nee is nooit afgesproken en het komt de laatste weken pas vaak voor, begin me er aan te ergeren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:29 schreef CherryOnTop het volgende:
Heb je ooit afgesproken (al dan niet via je contract) dat je ook op je vrije dagen bereikbaar bent?
Verder lijkt het me van jouw kant wel zo netjes om op te nemen als er wordt gebeld, maar dan moet je baas ook gewoon alleen maar bellen als het dringend is en hij het zelf écht niet kan oplossen.
Geen telefoon van de zaak.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:29 schreef DroogDok het volgende:
Heb je een telefoon van de zaak of alleen een prive telefoon?
Niet dat dat trouwens iets uitmaakt volgens mij. Ik zou zeggen vrij is vrij. Wellicht kan je dit voorkomen door even de lopende zaken af te stemmen met je baas de dag voordat je vrij neemt?
Kaart het aan en ga ondertussen niet lopen stangen door al die telefoontjes gewoon te laten gaan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:30 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
nee is nooit afgesproken en het komt de laatste weken pas vaak voor, begin me er aan te ergeren.
Dan vraag je hem vriendelijk om alleen te bellen als het écht dringend is, omdat je - zoals hij vast begrijpt - een vrije dag hebt om even iets anders te doen dan werken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:30 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
nee is nooit afgesproken en het komt de laatste weken pas vaak voor, begin me er aan te ergeren.
Dan gewoon een keer niet opnemen en kijken wat er gebeurt. Als ze ineens 10x gaan bellen is het óf urgent, óf heb je een mooie reden om in gesprek met ze te gaan.quote:
Maar ik ben gewoon maar een medewerker he, zit niet hoger in het bedrijf zoals jij volgens mij zit.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:30 schreef From het volgende:
Ik maak dit ook regelmatig mee en neem gewoon altijd op. Heb vorig jaar zelfs op het strand twitter/fb account van bedrijf bij lopen houden omdat het uit de hand liep.
Dus opnemen en het zeggen? Doe dat liever face to facequote:Op woensdag 20 februari 2013 11:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kaart het aan en ga ondertussen niet lopen stangen door al die telefoontjes gewoon te laten gaan.
Kun je ook inderdaad beter face to face doen op je eerstvolgende werkdag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dus opnemen en het zeggen? Doe dat liever face to face
Nee. Vandaag opnemen, morgen aankaarten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dus opnemen en het zeggen? Doe dat liever face to face
quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:31 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan vraag je hem vriendelijk om alleen te bellen als het écht dringend is, omdat je - zoals hij vast begrijpt - een vrije dag hebt om even iets anders te doen dan werken.
Nou nouquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:33 schreef Franknfurter het volgende:
Ik zou echt niet opnemen hoorkom nou, dan moet ie je maar betalen voor het bereikbaar zijn
Het liep uit de hand dus moest jij namens je werk op facebook postenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:30 schreef From het volgende:
Ik maak dit ook regelmatig mee en neem gewoon altijd op. Heb vorig jaar zelfs op het strand twitter/fb account van bedrijf bij lopen houden omdat het uit de hand liep.
Ik zit ook niet zo hoog hoor. Gewoon marketing en sales medewerker maar wel klein bedrijf (2 eigenaren) en eigenlijk heb ik meer kennis van de systemen en klanten dan de restquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Maar ik ben gewoon maar een medewerker he, zit niet hoger in het bedrijf zoals jij volgens mij zit.
Nee een actie liep uit de hand dus moest ter plekke ingegrepen wordenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:46 schreef borbit het volgende:
[..]
Het liep uit de hand dus moest jij namens je werk op facebook posten
Zijn daar echt regels voor bij ambtenaren?quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:53 schreef viseenoptie het volgende:
Ambtenaren zijn dat pas verplicht boven schaal 14.. bij het "echte" bedrijfsleven is het een stuk normaler
quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:59 schreef jroz het volgende:
[..]
Zijn daar echt regels voor bij ambtenaren?
Deze dan:quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:59 schreef jroz het volgende:
[..]
Bron: decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Nijmegen/85548/85548_1.htmlquote:Voor ambtenaren die zijn ingedeeld in een salarisschaal vanaf schaal 12 wordt verwacht dat een zekere mate van overwerk onderdeel uitmaakt van de aard van de functie. Daarom wordt deze groep ambtenaren voor de overwerkvergoeding uitgesloten.
Een korte vraag beantwoorden doe ik wel. Maar als diezelfde collega voor de derde keer in een kwartier belt terwijl ik bij de eerste twee gesprekken al heb aangegeven dat ik met de familie in een dierentuin sta dan houdt het ook wel op.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Maar even serieus, hoeveel moeite is het nu om even snel een vraag te beantwoorden? Ze vragen je niet te komen, of om reporten te schrijven op je vrije dag oid. Je bent er misschien een paar minuutjes mee kwijt en je baas is blij met je. Is ook wat waard.
Hier precies hetzelfde! Als ik uit m'n werk kom, blijft m'n werktelefoon in m'n werktas zitten. Hoor ik hem toevallig overgaan, neem ik hem op. Hoor ik hem niet overgaan. Pech. Als ik erna een sms/ voicemail krijg om terug te bellen, dan doe ik dat wel, maar anders niet.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:16 schreef zatoichi het volgende:
Als ik in de buurt ben, me telefoon hoor en tijd heb, neem ik hem aan en handel ik het wel even af. Als ik weg ben neem ik mijn werk-telefoon niet mee, als mijn dochtertje aandacht nodig heeft, neem ik hem niet op en als de batterij leeg is, moet ik daar maar net achter komen...
Als het echt haast heeft heb ik een voicemail, check ik af en toe mijn e-mail of kan ik ook op mijn privé-nummer gebeld worden... Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk; bijna nooit!
Een vrije dag is een vrije dag, hoor.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Maar even serieus, hoeveel moeite is het nu om even snel een vraag te beantwoorden? Ze vragen je niet te komen, of om reporten te schrijven op je vrije dag oid. Je bent er misschien een paar minuutjes mee kwijt en je baas is blij met je. Is ook wat waard.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak het gebeurt en waarom er wordt gebeld. Als er vaak wordt gebeld over dingen die ze zelf ook op hadden kunnen lossen dan is het anders dan als dit niet het geval zou zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:14 schreef Isabeau het volgende:
En kans dat ze bellen in de veronderstelling dat hun collega gewoon aan het werk is. (Dus zich niet eens realiseren dat die een vrije dag heeft.) Ergo, geen filter voor 'belangrijk' of 'kan wachten'.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak het gebeurt en waarom er wordt gebeld. Als er vaak wordt gebeld over dingen die ze zelf ook op hadden kunnen lossen dan is het anders dan als dit niet het geval zou zijn.
Ok, dat ben ik wel met je eens en als je hebt aangegeven dat je met je gezin in de dierentuin bent en je verder niet gestoord wilt worden dan neem ik ook aan dat ze daar begrip voor hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:29 schreef CherryOnTop het volgende:
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak het gebeurt en waarom er wordt gebeld. Als er vaak wordt gebeld over dingen die ze zelf ook op hadden kunnen lossen dan is het anders dan als dit niet het geval zou zijn.
Als je elke vrije dag een keer of 2 gebeld wordt valt dat voor mij niet onder zeuren. Al is het maar voor een minuutje of 2.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zou wel eens willen eten hoe erg het werkelijk is? 1-2 vragen van een minuutje of echt 15+ aan de lijn moeten hangen?
krijg een beetje het gevoel dat dit zeuren om het zeuren is.
Ik wordt zelf regelmatig gebeld op vrije dagen, 30 seconden na het gesprek heb ik mijn werk ook wel weer uit mijn hoofd gezet.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Als je elke vrije dag een keer of 2 gebeld wordt valt dat voor mij niet onder zeuren. Al is het maar voor een minuutje of 2.
Je moet toch ook dagen hebben waar je eens niet aan je werk denkt?
Nice one!quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:15 schreef Tsurany het volgende:
Zakelijke gesprekken in eigen tijd en prive gesprekken in de baas z'n tijd.
Yep, de rest mag om exact 1700uur de deur dichttrekken en mobiel uitquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:59 schreef jroz het volgende:
[..]
Nou poepoe, 4 minuten van je 1440 vrije minuten besteden met het helpen van je collega's. Is inderdaad een echte opoffering.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Als je elke vrije dag een keer of 2 gebeld wordt valt dat voor mij niet onder zeuren. Al is het maar voor een minuutje of 2.
Je moet toch ook dagen hebben waar je eens niet aan je werk denkt?
Enig, als je op vakantie bent.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou poepoe, 4 minuten van je 1440 vrije minuten besteden met het helpen van je collega's. Is inderdaad een echte opoffering.
Als het niet hoeft en het kan wachten tot mijn volgende werkdag doe ik het liever ook niet.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou poepoe, 4 minuten van je 1440 vrije minuten besteden met het helpen van je collega's. Is inderdaad een echte opoffering.
hoe regelen ze dit in friesland dan?quote:
Liever niet, maar dan ben je nog steeds een volwassenen die dat kan comuniceren naar z'n leidinggevende of collega. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het niet hoeft en het kan wachten tot mijn volgende werkdag doe ik het liever ook niet.
Ik geloof dat TS dat ook gaat doen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Liever niet, maar dan ben je nog steeds een volwassenen die dat kan comuniceren naar z'n leidinggevende of collega. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
In mijn vakantie heb ik een duidelijk regel:quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
hoe regelen ze dit in friesland dan?
Meestal gaat het bij mij op de volgende manier±quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
hoe regelen ze dit in friesland dan?
Ik weet niet waar jij dat laatstuh gelezuh hep. Sterker, TS vraagdt hoe anderen ermee omgaan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik erger me trouwens ook aan de insteek van dit topic. Ik wordt gebeld wat zijn mijn rechtuh!!!
Ik pleeg ook wel eens een privé telefoontje onder werktijd. Ze mogen dus best bellen. Maar het moet niet te gek worden; als ik ergens mee bezig ben, dan druk ik 'm weg.quote:
Onzin.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:44 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Yep, de rest mag om exact 1700uur de deur dichttrekken en mobiel uit
Maar het lijkt ze vaak wel allemaal aan een beetje zelfspot te ontbreken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:29 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Onzin.
Ik ben ambtenaar en het hoort er bij ons wel een beetje bij dat je ook in je vrije tijd je telefoon opneemt, en helaas zit ik niet boven schaal 12. Dat vind ik ook totaal geen probleem overigens, men belt doorgaans ook niet voor onzindingen en andersom vind ik het ook prettig als ik een dringende vraag heb dat een collega zijn/haar telefoon opneemt. Niet alle ambtenaren hebben die 09:00-17:00 mentaliteit.
Ja zo lijkt dat soms he. Gek is dat.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar het lijkt ze vaak wel allemaal aan een beetje zelfspot te ontbreken.
Inderdaad, voor collega's ben ik meestal bereikbaar, omdat ze alleen zullen bellen als ze dringend mijn hulp/advies nodig hebben. En andersom is het fijn dat ik ook op hen kan rekenen als het echt nodig is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:03 schreef DJSmiley het volgende:
Ik neem meestal gewoon op. Maar goed, ze bellen niet zomaar, dan moet er wel wat aan de hand zijn.
't moet van 2 kanten komen, en zolang dat gebeurt vind ik het geen enkel probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |