abonnement Unibet Coolblue
pi_123300606


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar AldoTheApache)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell
• Goodbye

handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123301008
fipo :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123301160
Yeah, dat ging nog verrassend makkelijk!

En mocht iemand nog tips hebben mbt het zoeken van tickets voor in de zomerperiode, dan hoor ik het graag!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123301198
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:38 schreef Goodbye het volgende:
Yeah, dat ging nog verrassend makkelijk!

En mocht iemand nog tips hebben mbt het zoeken van tickets voor in de zomerperiode, dan hoor ik het graag!
tix.nl :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123301304
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:38 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

tix.nl :P
Zal het proberen, maar vrees niet dat die resultaten gaat geven waar ik iets mee kan. Skyscanner vind ik altijd wel fijn :Y.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123301470
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:39 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zal het proberen, maar vrees niet dat die resultaten gaat geven waar ik iets mee kan. Skyscanner vind ik altijd wel fijn :Y.
Hmm kan ook :P Maar als ik 2 verschillende bestemmingen wil doe ik eigenlijk altijd worldticketcenter :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123317646
Na 10 maanden backpacken mag ik toch wel in de OP hé :@
pi_123318030
Hebben jullie het fenomeen van backpackseks ook nog ervaren ofniet?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123318870
quote:
11s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:11 schreef AldoTheApache het volgende:
Hebben jullie het fenomeen van backpackseks ook nog ervaren ofniet?
Das toch vooral lekker naaien zonder rubber?
pi_123319027
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:39 schreef QuietEyes het volgende:

[..]

Das toch vooral lekker naaien zonder rubber?
Nee :')

Dat is meer backpackers onder mekaar, omdat iedereen dan zo lang droog staat :') :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123319491
Ik heb mezelf gisteren ook maar even toegevoegd aan de OP. B-)

Backpackseks, hangt er van af wat je er onder verstaat. Een onbekende tegenkomen op vakantie en dan van bil gaan iig niet, want ik was altijd bezet :+ . Ik heb het wel heel veel gezien trouwens (niet letterlijk, maar mensen die alleen komen en samen weglopen enzo), maar dat vind ik ook wel logisch. Lekker op vakantie, feestje vieren en dan een leuke Australiër/Fransman/whatever tegenkomen! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123319770
quote:
11s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:11 schreef AldoTheApache het volgende:
Hebben jullie het fenomeen van backpackseks ook nog ervaren ofniet?
Je moet wel heel erg je best doen om die ervaring niet mee te maken, maar dat kan ook liggen aan de oorden waar ik ben geweest en de hostels waar ik heb geslapen O-)
pi_123327628
Ik ga mij hier ook eens melden. Heb al enige reiservaringen, vooral dan binnen Europa, zowat bijna elk land in Europa en zeker Oost Europa bezocht. Nu heb ik onlangs een vliegtuigticket geboekt om drie maanden rond te trekken in ZO Azië (heen Bangkok, terug Hanoi) van eind september tot eind december. Bedoeling is om dan een stukje van Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te doen). Nu twijfel ik nog wat, om vanuit Thailand eerst naar Laos, dan Cambodja, Vietnam te doen. Of Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam. Eerste route is logischer (al is de vlucht naar Laos wel wat duurder en aangezien ik geen zin heb om een visum te regelen voor Thailand heb ik dus een vliegtuigticket uit het land nodig binnen de 30 dagen).

Nu viel mijn oog laatst op om misschien ook nog naar Maleisië te trekken om daar de Kota Kinabalu te beklimmen. Al is het wel een hoop geregel om uberhaupt tot daar te geraken. Eeerst naar Kuala Lumpur en dan naar Kota Kinabalu te vliegen.
Iemand ervaringen, opmerkingen?
pi_123327825
Air Asia is behoorlijk groot in Maleisie. Als je eenmaal in KL bent, kom je zeer makkelijk in Kota Kinnabalu. Er wordt zeker 10-15 keer per dag gevlogen. Tis meer een soort veredelde busverbinding O-)

Zowiezo Sabah is een mooi deel van Maleisie O+
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_123327966
Vietnam is echt een verademing qua eten na Cambodja. :Y) _O_
pi_123328323
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:59 schreef Essebes het volgende:
Air Asia is behoorlijk groot in Maleisie. Als je eenmaal in KL bent, kom je zeer makkelijk in Kota Kinnabalu. Er wordt zeker 10-15 keer per dag gevlogen. Tis meer een soort veredelde busverbinding O-)

Zowiezo Sabah is een mooi deel van Maleisie O+
^^

Beklimmen van de Kota Kinabalu moet je wel van tevoren reserveren of gewoon geluk hebben. Soms vind je nog wel last minute iets, maar zorg dat je ook nog wat andere plannen maakt daar (en dat kan zéker! O+ ).
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123328488
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:01 schreef ElDinosaur het volgende:
Vietnam is echt een verademing qua eten na Cambodja. :Y) _O_
ha! goed te horen, want ik vertrek over 2 weken naar Vietnam toe (niet backpacked, maar toch :D )
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_123329552
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:54 schreef ehouse het volgende:
Ik ga mij hier ook eens melden. Heb al enige reiservaringen, vooral dan binnen Europa, zowat bijna elk land in Europa en zeker Oost Europa bezocht. Nu heb ik onlangs een vliegtuigticket geboekt om drie maanden rond te trekken in ZO Azië (heen Bangkok, terug Hanoi) van eind september tot eind december. Bedoeling is om dan een stukje van Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te doen). Nu twijfel ik nog wat, om vanuit Thailand eerst naar Laos, dan Cambodja, Vietnam te doen. Of Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam. Eerste route is logischer (al is de vlucht naar Laos wel wat duurder en aangezien ik geen zin heb om een visum te regelen voor Thailand heb ik dus een vliegtuigticket uit het land nodig binnen de 30 dagen).

Nu viel mijn oog laatst op om misschien ook nog naar Maleisië te trekken om daar de Kota Kinabalu te beklimmen. Al is het wel een hoop geregel om uberhaupt tot daar te geraken. Eeerst naar Kuala Lumpur en dan naar Kota Kinabalu te vliegen.
Iemand ervaringen, opmerkingen?
Ha leuk, ik ben van plan begin augustus te vertrekken en december te eindigen, met een soortgelijk rondje. Ik wil zoveel mogelijk plannen vrij laten. Maar heb nu opeens als idee de ongebruikelijke route Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos - Cambodja te doen (Vietnam - Laos over de bergen). Dan vliegen van Phnom Penh naar Singapore en dan zien we wel verder.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_123331066
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:59 schreef Essebes het volgende:
Air Asia is behoorlijk groot in Maleisie. Als je eenmaal in KL bent, kom je zeer makkelijk in Kota Kinnabalu. Er wordt zeker 10-15 keer per dag gevlogen. Tis meer een soort veredelde busverbinding O-)

Zowiezo Sabah is een mooi deel van Maleisie O+
Zal ik onthouden!

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:10 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^^

Beklimmen van de Kota Kinabalu moet je wel van tevoren reserveren of gewoon geluk hebben. Soms vind je nog wel last minute iets, maar zorg dat je ook nog wat andere plannen maakt daar (en dat kan zéker! O+ ).
Je hebt precies ervaring? Welke organisaties/websites kan je aanraden?

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:39 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Ha leuk, ik ben van plan begin augustus te vertrekken en december te eindigen, met een soortgelijk rondje. Ik wil zoveel mogelijk plannen vrij laten. Maar heb nu opeens als idee de ongebruikelijke route Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos - Cambodja te doen (Vietnam - Laos over de bergen). Dan vliegen van Phnom Penh naar Singapore en dan zien we wel verder.
Ik ben ook niet van plan om al te veel regelen op voorhand, buiten de praktische zaken dan.
pi_123331918
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef ehouse het volgende:

[..]

Zal ik onthouden!

[..]

Je hebt precies ervaring? Welke organisaties/websites kan je aanraden?

[..]

Ik ben ook niet van plan om al te veel regelen op voorhand, buiten de praktische zaken dan.
Nou, ik heb de ervaring dat ik dacht het daar wel even te regelen (aangezien twee vrienden dat ook was gelukt, apart van elkaar nog wel). Maar dat ging dus mooi niet door, of ik moest wachten tot zeven dagen later. Niet gedaan, want daarvoor stond mijn vlucht naar KL al gepland.

Oftewel; je hoeft niet per se van te voren te boeken, maar dan moet je wel flexibel zijn. De beklimming is trouwens vrij prijzig (in verhouding). Dat moet ook maar net binnen je budget passen.

Ik heb ter vervanging een berg beklommen in de Cameron Highlands, vijf à zes uur bezig geweest incl. afdaling. Afdaling was zwaar joh, je wordt moe en kijkt niet goed uit. Op het einde konden we via een pad naar een waterval waar redelijk wat mensen zaten die via het gecultiveerde pad van 500m waren gekomen. Die keken een beetje raar op van onze bezwete gezichtjes en bemodderde benen _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123355108
Urgh, waarschijnlijk een Giardia infectie opgelopen in Cambodja.. vandaag maar een dokter opzoeken. :(
pi_123538692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:25 schreef ElDinosaur het volgende:
Urgh, waarschijnlijk een Giardia infectie opgelopen in Cambodja.. vandaag maar een dokter opzoeken. :(
Een wat? :o
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123564561
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:54 schreef ehouse het volgende:
Ik ga mij hier ook eens melden. Heb al enige reiservaringen, vooral dan binnen Europa, zowat bijna elk land in Europa en zeker Oost Europa bezocht. Nu heb ik onlangs een vliegtuigticket geboekt om drie maanden rond te trekken in ZO Azië (heen Bangkok, terug Hanoi) van eind september tot eind december. Bedoeling is om dan een stukje van Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te doen). Nu twijfel ik nog wat, om vanuit Thailand eerst naar Laos, dan Cambodja, Vietnam te doen. Of Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam. Eerste route is logischer (al is de vlucht naar Laos wel wat duurder en aangezien ik geen zin heb om een visum te regelen voor Thailand heb ik dus een vliegtuigticket uit het land nodig binnen de 30 dagen).

Nu viel mijn oog laatst op om misschien ook nog naar Maleisië te trekken om daar de Kota Kinabalu te beklimmen. Al is het wel een hoop geregel om uberhaupt tot daar te geraken. Eeerst naar Kuala Lumpur en dan naar Kota Kinabalu te vliegen.
Iemand ervaringen, opmerkingen?
Ik zou gaan voor thailand-laos de 1e optie. Als je tijd genoeg hebt kies dan voor de slowboqt vanaf chiang rai...2dagen op de mekong dobberen met veel andere backpacers en genowg beerlao voor weken aan boord. Je visumvraag snap ik niet, als je athaailand binnen komt vragem ze niet naar een retourvlucht of iets dergelijks. Je krijgt een stempel en heb vanaf dan30 dagen de tijd om weer pleite te gaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_123564563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 16:14 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Een wat? :o
Parasiet die voorkomt in 'vervuild' water. Waarschijnlijk opgelopen tijdens een jungletrek van meerdere dagen.. Gaat nu iig weer een stuk beter na een antibiotica kuur!
pi_123565336
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor thailand-laos de 1e optie. Als je tijd genoeg hebt kies dan voor de slowboqt vanaf chiang rai...2dagen op de mekong dobberen met veel andere backpacers en genowg beerlao voor weken aan boord. Je visumvraag snap ik niet, als je athaailand binnen komt vragem ze niet naar een retourvlucht of iets dergelijks. Je krijgt een stempel en heb vanaf dan30 dagen de tijd om weer pleite te gaan.
Mss de douane ginder niet, maar je looopt het risico hier in België en Nederland niet op het vliegtuig te mogen als je geen ticket terug uit voor Thailand kan voorleggen. Zo'n zaken heb ik toch al meer gelezen en staat ook op de website van de ambassade.
pi_123566186
Hmm, Maleisië klinkt toch ook wel érg goed...
pi_123566684
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Hmm, Maleisië klinkt toch ook wel érg goed...
Ik vond het geweldig! :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123567438
quote:
17s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:09 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik vond het geweldig! :Y
Nu ik er een beetje over aan het lezen ben trekt het me meer dan Thailand :o.
pi_123602262
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nu ik er een beetje over aan het lezen ben trekt het me meer dan Thailand :o.
en dan is Vietnam nóg mooier ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123603902
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 00:18 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

en dan is Vietnam nóg mooier ;)
Nee ik zit me nu helemaal lekker te maken over Maleisië O+. Nóg een keer m'n reisplannen omgooien (en weer een nieuwe Lonely Planet halen) is ook weer zo wat :P.
  maandag 4 maart 2013 @ 02:35:07 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123604704
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 00:18 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

en dan is Vietnam nóg mooier ;)
En de Filipijnen nóg mooier ;)

OK, ben niet in Vietnam geweest, maar iig mooier dan Maleisië en Thailand.
pi_123606144
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 01:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee ik zit me nu helemaal lekker te maken over Maleisië O+. Nóg een keer m'n reisplannen omgooien (en weer een nieuwe Lonely Planet halen) is ook weer zo wat :P.
Ik heb juist verhalen gehoord dat maleisië een van de minste landen was van ZO=Azië, maar dat was wel door een een stelletje backpackers dat India verschrikkelijk vond, Nepal saai, Thailand te toeristisch en Indonesië te veel eilanden :')

Dat soort mensen :') :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123606227
Ik vond Maleisië leuk vanwege de afwisseling. En het allertofste zijn daar imo jungletrekkings (waarbij je ook echt wat ziet). Vietnam was tof, maar geen wildlife en die tempels had ik op een gegeven moment wel gezien :@ :D.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123606277
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:48 schreef Goodbye het volgende:
Ik vond Maleisië leuk vanwege de afwisseling. En het allertofste zijn daar imo jungletrekkings (waarbij je ook echt wat ziet). Vietnam was tof, maar geen wildlife en die tempels had ik op een gegeven moment wel gezien :@ :D.
Ik probeer mijn tempelbezoek ook altijd te minimaliseren ;) Moet je vooral in India zijn _O- :')

Maarja, in India ben ik in totaal naar iets van 10 tot 15 tempels geweest ofzo, in een maand ;) Dus dat viel wel mee. En soms wel 3 op een dag dus dat tikt aan :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123606399
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:41 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb juist verhalen gehoord dat maleisië een van de minste landen was van ZO=Azië, maar dat was wel door een een stelletje backpackers dat India verschrikkelijk vond, Nepal saai, Thailand te toeristisch en Indonesië te veel eilanden :')

Dat soort mensen :') :P
Dat soort mensen moeten echt verdoofd en afgevoerd worden naar almere :')
pi_123606735
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:50 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik probeer mijn tempelbezoek ook altijd te minimaliseren ;) Moet je vooral in India zijn _O- :')

Maarja, in India ben ik in totaal naar iets van 10 tot 15 tempels geweest ofzo, in een maand ;) Dus dat viel wel mee. En soms wel 3 op een dag dus dat tikt aan :P
Ja, ik ook hoor. Bij Hue bijvoorbeeld een flink aantal bezocht op de scooter, dat was leuk! :D (En heerlijk, die ritjes op de scooter, even afkoelen wanneer het gemiddeld 38 graden is :') )

Dit vond ik de mooiste, die kwamen we eigenlijk bij toeval tegen!

Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123606750
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:17 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, ik ook hoor. Bij Hue bijvoorbeeld een flink aantal bezocht op de scooter, dat was leuk! :D (En heerlijk, die ritjes op de scooter, even afkoelen wanneer het gemiddeld 38 graden is :') )

Dit vond ik de mooiste, die kwamen we eigenlijk bij toeval tegen!

[ afbeelding ]
oh was ik maar weer daar :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123606776
Ja, bij mij begint het ook een beetje te kriebelen! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123606920
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:19 schreef Goodbye het volgende:
Ja, bij mij begint het ook een beetje te kriebelen! :D
En ik kan nog steeds geen ticket naar Mexico boeken ;(

nog ff een paar maandjes wachten :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123606996
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:26 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

En ik kan nog steeds geen ticket naar Mexico boeken ;(

nog ff een paar maandjes wachten :@
Ik wil een ticket boeken voor de maand juli, da's pas onbegonnen werk. Alle leuk prijzen lopen t/m 30 juni :'( .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123607008
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:29 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik wil een ticket boeken voor de maand juli, da's pas onbegonnen werk. Alle leuk prijzen lopen t/m 30 juni :'( .
Dat is voor een reden ;(

Waar wil je heen? :D Niet mexico toevallig? Even de boel voorverkennen :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123607121
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Dat is voor een reden ;(

Waar wil je heen? :D Niet mexico toevallig? Even de boel voorverkennen :P
I know. :P

Ja wel Mexico dus (en Belize), maar alleen als ik een betaalbaar ticket kan vinden. Zo niet, dan misschien Azië toch weer.. Moet waarschijnlijk wel tot heel last minute wachten wil ik iets kunnen vinden.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123607146
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

I know. :P

Ja wel Mexico dus (en Belize), maar alleen als ik een betaalbaar ticket kan vinden. Zo niet, dan misschien Azië toch weer.. Moet waarschijnlijk wel tot heel last minute wachten wil ik iets kunnen vinden.
Vet :D kijk anders ook even naar Zuid-Afrika, lijkt me ook te vet :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 4 maart 2013 @ 09:40:09 #44
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123607202
Dat is het voordeel dat ik redelijk flexibel ben. Kan in principe in juni, juli en augustus. En dan is juni voor mij het meest betaalbaar. (niet dat ik nou eens weet waar ik heen ga, maar ach :') )
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123607215
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:40 schreef Maria2.0 het volgende:
Dat is het voordeel dat ik redelijk flexibel ben. Kan in principe in juni, juli en augustus. En dan is juni voor mij het meest betaalbaar. (niet dat ik nou eens weet waar ik heen ga, maar ach :') )
Mexico ^O^
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123607241
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Vet :D kijk anders ook even naar Zuid-Afrika, lijkt me ook te vet :@
Ja, mij ook en het is nog wel een serieuze optie. Alleen is het daar dan winter, relatief koud voor een zomervakantie dus. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123607256
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:40 schreef Maria2.0 het volgende:
Dat is het voordeel dat ik redelijk flexibel ben. Kan in principe in juni, juli en augustus. En dan is juni voor mij het meest betaalbaar. (niet dat ik nou eens weet waar ik heen ga, maar ach :') )
Ik heb echt prachtige geprijsde tickets gezien voor juni O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:42:49 #48
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123607261
Nee sowieso Azië. Maar ik twijfel of het India wordt, Thailand, Maleisië, Vietnam, Filipijnen....
Indonesië dit maal niet, ik wil naar Sumatra maar dan in ons voorjaar en dat kan vanwege studie nu niet.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:43:06 #49
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123607273
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:42 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb echt prachtige geprijsde tickets gezien voor juni O+
Please do share :)
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123607280
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:42 schreef Maria2.0 het volgende:
Nee sowieso Azië. Maar ik twijfel of het India wordt, Thailand, Maleisië, Vietnam, Filipijnen....
Indonesië dit maal niet, ik wil naar Sumatra maar dan in ons voorjaar en dat kan vanwege studie nu niet.
India _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 4 maart 2013 @ 09:44:40 #51
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123607300
Ohja, ik wil ook mijn Padi halen. En met Manta's duiken. So that narrows it down :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123607324
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Ohja, ik wil ook mijn Padi halen. En met Manta's duiken. So that narrows it down :P
Ik heb mijn PADI al bijna vijf jaar, maar nog nooit met Manta's gedoken. Sinds dit jaar wel eindelijk de schildpad en dolfijn af kunnen strepen! :7

Voor duiken zit je sowieso beter in Maleisië dan in Vietnam, btw. :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:48:04 #53
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123607377
Als het Vietnam wordt plakken we er de Filipijnen aan vast.
Filipijnen trouwens, is dat in 5 weken goed te doen met snel verveelde mensen die absoluut niet houden van strandliggen?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123607409
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:45 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb mijn PADI al bijna vijf jaar, maar nog nooit met Manta's gedoken. Sinds dit jaar wel eindelijk de schildpad en dolfijn af kunnen strepen! :7

Voor duiken zit je sowieso beter in Maleisië dan in Vietnam, btw. :Y
* to do list voor komende reis :
- Bungeejumpen van een of andere zieke brug
- Padi halen
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 4 maart 2013 @ 09:53:14 #55
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123607493
Bungeejumpen van een of andere zieke brug heeft een vriendin van mij gedaan in Zuid-Afrika :)
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123607501
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:53 schreef Maria2.0 het volgende:
Bungeejumpen van een of andere zieke brug heeft een vriendin van mij gedaan in Zuid-Afrika :)
lijkt me heel eng maar wel super gaaf :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123610727
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Ohja, ik wil ook mijn Padi halen. En met Manta's duiken. So that narrows it down :P
_O_ _O_ Manta's _O_ _O_

Deze foto's heb ik gemaakt in Komodo NP, "Manta Point", afgelopen december.



pi_123610868
PADI stond bij ons ook op de planning voor deze zomer in Cambodja, maar horen toch wisselende reactie's over regenseizoen op die eilanden daar. Twijfelgevalletje dus.

Lijkt me wel heel gaaf zeg _O_
pi_123610919
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

_O_ _O_ Manta's _O_ _O_

Deze foto's heb ik gemaakt in Komodo NP, "Manta Point", afgelopen december.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Finding Nemo! O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_123613171
Ja, PADI wilde ik op Ko Tao doen, maar zal in Maleisië ook wel mogelijk zijn.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:15:51 #61
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123613998
Holy fuck! Dat zijn mooie foto's! Ik heb een dingetje met Manta's, vind ze zó geweldig.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123615152
Argh, nu begin ik weer te balen dat mijn geld zo goed als op was toen ik naar Koh Tao ging...
  maandag 4 maart 2013 @ 18:28:44 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123625983
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:58 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Dat soort mensen moeten echt verdoofd en afgevoerd worden naar almere :')
Met alle landen afkraken voor andere mensen, schiet je inderdaad weinig op.
Maar Thailand is wel te toeristisch ;)
  maandag 4 maart 2013 @ 18:34:07 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123626208
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Als het Vietnam wordt plakken we er de Filipijnen aan vast.
Filipijnen trouwens, is dat in 5 weken goed te doen met snel verveelde mensen die absoluut niet houden van strandliggen?
Ja, ideaal. En als je wilt duiken, zit je daar goed, het kan bijna overal. Maleisië ook natuurlijk, maar daar moet je er iets verder voor reizen. In Thailand is het dan weer makkelijk.
  maandag 4 maart 2013 @ 18:35:40 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123626265
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

_O_ _O_ Manta's _O_ _O_

Deze foto's heb ik gemaakt in Komodo NP, "Manta Point", afgelopen december.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg mooi!
Nooit zo'n beest gezien, in 40 duiken.
pi_123632300
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Als het Vietnam wordt plakken we er de Filipijnen aan vast.
Filipijnen trouwens, is dat in 5 weken goed te doen met snel verveelde mensen die absoluut niet houden van strandliggen?
Ik ga waarschijnlijk in juni ook backpacken in de Filipijnen voor 3 weken. Het trekt mij wel omdat het nog niet toeristisch is en het ook goedkoop is om naar te vliegen (618 voor een retour). Maar er zijn volgens mij weinig bezienswaardigeheden. Het is voornamelijk natuur en mooie stranden. Had jij al plannen gemaakt om daar te doen? En ik hoorde dat de lonelyplanet van de Filipijnen slecht schijnt te zijn met ontbrekende en foute informatie, klopt dat of heb je het nog niet aangeschaft?
pi_123632597
Op wat voor een budget moet ik rekenen voor 4 weken Maleisië? Ik wil backpacken, maar niet in de supergoedkoopste hostels zitten. Het moet allemaal wel schoon zijn, en ik af en toe singlekamers hebben. Verder drink ik niet veel, wil een PADI duikcursus doen en een weekje luxe op het strand zitten. Ik wil in juli/augustus gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2013 20:35:52 ]
  maandag 4 maart 2013 @ 21:05:54 #68
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123634489
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:30 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ik ga waarschijnlijk in juni ook backpacken in de Filipijnen voor 3 weken. Het trekt mij wel omdat het nog niet toeristisch is en het ook goedkoop is om naar te vliegen (618 voor een retour). Maar er zijn volgens mij weinig bezienswaardigeheden. Het is voornamelijk natuur en mooie stranden. Had jij al plannen gemaakt om daar te doen? En ik hoorde dat de lonelyplanet van de Filipijnen slecht schijnt te zijn met ontbrekende en foute informatie, klopt dat of heb je het nog niet aangeschaft?
Nee nog niks, omdat ik nog steeds niks zeker weet. Ik plan sowieso vrij weinig eigenlijk ;)
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123635560
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Op wat voor een budget moet ik rekenen voor 4 weken Maleisië? Ik wil backpacken, maar niet in de supergoedkoopste hostels zitten. Het moet allemaal wel schoon zijn, en ik af en toe singlekamers hebben. Verder drink ik niet veel, wil een PADI duikcursus doen en een weekje luxe op het strand zitten. Ik wil in juli/augustus gaan.
Je hebt nog geen ticket, toch? Kan je flexibel en/of lastminute boeken? Want anders is je ticket denk ik nog flink aan de prijs.

En ik neem aan dat je in Maleisië ook nog wat dingen wil doen qua activiteiten (jungletrips enz.)? Dus hangt een beetje van dat soort dingen af..

Je kunt het iig zo duur maken als je zelf wilt. Heb je wat meer te besteden, dan kan je eens een luxe hotel nemen à 70 euro per nacht. Voor 20 euro kan je echter ook al in een goede, schone privé kamer zitten. Tripadvisor en beoordelingen bij boekingssites zeggen meestal wel genoeg over de kwaliteit van een hotel. :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123637742
Wat betreft budget, afgaande op mijn eigen backpackervaringen in "armere" landen (zoals bijv India):

Je kan in principe al rondkomen van 20 euro gemiddeld per dag maar dan slaap je in goedkope hostels met z'n tienen in een kamer, eet je veelal bij tentjes op straat, reis je alleen met openbaar vervoer en is er heel weinig ruimte voor extra dingen. En het wordt een vakantie van afzien, kniepen en op de centjes letten.

Voor 30 - 40 euro per dag heb je je eigen kamer met eigen badkamer in een budgethotel en kun je eten in simpele restaurants. Af en toe een eenvoudige excursie kan er dan ook wel vanaf.

Voor een tientje of twee extra kun je wat vaker toffe excursies doen, luxer slapen, uitgaan en/of je van tijd tot tijd tegoed doen aan culinaire uitspattingen.

Alles daarboven is pure luxe.

Maar hoe meer je te besteden hebt, hoe meer je ook uitgeeft. De laatste reizen heb ik beduidend meer per dag uitgegeven. Veel geld uitgeven is bedriegend makkelijk, helaas.
pi_123637922
Ticket wordt inderdaad grootste kostenpost. Ik ben op dit moment nog wel flexibel, ik moet mijn vakantieperiode nog opgeven op werk, maar moet dat wel voor het einde van deze maand doen. Dus of ik boek nu de meest voordelige prijs, of ik plan mezelf 4 weken vrij en hoop op een lastminute.

Wil inderdaad wel tripjes enzo doen, maar verder geen hele uitbundige dingen. Wil ook niet te veel vooraf plannen, maar dat maakt een budget inschatten wel lastig :p.
pi_123638282
Voor inschatten van budgetten moet je altijd een zeer ruime schatting maken en daar 20% "onvoorzien" bovenop gooien. Dan zit je wel goed, meestal. En zo niet dan valt het mee.
Zo doe ik het ook altijd met ureninschattingen op mijn werk. :P

Met het inpakken van je backpack werkt het dan weer precies andersom: zoek het absolute minimale dat je denkt nodig te hebben en laat de helft daarvan thuis. :D
pi_123639034
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:58 schreef Farenji het volgende:
Voor inschatten van budgetten moet je altijd een zeer ruime schatting maken en daar 20% "onvoorzien" bovenop gooien. Dan zit je wel goed, meestal. En zo niet dan valt het mee.
Zo doe ik het ook altijd met ureninschattingen op mijn werk. :P

Met het inpakken van je backpack werkt het dan weer precies andersom: zoek het absolute minimale dat je denkt nodig te hebben en laat de helft daarvan thuis. :D
Mijn backpack naar India heen: 7 kg. Terug 18 _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123639232
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:51 schreef Farenji het volgende:
Wat betreft budget, afgaande op mijn eigen backpackervaringen in "armere" landen (zoals bijv India):

Je kan in principe al rondkomen van 20 euro gemiddeld per dag maar dan slaap je in goedkope hostels met z'n tienen in een kamer, eet je veelal bij tentjes op straat, reis je alleen met openbaar vervoer en is er heel weinig ruimte voor extra dingen. En het wordt een vakantie van afzien, kniepen en op de centjes letten.

Voor 30 - 40 euro per dag heb je je eigen kamer met eigen badkamer in een budgethotel en kun je eten in simpele restaurants. Af en toe een eenvoudige excursie kan er dan ook wel vanaf.

Voor een tientje of twee extra kun je wat vaker toffe excursies doen, luxer slapen, uitgaan en/of je van tijd tot tijd tegoed doen aan culinaire uitspattingen.

Alles daarboven is pure luxe.

Maar hoe meer je te besteden hebt, hoe meer je ook uitgeeft. De laatste reizen heb ik beduidend meer per dag uitgegeven. Veel geld uitgeven is bedriegend makkelijk, helaas.
Dit is wat ik wilde zeggen, alleen dan veel beter verwoord. Met echte cijfers ook enzo. :+ _O-

En idd, meer geld uitgeven is heel makkelijk. Als ik het verschil bedenk tussen wat ik heb uitgegeven in Thailand in 2008 en Maleisië in 2012... Dit jaar willen we ergens in het midden gaan zitten! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123640281
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:08 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Mijn backpack naar India heen: 7 kg. Terug 18 _O-
Wat heb je dan allemaal uit India meegenomen? :o
pi_123640330
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat heb je dan allemaal uit India meegenomen? :o
Ja, beeldjes shirts, zo'n hippiebroek _O- :') , eten, euhm wat niet eigenlijk :@ :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123641144
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:28 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja, beeldjes shirts, zo'n hippiebroek _O- :') , eten, euhm wat niet eigenlijk :@ :P
Oh god geen hippiebroek!!! :')
Ik kwam oa terug met vier maatpakken, sandalhouten beeldjes van oa Ganesha en Hanuman, nog wat andere beeldjes, een paar Goa hippieshirts, heel veel wierook, zakken vol curry-kruiden, pashmina sjaals, een enorme lap zijde, een yoga-mat, en drie flessen cashew feni. :9
(de enorme brok hash heb ik voor vertrek toch maar de zee in gekeild)
pi_123641186
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:40 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh god geen hippiebroek!!! :')
Ik kwam oa terug met vier maatpakken, sandalhouten beeldjes van oa Ganesha en Hanuman, nog wat andere beeldjes, een paar Goa hippieshirts, heel veel wierook, zakken vol curry-kruiden, pashmina sjaals, een enorme lap zijde, een yoga-mat, en drie flessen cashew feni. :9
(de enorme brok hash heb ik voor vertrek toch maar de zee in gekeild)
haten op mijn hippiebroek, maar wel hippieshirts en pashminashawls kopen he? :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123641280
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:40 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

haten op mijn hippiebroek, maar wel hippieshirts en pashminashawls kopen he? :P
Gast ik ben een veel ergere hippie dan jij :D
En die sjaals en shirts waren cadeautjes voor familie enzo. O-)
pi_123641341
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Gast ik ben een veel ergere hippie dan jij :D
En die sjaals en shirts waren cadeautjes voor familie enzo. O-)
Ik ben helemaal geen hippie zelfs _O-

Ik wilde er gewoon 1 om over Schiphol mee rond te lopen terwijl het 5 graden is :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123641354
Ja die backpack inpakken wordt nog wat. Ik neem voor weekendjes weg al zo'n kleine trolleykoffer mee :').
pi_123641877
quote:
11s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja die backpack inpakken wordt nog wat. Ik neem voor weekendjes weg al zo'n kleine trolleykoffer mee :').
Als je met z'n tweeen bent kun je op heel veel dingen ruimte besparen. Met 1 onderbroek kun je bijvoorbeeld best 8 dagen doen: een dag gewoon dragen, een dag binnenstebuiten, een dag achterstevoren, en een dag achterstevoren binnenstebuiten, en de volgende vier dagen draag je op dezelfde manier de onderbroek van je partner.
pi_123642373
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeen bent kun je op heel veel dingen ruimte besparen. Met 1 onderbroek kun je bijvoorbeeld best 8 dagen doen: een dag gewoon dragen, een dag binnenstebuiten, een dag achterstevoren, en een dag achterstevoren binnenstebuiten, en de volgende vier dagen draag je op dezelfde manier de onderbroek van je partner.
Dude :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123643738
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeen bent kun je op heel veel dingen ruimte besparen. Met 1 onderbroek kun je bijvoorbeeld best 8 dagen doen: een dag gewoon dragen, een dag binnenstebuiten, een dag achterstevoren, en een dag achterstevoren binnenstebuiten, en de volgende vier dagen draag je op dezelfde manier de onderbroek van je partner.
Damn. Had ik maar een reisgenoot. Nu moet ik het maar 4 dagen doen met een onderbroek.
pi_123646784
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Damn. Had ik maar een reisgenoot. Nu moet ik het maar 4 dagen doen met een onderbroek.
Geen stringetje?, flos je gelijk alle restanten weg
pi_123648993
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Damn. Had ik maar een reisgenoot. Nu moet ik het maar 4 dagen doen met een onderbroek.
Wacht met naar mexico gaan tot in December en dan kunnen wij wel eens 8 dagen op pad :s)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123649872
Hmm, retourtje Amsterdam - Bangkok gevonden voor 650¤ (augustus tot januari). Is 't verstandig meteen maar te boeken, of nog even te wachten? Ik neem aan dat de prijzen eerder stijgen dan dalen...
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:18:39 #88
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123650060
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeen bent kun je op heel veel dingen ruimte besparen. Met 1 onderbroek kun je bijvoorbeeld best 8 dagen doen: een dag gewoon dragen, een dag binnenstebuiten, een dag achterstevoren, en een dag achterstevoren binnenstebuiten, en de volgende vier dagen draag je op dezelfde manier de onderbroek van je partner.
Ik zat dit in eerste instantie vrij serieus te lezen :') _O-
L'Enfer, c'est les autres.
pi_123666011
As we speak:

In mijn broekzakken
-portemonee
-pinpas
-creditcard
-id-kaart
-rijbewijs
-zorgverzekeringspasje
-studentenpas
-mobiel
-oortjes

Daybag
-internationale rijbewijs
-internationale inentingsbewijs
-paspoort
-vliegtickets/boekingen
-leesboek
-pen
-schriftje
-lonely planet
-oplader/kabel mobiel
-camera
-oplader/kabel camera
-usb stick met belangrijke info

Backpack (inc wat ik op die dag aanheb)
-10 boxers
-6 t-shirts
-2 korte broeken
-1 lange broek
-1 trui
-1 overhemd
-5 paar sokken
-schoenen
-slippers
-handdoek
-zwembroek
-regenjas

-tandenborstel
-tandpasta
-deo
-scheermesjes
-nagelschaartje
-antimuggenzooi/DEET

-malaria zooi/doxycycline
-paracetamol
-trachitol
-ontsmettingsalcohol
-pleisters

-pakje kaarten
-kopietje paspoort
-hangslot
-pasfoto's
-plakband
-oordopjes (tegen geluid)
-extra batterij mobiel

En dit is alles wat ik de komende maanden nog meesleep
pi_123667474
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 17:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
As we speak:

In mijn broekzakken
-portemonee
-pinpas
-creditcard
-id-kaart
-rijbewijs
-zorgverzekeringspasje
-studentenpas
-mobiel
-oortjes

Daybag
-internationale rijbewijs
-internationale inentingsbewijs
-paspoort
-vliegtickets/boekingen
-leesboek
-pen
-schriftje
-lonely planet
-oplader/kabel mobiel
-camera
-oplader/kabel camera
-usb stick met belangrijke info

Backpack (inc wat ik op die dag aanheb)
-10 boxers
-6 t-shirts
-2 korte broeken
-1 lange broek
-1 trui
-1 overhemd
-5 paar sokken
-schoenen
-slippers
-handdoek
-zwembroek
-regenjas

-tandenborstel
-tandpasta
-deo
-scheermesjes
-nagelschaartje
-antimuggenzooi/DEET

-malaria zooi/doxycycline
-paracetamol
-trachitol
-ontsmettingsalcohol
-pleisters

-pakje kaarten
-kopietje paspoort
-hangslot
-pasfoto's
-plakband
-oordopjes (tegen geluid)
-extra batterij mobiel

En dit is alles wat ik de komende maanden nog meesleep
Dat had ik ook mee _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123670550
Ik zag eerst die hele waslijst en dacht: "Wie neemt er in godsnaam zoveel mee? :{w ". En toen ging ik lezen en kwam ik er achter dat ik op de plakband, ontsmettingszooi en extra pasfoto's e.d. ongeveer hetzelfde mee had (alleen waarschijnlijk nog meer, want vrouw, dus nog een paar bh's en bikini's) :D _O-

Met z'n tweeën reizen is wat dat betreft ook wel weer handig, want sommige dingen kunnen wel in één backpack. :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123671204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:10 schreef Goodbye het volgende:
Ik zag eerst die hele waslijst en dacht: "Wie neemt er in godsnaam zoveel mee? :{w ". En toen ging ik lezen en kwam ik er achter dat ik op de plakband, ontsmettingszooi en extra pasfoto's e.d. ongeveer hetzelfde mee had (alleen waarschijnlijk nog meer, want vrouw, dus nog een paar bh's en bikini's) :D _O-

Met z'n tweeën reizen is wat dat betreft ook wel weer handig, want sommige dingen kunnen wel in één backpack. :Y
Die drie dingen samen wegen ook nog geen 100 gram ;). Ik reis echt wel zo'n beetje met het minimale hoor :D, maarja dat hoort bij backpacken. In principe is een paspoort en creditcard/pinpas alles wat je nodig hebt, de rest is allemaal bijzaak.
pi_123671342
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Die drie dingen samen wegen ook nog geen 100 gram ;). Ik reis echt wel zo'n beetje met het minimale hoor :D, maarja dat hoort bij backpacken. In principe is een paspoort en creditcard/pinpas alles wat je nodig hebt, de rest is allemaal bijzaak.
Is ook zo, veel dingen vallen nog bij te kopen en in Azië kan je goedkoop je kleding laten wassen. :Y Afgelopen vakantie had ik ook geen shampoo en douchegel mee, want ons eerste hotel was een luxe. Daar veel mee gejat en als het ene op was, kwam ik wel weer ergens waar ze ook weer gratis flesjes hadden staan. :') :@
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123684758
Ik vind 6 tshirts nog best veel. Zeker omdat tshirts juist de dingen zijn die je onderweg vaak koopt. Maar voor de rest is het wel een mooie minimale bepakking, komt erg overeen met wat ik meeneem op lange reizen.
pi_123685223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 23:05 schreef Farenji het volgende:
Ik vind 6 tshirts nog best veel. Zeker omdat tshirts juist de dingen zijn die je onderweg vaak koopt. Maar voor de rest is het wel een mooie minimale bepakking, komt erg overeen met wat ik meeneem op lange reizen.
Ik neem altijd shirts mee die ik thuis anders weg zou gooien _O-

en die gooi ik dan daar weg :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123685660
Ik heb me even aangemeld op Couchsurfing omdat ik een leuk appartement heb in Amsterdam en vaak internationale vrienden over de vloer. Krijg echter 10 requests per dag, dus aan het beantwoorden c.q. declinen van requests ben ik al een halve dag kwijt. Kan letterlijk iedere avond met iemand anders stappen / onderdak bieden. Heb dus maar ingevuld dat ik alleen nog vrouwen wil ontvangen, maar nog steeds heel veel requests. Is dat geen scam of zo? Kan het me haast niet voorstellen dat zo veel vrouwen bij een gast willen blijven die 'alleen vrouwen' heeft ingevuld.

Hoewel het me leuk lijkt af en toe eens een backpackende chick te scoren is dat zeker niet mijn hoofddoel, wil wel een fatsoenlijke gastheer zijn. Maar is dit niet te mooi om waar te zijn..? Ervaringen?
pi_123685838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 23:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb me even aangemeld op Couchsurfing omdat ik een leuk appartement heb in Amsterdam en vaak internationale vrienden over de vloer. Krijg echter 10 requests per dag, dus aan het beantwoorden c.q. declinen van requests ben ik al een halve dag kwijt. Kan letterlijk iedere avond met iemand anders stappen / onderdak bieden. Heb dus maar ingevuld dat ik alleen nog vrouwen wil ontvangen, maar nog steeds heel veel requests. Is dat geen scam of zo? Kan het me haast niet voorstellen dat zo veel vrouwen bij een gast willen blijven die 'alleen vrouwen' heeft ingevuld.

Hoewel het me leuk lijkt af en toe eens een backpackende chick te scoren is dat zeker niet mijn hoofddoel, wil wel een fatsoenlijke gastheer zijn. Maar is dit niet te mooi om waar te zijn..? Ervaringen?
Zit je daar met je bedbugs _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123702143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:10 schreef Goodbye het volgende:
Ik zag eerst die hele waslijst en dacht: "Wie neemt er in godsnaam zoveel mee? :{w ". En toen ging ik lezen en kwam ik er achter dat ik op de plakband, ontsmettingszooi en extra pasfoto's e.d. ongeveer hetzelfde mee had (alleen waarschijnlijk nog meer, want vrouw, dus nog een paar bh's en bikini's) :D _O-

Met z'n tweeën reizen is wat dat betreft ook wel weer handig, want sommige dingen kunnen wel in één backpack. :Y
10 boxers, 6 shirts en nog een overhemd, 3 broeken, 5 paar sokken... dat kan echt veel minder als het moet.
pi_123703213
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

10 boxers, 6 shirts en nog een overhemd, 3 broeken, 5 paar sokken... dat kan echt veel minder als het moet.
Ja, als het moet wel, maar waarom zou je? Ik had qua kleding dit jaar één linnen broek, 2 korte broekjes, 5 shirts/topjes, 1 vest (nauwelijks aan gehad) en een stuk of zeven jurkjes mee. En dan nog ondergoed en meerdere bikinis. En toch had ik als vrouw zijnde maar een backpack van tien kilo, heb vrouwen rond zien lopen met veel grotere/zwaardere! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123703391
Het ligt er maar aan wat je gaat doen. Ga je veel lopen met je rugzak, dan zou ik zoveel mogelijk thuis laten. Reis je per bus, dan is een rugzak van 20 kilo geen probleem.

Ik ben een maand de bergen in geweest met 3 boxers, 3 (of 4) paar sokken, 1 afritsbroek en 1 windstopper broek met fleece lining (die achteraf overbodig was), 2 shirts, 2 thermoshirts en 1 thermobroek (het werd -15 en kouder 's nachts). Dat had achteraf nog wel wat minder gekund.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2013 15:16:51 ]
pi_123751218
Heeft iemand toevallig ervaring met Mexico? Ik denk erover om een maand te gaan, maar kan niet echt iets van een route vinden of zien wat handig is enzo? Misschien guatemala en Belize erbij pakken, of is dat te veel?

en aan wat voor budget moet ik denken?
ik slaap vaak op een kamer in een guesthouse, en vind het vaak best, zolang het maar 'schoon' is :P En ik eet vaak op straat enzo ;)

[ Bericht 46% gewijzigd door AldoTheApache op 07-03-2013 16:49:14 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123785083
De knoop is doorgehakt, ik breng heel juli door in Maleisië *O*. Ticket vanaf Düsseldorf voor 602 euro :9.

Superspannend!
pi_123785772
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:14 schreef clumsy_clown het volgende:
De knoop is doorgehakt, ik breng heel juli door in Maleisië *O*. Ticket vanaf Düsseldorf voor 602 euro :9.

Superspannend!
Super tof! *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:34:23 #104
324876 bizzle
My richness is life
pi_123790767
Ik ga bijna naar Vietnam! onwijs veel zin in
pi_123790808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:34 schreef bizzle het volgende:
Ik ga bijna naar Vietnam! onwijs veel zin in
Cool, daar zou ik ook graag nog eens heen willen met mijn pa. Wat zijn je plannen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:37:14 #106
324876 bizzle
My richness is life
pi_123790901
Ik vlieg naar Ho Chi Minh stad en heb dan 3 weken de tijd om in Hanoi te komen. Daarna nog een weekje Hong Kong. Ik heb nog niks gepland of vast staan, maar dat komt vast goed.
pi_124000502
Ah leuk joh. Vietnam is echt een geweldig land om te reizen! Heb zelf heel erg genoten van Ho Chi Minh City.
pi_124013249
Brrr, Vietnam.. :N
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:15:39 #109
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124014441
quote:
5s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:40 schreef AldoTheApache het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met Mexico? Ik denk erover om een maand te gaan, maar kan niet echt iets van een route vinden of zien wat handig is enzo? Misschien guatemala en Belize erbij pakken, of is dat te veel?

en aan wat voor budget moet ik denken?
ik slaap vaak op een kamer in een guesthouse, en vind het vaak best, zolang het maar 'schoon' is :P En ik eet vaak op straat enzo ;)
Het mooie aan Mexico is dat er geen vaste route is. Vanuit Mexico City kun je letterlijk alle kanten op. Vanuit Yucatan is het vooral de keuze: ga je via Belize of via San Christobal/Palenque naar Guatemala.

Voor een backpackerbudget (voor Mexico) moet je aan 30-40 euro per dag denken. Guatemala is goedkoper (maar veel minder 'schoon'), Belize weet ik niet.
pi_124014488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het mooie aan Mexico is dat er geen vaste route is. Vanuit Mexico City kun je letterlijk alle kanten op. Vanuit Yucatan is het vooral de keuze: ga je via Belize of via San Christobal/Palenque naar Guatemala.

Voor een budget (voor Mexico) moet je aan 30-40 euro per dage denken. Guatemala is goedkoper (maar veel minder 'schoon'), Belize weet ik niet.
Ik kom net uit India he, qua viesheid kan ik wel veel aan volgens mij :P

Maar 30/40 euro per dag is wel prima :D En hoe zit het met de veiligheid? :@ Kan ik daar op mijn 20e gewoon in mijn eentje backpacken?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:20:19 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124014602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:17 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik kom net uit India he, qua viesheid kan ik wel veel aan volgens mij :P

Maar 30/40 euro per dag is wel prima :D En hoe zit het met de veiligheid? :@ Kan ik daar op mijn 20e gewoon in mijn eentje backpacken?
Guatemala werd wel omschreven als India in het klein, wat dat betreft.
Veiligheid is zoals om zoveel plekken in Latijns-Amerika: op je hoeden zijn voor kleine criminaliteit, maar verder valt het allemaal erg mee. Loop zelfverzekerd, met een doel door de stad, zelfs als je geen doel hebt ;) Ja, en ga niet naar de grensplaatsen met de VS, niet naar buitenwijken van grote steden, vraag even na of de nachtbus veilig is, dat soort dingen.
pi_124014687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Guatemala werd wel omschreven als India in het klein, wat dat betreft.
Veiligheid is zoals om zoveel plekken in Latijns-Amerika: op je hoeden zijn voor kleine criminaliteit, maar verder valt het allemaal erg mee. Loop zelfverzekerd, met een doel door de stad, zelfs als je geen doel hebt ;) Ja, en ga niet naar de grensplaatsen met de VS, niet naar buitenwijken van grote steden, vraag even na of de nachtbus veilig is, dat soort dingen.
Ok, tof :D Ja, ik wilde eigenlijk niet boven Mexico city komen :@ Gewoon naar beneden, misschien nog guatemala en belize erbij, en dan vanuit Cancun vliegen naar MexicoCity en weer terug. Is dat te doen in 1 maand? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124031952
iemand een idee wat voor budget je rekening moet houden voor vietnam laos en cambodia in 3/4 maanden?
en hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt per land, procentueel gezien?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_124032141
Kom maar met de mooie backpackersverhalen jongens, nu het ticket geboekt is zie ik al allerlei doenscenario's over eenzaamheid en verdwaald raken voor me :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2013 22:54:51 ]
pi_124032192
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Kom maar met de mooie backpackersverhalen jongens, nu het ticket geboekt is zie ik al allerlei doenscenario's over eenzaamheid en verdwaald raken voor me :P.
Ik heb me in India geen moment alleen gevoeld, en ben ook niet verdwaald geweest ;) En mocht je verdwalen dan betaal je gewoon even de hoofdprijs voor een taxi die je bij je hotel afzet voor een duppie :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124032302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:55 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb me in India geen moment alleen gevoeld, en ben ook niet verdwaald geweest ;) En mocht je verdwalen dan betaal je gewoon even de hoofdprijs voor een taxi die je bij je hotel afzet voor een duppie :P
Ja dat verdwalen zal wel loslopen, daar kan ik me nooit echt druk om maken, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met mensen ontmoeten gaat. Hoe oud is de gemiddelde backpacker eigenlijk? Ik bedoel, het is toch niet alleen maar 19-jarig grut wat er rondloopt?
pi_124032352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja dat verdwalen zal wel loslopen, daar kan ik me nooit echt druk om maken, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met mensen ontmoeten gaat. Hoe oud is de gemiddelde backpacker eigenlijk? Ik bedoel, het is toch niet alleen maar 19-jarig grut wat er rondloopt?
NIet haten op mensen van 19 he :( :P

In vietnam veel mensen van 20-25
In India minimaal 25 +
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124032396
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:58 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

NIet haten op mensen van 19 he :( :P
Nee ik besef me ineens dat ik zelf oud ben ;(. Met m'n 25 zit ik al in m'n quarterlifecrisis man.
pi_124032452
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee ik besef me ineens dat ik zelf oud ben ;(. Met m'n 25 zit ik al in m'n quarterlifecrisis man.
Wees blij, jij kunt elk land makkelijk uitkiezen ;) Ik twijfel of het wel verstandig is om met mijn 20e alleen door mexico te gaan reizen ;( Maar ik heb Azië wel een beetje gehad nu :P Tijd voor iets anders
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124032487
En waar ontmoet je nou de meeste mensen? Echt op de dormrooms? Ik zit te denken om waar mogelijk singlerooms te pakken, maar ja, als dat betekent dat ik 4 weken alleen in een hokje zit is dat ook niet heel relaxed.

Ik ga natuurlijk wel tours en die duikcursus doen, dat scheelt.
pi_124032632
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
En waar ontmoet je nou de meeste mensen? Echt op de dormrooms? Ik zit te denken om waar mogelijk singlerooms te pakken, maar ja, als dat betekent dat ik 4 weken alleen in een hokje zit is dat ook niet heel relaxed.

Ik ga natuurlijk wel tours en die duikcursus doen, dat scheelt.
Ik heb ook alleen maar single rooms geboekt, maar als je een hotel hebt met een gezamenlijke eetzaal oid kom je vanzelf andere backpackers tegen, en anders in de kroegen van de Lonely Planet, En natuurlijk bij dagtours enzo ;)

Zelf heb ik me er geen moment zorgen om gemaakt eigenlijk, maar ik kan dan ook wel goed alleen zijn. En de lokale bevolking lult de oren van je kop als je alleen bent _O- Sta je rustig eten te kopen, thee te drinken, of loop je gewoon rond, ze praten toch wel tegen je :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124032723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb ook alleen maar single rooms geboekt, maar als je een hotel hebt met een gezamenlijke eetzaal oid kom je vanzelf andere backpackers tegen, en anders in de kroegen van de Lonely Planet, En natuurlijk bij dagtours enzo ;)

Zelf heb ik me er geen moment zorgen om gemaakt eigenlijk, maar ik kan dan ook wel goed alleen zijn. En de lokale bevolking lult de oren van je kop als je alleen bent _O- Sta je rustig eten te kopen, thee te drinken, of loop je gewoon rond, ze praten toch wel tegen je :P
Kijk, dat stelt gerust. Om die singlerooms maakte ik me wel een beetje zorgen. Ik kan namelijk ook heel goed alleen zijn, iets te goed :'). Niet dat ik asociaal ben, maar héél supersnel contact leggen doe ik ook weer niet. Maar komt goed dus.
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:06:28 #123
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124032749
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee ik besef me ineens dat ik zelf oud ben ;(. Met m'n 25 zit ik al in m'n quarterlifecrisis man.
Dat had ik ook toen ik 25 werd. Toen bleek ik met mijn 28-29 in Zuid-Amerika helemaal niet oud. Toen met 32 in Thailand wel, maar in de Filipijnen weer helemaal niet. Nu, met 34, boeit het me helemaal niet meer, ga gewoon daar heen waar ik heen wil!
pi_124032762
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Kijk, dat stelt gerust. Om die singlerooms maakte ik me wel een beetje zorgen. Ik kan namelijk ook heel goed alleen zijn, iets te goed :'). Niet dat ik asociaal ben, maar héél supersnel contact leggen doe ik ook weer niet. Maar komt goed dus.
Komt zeker goed :Y

Ik moet er ook niet aan denken hoor :') een hele maand in van die slaapzalen _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124033016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Komt zeker goed :Y

Ik moet er ook niet aan denken hoor :') een hele maand in van die slaapzalen _O-
Man dat zou betekenen dat ik een maand niet slaap. Maar goed, m'n verjaardag valt halverwege de vakantie, dus dan mag ik wel in een walgelijk luxe iets zitten om bij te komen van alle hostels, vinnik :9.
pi_124033111
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Man dat zou betekenen dat ik een maand niet slaap. Maar goed, m'n verjaardag valt halverwege de vakantie, dus dan mag ik wel in een walgelijk luxe iets zitten om bij te komen van alle hostels, vinnik :9.
Zekers :Y

Doe ik ook altijd hoor, 1x in die maand echt totale luxe _O- In Mumbai zat ik bij een van de duurste restaurants te eten, En mijn laatste avond goa zat ik aan de kreeft en alles _O-

Ik wilde eerst een luxe hotel in Mumbai doen, maar daar zijn die prijzen net te hoog ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124034140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:13 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Zekers :Y

Doe ik ook altijd hoor, 1x in die maand echt totale luxe _O- In Mumbai zat ik bij een van de duurste restaurants te eten, En mijn laatste avond goa zat ik aan de kreeft en alles _O-

Ik wilde eerst een luxe hotel in Mumbai doen, maar daar zijn die prijzen net te hoog ;(
Maleisië is ook al een stuk duurder dan Thailand, dus ik moet m'n budget enigszins opschroeven :').
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:53:27 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124034963
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Maleisië is ook al een stuk duurder dan Thailand, dus ik moet m'n budget enigszins opschroeven :').
Dat valt heel erg mee.
Ik zou zelfs zeggen dat het meeste in Maleisië goedkoper is dan in Thailand, zolang je dezelfde kwaliteit wilt. Dus eten, overnachten, vervoer, zelfs duiken.
De koers van de ringgit is momenteel ook gunstiger dan van de baht. De baht wordt duurder en duurder.
pi_124037280
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat valt heel erg mee.
Ik zou zelfs zeggen dat het meeste in Maleisië goedkoper is dan in Thailand, zolang je dezelfde kwaliteit wilt. Dus eten, overnachten, vervoer, zelfs duiken.
De koers van de ringgit is momenteel ook gunstiger dan van de baht. De baht wordt duurder en duurder.
Kan ik bevestigen. Net een hostel van 3 euro per nacht geboekt, en avondeten kan ook vanaf 50 cent - 1 euro. Ik vind Thailand en Maleisie qua prijzen echt zo goed als gelijk.
pi_124038977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:17 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Kan ik bevestigen. Net een hostel van 3 euro per nacht geboekt, en avondeten kan ook vanaf 50 cent - 1 euro. Ik vind Thailand en Maleisie qua prijzen echt zo goed als gelijk.
ik heb in India 1x een eenpersoonskamer gehad voor 3 euro _O- Was echt net een cel, maargoed ik kom daar niet om in mijn hotelkamer te zitten :P

Hoe zit het trouwens in Mexico met backpackslaapplaatsen? 1 persoonskamers enzo? En aan welk bedrag moet ik daarbij denken?

En is het daar veilig genoeg om een ereader en goede camera mee te nemen? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124043281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:13 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Zekers :Y

Doe ik ook altijd hoor, 1x in die maand echt totale luxe _O- In Mumbai zat ik bij een van de duurste restaurants te eten, En mijn laatste avond goa zat ik aan de kreeft en alles _O-

Ik wilde eerst een luxe hotel in Mumbai doen, maar daar zijn die prijzen net te hoog ;(
Haha herkenbaar. Heb ook elke maand wel een keer echt luxe gezeten. Bij mijn verjaardag in Chiang Mai, Met Nieuwjaar in Nha Trang en bij Full Moon Party op Koh Samui:)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:06:27 #132
324876 bizzle
My richness is life
pi_124086420
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
En waar ontmoet je nou de meeste mensen? Echt op de dormrooms? Ik zit te denken om waar mogelijk singlerooms te pakken, maar ja, als dat betekent dat ik 4 weken alleen in een hokje zit is dat ook niet heel relaxed.

Ik ga natuurlijk wel tours en die duikcursus doen, dat scheelt.
In dorm rooms leer je zo makkelijk mensen kennen. Ik ben ook een kat-uit-de-boom kijker, maar als er iemand naast je komt liggen is het toch wel fijn om te weten wie dat is haha en dan moet je eigenlijk wel een gesprekje voeren en dat valt toch eigenlijk altijd heel erg mee. Leuke mensen ontmoet in mn slaapkamertjes ;)
pi_124089699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:06 schreef bizzle het volgende:

[..]

In dorm rooms leer je zo makkelijk mensen kennen. Ik ben ook een kat-uit-de-boom kijker, maar als er iemand naast je komt liggen is het toch wel fijn om te weten wie dat is haha en dan moet je eigenlijk wel een gesprekje voeren en dat valt toch eigenlijk altijd heel erg mee. Leuke mensen ontmoet in mn slaapkamertjes ;)
Ik wil liever niet in dorms slapen :@ Als ik een heel jaar spaar voor een vakantie mag er best een beetje luxe zijn ;) :P En dan in de vieze bende van India gaan liggen _O- :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:44:24 #134
324876 bizzle
My richness is life
pi_124090008
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:35 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik wil liever niet in dorms slapen :@ Als ik een heel jaar spaar voor een vakantie mag er best een beetje luxe zijn ;) :P En dan in de vieze bende van India gaan liggen _O- :P
oke prima? Ik vind het contact op de kamer juist wel gezellig.
pi_124090587
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:44 schreef bizzle het volgende:

[..]

oke prima? Ik vind het contact op de kamer juist wel gezellig.
Kan het inderdaad zijn ;) Maar op de een of andere manier heb ik altijd zo'n beeld van snurkende stinkende feestgangers die je om 4 uur snachts ff wakker maken, en bedwantsen :')

Niet dat ik geen bedwantsen in India ben tegengekomen, maargoed :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124090807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:00 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Kan het inderdaad zijn ;) Maar op de een of andere manier heb ik altijd zo'n beeld van snurkende stinkende feestgangers die je om 4 uur snachts ff wakker maken, en bedwantsen :')

Niet dat ik geen bedwantsen in India ben tegengekomen, maargoed :P
Bijna alle hostels waarin in heb geslapen waren schoner dan menig hotel. En goedkoper. En gezelliger.

Zorg gewoon dat je Hostelworld.com checkt op reviews. Niet alle hostels zijn party-hostels die alleen maar om feestvieren draait. Neemt niet weg dat ik juist die hostels het leukst vond :P
pi_124090915
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Bijna alle hostels waarin in heb geslapen waren schoner dan menig hotel. En goedkoper. En gezelliger.

Zorg gewoon dat je Hostelworld.com checkt op reviews. Niet alle hostels zijn party-hostels die alleen maar om feestvieren draait. Neemt niet weg dat ik juist de hostels het leukst vond :P
Hmm goede site wel :D

Ja, ik vind opzich een feestje ook wel lachen, maar ik ben eerder zo'n type die er om 11 uur inligt, zodat ik om 8 uur al op pad kan :P

Maar ligt ook wel aan de bestemming denk ik :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:29:09 #138
324876 bizzle
My richness is life
pi_124091535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:00 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Kan het inderdaad zijn ;) Maar op de een of andere manier heb ik altijd zo'n beeld van snurkende stinkende feestgangers die je om 4 uur snachts ff wakker maken, en bedwantsen :')

Niet dat ik geen bedwantsen in India ben tegengekomen, maargoed :P
Echte backpackers gaan om 4 uur naar bed en gaan om 8 uur weer op pad! :9 Een leuk feestje hoort bij een relaxte backpack experience toch. En inderdaad eerst even Hostelworld checken of het een beetje schoon is, dat vind ik wel het belangrijkst.
pi_124091581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:29 schreef bizzle het volgende:

[..]

Echte backpackers gaan om 4 uur naar bed en gaan om 8 uur weer op pad! :9 Een leuk feestje hoort bij een relaxte backpack experience toch.
Ik hoef echt niet met een kater door een stad te banjeren terwijl het 30 graden is, op 4 uur slaap hoor :')

Liever goed uitgerust op pad en van alles kunnen genieten _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:48:14 #140
324876 bizzle
My richness is life
pi_124092260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik hoef echt niet met een kater door een stad te banjeren terwijl het 30 graden is, op 4 uur slaap hoor :')

Liever goed uitgerust op pad en van alles kunnen genieten _O_
Nee dan ben je inderdaad een single room type. Kan trouwens niet wachten om het nachtleven van Hanoi, Ho Chi Minh City en Hong Kong onveilig te maken met mn roommates :D nog een weekje...
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:14:15 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124122076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:35 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik wil liever niet in dorms slapen :@ Als ik een heel jaar spaar voor een vakantie mag er best een beetje luxe zijn ;) :P En dan in de vieze bende van India gaan liggen _O- :P
In Mexico zijn eenpersoonskamers meestal niet goedkoop. In de steden nog wel te doen, maar aan de kust in Yucatan niet echt waarschijnlijk op een backpackersbudget.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:19:17 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124122135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:09 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Hmm goede site wel :D
Combineer hem met hostelbookers.com en je kunt bijna alle hostels wel vinden.

Overigens heb ik met hostel alle uitersten wel meegemaakt: van hele relaxte tot extreme herrie om 4 uur 's nachts, tot te saai en steriel voor woorden.

Echte backpackers houden de echte backpacker lifestyle (feesten, drinken, weinig slapen) geen jaar vol. Op een gegeven moment word je toch meer een toerist ;)
pi_124122312
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 08:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In Mexico zijn eenpersoonskamers meestal niet goedkoop. In de steden nog wel te doen, maar aan de kust in Yucatan niet echt waarschijnlijk op een backpackersbudget.
-O-

Aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? :@ 15E per nacht ofzo? of ga ik dan al hoger?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:04:50 #144
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124122607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 08:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

-O-

Aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? :@ 15E per nacht ofzo? of ga ik dan al hoger?
In Mexico City en omstreken red je dat wel, daar zit weinig prijsverschil tussen dorms en kamers.
Maar ik heb pas gezocht voor Yucatan (daar wilde ik in april/mei heen gaan, gaat waarschijnlijk niet door) en accommodatie is best duur daar, vooral aan de kust. Een enkele kamer voor 20-30 euro, maar al snel hoger in plaatsen als Playa del Carmen en Tulum.
Mérida is goedkoper (op hostelworld)

Kijk anders even op die hostelsites, daar staan ook vaak kamers bij. En natuurlijk op booking.com waar ik bovenstaande prijzen gecheckt heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemans24 op 16-03-2013 09:10:13 ]
pi_124132650
Heeft iemand hier ervaring met backpacken in Peru? Ik zit erover na te denken om daar heen te gaan omdat ik een retourticket zie voor 720 euro wat voor Zuid-Amerika zeldzaam is. Ik wil in ieder geval naar Machu Piccu maar voor de rest heb ik geen idee wat er te doen is. Ik heb ongeveer 3 weken de tijd ervoor. En is Spaans spreken echt noodzakelijk daar of red je het wel met Engels?
pi_124158114
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:31 schreef arsenalforever het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met backpacken in Peru? Ik zit erover na te denken om daar heen te gaan omdat ik een retourticket zie voor 720 euro wat voor Zuid-Amerika zeldzaam is. Ik wil in ieder geval naar Machu Piccu maar voor de rest heb ik geen idee wat er te doen is. Ik heb ongeveer 3 weken de tijd ervoor. En is Spaans spreken echt noodzakelijk daar of red je het wel met Engels?
EY man, hoe vond je India? :D

hoe vond je dat rak international hotel? _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_124163798
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

EY man, hoe vond je India? :D

hoe vond je dat rak international hotel? _O-
India was een heel avontuur en echt een land apart! Het ene moment wou ik het liefst zo snel mogelijk vertrekken en de volgende dag geniet je wel weer. Vooral Rajasthan vond ik erg heftig kwa armoede, benauwdheid en stank. Het zuiden bij Kerala vond ik veel relaxter met al die stranden en backwaters. De backpackers waren over het algemeen niet mijn type mensen en heb er ook minder ontmoet ivm Zuidoostazie. Het eten viel ook wat tegen en was voor mij veel te heet! Heb ook een keer een voedselvergiftiging gehad wat echt een hel was. Was ook na mijn reis 8 kg afgevallen:) Ook door het gebrek aan vlees denk ik. Maar over het algemeen ben ik blij dat ik het gedaan heb want je ziet ook zoveel aparte dingen en alles is anders als hier. Maar zou niet nog een keer terug gaan denk ik zoals anderen wel hebben. Rak internationaal was op zich wel ok hoewel wel een aantal keer de elektriciteit uitviel zodat het bloedheet werd snachts (dit bleek later normaal te zijn in India). Hoe vond jij India en het hotel? En ben je nog opgelicht of nog nare dingen meegemaakt? En wat vond je het mooist?
pi_124294032
Argh ik moet echt ophouden om foto's te bekijken op facebook van mensen die nu aan het backpacken zijn. Zou nu zo het vliegtuig kunnen pakken...
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:21:12 #149
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_124315062
Oe een backpacktopic!!! Ben echt al enorm lang niet op Fok! geweest maar aangezien ik over 6,5 week op vakantie ga begon het toch te kriebelen hier even te gaan kijken :)
Ik ga (op 2 dagen na) 4 weken weg, paar dagen Singapore, dan door naar Maleisië en op de terugweg 2 nachten Dubai *O*
(kan niet wachten!!!)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_124340648
Wow klinkt goed. Al plannen gemaakt of lekker op de bonnefooi?
pi_124340740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:21 schreef Lips het volgende:
Oe een backpacktopic!!! Ben echt al enorm lang niet op Fok! geweest maar aangezien ik over 6,5 week op vakantie ga begon het toch te kriebelen hier even te gaan kijken :)
Ik ga (op 2 dagen na) 4 weken weg, paar dagen Singapore, dan door naar Maleisië en op de terugweg 2 nachten Dubai *O*
(kan niet wachten!!!)
Klinkt goed inderdaad, alleen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:05:12 #152
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_124347441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klinkt goed inderdaad, alleen?
Tnx! Ja ga helemaal alleen :D slaap in Dubai wel bij verre familie die ik al 20 jaar niet heb gezien (lang leve Facebook!)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:09 schreef Mr.West het volgende:
Wow klinkt goed. Al plannen gemaakt of lekker op de bonnefooi?
Ik heb alles al gepland omdat ik alleen ga en ik m'n pa een hartverzakking wil besparen ;) En ik moet ook bekennen dat ik het wel een fijn idee vind dat ik daar niet meer hoef te zoeken naar een bed!
De route wordt Singapore, Melaka, KL, Cameron Highlands, Georgetown, Kota Bharu, Perhentian Islands, 1 nacht hotel bij vliegveld KL en dan naar Dubai.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_124355694
Na in 2011 rond te hebben gebanjerd met mijn rugzakje in Midden-Amerika, afgelopen jaarwisseling te hebben doorgebracht in Sri Lanka (en een paar dagen Dubai en de Malediven), heb ik afgelopen maand een ticket geboekt waar ik land op Tel Aviv en weer weg vlieg uit Cairo. Het ticket was slechts ¤300,-, vond ik te goedkoop om te laten liggen voor de maand juli 8-).

@ Lips Als je naar Dubai gaat, je hebt wat geld over en je houdt van een beetje uitdaging, ga dan het onderstaande doen. Is prijzig, maar vermoedelijk één van de gaafste ervaringen in je leven :).

  donderdag 21 maart 2013 @ 23:04:11 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124357642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef Michel1992 het volgende:
Na in 2011 rond te hebben gebanjerd met mijn rugzakje in Midden-Amerika, afgelopen jaarwisseling te hebben doorgebracht in Sri Lanka (en een paar dagen Dubai en de Malediven), heb ik afgelopen maand een ticket geboekt waar ik land op Tel Aviv en weer weg vlieg uit Cairo. Het ticket was slechts ¤300,-, vond ik te goedkoop om te laten liggen voor de maand juli 8-).
Israel gaat in de aanbieding, iets met een fanatieke president en z'n dreigementen, denk ik.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:42:29 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_124364248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef Michel1992 het volgende:
@ Lips Als je naar Dubai gaat, je hebt wat geld over en je houdt van een beetje uitdaging, ga dan het onderstaande doen. Is prijzig, maar vermoedelijk één van de gaafste ervaringen in je leven :).

Ziet er gaaf uit maar dat durf ik nooit :o
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_125119892
Hey mensen :W

Ik zit te kijken naar een backpacktrip naar Mexico. Is een budget van 2000 incl. vliegticket voldoende voor een maand? :@

gewoon busvervoer, 1 binnenlands vluchtje, wel alle uitjes en een beetje normaal slapen en eten :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_125167054
Ik heb 2 vliegtickets gewonnen :D. Bestemming mag ik zelf kiezen, zat te denken aan LA(heen)/SF(terug). Wegens omstandigheden is het budget vrij laag, ongeveer 1500/2000 zou ik eraan uit willen geven (voor 2 pers.). Is dit genoeg als ik 2,5 week wil gaan, waaronder 5-6 dagen LA, dan met huurauto in 2/3 dagen naar SF en daar nog 5-6 dagen vertoeven? Hotel mag best wel eenvoudig en buiten het centrum liggen, als ik maar niet elke dag droog brood hoef te eten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 11-04-2013 20:11:56 ]
  donderdag 11 april 2013 @ 20:13:01 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125167436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:04 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb 2 vliegtickets gewonnen :D. Bestemming mag ik zelf kiezen, zat te denken aan LA(heen)/SF(terug). Wegens omstandigheden is het budget vrij laag, ongeveer 1500/2000 zou ik eraan uit willen geven (voor 2 pers.). Is dit genoeg als ik 2,5 week wil gaan, waaronder 5-6 dagen LA, dan met huurauto in 2/3 dagen naar SF en daar nog 5-6 dagen vertoeven? Hotel mag best wel eenvoudig en buiten het centrum liggen, als ik maar niet elke dag droog brood hoef te eten.

Mag je elke bestemming ter wereld kiezen? Dan zou ik toch eerder iets doen dat normaal onbereikbaar is ;)
pi_125167524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mag je elke bestemming ter wereld kiezen? Dan zou ik toch eerder iets doen dat normaal onbereikbaar is ;)
Alles wat binnen het netwerk past van die maatschappij, maar praktisch elk continent/grote stad ter wereld. Best wel humor om vliegtickets te hebben die zo'n beetje 4x het totale vakantiebudget overschrijden _O- (SF/LA kost ca 6000,- business :o). Zit ook ff naar Singapore te kijken ook wel leuk. Ik zie mezelf ook al helemaal zitten met mijn slippers tussen die business lui .
  donderdag 11 april 2013 @ 20:17:28 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125167654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Alles wat binnen het netwerk past van die maatschappij, maar praktisch elk continent/grote stad ter wereld. Best wel humor om vliegtickets te hebben die zo'n beetje 3x het totale vakantiebudget overschrijden _O- (SF/LA kost ca 6000,- business :o)
OK, je doet business, ja dat is ook een manier.
Maar ik zou Nieuw Zeeland doen (kan dat ook business?).
pi_125167688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

OK, je doet business, ja dat is ook een manier.
Maar ik zou Nieuw Zeeland doen (kan dat ook business?).
Zijn business tickets. Maar iemand een idee of 2000 max te doen is in USA incl autohuur enz?
  donderdag 11 april 2013 @ 20:19:58 #162
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125167788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:18 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zijn business tickets.
Tja, dan moet je gewoon kiezen wat je het leukste lijkt, inderdaad!
pi_125173125
Ik zou het wel weten: business naar Nieuw Zeeland.
pi_125401329
Iemand nog mooie reisjes op de planning staan? Kan zelf komende tijd niet ver weg (geen geld) maar altijd leuk om beetje mee te lezen :).
pi_125402150
Nog 3 weekjes China en 5 dagen om van Bangkok naar Kuala Lumpur te komen en dan weer naar huis :( ;(. Daarna is het geld en de tijd ook wel weer op ;(
pi_125403398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:17 schreef Mr.West het volgende:
Iemand nog mooie reisjes op de planning staan? Kan zelf komende tijd niet ver weg (geen geld) maar altijd leuk om beetje mee te lezen :).
Ik ga vanaf midden mei 5-6 weken naar Griekenland, misschien Turkije, en de Balkan (Albanie, Macedonie, Montenegro, Bosnië & Herzegovina en Kroatië).

Ik heb verder nog niets gepland. Ik koop een vliegticket naar Athene en ga van daaruit verder plannen. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is het aanbod van hostels. Die is in die regio toch een stuk minder in vergelijking met Zuid-Oost Azië. Wat dat betreft ben ik een beetje te veel verwend :P

Als geld en tijd geen rol zou spelen, zou ik naar Australie en Nieuw Zeeland gaan. Wie weet over een jaar of twee :)
pi_125435795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:17 schreef Mr.West het volgende:
Iemand nog mooie reisjes op de planning staan? Kan zelf komende tijd niet ver weg (geen geld) maar altijd leuk om beetje mee te lezen :).
Mexico in december :Y

over een paar weken tickets boeken 8-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_125446132
Mooi man, ga je naar de dokter om een paar wondjes schoon te laten maken.. mag je om de 8 uur terugkomen voor een antibiotica infuus omdat de infectie al naar binnen is geslagen.. :(
pi_125446219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:07 schreef ElDinosaur het volgende:
Mooi man, ga je naar de dokter om een paar wondjes schoon te laten maken.. mag je om de 8 uur terugkomen voor een antibiotica infuus omdat de infectie al naar binnen is geslagen.. :(
Oei, te lang gewacht? Of gewoon pech en snelle infectie?
pi_125447325
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oei, te lang gewacht? Of gewoon pech en snelle infectie?
4 dagen nadat ik me gesneden had.. de hele dag zonder flipflops tijdens songkran heeft vast niet geholpen. Wondjes zien er ook helemaal niet slecht uit, lymfeklieren in mn lies helaas wel. :')
pi_125515081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:17 schreef Mr.West het volgende:
Iemand nog mooie reisjes op de planning staan? Kan zelf komende tijd niet ver weg (geen geld) maar altijd leuk om beetje mee te lezen :).
zit nu nog in Australie. Over 3 weken ben ik klaar met fruit plukken en dan is het melbourne-adelaide roadtri en brisbane-cairns roadtrip in ongeveer 3,5 week. 10 juni vlieg ik naaelr Thailand voor een maand en rond 10-15juli, na 14 maanden, terug naar huis :(
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125515300
Vanochtend wakker geworden op een nogal onplezante manier. Voelde mijn bed schudden en 0.5 seconden later schreeuwde ik 'earthquake get the fuck out'. Zonder twijfel nog nooit zo snel uit bed gekomen. Gelukkig bleek het hier mee te vallen, al rende wel iedereen de straat op. Je maakt wat mee in Chengdu. Nu.nl meld 28 doden tot nu toe.
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:34:25 #173
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_125888682
Nog maar 5 nachten slapen *O*
Begin nu wel wat zenuwachtig te worden ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 30 april 2013 @ 01:13:21 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125889493
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]

zit nu nog in Australie. Over 3 weken ben ik klaar met fruit plukken en dan is het melbourne-adelaide roadtri en brisbane-cairns roadtrip in ongeveer 3,5 week. 10 juni vlieg ik naaelr Thailand voor een maand en rond 10-15juli, na 14 maanden, terug naar huis :(
Ik sprak deze week iemand die een baantje als parelvisser had gehad in Australië (west coast). Klonk een stuk interessanter dan fruit plukken en verdiende ook beter.
pi_125892081
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vanochtend wakker geworden op een nogal onplezante manier. Voelde mijn bed schudden en 0.5 seconden later schreeuwde ik 'earthquake get the fuck out'. Zonder twijfel nog nooit zo snel uit bed gekomen. Gelukkig bleek het hier mee te vallen, al rende wel iedereen de straat op. Je maakt wat mee in Chengdu. Nu.nl meld 28 doden tot nu toe.
Da fuck :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:34 schreef Lips het volgende:
Nog maar 5 nachten slapen *O*
Begin nu wel wat zenuwachtig te worden ;)
Cool :D Waar ga je heen?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_125902189
Broom
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 01:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik sprak deze week iemand die een baantje als parelvisser had gehad in Australië (west coast). Klonk een stuk interessanter dan fruit plukken en verdiende ook beter.
Broome geloof ik waar dat is. Vriendin van me doet dat nu ook. Maar uiteindelijk...tsja je moet net geluk hebben dat op je pad te krijgen zogezegd. Ik had snel een baantje nodig en vond dit. Verdiend met 100-140dollar netto niet geweldig maar ik geef ook amper wat uit nu dus kan genoeg sparen. En eerlijk gezegd is het fruitplukken best wel te doen (appels, perzikken en peren aan de bomen tenminste; tomaten, paprika's of andere laag-bij-de-grond dingen sla ik over). Muziekje in, werken in 't zonnetje, eigen tijd indelen, beetje op een traktor rondrijden, ik heb me wel 3 maanden vermaakt :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:06:32 #177
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125902888
Oh, mijn ervaring mrt fruit plukken in Nederland is heel anders. Muziek luisteren en je eigen tijd indelen, waren niet aan de orde. Op een tractor rondrijden natuurlijk al helemaal niet. IJskoude vingers bij zonsopkomst in november dan weer wel.
Dan is dat in Australië relaxter, zo te horen.
pi_125905167
Haha ik zou 't ook van mn leven niet in Nederland doen! Maar bv. nu doe ik appels. Begin om 7.30, klaar rond 16-17 en dan heb ik 140 dollar netto. Tis niet fantastisch en ik moet wel een tempootje doorwerken, maar de dag vliegt wel voorbij (omdat ik eigenlijk sneller wil zijn dan de tijd zodat ik meer kan plukken), tegelijk een graad of 18-22, mp3-tje in, trek in een appel dan eet je er wat, etc. Tis 6-7 dagen werken per week (maar ik woon toch in de middle of nowhere nu dusja wat anders is er te doen) en dalijk kan ik er 2 maanden van leven en reizen :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:27:41 #179
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_126013374
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:21 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Da fuck :o

[..]

Cool :D Waar ga je heen?
Singapore, Maleisië en Dubai

MORGEN *O* *O* *O*
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:14:22 #180
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126023505
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Lips het volgende:

[..]

Singapore, Maleisië en Dubai

MORGEN *O* *O* *O*
mag ik mee? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126024371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Lips het volgende:

[..]

Singapore, Maleisië en Dubai

MORGEN *O* *O* *O*
Ooh hou ons op de hoogte *O*.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:00:04 #182
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_126025452
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:14 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

mag ik mee? :@
*kijkt naar tas*
Sorry... hij's vol....

quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ooh hou ons op de hoogte *O*.
Ik beloof niks maar het zou zomaar kunnen ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:11:54 #183
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126028225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:00 schreef Lips het volgende:

[..]

*kijkt naar tas*
Sorry... hij's vol....

[..]

Ik beloof niks maar het zou zomaar kunnen ;)
-O-

vet :D Gewoon lekker als je wifi hebt op FOK! ;) Kun je ons mooi jaloers maken _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126036840
Ik begin hem nu wel een klein beetje te knijpen voor Maleisië, over twee maanden. Moet toch maar eens beginnen met inlezen wellicht :').
pi_126162726
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik begin hem nu wel een klein beetje te knijpen voor Maleisië, over twee maanden. Moet toch maar eens beginnen met inlezen wellicht :').
Onvoorbereid op reis heeft ook z'n voordelen. :)

Nog 2 weken en dan gelukkig weer verder op reis.. 2.5 maand op Koh Tao is toch wel een beetje veel. :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:06:31 #186
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126163199
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik begin hem nu wel een klein beetje te knijpen voor Maleisië, over twee maanden. Moet toch maar eens beginnen met inlezen wellicht :').
Ach, ik heb me voor mijn reis naar India pas in het vliegtuig ingelezen _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126173854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ach, ik heb me voor mijn reis naar India pas in het vliegtuig ingelezen _O-
Dat deed ik op een gegeven moment ook. Voor Thailand (mijn 1e bestemming) had ik me wel ingelezen maar vanaf toen ben ik in de volgende landen gewoon de WIKITRAVEL pagina gaan lezen van het land of de stad waar ik heen ging, als ik er dan was zag ik wel weer verder.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:20:47 #188
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126173897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat deed ik op een gegeven moment ook. Voor Thailand (mijn 1e bestemming) had ik me wel ingelezen maar vanaf toen ben ik in de volgende landen gewoon de WIKITRAVEL pagina gaan lezen van het land of de stad waar ik heen ging, als ik er dan was zag ik wel weer verder.
Ik had toen tot de laatste dag voor vertrek tentamens, en ik vloeg de ochtend om half 9 ofzo :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126174311
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Onvoorbereid op reis heeft ook z'n voordelen. :)

Nog 2 weken en dan gelukkig weer verder op reis.. 2.5 maand op Koh Tao is toch wel een beetje veel. :')
Duikbrevet gehaald? Of gewoon 3 maanden lang gefeest?:)
pi_126204848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:29 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Duikbrevet gehaald? Of gewoon 3 maanden lang gefeest?:)
Beide. :P Divemaster course is bijna afgerond. :)
pi_126207394
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 07:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Beide. :P Divemaster course is bijna afgerond. :)
Divemaster, nice! Daar ben ik toevallig net mee begonnen, alleen wel gewoon hier in NL.
pi_126262956
Ti's tijd om een backpack uit te gaan zoeken... Nu hoef ik geen dagen met dat ding op m'n rug te lopen, maar is het bedoeld voor hostelhoppen. 55L lijkt me minimaal :@ maar ik ben een notoir overkillinpakker.
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:54:21 #193
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126265327
Nog 3 dagen om van Bangkok naar Kuala Lumpur te komen en dan zit mijn half jaar azie erop ;(. Ik mis het nu al.
pi_126338060
quote:
9s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nog 3 dagen om van Bangkok naar Kuala Lumpur te komen en dan zit mijn half jaar azie erop ;(. Ik mis het nu al.
Brrr, daar moet ik echt nog niet aan denken.. sterkte!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:21:25 #195
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126353897
Checkte net het weer in Nederland. Ik huil nu al.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:57:14 #196
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126960385
830E van Amsterdam naar Mexico, met een overstap van 3 uur in Houston.

Doen of niet doen? :@

Ik weet precies de data al, en dit is de beste die ik ben tegengekomen. Daarnaast zijn er nog maar 4 stoelen beschikbaar? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:40:28 #197
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126962410
830 voor een enkeltje? Tering de pering.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 04:47:49 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126976657
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Ti's tijd om een backpack uit te gaan zoeken... Nu hoef ik geen dagen met dat ding op m'n rug te lopen, maar is het bedoeld voor hostelhoppen. 55L lijkt me minimaal :@ maar ik ben een notoir overkillinpakker.
55 liter is mooi voor lichtgewicht in de bergen lopen. 65 is beter voor lange reizen met weinig lopen.
pi_126977396
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:40 schreef koekjestrommel1 het volgende:
830 voor een enkeltje? Tering de pering.
Retour, maar ik heb nu iets beters :D 680 *G*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126977873
geboekt *G*
650 euro *G*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:14:29 #201
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126992438
Wordt maar minder en minder.. :D
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:23:48 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126992769
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:14 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Wordt maar minder en minder.. :D
Dankzij ons ;)
pi_126994835
Iemand weleens in Marroko wezen backpacken? Zit daar over te nadenken. Goed klimaat en volgensmij goed betaalbaar. Ook de vluchten er naar toe.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:25:07 #204
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126997277
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:24 schreef Bombshell het volgende:
Iemand weleens in Marroko wezen backpacken? Zit daar over te nadenken. Goed klimaat en volgensmij goed betaalbaar. Ook de vluchten er naar toe.
Over ruim een week vlieg ik er heen. Weekje backpacken is het plan.
  zondag 26 mei 2013 @ 20:03:09 #205
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127037063
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dankzij ons ;)
:Y _O_

dankzij jullie heb ik inderdaad niet die van 800 geboekt maar nog een uur gegoogled, en daarnaast met mijn rentepunten (3,000) voor 30 euro korting op vliegwinkel.nl Die kortingscoupon is een heel jaar geldig, dus mochten jullie nog een reisje willen plannen, kijk even bij mijn.ing ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:24 schreef Bombshell het volgende:
Iemand weleens in Marroko wezen backpacken? Zit daar over te nadenken. Goed klimaat en volgensmij goed betaalbaar. Ook de vluchten er naar toe.
Marroko lijkt me ook tof om een keer te doen, maar dan zou ik eerder Jordanië aandoen :Y
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127109542
Hoe lang vantevoren moet je jezelf laten inenten? Kan je daar last van hebben? Ik heb al contact gezocht met de huisarts maar die kan pas over 5 dagen een advies verstrekken en ben bang dat ik een beetje te laat ben :@ :')
pi_127110969
Ligt eraan waar je voor ingeent moet worden. Bijv Hepatitis B bestaat uit meerdere prikken waar een tijd tussen moet zitten. Voor andere inentingen ben je met 1 prik klaar. Ik zou contact opnemen met een gespecialiseerde kliniek zoals bijv de Travelclinic in Rotterdam. De website bevat ook al heel veel info.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:53:54 #208
211002 Goodbye
Awesome!
pi_127126442
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:50 schreef AldoTheApache het volgende:
geboekt *G*
650 euro *G*
Wow! _O_

Ik ga deze zomer naar West-Canada (en een stukje USA) O+ .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_127127950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe lang vantevoren moet je jezelf laten inenten? Kan je daar last van hebben? Ik heb al contact gezocht met de huisarts maar die kan pas over 5 dagen een advies verstrekken en ben bang dat ik een beetje te laat ben :@ :')
Bellen met GGGD. Ik heb vandaag de afspraak voor eind juni gemaakt, en ik ga eind augustus weg voor 'n halfjaar (ZO azie).
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_127140986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:53 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Wow! _O_

Ik ga deze zomer naar West-Canada (en een stukje USA) O+ .
vet 8-)

ik zit nu te kijken naar mijn reisroute :@ alleen is natuurlijk weer net zo kut groot als india, en mexico DF ligt halverwege het land, dus ik moet een 8je maken ofzo :')

dingen op mijn lijstje:
Guadalajara
Mexico DF
Yucatan

iemand nog tips? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127141026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:18 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Bellen met GGGD. Ik heb vandaag de afspraak voor eind juni gemaakt, en ik ga eind augustus weg voor 'n halfjaar (ZO azie).
Net gedaan. Was een hele lijst en kost me ongeveer 140 euro. Dat vind ik best veel :?
pi_127141036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Net gedaan. Was een hele lijst en kost me ongeveer 140 euro. Dat vind ik best veel :?
verzekering
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:49:06 #213
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127141122
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

verzekering
Alleen als je aanvullend hebt.
Daarnaast, met malariapillen, DTP, gele koorts, buityfus, Hepatitis A en B en weet ik al, kan het ook zomaar 400 euro zijn.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:01:46 #214
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127141419
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:43 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

vet 8-)

ik zit nu te kijken naar mijn reisroute :@ alleen is natuurlijk weer net zo kut groot als india, en mexico DF ligt halverwege het land, dus ik moet een 8je maken ofzo :')

dingen op mijn lijstje:
Guadalajara
Mexico DF
Yucatan

iemand nog tips? :@
Een achtje is juist ideaal!

Ik heb dit gedaan:

Mexico City
San Muguel de Allende
Guanajuato (aanrader)
Zacatecas (aanrader)
Guadalajara
Tequila (aanrader)
Puerto Vallarta
Sayulita (aanrader)
Guadalajara
Morelia
Mexico City
Poza Rica
Papantla (met El Tajin, aanrader)
Tecolutla
Xalapa (aanrader)
Veracruz
Catemaco (aanrader)
Tuxtepec
Oaxaca (aanrader)
San Christobal de las Casas (aanrader)
Tuxtla Guitierez (Zoo en canyon, aanraders)
...toen naar Guatemala...en weer terug...
Palenque (aanrader)
Mexico City
pi_127141522
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

verzekering
Nee.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:49 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alleen als je aanvullend hebt.
Daarnaast, met malariapillen, DTP, gele koorts, buityfus, Hepatitis A en B en weet ik al, kan het ook zomaar 400 euro zijn.
Ze hadden het over DTP, BMR, Buiktyfus, Hep A en een malaria-advies. Die pillen was ik eigenlijk niet van plan om te nemen, slechte verhalen en risico schijnt niet heel groot te zijn in Laos en Cambodja.
pi_127141697
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een achtje is juist ideaal!

Ik heb dit gedaan:

Mexico City
San Muguel de Allende
Guanajuato (aanrader)
Zacatecas (aanrader)
Guadalajara
Tequila (aanrader)
Puerto Vallarta
Sayulita (aanrader)
Guadalajara
Morelia
Mexico City
Poza Rica
Papantla (met El Tajin, aanrader)
Tecolutla
Xalapa (aanrader)
Veracruz
Catemaco (aanrader)
Tuxtepec
Oaxaca (aanrader)
San Christobal de las Casas (aanrader)
Tuxtla Guitierez (Zoo en canyon, aanraders)
...toen naar Guatemala...en weer terug...
Palenque (aanrader)
Mexico City
ik heb maar een maand he ;(

toch bedankt voor de tips, want staan zeker mooie dingen tussen :Y
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127142163
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:49 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alleen als je aanvullend hebt.
Daarnaast, met malariapillen, DTP, gele koorts, buityfus, Hepatitis A en B en weet ik al, kan het ook zomaar 400 euro zijn.
Hoeft niet. Bij CZ zit het standaard in het jongerenpakket.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ze hadden het over DTP, BMR, Buiktyfus, Hep A en een malaria-advies. Die pillen was ik eigenlijk niet van plan om te nemen, slechte verhalen en risico schijnt niet heel groot te zijn in Laos en Cambodja.
BMR heb je waarschijnlijk al gehad in je jeugd.

Als je vaker wil gaan reizen, dan kun je wellicht ook overwegen om Hep A + B te doen, en dan 3 prikken. Ben je er levenslang vanaf.

Malariapillen heb ik een week ofzo geslikt, toen gekapt vanwege nare bijwerkingen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:47:17 #218
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127215271
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik begin hem nu wel een klein beetje te knijpen voor Maleisië, over twee maanden. Moet toch maar eens beginnen met inlezen wellicht :').
Heb je al wel een route of plekken die je wilt zien?

Ik ben vandaag terug gekomen van mijn reis, heb het geweldig gehad! Vond niet alles even mooi / leuk / indrukwekkend maar dat maakt dat je andere plekken weer meer waardeert :p

Ik heb nu niet de puf een verslag te doen, komt een dezer dagen wel!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:47:15 #219
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127247862
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:47 schreef Lips het volgende:

[..]

Heb je al wel een route of plekken die je wilt zien?

Ik ben vandaag terug gekomen van mijn reis, heb het geweldig gehad! Vond niet alles even mooi / leuk / indrukwekkend maar dat maakt dat je andere plekken weer meer waardeert :p

Ik heb nu niet de puf een verslag te doen, komt een dezer dagen wel!
*G*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127257511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:47 schreef Lips het volgende:

[..]

Heb je al wel een route of plekken die je wilt zien?

Ik ben vandaag terug gekomen van mijn reis, heb het geweldig gehad! Vond niet alles even mooi / leuk / indrukwekkend maar dat maakt dat je andere plekken weer meer waardeert :p

Ik heb nu niet de puf een verslag te doen, komt een dezer dagen wel!
Ja in zoverre dat ik vanuit KL naar boven wil. Cameron highlands, dan de oostelijke eilanden, weer naar beneden, en eindigen in Borneo. Maar ik moet me even verder inlezen.

Ben heel benieuwd naar je verslag!!
pi_127325236
Volgende week twee weekjes backpacken in Marokko! Mn backpack uit de kelder gehaald, waar hij twee jaar in een vuilniszak heeft gelegen, en hij ruikt nogal muf. Heb hem al met wasmiddel zitten boenen en hij hangt nu buiten maar ruikt nog steeds behoorlijk muf. Iemand hier een goede tip om je backpack weer wat frisser te krijgen?
  zondag 2 juni 2013 @ 17:50:39 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127326993
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:55 schreef Bombshell het volgende:
Volgende week twee weekjes backpacken in Marokko! Mn backpack uit de kelder gehaald, waar hij twee jaar in een vuilniszak heeft gelegen, en hij ruikt nogal muf. Heb hem al met wasmiddel zitten boenen en hij hangt nu buiten maar ruikt nog steeds behoorlijk muf. Iemand hier een goede tip om je backpack weer wat frisser te krijgen?
Echt wassen met water. Onder water zetten in een grote emmer / badkuip dus, zeep erbij en spoelen.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:57:41 #223
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127333756
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:55 schreef Bombshell het volgende:
Volgende week twee weekjes backpacken in Marokko! Mn backpack uit de kelder gehaald, waar hij twee jaar in een vuilniszak heeft gelegen, en hij ruikt nogal muf. Heb hem al met wasmiddel zitten boenen en hij hangt nu buiten maar ruikt nog steeds behoorlijk muf. Iemand hier een goede tip om je backpack weer wat frisser te krijgen?
wie wil er nou weer een frisse backpack? :') :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127337087
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:57 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

wie wil er nou weer een frisse backpack? :') :P
Dat wil ik, smerige stinkerd die je bent;)
  maandag 3 juni 2013 @ 07:43:17 #225
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127348055
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:58 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Dat wil ik, smerige stinkerd die je bent;)
mijn backpack is inderdaad aan de buitenkant stoffig, bevuild, afgeragd en wat nog meer :P

en de binnenkant is opzich wel schoon :P Bereisde backpack, dat wel :+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127355739
Kan iemand mij vertellen hoe de prijzen van electronica zijn in Bangkok, Cambodja of Laos? Ik heb wel eens ergens gehoord dat de prijzen in Cambodja erg goedkoop waren. We overwegen nog een nieuwe lens voor de camera te kopen maar als dat erg veel scheelt doen we de eerste dagen wel even met de oude :P
  maandag 3 juni 2013 @ 15:22:01 #227
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127361160
Een verslag van mijn vakantie naar Singapore, Maleisië en Dubai zoals beloofd :) ik gooi 'm in een spoiler want het is nogal een lap tekst ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogtepunten:
* Marina Bay Hotel en Chinatown in Singapore
* De sfeer en het eten in Melaka
* Best cupcake ever in KLCC in KL
* Gerard's Place, de temperatuur, het eten en de prachtige natuur in Cameron Highlands
* Tropical Spice Garden in Teluk Bahang op Penang
* Zon, zee, strand, snorkelen, eten, Mira Beach op Perhentian Kecil
* Sfeer, aanblik, snelle auto's, aquarium in Atlantis Hotel in Dubai

Mag ik weer terug??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:24:03 #228
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127361226
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Lips het volgende:
Een verslag van mijn vakantie naar Singapore, Maleisië en Dubai zoals beloofd :) ik gooi 'm in een spoiler want het is nogal een lap tekst ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogtepunten:
* Marina Bay Hotel en Chinatown in Singapore
* De sfeer en het eten in Melaka
* Best cupcake ever in KLCC in KL
* Gerard's Place, de temperatuur, het eten en de prachtige natuur in Cameron Highlands
* Tropical Spice Garden in Teluk Bahang op Penang
* Zon, zee, strand, snorkelen, eten, Mira Beach op Perhentian Kecil
* Sfeer, aanblik, snelle auto's, aquarium in Atlantis Hotel in Dubai

Mag ik weer terug??
Heb je ongeveer alles ontsmet nadat je bedbugs bent tegengekomen? Want je hoeft maar 1 zo'n kutbeest mee te nemen en heel je huis zit vol :@ en ja, ik spreek uit ervaring :') Heb zelfs de ongediertebestrijding laten komen :')___!!
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:27:52 #229
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127361374
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:24 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Heb je ongeveer alles ontsmet nadat je bedbugs bent tegengekomen? Want je hoeft maar 1 zo'n kutbeest mee te nemen en heel je huis zit vol :@ en ja, ik spreek uit ervaring :') Heb zelfs de ongediertebestrijding laten komen :')___!!
Ik heb ze in 2008 in m'n huis gehad dus ik weet wat voor ellende het geeft! Heb ook de ongediertebestrijding moeten laten komen en heb 6 weken in de logeerkamer moeten slapen. Daarom check ik ook altijd de bedden ;) Mijn tas heeft maar heel even in die kamer gestaan op een tegelvloer dus risico is nihil. En die eigenaar heeft nog een of ander goedje op m'n backpack gespoten.
Stomme is dat hij wel het matras ging verwijderen wat mijn bed zou zijn maar de andere matrassen (waar ze ook echt zichtbaar op zaten) liet hij gewoon liggen... Ja zo verspreid je die beesten wel -O-
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:33:20 #230
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127361620
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:27 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik heb ze in 2008 in m'n huis gehad dus ik weet wat voor ellende het geeft! Heb ook de ongediertebestrijding moeten laten komen en heb 6 weken in de logeerkamer moeten slapen. Daarom check ik ook altijd de bedden ;) Mijn tas heeft maar heel even in die kamer gestaan op een tegelvloer dus risico is nihil. En die eigenaar heeft nog een of ander goedje op m'n backpack gespoten.
Stomme is dat hij wel het matras ging verwijderen wat mijn bed zou zijn maar de andere matrassen (waar ze ook echt zichtbaar op zaten) liet hij gewoon liggen... Ja zo verspreid je die beesten wel -O-
heel goed :Y

hoteleigenaren :')

Ja, mijn (positieve) ervaring met bedbugs in India:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:39:49 #231
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127361930
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:33 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

heel goed :Y

hoteleigenaren :')

Ja, mijn (positieve) ervaring met bedbugs in India:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat is nasty :D Maar je weet nooit zeker of het 'jouw' bedbugs waren en zij wisten dat jij ze had begrijp ik uit je verhaal. Maar ze blijven een drama!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:41:20 #232
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127362000
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef Lips het volgende:

[..]

Oh dat is nasty :D Maar je weet nooit zeker of het 'jouw' bedbugs waren en zij wisten dat jij ze had begrijp ik uit je verhaal. Maar ze blijven een drama!
klopt :Y

Dat is het nadeel van backpacken, al die verrotte hotels :@ :P in India tenminste, daar is alles verrot _O-

benieuwd hoe mexico is, ik gok in ieder geval veel schoner. Maar daar is dan ook niet zo heel veel voor nodig _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:42:29 #233
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127362040
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:41 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

klopt :Y

Dat is het nadeel van backpacken, al die verrotte hotels :@ :P in India tenminste, daar is alles verrot _O-

benieuwd hoe mexico is, ik gok in ieder geval veel schoner. Maar daar is dan ook niet zo heel veel voor nodig _O-
Ik geloof niet dat de staat van een hostel / hotel veel uit maakt voor bedbugs. Als die beesten er eenmaal zijn en het wordt niet grondig bestreden blijf je ze houden en nemen reizigers ze mee naar andere plaatsen, ook chique 5-sterrenhotels...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:44:43 #234
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127362137
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:42 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de staat van een hostel / hotel veel uit maakt voor bedbugs. Als die beesten er eenmaal zijn en het wordt niet grondig bestreden blijf je ze houden en nemen reizigers ze mee naar andere plaatsen, ook chique 5-sterrenhotels...
Zit wat in, maar goedkope hostels hebben niet echt de financiele middelen om die beesten te bestrijden gok ik :@

Maarja, voor aankomst ff de matrassen controleren kan geen kwaad. Traveller's tip van FOK! :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:45:46 #235
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127362189
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:44 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Zit wat in, maar goedkope hostels hebben niet echt de financiele middelen om die beesten te bestrijden gok ik :@

Maarja, voor aankomst ff de matrassen controleren kan geen kwaad. Traveller's tip van FOK! :P
Het probleem is dat ze eigenlijk alles 6 weken dicht zouden moeten gooien willen ze het echt goed bestrijden, en dat zie ik een duur hotel ook niet doen ;)

Maar idd de beste tip ever, check altijd op bedbugs!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:46:55 #236
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127362242
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:45 schreef Lips het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze eigenlijk alles 6 weken dicht zouden moeten gooien willen ze het echt goed bestrijden, en dat zie ik een duur hotel ook niet doen ;)

Maar idd de beste tip ever, check altijd op bedbugs!
En als je ze hebt: Haal je elektronica en belangrijke spullen uit je backpack, en verbrand alles!
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:49:16 #237
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127362349
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:46 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

En als je ze hebt: Haal je elektronica en belangrijke spullen uit je backpack, en verbrand alles!
Hahaha, better safe than sorry
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:50:18 #238
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127362397
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:49 schreef Lips het volgende:

[..]

Hahaha, better safe than sorry
Precies, en mijn backpackkleren kosten toch niets :P bijna altijd 'oude' meuk die ik voor de terugreis zou kunnen achterlaten. Nooit gedaan, maar dat terzijde :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 19:26:21 #239
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127371059
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de prijzen van electronica zijn in Bangkok, Cambodja of Laos? Ik heb wel eens ergens gehoord dat de prijzen in Cambodja erg goedkoop waren. We overwegen nog een nieuwe lens voor de camera te kopen maar als dat erg veel scheelt doen we de eerste dagen wel even met de oude :P
Elektronica in Thailand is duur, veel duurder dan in Nederland. Voor Laos en Cambodja weet ik het niet.
Volgens mij is het alleen in Hong Kong nog de moeite waard om te gaan shoppen voor camera's, maar nog beter: in de VS.
pi_127374314
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Lips het volgende:
Een verslag van mijn vakantie naar Singapore, Maleisië en Dubai zoals beloofd :) ik gooi 'm in een spoiler want het is nogal een lap tekst ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogtepunten:
* Marina Bay Hotel en Chinatown in Singapore
* De sfeer en het eten in Melaka
* Best cupcake ever in KLCC in KL
* Gerard's Place, de temperatuur, het eten en de prachtige natuur in Cameron Highlands
* Tropical Spice Garden in Teluk Bahang op Penang
* Zon, zee, strand, snorkelen, eten, Mira Beach op Perhentian Kecil
* Sfeer, aanblik, snelle auto's, aquarium in Atlantis Hotel in Dubai

Mag ik weer terug??
Nice! Ik ga ook zoiets doen, maar dan eerst naar Dubai, dan naar Indonesië in plaats van Maleisië en dan eindig ik dan in Singapore.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:42:16 #241
211002 Goodbye
Awesome!
pi_127374868
Tof verslag Lips! Ik heb ook een paar nachten in Gerard's Place gezeten afgelopen zomer, inderdaad een aanrader! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_127375203
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Lips het volgende:
Een verslag van mijn vakantie naar Singapore, Maleisië en Dubai zoals beloofd :) ik gooi 'm in een spoiler want het is nogal een lap tekst ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoogtepunten:
* Marina Bay Hotel en Chinatown in Singapore
* De sfeer en het eten in Melaka
* Best cupcake ever in KLCC in KL
* Gerard's Place, de temperatuur, het eten en de prachtige natuur in Cameron Highlands
* Tropical Spice Garden in Teluk Bahang op Penang
* Zon, zee, strand, snorkelen, eten, Mira Beach op Perhentian Kecil
* Sfeer, aanblik, snelle auto's, aquarium in Atlantis Hotel in Dubai

Mag ik weer terug??
Leuk verslag, thanks. Ik ga ook zo'n soort rondje maken aan het begin van m'n reis van een halfjaar, dus leuk te lezen en goeie tips!
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_127389370
Bedbugs dus. Zie je die op het eerste gezicht al?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 07:07:03 #244
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127390101
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Bedbugs dus. Zie je die op het eerste gezicht al?
Als je geluk hebt :Y

als je pech hebt zitten ze in je matras en zie je ze dus niet ;(

je schijnt het ook een beetje te kunnen ruiken ...
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:42:18 #245
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127395861
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Bedbugs dus. Zie je die op het eerste gezicht al?
Als je het beddengoed weg trekt aan het hoofdeinde en er zitten rood/bruine vlekjes op het matras moet je even goed verder kijken in de naden. Die vlekjes betekenen dat er bedbugs zitten of gezeten hebben. Wanneer ze er al even zitten dan kan je de beestjes ook zien in de naden en vouwen, ze zijn iets kleiner dan een pit van een appel.
Wanneer ik ze ergens zie blijf ik iig onder geen beding daar.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:44:41 #246
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127395940
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:32 schreef Ravarian het volgende:

[..]

Nice! Ik ga ook zoiets doen, maar dan eerst naar Dubai, dan naar Indonesië in plaats van Maleisië en dan eindig ik dan in Singapore.
Leuk! Hoe lang ga je?

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Goodbye het volgende:
Tof verslag Lips! Ik heb ook een paar nachten in Gerard's Place gezeten afgelopen zomer, inderdaad een aanrader! :D
Geweldig he! Ik wilde Jay eigenlijk gewoon mee naar huis nemen samen met haar zoon ;)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Leuk verslag, thanks. Ik ga ook zo'n soort rondje maken aan het begin van m'n reis van een halfjaar, dus leuk te lezen en goeie tips!
Tof! Als je nog iets wilt weten just ask!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_127415899
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:44 schreef Lips het volgende:

[..]

Leuk! Hoe lang ga je?

6 weken in totaal. 3 dagen Dubai, 4 weken Indonesië en iets langer dan een week Maleisië/Singapore. Enorm veel zin in!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:53:01 #248
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127423192
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127425024
Gadverdamme :D.

Ik meld me ook even aan in dit topic. Ik ga in januari een maand naar Zuid Afrika :D. Qua planning heb ik nog niet zoveel rond, maar weet al wel dat ik in Johannesburg landt en vanaf Kaapstad weer terugvlieg naar Amsterdam. Van bedbugs zal ik denk ik geen last hebben, aangezien je in Zuid Afrika bij de hostels heel vaak van die kleine campingstaplaatsjes hebt.



Wakker worden met dit uitzicht is toch geweldig :D?

Ik zal binnenkort een planning maken, heb de Lonely Planet iig met regelmaat op schoot :D. Eerst maar eens een backpack aanschaffen. Heeft iemand daar tips voor?

Zijn er verder nog ticketsvergelijkwebsites waarmee je verschillende bestemmingen kan kiezen? Ik zag hier al worldticketcenter.nl voorbij komen. Zal daar straks eerst eens op kijken.

Ik heb er zin in en het begint al een beetje te kriebelen, maar het duurt nog een half jaar :+.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_127434214
Oh nice Zuid-Afrika lijkt me ook erg leuk!

Lekker op safari :)
pi_127434283
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:42 schreef Lips het volgende:

[..]

Als je het beddengoed weg trekt aan het hoofdeinde en er zitten rood/bruine vlekjes op het matras moet je even goed verder kijken in de naden. Die vlekjes betekenen dat er bedbugs zitten of gezeten hebben. Wanneer ze er al even zitten dan kan je de beestjes ook zien in de naden en vouwen, ze zijn iets kleiner dan een pit van een appel.
Wanneer ik ze ergens zie blijf ik iig onder geen beding daar.
Hmm, ok, goed opletten dus.

Leuk verslag overigens! Was je nou alleen gegaan?
pi_127436093
Ohja en nog een vraag. Welke schoenen moet ik in godsnaam meenemen? :'). 3,5 week Maleisië dus, met stad, strand en jungle. Ik heb niet van die wandel/bergschoenen. Er gaat sowieso een paar slippers en een paar sneakers mee, maar moet ik dan ook nog van die bergschoenen kopen? Ik ga niet echt dagen door de jungle trekken...
pi_127436378
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Ohja en nog een vraag. Welke schoenen moet ik in godsnaam meenemen? :'). 3,5 week Maleisië dus, met stad, strand en jungle. Ik heb niet van die wandel/bergschoenen. Er gaat sowieso een paar slippers en een paar sneakers mee, maar moet ik dan ook nog van die bergschoenen kopen? Ik ga niet echt dagen door de jungle trekken...
Wij zaten met hetzelfde probleem. Zijn uiteindelijk paar slippers en paar nikes geworden. Snel droog, licht en prima om een paar dagen op te wandelen.
pi_127436452
Een paar goede, lichte sneakers en een paar slippers is meer dan genoeg. Bergschoenen heb je alleen nodig als je daadwerkelijk van plan bent heftige bergen te gaan beklimmen, anders is het alleen maar zware ballast.
pi_127437577
Mooi, dat dacht ik ook al.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:03:29 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127438250
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Ohja en nog een vraag. Welke schoenen moet ik in godsnaam meenemen? :'). 3,5 week Maleisië dus, met stad, strand en jungle. Ik heb niet van die wandel/bergschoenen. Er gaat sowieso een paar slippers en een paar sneakers mee, maar moet ik dan ook nog van die bergschoenen kopen? Ik ga niet echt dagen door de jungle trekken...
Nee, in dat soort landen wil je juist geen bergschoenen. Die houden niet van warm, vochtig weer. Goedkope sneakers in de jungle, slippers of sandalen op het strand, beide in de stad.
Loop je graag en veel in de stad, zijn lichte (lage, niet waterdichte) wandelschoenen wel prettig, evenals voor eventueel Kinabalu, maar aangezien je die niet hebt, zul je wel niet zo'n loper zijn ;)
pi_127438294
Dus ik loop elke keer zwaar overbepakt met mijn lowa's? :o
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:13:22 #258
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127438539
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:04 schreef AldoTheApache het volgende:
Dus ik loop elke keer zwaar overbepakt met mijn lowa's? :o
Ligt eraan waar :)
In Zuid-Amerika en Europa loop/liep ik permanent op wandelschoenen, maar in de vochtige prut van Thailand en Maleisië was dat geen goed idee...
pi_127438583
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ligt eraan waar :)
In Zuid-Amerika en Europa loop/liep ik permanent op wandelschoenen, maar in de vochtige prut van Thailand en Maleisië was dat geen goed idee...
In India en 'Nam, was beide prima :@

maarja, altijd zo vervelend als je een dag niet van plan bent om 100 km te wandelen, of naar een chique restaurant gaat. Zit je daar met je wandelschoenen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:15:29 #260
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127438615
Jullie zijn zo stoer _O_ zou ook weleens willen backpacken maar ben bang dat ik daar te stresserig voor ben :')
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:16:46 #261
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127438662
quote:
11s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:14 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

In India en 'Nam, was beide prima :@

maarja, altijd zo vervelend als je een dag niet van plan bent om 100 km te wandelen, of naar een chique restaurant gaat. Zit je daar met je wandelschoenen :')
Maar overal waar geen tropisch strand of regenwoud is, lopen goede schoenen wel het lekkerst inderdaad.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:18:29 #262
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127438711
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:15 schreef _Dido_ het volgende:
Jullie zijn zo stoer _O_ zou ook weleens willen backpacken maar ben bang dat ik daar te stresserig voor ben :')
Stresserig?
pi_127438836
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:15 schreef _Dido_ het volgende:
Jullie zijn zo stoer _O_ zou ook weleens willen backpacken maar ben bang dat ik daar te stresserig voor ben :')
Ach, stress heb je altijd ;)

Weet nog dat in India mijn trein met 3,5 uur vertraagd was, maar niemand wist iets en zelfs het perron was onbekend. Toen zat ik daar toch wel te stressen met dat kaartje in mijn hand :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:25:09 #264
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127438910
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Stresserig?
yep, als in er niet goed tegen kunnen als dingen anders lopen dan ik gedacht had dus ik ben een beetje bang dat zo'n niet-georganiseerde reis een aaneenschakeling van frustraties wordt. Aan de andere kant leer je er dan wel mee om te gaan ;)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_127438974
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:25 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

yep, als in er niet goed tegen kunnen als dingen anders lopen dan ik gedacht had dus ik ben een beetje bang dat zo'n niet-georganiseerde reis een aaneenschakeling van frustraties wordt. Aan de andere kant leer je er dan wel mee om te gaan ;)
Als je niks plant kan het ook niet anders lopen dan je had gedacht ;)
pi_127473329
Kan je Malarone in Thailand kopen, voor minder dan 3,60 per stuk :') ?
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:54:41 #267
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_127476599
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hmm, ok, goed opletten dus.

Leuk verslag overigens! Was je nou alleen gegaan?
Tnx! Ja ik ben alleen gegaan :)

Ik had slippers, een paar allstars en mn wandelschoenen bij. Mijn wandelschoenen waren fijn in de cameron highlands maar ik had ook wel zonder gekund. Een paar gympen en een paar slippers dus ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:23:46 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127477549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je Malarone in Thailand kopen, voor minder dan 3,60 per stuk :') ?
Denk het niet. Malerone is vrijwel niet / slecht verkrijgbaar buiten de 'rijke' landen.
pi_127667991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je Malarone in Thailand kopen, voor minder dan 3,60 per stuk :') ?
ZIjn dat die smerige Franse krengen? :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127668028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:08 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ZIjn dat die smerige Franse krengen? :')
Die zouden haast zonder bijwerkingen zijn.
pi_127668053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die zouden haast zonder bijwerkingen zijn.
Elke smaak heeft toch zijn eigen e-nummer? :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127669164
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:22 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ach, stress heb je altijd ;)

Weet nog dat in India mijn trein met 3,5 uur vertraagd was, maar niemand wist iets en zelfs het perron was onbekend. Toen zat ik daar toch wel te stressen met dat kaartje in mijn hand :')
In China ook gehad, maar dan met een nachtbus. Na lang wachten en van de stress bijna in een bus gesprongen die ons 1000km de verkeerde kant op zou brengen. Gelukkig net op tijd achter gekomen.

Maar inderdaad, stress heb je altijd wel een keer met reizen die je zelf regelt. Maar achteraf voelt het altijd goed dat je dat toch maar weer geflikt hebt ^O^
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_127669257
Dit jaar met de backpack naar de Amerikaanse westkust. Even een heel ander avontuur dan het oost Europa en Azië wat we gewend zijn hier.

Ben wel eerder in amerika geweest, maar dat was het oosten en georganiseerd met hotels en alles.

Mensen ervaringen met hostels? Zijn die er überhaupt daar, of is het vooral motels etc?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_127669592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:35 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dit jaar met de backpack naar de Amerikaanse westkust. Even een heel ander avontuur dan het oost Europa en Azië wat we gewend zijn hier.

Ben wel eerder in amerika geweest, maar dat was het oosten en georganiseerd met hotels en alles.

Mensen ervaringen met hostels? Zijn die er überhaupt daar, of is het vooral motels etc?
Mijn ouders hebben de westkust verkend :Y

vooral motels, maar zij gingen dan ook met de auto
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 11 juni 2013 @ 19:11:27 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_127674570
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben de westkust verkend :Y

vooral motels, maar zij gingen dan ook met de auto
Aldo, jij bent naar India geweest hè? Hoe is dat voor een onervaren backpacker? (Like me :P)
Te erge cultuurshock of valt dat wel mee?

Wil 1 a 2 maandjes gaan reizen ben alleen nog niet over mijn bestemming uit vandaar :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_127694013
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Aldo, jij bent naar India geweest hè? Hoe is dat voor een onervaren backpacker? (Like me :P)
Te erge cultuurshock of valt dat wel mee?

Wil 1 a 2 maandjes gaan reizen ben alleen nog niet over mijn bestemming uit vandaar :+
India is heel erg vet _O_ maar: herrie, 'vies', cultuurshock (ja ook ;( ) , het reizen en dingen regelen gaat minder makkelijk als in ZOA, en de eerste paar dagen heb je zoiets van wat doe ik hier in deze varkensstal :@ Maar daarna leer je de schoonheid van alles in te zien O+

Als je alleen én voor de 1e keer gaat backpacken zou ik helaas India afraden. Daarentegen zou ik Vietnam wel aanraden, en niet die hordes toeristen die je in Thailand hebt ;)

Het was mijn 2e backpacktrip, en 1e alleen en ik moet zeggen dat het af en toe wel lastig was hoor :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127696358
Hoeveel liter backpack is nou eigenlijk 'normaal' voor een reis van 4 weken? Ik ben zelf 1.94 en man en altijd de neiging om veel te veel mee te nemen. Iemand tips?

Ik had zelf al backpacks gezien van Gelert (http://www.rugzakwinkel.nl/gelert-phoenix-65-10l) en Berghaus (http://www.rugzakwinkel.nl/berghaus-verden-65-10). De planning is om ook een tentje, slaapzak en slaapmatje mee te nemen. Deze kan je normaal gesproken gewoon onder (of bovenop) je backpack binden toch? En dan tijdens de vlucht laten insealen op de luchthaven.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_127700426
Dit is uiteraard afhankelijk van waar je naar toe gaat. Ga je naar een koud land dan zou ik toch zeker een backpack van 65 liter kopen. Naar een warm land kan je met minder af.

Daarnaast vind ik een flightbag voor de vlucht altijd wel handig. Dan weet ik ook zeker dat er niks aan mijn backpack wordt beschadigd (+ hij is knalgeel en valt daardoor direct op op het vliegveld).
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_127701985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:04 schreef Hashtag het volgende:
Dit is uiteraard afhankelijk van waar je naar toe gaat. Ga je naar een koud land dan zou ik toch zeker een backpack van 65 liter kopen. Naar een warm land kan je met minder af.

Daarnaast vind ik een flightbag voor de vlucht altijd wel handig. Dan weet ik ook zeker dat er niks aan mijn backpack wordt beschadigd (+ hij is knalgeel en valt daardoor direct op op het vliegveld).
De reis gaat naar Zuid Afrika *O*. Ik zal wel even kijken, iemand nog tips met passen enzo van zo'n ding?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_127702165
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:43 schreef SvenM het volgende:

[..]

De reis gaat naar Zuid Afrika *O*. Ik zal wel even kijken, iemand nog tips met passen enzo van zo'n ding?
Ga naar een goede winkel met veel op voorraad, en probeer er zoveel mogelijk, bij voorkeur met bagage erin (ballastvulling). Als je van plan bent om veel ermee te lopen is het wel belangrijk dat het allemaal comfortabel zit. Dit is niet per se de duurste, maar als dat wel zo is zou ik aanraden om niet teveel te bezuinigen. Een goede backpack gaat vele jaren mee; de mijne is al 8 jaar oud, heeft de halve wereld gezien, en is nog steeds in prima staat (al is ie wel wat viezig inmiddels :D).
pi_127705897
Over een maand naar Indonesië en Maleisië! Mijn eerste keer backpacken en eerste keer alleen op vakantie.

Tip voor iedereen die nog een backpack en ander reisspul moet kopen: In Arnhem zit tegenover het centraal station een Bever outlet store (niet de nieuwe aan de Vijzelstraat). Op veel dingen krijg je daar 50% korting.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:51:47 #282
361916 Casie
It's in the water
pi_127710389
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:14 schreef Ravarian het volgende:
Over een maand naar Indonesië en Maleisië! Mijn eerste keer backpacken en eerste keer alleen op vakantie.

Tip voor iedereen die nog een backpack en ander reisspul moet kopen: In Arnhem zit tegenover het centraal station een Bever outlet store (niet de nieuwe aan de Vijzelstraat). Op veel dingen krijg je daar 50% korting.
Leuk! Ik en mijn beste vriendin gaan ook naar Indonesië en Maleisië over een maand. Voor mij is het juist de eerste keer dat ik samen met iemand ga, gaat vast even wennen worden dat je opeens met iemand rekening moet houden O-) En ga zeker even in die winkel kijken dan, moet toch vaak overstappen in Arnhem.

Heb je al een reisschema waar je allemaal heen gaat of zie je het daar?
pi_127711589
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:51 schreef Casie het volgende:

[..]

Leuk! Ik en mijn beste vriendin gaan ook naar Indonesië en Maleisië over een maand. Voor mij is het juist de eerste keer dat ik samen met iemand ga, gaat vast even wennen worden dat je opeens met iemand rekening moet houden O-) En ga zeker even in die winkel kijken dan, moet toch vaak overstappen in Arnhem.

Heb je al een reisschema waar je allemaal heen gaat of zie je het daar?
De nieuwe winkel is al sinds 27 mei open dus er zal al wel veel weg zijn.

Ik blijf ongeveer een maand in Indonesië, Dus de eerste 10 dagen word het waarschijnlijk Jakarta, Yogjakarta en Malang en de laatste 7 dagen uitrusten op een Maleisisch eiland en terugvliegen vanaf Singapore. Wat ik in de twee en een halve week ertussen ga doen weet ik nog niet :P
pi_127778747
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:20 schreef Ravarian het volgende:

[..]

De nieuwe winkel is al sinds 27 mei open dus er zal al wel veel weg zijn.

Ik blijf ongeveer een maand in Indonesië, Dus de eerste 10 dagen word het waarschijnlijk Jakarta, Yogjakarta en Malang en de laatste 7 dagen uitrusten op een Maleisisch eiland en terugvliegen vanaf Singapore. Wat ik in de twee en een halve week ertussen ga doen weet ik nog niet :P
Wel een goed reisverslag maken he? :D

Indonesië O+ staat op mijn verlanglijstje :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127849533
Allemaal verre landen.. Wil ook! Dit jaar ga ik Italje en Zwitserland vooral doen :).
  Beste/leukste mod 2022 zondag 16 juni 2013 @ 17:01:18 #286
319979 Fok-it
All is well
pi_127865563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:14 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

India is heel erg vet _O_ maar: herrie, 'vies', cultuurshock (ja ook ;( ) , het reizen en dingen regelen gaat minder makkelijk als in ZOA, en de eerste paar dagen heb je zoiets van wat doe ik hier in deze varkensstal :@ Maar daarna leer je de schoonheid van alles in te zien O+

Als je alleen én voor de 1e keer gaat backpacken zou ik helaas India afraden. Daarentegen zou ik Vietnam wel aanraden, en niet die hordes toeristen die je in Thailand hebt ;)

Het was mijn 2e backpacktrip, en 1e alleen en ik moet zeggen dat het af en toe wel lastig was hoor :@
Ja ik heb voor mezelf ook maar besloten dat India hem niet gaat worden :P Vooralsnog wordt het beginnen in Singapore en dan Maleisië, Thailand, en hopelijk nog Vietnam :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_128245211
Ik twijfel tussen een reis Canada/USA (beginnen in Toronto) of Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam. Budget: 8000 - 9000 euro. Duur: minimaal een maand (liefst langer). Met wie? Alleen. 8-) Periode: Canada/USA vanaf september, wordt het Thailand en omgeving dan vanaf oktober.

Wat raden jullie aan? Ik weet dat het totaal verschillende gebieden zijn, maar het lijkt me allebei gaaf.

[ Bericht 9% gewijzigd door TvhN op 25-06-2013 17:46:35 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:44:50 #288
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_128247569
Met 8.000 kan je meer dan een half jaar in Azië blijven joh!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_128249895
Als je alleen gaat zou ik voor Azië kiezen. Zijn toch meer mensen zoals jou.
Al zal je bij een trip door USA en Canada ook genoeg aparte en leuke mensen tegenkomen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:05:50 #290
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128253994
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:40 schreef TvhN het volgende:
Ik twijfel tussen een reis Canada/USA (beginnen in Toronto) of Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam. Budget: 8000 - 9000 euro. Duur: minimaal een maand (liefst langer). Met wie? Alleen. 8-) Periode: Canada/USA vanaf september, wordt het Thailand en omgeving dan vanaf oktober.

Wat raden jullie aan? Ik weet dat het totaal verschillende gebieden zijn, maar het lijkt me allebei gaaf.
Boh, wat een geld waarmee je zo veel toffe reizen kan maken. Ben je op zoek naar een backpackvakantie met hostels en goedkoop eten of zoek je meer iets in de luxere richting? Ik weet trouwens niet echt wat ik je kan aanraden, beiden zijn gewoon erg tof. Hoe lang ben je van plan te blijven of boek je nog geen ticket terug naar huis?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:07:55 #291
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128254113
Als ik persoonlijk 8000 euro zou hebben om uit te geven aan reizen zou ik zelf naar Amerika gaan en een roadtrip van oost naar west doen. Al moet je in dat geval ook al wel je best gaan doen om zo veel geld uit te gaan geven.
pi_128255180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:05 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Boh, wat een geld waarmee je zo veel toffe reizen kan maken. Ben je op zoek naar een backpackvakantie met hostels en goedkoop eten of zoek je meer iets in de luxere richting? Ik weet trouwens niet echt wat ik je kan aanraden, beiden zijn gewoon erg tof.
Ik wil in ieder geval niet kamperen; aan het hotel/appartement stel ik niet veel eisen.

quote:
Hoe lang ben je van plan te blijven of boek je nog geen ticket terug naar huis?
Minimaal een maand en maximaal 4/5 maanden. Ik boek nog geen ticket voor terug naar huis.

Een nadeel van Thailand lijkt me de vele toeristen.

Daarnaast vind ik het (en dit geldt tevens voor de landen in de omgeving) niet zo fijn dat het land nogal corrupt is. Aan de andere kant: hoeveel merk je hiervan als toerist, als je 'gewoon' uitkijkt?

Met betrekking tot Canada/VS zijn naar mijn mening nadelen: het weer gedurende die periode en duur(der).

Maar zoals ik eerder beschreef: beide opties lijken mij verder geweldig.
pi_128255564
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:07 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Als ik persoonlijk 8000 euro zou hebben om uit te geven aan reizen zou ik zelf naar Amerika gaan en een roadtrip van oost naar west doen. Al moet je in dat geval ook al wel je best gaan doen om zo veel geld uit te gaan geven.
Ik heb geen rijbewijs, dus dat wordt iets lastiger.
pi_128255890
Als ik 8000 euro zou hebben voor 4 maanden zou ik Indonesië en Maleisië doen, maar je zit dan vanaf oktober wel in het regenseizoen..
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:52:00 #295
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128256475
Wat dacht je van een round the world ticket. Dan kun je alles zien wat je wilt. Als je een minder corrupt land wilt als Thailand dan zou ik voor Maleisie gaan. Indonesie is weer een stuk corrupter dan Thailand, maar het is in alle gevallen maar zeer de vraag hoe veel je daar van gaat merken. Indonesie is eigenlijk het enige land waar ik er iets van gemerkt heb.
pi_128275225
Ik heb een paar dagen geleden een topic aangemaakt over bijverdienen in zuid-oost Azie, het loopt alleen nog niet zo storm :(

Zijn er hier misschien mensen met ervaring in het doen van vakantiewerk (b.v. werken in een hostel / kroeg / etc) ergens in zuid-oost azie en/of weten hoe moeilijk dit te regelen is? Hoe is bijvoorbeeld het werk-aanbod, hoe regel je zaken visa-wise, etc.

Het topic;
TRV / Zuid-oost Azie, (vakantie)werk & verblijf
pi_128297295
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:28 schreef NFRMT het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden een topic aangemaakt over bijverdienen in zuid-oost Azie, het loopt alleen nog niet zo storm :(

Zijn er hier misschien mensen met ervaring in het doen van vakantiewerk (b.v. werken in een hostel / kroeg / etc) ergens in zuid-oost azie en/of weten hoe moeilijk dit te regelen is? Hoe is bijvoorbeeld het werk-aanbod, hoe regel je zaken visa-wise, etc.

Het topic;
TRV / Zuid-oost Azie, (vakantie)werk & verblijf
Waarom zou je in zo azie willen werken, je verdiend dan echt geen ene cent. Kan je beter gewoon in nl werken en daar reizen. Ik zag ook nooit westelingen in zo azie werken.
pi_128297435
Je zou misschien iets kunnen zoeken als barman bij een strandtent ofzo, daar heb ik wel eens gezien dat ze daar westerlingen zoeken om te werken. Sihanoukville etc.

Maar werken in een hostel moet je ook echt niet willen.
pi_128340235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:31 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Waarom zou je in zo azie willen werken, je verdiend dan echt geen ene cent. Kan je beter gewoon in nl werken en daar reizen. Ik zag ook nooit westelingen in zo azie werken.
Uiteraard heb ik dat ook gedaan, de beste manier om wat budget te verzamelen. Maar zoals ik in het topic ook aangeef; ik wil eventueel voor onbepaalde tijd wegblijven, een bijbaantje op een van de locaties is dan mooi om je reis-duur te kunnen verlengen. Je blijft dan van je oorspronkelijke budget af in die tijd, zegmaar..

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:33 schreef Mr.West het volgende:
Je zou misschien iets kunnen zoeken als barman bij een strandtent ofzo, daar heb ik wel eens gezien dat ze daar westerlingen zoeken om te werken. Sihanoukville etc.

Maar werken in een hostel moet je ook echt niet willen.
Dat laatste zit wel wat in inderdaad. Misschien moet ik meer tips verzamelen waar er vraag naar is en ter plekke gewoon op zoek gaan. Dat kan natuurlijk altijd, of doorvliegen naar een land met working holiday visa mogelijkheden.. Probleem daar is alleen dat ik al een keer voor lange tijd in Australie en Nieuw Zeeland ben geweest en Canada me niet zo trekt..
pi_128340359
Sihanoukville heb ik het toevallig ook gezien dat ze iemand zochten voor in een bar. Als je het doet om gewoon wat langer te blijven is het denk wel een goede ervaring.
pi_128343581
Op naar deel 4!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')