abonnement Unibet Coolblue
pi_123726243
Hoi alwetende fiets-fanaten! Waarschijnlijk hebben jullie deze vraag 99 keer gehad, dus hier de honderdste. Ik wil graag een fiets kopen, ik heb nog geen racefiets in mijn bezit. Wel een keer op die van mijn vader gefietst maar die was véél te groot en dat beperkte de lol.

Ik heb er ongeveer 300 euro voor over. Is dat een redelijk bedrag? Ik wil graag een tweedehands fiets.

Nu het volgende: is het handig om zoiets van Marktplaats te kopen? Ik kan wel iemand meenemen die zich een beeetje in de materie heeft verdiept. Of kan ik beter naar een fietsenwinkel gaan die ook tweedehandsjes verkoopt? Tips in de regio Amsterdam?

Ik heb m'n binnenbeenmaat opgementen en kom op framemaat 60 cm uit. Of 61, hangt erom. Dus daar moet ik naar op zoek...

Andere tips nog?
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:01:52 #53
308981 Narcotical
Best in the World
pi_123726435
Als je denkt een framemaat 60 cm nodig te hebben (wat best vrij groot al is) wat voor framemaat heeft je vader dan in godsnaam als die fiets veel te groot voor je was?

300 euro voor een tweedehands fiets op marktplaats moet prima kunnen trouwens, ligt een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar een goede beginnersfiets is daar prima te vinden voor dat budget
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_123726591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:01 schreef Narcotical het volgende:
Als je denkt een framemaat 60 cm nodig te hebben (wat best vrij groot al is) wat voor framemaat heeft je vader dan in godsnaam als die fiets veel te groot voor je was?

300 euro voor een tweedehands fiets op marktplaats moet prima kunnen trouwens, ligt een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar een goede beginnersfiets is daar prima te vinden voor dat budget
Dank voor je reactie!

M'n vader is heel lang maar dacht waarschijnlijk dat hij een reus is toen hij die fiets kocht. En ja, ik ben ook vrij lang dus dat 60 groot is klopt wel. :-)
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:07:05 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123726774
Vader heeft een framemaat 65 of 66. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat fiekie een "lange lat" is tis mijn zus
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123771400
Ik ga er ook mee beginnen, eindelijk een racefiets. Budget tot zo'n 1250 euro. Denk zelf dat een 105 serie het maximaal haalbare is ?

Opties die tegenkwam hieronder. Als jullie aanvullingen of tips hebben ? Hij zal zowel voor fietsen in de bergen als met triatlon (kwart/halve) gebruikt gaan worden.

En als iemand nog een goede wielrenzaak weet, omgeving Rotterdam dan ook graag. Ook al is een keertje naar Limburg rijden ook geen ramp.

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15256&catid=2916
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15295&catid=2926
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=14819&catid=2929
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=13759&catid=3640
http://www.bikester.nl/fi(...)naf-1000/285919.html
pi_123772153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:07 schreef kanovinnie het volgende:
Vader heeft een framemaat 65 of 66. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat fiekie een "lange lat" is tis mijn zus
Regel jij dan ff een fietsje ;) Hoelang is lang? Als veel lengte in de benen zit moet ze op zoek naar een kort frame.

300¤ kan wel maar voor de rest moet je eigenlijk nog eens dat bedrag rekenen ongeveer..
pi_123811287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 23:15 schreef eentwee het volgende:

[..]

Regel jij dan ff een fietsje ;) Hoelang is lang? Als veel lengte in de benen zit moet ze op zoek naar een kort frame.

300¤ kan wel maar voor de rest moet je eigenlijk nog eens dat bedrag rekenen ongeveer..
300 euro extra voor 'de rest', bedoel je dan schoenen, helm kleren? Of bedoel je fietscomputer enzo?
pi_123857818
Wat is het verschil tussen racepedalen en tourpedalen? Ik neem aan in het gebruik?
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_123858261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:31 schreef Fiekie het volgende:

[..]

300 euro extra voor 'de rest', bedoel je dan schoenen, helm kleren? Of bedoel je fietscomputer enzo?
Helm, schoenen, kleding behoren tot de essentialia. Op zich kun je wel beginnen met gewone pedalen en schoenen maar als je een klein beetje normaal wil gaan fietsen moet je aan de klikpedalen. Het kan gauw oplopen als je enigszins compleet wilt zijn:

Helm 50¤
Thermoshirt kort 20¤
Thermoshirt lang 25¤
Shirt kort 25¤
Shirt lang 35¤
Armstukken 15¤
Beenstukken 20¤
Broek kort 40¤
Broek lang 50¤
Pedalen 25¤
Schoenen 50¤
Bril 30¤
Handschoenen 10¤

Tja en je kunt het nog uitbreiden zoals je wil. Overschoenen, lange handschoenen, nekwarmer, windstopper, winterjack, winter- en zomersokken, regenjack. Dan hebben we het alleen nog maar over de kleding.

Binnenbanden 3¤
Bidon 2¤
Zadeltasje 8¤
Bandenlichters 3¤
Pomp 35¤
Handpomp 30¤
Computer 30¤

Het meeste kun je trouwens wel van kano lenen, die fietst toch nooit. :P
pi_123862478
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:57 schreef mincemeat het volgende:
Wat is het verschil tussen racepedalen en tourpedalen? Ik neem aan in het gebruik?
Ik weet niet wat je bedoelt met tourpedalen, maar ik denk dat je SPD bedoelt.
Racepedalen en bijbehorende schoenen zijn doorgaans echt gemaakt om mee te fietsen. Schoenen zijn glad aan de onderkant en de plaatjes steken er onderuit. Dat loopt dus niet handig.

SPD (ook wel mountainbike) schoenen hebben vaak een profiel waar het SPD plaatje tussen valt, zodat je er iets makkelijker op loopt.

Ter illustratie:

Links Look, rechts SPD
pi_123871263
Bedankt voor het antwoord.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_123884911
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:18 schreef eentwee het volgende:

[..]

Helm, schoenen, kleding behoren tot de essentialia. Op zich kun je wel beginnen met gewone pedalen en schoenen maar als je een klein beetje normaal wil gaan fietsen moet je aan de klikpedalen. Het kan gauw oplopen als je enigszins compleet wilt zijn:

Helm 50¤
Thermoshirt kort 20¤
Thermoshirt lang 25¤
Shirt kort 25¤
Shirt lang 35¤
Armstukken 15¤
Beenstukken 20¤
Broek kort 40¤
Broek lang 50¤
Pedalen 25¤
Schoenen 50¤
Bril 30¤
Handschoenen 10¤

Tja en je kunt het nog uitbreiden zoals je wil. Overschoenen, lange handschoenen, nekwarmer, windstopper, winterjack, winter- en zomersokken, regenjack. Dan hebben we het alleen nog maar over de kleding.

Binnenbanden 3¤
Bidon 2¤
Zadeltasje 8¤
Bandenlichters 3¤
Pomp 35¤
Handpomp 30¤
Computer 30¤

Het meeste kun je trouwens wel van kano lenen, die fietst toch nooit. :P
Leek mij juist zo handig om een tweedehands te kopen zodat een deel al op de fiets zit. En ik heb een hoop kleding al omdat ik spinning-spullen heb en roeispullen. Als ik die combineer, zit ik al bijna gebakken. :-)
pi_123937181
Nou heb ik een tijdje geleden een cyclocrosser overgenomen. Erg mooi ding en dat ik zowel het veld op kan als de weg met racebanden is erg nice. Alleen dat banden verwisselen...
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe set wielen.. Wat zijn een beetje goede en betaalbare wielen?
  maandag 11 maart 2013 @ 22:39:04 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_123937704
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:31 schreef Knuffleheinz het volgende:
Nou heb ik een tijdje geleden een cyclocrosser overgenomen. Erg mooi ding en dat ik zowel het veld op kan als de weg met racebanden is erg nice. Alleen dat banden verwisselen...
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe set wielen.. Wat zijn een beetje goede en betaalbare wielen?
Wat is het budget?
.
  maandag 11 maart 2013 @ 22:41:09 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123937826
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:11 schreef Fiekie het volgende:

[..]

Leek mij juist zo handig om een tweedehands te kopen zodat een deel al op de fiets zit. En ik heb een hoop kleding al omdat ik spinning-spullen heb en roeispullen. Als ik die combineer, zit ik al bijna gebakken. :-)
Beter zoek je een fiets en koop je er voor 20-30 euro aan reservemateriaal bij dan dat je op zoek gaat naar een fiets die "compleet"is. Welke 2 fietsen had je laatst ookweer naar mij gestuurd?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123938185
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:39 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat is het budget?
Dat is wel een goede idd. 100-200 euro
Overigens ben ik van plan de oude wielen voor het crossen te gebruiken, als dat uitmaakt. :7
  dinsdag 12 maart 2013 @ 07:53:48 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_123945713
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:47 schreef Knuffleheinz het volgende:

[..]

Dat is wel een goede idd. 100-200 euro
Overigens ben ik van plan de oude wielen voor het crossen te gebruiken, als dat uitmaakt. :7
Misschien kun je een setje Fulcrum 7 vinden voor die prijs, dat zijn prima wielen
.
pi_124097909
Dan moet ik daar maar eens naar gaan kijken. Zou het nog veel uitmaken of je de 2013 set of de oudere neemt?
pi_124099005
Nee zijn technisch bijna hetzelfde. De 2013 variant heeft vooral rechte spaken wat een nadeel is als er een breekt: het is lastiger om een reservespaak te vinden.
pi_124099254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 23:02 schreef JopJuh het volgende:
Ik ga er ook mee beginnen, eindelijk een racefiets. Budget tot zo'n 1250 euro. Denk zelf dat een 105 serie het maximaal haalbare is ?

Opties die tegenkwam hieronder. Als jullie aanvullingen of tips hebben ? Hij zal zowel voor fietsen in de bergen als met triatlon (kwart/halve) gebruikt gaan worden.

En als iemand nog een goede wielrenzaak weet, omgeving Rotterdam dan ook graag. Ook al is een keertje naar Limburg rijden ook geen ramp.

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15256&catid=2916
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15295&catid=2926
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=14819&catid=2929
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=13759&catid=3640
http://www.bikester.nl/fi(...)naf-1000/285919.html
Iemand ?
pi_124102522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 17:32 schreef JopJuh het volgende:

[..]

Iemand ?
Ja ;)

Kies een fiets die je mooi vindt en bij je past. Als je zelf niet weet welke maat ed. je moet hebben, moet je naar een goede fietsenmaker gaan. Dan maar een paar centen meer betalen ;)

Ik weer niet hoe goed je kan klimmen, maar hou daar ook rekening mee. Een triple is in de bergen dan wel zo fijn.

Verder: Denk ook aan de kleding ed. die je erbij koopt. Schoenen, een goed broekje, shirt, HELM! ed.

Als je triatlons gaat doen is een opzetstuurtje ook wel aan te raden, daar win je behoorlijk wat tijd mee ;)

105 is trouwens een prima groep en echt niet veel minder dan Ultegra hoor!
pi_124102624
Die Giant is btw erg op comfort gericht. Een hoge balhoofdbuis. Dat moet bij je passen ;)
pi_124383484
vraagje is een racefiets nou echt zoveel sneller dan een mountainbike of stadsfiets
pi_124383574
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:19 schreef amp25 het volgende:
vraagje is een racefiets nou echt zoveel sneller dan een mountainbike of stadsfiets
Op asfalt, ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_124383645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op asfalt, ja.
alleen banden zijn zeer gevoelig voor lek omdat dunnetje banden zijn
pi_124383745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef amp25 het volgende:

[..]

alleen banden zijn zeer gevoelig voor lek omdat dunnetje banden zijn
Valt opzich wel mee. Per kilometer rij ik denk ik evenveel lek. Een keer per paar 1000 km.

Omdat je houding aërodynamischer is, je beter je krachten kwijt kan en omdat een beetje racefiets de helft van een stadsfiets weegt ben je ook sneller.
pi_124384112
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee. Per kilometer rij ik denk ik evenveel lek. Een keer per paar 1000 km.

Omdat je houding aërodynamischer is, je beter je krachten kwijt kan en omdat een beetje racefiets de helft van een stadsfiets weegt ben je ook sneller.
dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
pi_124384391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:35 schreef amp25 het volgende:

[..]

dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
Ja. Fietst veel makkelijker. Een mountainbike is comfortabeler, maar fietst veel zwaarder.
pi_124386380
En er zijn altijd tussen-mogelijkheden O-)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:56:02 #81
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_124390684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:35 schreef amp25 het volgende:

[..]

dus het beste is als je veel op asfalt wilt gaan fietsen dat je een racefiets aanschaft en geen mountainbike
Voor vooral asfalt is een mountainbike niet echt geschikt, nee. Die zijn namelijk gemaakt puur voor off-road.
Als je echt met 35+ km/h over de weg wil zit je wel vast aan een racefiets.

Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)

Ook heb je nog 29'ers. http://www.29ernederland.nl/sample-page/
Dat zijn mountainbikes met 28 inch wielen. Omdat de wielen zo groot zijn kun je wat meer snelheid halen, maar je hebt meer kracht nodig om op snelheid te komen. Ik heb er wat proef gereden en vond die persoonlijk niet zo'n denderende verbetering t.o.v. gewone mountainbikes op asfalt.

Verder heb je ook nog cyclocross fietsen. Dat zijn (weer kort door de bocht) racefietsen met wat dikkere banden, waardoor ze ook geschikt zijn voor wat off-road werk. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Wel zijn ze wat duurder dan 'gewone' racefietsen.
http://racefietsblog.nl/v(...)een-cyclocrossfiets/

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 22-03-2013 22:11:29 ]
pi_124391050
Cyclocrossers rijden op de weg ook goed. Ik rij in de winter vaak op m'n cyclocrosser op de weg. Daar kan je ook wegbandjes op leggen.
pi_124393032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:56 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Voor vooral asfalt is een mountainbike niet echt geschikt, nee. Die zijn namelijk gemaakt puur voor off-road.
Als je echt met 35+ km/h over de weg wil zit je wel vast aan een racefiets.

Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)

Ook heb je nog 29'ers. http://www.29ernederland.nl/sample-page/
Dat zijn mountainbikes met 28 inch wielen. Omdat de wielen zo groot zijn kun je wat meer snelheid halen, maar je hebt meer kracht nodig om op snelheid te komen. Ik heb er wat proef gereden en vond die persoonlijk niet zo'n denderende verbetering t.o.v. gewone mountainbikes op asfalt.

Verder heb je ook nog cyclocross fietsen. Dat zijn (weer kort door de bocht) racefietsen met wat dikkere banden, waardoor ze ook geschikt zijn voor wat off-road werk. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Wel zijn ze wat duurder dan 'gewone' racefietsen.
http://racefietsblog.nl/v(...)een-cyclocrossfiets/
Die cross hybrides zie je de laatste tijd steeds vaker. Hoe verhoudt zo'n fiets zich t.o.v. een racefiets?

Ik ben zelf namelijk een fanatiek mountainbiker (regio Nijmegen, dus schitterend mtb-gebied _O_ ), maar sinds ik recent verhuisd ben naar een gebied ietsjes verderop, dat zich ook uitstekend leent voor wielrennen, zit ik er over na te denken om er op termijn een racefiets (of cross hybride misschien) bij te nemen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_124399390
ok thx voor de info
pi_124415387
maar heb je voor deze fietsen ok een ketting kast en spatborden voor bescherming van je kleding
pi_124415507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef amp25 het volgende:
maar heb je voor deze fietsen ok een ketting kast en spatborden voor bescherming van je kleding
Spatborden kan altijd. Kettingkasten zijn voor stadsfietsen.
pi_124415544
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Spatborden kan altijd. Kettingkasten zijn voor stadsfietsen.
dus gewoon open ketting kast dus
pi_124416104
Nee, helemaal géén kettingkast.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_124416122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Nee, helemaal géén kettingkast.
dat bedoel ik alleen ketting
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2013 @ 19:49:37 #90
73911 ultra_ivo
pi_124417253
Als je meer een combi van een gebruiksfiets en een racefiets wil hebben kom je meer uit op een randonneuse of een randonneur. Twee voordelen uit eigen stal:

Randonneuse op basis van een klassieke Koga Miyata Grantourer:



Klassieke randonneur van Bob Jackson uit Leeds:





En een voorbeeld van een ander, een klassieke Franse randonneuse:



Dit zijn wel speciale modellen, je gewone fietsenmaker zal ze niet hebben.
pi_124421849
Wat is nou feitelijk het verschil tussen jouw randonneurs en mijn "standaard" Koga Traveler, Ivo?
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2013 @ 22:37:38 #92
73911 ultra_ivo
pi_124424018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:39 schreef cafca het volgende:
Wat is nou feitelijk het verschil tussen jouw randonneurs en mijn "standaard" Koga Traveler, Ivo?
Dan moet je eerst zeggen uit welk jaar jouw Traveller is. De naam Koga Miyata Traveller wordt al heel wat jaren gebruikt voor totaal verschillende modellen. Ik heb er ook eentje maar die zal vast anders uit zien dan die van jou.

pi_124425341
Ja, klopt. Die van mij is uit 2003 geloof ik. Met een vlinderstuur, deore lx 8 speed
  FOK!fotograaf zondag 24 maart 2013 @ 05:14:35 #94
73911 ultra_ivo
pi_124432114
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:07 schreef cafca het volgende:
Ja, klopt. Die van mij is uit 2003 geloof ik. Met een vlinderstuur, deore lx 8 speed
Juist, in de vorige eeuw werden de travellers en randonneurs gebouwd op snelheid met de optie van bagagetransport. Nu meer als een soort van hybride/stadsfiets met zoveel mogelijk extra's. Een totaal ander concept. Zowel randonneurs als randonneuses gebruiken zoveel mogelijk raceonderdelen. Het frame is bij een randonneur iets steviger vanwege de bagage, bij een randonneuse weer niet. Bij deze laatste wordt het lastiger meer dan een kilo of 10-15 aan bagage mee te nemen. Dan merk je dat ie minder rijdt. Nieuw koop je beide modellen goed bij Britse handelaren, daar zijn alletwee de types nog goed leverbaar (randonneuse heet daar audax bike). Voor diegene die een racefiets net iets te kaal vindt is het een goede keuze. Wil je puur voor de snelheid gaan en vooral kortere rondjes rijden, dan is een racefiets weer beter.
pi_124459366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:56 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Maar je kunt bijvoorbeeld ook een cross hybride kopen. Dat is kort door de bocht een mountainbike met dunnere banden:
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model//10552/53497/ (Deze fiets heb ik). Uiteraard kun je daar gemiddeld genomen minder snel mee dan met een racefiets, maar je kunt er alsnog aardig tempo mee maken. Gemiddeld 30 op asfalt rijden lukt mij wel, afhankelijk van de conditie. Het grote voordeel is echter dat je ook mountainbike routes en bospaden e.d. kunt rijden, waardoor je meer variatie heb in je wegen/routes.
Ik had eerst een gewone racefiets. Maar die heb ik uiteindelijke toch maar weer verkocht, want ik had wel genoeg van verplicht op asfalt rijden. (En ik was op mijn muil gegaan met de racefiets, waardoor ik er sowieso wel genoeg van had.)

maar hoe erg kun je met cross hybride offroad gaan ok gewoon door modder
pi_124462459
Hé-hallo! Kunnen jullie iets nuttigs zeggen over de prijs-kwaliteitverhouding van deze fiets? Hij is niet duur maar wel oud...

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
  zondag 24 maart 2013 @ 21:55:48 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124462626
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:53 schreef Fiekie het volgende:
Hé-hallo! Kunnen jullie iets nuttigs zeggen over de prijs-kwaliteitverhouding van deze fiets? Hij is niet duur maar wel oud...

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Wat je zelf zegt, 150 Euro lijkt me een reële prijs mits in goede technische staat verkerend.
pi_124462697
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat je zelf zegt, 150 Euro lijkt me een reële prijs mits in goede technische staat verkerend.
Dankjewel!
pi_124640514
Ik fiets nu al 20 jaar rond op dezelfde racefiets (een Giant Peloton) en zou nu graag eens wat anders willen :)

Ik ben 1,96 en weeg 97 kg. Mijn BBL is 94 centimeter. Als ik ga kijken dan kom ik uit op framemaat 93 of 94.

Nu kwam ik deze fiets tegen op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl(...)-framemaat-64cm.html

Is dicht bij mij in de buurt dus ik zou graag eens willen gaan kijken. Kunnen jullie me misschien zeggen of dit is is kwalitatief en prijs technisch gezien? Nieuwwaarde van de fiets is iets van 1000 euro.

Bedankt!
pi_124682173
Er staat "breedte bovenstuk(cm)", maar hoe moet je dit meten? Omtrek? Diameter? Straal??
Weet iemand dit?

http://cyclewear.eu/armstukken-p-150.html
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_124786191
Helaas was de Trek opeens verkocht aan een collega. Dus maar weer op zoek naar een andere. Heeft iemand ervaringen met het merk ILSON? Ik zie een leuke ILSON Seven Hills op internet staan: http://www.marktplaats.nl(...)ven-hills-62-cm.html

Maar heb dus geen idee of dit iets is....
pi_124790577
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:50 schreef mincemeat het volgende:
Er staat "breedte bovenstuk(cm)", maar hoe moet je dit meten? Omtrek? Diameter? Straal??
Weet iemand dit?

http://cyclewear.eu/armstukken-p-150.html
Omtrek.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')