet nieuwe install hebt. Doe niet zo eigenwijs en gooi alles er af en zet dan 13.04 er opnieuw op.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef erikkll het volgende:
Ik heb er genoeg van. Ik ga terug naar 12.04. Ik heb nu 2 dagen 13.04 en ben helemaal niet blij. Laptop start niet op naar een normaal scherm maar blijft zwart, is alleen te fixen door scherm dicht te klappen en weer te openen; na standby werkt het weer. En gnome doet alleen solid colors als achtergrondkleuren, afbeeldingen werken niet.
Sjongejonge.
Ik heb een schone install gedaan van 13.04! Waar haal je het vandaan dat ik eigenwijs ben?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:19 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ja en 12.04 werkt dan wel omdat je een compleet nieuwe install hebt. Doe niet zo eigenwijs en gooi alles er af en zet dan 13.04 er opnieuw op.
Voor dat alles kapot was ja. Zoals vele al zeiden snappen we niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Maar de oplossing voor jou is nu gewoon een nieuwe install en niet teveel meer klooien. En doe je dat wel zitten daar deze consequenties aanquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:31 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb een schone install gedaan van 13.04! Waar haal je het vandaan dat ik eigenwijs ben?
Gast, ik weet niet met wie je me door de war haalt maar het werkte gelijk niet en ik heb geen wijzigingen gemaakt die ik niet meer ongedaan zou kunnen maken. Ik ben verdorie linux sysadmin voor m'n werk jaquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:35 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Voor dat alles kapot was ja. Zoals vele al zeiden snappen we niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Maar de oplossing voor jou is nu gewoon een nieuwe install en niet teveel meer klooien. En doe je dat wel zitten daar deze consequenties aan
Ditquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:47 schreef wdn het volgende:
Niks mis met mijn 13.04 installatie
Geen crashes sinds installatie op 6 april.
Windowssoftware levert gewoon alle DLL's mee en knalt ze zo ergens neer in een foldertje hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 13:53 schreef wdn het volgende:
ia32-libs is niet "broken". Ubuntu is overgestapt van ia32-libs naar multiarch.
ia32-libs is dan ook niet meer nodig
En probeer dat eens met Windows software zo op te lossen
Ik heb anders genoeg windows 98 en XP software die niet meer te installeren is onder Windows 7 waar een melding komt "deze versie kan niet gebruikt worden" en dit -alleen- maar een gebruikersblokkade isquote:Op zondag 19 mei 2013 14:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
Windowssoftware levert gewoon alle DLL's mee en knalt ze zo ergens neer in een foldertje hoor
Daar is de compatibility mode voor in windows. En als je op ubuntu 13.04 een obscuur pakketje ergens uit 2001 probeert te installeren kon je ook nog wel eens van een koude kermis thuiskomenquote:Op zondag 19 mei 2013 14:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb anders genoeg windows 98 en XP software die niet meer te installeren is onder Windows 7 waar een melding komt "deze versie kan niet gebruikt worden" en dit -alleen- maar een gebruikersblokkade is
(wat hier ook het probleem was: software gekocht voor een ouder Ubuntu gebruiken op een nieuwere Ubuntu).
Ja tuurlijk maar als je een beetje kunt coden of iemand vind die dit voor je wil doen kan elk oud pakket ge-update worden naar 13.04quote:Op zondag 19 mei 2013 14:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Daar is de compatibility mode voor in windows. En als je op ubuntu 13.04 een obscuur pakketje ergens uit 2001 probeert te installeren kon je ook nog wel eens van een koude kermis thuiskomen
Moet je wel de code hebben. Betaalde pakketten zijn lang niet altijd open source...quote:Op zondag 19 mei 2013 14:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar als je een beetje kunt coden of iemand vind die dit voor je wil doen kan elk oud pakket ge-update worden naar 13.04
Alle betaalde pakketen die wij gebruiken (zakelijk dan; niet als dekstop gebruikerquote:Op zondag 19 mei 2013 14:19 schreef erikkll het volgende:
[..]
Moet je wel de code hebben. Betaalde pakketten zijn lang niet altijd open source...
Hoewel ik graag werk met opensource heb ik dit pakket juist gekocht omdat ik de markt voor linux-software wilde stimuleren. In mijn ogen zijn het niet alleen games die dat verdienen.quote:Als ik als huis tuin keuken gebruiker geld gaat neerleggen voor software vind ik dat ik fout bezig ben(dan heb ik het even niet over games
)
Maar dat is mijn mening![]()
Live cd er in en boot repair doenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:24 schreef Brum_brum het volgende:
Ik had dus ubuntu geduwoboot samen met windows, maar een klein foutje gemaakt met de partities. No problem dacht ik herinstalleer Ubuntu en dan komt alles goed... Probleem is nu als ik boot dat dat ik dat een error bericht van grub krijg dat er niet zo'n partitie is... In mijn bios boot opties staan gek genoeg 2 ubuntu's en ze werken allebei niet. Wat moet ik doen!?
Oh maar zakelijk kopen wij software. Jjasperserver bijvoorbeeld hebben wij een licentie voor afgekocht. Maar ook kleinere tools als active widgets gebruiken wij en hebben we een bijdrage aan geleverd (ook als dit niet verplicht is).quote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef Visitor.Q het volgende:
De verandering die ik had gedaan werkte prima, ondanks dat het closed-source is. Een .deb is ook maar gewoon een archief, dus in dit geval kon ik volstaan met uitpakken, textfile veranderen, inpakken. Dat zal inderdaad niet in alle gevallen opgaan.
[..]
Hoewel ik graag werk met opensource heb ik dit pakket juist gekocht omdat ik de markt voor linux-software wilde stimuleren. In mijn ogen zijn het niet alleen games die dat verdienen.
Ik zou overigens /var/log ook op je disk mounten (begin vd hdd), daar wordt regelmatig naar geschreven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:50 schreef Lod het volgende:
Dank je. Ik ga zo meteen los.
Wel spannend, het is voor de eerste keer dat ik volledig een linux ga installeren zonder ik weet hoe ik terug moet naar Windows.
Dat is te ingewikkeld voor een beginnelingquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zou overigens /var/log ook op je disk mounten (begin vd hdd), daar wordt regelmatig naar geschreven.
Je SSD zou ik gebruiken voor: /, /usr, /opt.
Hoezo? Manuele partitioning en je bent klaar..quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:19 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat is te ingewikkeld voor een beginneling
Ik weet niet hoe dat bij ubuntu gaat maar de manuele opties die ik heb gezien zijn mij te ingewikkeldquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo? Manuele partitioning en je bent klaar..
Dat is echt heel simpel. Het lijkt enger dan dat het is. Ik weet ook niet meer hoe het eruit ziet, maar het zag er wel kek uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:20 schreef Jesse_ het volgende:
Ik weet niet hoe dat bij ubuntu gaat maar de manuele opties die ik heb gezien zijn mij te ingewikkeld
Het zalquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is echt heel simpel. Het lijkt enger dan dat het is. Ik weet ook niet meer hoe het eruit ziet, maar het zag er wel kek uit.
OOk met een vuile hoorquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:24 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het zal
Al is het na een compleet schone installatie ook makkelijk te wijzigen
hoeveel ruimte heeft die /var/log nodig?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zou overigens /var/log ook op je disk mounten (begin vd hdd), daar wordt regelmatig naar geschreven.
Je SSD zou ik gebruiken voor: /, /usr, /opt.
Ubuntu komt by default met loads of crap running op de background. Vooral met Unity erbij tikt dat aan. Zoek even op hoe je het allemaal wat lichter maakt. gnome-classic is makkelijk te installerenquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:07 schreef Lod het volgende:
Bedankt voor jullie input.
Heb nu root / op de ssd staan. De /home en /var/log staan op de hdd. Heb ook de tips van KomtTijd doorgevoerd, hoewel niet altijd duidelijk waarom.
Vanavond nog de laatste zaken installeren als virtualbox. En dan is mijn werkplek weer klaar.
En kijken hoe ik mijn accuduur kan verlengen. Volgens de schattingen van Ubuntu heb ik ca. 2 uur, terwijl het in windows toch minstens het driedubbele was...
Dus je houd niet van snelheid?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:07 schreef Lod het volgende:
Bedankt voor jullie input.
Heb nu root / op de ssd staan. De /home en /var/log staan op de hdd. Heb ook de tips van KomtTijd doorgevoerd, hoewel niet altijd duidelijk waarom.
Vanavond nog de laatste zaken installeren als virtualbox. En dan is mijn werkplek weer klaar.
En kijken hoe ik mijn accuduur kan verlengen. Volgens de schattingen van Ubuntu heb ik ca. 2 uur, terwijl het in windows toch minstens het driedubbele was...
Home staan als het goed is geen programma's, alleen maar files. Waarom zou dat je snelheid beperken?quote:
In /home staan alle persoonlijke configuratiebestanden. Er wordt gigantisch veel gelezen vanaf /home.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Home staan als het goed is geen programma's, alleen maar files. Waarom zou dat je snelheid beperken?
Owjah, dat was ik ff vergetenquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In /home staan alle persoonlijke configuratiebestanden. Er wordt gigantisch veel gelezen vanaf /home.
Ook voor de batterijduur lijkt het me gunstig /home op de SSD te zetten, scheelt je een heleboel spinups!
En voor het mooie zou je dit:http://en.wikipedia.org/wiki/F2FS moeten gebruiken. Al wordt dat onder Ubuntu nog niet echt ondersteund.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat dat betreft is ook /var/log een goeie om toch maar op de SSD te zetten.
Het is echt niet zo dat je SSD binnen een week ontploft als je een paar writes teveel doet hoor. En ook voor writes is je SSD gewoon een stuk sneller.
Ik kom van een 4,5 jaar oude laptop. Zoals Einstein al zei: snelheid is relatief.quote:
1 | sudo apt-get upgrade |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar U kunt 'apt-get -f install' uitvoeren om dit op te lossen. De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten: libgstreamer-plugins-base0.10-0:i386 : Vereisten: libgstreamer0.10-0:i386 (>= 0.10.36) maar het is niet geïnstalleerd wine1.4-i386:i386 : Vereisten: libgstreamer0.10-0:i386 (>= 0.10.26) maar het is niet geïnstalleerd E: Er zijn vereisten waaraan niet voldaan is. Probeer -f te gebruiken. |
1 | sudo apt-get -f install |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar Vereisten worden gecorrigeerd... Klaar De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden: libgstreamer0.10-0:i386 Voorgestelde pakketten: gstreamer0.10-tools:i386 gstreamer0.10-plugins-base:i386 De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden: libgstreamer0.10-0:i386 0 pakketten opgewaardeerd, 1 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd. 181 pakketten niet volledig geïnstalleerd of verwijderd. Er moeten 0 B/795 kB aan archieven opgehaald worden. Door deze operatie zal er 2744 kB extra schijfruimte gebruikt worden. |
1 2 3 4 | WAARSCHUWING: De volgende pakketten kunnen niet geauthentificeerd worden: libgstreamer0.10-0 Wilt u deze pakketten installeren zonder verificatie |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | (Database inlezen ... 193246 files and directories currently installed.) Uitpakken van libgstreamer0.10-0:i386 (uit .../libgstreamer0.10-0_0.10.36-1ubuntu2_i386.deb) ... dpkg-deb (subproces): decompressing archive member: interne gzip-leesfout: '<fd:4>: incorrect data check' dpkg-deb: error: subproces <decompress> gaf een foutwaarde 2 terug dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libgstreamer0.10-0_0.10.36-1ubuntu2_i386.deb (--unpack): subproces dpkg-deb --fsys-tarfile gaf een foutwaarde 2 terug Er is geen apport-verslag weggeschreven omdat het maximum aantal verslagen (MaxReports) al is bereikt Fouten gevonden tijdens behandelen van: /var/cache/apt/archives/libgstreamer0.10-0_0.10.36-1ubuntu2_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
Nog geen verdere updates? De demo's leken heel leuk. Ik heb enorme spijt dat ik mijn Nexus het geüpdatet naar de laatste Androidversie. Ik mis de oude Talk, waarbij je kon zien wie op dat moment online wasquote:Op zondag 22 september 2013 17:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Momenteel Ubuntu Touch aan het installeren op mijn Nexus 7!
Waarom? Omdat het kanen omdat ik nieuwsgierig ben
. Maar vrees nu al dat het eco-systeem van Android beter zal zijn.
dit gaat dus niet door?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:25 schreef wdn het volgende:
http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge
iddquote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dit gaat dus niet door?
Helaas niet nee. Meest succesvolle crowdfunding ooit, maar toch niet succesvol genoeg om het streefbedrag te halen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dit gaat dus niet door?
Nee,en ik heb eerder het idee dat ze extra hoog zijn gaan zitten om te kijken waar men op uit komt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dit gaat dus niet door?
Mark heeft aangegeven dat ze het op de traditionele manier gaan doen: Gewoon een van de bekende telefoonfabrikanten vragen een Ubuntu Edge-toestel uit te bregen. Die 10 miljoen in een paar dagen tijd, geeft ze inderdaad een mooie onderhandelingspositiequote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:09 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee,en ik heb eerder het idee dat ze extra hoog zijn gaan zitten om te kijken waar men op uit komt.
Die telefoon komt er wel degelijk alleen niet op deze manier.
Ja, dat was mijn gedachte.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mark heeft aangegeven dat ze het op de traditionele manier gaan doen: Gewoon een van de bekende telefoonfabrikanten vragen een Ubuntu Edge-toestel uit te bregen. Die 10 miljoen in een paar dagen tijd, geeft ze inderdaad een mooie onderhandelingspositie
In tegenstelling tot de desktop ben ik wél heel enthousiast over de handheld Ubuntu. Als ze er in slagen om Play te integreren (en geen dual boot zoals nu) moet het succesvol kunnen worden. Ik vertrouw Cannonical toch meer dan zo'n custom rom. Feitelijk is een Android-app (n)iets meer dan een Java-appletquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mark heeft aangegeven dat ze het op de traditionele manier gaan doen: Gewoon een van de bekende telefoonfabrikanten vragen een Ubuntu Edge-toestel uit te bregen. Die 10 miljoen in een paar dagen tijd, geeft ze inderdaad een mooie onderhandelingspositie
Laatst stond op Tweakers dat ze het zelfs niet bij de volgende LTS gaan halen. Dit terwijl Wayland al lang een stabiele release heeft.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Iemand trouwens al wat gehoord over Ubuntu 13.10 (Saucy Salamander)? De RC is vandaag uitgekomen en de final komt over een week.
Volgens mij gaat het een beetje een saaie release worden. Het plan was natuurlijk MIR te releasen, maar dat is allemaal nog niet klaar. Volgens mij stond er verder weinig spannends op stapel.
Ik denk niet dat er een boekhandel bestaat in de wereld die groot genoeg is om een compleet besturingssysteem in boekvorm te beschrijven. Wat wil je leren?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:42 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik wil ook met Linux leren werken, is er ergens een tutorial te vinden waar ik alles step by step krijg uitgelegd of moet ik hier voor naar de boekenhandel?
Alles, net zoals ik het ook ooit geleerd heb met Windows. Ik begrijp dat veel opdrachten ingevoerd worden in de terminal?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een boekhandel bestaat in de wereld die groot genoeg is om een compleet besturingssysteem in boekvorm te beschrijven. Wat wil je leren?
Nee dat bedoel ik niet, maar veel software programma's zijn anders dan die van Windows en je hebt daarnaast ook veel meer mogelijkheden in Linux qua aanpassingen en zo. Hoe leer ik bijvoorbeeld werken met de terminal?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Heb je windows geleerd uit een boekje dan?
Gewoon installeren en gebruiken. Gaat allemaal vanzelf.
Nee, niet perse. Alles kan via een GUI.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:51 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat veel opdrachten ingevoerd worden in de terminal?
je kan het beste gewoon even concreet googlen wat je wil weten, "linux terminal tutorial" bijvoorbeeld. dan krijg je vanzelf de beste tutorials, boeken zijn ook niet altijd alles/nodig om iets te leren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:55 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, maar veel software programma's zijn anders dan die van Windows en je hebt daarnaast ook veel meer mogelijkheden in Linux qua aanpassingen en zo. Hoe leer ik bijvoorbeeld werken met de terminal?
Ik denk dat je je daar in het begin nog geen zorgen over hoeft te maken. Gewoon installeren, mee werken en gaan. Dan later kun je gaan kijken hoe je jouw werkzaamheden door middel van de terminal kunt vereenvoudigen. Je hebt in windows ook járen zonder terminal gekund, dus het is heus niet zo dat je persé die terminal moet gaan lerenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:51 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Alles, net zoals ik het ook ooit geleerd heb met Windows. Ik begrijp dat veel opdrachten ingevoerd worden in de terminal?
Ik heb een deel van Windows trouwens inderdaad nog uit een boek geleerd, dan praat ik overigens wel over Windows 3.11 hequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, niet perse. Alles kan via een GUI.
Maar het is wel de meest makkelijke manier van uitvoeren als je antwoord voor meer dan 1 desktop manager nodig kan zijn![]()
Maarre ... http://files.ubuntu-manua(...)20Ubuntu%2013.04.pdf
Zelfde manier: Gewoon gebruiken. Dan leer je het vanzelf.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:55 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, maar veel software programma's zijn anders dan die van Windows en je hebt daarnaast ook veel meer mogelijkheden in Linux qua aanpassingen en zo. Hoe leer ik bijvoorbeeld werken met de terminal?
Ok...ok...agreedquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:57 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar in het begin nog geen zorgen over hoeft te maken. Gewoon installeren, mee werken en gaan. Dan later kun je gaan kijken hoe je jouw werkzaamheden door middel van de terminal kunt vereenvoudigen. Je hebt in windows ook járen zonder terminal gekund, dus het is heus niet zo dat je persé die terminal moet gaan leren
Dos kon véél minder dan linux he. In linux kan ALLES met de commandline. En alles bedoel ik letterlijk. Je kunt in de terminal zo ongelofelijk veel; als je er ooit goed in wordt kun je supersnel werken ivm de grafische schilquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:00 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik heb een deel van Windows trouwens inderdaad nog uit een boek geleerd, dan praat ik overigens wel over Windows 3.11 he. En Old Skool DOS met al zijn commando's
Klopt, wilde er maar mee aangeven dat ik dat tijdperk nog actief heb meegemaakt en me nog wel redelijk wat herinner van hoe het in zijn werk ging, ook met aanpassingen die je wilde maken erin. Hoewel de Linux-terminal totaal anders is als DOS weet ik niet of er nog dingen zijn uit dat tijdperk die van pas kunnen komen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:04 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dos kon véél minder dan linux he. In linux kan ALLES met de commandline. En alles bedoel ik letterlijk. Je kunt in de terminal zo ongelofelijk veel; als je er ooit goed in wordt kun je supersnel werken ivm de grafische schil.
12.04 is meer voor zakelijk gebruik; voor jouzelf kun je het beste 13.04 installerenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:15 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Klopt, wilde er maar mee aangeven dat ik dat tijdperk nog actief heb meegemaakt en me nog wel redelijk wat herinner van hoe het in zijn werk ging, ook met aanpassingen die je wilde maken erin. Hoewel de Linux-terminal totaal anders is als DOS weet ik niet of er nog dingen zijn uit dat tijdperk die van pas kunnen komen?
Ik zie op de site trouwens 2 opties:
12.04 LTS
13.04
Ik lees dat 12.04 externe support heeft, weet niet of dat voor mij als beginner nu wel of geen meerwaarde heeft?
Of gewoon de laatste versie downloaden?
lolquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:18 schreef erikkll het volgende:
12.04 heeft langere support. In een zakelijke omgeving is dat fijn want dan hoef je niet zo vaak de software te updaten naar de meest recente versie omdat dan de support verloopt
quote:sh-3.1$ cat /etc/lsb-release
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=6.06
DISTRIB_CODENAME=dapper
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 6.06.2 LTS"
sh-3.1$ uptime
16:24:09 up 1723 days, 4:37, 5 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00
Ik zie dat de 64 Bits versie vooral voor Windows 8 ready apparatuur en UEFI compatible hardware wordt geadviseerd? Nu installeer ik Ubuntu op een redelijk jonge laptop maar die maakt nog geen gebruik van UEFI, kan ik die toch installeren of moet ik me toch beperken tot de 32 bits versie?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
12.04 is meer voor zakelijk gebruik; voor jouzelf kun je het beste 13.04 installeren
Nee, wordt alleen gebruikt als intern bestandssysteem.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:23 schreef erikkll het volgende:
Op een productieomgeving? Pfoe. Is dat wel veilig?
Wat jij wiltquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:23 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik zie dat de 64 Bits versie vooral voor Windows 8 ready apparatuur en UEFI compatible hardware wordt geadviseerd? Nu installeer ik Ubuntu op een redelijk jonge laptop maar die maakt nog geen gebruik van UEFI, kan ik die toch installeren of moet ik me toch beperken tot de 32 bits versie?
Kan wel maar doet er niet zoveel toe. Als je straks de 64 bits versie hebt en je moet een app installeren die alleen 32 bits heeft, kun je vrij eenvoudig de 32 bits libraries ook installeren. Het werkt dus altijd wel eigenlijkquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:23 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik zie dat de 64 Bits versie vooral voor Windows 8 ready apparatuur en UEFI compatible hardware wordt geadviseerd? Nu installeer ik Ubuntu op een redelijk jonge laptop maar die maakt nog geen gebruik van UEFI, kan ik die toch installeren of moet ik me toch beperken tot de 32 bits versie?
lolquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:00 schreef KomtTijd... het volgende:
als je ubuntu-restricted-extras installeert heb je direct alles te pakken.
Maar srsly een DVD? Bestaan die dingen nog joh? Daar kun je ook niets op installeren natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijk, ik kwam er al achter vlak nadat ik vorige reactie getypt had, het hele apparaat blokkeerde ook om de haverklap en begon me er al zodanig aan te storen dat ik de laptop bijna van gif uit het raam geflikkerd had .quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:10 schreef KomtTijd... het volgende:
Nee, een live-sessie draait volledig vanuit je geheugen. Alles wat je installeert, aanpast e.d. is de volgende keer opstarten weer verdwenen. Als je gewoon een USB-stick gemaakt had kon je wel dingen installeren en dergelijke.
Pas als je een 'echte' installatie doet wordt er iets naar je HDD geschreven. Maar ik zou dat sowieso gewoon gelijk doen, werkt een stuk prettiger.
Ik had het gisteravond ook gelezen op internet idd, vooral ATI schijnt serieus problemen te leveren, Nvidia iets minder. mijn geluk, ik heb er hier een Nvidia in zitten en nadat ik het hele zaakje alsnog maar op een andere harde schijf had geinstalleerd( aangezien dat 160gig schijfje toch wat onstabiel bleek te zijn omdat er meerdere gekke dingen gebeurden die in de richting van de hd wezen) liep een en ander wat beter. Een van de grootste fouten die ik maakte was dat ik de Windows manier van installeren gewend was en daar ook naar handelde, maar ik vergat dat Linux net even anders werkt en dat je om te beginnen al de rechten moet aanpassen voordat je begint. 2e fout die ik maakte was dat ik de drivers van de Nvidia site geplukt had en die dus wilde installeren zoals het in Windows gaat, vreemd vind ik echter dan weer wel dat je de Linux drivers wel kunt downloaden van sites als ATI en Nvidia maar dat je er vervolgens geen ene ruk aan hebt want wat ik ook probeerde, ik kon nergens verwijzen naar de terminal om ze mee te openen en kreeg steeds de kladblok als enige optie. Uiteindelijk ben ik via Askubuntu.com iets verder gekomen en kon ik met de opdracht ' ' sudo apt-get install nvidia-current' ' in de terminal de standaard drivers vervangen voor die van Nvidia.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:46 schreef KomtTijd... het volgende:
Daar kom je net met de twee partijen die het meest dwars liggen ja:
- videokaart-fabrikanten die het vertikken fatsoenlijke drivers te maken (al gaat dat met nVidia best goed komen, alleen het instellen is soms wat irritant. Installeren zelf is gewoonlijk binnen een paar seconden gefixt als je niet een extreem trage internetverbinding hebt)
- moederbord-fabrikanten die schijt hebben aan alle standaarden m.b.t. standby-states.
Oplossing: zet je pc gewoon uit, je bent toch binnen 10 seconden weer opgestart. Wachtwoord om in te loggen uitzetten kan bij systeeminstellingen -> helderheid en vergrendelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |