abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123751218
Heeft iemand toevallig ervaring met Mexico? Ik denk erover om een maand te gaan, maar kan niet echt iets van een route vinden of zien wat handig is enzo? Misschien guatemala en Belize erbij pakken, of is dat te veel?

en aan wat voor budget moet ik denken?
ik slaap vaak op een kamer in een guesthouse, en vind het vaak best, zolang het maar 'schoon' is :P En ik eet vaak op straat enzo ;)

[ Bericht 46% gewijzigd door AldoTheApache op 07-03-2013 16:49:14 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123785083
De knoop is doorgehakt, ik breng heel juli door in Maleisië *O*. Ticket vanaf Düsseldorf voor 602 euro :9.

Superspannend!
pi_123785772
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:14 schreef clumsy_clown het volgende:
De knoop is doorgehakt, ik breng heel juli door in Maleisië *O*. Ticket vanaf Düsseldorf voor 602 euro :9.

Superspannend!
Super tof! *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:34:23 #104
324876 bizzle
My richness is life
pi_123790767
Ik ga bijna naar Vietnam! onwijs veel zin in
pi_123790808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:34 schreef bizzle het volgende:
Ik ga bijna naar Vietnam! onwijs veel zin in
Cool, daar zou ik ook graag nog eens heen willen met mijn pa. Wat zijn je plannen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:37:14 #106
324876 bizzle
My richness is life
pi_123790901
Ik vlieg naar Ho Chi Minh stad en heb dan 3 weken de tijd om in Hanoi te komen. Daarna nog een weekje Hong Kong. Ik heb nog niks gepland of vast staan, maar dat komt vast goed.
pi_124000502
Ah leuk joh. Vietnam is echt een geweldig land om te reizen! Heb zelf heel erg genoten van Ho Chi Minh City.
pi_124013249
Brrr, Vietnam.. :N
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:15:39 #109
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124014441
quote:
5s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:40 schreef AldoTheApache het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met Mexico? Ik denk erover om een maand te gaan, maar kan niet echt iets van een route vinden of zien wat handig is enzo? Misschien guatemala en Belize erbij pakken, of is dat te veel?

en aan wat voor budget moet ik denken?
ik slaap vaak op een kamer in een guesthouse, en vind het vaak best, zolang het maar 'schoon' is :P En ik eet vaak op straat enzo ;)
Het mooie aan Mexico is dat er geen vaste route is. Vanuit Mexico City kun je letterlijk alle kanten op. Vanuit Yucatan is het vooral de keuze: ga je via Belize of via San Christobal/Palenque naar Guatemala.

Voor een backpackerbudget (voor Mexico) moet je aan 30-40 euro per dag denken. Guatemala is goedkoper (maar veel minder 'schoon'), Belize weet ik niet.
pi_124014488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het mooie aan Mexico is dat er geen vaste route is. Vanuit Mexico City kun je letterlijk alle kanten op. Vanuit Yucatan is het vooral de keuze: ga je via Belize of via San Christobal/Palenque naar Guatemala.

Voor een budget (voor Mexico) moet je aan 30-40 euro per dage denken. Guatemala is goedkoper (maar veel minder 'schoon'), Belize weet ik niet.
Ik kom net uit India he, qua viesheid kan ik wel veel aan volgens mij :P

Maar 30/40 euro per dag is wel prima :D En hoe zit het met de veiligheid? :@ Kan ik daar op mijn 20e gewoon in mijn eentje backpacken?
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:20:19 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124014602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:17 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik kom net uit India he, qua viesheid kan ik wel veel aan volgens mij :P

Maar 30/40 euro per dag is wel prima :D En hoe zit het met de veiligheid? :@ Kan ik daar op mijn 20e gewoon in mijn eentje backpacken?
Guatemala werd wel omschreven als India in het klein, wat dat betreft.
Veiligheid is zoals om zoveel plekken in Latijns-Amerika: op je hoeden zijn voor kleine criminaliteit, maar verder valt het allemaal erg mee. Loop zelfverzekerd, met een doel door de stad, zelfs als je geen doel hebt ;) Ja, en ga niet naar de grensplaatsen met de VS, niet naar buitenwijken van grote steden, vraag even na of de nachtbus veilig is, dat soort dingen.
pi_124014687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Guatemala werd wel omschreven als India in het klein, wat dat betreft.
Veiligheid is zoals om zoveel plekken in Latijns-Amerika: op je hoeden zijn voor kleine criminaliteit, maar verder valt het allemaal erg mee. Loop zelfverzekerd, met een doel door de stad, zelfs als je geen doel hebt ;) Ja, en ga niet naar de grensplaatsen met de VS, niet naar buitenwijken van grote steden, vraag even na of de nachtbus veilig is, dat soort dingen.
Ok, tof :D Ja, ik wilde eigenlijk niet boven Mexico city komen :@ Gewoon naar beneden, misschien nog guatemala en belize erbij, en dan vanuit Cancun vliegen naar MexicoCity en weer terug. Is dat te doen in 1 maand? :@
pi_124031952
iemand een idee wat voor budget je rekening moet houden voor vietnam laos en cambodia in 3/4 maanden?
en hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt per land, procentueel gezien?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_124032141
Kom maar met de mooie backpackersverhalen jongens, nu het ticket geboekt is zie ik al allerlei doenscenario's over eenzaamheid en verdwaald raken voor me :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2013 22:54:51 ]
pi_124032192
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Kom maar met de mooie backpackersverhalen jongens, nu het ticket geboekt is zie ik al allerlei doenscenario's over eenzaamheid en verdwaald raken voor me :P.
Ik heb me in India geen moment alleen gevoeld, en ben ook niet verdwaald geweest ;) En mocht je verdwalen dan betaal je gewoon even de hoofdprijs voor een taxi die je bij je hotel afzet voor een duppie :P
pi_124032302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:55 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb me in India geen moment alleen gevoeld, en ben ook niet verdwaald geweest ;) En mocht je verdwalen dan betaal je gewoon even de hoofdprijs voor een taxi die je bij je hotel afzet voor een duppie :P
Ja dat verdwalen zal wel loslopen, daar kan ik me nooit echt druk om maken, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met mensen ontmoeten gaat. Hoe oud is de gemiddelde backpacker eigenlijk? Ik bedoel, het is toch niet alleen maar 19-jarig grut wat er rondloopt?
pi_124032352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja dat verdwalen zal wel loslopen, daar kan ik me nooit echt druk om maken, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met mensen ontmoeten gaat. Hoe oud is de gemiddelde backpacker eigenlijk? Ik bedoel, het is toch niet alleen maar 19-jarig grut wat er rondloopt?
NIet haten op mensen van 19 he :( :P

In vietnam veel mensen van 20-25
In India minimaal 25 +
pi_124032396
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:58 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

NIet haten op mensen van 19 he :( :P
Nee ik besef me ineens dat ik zelf oud ben ;(. Met m'n 25 zit ik al in m'n quarterlifecrisis man.
pi_124032452
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee ik besef me ineens dat ik zelf oud ben ;(. Met m'n 25 zit ik al in m'n quarterlifecrisis man.
Wees blij, jij kunt elk land makkelijk uitkiezen ;) Ik twijfel of het wel verstandig is om met mijn 20e alleen door mexico te gaan reizen ;( Maar ik heb Azië wel een beetje gehad nu :P Tijd voor iets anders
pi_124032487
En waar ontmoet je nou de meeste mensen? Echt op de dormrooms? Ik zit te denken om waar mogelijk singlerooms te pakken, maar ja, als dat betekent dat ik 4 weken alleen in een hokje zit is dat ook niet heel relaxed.

Ik ga natuurlijk wel tours en die duikcursus doen, dat scheelt.
pi_124032632
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
En waar ontmoet je nou de meeste mensen? Echt op de dormrooms? Ik zit te denken om waar mogelijk singlerooms te pakken, maar ja, als dat betekent dat ik 4 weken alleen in een hokje zit is dat ook niet heel relaxed.

Ik heb ook alleen maar single rooms geboekt, maar als je een hotel hebt met een gezamenlijke eetzaal oid kom je vanzelf andere backpackers tegen, en anders in de kroegen van de Lonely Planet, En natuurlijk bij dagtours enzo ;)

Zelf heb ik me er geen moment zorgen om gemaakt eigenlijk, maar ik kan dan ook wel goed alleen zijn. En de lokale bevolking lult de oren van je kop als je alleen bent _O- Sta je rustig eten te kopen, thee te drinken, of loop je gewoon rond, ze praten toch wel tegen je :P
pi_124032723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb ook alleen maar single rooms geboekt, maar als je een hotel hebt met een gezamenlijke eetzaal oid kom je vanzelf andere backpackers tegen, en anders in de kroegen van de Lonely Planet, En natuurlijk bij dagtours enzo ;)

Zelf heb ik me er geen moment zorgen om gemaakt eigenlijk, maar ik kan dan ook wel goed alleen zijn. En de lokale bevolking lult de oren van je kop als je alleen bent _O- Sta je rustig eten te kopen, thee te drinken, of loop je gewoon rond, ze praten toch wel tegen je :P
Kijk, dat stelt gerust. Om die singlerooms maakte ik me wel een beetje zorgen. Ik kan namelijk ook heel goed alleen zijn, iets te goed :'). Niet dat ik asociaal ben, maar héél supersnel contact leggen doe ik ook weer niet. Maar komt goed dus.
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:06:28 #123
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124032749
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat had ik ook toen ik 25 werd. Toen bleek ik met mijn 28-29 in Zuid-Amerika helemaal niet oud. Toen met 32 in Thailand wel, maar in de Filipijnen weer helemaal niet. Nu, met 34, boeit het me helemaal niet meer, ga gewoon daar heen waar ik heen wil!
pi_124032762
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Kijk, dat stelt gerust. Om die singlerooms maakte ik me wel een beetje zorgen. Ik kan namelijk ook heel goed alleen zijn, iets te goed :'). Niet dat ik asociaal ben, maar héél supersnel contact leggen doe ik ook weer niet. Maar komt goed dus.
Komt zeker goed :Y

Ik moet er ook niet aan denken hoor :') een hele maand in van die slaapzalen _O-
pi_124033016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Komt zeker goed :Y

Ik moet er ook niet aan denken hoor :') een hele maand in van die slaapzalen _O-
Man dat zou betekenen dat ik een maand niet slaap. Maar goed, m'n verjaardag valt halverwege de vakantie, dus dan mag ik wel in een walgelijk luxe iets zitten om bij te komen van alle hostels, vinnik :9.
pi_124033111
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Man dat zou betekenen dat ik een maand niet slaap. Maar goed, m'n verjaardag valt halverwege de vakantie, dus dan mag ik wel in een walgelijk luxe iets zitten om bij te komen van alle hostels, vinnik :9.
Zekers :Y

Doe ik ook altijd hoor, 1x in die maand echt totale luxe _O- In Mumbai zat ik bij een van de duurste restaurants te eten, En mijn laatste avond goa zat ik aan de kreeft en alles _O-

Ik wilde eerst een luxe hotel in Mumbai doen, maar daar zijn die prijzen net te hoog ;(
pi_124034140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:13 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd hoor, 1x in die maand echt totale luxe _O- In Mumbai zat ik bij een van de duurste restaurants te eten, En mijn laatste avond goa zat ik aan de kreeft en alles _O-

Ik wilde eerst een luxe hotel in Mumbai doen, maar daar zijn die prijzen net te hoog ;(
Maleisië is ook al een stuk duurder dan Thailand, dus ik moet m'n budget enigszins opschroeven :').
  woensdag 13 maart 2013 @ 23:53:27 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124034963
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Maleisië is ook al een stuk duurder dan Thailand, dus ik moet m'n budget enigszins opschroeven :').
Dat valt heel erg mee.
Ik zou zelfs zeggen dat het meeste in Maleisië goedkoper is dan in Thailand, zolang je dezelfde kwaliteit wilt. Dus eten, overnachten, vervoer, zelfs duiken.
De koers van de ringgit is momenteel ook gunstiger dan van de baht. De baht wordt duurder en duurder.
pi_124037280
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat valt heel erg mee.
Ik zou zelfs zeggen dat het meeste in Maleisië goedkoper is dan in Thailand, zolang je dezelfde kwaliteit wilt. Dus eten, overnachten, vervoer, zelfs duiken.
De koers van de ringgit is momenteel ook gunstiger dan van de baht. De baht wordt duurder en duurder.
Kan ik bevestigen. Net een hostel van 3 euro per nacht geboekt, en avondeten kan ook vanaf 50 cent - 1 euro. Ik vind Thailand en Maleisie qua prijzen echt zo goed als gelijk.
pi_124038977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:17 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Kan ik bevestigen. Net een hostel van 3 euro per nacht geboekt, en avondeten kan ook vanaf 50 cent - 1 euro. Ik vind Thailand en Maleisie qua prijzen echt zo goed als gelijk.
ik heb in India 1x een eenpersoonskamer gehad voor 3 euro _O- Was echt net een cel, maargoed ik kom daar niet om in mijn hotelkamer te zitten :P

Hoe zit het trouwens in Mexico met backpackslaapplaatsen? 1 persoonskamers enzo? En aan welk bedrag moet ik daarbij denken?

En is het daar veilig genoeg om een ereader en goede camera mee te nemen? :@
pi_124043281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:13 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Haha herkenbaar. Heb ook elke maand wel een keer echt luxe gezeten. Bij mijn verjaardag in Chiang Mai, Met Nieuwjaar in Nha Trang en bij Full Moon Party op Koh Samui:)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:06:27 #132
324876 bizzle
My richness is life
pi_124086420
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:

In dorm rooms leer je zo makkelijk mensen kennen. Ik ben ook een kat-uit-de-boom kijker, maar als er iemand naast je komt liggen is het toch wel fijn om te weten wie dat is haha en dan moet je eigenlijk wel een gesprekje voeren en dat valt toch eigenlijk altijd heel erg mee. Leuke mensen ontmoet in mn slaapkamertjes ;)
pi_124089699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:06 schreef bizzle het volgende:

[..]

In dorm rooms leer je zo makkelijk mensen kennen. Ik ben ook een kat-uit-de-boom kijker, maar als er iemand naast je komt liggen is het toch wel fijn om te weten wie dat is haha en dan moet je eigenlijk wel een gesprekje voeren en dat valt toch eigenlijk altijd heel erg mee. Leuke mensen ontmoet in mn slaapkamertjes ;)
Ik wil liever niet in dorms slapen :@ Als ik een heel jaar spaar voor een vakantie mag er best een beetje luxe zijn ;) :P En dan in de vieze bende van India gaan liggen _O- :P
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:44:24 #134
324876 bizzle
My richness is life
pi_124090008
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:35 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik wil liever niet in dorms slapen :@ Als ik een heel jaar spaar voor een vakantie mag er best een beetje luxe zijn ;) :P En dan in de vieze bende van India gaan liggen _O- :P
oke prima? Ik vind het contact op de kamer juist wel gezellig.
pi_124090587
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:44 schreef bizzle het volgende:

[..]

oke prima? Ik vind het contact op de kamer juist wel gezellig.
Kan het inderdaad zijn ;) Maar op de een of andere manier heb ik altijd zo'n beeld van snurkende stinkende feestgangers die je om 4 uur snachts ff wakker maken, en bedwantsen :')

Niet dat ik geen bedwantsen in India ben tegengekomen, maargoed :P
pi_124090807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:00 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Kan het inderdaad zijn ;) Maar op de een of andere manier heb ik altijd zo'n beeld van snurkende stinkende feestgangers die je om 4 uur snachts ff wakker maken, en bedwantsen :')

Bijna alle hostels waarin in heb geslapen waren schoner dan menig hotel. En goedkoper. En gezelliger.

Zorg gewoon dat je Hostelworld.com checkt op reviews. Niet alle hostels zijn party-hostels die alleen maar om feestvieren draait. Neemt niet weg dat ik juist die hostels het leukst vond :P
pi_124090915
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Bijna alle hostels waarin in heb geslapen waren schoner dan menig hotel. En goedkoper. En gezelliger.

Zorg gewoon dat je Hostelworld.com checkt op reviews. Niet alle hostels zijn party-hostels die alleen maar om feestvieren draait. Neemt niet weg dat ik juist de hostels het leukst vond :P
Hmm goede site wel :D

Ja, ik vind opzich een feestje ook wel lachen, maar ik ben eerder zo'n type die er om 11 uur inligt, zodat ik om 8 uur al op pad kan :P

Maar ligt ook wel aan de bestemming denk ik :P
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:29:09 #138
324876 bizzle
My richness is life
pi_124091535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:00 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Echte backpackers gaan om 4 uur naar bed en gaan om 8 uur weer op pad! :9 Een leuk feestje hoort bij een relaxte backpack experience toch. En inderdaad eerst even Hostelworld checken of het een beetje schoon is, dat vind ik wel het belangrijkst.
pi_124091581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:29 schreef bizzle het volgende:

[..]

Echte backpackers gaan om 4 uur naar bed en gaan om 8 uur weer op pad! :9 Een leuk feestje hoort bij een relaxte backpack experience toch.
Ik hoef echt niet met een kater door een stad te banjeren terwijl het 30 graden is, op 4 uur slaap hoor :')

Liever goed uitgerust op pad en van alles kunnen genieten _O_
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:48:14 #140
324876 bizzle
My richness is life
pi_124092260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik hoef echt niet met een kater door een stad te banjeren terwijl het 30 graden is, op 4 uur slaap hoor :')

Liever goed uitgerust op pad en van alles kunnen genieten _O_
Nee dan ben je inderdaad een single room type. Kan trouwens niet wachten om het nachtleven van Hanoi, Ho Chi Minh City en Hong Kong onveilig te maken met mn roommates :D nog een weekje...
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:14:15 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124122076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:35 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

In Mexico zijn eenpersoonskamers meestal niet goedkoop. In de steden nog wel te doen, maar aan de kust in Yucatan niet echt waarschijnlijk op een backpackersbudget.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:19:17 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124122135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:09 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Hmm goede site wel :D
Combineer hem met hostelbookers.com en je kunt bijna alle hostels wel vinden.

Overigens heb ik met hostel alle uitersten wel meegemaakt: van hele relaxte tot extreme herrie om 4 uur 's nachts, tot te saai en steriel voor woorden.

Echte backpackers houden de echte backpacker lifestyle (feesten, drinken, weinig slapen) geen jaar vol. Op een gegeven moment word je toch meer een toerist ;)
pi_124122312
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 08:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In Mexico zijn eenpersoonskamers meestal niet goedkoop. In de steden nog wel te doen, maar aan de kust in Yucatan niet echt waarschijnlijk op een backpackersbudget.
-O-

Aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? :@ 15E per nacht ofzo? of ga ik dan al hoger?
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:04:50 #144
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124122607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 08:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

-O-

Aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? :@ 15E per nacht ofzo? of ga ik dan al hoger?
In Mexico City en omstreken red je dat wel, daar zit weinig prijsverschil tussen dorms en kamers.
Maar ik heb pas gezocht voor Yucatan (daar wilde ik in april/mei heen gaan, gaat waarschijnlijk niet door) en accommodatie is best duur daar, vooral aan de kust. Een enkele kamer voor 20-30 euro, maar al snel hoger in plaatsen als Playa del Carmen en Tulum.
Mérida is goedkoper (op hostelworld)

Kijk anders even op die hostelsites, daar staan ook vaak kamers bij. En natuurlijk op booking.com waar ik bovenstaande prijzen gecheckt heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemans24 op 16-03-2013 09:10:13 ]
pi_124132650
Heeft iemand hier ervaring met backpacken in Peru? Ik zit erover na te denken om daar heen te gaan omdat ik een retourticket zie voor 720 euro wat voor Zuid-Amerika zeldzaam is. Ik wil in ieder geval naar Machu Piccu maar voor de rest heb ik geen idee wat er te doen is. Ik heb ongeveer 3 weken de tijd ervoor. En is Spaans spreken echt noodzakelijk daar of red je het wel met Engels?
pi_124158114
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:31 schreef arsenalforever het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met backpacken in Peru? Ik zit erover na te denken om daar heen te gaan omdat ik een retourticket zie voor 720 euro wat voor Zuid-Amerika zeldzaam is. Ik wil in ieder geval naar Machu Piccu maar voor de rest heb ik geen idee wat er te doen is. Ik heb ongeveer 3 weken de tijd ervoor. En is Spaans spreken echt noodzakelijk daar of red je het wel met Engels?
EY man, hoe vond je India? :D

hoe vond je dat rak international hotel? _O-
pi_124163798
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

EY man, hoe vond je India? :D

hoe vond je dat rak international hotel? _O-
India was een heel avontuur en echt een land apart! Het ene moment wou ik het liefst zo snel mogelijk vertrekken en de volgende dag geniet je wel weer. Vooral Rajasthan vond ik erg heftig kwa armoede, benauwdheid en stank. Het zuiden bij Kerala vond ik veel relaxter met al die stranden en backwaters. De backpackers waren over het algemeen niet mijn type mensen en heb er ook minder ontmoet ivm Zuidoostazie. Het eten viel ook wat tegen en was voor mij veel te heet! Heb ook een keer een voedselvergiftiging gehad wat echt een hel was. Was ook na mijn reis 8 kg afgevallen:) Ook door het gebrek aan vlees denk ik. Maar over het algemeen ben ik blij dat ik het gedaan heb want je ziet ook zoveel aparte dingen en alles is anders als hier. Maar zou niet nog een keer terug gaan denk ik zoals anderen wel hebben. Rak internationaal was op zich wel ok hoewel wel een aantal keer de elektriciteit uitviel zodat het bloedheet werd snachts (dit bleek later normaal te zijn in India). Hoe vond jij India en het hotel? En ben je nog opgelicht of nog nare dingen meegemaakt? En wat vond je het mooist?
pi_124294032
Argh ik moet echt ophouden om foto's te bekijken op facebook van mensen die nu aan het backpacken zijn. Zou nu zo het vliegtuig kunnen pakken...
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:21:12 #149
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_124315062
Oe een backpacktopic!!! Ben echt al enorm lang niet op Fok! geweest maar aangezien ik over 6,5 week op vakantie ga begon het toch te kriebelen hier even te gaan kijken :)
Ik ga (op 2 dagen na) 4 weken weg, paar dagen Singapore, dan door naar Maleisië en op de terugweg 2 nachten Dubai *O*
(kan niet wachten!!!)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_124340648
Wow klinkt goed. Al plannen gemaakt of lekker op de bonnefooi?
pi_124340740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:21 schreef Lips het volgende:
Oe een backpacktopic!!! Ben echt al enorm lang niet op Fok! geweest maar aangezien ik over 6,5 week op vakantie ga begon het toch te kriebelen hier even te gaan kijken :)
Ik ga (op 2 dagen na) 4 weken weg, paar dagen Singapore, dan door naar Maleisië en op de terugweg 2 nachten Dubai *O*
(kan niet wachten!!!)
Klinkt goed inderdaad, alleen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:05:12 #152
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_124347441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klinkt goed inderdaad, alleen?
Tnx! Ja ga helemaal alleen :D slaap in Dubai wel bij verre familie die ik al 20 jaar niet heb gezien (lang leve Facebook!)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:09 schreef Mr.West het volgende:
Wow klinkt goed. Al plannen gemaakt of lekker op de bonnefooi?
Ik heb alles al gepland omdat ik alleen ga en ik m'n pa een hartverzakking wil besparen ;) En ik moet ook bekennen dat ik het wel een fijn idee vind dat ik daar niet meer hoef te zoeken naar een bed!
De route wordt Singapore, Melaka, KL, Cameron Highlands, Georgetown, Kota Bharu, Perhentian Islands, 1 nacht hotel bij vliegveld KL en dan naar Dubai.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_124355694
Na in 2011 rond te hebben gebanjerd met mijn rugzakje in Midden-Amerika, afgelopen jaarwisseling te hebben doorgebracht in Sri Lanka (en een paar dagen Dubai en de Malediven), heb ik afgelopen maand een ticket geboekt waar ik land op Tel Aviv en weer weg vlieg uit Cairo. Het ticket was slechts ¤300,-, vond ik te goedkoop om te laten liggen voor de maand juli 8-).

@ Lips Als je naar Dubai gaat, je hebt wat geld over en je houdt van een beetje uitdaging, ga dan het onderstaande doen. Is prijzig, maar vermoedelijk één van de gaafste ervaringen in je leven :).

donderdag 21 maart 2013 @ 23:04:11 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124357642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef Michel1992 het volgende:
Na in 2011 rond te hebben gebanjerd met mijn rugzakje in Midden-Amerika, afgelopen jaarwisseling te hebben doorgebracht in Sri Lanka (en een paar dagen Dubai en de Malediven), heb ik afgelopen maand een ticket geboekt waar ik land op Tel Aviv en weer weg vlieg uit Cairo. Het ticket was slechts ¤300,-, vond ik te goedkoop om te laten liggen voor de maand juli 8-).
Israel gaat in de aanbieding, iets met een fanatieke president en z'n dreigementen, denk ik.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:42:29 #155
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_124364248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:37 schreef Michel1992 het volgende:
@ Lips Als je naar Dubai gaat, je hebt wat geld over en je houdt van een beetje uitdaging, ga dan het onderstaande doen. Is prijzig, maar vermoedelijk één van de gaafste ervaringen in je leven :).

Ziet er gaaf uit maar dat durf ik nooit :o
Miauw
pi_125119892
Hey mensen :W

Ik zit te kijken naar een backpacktrip naar Mexico. Is een budget van 2000 incl. vliegticket voldoende voor een maand? :@

gewoon busvervoer, 1 binnenlands vluchtje, wel alle uitjes en een beetje normaal slapen en eten :@
pi_125167054
Ik heb 2 vliegtickets gewonnen :D. Bestemming mag ik zelf kiezen, zat te denken aan LA(heen)/SF(terug). Wegens omstandigheden is het budget vrij laag, ongeveer 1500/2000 zou ik eraan uit willen geven (voor 2 pers.). Is dit genoeg als ik 2,5 week wil gaan, waaronder 5-6 dagen LA, dan met huurauto in 2/3 dagen naar SF en daar nog 5-6 dagen vertoeven? Hotel mag best wel eenvoudig en buiten het centrum liggen, als ik maar niet elke dag droog brood hoef te eten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 11-04-2013 20:11:56 ]
  donderdag 11 april 2013 @ 20:13:01 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125167436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:04 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb 2 vliegtickets gewonnen :D. Bestemming mag ik zelf kiezen, zat te denken aan LA(heen)/SF(terug). Wegens omstandigheden is het budget vrij laag, ongeveer 1500/2000 zou ik eraan uit willen geven (voor 2 pers.). Is dit genoeg als ik 2,5 week wil gaan, waaronder 5-6 dagen LA, dan met huurauto in 2/3 dagen naar SF en daar nog 5-6 dagen vertoeven? Hotel mag best wel eenvoudig en buiten het centrum liggen, als ik maar niet elke dag droog brood hoef te eten.

Mag je elke bestemming ter wereld kiezen? Dan zou ik toch eerder iets doen dat normaal onbereikbaar is ;)
pi_125167524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mag je elke bestemming ter wereld kiezen? Dan zou ik toch eerder iets doen dat normaal onbereikbaar is ;)
Alles wat binnen het netwerk past van die maatschappij, maar praktisch elk continent/grote stad ter wereld. Best wel humor om vliegtickets te hebben die zo'n beetje 4x het totale vakantiebudget overschrijden _O- (SF/LA kost ca 6000,- business :o). Zit ook ff naar Singapore te kijken ook wel leuk. Ik zie mezelf ook al helemaal zitten met mijn slippers tussen die business lui .
  donderdag 11 april 2013 @ 20:17:28 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125167654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Alles wat binnen het netwerk past van die maatschappij, maar praktisch elk continent/grote stad ter wereld. Best wel humor om vliegtickets te hebben die zo'n beetje 3x het totale vakantiebudget overschrijden _O- (SF/LA kost ca 6000,- business :o)
OK, je doet business, ja dat is ook een manier.
Maar ik zou Nieuw Zeeland doen (kan dat ook business?).
pi_125167688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

OK, je doet business, ja dat is ook een manier.
Maar ik zou Nieuw Zeeland doen (kan dat ook business?).
Zijn business tickets. Maar iemand een idee of 2000 max te doen is in USA incl autohuur enz?
  donderdag 11 april 2013 @ 20:19:58 #162
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125167788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:18 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zijn business tickets.
Tja, dan moet je gewoon kiezen wat je het leukste lijkt, inderdaad!
pi_125173125
Ik zou het wel weten: business naar Nieuw Zeeland.
pi_125401329
Iemand nog mooie reisjes op de planning staan? Kan zelf komende tijd niet ver weg (geen geld) maar altijd leuk om beetje mee te lezen :).
pi_125402150
Nog 3 weekjes China en 5 dagen om van Bangkok naar Kuala Lumpur te komen en dan weer naar huis :( ;(. Daarna is het geld en de tijd ook wel weer op ;(
pi_125403398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:17 schreef Mr.West het volgende:
Iemand nog mooie reisjes op de planning staan? Kan zelf komende tijd niet ver weg (geen geld) maar altijd leuk om beetje mee te lezen :).
Ik ga vanaf midden mei 5-6 weken naar Griekenland, misschien Turkije, en de Balkan (Albanie, Macedonie, Montenegro, Bosnië & Herzegovina en Kroatië).

Ik heb verder nog niets gepland. Ik koop een vliegticket naar Athene en ga van daaruit verder plannen. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is het aanbod van hostels. Die is in die regio toch een stuk minder in vergelijking met Zuid-Oost Azië. Wat dat betreft ben ik een beetje te veel verwend :P

Als geld en tijd geen rol zou spelen, zou ik naar Australie en Nieuw Zeeland gaan. Wie weet over een jaar of twee :)
pi_125435795
quote:
Mexico in december :Y

over een paar weken tickets boeken 8-)
pi_125446132
Mooi man, ga je naar de dokter om een paar wondjes schoon te laten maken.. mag je om de 8 uur terugkomen voor een antibiotica infuus omdat de infectie al naar binnen is geslagen.. :(
pi_125446219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:07 schreef ElDinosaur het volgende:
Mooi man, ga je naar de dokter om een paar wondjes schoon te laten maken.. mag je om de 8 uur terugkomen voor een antibiotica infuus omdat de infectie al naar binnen is geslagen.. :(
Oei, te lang gewacht? Of gewoon pech en snelle infectie?
pi_125447325
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oei, te lang gewacht? Of gewoon pech en snelle infectie?
4 dagen nadat ik me gesneden had.. de hele dag zonder flipflops tijdens songkran heeft vast niet geholpen. Wondjes zien er ook helemaal niet slecht uit, lymfeklieren in mn lies helaas wel. :')
pi_125515081
quote:
zit nu nog in Australie. Over 3 weken ben ik klaar met fruit plukken en dan is het melbourne-adelaide roadtri en brisbane-cairns roadtrip in ongeveer 3,5 week. 10 juni vlieg ik naaelr Thailand voor een maand en rond 10-15juli, na 14 maanden, terug naar huis :(
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125515300
Vanochtend wakker geworden op een nogal onplezante manier. Voelde mijn bed schudden en 0.5 seconden later schreeuwde ik 'earthquake get the fuck out'. Zonder twijfel nog nooit zo snel uit bed gekomen. Gelukkig bleek het hier mee te vallen, al rende wel iedereen de straat op. Je maakt wat mee in Chengdu. Nu.nl meld 28 doden tot nu toe.
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:34:25 #173
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_125888682
Nog maar 5 nachten slapen *O*
Begin nu wel wat zenuwachtig te worden ;)
Miauw
  dinsdag 30 april 2013 @ 01:13:21 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125889493
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]

zit nu nog in Australie. Over 3 weken ben ik klaar met fruit plukken en dan is het melbourne-adelaide roadtri en brisbane-cairns roadtrip in ongeveer 3,5 week. 10 juni vlieg ik naaelr Thailand voor een maand en rond 10-15juli, na 14 maanden, terug naar huis :(
Ik sprak deze week iemand die een baantje als parelvisser had gehad in Australië (west coast). Klonk een stuk interessanter dan fruit plukken en verdiende ook beter.
pi_125892081
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 08:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vanochtend wakker geworden op een nogal onplezante manier. Voelde mijn bed schudden en 0.5 seconden later schreeuwde ik 'earthquake get the fuck out'. Zonder twijfel nog nooit zo snel uit bed gekomen. Gelukkig bleek het hier mee te vallen, al rende wel iedereen de straat op. Je maakt wat mee in Chengdu. Nu.nl meld 28 doden tot nu toe.
Da fuck :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:34 schreef Lips het volgende:
Nog maar 5 nachten slapen *O*
Begin nu wel wat zenuwachtig te worden ;)
Cool :D Waar ga je heen?
pi_125902189
Broom
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 01:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik sprak deze week iemand die een baantje als parelvisser had gehad in Australië (west coast). Klonk een stuk interessanter dan fruit plukken en verdiende ook beter.
Broome geloof ik waar dat is. Vriendin van me doet dat nu ook. Maar uiteindelijk...tsja je moet net geluk hebben dat op je pad te krijgen zogezegd. Ik had snel een baantje nodig en vond dit. Verdiend met 100-140dollar netto niet geweldig maar ik geef ook amper wat uit nu dus kan genoeg sparen. En eerlijk gezegd is het fruitplukken best wel te doen (appels, perzikken en peren aan de bomen tenminste; tomaten, paprika's of andere laag-bij-de-grond dingen sla ik over). Muziekje in, werken in 't zonnetje, eigen tijd indelen, beetje op een traktor rondrijden, ik heb me wel 3 maanden vermaakt :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:06:32 #177
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125902888
Oh, mijn ervaring mrt fruit plukken in Nederland is heel anders. Muziek luisteren en je eigen tijd indelen, waren niet aan de orde. Op een tractor rondrijden natuurlijk al helemaal niet. IJskoude vingers bij zonsopkomst in november dan weer wel.
Dan is dat in Australië relaxter, zo te horen.
pi_125905167
Haha ik zou 't ook van mn leven niet in Nederland doen! Maar bv. nu doe ik appels. Begin om 7.30, klaar rond 16-17 en dan heb ik 140 dollar netto. Tis niet fantastisch en ik moet wel een tempootje doorwerken, maar de dag vliegt wel voorbij (omdat ik eigenlijk sneller wil zijn dan de tijd zodat ik meer kan plukken), tegelijk een graad of 18-22, mp3-tje in, trek in een appel dan eet je er wat, etc. Tis 6-7 dagen werken per week (maar ik woon toch in de middle of nowhere nu dusja wat anders is er te doen) en dalijk kan ik er 2 maanden van leven en reizen :)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:27:41 #179
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_126013374
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:21 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Da fuck :o

[..]

Cool :D Waar ga je heen?
Singapore, Maleisië en Dubai

MORGEN *O* *O* *O*
Miauw
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:14:22 #180
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126023505
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Lips het volgende:

[..]

MORGEN *O* *O* *O*
mag ik mee? :@
pi_126024371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Lips het volgende:

[..]

MORGEN *O* *O* *O*
Ooh hou ons op de hoogte *O*.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:00:04 #182
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_126025452
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:14 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

mag ik mee? :@
*kijkt naar tas*
Sorry... hij's vol....

quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ooh hou ons op de hoogte *O*.
Ik beloof niks maar het zou zomaar kunnen ;)
Miauw
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:11:54 #183
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126028225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:00 schreef Lips het volgende:

[..]

*kijkt naar tas*
Sorry... hij's vol....

[..]

Ik beloof niks maar het zou zomaar kunnen ;)
-O-

vet :D Gewoon lekker als je wifi hebt op FOK! ;) Kun je ons mooi jaloers maken _O-
pi_126036840
Ik begin hem nu wel een klein beetje te knijpen voor Maleisië, over twee maanden. Moet toch maar eens beginnen met inlezen wellicht :').
pi_126162726
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik begin hem nu wel een klein beetje te knijpen voor Maleisië, over twee maanden. Moet toch maar eens beginnen met inlezen wellicht :').
Onvoorbereid op reis heeft ook z'n voordelen. :)

Nog 2 weken en dan gelukkig weer verder op reis.. 2.5 maand op Koh Tao is toch wel een beetje veel. :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:06:31 #186
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126163199
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ach, ik heb me voor mijn reis naar India pas in het vliegtuig ingelezen _O-
pi_126173854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ach, ik heb me voor mijn reis naar India pas in het vliegtuig ingelezen _O-
Dat deed ik op een gegeven moment ook. Voor Thailand (mijn 1e bestemming) had ik me wel ingelezen maar vanaf toen ben ik in de volgende landen gewoon de WIKITRAVEL pagina gaan lezen van het land of de stad waar ik heen ging, als ik er dan was zag ik wel weer verder.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:20:47 #188
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126173897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat deed ik op een gegeven moment ook. Voor Thailand (mijn 1e bestemming) had ik me wel ingelezen maar vanaf toen ben ik in de volgende landen gewoon de WIKITRAVEL pagina gaan lezen van het land of de stad waar ik heen ging, als ik er dan was zag ik wel weer verder.
Ik had toen tot de laatste dag voor vertrek tentamens, en ik vloeg de ochtend om half 9 ofzo :')
pi_126174311
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Onvoorbereid op reis heeft ook z'n voordelen. :)

Nog 2 weken en dan gelukkig weer verder op reis.. 2.5 maand op Koh Tao is toch wel een beetje veel. :')
Duikbrevet gehaald? Of gewoon 3 maanden lang gefeest?:)
pi_126204848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:29 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Duikbrevet gehaald? Of gewoon 3 maanden lang gefeest?:)
Beide. :P Divemaster course is bijna afgerond. :)
pi_126207394
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 07:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Beide. :P Divemaster course is bijna afgerond. :)
Divemaster, nice! Daar ben ik toevallig net mee begonnen, alleen wel gewoon hier in NL.
pi_126262956
Ti's tijd om een backpack uit te gaan zoeken... Nu hoef ik geen dagen met dat ding op m'n rug te lopen, maar is het bedoeld voor hostelhoppen. 55L lijkt me minimaal :@ maar ik ben een notoir overkillinpakker.
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:54:21 #193
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126265327
Nog 3 dagen om van Bangkok naar Kuala Lumpur te komen en dan zit mijn half jaar azie erop ;(. Ik mis het nu al.
pi_126338060
quote:
9s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nog 3 dagen om van Bangkok naar Kuala Lumpur te komen en dan zit mijn half jaar azie erop ;(. Ik mis het nu al.
Brrr, daar moet ik echt nog niet aan denken.. sterkte!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:21:25 #195
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126353897
Checkte net het weer in Nederland. Ik huil nu al.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:57:14 #196
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126960385
830E van Amsterdam naar Mexico, met een overstap van 3 uur in Houston.

Doen of niet doen? :@

Ik weet precies de data al, en dit is de beste die ik ben tegengekomen. Daarnaast zijn er nog maar 4 stoelen beschikbaar? :@
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:40:28 #197
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126962410
830 voor een enkeltje? Tering de pering.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 04:47:49 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126976657
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Ti's tijd om een backpack uit te gaan zoeken... Nu hoef ik geen dagen met dat ding op m'n rug te lopen, maar is het bedoeld voor hostelhoppen. 55L lijkt me minimaal :@ maar ik ben een notoir overkillinpakker.
55 liter is mooi voor lichtgewicht in de bergen lopen. 65 is beter voor lange reizen met weinig lopen.
pi_126977396
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:40 schreef koekjestrommel1 het volgende:
830 voor een enkeltje? Tering de pering.
Retour, maar ik heb nu iets beters :D 680 *G*
pi_126977873
geboekt *G*
650 euro *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')