abonnement Unibet Coolblue
pi_123149831
Blijkbaar had ik hem dicht gegooid, dus pats hier vrolijk verder :D
pi_123152046
Iemand ervaring met direct orderen bij de fabrikant in China? Bijv. ipv. kopen bij folux.nl de aanschaf doen bij menik.cn. Zo zou ik als bijv. een flash tube vervangen moet worden wel gewoon snel eraan kunnen komen via folux, maar de monolights zelf samen met paar accessories uit china laten komen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 10:19:34 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123152068
Denk niet dat een fabrikant aan zulke kleine orders doet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123152113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:19 schreef kanovinnie het volgende:
Denk niet dat een fabrikant aan zulke kleine orders doet.
Hmm, heb een mailtje naar ze gestuurd :P

Zelf vroeger best veel kleine meuk op ebay uit china laten komen, over het algemeen wel tevreden over altijd maar duurde lang om aan te laten komen natuurlijk.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123192497
Zoals jullie mogelijk al begrepen hadden... ik ben nogal een chinashoppert. :P

Wat Kano zegt! Hen interesseren vaak alleen de groothandelaars. Dus vaak zit je gebonden aan minimum order quantities (MOQ) van 100(0) stuks ofzo. Af en toe willen ze nog weleens een test exemplaar van iets opsturen, maar vaak moet je daarvoor bewijzen dat je daadwerkelijk een bedrijf bent en potentieel biedt voor dat bedrijf.

Wat je wel kunt doen... is naar Taobao/Tmall stappen. Die sites zijn weliswaar in het Chinees, maar vele fabrikanten hebben er een eigen webshop! Zo ook jouw Menik: http://menik.tmall.com . We kunnen als Europeanen echter niks gaan beginnen op een site in het Chinees, zonder gepaste betaalmiddelen en bestemmingsadres in Asië, dus moet je daarvoor een tussenpersoon zoeken. MisterTao ( www.mistertao.com ) bijvoorbeeld. Meer over het hoe en wat van die manier bestellen in het Chinese Webshops topic . ;)

Let wel dat zware/grote apparatuur niet goedkoop gaat zijn in het verzenden... Zo vond ik zelf ook wel de tripodmaker Sirui op Tmall: http://sirui.tmall.com , maar een tripod halen is niet of nauwelijks goedkoper door het gewicht en volume. Bovendien langer wachten en garantie is wat lastiger geregeld.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123193434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 02:19 schreef shiznuts het volgende:
Zoals jullie mogelijk al begrepen hadden... ik ben nogal een chinashoppert. :P

Wat Kano zegt! Hen interesseren vaak alleen de groothandelaars. Dus vaak zit je gebonden aan minimum order quantities (MOQ) van 100(0) stuks ofzo. Af en toe willen ze nog weleens een test exemplaar van iets opsturen, maar vaak moet je daarvoor bewijzen dat je daadwerkelijk een bedrijf bent en potentieel biedt voor dat bedrijf.

Wat je wel kunt doen... is naar Taobao/Tmall stappen. Die sites zijn weliswaar in het Chinees, maar vele fabrikanten hebben er een eigen webshop! Zo ook jouw Menik: http://menik.tmall.com . We kunnen als Europeanen echter niks gaan beginnen op een site in het Chinees, zonder gepaste betaalmiddelen en bestemmingsadres in Asië, dus moet je daarvoor een tussenpersoon zoeken. MisterTao ( www.mistertao.com ) bijvoorbeeld. Meer over het hoe en wat van die manier bestellen in het Chinese Webshops topic . ;)

Let wel dat zware/grote apparatuur niet goedkoop gaat zijn in het verzenden... Zo vond ik zelf ook wel de tripodmaker Sirui op Tmall: http://sirui.tmall.com , maar een tripod halen is niet of nauwelijks goedkoper door het gewicht en volume. Bovendien langer wachten en garantie is wat lastiger geregeld.
Heel erg bedankt! Ik ga het eens onderzoeken hoeveel het via taobao kost. Is het betrouwbaar, en kun je met paypal betalen? :)

Een flitser die hier 175 kost is via de webshop van Menik maar 62 euro :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123193571
susteren, collega van mij doet waarschijnlijk 2 elichrom fliters weg omdat hij wilt overstappen naar de kleinere rx broertjes is wel iets duurder maar dan heb je wel 2 elichrom flitsers ?
pi_123193599
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:49 schreef angel008 het volgende:
susteren, collega van mij doet waarschijnlijk 2 elichrom fliters weg omdat hij wilt overstappen naar de kleinere rx broertjes is wel iets duurder maar dan heb je wel 2 elichrom flitsers ?
Hmm om welk model gaat het en op hoeveel euro zit je dan ong. :) ?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123194492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:25 schreef Susteren het volgende:
Een flitser die hier 175 kost is via de webshop van Menik maar 62 euro :P
Is die 62 euro inclusief verzendkosten?
Is die 62 euro inclusief 21% omzetbelasting?
Is die 62 euro inclusief de klaringskosten welke de vervoerder rekent om de douane afhandeling te regelen?

En als je er meerdere besteld en het (pakket)bedrag gaat boven de 150 euro komen, komt er nog eens 6.7% (even voor het gemak de groep lenzen genomen, dus de 6.7% kan anders zijn) douanerechten bovenop.
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 10:16:44 #10
151126 angel008
pi_123196240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:52 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm om welk model gaat het en op hoeveel euro zit je dan ong. :) ?
zijn 2 dlite 2's (zonder RX)

voor 200 euro mag je ze beide overnemen kleine sidenote van een van de 2 units doet het instellicht het niet meer (en het is niet de lamp die stuk is maar ergens komt er geen stroom door naar de instellunit)

http://www.fotoflits.com/elinchrom-d-lite-rx-2-unit-only deze dus maar dan zonder RX unit erin.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:22:01 #11
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123198465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:25 schreef Susteren het volgende:

[..]

Heel erg bedankt! Ik ga het eens onderzoeken hoeveel het via taobao kost. Is het betrouwbaar, en kun je met paypal betalen? :)

Een flitser die hier 175 kost is via de webshop van Menik maar 62 euro :P
Zoals je in het Chinese Webshops topic op FOK! kon lezen:
SPOILER: Taobao/Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Free registered shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Highlights:
quote:
Storten kan op het moment helaas niet met PayPal.
quote:
Het importeren van een producten uit China brengt mogelijk 'verborgen' kosten met zich mee; kosten waar je in eerste instantie geen rekening mee had gehouden.
quote:
Let op! De postservice brengt zelf ook kosten in rekening zodra je pakket belastbaar is.
Bij PostNL gaat dat om zo'n 12,50 EUR.
Dus, wat bakkerl al gezegd heeft. ;)
Hoewel het zelfs dan in sommige gevallen nog goedkoper is. Ik moeiteloos headphones, smartphones, tablets e.d. gehaald. Maar je moet dus oppassen want het gewicht en volume spelen een grote rol m.b.t. de prijs van het internationale verzenden.

Bij MisterTao heb ik overigens nog nooit douaneproblemen gehad. Die zetten er altijd 'Tools - Gift - 8 USD' op ofzo. :P Op hun site heb je i.i.g. een calculator bij de items, kun je op basis van gewicht schatten wat het kost excl. importbelastingen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:06:00 #12
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123209101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:16 schreef angel008 het volgende:

[..]

zijn 2 dlite 2's (zonder RX)

voor 200 euro mag je ze beide overnemen kleine sidenote van een van de 2 units doet het instellicht het niet meer (en het is niet de lamp die stuk is maar ergens komt er geen stroom door naar de instellunit)

http://www.fotoflits.com/elinchrom-d-lite-rx-2-unit-only deze dus maar dan zonder RX unit erin.
Hmm, van de instellamp is wel jammer moet ik zeggen. Waar op te halen? RX heb ik sowieso niet nodig (dat is toch het triggersysteem van elinchrom he?) :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 23:34:47 #13
151126 angel008
pi_123228350
omgeving delft instellamp kan iets heel simpels zijn of heel ingewikkeld ik/wij missen het niet echt..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 februari 2013 @ 23:46:55 #14
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_123228786
heel erg patsen, iedereen zal jaloers zijn op mijn..... nieuwe EN-EL15 rechargable Li-Ion battery van Nikon :P

besparen op papier doen ze bij Nikon sowieso niet. er zit een papier bij ter grootte van een landkaart. En dat voor een simpel accutje. Maar ja, wel met een stuk of 30 talen er op.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:17:10 #15
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_123239219
Ook eens de chinashoppers bijhouden. :)

Voor nu heb ik deze binnengekregen.

Een fitstrigger
Life is what you make it.
pi_123239709
waar gebruiken jullie die triggers nou voor?
pi_123240486
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:33 schreef andreas612 het volgende:
waar gebruiken jullie die triggers nou voor?
Voor flitsfotografie :P Oke te makkelijk, ben ook altijd wel benieuwd naar resultaten van de mensen die triggers hebben. Mijn plus III's worden in elk geval veel gebruikt. Maar die heb ik hier al vaker gepos. Bijv:


Euroturn_15 by Vincent Riemersma, on Flickr

Anyway. Mijn laatste aankoop stond eigenlijk iets later op de planning maar ik kon het niet over mijn hart krijgen om zonder groothoek naar nieuw zeeland af te reizen dus toch nog 'even' een 16-35 opgehaald :Y



de 14-24 is niet voor mij ivm ontbreken filterthread :{
  FOK!fotograaf zaterdag 23 februari 2013 @ 18:05:17 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123246944
Neem aan dat iedereen wel weet hoe een circulair polarisatiefilter en een SD kaartje eruit zien?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123249792
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:17 schreef Schanulleke het volgende:
Ook eens de chinashoppers bijhouden. :)

Voor nu heb ik deze binnengekregen.
[ afbeelding ]
Een fitstrigger
Die heb ik afgelopen week ook aangeschaft bij een Nederlandse webshop. :)
pi_123262617
Pre-order geplaatst:

pi_123263281
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:42 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Pre-order geplaatst:

[ afbeelding ]
M8? Leica is sowieso _O_
pi_123263793
M8 preorderen? :{

Is de nieuwe M (240)
pi_123268905
quote:
oh :@ had geen idee dat ze alweer zo ver waren..
  zondag 24 februari 2013 @ 16:36:27 #24
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123283838
quote:
Da's nog eens een serieus speeltje. :9 Gaaf hoor!
Fullframe in een compacte non-dSLR-like body is natuurlijk hun specialiteit niche-gebied. En Leica-glas. _O_
Een actuele rivaal is mogelijk alleen zo'n Sony RX-1. Maar die is ook peperduur en heeft niet eens een lensmount. ;(
- Oh, je hebt ook de Hasselblad Lunar zie ik net. Oh nee, dies ook maar APS-C.

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 24-02-2013 16:41:36 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123284382
De Hasselblad Lunar is een verkapte Sony Nex, verpaupering van het merk.

Alleen Leica voor mij, op de Voigtländer 12mm na.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 24 februari 2013 @ 17:53:49 #26
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_123287924
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:47 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
De Hasselblad Lunar is een verkapte Sony Nex, verpaupering van het merk.

Alleen Leica voor mij, op de Voigtländer 12mm na.
Vooropgesteld dat Leica prachtspullen maakt vraag ik me als oud meetzoekerliefhebber in het huidige spectrum toch af wat de meerwaarde is van een M met de prijs van een body in het achterhoofd.
Voor die bodyprijs haal je een fullframe spiegelreflex voor als het niet uitmaakt en wil je low-profile blijven en bijvoorbeeld straatfotografie bedrijven dan koop je er binnen hetzelfde budget nog een NEX-7 bij die alles kan wat een M ook kan, alleen dan wél met zijn tijd meegegaan is en zelfs dan heb je nog poen over om zowel die fullframe als die NEX elk van een Summicron(een R voor de reflex en een M op de NEX) te voorzien en dus Leica-beeld en 2013-gemak te hebben.
Ik vraag me dus kortom af wat anno 2013 de meerwaarde van een M nog mag zijn, behalve dat specifieke Leica-gevoel dat zich even moeilijk laat beschrijven als betalen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 24 februari 2013 @ 18:23:17 #27
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123289452
Denk ik in de richting van: waarom zou je een Picasso kopen als je ook een canvasprint van het schilderij kunt ophangen?
Is ook veel goedkoper en je kijkt tegen hetzelfde plaatje aan.
Soms heeft iets meer met gevoel dan verstand te maken.

Een Leica natuurlijk veel meer een filosofie en statement en ook ergens een naakte rauwheid, dan dat het draait om toeters en bellen. Niet dat ik nu zo 1-2-3 een Leica in huis zou halen, maar als mensen het bedrag kunnen ophoesten voor iets wat hun wensen het dichtste bij benadert, heb ik daar mad respect voor.

Leica is verder ook een exclusief clubje natuurlijk. Ken eigenlijk alleen 'bekendheden' met een Leica. Hier lokaal 'Gregor Schlierenzauer', van fotografie en het web bekend: Kai Man Wong (DigitalRev) en Eric Kim (hij heeft wel een interessante blog waar hij bijvoorbeeld jouw favoriete ziekte aankaart!). Ze hebben trouwens een Leica store hier, maar ik heb angst om daar zomaar binnen te lopen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 24 februari 2013 @ 19:18:33 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_123291882
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:23 schreef shiznuts het volgende:
Eric Kim (hij heeft wel een interessante blog waar hij bijvoorbeeld jouw favoriete ziekte aankaart!).
Bruljant _O-
Helemaal als je bedenkt dat bij mij de ziekte een redelijk goedaardige vorm heeft en ik hoofdzakelijk dingen koop die door de wereld al lang en breed afgedankt zijn wegens niet hip meer om er vervolgens nog jarenlang dolle pret mee te hebben. Op die manier koop ik een lens voor een bedrag waar je als rechtgeaarde 2013-fotograaf nog niet eens een zonnekap en lensdop voor je lieveling haalt.

Verder kan ik me wel enigszins in je antwoord vinden, een Leica koop je inderdaad om het gevoel. Een Leica wordt je pas duidelijk wanneer je hem in je handen hebt en menig Leicaliefhebber is ooit besmet door simpelweg zo'n M eens beet te pakken. Als je er vatbaar voor bent ben je op dat moment verkocht.
Voor mijzelf geldt dat ik zoals gezegd Leica's prachtig vind, maar dat ik de praktijkervaring heb dat ik met een Leica meer het gevoel heb met een kostbaar juweel dan met een camera in mijn knuisten te staan wat een soort misplaatste voorzichtigheid oplevert die in de praktijk plaatjes gaat kosten, nog even afgezien van het effect dat een obsolete-gear-buying-addiction slechts een fractie kost van een Leica-buying-addiction.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 25 februari 2013 @ 12:16:21 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123319973
Variable ND-Filter, Fotga, 62mm thread. Geschoten met de Fujian 50mm f/1.4 C-mount lens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123326629
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat Leica prachtspullen maakt vraag ik me als oud meetzoekerliefhebber in het huidige spectrum toch af wat de meerwaarde is van een M met de prijs van een body in het achterhoofd.
Voor die bodyprijs haal je een fullframe spiegelreflex voor als het niet uitmaakt en wil je low-profile blijven en bijvoorbeeld straatfotografie bedrijven dan koop je er binnen hetzelfde budget nog een NEX-7 bij die alles kan wat een M ook kan, alleen dan wél met zijn tijd meegegaan is en zelfs dan heb je nog poen over om zowel die fullframe als die NEX elk van een Summicron(een R voor de reflex en een M op de NEX) te voorzien en dus Leica-beeld en 2013-gemak te hebben.
Ik vraag me dus kortom af wat anno 2013 de meerwaarde van een M nog mag zijn, behalve dat specifieke Leica-gevoel dat zich even moeilijk laat beschrijven als betalen.
Als je op die manier gaat redeneren val je al buiten het principe van Leica, en een NEX kan niet alles wat een M ook kan, is natuurlijk geen rangefinder dus geen vergelijking. Daarnaast is een NEX zo lelijk als de anus van Madonna. Ja het is een niche product, maar wel een die zijn beloftes waarkomt.

Het belangrijkste aan Leica is overigens het glas, en dat is ongeëvenaard.

Overigens heb je van die zielpietjes die geeneens het fabrieksplastic van de bodemplaat aftrekken, anders komen er krasjes op. :')

Fuck dat, een Leica hoort er doorleefd uit te zien, met patina. Krengen zijn overigens onverwoestbaar, kun je gerust een schuurtje mee in elkaar timmeren.

  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:50:13 #31
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123365243

De eerdere Sirui N-2004 kwam van Amazon. Deze Velbon Rexi L komt van een Poolse webshop. :P
Gepatenteerde Trunnion Shaft System (TSS), jwt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2013 @ 13:58:36 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123365542
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:16 schreef shiznuts het volgende:
Variable ND-Filter, Fotga, 62mm thread. Geschoten met de Fujian 50mm f/1.4 C-mount lens.
[ afbeelding ]
Dure maar erg mooie dingetjes!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:20:12 #33
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123366377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dure maar erg mooie dingetjes!
Ja, auchiwawa, wahnsinn, ik ga denk ik maar gauw een nier verkopen. :P
Zal ik er maar eens linkjes bij geven?

http://www.ebay.nl/itm/200762633612
http://www.tinydeal.com/i(...)_id=&cat_change=true
http://merlin.pl/Velbon-s(...)uct/208,1185224.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2013 @ 14:20:56 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123366407
Pffff. Maar heb je nu wel de hoogste kwaliteit?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:25:03 #35
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123366545
Zover heb ik verschillende Fotga accessoires. _O_ Vind het een briljant merk.
Die ND-filter stopt ook goed. Ik had er nog nooit een gehad en men raadde me in het hdslr videotopic aan niet overboard te gaan voor een variable fader ND. Moet maar eens kabbelend water opzoeken ofzo en de boel afstoppen.

Zo'n C-mount lens is een leuke toylens. Is dan ook gewoon voor de lol, maar best geinig karakter hebben die dingen.
In ieder geval betaalbaarder dan een SLR Magic toylens waarvan ik niet kan voorstellen dat 'ie veel anders is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2013 @ 14:42:56 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123367158
Ohw, het is geen variabele. Dat dacht ik.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:47:24 #37
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123367306
Jawel hoor...
quote:
Fotga 62mm slim fader ND filter adjustable variable neutral density ND2 to ND400
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 27 februari 2013 @ 22:36:44 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123433928
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123434771
Ah, de opvolger van -vergeefmealsikhetfoutheb- de 400D
Lekker lekker. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123443202
quote:
^O^
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123451983
I like.
pi_123452153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, auchiwawa, wahnsinn, ik ga denk ik maar gauw een nier verkopen. :P
Zal ik er maar eens linkjes bij geven?

http://www.ebay.nl/itm/200762633612
http://www.tinydeal.com/i(...)_id=&cat_change=true
http://merlin.pl/Velbon-s(...)uct/208,1185224.html
Nette prijs! Even kijken welke maat ik nodig heb :)
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:20:34 #43
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_123479766
pi_123481013
nice :)

Once you go ultra wide... O+
pi_123481889
Welke Mount kan jr die heb beste pakken voor op mft?
pi_123484480
quote:
Dang it. Die willik ook dit jaar nog wel. O-)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Welke Mount kan jr die heb beste pakken voor op mft?
Nikon. I.c.m http://www.ebay.nl/itm/261069116297 ... die wel al een paar dagen onder weg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:42:37 #47
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_123484749
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:39 schreef Uncle het volgende:
nice :)

Once you go ultra wide... O+
Kan het goed gebruiken voor op de feestjes, wil wat minder fish-eye gaan gebruiken en dat moet hiermee wel lukken dacht ik zo. *O*
pi_123484805
En dan werkt het diafragma gewoon?
pi_123484896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:43 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En dan werkt het diafragma gewoon?
Die mount-adapter heeft idd diafragma-controls. Daarom Nikon, Canon heeft dat niet, dan moet je de lens op wijd open zetten en dan een duurdere mount-adapter kopen die een ingebouwd diafragma heeft, wat eigenlijk onzin is. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:44:36 #50
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123511961



:D

Enige downside is dat ik ze in het zwart heb besteld, maar de blauwe versie heb gekregen :{ Gelukkig zie je dat niet in de foto's natuurlijk :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Susteren op 01-03-2013 19:54:29 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:01:49 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123512719
Nu nog gebruiken
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123515758
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:44 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D

Enige downside is dat ik ze in het zwart heb besteld, maar de blauwe versie heb gekregen :{ Gelukkig zie je dat niet in de foto's natuurlijk :')
Hoeveel bijbaantjes heb jij wel niet? :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 maart 2013 @ 21:14:03 #53
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_123516159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:01 schreef kanovinnie het volgende:
Nu nog gebruiken
* Ouwesok houdt met enige moeite een lachje in :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:40:04 #54
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123517453
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:05 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Hoeveel bijbaantjes heb jij wel niet? :')
2 maandjes vakkenvullen + 3 fotoshoots en 2 webdesigns, ong. daarvan is t gekocht :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123517686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:44 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D

Enige downside is dat ik ze in het zwart heb besteld, maar de blauwe versie heb gekregen :{ Gelukkig zie je dat niet in de foto's natuurlijk :')
Kwamen die uit Polen oid?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:47:42 #56
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123517799
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Kwamen die uit Polen oid?
Nope, gwn folux nederland
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:11:04 #57
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123519010
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Kwamen die uit Polen oid?
Mijn Velbon kwam uit Polen (scheelde behoorlijk!). :9
Maar Susteren had z'n Pocketwizards uit Bulgarije kon je teruglezen in het vorige topic. :+

En I may, or may not have ordered a Tokina 11-16 van Amazon.co.uk. O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123520344
Je weet het niet zeker ;)?!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:46:02 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123520634
Oh, it's a definit. Het is alleen lastig om toe te geven als je nogal last hebt van het eerder besproken GAS. :P
Wel grappig dat die goedkope listing na m'n bestelling opeens verdween uit de lijst met opties (new).
Was de goedkoopste die ik kon vinden, incl. verzenden 529 euro (£437.25 + £20.00).
Alleen op eBay direct uit Hong Kong/Maleisië (excl. tax) of GB (maar dan Aziatische import) goedkoper.
De adapter was al sinds een paar dagen onderweg en waarom niet gelijk de lens dan ook.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123529585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:44 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Enige downside is dat ik ze in het zwart heb besteld, maar de blauwe versie heb gekregen Gelukkig zie je dat niet in de foto's natuurlijk
Als je straks een blauwe zweem in al je foto's hebt dan weten we in elk geval hoe het komt :P

Maareh... Je wilde geen flacon eyes omdat dat goedkope rotzooi was en dan kom je thuis met Menik flitsers. Ik snap het even niet meer... :')

Maar veel succes en plezier ermee uiteraard. Wederom benieuwd naar resultaten :Y
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:16:51 #61
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123535140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:39 schreef Uncle het volgende:

[..]

Als je straks een blauwe zweem in al je foto's hebt dan weten we in elk geval hoe het komt :P

Maareh... Je wilde geen flacon eyes omdat dat goedkope rotzooi was en dan kom je thuis met Menik flitsers. Ik snap het even niet meer... :')

Maar veel succes en plezier ermee uiteraard. Wederom benieuwd naar resultaten :Y
Maandag eerste shoot in studio (kappersstoelen), zal resultaten posten :) .
De softboxen zijn een stuk beter dan de flacon eyes (erg dik), en stel ik ga later upgraden naar andere flitsers met bowens mount kan ik die softboxen sowieso nog gewoon gebruiken :) . Tevens kostte ze maar 40 euro per stuk voor (uit mijn hoofd) 40x140cm, dus heb maar voor menik gekozen. De flitsers zijn niet echt bijzonder goed, maar ze doen het (en best snelle recycle, ook op full power), de beauty dish en softboxen zijn daarintegen werkelijk geweldig, fijne kwaliteit, goed genaaid en mooi dikke stof.

Dit is hoe het er tot nu toe bij staat:



(excuse me voor de slechte kwaliteit, met m'n htc foto'tje geschoten tijdens het opbouwen)

Zelf maar een geimproviseerde reflector houder gemaakt van m'n oude slik statief als fill light, de voorste 2 poten hemaal uitgeklapt en de achterste niet, zodat er een hoek van ong. 30 graden is _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Susteren op 02-03-2013 14:27:06 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf zaterdag 2 maart 2013 @ 19:51:48 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123546278
Heb je er al 1 foto mee gemaakt? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 maart 2013 @ 10:51:33 #63
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_123565070
We zien binnenkort naast wat fotomateriaal ook een nieuw apple thunderbolt display bij Susteren B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 3 maart 2013 @ 10:56:46 #64
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123565145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb je er al 1 foto mee gemaakt? :P
Tuurlijk, staan ook al op de website van de kappersbenodigdheden website.
Ik snap trouwens al die haat over m'n gear niet, ik bedoel de 1dmk3 heb ik voor een prijs aangeschaft die nieteens veel hoger ligt dan een 60d, de lenzen had ik al en de flitsers kostte ook helemaal niet veel :') . En het feit dat ik niet veel foto's post komt simpelweg doordat de meeste portretten zijn, en ik die niet graag op een forum zet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Susteren op 03-03-2013 11:03:33 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf zondag 3 maart 2013 @ 11:41:16 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123565940
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:56 schreef Susteren het volgende:

[..]

Tuurlijk, staan ook al op de website van de kappersbenodigdheden website.
Ik snap trouwens al die haat over m'n gear niet, ik bedoel de 1dmk3 heb ik voor een prijs aangeschaft die nieteens veel hoger ligt dan een 60d, de lenzen had ik al en de flitsers kostte ook helemaal niet veel :') . En het feit dat ik niet veel foto's post komt simpelweg doordat de meeste portretten zijn, en ik die niet graag op een forum zet.
Ik haat niet, ik vind het alleen opvallend dat je zoveel materiaal koopt en we weinig foto's zien. That's all.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123566028
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik haat niet, ik vind het alleen opvallend dat je zoveel materiaal koopt en we weinig geen foto's zien. That's all.
+1

Mooie set verder!
  zondag 3 maart 2013 @ 12:13:43 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123566835
Minder lullen meer patsen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123586336
Na enige tijd twijfelen toch maar een falcon eyes setje gehaald. (Commentaar hier in topics en op andere fora gelezen, maar die Falcon eyes set is toch wel de meest volledige voor zover ik kon vinden en dus wel leuk om te proberen :) )

Eerste testronde niet onaardig :)

Crap.. kat krijgt geen aandacht meer en is nu de doos aan het slopen...
  maandag 4 maart 2013 @ 20:16:39 #69
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123631357
knip

[ Bericht 13% gewijzigd door Isdatzo op 05-03-2013 13:18:26 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123632147
zou het in een ander draaje zetten ;)

en zou persoonlijk de stoelen niet zo van boven fotograferen. Nu lijkt het een klein dwergstoeltje. Belichting is prima ^O^
  maandag 4 maart 2013 @ 20:29:33 #71
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_123632220
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:28 schreef Uncle het volgende:
en zou persoonlijk de stoelen niet zo van boven fotograferen. Nu lijkt het een klein dwergstoeltje. Belichting is prima ^O^
Ja klopt, heb je goed gezien! Zo had ik het in het begin eigenlijk maar baas vond het zo beter, aangezien de rest van het assortiment ong vanaf de zelfde hoek is gefotografeerd en anders matcht het niet ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_123632878
En de baas, is de baas :)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:20:23 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_123657236
Ja, laten we hier patsen met nieuwe fotomeuk en geen how-to-stoelen-fotograferen-topic van maken.
Huilen dan.
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:37:57 #74
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_123994831

Wel een paar plekjes/schaafwonden opgelopen tijdens transport, gelukkig alleen cosmetisch. Verder top! :D
Geen importheffing. _O_ Ik hou van China.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_123998406
Deze zaterdag binnen gekregen :)
Lowepro Flipside 400 green



De flipside 300 was te klein/ondiep.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:50:33 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124040113

Ik ben een sucker voor aanbiedingen. Was nu op geheel assortiment 20% korting bij een sportstore, kostte nu 359,99.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124041291
Gister tas gekocht voor de gloednieuwe 600D

chanceless
pi_124043198
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben een sucker voor aanbiedingen. Was nu op geheel assortiment 20% korting bij een sportstore, kostte nu 359,99.
Nice! :D Je bent lekker bezig met de aankopen.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke beelden ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:39:23 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124043315
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben een sucker voor aanbiedingen. Was nu op geheel assortiment 20% korting bij een sportstore, kostte nu 359,99.
Nice :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:26:02 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124091418

O-)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_124094789
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:58:17 #82
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_124095319
quote:
Nice!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_124098508
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:58 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nice!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_124099155
quote:
Mooi spul! Ik ben benieuwd hoe de D600 je bevalt! :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:58 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nice!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey! :( :{w ;)
pi_124099405
En dan ben ik ook nog eens overgestapt van Canon naar Nikon :P
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:51:18 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124122470
Vanwaar de overstap?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 11:23:33 #87
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_124124672


Mijn eerste zoomlens, naast 4 primes :)

[ Bericht 2% gewijzigd door AceHighHugo op 16-03-2013 11:24:08 (Foto deed het niet) ]
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
pi_124170046
Een aantal leuke, mooie, gave oude camera's gehad, met als meest waardevolle toch wel de Olympus Zuiko 18mm f/3.5

Heeft een groothoek van 100 graden, een Sigma 10-20 heeft bijv. 110 graden geloof ik.. Is er laatst een van verkocht voor 500 euro en als ik andere fora afzoek zie ik dat mensen er tot 900$ voor willen geven..

Zegt het iemand iets :)?

pi_124172393
quote:
Overgestapt naar Nikon ondanks er een kans aanwezig is dat je met de d600 of d800 stofproblemen gaat krijgen?

Dapper :o
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 maart 2013 @ 18:36:23 #90
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_124173369
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 17:18 schreef Timmos het volgende:
Een aantal leuke, mooie, gave oude camera's gehad, met als meest waardevolle toch wel de Olympus Zuiko 18mm f/3.5

Heeft een groothoek van 100 graden, een Sigma 10-20 heeft bijv. 110 graden geloof ik.. Is er laatst een van verkocht voor 500 euro en als ik andere fora afzoek zie ik dat mensen er tot 900$ voor willen geven..

Zegt het iemand iets :)?

[ afbeelding ]
Ik denk dat wanneer je die op een fullframe Canon gaat gebruiken je weer eens te zien krijgt waar het begrip 'groothoek' ook alweer over ging :Y Op een APS-C of nog kleiner zul je het effect van die 1000 wat minder gaan merken maar ook dan hou je een heel puik lensje over.

De Zuiko is als alle Zuiko's een meesterwerkje en je ziet er inderdaad op ebay krankzinnige prijzen voor geboden maar vooral ook gevraagd worden. Grotendeels terecht, zo'n Zuiko kan nog een eeuwigheid mee en eens een mooie lens is altijd een mooie lens.
Momenteel lijken de prijzen echter enigszins gedomineerd door een paar aanbieders die letterlijk alles uit de markt kopen wat kwalitatief boven de middenmaat uitsteekt en dat weer voor juweliersprijzen op de bay gooien.
Heb je dus zo'n Zuiko te pakken dan kun je:
1 Er een paar hele goeie euro's voor vangen
of
2 Het ding gaan gebruiken waar meneer Olympus hem ooit voor op de markt bracht.
Ongeacht merk en type kies ik zelf in de meeste gevallen voor 2 omdat er met lenzen gefotografeerd en niet gespeculeerd moet worden.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_124173595
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:36 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je die op een fullframe Canon gaat gebruiken je weer eens te zien krijgt waar het begrip 'groothoek' ook alweer over ging :Y Op een APS-C of nog kleiner zul je het effect van die 1000 wat minder gaan merken maar ook dan hou je een heel puik lensje over.
Ik schiet met nikon, en als ik dan ga googlen kom ik uit op deze pagina:
http://www.leitax.com/conversion/Olympus-OM/Zuiko-1835/index.html

Heb dus weinig zin om er aan te gaan prutsen.. Heb er ook een Olympus OM-1 bij dus misschien daar dan maar eens mee op pad gaan..

Mocht het interessant zijn om hem te verkopen zal ik daar iig wel over nadenken ;)..
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 23:23:41 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_124188871
Indirect te maken met fotomeuk.
M'n nieuwe schatjes O+



:P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_124190614
quote:
6s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Indirect te maken met fotomeuk.
M'n nieuwe schatjes O+

[ afbeelding ]

:P
Is je backup al klaar? :')
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 00:15:37 #94
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_124190864
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Is je backup al klaar? :')
Yes, ligt al in de kast. Verse 2013 schijfjes dit :9
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:59:46 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124325872

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124325878
Nice shiz :D
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:01:06 #97
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124325898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nice shiz :D
Vanmiddag waarschijnlijk nog meer heugelijk nieuws...
... nadat ik bij de douane langs ben geweest. ;( :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_124325931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Vanmiddag waarschijnlijk nog meer heugelijk nieuws...
... nadat ik bij de douane langs ben geweest. ;( :P
Toch bijbetalen voor de SLR Magic dus... :(
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:09:31 #99
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124326067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Toch bijbetalen voor de SLR Magic dus... :(
Ja. ;( Gelukkig is het depot hier in Wenen en kun je persoonlijk langsgaan als je dat wil.
In NL moet je bijlagen terugsturen en dan een week later en 12,50 PostNL-fee verder mag je aftikken en heb je het pas.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:42:17 #100
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_124328646
De Aldi zou deze week cameratassen hebben, iemand al een kijkje genomen? In de folder stond 10 euro en er stond bij: 'diverse maten'. Ik weet verder niet of er wat goeds tussen zit of dat het alleen maar van die kleine compactcameratasjes zijn.

edit: http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_2303_48_5_486_5265.html

[ Bericht 26% gewijzigd door Levolution op 21-03-2013 11:48:23 ]
This isn't even my final form.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:55:07 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124329060
Verkeerde topic?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:13:12 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124333528



Bokehlicious!

Nu verwacht ik alleen nog m'n Velbon FHD-52Q Fluid Head en dan is het voorlopig wel ff klaar met nieuwe meuk. :P

- Oh ja, dit kwam erbij:

Anti-static cloth en complimentary step-up ring.
Verder non-related een GoPro Hero 3 mount accessoire, voor GoPro -> 1/4" thread.

[ Bericht 14% gewijzigd door shiz op 21-03-2013 14:19:06 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:20:14 #103
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_124333802
3x Rime Lite XB prime 500ws monolights besteld :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Susteren op 21-03-2013 14:26:54 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:22:40 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124333912
quote:
17s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:13 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bokehlicious! [ afbeelding ]

Nu verwacht ik alleen nog m'n Velbon FHD-52Q Fluid Head en dan is het voorlopig wel ff klaar met nieuwe meuk. :P

- Oh ja, dit kwam erbij:
[ afbeelding ]
Anti-static cloth en complimentary step-up ring.
Verder non-related een GoPro Hero 3 mount accessoire, voor GoPro -> 1/4" thread.
Waar komt je gopromount vandaan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:24:13 #105
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124333967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waar komt je gopromount vandaan?
Die tripod-adapter helaas gewoon gekocht bij GoPro zelf (18 ekkies, joepie, wel met 6 gratis stickers).
Sta ik gisteren in Schiphol bij zo'n Gadget/electronica-store, hebben ze hem daar voor 10,95 ofzo. ;( Ach ja.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:38:07 #106
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_124336790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
Verkeerde topic?
Sorry, leek me wel toepasselijk hier. Bij nader inzien toch enigszins misplaatst. :P
This isn't even my final form.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2013 @ 13:11:40 #107
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_124405599
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 maart 2013 @ 03:15:01 #108
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_124431778
nou, de teleconverter bleek een geweldige aankoop te zijn, want vandaag had ik 'm echt nodig (wat ook de reden was dat ik hem kocht).

Bij een concert, wat voor mij toch wel een vrij belangrijke was, hadden ze besloten om helemaal aan de zijkant in de zaal een podiumpje te zetten voor de fotografen, ipv een normale fotopit. Kortom, op grote afstand van het podium. 280mm ipv 200 maakte toch wel een mooi verschil, en gelukkig was er voldoende licht dus op F4 t/m F5.6 schieten (ipv F2.8 zonder TC) was geen enkel probleem.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 maart 2013 @ 09:09:34 #109
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_124432871
Je was in het klokgebouw? :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 maart 2013 @ 11:14:52 #110
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_124435414
ja precies.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_124439563
En het eindresultaat met de converter erop? Focussnelheid, algemene beeldkwaliteit?
  FOK!fotograaf donderdag 28 maart 2013 @ 20:28:37 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_124620720
Speciaal voor Kano: Het gaat hier dus enkel om de ballhead.


New ballhead by Sporingerdam, on Flickr
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_124621689


Inclusief 4 Gb kaartje slechts ~145 euro. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 22:52:51 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_124628823
quote:
17s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:13 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bokehlicious! [ afbeelding ]

Nu verwacht ik alleen nog m'n Velbon FHD-52Q Fluid Head en dan is het voorlopig wel ff klaar met nieuwe meuk. :P

- Oh ja, dit kwam erbij:
[ afbeelding ]
Anti-static cloth en complimentary step-up ring.
Verder non-related een GoPro Hero 3 mount accessoire, voor GoPro -> 1/4" thread.
Slr Magic 25mm hyperprime 0.95? Vet! Wist niet dat die al te verkrijgen was? Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
pi_124628948
Heeft hij van de site van SLR Magic zelf. Mailtje gestuurd dacht ik
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 23:02:54 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_124629388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Heeft hij van de site van SLR Magic zelf. Mailtje gestuurd dacht ik
Ah, k zie het ja....shiiiiit is alleen mft mount. Ik hoopte op E mount.
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:21:26 #117
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124630287
Oh ja, deze kwam een paar dagen geleden ook binnen, Velbon fluidhead:

Past mooi bij de Rexi L tripod.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Slr Magic 25mm hyperprime 0.95? Vet! Wist niet dat die al te verkrijgen was? Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Jup, de 25mm T0.95. :Y

Wat Peter al zei. Ik had ze via de mail benaderd nadat ik de volgende gezien had:
http://www.43rumors.com/s(...)-gear-for-lumix-gh3/
Maar daar hadden ze het alleen over eBay. Ik las echter op: http://3d-kraft.com/index(...)37&catid=40&Itemid=2 , dat je voor niet geliste lenzen ff moest mailen, wat ik dus deed.

Ze boden me een pre-order aan. Van 799 USD voor 649 USD. Toen 'ie een paar dagen later al verzonden werd tot me verrassing zeiden ze ook dat ik een van de 100 pre-orders was en kreeg de step-up ring (49mm -> 77mm) er gratis bij (die set kost normaal 849 USD). Liet het met EMS versturen en kwam nog 52.22 EUR belasting bovenop. Dus ongeveer in totaal 550 EUR. :)

Is nu ook als optie in de drop-down lijst op http://slrmagic.com/products.php maar je kunt ze ook mailen?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:25:15 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124796456
Net bij de aldi een camera gekocht met bewegingssensor en infraroodflits. Was van 99 naar 49 euro afgeprijsd. Gewoon voor de leuk om eens te kijken of ik de marters en andere beesten die er snachts door tuin lopen kan kieken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:08:23 #119
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_124879402


Vanavond es goed uitproberen :9.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:30:11 #120
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_124880371




Net effe uitgeprobeerd, dat model licht is fel joh! Bija even veel kracht als de flits van de vorige flitsers :P

Als het model licht op full power staat verlicht het tot een meter of 20, maarja wordt ook echt heftig warm helaas, halogeenlicht.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 4 april 2013 @ 19:35:15 #121
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_124887391
Whut? Hij synct gewoon tot 1/500 zonder black bar _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_124905299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:35 schreef Susteren het volgende:
Whut? Hij synct gewoon tot 1/500 zonder black bar _O-
Daar zou ik me eerder zorgen om maken dan blij mee zijn...
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:53:47 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124905366
Misscien ook niet iets voor dit topic
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 7 april 2013 @ 23:55:08 #124
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_125015617
Onderstaande had ik al weer een paar weken, maar nog geen plaatje.

In de eerste helft van de 70's grossierde Sigma in nogal vreemde lenzen die, hoewel soms bijzonder leuk van concept, nauwelijks commercieel succes opleverden.
Een van die maffe constructies is de Telemax 2.8/135mm waarop twee scherpstelringen zitten. Eentje voor het bereik dat je normaal met een 135mm doet en een voor close-focussing tot 1:3. System-focussing noemden ze dat.
Mechanisch is deze Sigma van juwelenklasse, alles draait alsof het gisteren gemaakt is. Optisch is het nog even afwachten, maar de eerste proeven waren best bemoedigend.
De Telemax mag tijdens de eerstvolgende zomer(hopelijk nog dit jaar) op de NEX en onderstaande Olympus tegen vlinders en libellen gaan vechten.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_125143153


Details weet ik niet maar het is wel een tof ding, helaas kan je weinig dingen instellen. Maar een prima ding verder!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125163947
Iemand een idee voor een degelijk monopod balhoofd? Ik ben het een beetje zat om elke x de monopod onder in mijn lens te moeten draaien :\
  donderdag 11 april 2013 @ 19:31:31 #127
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125165769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:44 schreef zBus het volgende:
Iemand een idee voor een degelijk monopod balhoofd? Ik ben het een beetje zat om elke x de monopod onder in mijn lens te moeten draaien :\
Pizza Boom weet daar alles van ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_125270670

Bip soft release by renegesink, on Flickr

Nooit verwacht dat zo'n klein dingetje zoveel verschil zou geven :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 14 april 2013 @ 16:48:45 #129
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_125270883
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:43 schreef Ener-G het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bip soft release by renegesink, on Flickr

Nooit verwacht dat zo'n klein dingetje zoveel verschil zou geven :)
De ga ik voor m'n X100S ook nog bestellen. Benieuwd naar m'n eigen ervaringen.
pi_125300499
Ik zat zelf ook te loeren waar ik hem online kon bestellen, maar vond ze allemaal te duur of er worden echt absurde verzendkosten gevraagd. Uiteindelijk liggen ze gewoon letterlijk in de toonbank bij het fotozaakje op de Haarlemmerdijk in Amsterdam, dus was maar even langsgefietst :z Relaxte mensen daar :)

Apart tentje wel, meisje wat met dr vriendje aan het shoppen was voor een camera 'ja die bruine, mag ik die even vasthouden? Die kleurt mooi bij mn laarzen'

Camera in kwestie: Leica M9-P Hermes edition 8)7
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf maandag 15 april 2013 @ 09:13:46 #131
245494 Peter_Aragorn
pi_125300631
Wat doet het precies? Enkel meer comfort?
pi_125301827
De sluiterknop van de X100 (en de X100s, X10 en X20 iig) is normaliter eigenlijk geen knop, maar een ring met schroefdraad waar je een sluiterkabel in kan schroeven:



Niet echt ideaal, half/heel indrukken voelt een beetje zoekend aan. Door zo'n softrelease knopje er in te schroeven wordt de bediening veel directer. En je kan nu afdrukken met je 2e vingerkootje, waardoor je de camera stabieler vast kan houden dan wanneer je de sluiter bedient met het puntje van je wijsvinger.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf maandag 15 april 2013 @ 10:33:20 #133
245494 Peter_Aragorn
pi_125302385
Dus het geeft meer comfort en gemak :) Handig zo'n dingetje dan!

[ Bericht 16% gewijzigd door Peter_Aragorn op 15-04-2013 10:39:39 ]
pi_125303900
Nja de prijs (ik heb er 23 euro voor betaald) is wel even slikken, maar ik vind het 't dubbel en dwars waard!

Moet nog wel even een stukje teflontape ertussen doen, ik vertrouw het niet helemaal dat ie vast blijft zitten zo, 'kaal'.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125777700

:9~ :9~

DIY bouwkit van een analoge twinlens, twee uur werk, beetje gevloek op de handleiding. Maar ik ben zo benieuwd naar de foto's die eruit komen. Hallo, zonlicht? Komt u maar.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:07:32 #136
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125789117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:26 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]
:9~ :9~

DIY bouwkit van een analoge twinlens, twee uur werk, beetje gevloek op de handleiding. Maar ik ben zo benieuwd naar de foto's die eruit komen. Hallo, zonlicht? Komt u maar.
Nice! :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:06:06 #137
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126039854
Iemand nog fotomeuk hebben?

Bij de Lidl vanaf 6 mei vernam ik.
( http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=znTdQC 24/30 )

Stelt niet heul veul voor, maar is wel een aangename prijs voor erbij natuurlijk!
Die kleine flexibele tripod heb ik trouwens al eens eerder gehaald, vind 'em erg fijn. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 mei 2013 @ 10:34:01 #138
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126120918
M'n stablizer van LinkDelight had ik hier nog niet voorbij laten komen zie ik.

Kreeg vandaag m'n Cullmann magnesit copter minitripod binnen. Stevig klein dingetje! ^O^
Die eurostore-dingen zijn namelijk megaflut en verder heb ik alleen flexibele minitripods.
~ http://www.amazon.de/dp/B005PK128O
Zag er tevens wel goed uit in de video van Dave...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126323550
Crappy foonpic, maar cadeautjes van PW op de mat vandaag :)

  zaterdag 11 mei 2013 @ 00:35:02 #140
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_126333749
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:06 schreef shiznuts het volgende:
Iemand nog fotomeuk hebben?
[ afbeelding ]
Bij de Lidl vanaf 6 mei vernam ik.
( http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=znTdQC 24/30 )

Stelt niet heul veul voor, maar is wel een aangename prijs voor erbij natuurlijk!
Die kleine flexibele tripod heb ik trouwens al eens eerder gehaald, vind 'em erg fijn. ^O^
Kan die kleine wat hebben?
This isn't even my final form.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 05:42:52 #141
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126337757
Die pootjes zijn groter en steviger dan ik dacht. Alleen de mountplate is nogal klein en plastic, dus een 1Dx met telelens zou ik er niet op mikken. Maar een instap dSLR of mirrorlens met kitlens wil opzich wel. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 mei 2013 @ 14:04:43 #142
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_126580828
Nieuwe 430EX II, beetje cashback, beetje BTW teruggave. En andere is gesneuveld in de strijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_126581720
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 09:03 schreef Ener-G het volgende:
Ik zat zelf ook te loeren waar ik hem online kon bestellen, maar vond ze allemaal te duur of er worden echt absurde verzendkosten gevraagd. Uiteindelijk liggen ze gewoon letterlijk in de toonbank bij het fotozaakje op de Haarlemmerdijk in Amsterdam, dus was maar even langsgefietst :z Relaxte mensen daar :)

Apart tentje wel, meisje wat met dr vriendje aan het shoppen was voor een camera 'ja die bruine, mag ik die even vasthouden? Die kleurt mooi bij mn laarzen'

Camera in kwestie: Leica M9-P Hermes edition 8)7
ben er een keer geweest voor een adapterring van m42 naar canon fatting

WAAR IK HET GORE LEF VANDAAN HAALDE OM OM ZULK SPEELGOED TE VRAGEN!!!!

meneer was namelijk een echte pro en die deden alleen pro gear en dat gepruts met oude lenzen
was voor mensen die er geen verstand van hebben en die moeten maar beter niet in die winkel komen..... true story.....

meteen de laatste keer geweest :)
en alle prijzen zijn daar gewoon minimaal 2 keer te veel
pi_126582889
Oh ik vond het wel relaxte mensen verder, iig die er toen aan het werk waren. Die softrelease was er iig ook goedkoper dan elders op internet, en dan komen er vaak nog verzendkosten bij vanuit het buitenland.

Wat spullen betreft is het wel een winkel die zich wat meer op het hogere segment richt ja, maar je adapterring hebben ze er trouwens wel: http://www.nivo-schweitze(...)os+camera%5d/44216/0

;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126585961
moet toegeven dat het al jaren geleden is hoor, maar ze hadden hem wel dat wist ik.
en ik werd gewoon aangesproken als een snotjochie dat ik er geen verstand van had en een andere
hobby moest gaan zoeken

waarop ik de vraag stelde of zijn baas het normaal zou vinden dat ik zo belachelijk behandeld
werd, gaf hij te kennen de eigenaar te zijn en ben maar uit frustratie zonder aankoop vertrokken
pi_126588998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:50 schreef Ener-G het volgende:
...maar je adapterring hebben ze er trouwens wel: http://www.nivo-schweitze(...)os+camera%5d/44216/0

;)
¤92 voor een simpel adaptertje. :') :{w
Als het echt op zo'n toon is geweest als mentalpower aangeeft was ik ook resoluut omgedraaid.
Hun probleem, niet het mijne.

OT:


Voor een experimentje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 16-05-2013 17:09:42 ]
pi_126590244
mja dat dus! 92 euro maar dat zijn de slimme versie's... best mooi en zijn geld best waard
maar dat geld had ik er niet voor over aangezien ik toch alles al handmatig doe...
en die goedkope stond ook op hun site

nou ja toen was ik een prutser en moest ik met ferme toon educatie ontvangen over zijn vakgebied
en waarom meneer mij wel niet een prutser vond want meneer was elite!

en na tien jaar balie ervaring bij een wel heel gespecialiseerde electronica handel in amsterdam
weet ik dat mensen komen proef kopen.... de winkel even testen op kwaliteit en service en de
deur uitstappen met een plugje van een euro ofzo om de week daarop de buidel om te draaien
vanwege de goede service de laatste keer

daar hing meer een sfeer dat ik kruipend de winkel moest betreden uit respect voor de almachtigheid
van de hut en de intonatie was ik al helemaal niet van gediend

maargoed zoals ik al zei dit is wel al jaren geleden dus wellicht is die vent weg en kan het nu
een prima zaakje zijn
pi_126593258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:25 schreef mentalpower het volgende:
mja dat dus! 92 euro maar dat zijn de slimme versie's... best mooi en zijn geld best waard
maar dat geld had ik er niet voor over aangezien ik toch alles al handmatig doe...
en die goedkope stond ook op hun site

nou ja toen was ik een prutser en moest ik met ferme toon educatie ontvangen over zijn vakgebied
en waarom meneer mij wel niet een prutser vond want meneer was elite!

en na tien jaar balie ervaring bij een wel heel gespecialiseerde electronica handel in amsterdam
weet ik dat mensen komen proef kopen.... de winkel even testen op kwaliteit en service en de
deur uitstappen met een plugje van een euro ofzo om de week daarop de buidel om te draaien
vanwege de goede service de laatste keer

daar hing meer een sfeer dat ik kruipend de winkel moest betreden uit respect voor de almachtigheid
van de hut en de intonatie was ik al helemaal niet van gediend

maargoed zoals ik al zei dit is wel al jaren geleden dus wellicht is die vent weg en kan het nu
een prima zaakje zijn
Wat kan die chip dan nog meer dan alleen AF-confirm?

Met zo'n toontje zou ik er sowieso niet komen; ze mogen in deze tijd enorm blij zijn dat je überhaupt hun (fysieke)winkel nog binnenstapt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 mei 2013 @ 19:02:50 #149
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_126594042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wat kan die chip dan nog meer dan alleen AF-confirm?

Met zo'n toontje zou ik er sowieso niet komen; ze mogen in deze tijd enorm blij zijn dat je überhaupt hun (fysieke)winkel nog binnenstapt.
Op sommige van die chips kun je de brandpuntsafstand en lichtsterkte instellen waar een goedkopere chip een soort vaste instelling van 1.4 en 50mm heeft.

Onzin trouwens om dan 92 euro voor een adapter af te tikken, die chip kost een euro of acht en een adapter ongeveer een tientje en die HongKrom-chinezen zijn nog zo vriendelijk ook om het even gratis naar je toe te sturen. Een gechipte m42-EOS zou niet meer dan zo'n 18 euro moeten kosten.
Voor adapters geldt dat ze pas duur worden als ze een ongangbare overgang hebben. m42-EOS is zo ongeveer het meest gangbare adapter kost dus zowat geen drol als je ze uit het velle oosten laat komen.
en ze lijken steeds goedkoper te worden
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_126595168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:02 schreef Ouwesok het volgende:
Op sommige van die chips kun je de brandpuntsafstand en lichtsterkte instellen waar een goedkopere chip een soort vaste instelling van 1.4 en 50mm heeft.

Onzin trouwens om dan 92 euro voor een adapter af te tikken, die chip kost een euro of acht en een adapter ongeveer een tientje en die HongKrom-chinezen zijn nog zo vriendelijk ook om het even gratis naar je toe te sturen. Een gechipte m42-EOS zou niet meer dan zo'n 18 euro moeten kosten.
Voor adapters geldt dat ze pas duur worden als ze een ongangbare overgang hebben. m42-EOS is zo ongeveer het meest gangbare adapter kost dus zowat geen drol als je ze uit het velle oosten laat komen.
en ze lijken steeds goedkoper te worden
Oh, heb je daar een linkje van? (Als je 'm vindt maar via PM/DM; we gaan hier een beetje off-topic :@ )
Heb eerst een ultra-cheapo gehad en die had AF-confirm. Werkte op een 350D.
Nu werkte deze niet meer op de 650D (door de nieuwe chips geven de 650D/700D en 5D3 dat probleem) en moest ik een iets duurdere kopen; iets van ¤10-15 ofzo.
Maar deze geven geloof ik alleen AF-confirm, meer niet.

Maar die lens van mij hierboven; dat ding is gebouwd als een tank. Weegt ook wel meer dan ik had verwacht :P
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:41:21 #151
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_126604889
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 05:42 schreef shiznuts het volgende:
Die pootjes zijn groter en steviger dan ik dacht. Alleen de mountplate is nogal klein en plastic, dus een 1Dx met telelens zou ik er niet op mikken. Maar een instap dSLR of mirrorlens met kitlens wil opzich wel. :)
Ik heb die grote eens 'aangevoeld' in de Lidl, nog best een stevig ding. Statiefkop was wel een beetje gammel, je voelde hem wel rammelen, maar hij bewoog wel lekker. Kleine was al op.

Voor die prijs en voor niet al te extreme doeleinden toch best een aardig ding. Maar heb hem toch maar niet gehaald, kan het geld beter opzij zetten voor een flitser.
This isn't even my final form.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:42:18 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126637962


*O* Altijd handig! En lekker klein zijn deze. Uit China natuurlijk. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:20:54 #153
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126646587
En wat doe je als je je Panasonic Lumix DMC-GH2 met lenzen meestal thuislaat voor everyday on-the-go-gebruik en de Canon Powershot A1300 toch niet zo'n heel tof klein dingetje is en je dan net zo lief je smartphone gebruikt?



Juist ja. :@ Dan ga je toch maar eens kijken naar een enthusiast compact zoals de LX7 of RX100.
Leica Summilux-lens. 24mm op wide. :9 Instelmogelijkheden. O+

Toch maar geen Sony DSC-RX100. De nadruk lag daar toch vooral op DSLR-like fotokwaliteit uit een point-n-shoot compact camera halen, maar de Panasonic benadert het meer als DSLR-like schieten met een enthusiast compact camera. Behalve z'n compactheid en sensorgrootte (wat natuurlijk wel ff een groot punt is) was de Sony net niet overtuigend genoeg om de meerprijs waard te zijn.

- Upd
Na regen komt zonneschijn... kort ff meegenomen naar buiten.



[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 18-05-2013 16:58:16 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf zaterdag 18 mei 2013 @ 17:46:35 #154
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_126681198
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef shiznuts het volgende:
En wat doe je als je je Panasonic Lumix DMC-GH2 met lenzen meestal thuislaat voor everyday on-the-go-gebruik en de Canon Powershot A1300 toch niet zo'n heel tof klein dingetje is en je dan net zo lief je smartphone gebruikt?

[ afbeelding ]

Juist ja. :@ Dan ga je toch maar eens kijken naar een enthusiast compact zoals de LX7 of RX100.
Leica Summilux-lens. 24mm op wide. :9 Instelmogelijkheden. O+

Toch maar geen Sony DSC-RX100. De nadruk lag daar toch vooral op DSLR-like fotokwaliteit uit een point-n-shoot compact camera halen, maar de Panasonic benadert het meer als DSLR-like schieten met een enthusiast compact camera. Behalve z'n compactheid en sensorgrootte (wat natuurlijk wel ff een groot punt is) was de Sony net niet overtuigend genoeg om de meerprijs waard te zijn.

- Upd
Na regen komt zonneschijn... kort ff meegenomen naar buiten.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De LX-serie is gewoon ontzettend prettig! :Y
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 19 mei 2013 @ 23:26:29 #155
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_126746929
Sinds gisteren in bezit een nikkor 40mm micro f/2.8g. Was eigenlijk aan het denken voor een prime maar aangezien macro ook mn interesse heeft een middenweg genomen. Daarnaast een crumbler quick escape sling gekocht aangezien de eerste tas wel ruimte biedt voor 2 objectieven en body met objectief ik het een lelijk ding vind en geen ruimte voor mm mefoto statief.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 mei 2013 @ 11:19:29 #156
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_127016348
Mijn collectie oud glas is verrijkt met een Sigma Scalematic 3.5/200mm.

Plaatje van de lens heb ik er nog even niet bij, zelfs op interpret was geen plaatje van de lens te vinden, hij is dus vrij zeldzaam te noemen.

De lens komt uit de tijd zo rond 1974, dat Sigma de markt bestookte met constructies die op zijn zachtst gezegd onorthodox waren, voor deze Scalematic geldt dat ook. Het ding heeft twee scherpstelringen, waarvan ééntje het normale scherpstelbereik bedient (internal focussing, zelfs toen al) en de andere een close-focusstand in zich heeft.
In de praktijk heb je dus een soort 200mm macrolens maar dan een die niet kolossaal groot wordt en ook op het stuk naar oneindig nog heel aardig zou moeten werken.

De markt was midden jaren '70 nog niet van zoveel fraais gediend en net als mijn Telemax 135 die ongeveer volgens hetzelfde concept in elkaar zit, is de Scalematic niet bepaald een succes geworden. Onterecht overigens, de eerste proefjes lieten zien dat het voor het tijdvak een prima lensje is. Slecht nieuws dus voor vlinders, libellen en andere grote insecten :7
Opvallend bij zowel de Scalematic als de Telemax is de bouwkwaliteit van de lens, na een kleine veertig jaar loopt alles nog alsof ie net de fabriek verlaten heeft. In mechanisch opzicht zijn dingen bij Sigma hard achteruit gegaan over de jaren.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 26 mei 2013 @ 16:55:07 #157
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127029140
Mooi stukje fotografisch erfgoed.
Altijd leuk om te lezen wat voor objectieven jij in huis haalt.
Vintage lenzen hebben vaak wel een interessante origine en enorm karakter (dat je terugziet in de foto's!). _O_

Is dat nou deze dan?


Wel ongelooflijk wat ik op het Cameralabsforum tegenkwam van de 135mm-versie en een oude Sigma SD14.


Fijne shallow depth of field en dan het onderwerp letterlijk haarscherp! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 mei 2013 @ 20:16:06 #158
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_127037861
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:55 schreef shiznuts het volgende:
Mooi stukje fotografisch erfgoed.
Altijd leuk om te lezen wat voor objectieven jij in huis haalt.
Vintage lenzen hebben vaak wel een interessante origine en enorm karakter (dat je terugziet in de foto's!). _O_

Is dat nou deze dan?
[ afbeelding ]
Yupz, dat is hem.
Zo ziet ie er op mijn rooie Panny uit


quote:
Wel ongelooflijk wat ik op het Cameralabsforum tegenkwam van de 135mm-versie en een oude Sigma SD14.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fijne shallow depth of field en dan het onderwerp letterlijk haarscherp! :D
Die Scalematic 1.8/135 is een stuk bekender maar ook niet echt makkelijk te vinden. Komt nog bij dat het een gokje is bij die lens of je een goeie te pakken hebt, ik heb ze ook gezien die erbarmelijke kwaliteit leverden. Dat lag nog niet zozeer aan Sigma, al de 1.8/135's die in het begin van de seventies het licht zagen(het was heel kort een rage, wie goed zoekt kan er een stuk of zes vinden, elk met een andere opbouw) waren bepaald niet consistent van kwaliteit. Toch breekt er, zodra zo'n ding op ebay verschijnt een soort bloedbad uit waarbij uiteindelijk iemand flink de beurs mag trekken. :')

Ook nieuw in de stal is een lichtkap op mijn NEX die het gemene strooilicht een beetje van mijn LCD moet houden.

En dat ding voor op de NEX is een Panagor/Komine 2.8/55mm macro, maar die had ik al
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_127261990
Zo, weer wat nieuw speelgoed! Beetje vreemde combinatie op het eerste gezicht:
Samyang 8.mm
Canon speedlite 430 EX II
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:26:08 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127262377
Binnenkort een



En dan eens astrofotos gaan maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf vrijdag 31 mei 2013 @ 22:34:09 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_127268399
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:18 schreef Sjiep het volgende:
Samyang 8.mm
En dat dan op een FF body met grip enzo plaatsen. Erg leuk altijd!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_127274038
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dat dan op een FF body met grip enzo plaatsen. Erg leuk altijd!
Nog steeds geen grip en een ff is gewoonweg te duur vind ik. Ik hoef overigens ook niet per de een volledige cirkel hebben, dus dit bevalt me prima. De min focus distance had op zich wel iets korter gemogen, mijn katten hebben nog normale kopjes nu :P
  FOK!fotograaf zaterdag 1 juni 2013 @ 01:07:14 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_127275545
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:24 schreef Sjiep het volgende:

[..]

Nog steeds geen grip en een ff is gewoonweg te duur vind ik. Ik hoef overigens ook niet per de een volledige cirkel hebben, dus dit bevalt me prima. De min focus distance had op zich wel iets korter gemogen, mijn katten hebben nog normale kopjes nu :P
Ging mij meer om klein lensje VS grote body...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_127320527
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ging mij meer om klein lensje VS grote body...
zo klein is ie ook weer niet. wel kort, maar een flink oppervlak aan glas iig :)
pi_127321406
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort een

[ afbeelding ]

En dan eens astrofotos gaan maken
Even een noob vraag maar hoe bevestig je je camera daar dan op?
  zondag 2 juni 2013 @ 15:08:14 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127321793
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:55 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Even een noob vraag maar hoe bevestig je je camera daar dan op?
Er zijn koppelstukken voor, om je camera op de oculairhouder te zetten, of kleine ccd cameras die je in de oculairhouder kan zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127322140
Aaah ok :) Ben benieuwd!
  zondag 2 juni 2013 @ 15:22:54 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127322217
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:20 schreef FranticDJ het volgende:
Aaah ok :) Ben benieuwd!
Ik ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 juni 2013 @ 15:32:33 #169
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_127322510
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ook
Anders ik wel :Y
Celestron is redelijk legendarisch voor wat betreft de combi fotografie en spiegeltelescopen

Ga je dat ding met het handje draaien of zet je er zo'n fraaie automaat op (gewenste object ingeven en de telescoop zoekt, vindt en volgt)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 2 juni 2013 @ 16:02:27 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127323508
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:32 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Anders ik wel :Y
Celestron is redelijk legendarisch voor wat betreft de combi fotografie en spiegeltelescopen

Ga je dat ding met het handje draaien of zet je er zo'n fraaie automaat op (gewenste object ingeven en de telescoop zoekt, vindt en volgt)
Er zijn drie mogelijkheden
Handmatig
Een motor die de aarddraaiing corrigeerd
Een computergestuurde aandrijving, waarbij je xyz intypt en hij naar xyz gaat
Dit laatste is volgens mij op dit model geen optie.
Hij wordt met of zonder motor geleverd, ik heb geen idee hoe hij geleverd wordt. Het is een promoartikel, komt mee met een grote bestelling chemie producten, zoals je bij een kantoorverzendhandel wel eens een koffiezetapparaat bij een pallet papier krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 juni 2013 @ 16:08:53 #171
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_127323717
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn drie mogelijkheden
Handmatig
Een motor die de aarddraaiing corrigeerd
Een computergestuurde aandrijving, waarbij je xyz intypt en hij naar xyz gaat
Dit laatste is volgens mij op dit model geen optie.
Hij wordt met of zonder motor geleverd, ik heb geen idee hoe hij geleverd wordt. Het is een promoartikel, komt mee met een grote bestelling chemie producten, zoals je bij een kantoorverzendhandel wel eens een koffiezetapparaat bij een pallet papier krijgt.
Mocht ie totaal niet gemotoriseerd zijn, dan heb je het geluk dat die volgmotoren tegenwoordig niet meer half zo duur zijn als wel eens het geval is geweest.
Voor een promo-artikel lijkt het me dit trouwens best wel een goed dingetje.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 2 juni 2013 @ 16:12:16 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127323831
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:08 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Mocht ie totaal niet gemotoriseerd zijn, dan heb je het geluk dat die volgmotoren tegenwoordig niet meer half zo duur zijn als wel eens het geval is geweest.
Voor een promo-artikel lijkt het me dit trouwens best wel een goed dingetje.
Was ook een nogal wat grotere bestelling dan een pallet papier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 juni 2013 @ 16:20:48 #173
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_127324129
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was ook een nogal wat grotere bestelling dan een pallet papier.
Dan nog, als je bedenkt dat je bij een garage, wanneer je een auto van een kleine veertig mille komt ophalen die je zonder enige vorm van proefrit hebt laten bestellen en waarvan ze gegarandeerd de komende vier jaar het onderhoud mogen doen, hooguit een reclamepen van anderhalve cent (bij aankoop van 1000+ stuks) in ontvangst mag nemen is dit nog vrij netjes te noemen :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 2 juni 2013 @ 16:24:24 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127324251
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:20 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dan nog, als je bedenkt dat je bij een garage, wanneer je een auto van een kleine veertig mille komt ophalen die je zonder enige vorm van proefrit hebt laten bestellen en waarvan ze gegarandeerd de komende vier jaar het onderhoud mogen doen, hooguit een reclamepen van anderhalve cent (bij aankoop van 1000+ stuks) in ontvangst mag nemen is dit nog vrij netjes te noemen :Y
Je moet het eerder zien, mijn man heeft een autobedrijf en verkoopt autos. (Chemie in zijn geval) aan eindverbruikers en handelaren. De eindklant krijgt bij zijn bestelling een pen cadeau, omdat je voor 1000 klanten chemie bij A inkoopt ipv bij B krijg je een telescoop.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127410666
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef shiznuts het volgende:
En wat doe je als je je Panasonic Lumix DMC-GH2 met lenzen meestal thuislaat voor everyday on-the-go-gebruik en de Canon Powershot A1300 toch niet zo'n heel tof klein dingetje is en je dan net zo lief je smartphone gebruikt?



Juist ja. :@ Dan ga je toch maar eens kijken naar een enthusiast compact zoals de LX7 of RX100.
Leica Summilux-lens. 24mm op wide. :9 Instelmogelijkheden. O+

Toch maar geen Sony DSC-RX100. De nadruk lag daar toch vooral op DSLR-like fotokwaliteit uit een point-n-shoot compact camera halen, maar de Panasonic benadert het meer als DSLR-like schieten met een enthusiast compact camera. Behalve z'n compactheid en sensorgrootte (wat natuurlijk wel ff een groot punt is) was de Sony net niet overtuigend genoeg om de meerprijs waard te zijn.

Allereerst leuk dat je dit meldt en... na je enthousiaste verhaal heb ik ook maar eens even rondgekeken op de site van de Media Markt over de toestel.
pi_127499766
M'n Takumar heeft een klein broertje:



Zo goedkoop kon ik 'm echt niet laten liggen...
pi_127506053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef Iemand91 het volgende:
M'n Takumar heeft een klein broertje:

[ afbeelding ]

Zo goedkoop kon ik 'm echt niet laten liggen...
Netjes! Maar wat is dat voor een lens daar rechts? Ziet er aardig lichtsterk uit :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 01:27:38 #178
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127507545
Pentax-M 50mm f/1.4.
Ik heb de normale Asahi versie. Een van m'n favoriete lenzen voor de GH2.
Iemand91 heeft de Super Takumar.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127528811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 01:27 schreef shiznuts het volgende:
Pentax-M 50mm f/1.4.
Ik heb de normale Asahi versie. Een van m'n favoriete lenzen voor de GH2.
Iemand91 heeft de Super Takumar.
Helemaal correct.

Hij hier heeft 'm ook aangeraden (of in ieder geval voorzet gegeven) en is inderdaad een aanrader.
Een blok metaal, voor het geld enorm lichtsterk (de eerste keer dat je daarmee gaat fotograferen :o _O- ) en heerlijke focusring. Focussen is alleen nog een issue.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:13:38 #180
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_127745687
Ben benieuwd, heb er veel lovende verhalen over gehoord. Van het weekend maar eens testen:



Was maar 40,- bij CameraNu vanwege dat jubileumgebeuren.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_127745899
Is ideaal, ga je veel plezier aan beleven :)
  Admin woensdag 19 juni 2013 @ 19:16:40 #182
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_127999001
Voor vaderdag gekregen:
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_128133297
Toen ik over de datum zijnde boter wilde pakken, om op mijn licht behaard brood te smeren viel mijn oog op een enigszins vreemd ogend potje mayonaise naast de piccalilly...

pi_128139677
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:02 schreef Shaggy8675 het volgende:
Toen ik over de datum zijnde boter wilde pakken, om op mijn licht behaard brood te smeren viel mijn oog op een enigszins vreemd ogend potje mayonaise naast de piccalilly...

[ link | afbeelding ]
:D
  zondag 30 juni 2013 @ 10:56:30 #185
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_128414810
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:13 schreef Doodkapje het volgende:
Ben benieuwd, heb er veel lovende verhalen over gehoord. Van het weekend maar eens testen:

[ link | afbeelding ]

Was maar 40,- bij CameraNu vanwege dat jubileumgebeuren.
Hoe bevalt ie? Lijkt mij wel een aardig alternatief voor een neckstrap. Kun je, met de Blackrapid om, ook nog een schoudertas dragen of is dat lastig?
  zondag 30 juni 2013 @ 12:51:05 #186
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_128417017
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:56 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Hoe bevalt ie? Lijkt mij wel een aardig alternatief voor een neckstrap. Kun je, met de Blackrapid om, ook nog een schoudertas dragen of is dat lastig?
Hij is heel fijn. Maar als je een schoudertas overdwars wilt dragen dan valt ie eroverheen en is het minder handig.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_128418379
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:02 schreef Shaggy8675 het volgende:
Toen ik over de datum zijnde boter wilde pakken, om op mijn licht behaard brood te smeren viel mijn oog op een enigszins vreemd ogend potje mayonaise naast de piccalilly...

link |
En nog beschadigd?
pi_128421961
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort een

[ afbeelding ]

En dan eens astrofotos gaan maken
En heb je 'm al?
pi_128426179
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En nog beschadigd?
Nee, was mijn weekend oog van rubber, als het nu mijn luxe oog van glas was geweest...
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juli 2013 @ 14:59:16 #190
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129405348
Even de economie geholpen (en mijzelf aan een nieuwe lichte en lichtsterke body).


Een a58 erbij gekocht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:45:01 #191
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129502105
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:42 schreef shiznuts het volgende:


*O* Altijd handig! En lekker klein zijn deze. Uit China natuurlijk. :7
Nog twee onderweg. Erg handig deze Q/R's. :Y
Dit keer gewoon van Amazon, vrij scherp geprijsd daar namelijk: http://www.amazon.co.uk/dp/B000923HM2/ .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2013 @ 21:19:53 #192
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129521155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:45 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nog twee onderweg. Erg handig deze Q/R's. :Y
Dit keer gewoon van Amazon, vrij scherp geprijsd daar namelijk: http://www.amazon.co.uk/dp/B000923HM2/ .
Wat ben je ermee van plan?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:23:24 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129521359
Smaken best goed bij de koffie. :Y) c_/

Nee. Op al je mount-spul (tripod, glidecam, mini tripod, was auch immer) zo'n adapter mikken.
En dan onder elk van je camera's een plate.
Nu kun je vlug en zonder gedoe je camera van het ene op het andere zetten. Works like a charm. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2013 @ 21:32:29 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129521900
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:23 schreef shiznuts het volgende:
andere
Ah, je hebt dus gewoon nog geen snelkoppelingsset. Ik heb 1 antiek statief dat ik enkel gebruik voor een flitser ofzo, 1 filmstatiefje dat ik nauwelijks gebruik, behalve voor mijn handycam. Een doorsnee DSLR is al te zwaar voor hem. Dan heb ik nog 2 echte statieven, een 3 poot en een 1 poot, beide met dezelfde ballhead erop. Plaatjes koop ik los bij de winkel als ik ze nodig heb.. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:40:12 #195
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_129522332
Mja, ik heb op elk statief of stuk gear een eigen head zitten, maar verschillende soorten gear vragen om verschillende aanpakken, dus ook verschillende quickreleases. Maar zo heb ik dus toch een vrij goedkoop universeel systeem wat wel zo praktisch is. Sure works for me. :Y Bovendien is de kwaliteit echt solide: alles full metal en hij lockt stevig. Niks te klagen. Compacte, universele, veelzijdige en goedkope kwalitatieve oplossing.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2013 @ 21:41:17 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129522383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:40 schreef shiznuts het volgende:
Mja, ik heb op elk statief of stuk gear een eigen head zitten, maar verschillende soorten gear vragen om verschillende aanpakken, dus ook verschillende quickreleases. Maar zo heb ik dus toch een vrij goedkoop universeel systeem wat wel zo praktisch is. Sure works for me. :Y Bovendien is de kwaliteit echt solide: alles full metal en hij lockt stevig. Niks te klagen. Compacte, universele, veelzijdige en goedkope kwalitatieve oplossing.
Dat is mooi. Ik zit bij 1 merk, dus ik heb alles ook gewoon universeel. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_129865615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Even de economie geholpen (en mijzelf aan een nieuwe lichte en lichtsterke body).


Een a58 erbij gekocht.
Een duidelijke SONY man zo te zien. En wat zijn de eerste ervaringen ermee?
  FOK!fotograaf vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:31:54 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129876413
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Een duidelijke SONY man zo te zien. En wat zijn de eerste ervaringen ermee?
Met welke? Met de linker erg tevreden. De rechter heb ik al een tijd en was de reden de linker erbij te kopen, die is inmiddels 6 a 7 jaar oud en komt niet zo goed meer mee in slecht licht. Ergonomisch gezien is ie echter fantastisch.
Links is wat kleiner, als je een high end body gewend bent, grijp je her en der op de bediening mis (wieltjes, joystick), maar wel lichtsterk en haarscherp. Een hele fijne combi is deze body met de 50 1.4 van Sony eraan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:08:29 #199
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_129928518


een grote broer voor mijn smc 55 1.8 :)
= there is a light that never goes out =
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 11 augustus 2013 @ 18:13:52 #200
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_129946029
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:08 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]

een grote broer voor mijn smc 55 1.8 :)
Da's een mooie Tak :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:02:03 #201
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_129949957
dank je, prachtige takumar ja...ik ben er erg blij mee en denk serieus aan verdere gezinsuitbreiding ;)
= there is a light that never goes out =
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:24:10 #202
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130066003
Wooaaaa, vandaag mijn 1,5 bij 2 meter reflector en diffuser ontvangen. Dat ding is echt huuuuuge. _O_

Mijn ronde 50cm reflector is er een dwerg bij. _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf woensdag 14 augustus 2013 @ 19:43:20 #203
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130066607
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:24 schreef Susteren het volgende:
Wooaaaa, vandaag mijn 1,5 bij 2 meter reflector en diffuser ontvangen. Dat ding is echt huuuuuge. _O_

Mijn ronde 50cm reflector is er een dwerg bij. _O-
Is dat alles? Geen trigger, nieuwe lens, andere body, nieuwe flitsset, andere achtergrondrol of wat dan ook? Gaat het wel goed met je? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:50:50 #204
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_130066907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is dat alles? Geen trigger, nieuwe lens, andere body, nieuwe flitsset, andere achtergrondrol of wat dan ook? Gaat het wel goed met je? :P
_O-

Andere body wordt 'm niet, 24-70 stel ik even uit, achtergrond laat ik zolang de statieven niet stuk gaan (wat er wel aan zit te komen) voor wat het is.

Wat wel de planning is: een MBP 15 inch retina :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf woensdag 14 augustus 2013 @ 19:51:29 #205
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130066930
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:50 schreef Susteren het volgende:

[..]

_O-

Andere body wordt 'm niet, 24-70 stel ik even uit, achtergrond laat ik zolang de statieven niet stuk gaan (wat er wel aan zit te komen) voor wat het is.

Wat wel de planning is: een MBP 15 inch retina :D
Succes. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:37:01 #206
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_130138894
onverwachte maar zeer gewenste verdere takumar uitbreiding:

= there is a light that never goes out =
pi_130143553
Na mijn camera zelf misschien wel mijn belangrijkste fotomateriaal: nieuwe earproof oordoppen.



Zullen zondag weer goed van pas komen bij City Racing :mrgreen:
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:48:40 #208
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_130143764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:37 schreef Aschkael het volgende:
onverwachte maar zeer gewenste verdere takumar uitbreiding:

[ afbeelding ]
Dat begint al een aardige collectie Takken te worden zo :Y
dit is wel een hele fraaie
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_130167020
http://m.youtube.com/watc(...)ch%3Fv%3DaQMqjJz8eeg

Opgepikt tijdens de aanbieding vorige week bij hier
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 18 augustus 2013 @ 21:54:25 #210
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_130215833
Fotografica Doesburg bracht weer leuke dingen met zich mee.

Een fonkelnieuwe Sigma 50mm macro voor de K20
niet verder vertellen, de beestjes weten nog niet dat de Pentax kan macro'en

Een doorleefde maar mechanisch perfecte Tokina AT-X 4-5.6/50-250mm.
Een zoom weliswaar maar wel met een closefocusstand van 1:1.4 die in MF-kringen al een hele aardige reputatie heeft opgebouwd.
kan nog lachen worden

Een 1965'er Rokkor QE 3.5/100mm, een portretijzertje pur sang met al die legendarische Minolta-kleuren

En de verrassing van de dag was een Komine 2.8/135mm macro, verkleed als Vivitar Close Focus.
Vivitar is alleen maar een handelsmerk, de lenzen stammen van diverse fabrikanten

1 Zo ziet ie er ongeveer uit

ingedraaid is het net de zoveelste 135mm

En waarom zou je die nou willen hebben :?
Een kwartiertje warmschieten in de tuinen van Vogel ('t Harde) geeft een vage indicatie. Diafragma op 8 en dan maar kijken wat ie doet.
2


3


4


5


Mijn reden om hem te willen
6


7


8


Nou, daarom dus :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:09:18 #211
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_130227912
ziet er prachtig uit, wat kan je toch een hoop plezier hebben met die oudere objectieven.
= there is a light that never goes out =
  FOK!fotograaf maandag 19 augustus 2013 @ 22:40:51 #212
73911 ultra_ivo
pi_130255859
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:08 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]

een grote broer voor mijn smc 55 1.8 :)
Een van mijn beste lenzen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:10:15 #213
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_130364736
en deze om dat mooie glas in te bewaren:

= there is a light that never goes out =
  FOK!fotograaf vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:54:51 #214
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130397687
Toch ook maar een flitser voor bij mijn a58:

The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130407952
pi_130426920
Mag je ook met gebruikte meuk patsen.
Sinds vandaag kan ik gebruik maken van deze.

Krijg de foto er niet bijgeplaatst, vandaar de link

http://www.google.nl/imgr(...):429,r:10,s:100,i:34

[ Bericht 16% gewijzigd door Clayton1 op 24-08-2013 22:09:55 ]
#35.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:45:25 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130428399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:04 schreef Clayton1 het volgende:
Mag je ook met gebruikte meuk patsen.
Is het nieuw in jouw collectie? Ja? Mooi, lekker patsen.

Is dat een lens in de categorie stofzuiger?

quote:
Ik zie meen ik een gopro en wat accessoires, maar wat is het allemaal precies?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130428556
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Toch ook maar een flitser voor bij mijn a58:

[ afbeelding ]
Ook een Tweaker? :P Mooi spul :)
pi_130428650
[quote]0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is het nieuw in jouw collectie? Ja? Mooi, lekker patsen.

Is dat een lens in de categorie stofzuiger?

Het is een oude lens die dmv een ring prima te gebruiken is.
#35.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:02:36 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130429086
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:49 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

Ook een Tweaker? :P Mooi spul :)
Jups en jups.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:52 schreef Clayton1 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 24 augustus 2013 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is het nieuw in jouw collectie? Ja? Mooi, lekker patsen.

Is dat een lens in de categorie stofzuiger?

Het is een oude lens die dmv een ring prima te gebruiken is.
[ afbeelding ]
Stofzuiger: Hij draait niet met zoomen, maar je moet hem schuiven over de binnenring.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:10:05 #221
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_130429337
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:04 schreef Clayton1 het volgende:
Mag je ook met gebruikte meuk patsen.
Sinds vandaag kan ik gebruik maken van deze.

Krijg de foto er niet bijgeplaatst, vandaar de link

http://www.google.nl/imgr(...):429,r:10,s:100,i:34
Moowj, een 103A. Een van de fraaiere telezooms van zijn tijd.

En natuurlijk mag je met gebruikte meuk patsen :Y
anders had ik bjizonder weinig te patsen

Die benaming 'stofzuiger' of 'dustpump' voor schuifzooms is zo'n typisch stukje foldergoeroebeleving. Kijk maar eens wat er bij een tweeringszoom met het binnenwerk gebeurt als je aan die zoomring draait. Brengt minstens zoveel stof in beweging.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_130429813
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:10 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Moowj, een 103A. Een van de fraaiere telezooms van zijn tijd.

En natuurlijk mag je met gebruikte meuk patsen :Y
anders had ik bjizonder weinig te patsen

Die benaming 'stofzuiger' of 'dustpump' voor schuifzooms is zo'n typisch stukje foldergoeroebeleving. Kijk maar eens wat er bij een tweeringszoom met het binnenwerk gebeurt als je aan die zoomring draait. Brengt minstens zoveel stof in beweging.
Dankzij jou tip over die pasring kan ik hem gebruiken
#35.
pi_130435023
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik zie meen ik een gopro en wat accessoires, maar wat is het allemaal precies?
GoPro HD Hero 3 Black
Battery Bacpac
Head strap mount
Chesty mount
suction cup mount
side mount
tripod mount
64 Gb micro sd card
Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR
Nikon MC-DC2
Lumopro LP160
Cactus V5 triggers

en nog wat random losse zooi :)
pi_130440566
Daddy's got a new toy *)



Afgelopen vrijdag de Canon 70D gehaald... *O*
pi_130442024
Panasonic 14mm f2.5 van ebay gekocht. :P



Noodles
pi_130458042
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:08 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Panasonic 14mm f2.5 van ebay gekocht. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waar dient zo`n kleine lens voor?
#35.
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:33:36 #227
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130458393
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:08 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Panasonic 14mm f2.5 van ebay gekocht. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lekker lekker! :D :9 Pana (pancakes). _O_
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:30 schreef rioohhh het volgende:
Daddy's got a new toy *)

[ afbeelding ]

Afgelopen vrijdag de Canon 70D gehaald... *O*
Link is afgeschermd. Maar wait, whut? :o
Dacht dat de 70D morgen pas 'In stock' zou zijn bij Amazon.com en had verder nog niks van releases meegekregen. Europa duurt sowieso nog eeuwen voor 'ie daar is?
Je zit ergens in het buitenland nu? :P
Ben benieuwd naar hoe de nieuwe sensor het doet. Die oeroude 18MP was allang aan vervanging toe. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130458700
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:27 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Waar dient zo`n kleine lens voor?
Het is een gewone wide angle lens. 28 mm equivalent op full frame.
Noodles
pi_130469826
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Link is afgeschermd. Maar wait, whut? :o
Dacht dat de 70D morgen pas 'In stock' zou zijn bij Amazon.com en had verder nog niks van releases meegekregen. Europa duurt sowieso nog eeuwen voor 'ie daar is?
Je zit ergens in het buitenland nu? :P
Ben benieuwd naar hoe de nieuwe sensor het doet. Die oeroude 18MP was allang aan vervanging toe. :Y
Oh vaag... Bij mij doet ie t wel... Maar dat zal vast komen omdat ik t linkje plaats :)
Maarreehh... Nope, gewoon in NL gehaald (Apollo, Almere)
Toevallig belde ik ze vrijdagochtend met de vraag wanneer ze hem binnen zouden krijgen, zou deze week zijn... En 2 uur later kreeg ik een telefoontje dat er NET 2 waren binnengekomen *)
Mooi verjaardagscadeautje voor mezelf dacht ik zo ;)

Eerste reviews? Tsjah... Ik kom vanaf een nog oeroudere Canon 350D.. Dus in alle opzichten is dit natuurlijk beter! :P

*herkansing*
https://dl.dropboxusercontent.com/u/47753285/70d.jpg

edit: resizen aub voor je een foto post.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 26-08-2013 09:43:40 ]
pi_130470119
Doen aan fotografie, en dan een foto van 3264x2448 niet even kunnen verkleinen voor gebruik op een forum :')
pi_130470361
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:30 schreef Shaggy8675 het volgende:
Doen aan fotografie, en dan een foto van 3264x2448 niet even kunnen verkleinen voor gebruik op een forum :')
Aangepast.
pi_130470512
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Aangepast.
Waarvoor dank ^O^
pi_130471012
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:30 schreef Shaggy8675 het volgende:
Doen aan fotografie, en dan een foto van 3264x2448 niet even kunnen verkleinen voor gebruik op een forum :')
Maandagochtendblues... Reed vanochtend ook al langs kantoor om 10 meter verder te bedenken dat ik daar af had gemoeten :+

Overigens.. foto is verkleind ;)
pi_130471163
Je hebt van die dagen hé ;)
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:51:30 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130471751
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:10 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Oh vaag... Bij mij doet ie t wel... Maar dat zal vast komen omdat ik t linkje plaats :)
Maarreehh... Nope, gewoon in NL gehaald (Apollo, Almere)
Toevallig belde ik ze vrijdagochtend met de vraag wanneer ze hem binnen zouden krijgen, zou deze week zijn... En 2 uur later kreeg ik een telefoontje dat er NET 2 waren binnengekomen *)
Mooi verjaardagscadeautje voor mezelf dacht ik zo ;)

Eerste reviews? Tsjah... Ik kom vanaf een nog oeroudere Canon 350D.. Dus in alle opzichten is dit natuurlijk beter! :P

*herkansing*
https://dl.dropboxusercontent.com/u/47753285/70d.jpg

edit: resizen aub voor je een foto post.
Ah echt waar joh? :D Dan heb ik me veel te slecht ingelezen. Maar bij B&H en Amazon.com bijvoorbeeld was 'ie gisteren toch echt nog niet op voorraad. En Amerika is er doorgaans rapper bij dan wie hier. Maar goed: beter dan. ^O^ Dan ga ik eens kijken of wat magazines/blogs 'em ook al hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:05:04 #236
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131031718

~ http://www.aliexpress.com(...)PK004/529417898.html (was $21.19).

Binnenkort de Mir-1B 37mm f/2.8 M42-mount:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 11 september 2013 @ 09:26:11 #237
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_131051184
= there is a light that never goes out =
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:20:03 #238
236125 33
the exploding psychology
pi_131127558
Nieuwe Elinchrom set :D.



  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 14:22:51 #239
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131127657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:20 schreef 33 het volgende:
Nieuwe Elinchrom set :D.
Chique koffertje hoor!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:32:36 #240
236125 33
the exploding psychology
pi_131127968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Chique koffertje hoor!
Ben er dan ook erg blij mee, :D.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 14:33:05 #241
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_131127981


Lekker klein ding voor stedentrips en als ik actief bezig ben (snowboarden, door de bergen trekken).

En voor het serieuze landschapwerk (maar dan met de K20X kop, dus met waterpas), maar toch klein en licht:



O+ Blij mee

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:20 schreef 33 het volgende:
Nieuwe Elinchrom set :D.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice! Ziet er ook lekker compact uit.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 14:36:01 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131128058
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef 33 het volgende:

[..]

Ben er dan ook erg blij mee, :D.
Terecht...
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:33 schreef Chemiu het volgende:
O+ Blij mee
Mooi hoor. Camera is een systeemgevalletje zie ik?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf maandag 16 september 2013 @ 11:28:43 #243
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_131231451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mooi hoor. Camera is een systeemgevalletje zie ik?
Ja klopt. De nieuwe van Panasonic voor de 'normale' gebruiker (dus minder geavanceerd dan de G en GX serie), met als voordeel dat die lekker compact is. Hij is wel groter dan zijn voorganger (de GF5), maar heeft in ruil daarvoor een klapscherm (wat zelfs geschikt is voor 'selfies'), prettige touchscreen, draaiknop voor de programmamodus, nieuwe sensor, wifi en met de powerzoom past hij zelfs in mijn jaszak :P. Dus die gaat komend weekend mee op een stedentrip, eens kijken hoe het bevalt om geen bakbeest mee te slepen en meteen mooie controle of de foto's kwalitatief goed genoeg zijn :). En de mogelijkheid om ook de olympus (micro 4/3) lenzen te gebruiken vond ik ook wel fijn, meer keuze.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 september 2013 @ 12:49:20 #244
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131233989
Reflectierondje.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131310292


Heeft alleen een slechte close focus van min. 0.7m.
En de aperture ring is komisch, rode dot op f/2.8, is juist nauw en f/16 wijd open. 8)7
Verder wel clickless en smooth. Conditie is puick en mooi stukje glas erbij weer. :)

N.a.v. trouwens:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:01:50 #246
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131729551
Op mijn bureau staat een prachtig stukje fotogeschiedenis.

Nadat Nikon en Canon ineens met digitale reflexen voor professioneel gebruik kwamen besefte Kodak dat er iets bijzonder mis ging. De gigant uit Rochester zette alle zeilen bij om de pro-markt een beetje terug te krijgen (met Vericolor en Ektachrome zou het weldra niet meer lukken)
Gevolg was een mengsel van een Nikon N80, een Belgische CMOS en wat Amerikaanse electronica ofwel de DCS14/n. Het zag er allemaal redelijk snel uit en dat was ie dus niet :P .
Gebruiksvriendelijk had Kodak hem ook niet gemaakt en de camera werd door de reviewsites met de grond gelijk gemaakt met dien verstande dat, voor wie wist hoe ie het ding moest bespelen er weinig beters te koop was.

Kodak liet het er niet bij zitten en probeerde zoveel mogelijk van de aanmerkingen weg te werken met als gevolg de allerlaatste poging tot een pro-DSLR, de eveneens fullframe DCS ProSLR/n.
Hoewel een Nikon-behuizing voelt de camera nog steeds zo Amerikaans aan als een Dodge Charger en ook de handleiding geeft duidelijk te kennen dat we met een Amerikaans produkt te maken hebben, zeker twintig bladzijden zijn eraan gewijd wat je er niet mee moet doen, de laatste tien bladzijden behelzen alles wat buiten de garantie viel.

Hoewel een prachtcamera voor een destijds brekende prijs was de DCS Pro een van de nagels aan de fotografische doodskist van Kodak. De pro's waren al in de watten gelegd door Canon en Nikon die camera's leverden die veel liever voor de gebruiker waren en bovendien veel sneller. De Kodaks verkochten dus op zijn zachtst gezegd niet denderend, een beetje ten onrechte, hoewel ie niet snel is zit er een waanzinnig mooie sensor in en valt ie zelfs negen jaar later nog op door een meer dan fatsoenlijke handligging en meer mogelijkheden dan goed voor een mens is.
Alle software en handleidingen zijn nog steeds via Kodak verkrijgbaar.

Reden voor mij dus om zo'n DCS Pro te willen hebben :Y


En inmiddels staat ie er dus en binnenkort mag ie zorgen dat mijn oude groothoeken zich weer groothoek voelen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:13:52 #247
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131729904
!

Afschuwelijk product. Maar mooi 'artikel'. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 oktober 2013 @ 01:49:01 #248
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131731495
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:13 schreef shiznuts het volgende:
!

Afschuwelijk product. Maar mooi 'artikel'. ;)
Afschuwelijk :?

Om eerlijk te zijn zijn die Kodak-DCS'sen stuk voor stuk prachtprodukten, alleen was het niet meer wat de fotografen op dat moment wilden. Daarmee paste het precies in de Kodak-wereld waar het niet de fotografen waren die bepaalden maar waarin het Kodak was die bepaalde wat fotografen moesten willen.
Na Vericolor-III, Ektachrome EPN en Tri-X begonnen Kodak en de professionele fotograaf echter steeds verder uit elkaar te groeien.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:10:30 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131742599
Puur om naar te kijken 'afschuwelijk', bedoelde ik, hè. Niet bepaald moeders mooiste. :P

~ http://www.ebay.nl/itm/E-(...)teries-/390668848960

Maar zoals je al zei, het verhaal ('artikel') erachter is natuurlijk erg interessant. :Y
En de fotokwaliteit zal best gaaf zijn, geen idee, maar het is natuurlijk wel mooi fullframe. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:48:46 #250
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131745609
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:10 schreef shiznuts het volgende:
Puur om naar te kijken 'afschuwelijk', bedoelde ik, hè. Niet bepaald moeders mooiste. :P
[ afbeelding ]
~ http://www.ebay.nl/itm/E-(...)teries-/390668848960

Maar zoals je al zei, het verhaal ('artikel') erachter is natuurlijk erg interessant. :Y
En de fotokwaliteit zal best gaaf zijn, geen idee, maar het is natuurlijk wel mooi fullframe. :D
' Niet moeders mooiste' was altijd de gedachte die ik had bij die Zweedse probakken met het comfort van een kouwe straatklinker :')
De DCS' sen passen in de jaren 70 opvatting van de Amerikaanse professional waarin de succesnummers de Canon F1 (The Tank), de Mamiya RB67 en de Koni Omega Rapid waren. Stuk voor stuk camera's waar je op het slagveld veilig achter weg kon kruipen en die na een half jaar oorlog nog gewoon werkten. Het ding voelt uiterst solide aan.

Inmiddels heb ik er wat opnamen mee gemaakt. Moet allemaal nog even afgewerkt, maar tsjongejonge wat werkt dat ding mooi. Ondanks die grote spiegel nauwelijks geluid, perfecte trillingsdempers, een zoeker om slapeloos van te worden, maar oh, wat is ie traag :')
Al met al heb ik mee rhet idee dat ik met een middenformaatcamera sta te werken dan met een kleinbeeldcamera en exact dat is eigenlijk waarvoor ik hem gekocht heb (echt digitaal middenformaat is me nog te prijzig). Paar leuke klassieke groothoeken erbij en deze meneer hoor je niet meer mekkeren.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:19:35 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131746666
Heb je trouwens ook al een pakhuis gekocht?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:22:09 #252
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131748560
Gewoon een kind het huis uit schoppen en de vrijgekomen kamer vullen met vitrines.
Dan elke zondag een guided tour houden voor enthousiastelingen. Incl. dia-avond.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:32:40 #253
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131748886
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je trouwens ook al een pakhuis gekocht?
:')

Ik zoek meestal even over internet naar mensen die een collectie hebben waar die van mij niet eens in zou opvallen, vooral om aan te tonen dat bij mij allemaal nog wel wat meevalt.
tot nog toe althans
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:16:26 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131752954
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:32 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

:')

Ik zoek meestal even over internet naar mensen die een collectie hebben waar die van mij niet eens in zou opvallen, vooral om aan te tonen dat bij mij allemaal nog wel wat meevalt.
tot nog toe althans
Ik ben nog steeds benieuwd hoe groot jouw verzameling is.
En hoe groot dat van andere is
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:33:58 #255
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131753746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe groot jouw verzameling is.
En hoe groot dat van andere is
9 digitaaltjes waarvan de lenzen kunnen wisselen
Iets van zo'n vijftig verschillende lenzen daarvoor
Een paar compacten.
Valt eigenlijk nog wel mee dus, zeker omdat ik voor mijn lenzen als veurwaarde heb dat ze goedkoop en niet hip moeten zijn (vandaar al die spiegeltele's).
Groei zit er alleen nog in de macrolenzen waarvan ik steeds meer leuke oude concepten ontdek en misschien nog wat leuke dingen voor die DCS.

Ik heb inmiddels verzamelaars bezig gezien die zo ongeveer alles in drievoud hadden want je zou de reserve van je backup maar verspelen :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:07:55 #256
73911 ultra_ivo
pi_131759226
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe groot jouw verzameling is.
En hoe groot dat van andere is
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd hoe groot jouw verzameling is.
En hoe groot dat van andere is
Ik ben al lang de tel kwijt. Ik denk dat ik iets van een 30 lenzen inmiddels heb, in M42 en K. Een klein deel daarvan is autofocus. Exoten zitten er uiteraard ook bij. Sommige brandpunten wil je gewoon in meervoud hebben omdat de lenzen allemaal een eigen karakter hebben ;). Voor 500mm heb ik bijvoorbeeld een preset en een spiegeltele. Alletwee met een heel ander bokeh en een heel ander gebruiksgemak.
3 DSLR bodies (waarvan twee versleten) en een tiental analoge bodies. Vooral Praktica's. Er was een tijd dat je een M42 lens kocht en er hing dan nog een Praktica aan die je er gratis bij kreeg.
pi_131878588
Mijn nieuwste aanwinst.
Die ik momenteel aan het testen ben.
JA!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:03:43 #258
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131881969
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:02 schreef Rensjebree het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst.
Die ik momenteel aan het testen ben.
[ afbeelding ]

Denk je dat concept eens digitaal.
- Doorzichtzoeker
- Compacte reportagelens met aardige lichtsterkte
- Full Frame
Op een Sensor na is het die Sony RX1 :')
Even serenseus, die generatie zoekercamera's zijn kwalitatief de meest onderschatte fototuigjes, je kunt er waanzinnige leuke dingen mee doen, er zitten topoptiekjes in en ze hebben een stealthmode die door bijna niks geëvenaard wordt

Mijn nieuwe aanwinst voor deze week is een leuk groothoekje voor mijn foolfreemtuigje, een Cosina 19-35mm die best wel goed performt in alle opzichten.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_131885265
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:02 schreef Rensjebree het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst.
Die ik momenteel aan het testen ben.
[ afbeelding ]

Das een oud beestje, daar moeten zeker nog rolletjes in?
#35.
pi_131905275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:40 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Das een oud beestje, daar moeten zeker nog rolletjes in?
Hij komt uit 1970.. Dus ja stomme vraag!
JA!
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:26:12 #261
247356 infp2009
More cowbell!
pi_131905712
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:03 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Denk je dat concept eens digitaal.
- Doorzichtzoeker
- Compacte reportagelens met aardige lichtsterkte
- Full Frame
Op een Sensor na is het die Sony RX1 :')
Even serenseus, die generatie zoekercamera's zijn kwalitatief de meest onderschatte fototuigjes, je kunt er waanzinnige leuke dingen mee doen, er zitten topoptiekjes in en ze hebben een stealthmode die door bijna niks geëvenaard wordt
RX1 heeft geen zoeker.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 7 oktober 2013 @ 15:18:12 #262
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131937343
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:26 schreef infp2009 het volgende:

[..]

RX1 heeft geen zoeker.
Gemiste kans. Een dergelijke camera moet toch iets hebben waar je doorheen kunt kijken. Mijn ervaring met een NEX is dat die schermen prachtig zijn, helemaal met focuspeaking, maar uiteindelijk wil je toch iets om doorheen te kijken 8)7
Winstpuntje dus voor de Vivitar.
Bereken eens hoeveel filmpjes je voor het prijsverschil met een RX1 zou kunnen belichten ontwikkelen en scannen met zo'n goodold-seventies fullframe zoekerkast :D
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:32:42 #263
247356 infp2009
More cowbell!
pi_131937779
Zeker. Je kunt er een megadure losse EVF of OVF bijkopen, weliswaar.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:22:47 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132185386
*O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_132185770
quote:
heb een vergelijkbare strap (sun sniper strap)
Heeeerlijk om zo je camera mee te namen ipv om je nek te hangen :)
Goede aanschaf gedaan Kanovinnie!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:53:42 #266
410689 p-perklip
papercliptrip.nl
pi_132188086
Even patsen met mijn nieuwste aanwinst:


Een 400D mét batterygrip én 2 accu's! 8-)

Nu nog een leuke lens met IS of een mooie primelens en ik ben klaar om op reis te gaan! Aan de posts hiervoor te zien is er vast wel iemand die een van zijn 40+ lenzen niet gebruikt en misschien een ruil wilt maken met mij :).

V&A / [TR] Van paperclip naar lange trip (canon lens ruilen?) #2
Papercliptrip - Een uitdaging om met een paperclip alle spullen bij elkaar te ruilen die ik mee wil nemen tijdens een reis door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja
Camera, E-reader, Backpack, GoPro, Externe accu
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:58:37 #267
247356 infp2009
More cowbell!
pi_132190228
Wat is er mis met die 18-55?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:33:49 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132191387
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:58 schreef infp2009 het volgende:
Wat is er mis met die 18-55?
Tis kwalitatief niet heel veel, de IS variant is beter.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:26:56 #269
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_132286521
quote:
Lekker he! Ik heb de damesvariant, een van mn beste aankopen ooit.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:30:55 #270
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132305500
Had al (te) lang niks meer gekocht ( :') ), dus deze week was het pakjesparade.

2 reflectoren en barndoors



SanDisk USB 3.0 reader


5d mark III, 24-105 f4 en 580exII


1000x CF kaart voor RAW video te kunnen opnemen


De nieuwe Canon family O+
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:58:29 #271
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_132309692
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:30 schreef Susteren het volgende:
Had al (te) lang niks meer gekocht ( :') )

:')

quote:
De nieuwe Canon family O+
[ afbeelding ]
Pro-tip: Leg de lat voor wat je fotografie betreft ten allen tijde flink hoger, ook wanneer je met iets anders dan één van die Canons fotografeert, bovenstaande opname zou ik wanneer ik mezelf voor pro verslijt voor geen goud op interpret zetten :')

OT nu }:|

Wederom een uitbreiding van mijn Foolfreemprojectje. Naast de groothoekzoom van vorige week is de set nu uitgebreid met een zoom van rond 1990, een Nikkor 3.5-4.5/28-85mm. Een waanzinnig leuke klomp glas in metaal doe er niet bijster spectaculair uitziet, maar fotografisch de vloer aanveegt met alles wat ik tot nog toe aan standaardzooms heb gehad. De dikke DCS en de Nikkor lijken voor elkaar gemaakt ook al is de lens veertien jaar ouder dan de camera.

Hoe die lens eruit ziet zal niemands voorstellingsvermogen tarten. Afgelopen week tijdens het eerste rondje uitproberen.....


DCS test by Ouwesok, on Flickr


DCS test by Ouwesok, on Flickr

En in de ochtendmist in Flevo'tjesland. Niks corrigeren, gewoon volautomatisch de mist in, of eigenlijk niet :')
Wel moest er nog aardig gepoetst worden wegens zooi op de sensor


DCS test by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_132310512
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:58 schreef Ouwesok het volgende:
Wederom een uitbreiding van mijn Foolfreemprojectje. Naast de groothoekzoom van vorige week is de set nu uitgebreid met een zoom van rond 1990, een Nikkor 3.5-4.5/28-85mm.
Wat is jouw projectje dan?? Ik heb eventueel nog een 36-72mm 3.5 die je zo mag hebben. Die kreeg ik gratis bij een setje lensdoppen (voor en achter) bij de lokale fotoboer :')
pi_132310796
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:30 schreef Susteren het volgende:
Had al (te) lang niks meer gekocht ( :') ), dus deze week was het pakjesparade.

2 reflectoren en barndoors
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SanDisk USB 3.0 reader
[ afbeelding ]

5d mark III, 24-105 f4 en 580exII
[ afbeelding ]

1000x CF kaart voor RAW video te kunnen opnemen
[ afbeelding ]

De nieuwe Canon family O+
[ afbeelding ]
Jij betaalt serieus 300 euro voor een CF kaartje? :')

verder weer mooi spul ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Uncle op 18-10-2013 22:37:36 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:19:09 #274
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_132310829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:13 schreef Uncle het volgende:

[..]

Wat is jouw projectje dan?? Ik heb eventueel nog een 36-72mm 3.5 die je zo mag hebben. Die kreeg ik gratis bij een setje lensdoppen (voor en achter) bij de lokale fotoboer :')
Het projectje betrof een setje fullframe voor zo weinig mogelijk* en voor de ultieme groothoekbeleving.
Qua lenzen hou ik het een beetje beperkt, er komt er nu nog één bij die het stuk na de 85mm mag gaan afdekken en dan gaan we sparen voor zo'n nieuwe Sony foolfreem zodat de rest van mijn groothoeken ook weer voor vol aangezien kan worden.
*Qua kosten zit ik nog ruimschoots onder de tweedehandsprijs van een APS-C groothoek, projectje mag inmiddels al redelijk geslaagd heten
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_132310917
Ultieme groothoek beleving = fish :P (mits je hem goed gebruikt)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:28:32 #276
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132311329
Ha Susteren is er weer *O*

Mooi spul hoor!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:41:26 #277
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132311796
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ha Susteren is er weer *O*

Mooi spul hoor!
Thanks! Jep, m'n rekening is nu (letterlijk) leeg (kon niet eens meer m'n treinkaartje pinnen, moest dus voor het eerst sinds lange tijd weer zwart reizen :') ) en m'n studio vol. #yolo tog _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_132312105
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Thanks! Jep, m'n rekening is nu (letterlijk) leeg (kon niet eens meer m'n treinkaartje pinnen, moest dus voor het eerst sinds lange tijd weer zwart reizen :') ) en m'n studio vol. #yolo tog _O-
geen nieuwe auto dus? ;)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:51:49 #279
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132312278
En de rest van de maand niet meer zuipen. Priorities... :P

Maar wel tof. ^O^
Zo'n 5DmkIII met RAW-hack en snelle kaart zou ik ook best wel halen als foto/video m'n job was. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:52:48 #280
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132312318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:48 schreef Uncle het volgende:

[..]

geen nieuwe auto dus? ;)
Nope _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:54:02 #281
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132312367
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:51 schreef shiznuts het volgende:
En de rest van de maand niet meer zuipen. Priorities... :P

Maar wel tof. ^O^
Zo'n 5DmkIII met RAW-hack en snelle kaart zou ik ook best wel halen als foto/video m'n job was. :Y
Alleen dat edit proces :')

Gister gedaan: raw unpacken naar losse raw images, die bewerken en exporteren als tiff, die openen in AE als sequence en renderen naar prores en dat openen in Premiere _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:55:48 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132312430
Blij dat je er weer bent *;
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_132312460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:55 schreef kanovinnie het volgende:
Blij dat je er weer bent *;
+1

hopen dat ie het langer volhoudt dan de vorige keer :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:57:54 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132312503
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:54 schreef Susteren het volgende:

[..]

Alleen dat edit proces :')

Gister gedaan: raw unpacken naar losse raw images, die bewerken en exporteren als tiff, die openen in AE als sequence en renderen naar prores en dat openen in Premiere _O-
Daar hoor ik iedereen over klagen inderdaad. :D
Maar goed. Ligt eraan wat voor een project je schiet.
Als ze gewoon goed betalen voor je tijd en daarvoor awesome kwaliteit willen...

De Black Magic Pocket Cinema Camera (BMPCC) is ook zo'n ProRes (binnenkort RAW) ding dat van die mega-files uitspuugt en je dan ook echt als een malle door DaVinci Resolve moet halen/tweaken. Bij de 5DmkIII kun je tenminste ook een gewoon clipje opnemen en voor ENG-operators ook in-camera al afstemmen op hoe je het hebben wilt voor projectjes waar het wat tijdkritischer is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:58:32 #285
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132312519
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:55 schreef kanovinnie het volgende:
Blij dat je er weer bent *;
Thx bud, ik ga me proberen te gedragen!

Dadelijk ga ik trouwens weer ns wat foto's posten, vandaag best een gave shoot gehad! :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:04:50 #286
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132312732
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:57 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Daar hoor ik iedereen over klagen inderdaad. :D
Maar goed. Ligt eraan wat voor een project je schiet.
Als ze gewoon goed betalen voor je tijd en daarvoor awesome kwaliteit willen...

De Black Magic Pocket Cinema Camera (BMPCC) is ook zo'n ProRes (binnenkort RAW) ding dat van die mega-files uitspuugt en je dan ook echt als een malle door DaVinci Resolve moet halen/tweaken. Bij de 5DmkIII kun je tenminste ook een gewoon clipje opnemen en voor ENG-operators ook in-camera al afstemmen op hoe je het hebben wilt voor projectjes waar het wat tijdkritischer is.
Ik twijfelde, maar ben voor de 5d gegaan omdat:

1 - Kan hem ook voor fotografie gebruiken, en boooh wat zijn die 22mp RAW bestanden een genot vergeleken met de 10mp bestanden van m'n 1d3
2 - Grotere sensor, meer hoef ik denk ik niet te vertellen
3 - Kan m'n Canon lenzen blijven gebruiken, voor de Pocket moest ik of een adapter gebruiken met alle nadelen van dien, ben met de Cinema Camera zit je met de crop factor
4 - Low light, daar sucken de Blackmagic camera's wel in :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:15:27 #287
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132313053
Behalve het lenzenpunt (heb wel mooie M43'tjes O+ ) inderdaad de redenen dat ik zo'n BMPCC ook niet halen ga.
En daarbij dus dat je alles uitgebreid nabewerking móet, omdat je er z.g.a.onbewerkt eigenlijk niks mee kan.
Verder inderdaad: de Canon 5DmkIII (super scherpte, detail, dynamic range, DoF). _O_
Zou er ook zo eentje halen voor de hobby, ies mooi, ware het niet dat ik niks aan glas ervoor heb en dat een hele investering apart zou zijn, naast de body en een 24-105mm.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:00:09 #288
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_132321626
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:15 schreef shiznuts het volgende:

Zou er ook zo eentje halen voor de hobby, ies mooi, ware het niet dat ik niks aan glas ervoor heb en dat een hele investering apart zou zijn, naast de body en een 24-105mm.
Spullen zijn nooit een investering. Voor de professional is het gewoon gereedschap en voor de hobbyist zijn en blijven het gewoon speeltjes en in beide gevallen slinger je geld over de balk voor iets dat morgen amper meer iets waard is (en dan begin ik ze interessant te vinden) :')
Want het zijn wel leuke speeltjes.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:36:40 #289
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132330420
Nou ja, niet zozeer investering in de vorm dat het je geld gaat opleveren in plaats van kosten, maar dat het rendement natuurlijk is dat je mogelijkheden op het gebied van fotografie verrijkt wordt. ;)

3200 euro is op zich nog te verantwoorden als je je bedenkt wat dat oplevert voor je fotografie. :Y Alleen... een set met kitlens is weinig flexibel en 't is zonde om cropglas op een fullframe te mikken, zeker als er zulk mooi L-glas beschikbaar is. Dus dan heb je het nog eens over een smak geld. Dus dan wordt het met gemak al eens 5000 euro, als je je niet al tot meer laat verleiden. En dan rijst de vraag... tot wanneer staat voor mij de investering in verhouding met het rendement dat het me oplevert, als je fotografie puur hobbymatig bedrijft? En dan wil het zich voor mij maar moeilijk verantwoorden om op aanschaf over te gaan.

Voor dit moment in ieder geval. Ik wil eerst nog een leuke mooie nieuwe M43. Als de Olympus OM-D E-M1 nu de videomogelijkheden van de Panasonic GH3 had... en diens schermschaniermethode, dan denk ik wel dat ik die gehaald had en die is ook al 2200,- met 12-40mm kitlens. Met zo'n upgrade zou ik meteen klaar zijn, want ik heb er al tig lenzen voor. Maar kweenie, de meest interessante spelers: GH3, GX-7 en de OM-D E-M1 zijn het allemaal net niet. En zoveel meerwaarde bieden ze niet t.o.v. een GH2 als je spreekt over de kwaliteit qua foto's/video. Zo'n fullframe Canon 5DmkIII zou daar natuurlijk gelijk mee afrekenen. Maar lensmatig is dat dan weer net kudt. Sowieso hecht ik nu nog best wat waarde aan een klapschermpje en compactheid ook. Maar ook net wat jij zei... zo'n fullframe mirrorless met interchangable lens system, dat zou natuurlijk wel wat zijn. Die nieuwe Sony-line bijvoorbeeld.

Ach ja. Op een gegeven moment ontstaat er de behoefte en middelen naar meer en dan moet je gewoon eens kijken of het goed voelt om zo'n stap te nemen. Ik kijk het nog maar eens eventjes een tijdje aan zo. Maar goed: mooi spul dus Susteren! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:02:01 #290
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132378885
En over nieuwe fotomeuk gesproken.
Er is nu een nieuwe experimental lomo kit met drie lenzen voor het Micro 4/3-systeem beschikbaar.
http://shop.lomography.com/nl/lomography-experimental-lens-kit
Gebruik je de coupon ' ilovelomo ' zet het je 80.10 EUR terug (I know, I ordered).
Gewoon om eens mee te experimenteren. :D Jezelf cadeau doen voor Sinterklaas ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:17:36 #291
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132424882
DeFUQ. Dat was rap!




- Ah, volgens de bijgesloten rekening hebben ze een depot (store?) hier in Wenen. :P That explains.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132461936
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:30 schreef Susteren het volgende:
Had al (te) lang niks meer gekocht ( :') ), dus deze week was het pakjesparade.

2 reflectoren en barndoors
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SanDisk USB 3.0 reader
[ afbeelding ]

5d mark III, 24-105 f4 en 580exII
[ afbeelding ]

1000x CF kaart voor RAW video te kunnen opnemen
[ afbeelding ]

De nieuwe Canon family O+
[ afbeelding ]
Just curious. Hoe flik je het om even tussendoor deze shizzle aan te schaffen? Toch niet kinderachtig voor een scholier.
pi_132567411
Naast mijn kookboekverslaving heb ik nu ook een fotoboekverslaving. :@



Noodles
  FOK!fotograaf zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:10:14 #294
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_132579657
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:17 schreef shiznuts het volgende:
DeFUQ. Dat was rap! [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

- Ah, volgens de bijgesloten rekening hebben ze een depot (store?) hier in Wenen. :P That explains.
Ziet er leuk uit! Wat voor lensjes zijn het nou precies? Ik zie een groothoek, en een fisheye en ...? Want bij de voorbeeldfoto's zitten volgens mij voorbeelden van bijv double exposure, maar dat is toch niet persé een eigenschap van de lens? :P (vind het leuk, even twijfelen of ik dit voor mn verjaardag ga vragen. Twijfel alleen of ik er creatief genoeg voor ben)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:27:33 #295
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132580109
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:10 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit! Wat voor lensjes zijn het nou precies? Ik zie een groothoek, en een fisheye en ...
Accu van m'n GH2 was op, dus die foto's waren ff met de LX7 gemaakt.
Pakte die zandkleurige ring met witte tekst erop niet zo lekker inderdaad. ;)
quote:
bij de voorbeeldfoto's zitten volgens mij voorbeelden van bijv double exposure, maar dat is toch niet persé een eigenschap van de lens? :P (vind het leuk, even twijfelen of ik dit voor mn verjaardag ga vragen. Twijfel alleen of ik er creatief genoeg voor ben)
Eigenlijk is dat juist wel zo'n beetje dé eigenschap van de lensjes. :Y Gebruik de bulb-mode van je camera of zet zelf een exposure van zeg eens 3 seconden. Gebruik dan de shutter van de lens gedurende die drie seconden voor een multi-exposure. De Lomo-lenzen zijn trouwens f/8 (o.a. de reden dat je aan lange exposures wilt doen), dus houdt daar rekening mee. Ik ben een lomo-newb, dus het was dus ook echt een beetje ermee spelen/experimenteren tot nu toe (in m'n stoel achter de computer, met een keyboard en plasticfles als de talenten in m'n foto). Maar ik ben de rest v/d dag nog vrij, dus misschien dat ik er buiten eens een beetje artsyfartsy kiekjes mee probeer te maken. :P

De tekst (met het antwoord op je vraag) en link nog eens:
quote:
Creatief: Met Lomography's Experimentele Lens Kit ontdek je verschillende fotografische effecten met gebruik van alle digitale Micro 4/3 camera's. Dit pakket bestaat uit 3 lenzen: Standaard 24mm, Groothoek 12mm en de Fisheye.

Nieuw uitzicht: Wil je shots met een natuurlijk zicht? Combineer je camera met de standaard 24mm lens. Wil je landschappen fotograferen? Ga voor de 12mm groothoeklens. Wil je liever spectaculaire ronde foto's? Gebruik de 160° Fisheye Lens.

Mechanische Sluiter: De lenzen van deze kit hebben elk een ingebouwde N/B sluiter, waardoor je ook lange/dubbele belichtingen kunt schieten.

Fancy Effecten: Gebruik deze kit en geniet van prachtige vignetten en wilde kleurverzadiging!

Filter Feestje: Achter elke lens zit een gleufje, waardoor je unieke foto's kunt creëren. Dit pakket bevat ook de nodige tools voor kleurenfilters.
~ http://shop.lomography.com/nl/lomography-experimental-lens-kit (coupon: ilovelomo )
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132585637
[flickr][/flickr]

Paar weken terug deze beauty gekocht. Zo ontzettend blij mee. Helemaal met die nieuwe firmware..
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
  FOK!fotograaf zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:13:15 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_132585745
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[ [url=]afbeelding[/url] ][ afbeelding ]

Paar weken terug deze beauty gekocht. Zo ontzettend blij mee. Helemaal met die nieuwe firmware..
De X100 is zeker na de firmware inderdaad genieten! Vandaag weer mee op pad geweest! :9
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_132594567
En idd een supercamera! Ik heb zelf de opvolger, maar deze is ook super!
pi_132680699




Tof boek. Veel foto's van verschillende Magnum fotografen.
Noodles
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:20:13 #300
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132785998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 01:15 schreef Yvesss het volgende:

[..]

Just curious. Hoe flik je het om even tussendoor deze shizzle aan te schaffen? Toch niet kinderachtig voor een scholier.
Ik bezuinig op andere dingen ;)

Tevens mag ik blij zijn dat m'n ouders in me geloven en me helpen met de foto gear.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:20:28 #301
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132786003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tof boek. Veel foto's van verschillende Magnum fotografen.
Awesome!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')