quote:8. Will there be song charts, average track ratings, recommendations, etc?
No. That sort of functionality is reserved for a full-featured song rating feature, which we do plan to eventually launch.
Hoezo? Die is best makkelijk te krijgen voor een normale prijs.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:58 schreef trebremmit het volgende:
Heb jij Atomic Rooster op vinyl?
Nu ben ik jaloers.
Je moet je meer richten op veilingen, ik heb hem in perfecte staat gescoord voor minder dan 50 euro. De prijzen bij veilingen blijven soms erg laag en als ze toch te ver oplopen kan je altijd even wachten want zeldzaam zijn ze niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:46 schreef trebremmit het volgende:
Misschien is dat een heruitgave?
Op Ebay gaan ze allemaal voor boven de vijftig euro weg.
http://www.ebay.nl/itm/AT(...)&hash=item5aed0b934c
Maw graag meer songs raten, er gaa leuke dingen mee gebeurenquote:We're working on some great features focused on songs/tracks, but we can't create these unless we have a large set of rating data. And at the moment, we have very little data - most users (including most of the participants of threads) have rated almost no tracks. We need all the help we can get in encouraging members to vote on tracks.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef ranja het volgende:
Wat betreft het raten van songs, ik weet niet of jullie tegen dit bericht aangelopen zijn:
bericht van 'sharifi' de site eigenaar
[..]
Maw graag meer songs raten, er gaa leuke dingen mee gebeuren
quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:59 schreef Gillingham het volgende:
Wil eventueel best wat songs raten, maar wil niet dat ze dan in mijn overzicht terecht komen. De belangrijkste reden waarom ik geen enkel nummer gerate heb.
dan zet je 't vinkje bij "Publish this review to the album page." uitquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:59 schreef Gillingham het volgende:
Wil eventueel best wat songs raten, maar wil niet dat ze dan in mijn overzicht terecht komen. De belangrijkste reden waarom ik geen enkel nummer gerate heb.
Maar het gaat me er niet om dat anderen het niet kunnen zien. Wil gewoon dat bij de statistieken van mijn ratings alleen mijn albumratings meegenomen worden. Lukt dat met het door jou genoemde vinkje?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
dan zet je 't vinkje bij "Publish this review to the album page." uit
en verder wat Norrage zegt
Welke statistieken? ik snap je nog steeds nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maar het gaat me er niet om dat anderen het niet kunnen zien. Wil gewoon dat bij de statistieken van mijn ratings alleen mijn albumratings meegenomen worden. Lukt dat met het door jou genoemde vinkje?
dat is niet nodig. als je van een release alleen tracks rate maar geen albumrating geeft komen ze niet in dat overzicht.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:49 schreef Gillingham het volgende:
Maar het gaat me er niet om dat anderen het niet kunnen zien. Wil gewoon dat bij de statistieken van mijn ratings alleen mijn albumratings meegenomen worden. Lukt dat met het door jou genoemde vinkje?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:24 schreef Gillingham het volgende:
Deze: http://rateyourmusic.com/~Gillingham en http://rateyourmusic.com/collection/Gillingham/r0.5-5.0
Klopt, wel even wennen waar alles staat vind ikquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:57 schreef fripper het volgende:
De album pagina is wel zwaar veranderd
Ahja, dat bedoelde ik dus.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:57 schreef fripper het volgende:
De album pagina is wel zwaar veranderd
nee, lijstjes gaan niet op automatische volgorde, de volgorde bepaal je zelfquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:56 schreef Grobbel het volgende:
Vraagje met betrekking tot het maken van lijstjes. Ik wil denk ik aan een 'seen live'-achtig lijstje beginnen, maar zie zo gauw geen optie om nieuwe entries direct alfabetisch te ordenen. Natuurlijk kan ik ze zelf wel op abc zetten, maar met duizenden geziene bandjes wordt dat al heel gauw gekkenwerk.![]()
Maar is die optie er wel? En zo ja, waar zit die precies? Want ik lijk er volledig overheen te kijken...
Dit.quote:
Het zijn allemaal tussenreleases naar de al jaren geleden aangekondigde RYM 3.0.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:32 schreef OMG het volgende:
Dit.
Het lijkt Facebook bijna wel. Iedere week een nieuwe layout.
Dat er ooit maar eens een fatsoenlijke mobiele versie mag komen. Iets aan m'n collectie toevoegen vanaf m'n telefoon is soms best lastig.
Oh, het was gewoon even lekker klagen om te klagen, hoor.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Het zijn allemaal tussenreleases naar de al jaren geleden aangekondigde RYM 3.0.
Stukje bij beetje vinden er veranderingen plaats, sommige wat meer onder water en sommige meer zichtbaar.
Als het goed is moet de site nu een stuk sneller zijn en kun je ook op de artiestenpagina al 'raten' zonder dat je naar de releasepagina hoeft.
Verkapte 'kijk-mij-eens-veel-platen-hebben' post.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:57 schreef On het volgende:
Een mobiele app of website zou zeer gewenst zijn inderdaad. Soms sta ik in in de winkel met een plaat in mijn handen en dan kan ik mij niet meer herinneren of ik die nou al heb of niet.
Ja of in je spotify "like" lijsten zoeken. Spotify connectie zou ook waanzinnig cool zijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:57 schreef On het volgende:
Een mobiele app of website zou zeer gewenst zijn inderdaad. Soms sta ik in in de winkel met een plaat in mijn handen en dan kan ik mij niet meer herinneren of ik die nou al heb of niet.
Wat wel kan is via mass edit/tag:quote:Op donderdag 5 december 2013 19:16 schreef emokid het volgende:
Overigens mis ik nog steeds een cruciale optie en dat is direct via zo'n pagina te bulk-raten: https://rateyourmusic.com/collection/interpolb/r0.5-5.0/46
Van zeker de helft ben ik al van mening veranderd.. maar wie gaat los 1200 pagina's openen?
Heb dat geprobeerd, maar als ik bijv. een reeks albums van 4.0 naar 3.5 heb gebracht, en vervolgens met albums van 3.5 aan de slag wil, kom ik die eerdere 4.0 dingen tegen, and so on..quote:Op donderdag 5 december 2013 19:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat wel kan is via mass edit/tag:
http://rateyourmusic.com/collection_t/interpolb/
Eerder kijk-mij-slecht-geheugen-hebben.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:58 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Verkapte 'kijk-mij-eens-veel-platen-hebben' post.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:06 schreef Grobbel het volgende:
Die correctieregels worden met de dag debieler.![]()
Dit kreeg ik als commentaar bij een release-correctie waarbij ik de tracklengte had toegevoegd:
" There are actually no printed track lengths on the packaging or records, so you'll have to remove them"
Grote ruzie?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:51 schreef emokid het volgende:
Ik neem sinds mijn grote ruzie op rym om de albumcover van Rory Gallagher's Irish Tour niet de moeite meer om bij te dragen. Ze doen veel te moeilijk.
Ik zie de approval van m'n correction nu. Held.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:28 schreef ranja het volgende:
Ja, daar erger ik me ook aan. Sommige zijn daar heel erg in. Ik doe niet veel in de correctie queue maar dat soort dingen let ik echt niet op. Vind sowieso sommige attributen en verschil tussen releases wat te ver gaan.
Misschien wordt zijn werk niet goed genoeg gewaardeerd.twitter:3sixrecordings twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 12:44:56http://rateyourmusic.com AKA give music you stole off the internet an arbitrary number after a single listen. reageer retweet
Stelen? het staat gewoon op Bandcamp en Spotify van hemquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:52 schreef Darkestrah het volgende:
Misschien wordt zijn werk niet goed genoeg gewaardeerd.twitter:3sixrecordings twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 12:44:56http://rateyourmusic.com AKA give music you stole off the internet an arbitrary number after a single listen. reageer retweet
Nee ik weet het niet, weet wel dat verschillende mods op verschillende manieren werken.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:12 schreef Grobbel het volgende:
Valt me trouwens op dat sommige hoezen-uploads soms binnen een paar minuten worden goedgekeurd, maar anderen na een paar maanden soms nog steeds niet online staan. Terwijl er verder geen comments bij staan, dus het is niet alsof ze discutabel zijn.![]()
Ranja, jij enig idee? Is er geen sprake van een first-in-first-out wachtrij waardoor dit mis gaat?
dit is wel een onzin link natuurlijk...quote:Op maandag 21 juli 2014 12:12 schreef Grobbel het volgende:
https://rateyourmusic.com/admin/imaq/?type=l&assoc_id=5499757 (niet mijn upload, maar wel 2,5 maanden in de queue nu)
Oh ja, eens. Maar goed, was ook niet mijn upload.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:39 schreef ranja het volgende:
[..]
dit is wel een onzin link natuurlijk...
Nog een beetje huiverig na de compleet mislukte Last.FM upgrade, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:27 schreef Gehenna het volgende:
En inmiddels dus 11 jaar![]()
Maar daar ging de kick niet om, RYM krijgt blijkbaar binnenkort een enorme update:
https://www.indiegogo.com/projects/sonemic-cinemos-glitchwave#
Ik moet nog even wennen aan de naam Sonemic, maar dit ziet wel echt goed uit, zeg
Update, het lijkt een compleet nieuwe site. Ik hoop dat de data wel geïmporteerd wordt...quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:27 schreef Gehenna het volgende:
En inmiddels dus 11 jaar![]()
Maar daar ging de kick niet om, RYM krijgt blijkbaar binnenkort een enorme update:
https://www.indiegogo.com/projects/sonemic-cinemos-glitchwave#
Ik moet nog even wennen aan de naam Sonemic, maar dit ziet wel echt goed uit, zeg
Kloptquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Update, het lijkt een compleet nieuwe site.
quote:Ik hoop dat de data wel geïmporteerd wordt...
quote:Frequently Asked Questions
What is going to happen to rateyourmusic.com?
Sonemic is the next version of rateyourmusic.com. It's essentially the same site, but with a new name, logo, design, and tons of new features.
What is going to happen to all of my ratings/reviews/lists/posts/etc.?
Don't worry! All of your data will be transferred to the Sonemic network.
Your data from rateyourmusic.com will be preserved and will exist on sonemic.com.
Your film ratings, reviews, and other data will be preserved and will exist on cinemos.com.
haha... hoeveel moeite je moet doen voor je even een nieuw album op musicmeter wil zetten...quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:37 schreef Norrage het volgende:
Ben ondertussen helemaal over naar MusicMeter......RYM is gewoon niet gebruiksvriendelijk genoeg :/
Tsja, ik heb niet zo'n obscure smaak als jij dat ik alle albums die ik luister zelf moet toevoegenquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:43 schreef ranja het volgende:
[..]
haha... hoeveel moeite je moet doen voor je even een nieuw album op musicmeter wil zetten...
nee, ik heb vorig jaar weer een poosje mm gebruikt maar was er ook vrij snel weer klaar mee.
Ik ook wel, moet het nog zien, maar de lijst van verbeteringen lijken wel de huidige struikelblokken die het nu heeft op te willen lossenquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nog een beetje huiverig na de compleet mislukte Last.FM upgrade, maar we zullen zien.
Inmiddels ook al 10,5 jaar op RYM
quote:What's new?
Here's a short list of some of the new features available in these sites:
A new design including vastly-improved mobile support.
A new search engine that searches as you type, and that produces instant and more relevant results.
A redesigned charts feature with options for filtering by language, secondary genre, number of ratings and much more!
A new cataloging system for much-improved filtering, sorting, searching, editing and cataloging of your collections.
New song-related features: "top tracks" on artist pages, genre voting for tracks, and song charts!
New genre browsing and genre pages with sorting, searching, and filtering.
New label pages with sorting, searching, and filtering.
A brand new, completely redesigned lists feature with easier editing and tons of new features.
Brand new community page and message boards, including a new section for featured content of all types which is selected by users.
New messaging system with real-time chat and notifications.
New profile pages with more customization.
New Sonemic+ subscription features.
New, cleaner and faster way to manage your profile and site settings.
New community options: follower/following, ability to block users, profile privacy.
A beta-version of ourAPI
with three endpoints: Search, collection, and lists.
Improvements to classical music support.
New community content system that provides transparency on unpublished reviews and shows actions taken based on violating community rules.
Redesigned recommendations and compatibility lists.
Redesigned notification feed, including new notifications, the ability to perform some actions directly within the feed.
A much-improved new releases feature that incorporates the old "upcoming" section.
And much, much more!
Das waar, jij bent een stuk meer mainstreamquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:44 schreef Norrage het volgende:
Tsja, ik heb niet zo'n obscure smaak als jij dat ik alle albums die ik luister zelf moet toevoegen
Het film gedeelte is wel leuk, maar haalde het gewoon niet bij iets als imdb. Voor games ken ik niets wat in de buurt komt van de RYM-feel, dus daar kijk ik ook wel naar uit. Ik ben sowieso wel van de obscure indie-games (als ik überhaupt al speel), en dat lijkt me precies passen bij de userbase van RYMquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:22 schreef OMG het volgende:
Ben wel benieuwd wat dat Sonemic+ inhoudt. Volgens de campaign behoud ik m'n 2008 donatie abonnement, dus ben nieuwsgierig welke features Sonemic+ only zijn.
Het film deel boeit me niet, dus dat zal ik meteen uitzetten. Games ben ik wel van, ben benieuwd wat ze daar voor bedacht hebben.
Naast indies lijkt me een RYM voor games ook interessant uit "historisch" oogpunt. Praktisch alle game sites zijn gericht op huidige games, ik kan me eigenlijk zo snel geen site bedenken waar ik, als user, een review over een Super Nintendo game zou kunnen plaatsen, of op een makkelijke RYM manier m'n GameBoy games aan m'n collectie kan toevoegen. Plus, zoals je al zei, dat ik ook eigenlijk geen RYM achtige site voor games ken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:30 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het film gedeelte is wel leuk, maar haalde het gewoon niet bij iets als imdb. Voor games ken ik niets wat in de buurt komt van de RYM-feel, dus daar kijk ik ook wel naar uit. Ik ben sowieso wel van de obscure indie-games (als ik überhaupt al speel), en dat lijkt me precies passen bij de userbase van RYM
iddquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:43 schreef OMG het volgende:
[..]
Naast indies lijkt me een RYM voor games ook interessant uit "historisch" oogpunt. Praktisch alle game sites zijn gericht op huidige games, ik kan me eigenlijk zo snel geen site bedenken waar ik, als user, een review over een Super Nintendo game zou kunnen plaatsen, of op een makkelijke RYM manier m'n GameBoy games aan m'n collectie kan toevoegen. Plus, zoals je al zei, dat ik ook eigenlijk geen RYM achtige site voor games ken.
Gewoon even een mailtje sturenquote:Op zondag 17 april 2016 13:25 schreef OMG het volgende:
Ze mogen hun IP check dinges wel eens nakijken. Gisteren kreeg ik plots uit het niks een scherm om te checken of ik geen robot was, wat overigens niet werkte, want alles was correct en ingevuld, maar stuurde me direct terug naar dezelfde pagina. En toen was opeens m'n IP geblokkeerd. WTF..
Ik wilde die Lush box die gisteren met RSD uitkwam toevoegen, maar nu kan ik alleen nog naar RYM als ik thuis Wi-Fi uitzet op m'n telefoon.
Geen VPN. Het enige was dat ik eerst op m'n telefoon aan het browsen was, en toen m'n laptop pakte, want dat werkt wat makkelijker met een lange tracklist.quote:Op zondag 17 april 2016 13:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Gewoon even een mailtje sturen
Logde je in via VPN? Dat vond RYM bij mij iig niet zo leuk
Vandaag ben ik aan de beurt..quote:Op zondag 17 april 2016 13:25 schreef OMG het volgende:
Ze mogen hun IP check dinges wel eens nakijken. Gisteren kreeg ik plots uit het niks een scherm om te checken of ik geen robot was, wat overigens niet werkte, want alles was correct en ingevuld, maar stuurde me direct terug naar dezelfde pagina. En toen was opeens m'n IP geblokkeerd. WTF..
Ik wilde die Lush box die gisteren met RSD uitkwam toevoegen, maar nu kan ik alleen nog naar RYM als ik thuis Wi-Fi uitzet op m'n telefoon.
quote:We're sorry, but your IP address has been blocked from this site. This could happen for a number of reasons:
• You requested a very large number of pages in a very short time, causing problems for our server (this can happen if you hit 'refresh' over and over).
• You could have been banned by mistake; sometimes our automated banning policies are too strict and some IP addresses are banned by accident. If you don't think that you've done anything to warrant a ban, this is most likely the case.
• You might be using a script or program to download pages from this site automatically. This is forbidden by our terms of service.
• You might have a buggy browser extension installed. Did you install a browser extension (such as Realplayer/Realdownloader) that helps you download YouTube videos or other content? If so, you'll need to disable it when using this site, as it spams the websites you visit with fake requests.
• You might be using a VPN. If you are using a VPN, and other users of the same VPN are abusing the service, then you'll be automatically banned as well. There's not much we can do about this right now; you'll have to turn off your VPN in order to continue using the site. We are hoping to eventually work on a solution for this when we have the resources to do so.
• Your computer may be infected with malware or spyware that is making automated requests to our server and causing problems.
• Firefox users: There is a bug in Firefox versions 50-54 which is causing the browser to DOS our site with hundreds of thousands of false requests. If you're seeing this often and are using Firefox, try using a different browser until version 55 is released.
• Note: Our firewall is relatively new and still has some minor bugs. We appreciate your patience while we work out all the remaining issues.
Regards,
RYM/Sonemic Staff
Ik hoop dat het hier ook snel weer werkt, ben toch wel behoorlijk verslaafd aan die sitequote:Op woensdag 21 juni 2017 15:04 schreef OMG het volgende:
Ik had het een paar weken terug uit het niets. Ik had een paar tabs open met info over albums, toen ik in 1 van die tabs iets anders zocht was ik plots geband. Het aparte was dat een compleet andere browser wel even werkte, maar uiteindelijk kon ik alleen naar RYM op m'n telefoon als ik daar de wifi van uit had gezet. Wel via hun contact pagina een berichtje gestuurd, uiteindelijk een dag later opnieuw geprobeerd, en toen werkte het weer. Ben nu af en toe wel huiverig om meerdere tabs te gebruiken.
Ja al die verschillende soorten releases vind ik eigenlijk helemaal niet passen bij RYM, daar is discogs weer veel beter in. Het zal toch nooit zo compleet worden als daar, aangezien je discogs niet als bron mag gebruikenquote:Op woensdag 21 juni 2017 15:20 schreef OMG het volgende:
Overigens vind ik de manier van modereren / het goedkeuren van release informatie af en toe wat apart;
- Er zijn een aantal mods die vierkante cover art voor een digipak afkeuren, en andere niet. Na een aantal keer in discussie te zijn gegaan voeg ik nu af en toe een digipak release met artwork toe zonder digipak aan te geven. Toen het Preoccupations s/t album uitkwam heb ik dat en een aantal andere albums van rond die tijd als voorbeeld genoemd, want die hadden allemaal vierkante afbeeldingen. En toen ging de mod in kwestie weer in rondjes en negeerde gewoon lekker de afbeeldingen van die releases. Digipak art vind ik minder vaak via de Google image search, maar een plaatje erbij is wel zo leuk.
Als er dan een plaatje wordt geüpload, maak dan het formaat verplicht of zo. Bij de keuze digipak kunnen dan niet se hoogte en breedte hetzelfde zijn, foutmelding, pats, boem, klaar.
Oh dat heb ik nog nooit gemerktquote:- Dezelfde stijl van modereren zie ik in de reviews. Mijn flauwe grap review van Aphex Twin's Syro is niet meer zichtbaar, terwijl bij genoeg releases flauwe one-liners te vinden zijn, of andere humor.
Ja, als ik bij die release op review klik, dan zie ik m'n review met in kleine letters "Unpublished by mod" eronder.quote:Op woensdag 21 juni 2017 16:45 schreef Gehenna het volgende:
Oh dat heb ik nog nooit gemerktweet je zeker dat je je de wel gepublished hebt (dat vergeet ik zelf namelijk altijd
)
oh dat is wel sneuquote:Op woensdag 21 juni 2017 16:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, als ik bij die release op review klik, dan zie ik m'n review met in kleine letters "Unpublished by mod" eronder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |