Daar heeft dit topic toch geen ruk mee te maken?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:29 schreef RetepV het volgende:
Tjonge. In de hele OP allemaal dingen over fietsen, fietsen kopen, fietsen onderhouden, fietsroutes.
Schrijf de hell ook eens iets over veiligheid en een veilige verkeersdeelname.
Al die andere dingen zitten al lang goed, daar hoeft eigenlijk helemaal niks meer over geschreven te worden. Maar veiligheid en verkeersdeelname, daar schort het nogal aan.
Hier hoeft helemaal niet over gediscussieerd te worden, je weet dat het waar is.
Nou, ergens heeft hij wel een punt. Ervaren wielrenners geven hier tips aan beginnende wielrenners.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Daar heeft dit topic toch geen ruk mee te maken?
Dit is geen discussie topic.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:29 schreef RetepV het volgende:
Tjonge. In de hele OP allemaal dingen over fietsen, fietsen kopen, fietsen onderhouden, fietsroutes.
Schrijf de hell ook eens iets over veiligheid en een veilige verkeersdeelname.
Al die andere dingen zitten al lang goed, daar hoeft eigenlijk helemaal niks meer over geschreven te worden. Maar veiligheid en verkeersdeelname, daar schort het nogal aan.
Hier hoeft helemaal niet over gediscussieerd te worden, je weet dat het waar is.
105 met wat geluk of anders tiagra.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:51 schreef jdel het volgende:
Om maar even mijn vraag te herhalen
Ik haalde uit de OP niet echt wat ik zocht. Ik ben voor de mtb wel bekend met wat goed is en wat niet. Rijd daar met shimano xt volledig. Maar daar komen toch andere krachten op als bij een racefiets.
Vandaar de vraag of iemand voorbeelden heeft wat goed is voor mijn budget van ongeveer 750 euro max. Ivm fietsplan van het werk.
Ik had toch sterk het idee dat dit topic meer op de hardware gericht was. Als je een auto gaat kopen krijg je ook geen theorie. Ik ben het eens met het feit dat verkeersregels en veiligheid erg belangrijk zijn (niet alleen op de fiets), maar denk dat dat meer in het algmene wielrenners topic past. En niet op zo'n belerende, agressieve toon in een aankooptopic.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, ergens heeft hij wel een punt. Ervaren wielrenners geven hier tips aan beginnende wielrenners.
Dus we zouden ook tips kunnen geven over wandelaars op het fietspad die niet aan de kant gaan, auto's die de snelheid van een fietser niet goed inschatten danwel wielrenners het licht in de ogen niet gunnen, langzame fietsers die niet willen accepteren dat er ook snellere fietsers zijn en gewoon naast elkaar blijven fietsen, kortom mensen die niet begrijpen dat wielrenners ook verkeersdeelnemers zijn, en meer dingen die je als wielrenner tegenkomt in het verkeer.
quote:
Ok, bedankt!quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
105 met wat geluk of anders tiagra.
Van kut naar prof is het 2300 - sora - tiagra - 105 - Ultegra - Dura Ace.
105 is imo de beste groep als je puur kijkt naar prijs-kwaliteit. Duurder is wel beter maar gaat ook ineens een stuk meer kosten voor kleine verbeteringen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:54 schreef jdel het volgende:
[..]
Ok, bedankt!
Dan weet ik in ieder geval wat meer kwa opbouw.
Is 105 en tiagra ook wel goed te gebruiken, of kan je dan beter net iets meer uitgeven? Ik wil wel wat goeds, maar het is voor hobby dus het moet wel betaalbaar blijven. Ik heb de mtb ook al natuurlijkDus als ik met tiagra of 105 goed mee weg kan komen is dat voor mij voldoende.
Van wat ik begrepen heb is tiagra/105 prima voor een recreant. Ook niet zo duur als er eens iets vervangen hoef te worden. De voordelen van Ultegra/Dura Ace liggen niet op het vlak wat reacreanten veel gebruiken volgens mij.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:54 schreef jdel het volgende:
[..]
Ok, bedankt!
Dan weet ik in ieder geval wat meer kwa opbouw.
Is 105 en tiagra ook wel goed te gebruiken, of kan je dan beter net iets meer uitgeven? Ik wil wel wat goeds, maar het is voor hobby dus het moet wel betaalbaar blijven. Ik heb de mtb ook al natuurlijkDus als ik met tiagra of 105 goed mee weg kan komen is dat voor mij voldoende.
Schrijf een stuk en ik zet 't er in een spoiler in.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:29 schreef RetepV het volgende:
Tjonge. In de hele OP allemaal dingen over fietsen, fietsen kopen, fietsen onderhouden, fietsroutes.
Schrijf de hell ook eens iets over veiligheid en een veilige verkeersdeelname.
Al die andere dingen zitten al lang goed, daar hoeft eigenlijk helemaal niks meer over geschreven te worden. Maar veiligheid en verkeersdeelname, daar schort het nogal aan.
Hier hoeft helemaal niet over gediscussieerd te worden, je weet dat het waar is.
Wat een onzinquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schrijf een stuk en ik zet 't er in een spoiler in.
Remmen zitten al bij je groep (dus tiagra, 105 etc)quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:13 schreef jdel het volgende:
Ik woon in omgeving Eindhoven, Noord Brabant.
Overjarig model vind ik geen probleem, graag zelfs. Ik geef er niets om om bijv. de nieuwe kleurstellingen e.d. te hebben. Liever wat beter afgemonteerd.
Maar zoals ik het lees zou ik met tiagra, en helemaal met 105 goed af zijn. Voor mij ruim voldoende voor recreatief en bij vervanging niet al te duur.
Nu alleen nog kijken naar wat voor frame/remmen enz.
Je kan gerust andere remmen als de rest van de groep, ik heb bij de MTB alles Shimano XT wat er maar opzit, behalve de remmen, dat is Magura.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Remmen zitten al bij je groep (dus tiagra, 105 etc)
Waar moet ik opletten kwa wielen bij een racefiets?quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waar je beter op kan letten zijn de wielen. Al ga je met dit budget nou eenmaal niet zoveel keuze hebben.
Ja, het kan wel natuurlijkquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:29 schreef jdel het volgende:
[..]
Je kan gerust andere remmen als de rest van de groep, ik heb bij de MTB alles Shimano XT wat er maar opzit, behalve de remmen, dat is Magura.
[..]
Waar moet ik opletten kwa wielen bij een racefiets?
Ik hoor altijd heel goede verhalen over John Knoops in Mierlo, geen idee of die ook in budget fietsen doen. Zelf ben ik erg gecharmeerd van Mutsaarsbikes in Schijndel. Een ritje naar Salden in Limbricht (bij Sittard) kan ook goed de moeite waard zijn, trouwens, vanuit Eindhoven.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:13 schreef jdel het volgende:
Ik woon in omgeving Eindhoven, Noord Brabant.
Overjarig model vind ik geen probleem, graag zelfs. Ik geef er niets om om bijv. de nieuwe kleurstellingen e.d. te hebben. Liever wat beter afgemonteerd.
Maar zoals ik het lees zou ik met tiagra, en helemaal met 105 goed af zijn. Voor mij ruim voldoende voor recreatief en bij vervanging niet al te duur.
Nu alleen nog kijken naar wat voor frame/remmen enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes onder de schoen monteren deed ik thuis, dus binnenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:05 schreef the_critic het volgende:
zal er al hilarisch hebben uitgezien dat jij in wielerkleding, met helm op.. nog plaatjes onder de schoen moest zetten. je daarna met handschoenen aan en volle bidon nog even trappers moest monteren..
maar denk dat iedere wielrenner minstens 1x op zijn snuit heeft gelegen omdat hij voet niet los kreeg, of omdat hij vergat dat zijn voet vast zat.
in jouw stukje hierboven zeg je.. trek je kleren aan, zet je helm op, schroef plaatjes onder je schoenen.. beetje vreemde volgordequote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Plaatjes onder de schoen monteren deed ik thuis, dus binnenTrappers waren bij mij gelukkig voorgemonteerd door de fietsenmaker, maar dat is niet altijd het geval heb ik mij laten vertellen. Dat kan natuurlijk gewoon in de schuur gedaan worden
timmerde je plaatjes onder je schoen en droeg je spaghetti helmpjes..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor de tijd van de SPD/Look/Time pedalen bleef je vasthangen omdat je je riempjes niet losmaakte
Ach ja, kleren aantrekken deed ik ook thuis, en ik ben de enige bewoner thuis. Dus boeiend dat ik met mijn helm op daar bezig was met die SPD schoenen. 'k Was beetje ongeduldigquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
in jouw stukje hierboven zeg je.. trek je kleren aan, zet je helm op, schroef plaatjes onder je schoenen.. beetje vreemde volgorde:)
Waarom niet? Daar kijken toch de meeste mensen denk ik zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:06 schreef Junglebeast het volgende:
Ik wil mijn Giant OCR (ONCE replica) uit '99 kwijt. Heeft iemand toevallig wat sites waar ik een advertentie kan plaatsen? Ik ga het niet op marktplaats zetten.
Marktplaats zou ik wel gewoon doen, daar kijken de meeste mensen op die iets willen hebben.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:06 schreef Junglebeast het volgende:
Ik wil mijn Giant OCR (ONCE replica) uit '99 kwijt. Heeft iemand toevallig wat sites waar ik een advertentie kan plaatsen? Ik ga het niet op marktplaats zetten.
Liefst zou ik zo iets willen als wat tweakers is voor computers natuurlijk. Maar zal het wel her en der neer zetten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:37 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Marktplaats zou ik wel gewoon doen, daar kijken de meeste mensen op die iets willen hebben.
Je kan ook eventueel op een forum zoals hier (of fiets forum) een topic openen naast een marktplaats advertentie.
Denk dat je dan nog op het fiets.nl forum de meeste kans maaktquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:59 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Liefst zou ik zo iets willen als wat tweakers is voor computers natuurlijk. Maar zal het wel her en der neer zetten.
Daar is die cursus voorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:40 schreef HarrrrieH het volgende:
He Tommeke,
wat leuk zo'n snelle reactie. En leuk dat je ervaring hebt met beginnerscursussen hebt. Waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ik een echte echte beginner ben. Opstappen en afstappen is al een hele uitdaging en ik vind kruisingen doodeng. Maar de rustige stukje polder vond ik heerlijk. Daarom wil ik het zeker nog een kans geven. Denk jij dat het ook wat voor echte beginners is?
Wellicht wordt jij dan mijn trainer?
Zou ik niet doen, lijkt me dat de barriere dan alleen nog maar groter wordtquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:56 schreef HarrrrieH het volgende:
Ze stonden eerst veel te strak afgesteld, waardoor ik er bijna niet uitkwam. Nu heb ik anderen die iets soepeler gaan. Maar door een aantal valpartijen ben ik er een beetje angstig voor, met name als het druk is. Ik zat te denken om er misschien tijdelijk gewone pedalen op te zetten. Of is dat erg overdreven?
Dank voor je reactie!quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:01 schreef Narcotical het volgende:
Als je denkt een framemaat 60 cm nodig te hebben (wat best vrij groot al is) wat voor framemaat heeft je vader dan in godsnaam als die fiets veel te groot voor je was?
300 euro voor een tweedehands fiets op marktplaats moet prima kunnen trouwens, ligt een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar een goede beginnersfiets is daar prima te vinden voor dat budget
Regel jij dan ff een fietsjequote:Op woensdag 6 maart 2013 23:07 schreef kanovinnie het volgende:
Vader heeft een framemaat 65 of 66. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat fiekie een "lange lat" is tis mijn zus
300 euro extra voor 'de rest', bedoel je dan schoenen, helm kleren? Of bedoel je fietscomputer enzo?quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Regel jij dan ff een fietsjeHoelang is lang? Als veel lengte in de benen zit moet ze op zoek naar een kort frame.
300¤ kan wel maar voor de rest moet je eigenlijk nog eens dat bedrag rekenen ongeveer..
Helm, schoenen, kleding behoren tot de essentialia. Op zich kun je wel beginnen met gewone pedalen en schoenen maar als je een klein beetje normaal wil gaan fietsen moet je aan de klikpedalen. Het kan gauw oplopen als je enigszins compleet wilt zijn:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:31 schreef Fiekie het volgende:
[..]
300 euro extra voor 'de rest', bedoel je dan schoenen, helm kleren? Of bedoel je fietscomputer enzo?
Ik weet niet wat je bedoelt met tourpedalen, maar ik denk dat je SPD bedoelt.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:57 schreef mincemeat het volgende:
Wat is het verschil tussen racepedalen en tourpedalen? Ik neem aan in het gebruik?
Leek mij juist zo handig om een tweedehands te kopen zodat een deel al op de fiets zit. En ik heb een hoop kleding al omdat ik spinning-spullen heb en roeispullen. Als ik die combineer, zit ik al bijna gebakken. :-)quote:Op zondag 10 maart 2013 11:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Helm, schoenen, kleding behoren tot de essentialia. Op zich kun je wel beginnen met gewone pedalen en schoenen maar als je een klein beetje normaal wil gaan fietsen moet je aan de klikpedalen. Het kan gauw oplopen als je enigszins compleet wilt zijn:
Helm 50¤
Thermoshirt kort 20¤
Thermoshirt lang 25¤
Shirt kort 25¤
Shirt lang 35¤
Armstukken 15¤
Beenstukken 20¤
Broek kort 40¤
Broek lang 50¤
Pedalen 25¤
Schoenen 50¤
Bril 30¤
Handschoenen 10¤
Tja en je kunt het nog uitbreiden zoals je wil. Overschoenen, lange handschoenen, nekwarmer, windstopper, winterjack, winter- en zomersokken, regenjack. Dan hebben we het alleen nog maar over de kleding.
Binnenbanden 3¤
Bidon 2¤
Zadeltasje 8¤
Bandenlichters 3¤
Pomp 35¤
Handpomp 30¤
Computer 30¤
Het meeste kun je trouwens wel van kano lenen, die fietst toch nooit.
Wat is het budget?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:31 schreef Knuffleheinz het volgende:
Nou heb ik een tijdje geleden een cyclocrosser overgenomen. Erg mooi ding en dat ik zowel het veld op kan als de weg met racebanden is erg nice. Alleen dat banden verwisselen...
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe set wielen.. Wat zijn een beetje goede en betaalbare wielen?
Beter zoek je een fiets en koop je er voor 20-30 euro aan reservemateriaal bij dan dat je op zoek gaat naar een fiets die "compleet"is. Welke 2 fietsen had je laatst ookweer naar mij gestuurd?quote:Op zondag 10 maart 2013 21:11 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Leek mij juist zo handig om een tweedehands te kopen zodat een deel al op de fiets zit. En ik heb een hoop kleding al omdat ik spinning-spullen heb en roeispullen. Als ik die combineer, zit ik al bijna gebakken. :-)
Dat is wel een goede idd. 100-200 euroquote:
Misschien kun je een setje Fulcrum 7 vinden voor die prijs, dat zijn prima wielenquote:Op maandag 11 maart 2013 22:47 schreef Knuffleheinz het volgende:
[..]
Dat is wel een goede idd. 100-200 euro
Overigens ben ik van plan de oude wielen voor het crossen te gebruiken, als dat uitmaakt.
Iemand ?quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:02 schreef JopJuh het volgende:
Ik ga er ook mee beginnen, eindelijk een racefiets. Budget tot zo'n 1250 euro. Denk zelf dat een 105 serie het maximaal haalbare is ?
Opties die tegenkwam hieronder. Als jullie aanvullingen of tips hebben ? Hij zal zowel voor fietsen in de bergen als met triatlon (kwart/halve) gebruikt gaan worden.
En als iemand nog een goede wielrenzaak weet, omgeving Rotterdam dan ook graag. Ook al is een keertje naar Limburg rijden ook geen ramp.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15256&catid=2916
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15295&catid=2926
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=14819&catid=2929
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=13759&catid=3640
http://www.bikester.nl/fi(...)naf-1000/285919.html
Jaquote:
Op asfalt, ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:19 schreef amp25 het volgende:
vraagje is een racefiets nou echt zoveel sneller dan een mountainbike of stadsfiets
Valt opzich wel mee. Per kilometer rij ik denk ik evenveel lek. Een keer per paar 1000 km.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef amp25 het volgende:
[..]
alleen banden zijn zeer gevoelig voor lek omdat dunnetje banden zijn
dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbikequote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Valt opzich wel mee. Per kilometer rij ik denk ik evenveel lek. Een keer per paar 1000 km.
Omdat je houding aërodynamischer is, je beter je krachten kwijt kan en omdat een beetje racefiets de helft van een stadsfiets weegt ben je ook sneller.
Ja. Fietst veel makkelijker. Een mountainbike is comfortabeler, maar fietst veel zwaarder.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:35 schreef amp25 het volgende:
[..]
dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
Voor vooral asfalt is een mountainbike niet echt geschikt, nee. Die zijn namelijk gemaakt puur voor off-road.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:35 schreef amp25 het volgende:
[..]
dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
Die cross hybrides zie je de laatste tijd steeds vaker. Hoe verhoudt zo'n fiets zich t.o.v. een racefiets?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:56 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Voor vooral asfalt is een mountainbike niet echt geschikt, nee. Die zijn namelijk gemaakt puur voor off-road.
Als je echt met 35+ km/h over de weg wil zit je wel vast aan een racefiets.
Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)
Ook heb je nog 29'ers. http://www.29ernederland.nl/sample-page/
Dat zijn mountainbikes met 28 inch wielen. Omdat de wielen zo groot zijn kun je wat meer snelheid halen, maar je hebt meer kracht nodig om op snelheid te komen. Ik heb er wat proef gereden en vond die persoonlijk niet zo'n denderende verbetering t.o.v. gewone mountainbikes op asfalt.
Verder heb je ook nog cyclocross fietsen. Dat zijn (weer kort door de bocht) racefietsen met wat dikkere banden, waardoor ze ook geschikt zijn voor wat off-road werk. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Wel zijn ze wat duurder dan 'gewone' racefietsen.
http://racefietsblog.nl/v(...)een-cyclocrossfiets/
Spatborden kan altijd. Kettingkasten zijn voor stadsfietsen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef amp25 het volgende:
maar heb je voor deze fietsen ok een ketting kast en spatborden voor bescherming van je kleding
dus gewoon open ketting kast dusquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Spatborden kan altijd. Kettingkasten zijn voor stadsfietsen.
Dan moet je eerst zeggen uit welk jaar jouw Traveller is. De naam Koga Miyata Traveller wordt al heel wat jaren gebruikt voor totaal verschillende modellen. Ik heb er ook eentje maar die zal vast anders uit zien dan die van jou.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:39 schreef cafca het volgende:
Wat is nou feitelijk het verschil tussen jouw randonneurs en mijn "standaard" Koga Traveler, Ivo?
Juist, in de vorige eeuw werden de travellers en randonneurs gebouwd op snelheid met de optie van bagagetransport. Nu meer als een soort van hybride/stadsfiets met zoveel mogelijk extra's. Een totaal ander concept. Zowel randonneurs als randonneuses gebruiken zoveel mogelijk raceonderdelen. Het frame is bij een randonneur iets steviger vanwege de bagage, bij een randonneuse weer niet. Bij deze laatste wordt het lastiger meer dan een kilo of 10-15 aan bagage mee te nemen. Dan merk je dat ie minder rijdt. Nieuw koop je beide modellen goed bij Britse handelaren, daar zijn alletwee de types nog goed leverbaar (randonneuse heet daar audax bike). Voor diegene die een racefiets net iets te kaal vindt is het een goede keuze. Wil je puur voor de snelheid gaan en vooral kortere rondjes rijden, dan is een racefiets weer beter.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:07 schreef cafca het volgende:
Ja, klopt. Die van mij is uit 2003 geloof ik. Met een vlinderstuur, deore lx 8 speed
maar hoe erg kun je met cross hybride offroad gaan ok gewoon door modderquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:56 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)
Wat je zelf zegt, 150 Euro lijkt me een reële prijs mits in goede technische staat verkerend.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:53 schreef Fiekie het volgende:
Hé-hallo! Kunnen jullie iets nuttigs zeggen over de prijs-kwaliteitverhouding van deze fiets? Hij is niet duur maar wel oud...
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Dankjewel!quote:Op zondag 24 maart 2013 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat je zelf zegt, 150 Euro lijkt me een reële prijs mits in goede technische staat verkerend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |