Genoeg voorbeelden, zie TV-shows en reacties her en der in dat topic-draadje.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:46 schreef Scuidward het volgende:
Ik zie een doodnormale discussie, heb je betere voorbeelden? Familie? Ouders?
Nee, ik ben niet aan het rellen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:47 schreef Mirjam het volgende:
Je baat dus rellen in een rustig topic, en dan lopen piepen dat mensen boos reageren?
Labiel much?
Ook niet, maar dat is tijdelijk (als het goed is).quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
nee, dan die mongolen tijdens carnaval. Dat is normaal zeker.
Ja, ik moest even verder kijken. Ok, dan blijft het toch een gevoelig onderwerp voor sommigen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:49 schreef Xenzo het volgende:
Genoeg voorbeelden, zie TV-shows en reacties her en der in dat topic-draadje.
Waarom, ze kiezen er toch zelf voor om zich te laten ombouwen? Dan moeten ze ook niet raar reageren als iemand kritische vragen stelt of een mening daarover heeft.quote:
Als ik jou de hele tijd ga lastigvallen met kritische vragen over dingen waar jij voor kiest dan ga jij dat op en duur ook niet heel erg fijn vindenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:52 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Waarom, ze kiezen er toch zelf voor om zich te laten ombouwen? Dan moeten ze ook niet raar reageren als iemand kritische vragen stelt of een mening daarover heeft.
Ja, maar kritisch zijn is toch goed. Zonder een kritische kijk op het leven was er ook geen wetenschap, wetenschap waardoor er het een en ander kan worden gemodificeerd aan hun lichamen. Het is een cirkel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:57 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Als ik jou de hele tijd ga lastigvallen met kritische vragen over dingen waar jij voor kiest dan ga jij dat op en duur ook niet heel erg fijn vinden
Zoals de TS doet is kritisch om lastig te zijn, heel wat andersquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:59 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ja, maar kritisch zijn is toch goed. Zonder een kritische kijk op het leven was er ook geen wetenschap, wetenschap waardoor er het een en ander kan worden gemodificeerd aan hun lichamen. Het is een cirkel.
Als de penis weg is wordt het: omgebouwde. Vrouw worden is niet mogelijk. Enkel voor het zicht.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:58 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die een tranny aanduiden met 'zij' en 'haar' zijn nog veel hatelijker, in ieder geval zo lang er een penis hangt
Mongolen, carnavalsgangers en transseksuelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
nee, dan die mongolen tijdens carnaval. Dat is normaal zeker.
Nee ik heb het topic niet eens gelezen. Maar ik ken wel zo iemand die dat is, en die persoon had ik echt respect voor etc. Maar hij/zij ging altijd heel miauwig doen, negeerde mij in gesprekken of reageerde een 1 uur later pas. En toen ik zei dat we uit elkaar gegroeid waren en niets meer gemeen hadden was het opeens zo van 'wat is dat voorn bullshit zeker omdat ik trasngender ben he?'quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:08 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Argo, vertel me asjeblieft dat je geen homo/transseksuelen-hater bent door je geloof?
Hoezo heb je een klote dag gehad dan? Zit je echt zo in je buik met je haar?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:10 schreef Argo het volgende:
[..]
Nee ik heb het topic niet eens gelezen. Maar ik ken wel zo iemand die dat is, en die persoon had ik echt respect voor etc. Maar hij/zij ging altijd heel miauwig doen, negeerde mij in gesprekken of reageerde een 1 uur later pas. En toen ik zei dat we uit elkaar gegroeid waren en niets meer gemeen hadden was het opeens zo van 'wat is dat voorn bullshit zeker omdat ik trasngender ben he?'
Daar heb ik mijn buik van vol zulke klote dingen, maar goed ik reageer nu ook wat overdreven omdat ik zonet een klote dag heb gehad.
Ze waren heel onvriendelijk op de therapie, heel onvriendelijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:16 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Hoezo heb je een klote dag gehad dan? Zit je echt zo in je buik met je haar?
Oh wat vervelend! Als je je ei kwijt wilt mag je DMen hoor!quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:18 schreef Argo het volgende:
[..]
Ze waren heel onvriendelijk op de therapie, heel onvriendelijk.
Ik vind je woordkeuze een beetje onhandig. Zo lijkt het net alsof we allemaal zo zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:44 schreef Xenzo het volgende:
Het valt me op dat transseksuelen altijd zo hysterisch, drammerig en schreeuwerig reageren op kritische vragen en meningen. Wat ik nog erger vind is dat ze het dan raar vinden dat wij "normale mensen" hun labiel, raar en apart vinden. Maar ja, laten we eerlijk zijn: dat hebben ze toch echt aan hun zelf te danken vind ik.
Klacht: transseksuelen die niet normaal kunnen doen.
Ik vind eigenlijk, zodra alles erop en eraan zit (dus inclusief functionele baarmoeder bijv, kan dat überhaupt?), de hormonenspiegel hetzelfde is als bij een normale vrouw etc dat er technisch geen verschil meer is en zo iemand dus prima als vrouw bestempeld mag worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:02 schreef kedge het volgende:
[..]
Als de penis weg is wordt het: omgebouwde. Vrouw worden is niet mogelijk. Enkel voor het zicht.
Waarom zou je het niet doen? Wat heb jij er voor last van als zij dat graag willenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:58 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die een tranny aanduiden met 'zij' en 'haar' zijn nog veel hatelijker, in ieder geval zo lang er een penis hangt
Omdat ze het niet *zijn*, ik kan een hond ook een kat noemen als zijn baasje dat liever wil maar ik zal altijd eenquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet doen? Wat heb jij er voor last van als zij dat graag willen
Nee hoor, als je je een vrouw voelt dan ben je dat gewoon. En zodra je geen piemel meer hebt maar een vagina dan ben je voor de buitenwereld ook gewoon een vrouw.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:02 schreef kedge het volgende:
[..]
Als de penis weg is wordt het: omgebouwde. Vrouw worden is niet mogelijk. Enkel voor het zicht.
En ze zullen ook nooit echt een vrouw worden, maar dat maakt toch niet uit, als zij zich daar prettiger door voelen is het een kleine moeite toch?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:35 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Omdat ze het niet *zijn*, ik kan een hond ook een kat noemen als zijn baasje dat liever wil maar ik zal altijd een-gezicht trekken wanneer ik het doe
Je weet ook dat ze niet ervoor kiezen omdat ze eens zin hebben om nu vrouw te zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:31 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk, zodra alles erop en eraan zit (dus inclusief functionele baarmoeder bijv, kan dat überhaupt?), de hormonenspiegel hetzelfde is als bij een normale vrouw etc dat er technisch geen verschil meer is en zo iemand dus prima als vrouw bestempeld mag worden.
Iemand die met xx chromosomen is geboren is een vrouw en anders is het slechts het verbouwen tot ... en dus alsnog geen volwaardige vrouw, dat is mijn punt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:36 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Nee hoor, als je je een vrouw voelt dan ben je dat gewoon. En zodra je geen piemel meer hebt maar een vagina dan ben je voor de buitenwereld ook gewoon een vrouw.
Dat jij te dom bent om dat te begrijpen is jouw probleem.
Ik wist niet dat die kunnen racen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:46 schreef Abed het volgende:
Net als donkere mensen die te snel de race card proberen te spelen.
Wat is de mening van jou over roken?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:57 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Als ik jou de hele tijd ga lastigvallen met kritische vragen over dingen waar jij voor kiest dan ga jij dat op en duur ook niet heel erg fijn vinden
Daar heb je gelijk in maar technisch gezien is het dan toch gewoon een manquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En ze zullen ook nooit echt een vrouw worden, maar dat maakt toch niet uit, als zij zich daar prettiger door voelen is het een kleine moeite toch?
Nee hoorquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:39 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Je weet ook dat ze niet ervoor kiezen omdat ze eens zin hebben om nu vrouw te zijn?
Dat het gevoel van vrouw zijn diep van binnen zit en dat dergelijke operaties en hormonen er alleen maar zijn om het van buiten ook kloppend te maken?
Als iemand vrouw genoemd wil worden dan heb je dat te respecteren. Of is het voor jou soms te moeilijk om dat kleine beetje respect op te brengen voor iemand? Want dan ben je wel heel zielig hoor.
Iedereen doet maar lekker.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat is de mening van jou over roken?
Is dat eigenlijk een kerel of een wijf?quote:
Ja natuurlijk technisch gezien, dat Y chromosoom krijg je er(met de huidige technieken) nooit uit. Maar die mensen voelen en zijn van binnen vrouw, kleine moeite dus om iemand in zijn/haar waarden te laten door gewoon "haar/zij" te zeggen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:42 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in maar technisch gezien is het dan toch gewoon een man
Nogmaals, je hebt gelijk en face to face zal ik zo iemand ook zij of haar noemen als hij erom vraagt, maar als ik het vervolgens met iemand anders over die persoon heb is het gewoon 'hem' voor mij.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja natuurlijk technisch gezien, dat Y chromosoom krijg je er(met de huidige technieken) nooit uit. Maar die mensen voelen en zijn van binnen vrouw, kleine moeite dus om iemand in zijn/haar waarden te laten door gewoon "haar/zij" te zeggen.
Ik denk niet dat een man in staat is om zoveel emotie, hysterie en labiliteit in een paar minuten te tonenquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk een kerel of een wijf?
Dat heb je dus fout. Het aantal chromosomen waarmee je geboren wordt bepaalt nog niet als enige of je man of vrouw bent. Dat hangt van veel meer dingen af.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:40 schreef kedge het volgende:
[..]
Iemand die met xx chromosomen is geboren is een vrouw en anders is het slechts het verbouwen tot ... en dus alsnog geen volwaardige vrouw, dat is mijn punt.
Als het alleen mijn probleem was reageerde je niet zo geïrriteerd. Zielig.
Je schiet anders wel keihard in de verdediging, gastquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Dat heb je dus fout. Het aantal chromosomen waarmee je geboren wordt bepaalt nog niet als enige of je man of vrouw bent. Dat hangt van veel meer dingen af.
Het zou verstandig zijn als je je eens inleest in dit soort dingen, want je komt nu over als iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
En ik reageer helemaal niet geïrriteerd, het valt me alleen op dat veel mensen die hierop reageren gewoon compleet de plank misslaan en echt niet begrijpen hoe het nu werkelijk zit.
Dat je me zielig noemt zegt genoeg over je.
Okéquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:46 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt gelijk en face to face zal ik zo iemand ook zij of haar noemen als hij erom vraagt, maar als ik het vervolgens met iemand anders over die persoon heb is het gewoon 'hem' voor mij.
Ik snap TS wel. Terechte klacht bij deze.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Dat heb je dus fout. Het aantal chromosomen waarmee je geboren wordt bepaalt nog niet als enige of je man of vrouw bent. Dat hangt van veel meer dingen af.
Het zou verstandig zijn als je je eens inleest in dit soort dingen, want je komt nu over als iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
En ik reageer helemaal niet geïrriteerd, het valt me alleen op dat veel mensen die hierop reageren gewoon compleet de plank misslaan en echt niet begrijpen hoe het nu werkelijk zit.
Nee hoor, jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is namelijk niet zo dat een transseksueel een vrouw of man wil zijn. Een transseuksueel is een vrouw of man. Letterlijk. Daar zijn verschillende onderzoeken naar gedaan met allemaal dezelfde uitkomst. Een transseksueel die zich vrouw voelt is qua hersenen ook echt een vrouw, en andersom ook. Het enige wat niet klopt is het lichaam.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:43 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nee hoorIk heb dat niet te respecteren, nogmaals ik kan tegen een kat zeggen dat het een hond is maar op het einde van de dag is het nog altijd een kat, hoe graag hij ook een hond wil zijn. Zelfde gaat voor een man die zich naar vrouw om laat bouwen.
Laat eens zo'n onderzoek zien dan kerel? En het liefst uit een neutrale bronquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:51 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Nee hoor, jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is namelijk niet zo dat een transseksueel een vrouw of man wil zijn. Een transseuksueel is een vrouw of man. Letterlijk. Daar zijn verschillende onderzoeken naar gedaan met allemaal dezelfde uitkomst. Een transseksueel die zich vrouw voelt is qua hersenen ook echt een vrouw, en andersom ook. Het enige wat niet klopt is het lichaam.
Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is voor iemand die het niet heeft, maar een beetje respect is niet teveel gevraagd lijkt me.
Welke kerel bedoel je? Ik ben geen kerel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:52 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Laat eens zo'n onderzoek zien dan kerel? En het liefst uit een neutrale bron
Ze zijn er dus niet, bedanktquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:53 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Welke kerel bedoel je? Ik ben geen kerel.
Ik ga ook niet meer op jou in als jij niet serieus kunt reageren.
Jij bent een normale discussie niet gewendquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:49 schreef kedge het volgende:
[..]
Ik snap TS wel. Terechte klacht bij deze.
Die zijn er wel degelijk, maar zolang jij me niet als vrouw aanspreekt ga ik ook geen moeite doen voor jou om die onderzoeken voor je op te zoekenquote:
Wel een gemakkelijke cop-out jaquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:54 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Die zijn er wel degelijk, maar zolang jij me niet als vrouw aanspreekt ga ik ook geen moeite doen voor jou om die onderzoeken voor je op te zoeken.
In die toon met telkens zo'n smiley erbij vind ik het niet een discussie waard.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:53 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Jij bent een normale discussie niet gewend?
Ik heb me erover ingelezen en de theorie over "in het verkeerde lichaam geboren worden" is eigenlijk helemaal niet zo sterk hoor. Niet dat het mij iets kan schelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Die gast zit maar te trollen manquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb me erover ingelezen en de theorie over "in het verkeerde lichaam geboren worden" is eigenlijk helemaal niet zo sterk hoor. Niet dat het mij iets kan schelen.
Dat mag je vindenquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:55 schreef kedge het volgende:
[..]
In die toon met telkens zo'n smiley erbij vind ik het niet een discussie waard.
Welke theorie bedoel je precies? Ik heb het over onderzoeken waarbij je hersenactiviteit wordt bekeken en wordt vergeleken met mensen die als man geboren zijn en mensen die als vrouw geboren zijn. Dat vind ik toch vrij overtuigend.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb me erover ingelezen en de theorie over "in het verkeerde lichaam geboren worden" is eigenlijk helemaal niet zo sterk hoor. Niet dat het mij iets kan schelen.
Nou jij beweerde dat de hersenen van een man, die de behoefte heeft zich om te laten bouwen tot vrouw, al hetzelfde zijn als de hersenen van een vrouw. Dat is simpelweg niet waar. Ja ze zijn anders dan van "normale" mannen, maar ook anders dan die van vrouwen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Welke theorie bedoel je precies? Ik heb het over onderzoeken waarbij je hersenactiviteit wordt bekeken en wordt vergeleken met mensen die als man geboren zijn en mensen die als vrouw geboren zijn. Dat vind ik toch vrij overtuigend.
Maar KLB is sowieso niet de plek voor een discussie hierover dus ik ben weg hier.
Peace out broquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Welke theorie bedoel je precies? Ik heb het over onderzoeken waarbij je hersenactiviteit wordt bekeken en wordt vergeleken met mensen die als man geboren zijn en mensen die als vrouw geboren zijn. Dat vind ik toch vrij overtuigend.
Maar KLB is sowieso niet de plek voor een discussie hierover dus ik ben weg hier.
Waarom ben je de discussie dan ook begonnen, simpele.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Is een mutant ..quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk een kerel of een wijf?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21334362quote:“Every human being is born with a physical part in their brain that determines our gender identity. Gender is a real thing that gives us the feeling of being male or female, which is used to make us recognize our (male or female) body as our own. The development of your gender identity happens at a later time than the development of your physical sex; they are separate processes.
http://discovermagazine.com/1996/jan/transsexualbrain681quote:In the case of transsexual, or transgender, people, something influences the fetus’ hormonal levels during the development of the gender, at which time the physical sex has already developed. This is what causes the gender identity to develop in the opposite direction from the physical sex. Brain research on the brains of untransitioned transsexual people shows evidence for this theory.
Alle bronnen erbij.quote:As a result of this, transsexual people’s brains mismatch their bodies, and thus the brain doesn’t recognize parts of the body, or feels it’s missing parts; more specifically, the sex characteristics, because they were not “mapped out” in the brain during pregnancy. Much like with BIID, where people do not recognize limbs as their own bodyparts, this creates a very distressful and painful feeling. This is called dysphoria.”
quote:As a result of this, transsexual people’s brains mismatch their bodies, and thus the brain doesn’t recognize parts of the body, or feels it’s missing parts; more specifically, the sex characteristics, because they were not “mapped out” in the brain during pregnancy. Much like with BIID, where people do not recognize limbs as their own bodyparts, this creates a very distressful and painful feeling. This is called dysphoria.”
Waarom niet? Is nogal respectloos om zoiets simpels niet te doen. + Waarom zou je in godsnaam moeite doen om te wisselen tussen hij/haar als een persoon op een manier aangesproken wil wordenquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:46 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt gelijk en face to face zal ik zo iemand ook zij of haar noemen als hij erom vraagt, maar als ik het vervolgens met iemand anders over die persoon heb is het gewoon 'hem' voor mij.
Omdat die persoon voor mij geen vrouw is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:33 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Waarom niet? Is nogal respectloos om zoiets simpels niet te doen. + Waarom zou je in godsnaam moeite doen om te wisselen tussen hij/haar als een persoon op een manier aangesproken wil worden
En heb je de bronnen hierboven al gelezen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:37 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Omdat die persoon voor mij geen vrouw is.
Lees nu eens gewoon, zeepoog. Als zo'n tranny aan mij vraagt om hem hem, haar, het, hond, kat, paarsgepunte lans of paprika te noemen zal ik dat prima doen maar voor mij is ie dan nog altijd geen vrouw. Leuk dat het 'respectvol' is, maar zolang ik geen overtuigende reden heb om iemand als vrouw aan te duiden (en ik heb er nog altijd geen gezien behalve wat halfzachte "joa moar het zijn de herseeeesss") blijft zo iemand voor mij gewoon een man die net doet alsof ie vrouw is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:40 schreef Nezhi het volgende:
[..]
En heb je de bronnen hierboven al gelezen?
Ik snap niet waarom mensen niet de moeite kunnen nemen om iemand hij of zij te noemen als ze dat willen. Vooral omdat het een biologische afwijking is en niet iets dat ze willen. Er zijn genoeg mensen die er zwaar depressief van worden en uiteindelijk maar zelfmoord plegen omdat mensen na alles wat ze moeten doorstaan niet eens het respect hebben om de goede woorden te gebruiken.
Zelfverzonnen woorden daarentegen
Voel jij je een man of een vrouw?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:28 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat ze bedoelen met 'het gevoel een man/vrouw te zijn', wat is daaraan te voelen precies?
Weet ik veelquote:
Uitstekende repliek. Daarnaast vind ik het veelzeggend dat mensen echt niet begrijpen wat nu precies de ervaring is van het man-zijn of vrouw-zijn. Die sekse-identificatie is wellicht zo fundamenteel dat niemand er ooit bewust over heeft nagedacht, tenzij er iets niet juist voelt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het persoonlijk ook moeilijk vind om me in deze problematiek te verplaatsen.quote:
Nee dat kan ik niet uitleggen helaas.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Weet ik veel
Ik ben een vrouw en voel me onzijdig, ofzo
Tenzij iemand kan vertellen wat voor gevoel dat dan precies is misschien, ik kan me niet zo goed voorstellen hoe 'je een vrouw voelen' voelt. Ik voel het alleen tijdens ongesteldheid
Dat denk ik ook. Voor de meeste mensen is het gewoon vanzelfsprekend. Dus het moet wel behoorlijk kut zijn om in de spiegel te kijken en een man te zien, met het gevoel van "dit klopt niet, ik ben een vrouw".quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:34 schreef tarantism het volgende:
[..]
Uitstekende repliek. Daarnaast vind ik het veelzeggend dat mensen echt niet begrijpen wat nu precies de ervaring is van het man-zijn of vrouw-zijn. Die sekse-identificatie is wellicht zo fundamenteel dat niemand er ooit bewust over heeft nagedacht, tenzij er iets niet juist voelt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het persoonlijk ook moeilijk vind om me in deze problematiek te verplaatsen.
Er wordt enerzijds om begrip gevraagd en geëist heb ik het gevoel. Anderzijds is er ook totaal geen begrip van jullie kant en wordt er net zo respectloos gereageerd. De TS heeft in zijn tt al een punt.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:01 schreef Nezhi het volgende:
Je hebt net mooi duidelijk gemaakt dat je dus niets hebt gelezenEn mensen vragen zich af waarom elke generatie mensen achterlijker en dommer wordt...
Als iemand met scheldwoorden begint te gooien en niet reageert op de bronnen waarom hij vroeg, tja. Je hoeft het van mij niet te begrijpen hoor, maar als je vraagt om iets en het vervolgens compleet negeert dan ben je imo achterlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:51 schreef kedge het volgende:
[..]
Er wordt enerzijds om begrip gevraagd en geëist heb ik het gevoel. Anderzijds is er ook totaal geen begrip van jullie kant en wordt er net zo respectloos gereageerd. De TS heeft in zijn tt al een punt.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:51 schreef kedge het volgende:
[..]
Er wordt enerzijds om begrip gevraagd en geëist heb ik het gevoel. Anderzijds is er ook totaal geen begrip van jullie kant en wordt er net zo respectloos gereageerd. De TS heeft in zijn tt al een punt.
Stel dat je iemand al superlang kent waarvan je het niet weet, zou je dan opeens ook gaan wisselen met woorden? En waarom?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef BellaGoth het volgende:
Als je genetisch man bent dan zal ik je nooit als volwaardige vrouw zien. Nooit. Ik wil prima "haar"en "zij" zeggen in het openbaar, uit beleefdheid, maar in mijn hoofd blijf je gewoon een vent met implantaten.
Daar vergis je je in.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:57 schreef BellaGoth het volgende:
Ik ga niet om met mensen waarvan ik het niet weet. Bovendien merk je het toch wel altijd.
Dit is wel een duidelijk verwoorde uitleg, dank je. Het gevoel je vooral 'iets' te voelen ken ik wel, maar bij mij komt het door andere dingen dan het verkeerde geslacht hebben. Maar een klein beetje kan ik me er wel in verplaatsen denk ik.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:48 schreef Nezhi het volgende:
Als ik in de spiegel kijk walg ik van mijn lichaam puur door de geslachtskenmerken. Als ik het niet zie heb ik constant een ongemakkelijk gevoel (denk bijv. als je ergens bent waar je niemand kent ofzo), bijna altijd. Als ik in de spiegel kijk dringt het echt tot me door dat ik een verkeerd of vreemd lichaam heb waar ik niet in thuishoort, het is letterlijk ziekmakend. Toen ik nog niet uit de kast was maakte ik pogingen om gewoon te doen zoals ik was geboren, maar dat trok ik niet meer in de pubertijd als je lichaam zo verandert. Op sociaal gebied kon ik totaal niet omgaan met andere meiden, ik snapte ze niet en voelde me meer een 'iets' dan een mens. Een keer kon ik het echt niet aan en viel ik mezelf zowat aan in de hoop dat ik mijn lichaam kapot kon scheuren ofzo, maar toen zat ik ook in een erg diep dal haha.
Al zou ik een mannenlichaam met zware obesitas krijgen dan zou ik blijer zijn dan wat ik nu heb. Als ik als vrouw door het leven zou moeten gaan zou ik liever dood gaan.
Maar dit beantwoord waarschijnlijk niet hoe iemand zich vrouw of man kan voelen. Ik denk dat je dit alleen kan voelen als je geslacht en je gender niet overeen komen.
Ik ken twee transseksuelen, mtf en ftm. mtf is bijna 2 meter en heeft een brede kaaklijn, ook als is hij sinds zijn puberteit bezig met vrouw worden. ftm is maar 1.60 lang en je merkt ook dat ze genetisch een vrouw is, omdat haar gelaatstrekken dat verraden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:58 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Daar vergis je je in.Of vraag jij iedereen die je kent "hallo, ben jij transseksueel?" haha
Het is trouwens niet zo dat iemand verplicht is jullie te accepteren. Dus begrip creëren voor meer acceptatie lijkt mij verstandiger dan antipathie te wekken door dit soort reacties.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:54 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Als iemand met scheldwoorden begint te gooien en niet reageert op de bronnen waarom hij vroeg, tja. Je hoeft het van mij niet te begrijpen hoor, maar als je vraagt om iets en het vervolgens compleet negeert dan ben je imo achterlijk.
Het is duidelijk dat hij het sowieso niet gaat accepteren, ongeacht de argumenten en feiten dus why bother?quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:02 schreef kedge het volgende:
[..]
Het is trouwens niet zo dat iemand verplicht is jullie te accepteren. Dus begrip creëren voor meer acceptatie lijkt mij verstandiger dan antipathie te wekken door dit soort reacties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |