Je schiet anders wel keihard in de verdediging, gastquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Dat heb je dus fout. Het aantal chromosomen waarmee je geboren wordt bepaalt nog niet als enige of je man of vrouw bent. Dat hangt van veel meer dingen af.
Het zou verstandig zijn als je je eens inleest in dit soort dingen, want je komt nu over als iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
En ik reageer helemaal niet geïrriteerd, het valt me alleen op dat veel mensen die hierop reageren gewoon compleet de plank misslaan en echt niet begrijpen hoe het nu werkelijk zit.
Dat je me zielig noemt zegt genoeg over je.
Okéquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:46 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt gelijk en face to face zal ik zo iemand ook zij of haar noemen als hij erom vraagt, maar als ik het vervolgens met iemand anders over die persoon heb is het gewoon 'hem' voor mij.
Ik snap TS wel. Terechte klacht bij deze.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Dat heb je dus fout. Het aantal chromosomen waarmee je geboren wordt bepaalt nog niet als enige of je man of vrouw bent. Dat hangt van veel meer dingen af.
Het zou verstandig zijn als je je eens inleest in dit soort dingen, want je komt nu over als iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
En ik reageer helemaal niet geïrriteerd, het valt me alleen op dat veel mensen die hierop reageren gewoon compleet de plank misslaan en echt niet begrijpen hoe het nu werkelijk zit.
Nee hoor, jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is namelijk niet zo dat een transseksueel een vrouw of man wil zijn. Een transseuksueel is een vrouw of man. Letterlijk. Daar zijn verschillende onderzoeken naar gedaan met allemaal dezelfde uitkomst. Een transseksueel die zich vrouw voelt is qua hersenen ook echt een vrouw, en andersom ook. Het enige wat niet klopt is het lichaam.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:43 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nee hoorIk heb dat niet te respecteren, nogmaals ik kan tegen een kat zeggen dat het een hond is maar op het einde van de dag is het nog altijd een kat, hoe graag hij ook een hond wil zijn. Zelfde gaat voor een man die zich naar vrouw om laat bouwen.
Laat eens zo'n onderzoek zien dan kerel? En het liefst uit een neutrale bronquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:51 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Nee hoor, jouw vergelijking klopt van geen kant. Het is namelijk niet zo dat een transseksueel een vrouw of man wil zijn. Een transseuksueel is een vrouw of man. Letterlijk. Daar zijn verschillende onderzoeken naar gedaan met allemaal dezelfde uitkomst. Een transseksueel die zich vrouw voelt is qua hersenen ook echt een vrouw, en andersom ook. Het enige wat niet klopt is het lichaam.
Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is voor iemand die het niet heeft, maar een beetje respect is niet teveel gevraagd lijkt me.
Welke kerel bedoel je? Ik ben geen kerel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:52 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Laat eens zo'n onderzoek zien dan kerel? En het liefst uit een neutrale bron
Ze zijn er dus niet, bedanktquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:53 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Welke kerel bedoel je? Ik ben geen kerel.
Ik ga ook niet meer op jou in als jij niet serieus kunt reageren.
Jij bent een normale discussie niet gewendquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:49 schreef kedge het volgende:
[..]
Ik snap TS wel. Terechte klacht bij deze.
Die zijn er wel degelijk, maar zolang jij me niet als vrouw aanspreekt ga ik ook geen moeite doen voor jou om die onderzoeken voor je op te zoekenquote:
Wel een gemakkelijke cop-out jaquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:54 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Die zijn er wel degelijk, maar zolang jij me niet als vrouw aanspreekt ga ik ook geen moeite doen voor jou om die onderzoeken voor je op te zoeken.
In die toon met telkens zo'n smiley erbij vind ik het niet een discussie waard.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:53 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Jij bent een normale discussie niet gewend?
Ik heb me erover ingelezen en de theorie over "in het verkeerde lichaam geboren worden" is eigenlijk helemaal niet zo sterk hoor. Niet dat het mij iets kan schelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Die gast zit maar te trollen manquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb me erover ingelezen en de theorie over "in het verkeerde lichaam geboren worden" is eigenlijk helemaal niet zo sterk hoor. Niet dat het mij iets kan schelen.
Dat mag je vindenquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:55 schreef kedge het volgende:
[..]
In die toon met telkens zo'n smiley erbij vind ik het niet een discussie waard.
Welke theorie bedoel je precies? Ik heb het over onderzoeken waarbij je hersenactiviteit wordt bekeken en wordt vergeleken met mensen die als man geboren zijn en mensen die als vrouw geboren zijn. Dat vind ik toch vrij overtuigend.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb me erover ingelezen en de theorie over "in het verkeerde lichaam geboren worden" is eigenlijk helemaal niet zo sterk hoor. Niet dat het mij iets kan schelen.
Nou jij beweerde dat de hersenen van een man, die de behoefte heeft zich om te laten bouwen tot vrouw, al hetzelfde zijn als de hersenen van een vrouw. Dat is simpelweg niet waar. Ja ze zijn anders dan van "normale" mannen, maar ook anders dan die van vrouwen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Welke theorie bedoel je precies? Ik heb het over onderzoeken waarbij je hersenactiviteit wordt bekeken en wordt vergeleken met mensen die als man geboren zijn en mensen die als vrouw geboren zijn. Dat vind ik toch vrij overtuigend.
Maar KLB is sowieso niet de plek voor een discussie hierover dus ik ben weg hier.
Peace out broquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Welke theorie bedoel je precies? Ik heb het over onderzoeken waarbij je hersenactiviteit wordt bekeken en wordt vergeleken met mensen die als man geboren zijn en mensen die als vrouw geboren zijn. Dat vind ik toch vrij overtuigend.
Maar KLB is sowieso niet de plek voor een discussie hierover dus ik ben weg hier.
Waarom ben je de discussie dan ook begonnen, simpele.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:00 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Is een mutant ..quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk een kerel of een wijf?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21334362quote:“Every human being is born with a physical part in their brain that determines our gender identity. Gender is a real thing that gives us the feeling of being male or female, which is used to make us recognize our (male or female) body as our own. The development of your gender identity happens at a later time than the development of your physical sex; they are separate processes.
http://discovermagazine.com/1996/jan/transsexualbrain681quote:In the case of transsexual, or transgender, people, something influences the fetus’ hormonal levels during the development of the gender, at which time the physical sex has already developed. This is what causes the gender identity to develop in the opposite direction from the physical sex. Brain research on the brains of untransitioned transsexual people shows evidence for this theory.
Alle bronnen erbij.quote:As a result of this, transsexual people’s brains mismatch their bodies, and thus the brain doesn’t recognize parts of the body, or feels it’s missing parts; more specifically, the sex characteristics, because they were not “mapped out” in the brain during pregnancy. Much like with BIID, where people do not recognize limbs as their own bodyparts, this creates a very distressful and painful feeling. This is called dysphoria.”
quote:As a result of this, transsexual people’s brains mismatch their bodies, and thus the brain doesn’t recognize parts of the body, or feels it’s missing parts; more specifically, the sex characteristics, because they were not “mapped out” in the brain during pregnancy. Much like with BIID, where people do not recognize limbs as their own bodyparts, this creates a very distressful and painful feeling. This is called dysphoria.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |