abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123108952

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123109049
als je het onderschrift leest is het zelfs de vraag of de woningen uit het plaatje bij het aanbod horen.
pi_123109055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:54 schreef HD9 het volgende:

[..]

jawel, dat vraag ik me ook af

ikheb dan ook een toelichting gemaild
Mijn Nederlands is niet meer zo goed, maar is dat niet iets met een lamme en een blinde? Hebben we alleen nog iemand nodig die de handen voor de ogen houdt, dan hebben we de drie vastgoedaapjes :P
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:09:17 #4
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123109271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen... :{
De buitenmuur moet blijven staan , ??

Dat geeft niet dat kan hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:09:45 #5
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123109293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mijn Nederlands is niet meer zo goed, maar is dat niet iets met een lamme en een blinde? Hebben we alleen nog iemand nodig die de handen voor de ogen houdt, dan hebben we de drie vastgoedaapjes :P
komt goed wacht maar
pi_123109325
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef 99.999 het volgende:
als je het onderschrift leest is het zelfs de vraag of de woningen uit het plaatje bij het aanbod horen.
Als de Engelse media net zo zorgvuldig zijn als de NL media is dat idd zeer de vraag.

Staat nog steeds de vraag: valt zoiets nog op te knappen? Als je echt dat soort huizen in bewoonbare staat wilt brengen ben je eerder professioneel aan het restaureren dan aan het 'opknappen' volgens mij, met bijbehorend prijskaartje.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123109610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als de Engelse media net zo zorgvuldig zijn als de NL media is dat idd zeer de vraag.

Staat nog steeds de vraag: valt zoiets nog op te knappen? Als je echt dat soort huizen in bewoonbare staat wilt brengen ben je eerder professioneel aan het restaureren dan aan het 'opknappen' volgens mij, met bijbehorend prijskaartje.
Alles is op te knappen dat het dan een stuk duurder wordt dan nieuwbouw is weer wat anders.

Maar het probleem met al die oud industrieele steden in de UK is volgens mij dat het ook nog steeds krimpgebieden zijn en je dus er zelf moet gaan wonen of anders het voor een habbekrats moet verhuren. Hieronder een plaatje van de inwonertallen van liverpool.

pi_123110015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alles is op te knappen dat het dan een stuk duurder wordt dan nieuwbouw is weer wat anders.

Maar het probleem met al die oud industrieele steden in de UK is volgens mij dat het ook nog steeds krimpgebieden zijn en je dus er zelf moet gaan wonen of anders het voor een habbekrats moet verhuren. Hieronder een plaatje van de inwonertallen van liverpool.

[ afbeelding ]
Krimpgebied zegt ook niet alles, Amsterdam is ook heel lang een krimpgebied geweest als ik me niet vergis :P .

Maar ik bedoelde dus idd of zo'n woning opknappen economisch gezien nog wel zin heeft.
pi_123110788
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Krimpgebied zegt ook niet alles, Amsterdam is ook heel lang een krimpgebied geweest als ik me niet vergis :P .

Maar ik bedoelde dus idd of zo'n woning opknappen economisch gezien nog wel zin heeft.
Je moet zoiets niet voor de winst doen lijkt me.
pi_123110812
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet zoiets niet voor de winst doen lijkt me.
Fixed!
pi_123110870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fixed!
daar ben ik het niet mee eens. Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:57:20 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123111187
Bij gebrek aan een kantorenmarktnieuwstopic:

quote:
Bijna 16 procent Nederlandse kantoren staat leeg

AMSTERDAM - Bijna 16 procent van de kantoren in Nederland stond eind 2012 leeg. De stijging van de leegstand van kantoorruimte was binnen een jaar bovendien nog nooit zo hoog.

Dit blijkt woensdag uit cijfers van de NVM. Vorig jaar stond 14,5 procent van de kantoorruime in Nederland nog te koop of te huur. "Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de problemen op de Nederlandse kantorenmarkt", aldus de NVM.

Kantoren staan bovendien steeds langer leeg. In 2011 stond circa 36 procent van de leegstaande panden drie jaar of langer te huur, eind vorig jaar steeg dit verder naar 43 procent.

Doordat er veel kantoren zijn gesloopt valt het percentage van leegstaande ruimtes bovendien nog relatief mee, aldus de makelaarsvereniging. In totaal werd vorig jaar voor 400.000 vierkante meters aan kantoorruimte gesloopt, voornamelijk in Amsterdam, Diemen, Eindhoven, Heerlen en Rotterdam.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123111463
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens. Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar we hebben het in dit geval dus eventjes over de woningen in dat plaatje, niet over eventuele andere woningen.
pi_123111560
quote:
15s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Spreek voor jezelf. Ik heb het over dat project en niet over een plaatje waarvan het de vraag is of het bij dat project hoort.

En zelfs dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 12:06:52 ]
pi_123111699
quote:
Om nog even hierop terug te komen, hoe zou de belastingdienst hier mee omgaan?

In principe huurt dat beveiligingsbedrijf dus iemand in om aanwezig te zijn, en betaalt daarvoor in natura.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123111782
quote:
15s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik heb het over dat project en niet over een plaatje waarvan het de vraag is of het bij dat project hoort.

En zelfs dan.
Dan moet je niet door specifiek op (posts over) dat plaatje reageren.
pi_123111860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In principe huurt dat beveiligingsbedrijf dus iemand in om aanwezig te zijn, en betaalt daarvoor in natura.
"Woonoppervlak 35 vierkante meter. Dat gaat in de vrije sector in Amsterdam voor 1000 eu per maand. Dan slaan we deze meneer aan voor 3000 eu!"
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:42:13 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123112856
quote:

Datzelfde geldt toch voor alle "leegstandsbeheer" en anti-kraak woningen?

quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef 99.999 het volgende:
Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
Ik zou het interessant vinden om dergelijke projecten lange tijd te volgen... K&W zou er ideaal voor zijn, maar dan op z'n Engels.
De grote vraag is: kan je een hypotheek krijgen om je 1 pond huis op te knappen? Want als dat uit eigen vermogen moet komen, is een "beperkt budget" het laatste wat je moet hebben.

Ik heb sterk het idee dat ze op deze manier van deze huizen af willen, omdat voor 1 pond verkopen goedkoper is dan slopen. En dat de mensen niet in de rij staan is duidelijk, anders was het wel meteen verkocht geweest.

Als je op Funda kijkt in Heerlen bijvoorbeeld, vind je rond de 60.000 euro ook diverse huizen van 60-80 jaar oud die volledig gerenoveerd moeten worden. Met name bij afgeschreven corporatiewoningen zou het goed zijn om die voor 1 euro te verkopen, bijvoorbeeld aan de huidige bewoners met bijstand. Die hebben alle tijd, laat ze hun huur maar uitgeven bij de Gamma!
De enige die hier nadeel van ondervindt is natuurlijk de corporatie, die z'n positie als tussenhandelaar kwijtraakt.

quote:
huurgeiser
_O-
censuur :O
pi_123113420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Datzelfde geldt toch voor alle "leegstandsbeheer" en anti-kraak woningen?
Ik heb nog nooit gehoord dat je daarbij verplicht op vaste tijden aanwezig moet zijn. Lijkt me dus meer een verkapt dienstverband.
pi_123114019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

Ik zou het interessant vinden om dergelijke projecten lange tijd te volgen... K&W zou er ideaal voor zijn, maar dan op z'n Engels.
De grote vraag is: kan je een hypotheek krijgen om je 1 pond huis op te knappen? Want als dat uit eigen vermogen moet komen, is een "beperkt budget" het laatste wat je moet hebben.
Als er onderpand is en een inkomen hoeft het verkrijgen van een hypotheek niet het grootste probleem te zijn lijkt me.

quote:
Ik heb sterk het idee dat ze op deze manier van deze huizen af willen, omdat voor 1 pond verkopen goedkoper is dan slopen. En dat de mensen niet in de rij staan is duidelijk, anders was het wel meteen verkocht geweest.
Lees het artikel eens zou ik zeggen, daar staat wel wat uitgelegd over de achtergronden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 13:12:52 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:58:06 #21
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123118554
steeds meer leegstand , binnenkort staat heel nederland leeg

kantoren huurwoningen winkels gevangenissen

quote:
Recordaantal kantoren staat leeg
Economie • Geplaatst door Jigzoz op 20-02-2013 @ 14:35

Het aantal onbezette kantoorruimtes is vorig jaar gestegen naar bijna zestien procent, ten opzichte van 14,5 procent in 2011.
Er werd vijftien procent minder kantoorruimte verhuurd en het aanbod steeg met negen procent, blijkt woensdag uit onderzoek van NVM Business.

In totaal stond er vorig jaar 7,8 miljoen vierkante meter kantoorruimte leeg.
Dat is meer dan ooit. Het aantal lege kantoren stijgt al sinds 2007, aldus de makelaarsvereniging.
Dat het afgelopen jaar minder kantoorruimte werd verhuurd en verkocht, lag vooral aan de verminderde vraag vanuit onder andere het bank- en verzekeringswezen, de bouwsector en de overheid.

De stijging van het aantal lege kantoren is vooral een gevolg van toenemende besparingen bij overheid en bedrijfsleven op huisvesting.
Daardoor zijn minder vierkante meters kantoorruimte nodig. Circa 400 duizend vierkante meter kantoorruimte werd vorig jaar gesloopt of kreeg een andere bestemming.

Verder is het volgens NVM Business opvallend dat vorig jaar nauwelijks nieuwe kantoren zijn gebouwd. Het zijn dus vooral bestaande kantoren die leegstaan. Vooral sterk verouderde gebouwen komen leeg te staan, en kantoren die te groot zijn om bijvoorbeeld onderdak te bieden aan samenwerkende zzp'ers.

Ook het aandeel van structureel leegstaande kantoren is gestegen. Stond in 2011 circa 36 procent van de aangeboden kantoorruimten drie jaar of langer te huur, eind vorig jaar was dat 43 procent.
pi_123118935
Denk je even aan het plaatsen van een linkje bij nieuwsberichten aub?
pi_123125582
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
steeds meer leegstand , binnenkort staat heel nederland leeg
Zitten we gezellig bij jou allemaal. Heb je genoeg koffie?

:{
pi_123126548
quote:

[..]

Of er strijkt iemand een keer of twintig 250 Euro op en is het een nepverhaal. :P
pi_123129010
quote:
Ruim achthonderd verzorgingshuizen sluiten in de komende acht jaar hun deuren als gevolg van de kabinetsplannen om de ouderenzorg te versoberen.
Dat de babyboomers dus maar even wachten met cashen, de huidige woonruimte kon nog wel eens hard nodig gaan zijn:

'Sluiting achthonderd bejaardenhuizen dreigt'
pi_123129182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat de babyboomers dus maar even wachten met cashen, de huidige woonruimte kon nog wel eens hard nodig gaan zijn:

de bejaardentehuizen zouden het sowieso al heel zwaar krijgen. Mensen blijven gelukkig veel langer zelfstandig wonen.
pi_123133580
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

de bejaardentehuizen zouden het sowieso al heel zwaar krijgen. Mensen blijven gelukkig veel langer zelfstandig wonen.
Mijn schoonmoeder is 90 en als je die in zo'n bejaardenhuis zet dan wordt ze na een week weggestuurd. :')
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:49:06 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123134090
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon verhuizen naar de zorg toe, goedkope landen waar je voor 100 euro per maand een vaste dienstmeid / verzorgster in dienst neemt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123134377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon verhuizen naar de zorg toe, goedkope landen waar je voor 100 euro per maand een vaste dienstmeid / verzorgster in dienst neemt
Op die manier kunnen de Grieken mooi hun schuld terugbetalen.
pi_123134487
quote:

[..]

oma wil de kleinkinderen ook in de buurt hebben. De groep waar jij het over hebt schiet op het totaal niks op natuurlijk.
pi_123134679
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

oma wil de kleinkinderen ook in de buurt hebben. De groep waar jij het over hebt schiet op het totaal niks op natuurlijk.
Gewoon alle dementen naar Griekenland, dat zijn dure en hebben het toch niet in de gaten.
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:10:29 #32
323876 michaelmoore
pi_123135493
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gewoon alle dementen naar Griekenland, dat zijn dure en hebben het toch niet in de gaten.
_O_ _O-
allemaal zorgboerderijen maken daar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123136047
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O_ _O-
allemaal zorgboerderijen maken daar
Dat moeten die Grieken gaan doen, die hebben voorlopig nog wat miljarden terug te betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 21:19:46 ]
pi_123136650
Win Win, komt de familie 1x per jaar op vakantie daar.
pi_123139846
Kom ik met goede ideeen, post er niemand meer. :{w
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:19:38 #36
323876 michaelmoore
pi_123140060
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
ik ga zelf al naar het buitenland, moeten meer mensen doen, gewoon een vast persoon inhuren die intern woont en de EU moet veel meer jonge mensen toelaten uit de Filipijnen om hier te werken
pi_123140539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ga zelf al naar het buitenland, moeten meer mensen doen, gewoon een vast persoon inhuren die intern woont en de EU moet veel meer jonge mensen toelaten uit de Filipijnen om hier te werken
Ik snap soms werkelijk niets van je posts.
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:35:36 #38
323876 michaelmoore
pi_123141120
quote:
11s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik snap soms werkelijk niets van je posts.
mensen moeten weer voor zichzelf zorgen , dus ga je met je AOW en pensioen naar plaatsen waar goedkope zorg is, aangezien de EU geen jonge mensen hier toelaat om te werken
pi_123141671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen moeten weer voor zichzelf zorgen , dus ga je met je AOW en pensioen naar plaatsen waar goedkope zorg is, aangezien de EU geen jonge mensen hier toelaat om te werken
Dan gewoon een bejaardenboot maken. Op een boot mag je zoveel filipijntjes zetten als dat je zelf wil. Dus maak het drijvend (of koop de Rotterdam) en stop daar je oudjes op. Hutten beetje verbouwen naar 6 m2 per hut met schijthuisplein kun je er veel op kwijt. En ook nog naar het mooie weer varen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:17:43 #40
323876 michaelmoore
pi_123142059
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:08 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan gewoon een bejaardenboot maken. Op een boot mag je zoveel filipijntjes zetten als dat je zelf wil. Dus maak het drijvend (of koop de Rotterdam) en stop daar je oudjes op. Hutten beetje verbouwen naar 6 m2 per hut met schijthuisplein kun je er veel op kwijt. En ook nog naar het mooie weer varen.
of gewoon zelf naar het buitenland gaan en daar iemand in dienst nemen met kennis en ervaring die intern blijft , je eigen verzorging dus
Maar Zuid- of Oost-Europa kan ook heel goed
pi_123142341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of gewoon zelf naar het buitenland gaan en daar iemand in dienst nemen met kennis en ervaring die intern blijft , je eigen verzorging dus
Maar Zuid- of Oost-Europa kan ook heel goed
Zuid en/of Oost-Europa is toch ook buitenland. Die boot heeft mijn inziens een groot (meerdere) voorde(e)l(en). Op het moment dat een iemand toch teveel gaat vragen voor hun verleende diensten kun je een andere bevolkingsgroep nemen die je dan inhuurt ipv dat je weer gaat verhuizen. En als het regentijd is kun je gaan naar daar waar het geen regentijd is.
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:57:14 #42
323876 michaelmoore
pi_123143983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:23 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Zuid en/of Oost-Europa is toch ook buitenland. Die boot heeft mijn inziens een groot (meerdere) voorde(e)l(en). Op het moment dat een iemand toch teveel gaat vragen voor hun verleende diensten kun je een andere bevolkingsgroep nemen die je dan inhuurt ipv dat je weer gaat verhuizen. En als het regentijd is kun je gaan naar daar waar het geen regentijd is.
succes met je boot, ik blijf zo lang mogelijk zelfstandig wonen in zonnige oorden met een jonge ingehuurde verzorgster
Niemand die iets over mij te zeggen krijgt, ook geen kapitein

Ik hou niet van boten
pi_123149295
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 22:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij bent nogal van de dwang en het moeten he? Zeker te lang geslagen door je huisbaas? Mooi dat de meeste mensen helemaal niks moeten en baas in eigen huis zijn ;)
  donderdag 21 februari 2013 @ 04:40:34 #44
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123149298
quote:

[..]

Moeten die wel eerst Nederlands leren, anders valt er natuurlijk niet te communiceren met de bejaarden van nu. In de toekomst kan het ook wel in het Engels, misschien.
  donderdag 21 februari 2013 @ 04:42:45 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123149299
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zoals in Florida dus.
In Zuid-Spanje zijn al instellingen speciaal voor Deense bejaarden. Daar werken dan wel Deense mensen, dus goedkoop zal het niet zijn.
pi_123149322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 04:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zoals in Florida dus.
In Zuid-Spanje zijn al instellingen speciaal voor Deense bejaarden. Daar werken dan wel Deense mensen, dus goedkoop zal het niet zijn.
In eerste instantie wel he: privatisatie. Wel raar dat MM daarvoor pleit in dit topic, waar hij daar obstinaat op tegen is in andere topics. Straks gaat hij nog pleiten om woningbouwverenigingen te laten investeren in buitenlandse bejaardentehuien ;)

Ik ken overigens wel een aantal van die bejaarde asielzoekers, onlangs nog een paar gesproken. Ontzettend verzuurd, leven vol wrok, en worden volkomen gestript door hun 'verzorgers' en alles eromheen. Niet helemaal het tropische ideaalplaatje wat ze voor ogen hadden.

Ofwel: ik zie dat niet echt een algemene trend worden; zelfs als je kickt op goeiekoop en daar alles aan ongeschikt wil maken, blijkt dat in de praktijk nogal tegen te vallen. Je onderhoudt er wel een aantal families van 'minders', 'boys', 'government officials', en een varieteit van locale 'autoriteteiten' en aanhang van, dat wel. En je leert Nederland weer waarderen, ook een pluspunt voor sommigen ;)

Kortom: ze lopen tegen dezelfde shit aan waar ze in NL tegenaanliepen. Niet toevallig. Je kan immers niet van jezelf weglopen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 21-02-2013 05:21:16 ]
pi_123149443
sowieso nogal verwerpelijk, moderne slavernij die mensen hier willen toepassen om hun te laten verzorgen.
pi_123150172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 05:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In eerste instantie wel he: privatisatie. Wel raar dat MM daarvoor pleit in dit topic, waar hij daar obstinaat op tegen is in andere topics. Straks gaat hij nog pleiten om woningbouwverenigingen te laten investeren in buitenlandse bejaardentehuien ;)

Ik ken overigens wel een aantal van die bejaarde asielzoekers, onlangs nog een paar gesproken. Ontzettend verzuurd, leven vol wrok, en worden volkomen gestript door hun 'verzorgers' en alles eromheen. Niet helemaal het tropische ideaalplaatje wat ze voor ogen hadden.

Ofwel: ik zie dat niet echt een algemene trend worden; zelfs als je kickt op goeiekoop en daar alles aan ongeschikt wil maken, blijkt dat in de praktijk nogal tegen te vallen. Je onderhoudt er wel een aantal families van 'minders', 'boys', 'government officials', en een varieteit van locale 'autoriteteiten' en aanhang van, dat wel. En je leert Nederland weer waarderen, ook een pluspunt voor sommigen ;)

Kortom: ze lopen tegen dezelfde shit aan waar ze in NL tegenaanliepen. Niet toevallig. Je kan immers niet van jezelf weglopen ;)
Er is altijd een reden waarom die goedkoop landen zo goedkoop zijn. Iets met ze betalen geen belasting maar halen dan hun geld wel ergens anders vandaag.

Op andere noot ook de filipino's zijn niet zo goedkoop meer. Daar betalen ze nu ook 6% belasting (flattax als ik het goed heb). Dus daar is het belastingbeertje ook los over jaar of wat zitten ze daar ook gewoon op 52%.
  donderdag 21 februari 2013 @ 09:01:05 #49
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123150466
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:53 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Zitten we gezellig bij jou allemaal. Heb je genoeg koffie?

:{
huurders moeten onder de brug en hun huizen moeten gesloopt , we moeten weer schaartse creeren
  donderdag 21 februari 2013 @ 09:01:41 #50
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123150477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of cashe en naar het buitenland.
  donderdag 21 februari 2013 @ 09:02:56 #51
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123150491
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 06:48 schreef Basp1 het volgende:
sowieso nogal verwerpelijk, moderne slavernij die mensen hier willen toepassen om hun te laten verzorgen.
het is toch werk en beter betaald dan daar gebruikelijk is, het is vast beter dan de meisjes in de prostitutie te doen
zorgwerk is hier ook geaccepteerd en dat gaat ook hier tegen het minimumloon
pi_123150617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 09:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

het is toch werk en beter betaald dan daar gebruikelijk is, het is vast beter dan de meisjes in de prostitutie te doen
zorgwerk is hier ook geaccepteerd en dat gaat ook hier tegen het minimumloon
:')

Het is toch godsgeklaagd dat we als verwende westerse mensen voor een dubbeltjes overal op de eerst rang willen zitten en nergens meer voor willen betalen.

Zoals ik al eerder opperde moderne slavernij, en ja dat geldt natuurlijk ook voor de fillipinos op de boten waar tikabalang het over heeft.
pi_123150667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 08:42 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Er is altijd een reden waarom die goedkoop landen zo goedkoop zijn. Iets met ze betalen geen belasting maar halen dan hun geld wel ergens anders vandaag.

Op andere noot ook de filipino's zijn niet zo goedkoop meer. Daar betalen ze nu ook 6% belasting (flattax als ik het goed heb). Dus daar is het belastingbeertje ook los over jaar of wat zitten ze daar ook gewoon op 52%.
Ja, het zal aan belasting liggen, en niet aan moderne slavernij....

Echt, opportunisme is HET woord van 2013

Zo gezegd kun je ze niet kwalijk nemen dat ze die westerse asielzoekers tot de laatste cent uitzuigen. Kun je in NL nog verweer tegen voeren, daar heb je letterlijk niks te zeggen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 09:45:41 #54
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123151212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 09:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Zo gezegd kun je ze niet kwalijk nemen dat ze die westerse asielzoekers tot de laatste cent uitzuigen. Kun je in NL nog verweer tegen voeren, daar heb je letterlijk niks te zeggen.
inderdaad.

Het land waar ik met oud en nieuw was in Africa, daar werken de serveersters 6 dagen per week 9 uur per dag voor 50 euro per maand en dan moeten ze ook nog zelf hun uniform betalen en worden maar 6 maand per jaar in dienst genomen, de rest van het jaar hebben ze geen inkomsten en goed kans dat ze daarna niet weer worden aangenomen

De avondshift die loopt snachts 10 km over een stoffige weg naar hun golfplaten hutje en moeten hun kleding zelf wassen en iedere dag smetteloos aanwezig zijn in hun 5 sterren hotel

Hun bazen zijn eigen volk en voor hen is dat volstrekt normaal en toelaatbaar

[ Bericht 4% gewijzigd door HD9 op 21-02-2013 09:51:07 ]
pi_123151237

En de daling gaat verder.
pi_123152181
quote:
Recorddaling prijzen koopwoningen

AMSTERDAM - Koopwoningen zijn in januari weer goedkoper geworden. De prijzen daalden met 9,6 procent in vergelijking met een jaar eerder. Dit is de grootste prijsdaling sinds het begin van de prijsindex van bestaande koopwoningen in 1995.

Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huizenprijzen liggen nu op ongeveer hetzelfde niveau als in het voorjaar van 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de prijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling ruim 19 procent.

De onderzoekers denken dat de scherpe prijsdaling te maken heeft met de verandering van de hypotheekregels per 1 januari. Kopers hebben mogelijk eind vorig jaar nog willen profiteren van de oude hypotheekregels. Dit zorgde eind 2012 voor een grotere vraag naar koopwoningen, wat tot een toename leidde van het aantal transacties. In de laatste vier maanden van 2012 lagen de prijzen nagenoeg op hetzelfde niveau.

Prijsontwikkeling
De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.

Eerder deze week werd al bekend dat de verkoop van woningen in januari in elkaar was gezakt. In totaal wisselden 6260 woningen van eigenaar, een daling van liefst 63,9 procent ten opzichte van december - en bijna 12 procent minder dan een jaar eerder.
NU.nl
Say what?
pi_123152467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 09:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[ afbeelding ]
En de daling gaat verder.
De daling versnelt zelfs.
  donderdag 21 februari 2013 @ 10:49:03 #58
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123152802
Het voorstel van Blok om alle "rijke" huurders collectief om zeep te brengen, door ze hun huis uit te jagen, heeft geen positief effect op de woningbubble
De banken zijn niet zo dol op oudere "rijke" huurders met schulden en een laag pensioen

[ Bericht 11% gewijzigd door HD9 op 21-02-2013 10:55:54 ]
pi_123153020
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:49 schreef HD9 het volgende:
Het voorstel van Blok om alle "rijke" huurders collectief om zeep te brengen, door ze hun huis uit te jagen, heeft geen positief effect op de woningbubble
De banken zijn niet zo dol op oudere "rijke" huurders met schulden en een laag pensioen

[ afbeelding ]
Die paar huurders die weggaan uit hun huurhuis zullen de bubble niet in stand houden nee.
pi_123153223
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

De daling versnelt zelfs.
Dat mag toch geen verrassing zijn hoop ik? Was te verwachten met de run aan het eind van 2012 en de veranderde hypotheekregels. Als je nu een huis wil verkopen moet het beduidend lager geprijst zijn dan vergelijkbare woningen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:07:03 #61
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123153241
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Die paar huurders die weggaan uit hun huurhuis zullen de bubble niet in stand houden nee.
zxeker niet als die een woning elders in europa gaan kopen van hun zakgeld
wel lekker wonen zonder woonlasten als je 65 geweest bent
pi_123153320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:07 schreef HD9 het volgende:

[..]

zxeker niet als die een woning elders in europa gaan kopen van hun zakgeld
wel lekker wonen zonder woonlasten als je 65 geweest bent
Heb je enige onderzoeken die dit statement van jou ondersteunen, of denk je gewoon dat door lang genoeg te roepen we het voor waar gaan aannemen dat alle oudjes naar florida ow nee toch spanje ow nee het is nu toch bulgarije geworden gaan. :D
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:12:45 #63
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123153395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je enige onderzoeken die dit statement van jou ondersteunen, of denk je gewoon dat door lang genoeg te roepen we het voor waar gaan aannemen dat alle oudjes naar florida ow nee toch spanje ow nee het is nu toch bulgarije geworden gaan. :D
er is binne europa geen enkel beletsel meer om een woning te kopen in een mooi natuurgebied, dan zie je de kinderen ook nog een een keer , mits je er een mooi zwembad bij aanlegt
pi_123153457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:06 schreef elplato het volgende:

[..]

Dat mag toch geen verrassing zijn hoop ik? Was te verwachten met de run aan het eind van 2012 en de veranderde hypotheekregels. Als je nu een huis wil verkopen moet het beduidend lager geprijst zijn dan vergelijkbare woningen.
Er wordt hier gesteld dat huizenprijzen niet veel kunnen dalen omdat huizenbezitters niet veel willen zakken met de prijs. Was het bijna gaan geloven.
pi_123153504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

er is binne europa geen enkel beletsel meer om een woning te kopen in een mooi natuurgebied, dan zie je de kinderen ook nog een een keer , mits je er een mooi zwembad bij aanlegt
Je lult over mijn vraag heen, ik wil concrete onderzoeken/ cijfers zien die de uitstroom van 65+ers in NL zou kunnen bevestigen.

Als ik naar mijn pa kijk denkt er geen haar op zijn hoofd erop na om naar het buitenland te emigreren omdat hij dan wat lagere woonlasten zou hebben. :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:21:32 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123153752
quote:
In totaal wisselden 6260 woningen van eigenaar
Dat is minder dan het aantal makelaars in Nederland :')
pi_123153822
Elk plan om de huizenmarkt nieuw lucht in te blazen is weggegooid geld. Tegen dergelijke deflatoire effecten is niet op te boxen, of je moet het doen zoals China op dit moment doet. Maar dan heb je dezelfde zorgen (keer tig) over een aantal jaar.

Beter kun je gezonde hervormingen doorvoeren die niets kosten of zelfs iets opleveren (wat ook gebeurd onder druk). Maargoed daar zijn politici niet voor te peilen, die willen het electoraal paaien en de economie sturen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:25:07 #68
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123153893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je lult over mijn vraag heen, ik wil concrete onderzoeken/ cijfers zien die de uitstroom van 65+ers in NL zou kunnen bevestigen.

Als ik naar mijn pa kijk denkt er geen haar op zijn hoofd erop na om naar het buitenland te emigreren omdat hij dan wat lagere woonlasten zou hebben. :')
hij werkt nog zeker ?
pi_123154108
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

hij werkt nog zeker ?
Wederom lul je over mijn vraag heen, is het nu zo moeilijk om je eigen stelling te onderbouwen.

Mijn pa heeft in principe pensioen, maar is idd gewoon nog 3 dagen in de week voor verschillende opdrachtgevers nog steeds aan het werk, maar dat doet hij omdat hij dat leuk vind, ook al zou hij niet meer werken, dan claimde hij een groter stuk volkstuin en zou daar dan de hele dag bezig zijn. :D
pi_123154300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Ik ben (nog) geen scheefhuurder, maar een stijging van 5 à 6 procent schrikt mij niet af. Privaat huren is hier bijna onmogelijk en kopen wil ik voorlopig niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2013 11:42:45 ]
pi_123154316
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 08:42 schreef Tikbalang het volgende:
Op andere noot ook de filipino's zijn niet zo goedkoop meer. Daar betalen ze nu ook 6% belasting (flattax als ik het goed heb).
Onzin! Ze hebben daar gewoon belastingschalen. Zie PH income tax

Verder werkt "goedkope buitenlanders" invliegen niet, want zodra ze hier zijn, zijn ze duur. Simpelweg omdat het leven hier duur is. En de gastarbeiders van toen zijn de kostenpost van nu.
pi_123154377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Er wordt hier gesteld dat huizenprijzen niet veel kunnen dalen omdat huizenbezitters niet veel willen zakken met de prijs. Was het bijna gaan geloven.
Nee, hier werd gesteld dat huizenprijzen nog niet veel dalen omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien. Daar begint langzaam maar zeker verandering in te komen.
pi_123154522
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, hier werd gesteld dat huizenprijzen nog niet veel dalen omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien. Daar begint langzaam maar zeker verandering in te komen.
Sommige bezitters zeggen dat ze niet kunnen zakken met de prijs omdat ze anders een restschuld overhouden. Maar er zullen altijd mensen zijn die moeten verkopen, die trekken de markt omlaag.
pi_123154524
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk dat deze factor nog een hele impact zal hebben nu en in de toekomst:

Ik zie achter die werkloosheidscijfers een heleboel hypotheken die in de problemen komen. Heb dat al eerder gezegd en blijf erbij, zodra de werkloosheid langdurig en duurzaam oploopt begint de versnelling pas echt.
pi_123154579
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ben (nog) geen scheefhuurder, maar een daling van 5 à 6 procent schrikt mij niet af. Privaat huren is hier bijna onmogelijk en kopen wil ik voorlopig niet.
Stijging? Nee die paar procent zal niet veel uit maken omdat mensen verder weinig opties hebben.
pi_123154663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Stijging? Nee die paar procent zal niet veel uit maken omdat mensen verder weinig opties hebben.
Een stijging inderdaad.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:45:33 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123154802
Als je goedkoop huurt komt er relatief minder bij dan wanneer je al een hoge huur betaalt, dus die procentuele stijging maakt het scheefwonen alleen maar schever.
pi_123154837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Sommige bezitters zeggen dat ze niet kunnen zakken met de prijs omdat ze anders een restschuld overhouden. Maar er zullen altijd mensen zijn die moeten verkopen, die trekken de markt omlaag.
Ze kunnen best zakken ondanks die restschuld. Ze willen niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in. Want dan moeten ze opeens gaan sparen, minder op vakantie gaan en die tweede auto wegdoen. En dus blijven ze maar zitten waar ze zitten.

Complicerende factor hierbij is, zoals piepeloi terecht aangeeft, de werkloosheid. Als meer en meer mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen begint het feest pas echt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2013 11:47:07 ]
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:03:07 #79
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123155690
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze kunnen best zakken ondanks die restschuld. Ze willen niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in. Want dan moeten ze opeens gaan sparen, minder op vakantie gaan en die tweede auto wegdoen. En dus blijven ze maar zitten waar ze zitten.

Complicerende factor hierbij is, zoals piepeloi terecht aangeeft, de werkloosheid. Als meer en meer mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen begint het feest pas echt.
komt allemaal omdat er veel te hoge hypotheklen verstrekt waren, anders was de top al in 2000 bereikt , nu moeten we weer eerst gaan sparen zodat we een stootje kunnen velen
pi_123155885
AEX gaat ook lekker -2%.
pi_123155988
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:46 schreef Sloggi het volgende:
Ze kunnen best zakken ondanks die restschuld. Ze willen niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in.
Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je zakken als het niet perse moet? Dan inderdaad gewoon blijven zitten waar je zit.
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:11:29 #82
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123155992
Ik ben bang dat we weeer aan het werk moeten net als in de jaren 70 en 80, gewoon bouwen en daarmee de economie aanzwengelen
pi_123156465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

niet zakken door die restschuld; dan moeten ze immers geld toeleggen op hun investering (want zo wordt een huis nog steeds gezien), en daar hebben mensen geen zin in.
Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je zakken als het niet perse moet? Dan inderdaad gewoon blijven zitten waar je zit.
[/quote]

Veel mensen verwarren 'kunnen' met 'willen'. Kwestie van prioriteiten stellen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:28:14 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123156508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef HD9 het volgende:
Ik ben bang dat we weeer aan het werk moeten net als in de jaren 70 en 80, gewoon bouwen en daarmee de economie aanzwengelen
Bouwen? Terwijl de huizenprijzen dalen en er zoveel kantoorpanden leegstaan? Serieus?
pi_123156520
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:26 schreef Sloggi het volgende:
Veel mensen verwarren 'kunnen' met 'willen'. Kwestie van prioriteiten stellen.
Precies. Waarom zou je het in godsnaam willen :?
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:30:18 #86
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123156587
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bouwen? Terwijl de huizenprijzen dalen en er zoveel kantoorpanden leegstaan? Serieus?
ja serieus
energieneutraal bouwen is mogelijk en noodzaak, eventueel kan er ook wel wat gesloopt worden

prijzen van de tochtende energieslurpers zulen wel verder dalen
pi_123156722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja serieus
energieneutraal bouwen is mogelijk en noodzaak, eventueel kan er ook wel wat gesloopt worden

Het zal voornamelijk herbestemmen en renoveren van bestaande gebouwen zijn. Nieuwbouw kan je wel vergeten komende tijd.
Say what?
pi_123157495
Deze crisis is veel serieuzer dan die van de jaren 70/80, er is geen toenemende bevolking om groei mee te realiseren. Ik zie het mede daarom echt somber in voor NL, verder het gebrek aan innovatie en slagkracht maakt het er niet beter op.
  donderdag 21 februari 2013 @ 13:08:02 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123157664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja serieus

En welke overheid gaat dat betalen? De regering die al moeite heeft om het tekort onder de 3% te houden? De gemeentes die al gekort worden, maar toch hun takenpakket uitgebreid zien worden?

Of verwacht je dat projectontwikkelaars geld loskrijgen van de banken voor investeringen in vastgoed momenteel?
pi_123158332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:02 schreef Sparqq het volgende:
Deze crisis is veel serieuzer dan die van de jaren 70/80, er is geen toenemende bevolking om groei mee te realiseren. Ik zie het mede daarom echt somber in voor NL, verder het gebrek aan innovatie en slagkracht maakt het er niet beter op.
Jij hebt vast eind jaren '70 niet bewust meegemaakt :)
  donderdag 21 februari 2013 @ 13:33:20 #91
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123158587
quote:
Heel juist , en we hebben te maken met een oudere bevolking die wil verkopen en de starters zijn niet kredietwaardig en hebben een slechte baanzekerheid en finacieeel erg kwetsbaar door studieleningen

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 21-02-2013 14:07:23 ]
pi_123159613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij hebt vast eind jaren '70 niet bewust meegemaakt :)
In de jaren 70 hoefden we niet zoveel WAOtjes te spekken als nu, de crisis van nu is niet in 2 jaartjes opgelost. Het blijft aanmodderen voor vele jaren, er is geen simpele oplossing, daarom denk ik dat de crisis nu veel erger is, het gaat nog lang duren.
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:08:13 #93
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123159911
we moeten weer aan het werk.
Bouwen en het MKB geld laten verdienen
stoppen met leensubsidies
pi_123159952
*O* *O* Een prachtige dag voor de huizenmarktdoemers *O* *O*
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:20:56 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123160385
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:08 schreef HD9 het volgende:
we moeten weer aan het werk.
Bouwen en het MKB geld laten verdienen
stoppen met leensubsidies
Bouwen maakt de situatie alleen maar erger. Er is al veel te veel aanbod in de vastgoedsector, daarom staan de prijzen ook zo onder druk. Het is in o.a. Spanje misgegaan omdat ze dachten dat ze zich uit de crisis konden bouwen.

Wat je nu zegt zijn loze kreten die niks betekenen en ook niet helpen.
pi_123160420
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:09 schreef fedsingularity het volgende:
Was een kwestie van tijd.
pi_123160708
quote:
Steeds meer gedwongen huizenverkopen
AMSTERDAM - Steeds meer huiseigenaren moeten hun woning gedwongen verkopen, omdat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Vooral het aantal onderhandse verkopen neemt toe.

Dit blijkt uit antwoorden van minister Blok (Wonen), Dijsselbloem (Financiën) en Opstelten (Justitie) op Kamervragen van het CDA over executieveilingen en onderhandse executies.

In totaal werden er in 2012 2488 huizen verkocht via een executieveiling, tegenover 2679 in 2011 en 2186 in 2010.

Het aantal gedwongen verkopen via een veiling is in 2012 ten opzichte van het jaar daarvoor iets gedaald.

Onderhandse verkopen

Maar het aantal onderhandse verkopen van huiseigenaren met een betalingsachterstand van meer dan 90 dagen nam in de afgelopen jaren juist toe: waar in 2008 nog 1356 huizen onderhands werden verkocht is dit in 2011 gestegen naar 3847 verkopen.

Voor 2012 wordt het aantal onderhandse verkopen door de Nederlandse Vereniging van Banken op 4500 geschat.
http://www.nu.nl/geldzake(...)-huizenverkopen.html
pi_123160729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:09 schreef fedsingularity het volgende:
Had je dan verwacht dat de problemen vanzelf weer zouden oplossen? :')
Say what?
pi_123160779
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:20 schreef Tijn het volgende:
Wat je nu zegt zijn loze kreten die niks betekenen en ook niet helpen.
Behoorlijke onzin. Momenteel wordt er heel ver onder de vraag die je demografisch mag verwachten gebouwd. Ik weet niet helemaal hoe dat in de Randstad zit, maar hier in het oosten wordt al vijf jaar ruim onder de langetermijnvraag gebouwd. Dus onvoldoende voor vervanging, bevolkingsgroei (die er nog steeds is) en kleinere huishoudens. De enige reden daarvoor is de grondprijs die gemeenten niet kunnen/willen laten zakken naar marktconforme prijzen.

Gemeenten zijn heel goed in dagen van hoogconjunctuur grondprijzen te laten stijgen, maar als je dan maximale winsten wil maken, zul je nu genoegen moeten nemen met prijzen die onder het langjarig gemiddelde duiken. Dat zou fatsoenlijk bestuur zijn, maar daar is nergens sprake van. Van de week begon er nog zo'n PvdA-pipo in Amsterdam over starterleningen en andere bullshit. Als Amsterdam wil bouwen, moeten ze de enige tool waar ze echt invloed op hebben gebruiken: fors dalende grondprijzen, met tientallen procenten. En ja: duurzaam bouwen is bij levenscyclusfinanciering goedkoper dan conventioneel bouwen. Dus ook dat onderdeel in zijn opmerking snijdt gewoon hout.
pi_123160873
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Had je dan verwacht dat de problemen vanzelf weer zouden oplossen? :')
Nee, ik niet. het heeft alleen wel een paar jaar geduurd voor we deze grote dalingen te zien kregen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_123161071
quote:
De onevenwichtigheden zijn zeker groter als eind jaren 70/begin jaren 80, maar ik denk nog niet dat de impact van de crisis groter is als toendertijd.

We zijn veel 'rijker' als toen en het sociale vangnet is veel groter, waardoor de (fysieke) pijn minder snel gevoeld word. Namate de crisis vordert en de pijn werkelijk genomen word (wat pas nu langzaam aan het gebeuren is) zullen we de impact van de crisis evenaren of zelfs overtreffen. Ik ben benieuwd of daar ook de sociale onlusten bijhoren die toendertijd aanwezig waren.
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:49:07 #102
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123161371
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:41 schreef piepeloi55 het volgende:

en het sociale vangnet is veel groter,
8)7 :W :W
pi_123161605
Laten we de duurzame energie sector eens uit klei trekken zoals men dat in DLD heeft gedaan. Daar werken momenteel 400.000 mensen in deze sector.

Duurzame energie verlaagt onze afhankelijk uit van fossiele energie (prijzen) hierdoor kan je als economie een voorsprong hebben op andere conservatieve fossiele economie. (iets wat Nederland nu is)

Nederland is onderhand ongeveer de meest fossiele economie van Europa en ja... daar gaan we een prijs voor betalen.
pi_123161728
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Laten we de duurzame energie sector eens uit klei trekken zoals men dat in DLD heeft gedaan. Daar werken momenteel 400.000 mensen in deze sector.

Duurzame energie verlaagt onze afhankelijk uit van fossiele energie (prijzen) hierdoor kan je als economie een voorsprong hebben op andere conservatieve fossiele economie. (iets wat Nederland nu is)

Nederland is onderhand ongeveer de meest fossiele economie van Europa en ja... daar gaan we een prijs voor betalen.
Waarom geen melkertbanen, die worden ook gesubsidieerd. Als we een ding nodig hebben is het een overheid die de markt eens zijn werk laat doen zodat we de puinhopen van de afgelopen jaren achter ons kunnen laten. Helaas gebeurd dat wel door een crisis, dat is de keerzijde maar dat gebeurd hoe dan ook.
pi_123161802
Gisteren was er een stukje op tv over rubber uit paardenbloemen.
Best een kansrijk concept, alleen dat we er dan 15 jaar over moeten doen om dat te ontwikkelen was niet echt hoopgevend.
pi_123161825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:54 schreef Revolution-NL het volgende:

Helemaal mee eens. Die duitsers zijn over 15 jaar geheel energie onafhankelijk en dat gaan een enorm financieel impulse geven daar.
Profiel opgeheven.
pi_123161847
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:57 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Waarom geen melkertbanen, die worden ook gesubsidieerd. Als we een ding nodig hebben is het een overheid die de markt eens zijn werk laat doen zodat we de puinhopen van de afgelopen jaren achter ons kunnen laten. Helaas gebeurd dat wel door een crisis, dat is de keerzijde maar dat gebeurd hoe dan ook.
De duurzame revolutie die momenteel plaatsvind in Duitsland wordt puur gedreven op particuliere investeringen en maar in mindere maten door overheidssubsidies.

De fossiele gebruiker betaald de duurzame revolutie. Niet de overheid.
pi_123161950
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:00 schreef Bierie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Die duitsers zijn over 15 jaar geheel energie onafhankelijk en dat gaan een enorm financieel impulse geven daar.
Nederland heeft een visionair nodig zoals Hermann Scheer, Dromen Durven, DOEN!! Jammer genoeg zitten we opgescheept met conservatieve fossielen.

Hermann Scheer werd jaren terug voor gek verklaard, zijn plannen werden zelfs door clubs als Greenpeace als onrealistisch bestempelt waardoor men niet mee wou doen met de plannen van Herman Scheer.

Anno 2012 is Duitsland wereldkampioen duurzame energie opwekken, de Duitse economie kan over niet al te lange tijd volledig op renewables draaien. Iets wat Duitsland een enorme voorsprong geeft op overige economieën.

Zie ook deze geweldige documentaire, let wel... dit was 2008!
pi_123162164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:01 schreef Revolution-NL het volgende:
De duurzame revolutie die momenteel plaatsvind in Duitsland wordt puur gedreven op particuliere investeringen en maar in mindere maten door overheidssubsidies.

Ik denk dat je je huiswerk niet goed hebt gedaan.

'Duurzame energie' is in de meeste gevallen helemaal (nog) niet rendabel en moet dus gesubsidieert worden, ook in Duitsland. Dat subsidiefonds is leeggevreten trouwens.

En de kosten die het met zich meebrengt om dat te bekostigen: http://www.spiegel.de/international/germany/consumers-bear-brunt-of-german-switch-to-renewable-energies-a-861415.html

Rendabel he ;) ?

[ Bericht 9% gewijzigd door piepeloi55 op 21-02-2013 15:15:21 ]
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:09:55 #110
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123162193
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nederland heeft een visionair nodig zoals Hermann Scheer, Dromen Durven, DOEN!! Jammer genoeg zitten we opgescheept met conservatieve fossielen.

Hermann Scheer werd jaren terug voor gek verklaard, zijn plannen werden zelfs door clubs als Greenpeace als onrealistisch bestempelt waardoor men niet mee wou doen met de plannen van Herman Scheer.

Anno 2012 is Duitsland wereldkampioen duurzame energie opwekken, de Duitse economie kan over niet al te lange tijd volledig op renewables draaien. Iets wat Duitsland een enorme voorsprong geeft op overige economieën.

Zie ook deze geweldige documentaire, let wel... dit was 2008!
iedereen kan zelf zonnenerge opwekken, daar is geen visionair voor nodig
pi_123162302
Wet van de remmende voorsprong.. Hoeft niet perse slecht uit te pakken voor NL.
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:13:19 #112
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_123162341
quote:

[..]

Shell heeft zijn hoofdkantoor in Den Haag. Zouden die nog een beetje mee praten in de politiek?
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:13:42 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123162360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:12 schreef poemojn het volgende:
Wet van de remmende voorsprong.. Hoeft niet perse slecht uit te pakken voor NL.
Sowieso is Nederland er goed in om overal een beetje achteraan te hobbelen. Dat klinkt negatiever dan ik het bedoel. Het kan best goed zijn om anderen het pionierswerk te laten doen en later de vruchten te plukken van andermans ontwikkelingen.
pi_123162711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:09 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je huiswerk niet goed hebt gedaan.

'Duurzame energie' is in de meeste gevallen helemaal (nog) niet rendabel en moet dus gesubsidieert worden, ook in Duitsland. Dat subsidiefonds is leeggevreten trouwens.

En de kosten die het met zich meebrengt om dat te bekostigen: http://www.spiegel.de/international/germany/consumers-bear-brunt-of-german-switch-to-renewable-energies-a-861415.html

Rendabel he ;) ?
Je bent bekend met het Feed-In tarief?

Een transitie is natuurlijk niet gratis nee :'). De miljarden die geïnvesteerd worden moeten ergens vandaan komen. In dit geval komt dit maar voor een klein gedeelte bij de overheid vandaan.

Investeren in duurzame energie heeft een terugverdientijd. Je investeert enkel in de techniek. Je koopt alvast de energie die je in de toekomst gaat gebruiken. Energie die na de tvt gratis is. Dit in tegenstelling tot ouderwetse fossiele brandstoffen.

Iedere euro die in duurzame energie opwekking wordt gestoken levert uiteindelijk geld, iedere euro die in fossiele energie wordt gestoken kost uiteindelijk geld. Als ik jou was zou ik de documentaire eens kijken ;)

PS. Mijn zonnepanelen van 3000 euro leveren per jaar 510 euro op, welke bank geeft mij dit rendement?
pi_123162865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:09 schreef HD9 het volgende:

[..]

iedereen kan zelf zonnenerge opwekken, daar is geen visionair voor nodig
Een land duurzame energie grootschalig laten adopteren ondanks de fossiele lobby en weerstand is een grootse prestatie.

Duitsland zal de vruchten plukken van de duurzame revolutie, inmiddels ziet de kolenboer een desinvestering van fossiele centrales omdat deze van het net gedrukt worden door onze oosterburen. Dit soort desinvesteringen zijn regelrecht het gevolg van krampachtig vasthouden aan de ouderwetse fossiele energie. De burger mag deze desinvestering betalen.

Maargoed we dwalen af. Feit blijft dat we als NEEderland pas gaan rennen en verontwaardigt zijn als het te laat is, dat is ook met de huizenmarkt zo. Geen ingrediënten voor een sterke economie op de lange termijn.
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:28:38 #116
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123162999
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een transitie is natuurlijk niet gratis nee :'). De miljarden die geïnvesteerd worden moeten ergens vandaan komen. In dit geval komt dit maar voor een klein gedeelte bij de overheid vandaan.

Investeren in duurzame energie heeft een terugverdientijd. Je investeert enkel in de techniek. Je koopt alvast de energie die je in de toekomst gaat gebruiken. Energie die na de tvt gratis is. Dit in tegenstelling tot ouderwetse fossiele brandstoffen.

Iedere euro die in duurzame energie opwekking wordt gestoken levert uiteindelijk geld, iedere euro die in fossiele energie wordt gestoken kost uiteindelijk geld. Als ik jou was zou ik de documentaire eens kijken ;)

PS. Mijn zonnepanelen van 3000 euro leveren per jaar 510 euro op, welke bank geeft mij dit rendement?
Nouja, in de praktijk leveren zonnepanelen je natuurlijk niets op, ze besparen. Of je moet een compleet dak vol hebben liggen natuurlijk, dan gaan ze wel geld opleveren. Maar Nederland is niet zo rendabel voor zonnepanelen, Italië en Spanje zijn geschiktere landen daarvoor.
Say what?
pi_123163030
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Sowieso is Nederland er goed in om overal een beetje achteraan te hobbelen. Dat klinkt negatiever dan ik het bedoel. Het kan best goed zijn om anderen het pionierswerk te laten doen en later de vruchten te plukken van andermans ontwikkelingen.
Ooit waren we marktleider op het gebeiden van windmolen technologie, maar die hele voorsprong hebben we uit handen gegeven onder druk van kortzichtig rechts die vond dat er geen ontwikkelingsubsidie meer noodzakelijk was. :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:38:53 #118
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123163475
quote:

[..]

Dan heb je dus wel eerst een koopwoning nodig!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_123165333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dan staat je huis dus alleen te koop voor die ene wereldvreemde gek die het perse wil hebben tegen een veel te hoge prijs :D .

Je huis als lot in de loterij: misschien komt er wel een mongool die het voor dat geld koopt en dan hebben we kassa!
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:38:33 #120
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123165893
quote:
10s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan staat je huis dus alleen te koop voor die ene wereldvreemde gek die het perse wil hebben tegen een veel te hoge prijs :D .

Je huis als lot in de loterij: misschien komt er wel een mongool die het voor dat geld koopt en dan hebben we kassa!
Ik denk serieus dat dit in meer dan de helft het aantal te koop aangeboden woningen opgaat. Niet zo extreem als jij het stelt maar wel met de gedachte': "Minimaal dit bedrag en anders blijven we hier wonen".
and made it rain upward
pi_123166593
quote:
De overheid is schuldig aan daling huizenmarkt
De huizenprijzen zijn bijna 10% gedaald ten op zichte van een jaar geleden, dat is de grootste daling sinds jaren. De schuld ligt voor een groot deel bij de overheid, betoogt Jean Dohmen.
http://elsevier.bbvms.com/view/default/2121821.html
pi_123166641
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat dit in meer dan de helft het aantal te koop aangeboden woningen opgaat. Niet zo extreem als jij het stelt maar wel met de gedachte': "Minimaal dit bedrag en anders blijven we hier wonen".
Zo extreem stel ik het niet, ga 20k boven de momenteel realistische prijs zitten en je kan het vergeten op die ene malloot na die om wat voor reden dan ook perse jouw huis wil hebben :P

Feitelijk zijn al die lui aan het wachten tot de prijzen weer omhoog gaan, moet iedereen zelf weten natuurlijk maar dan moet je idd geen haast hebben leren de afgelopen 5 jaar.
pi_123166839
quote:
Bijzonder hoog huillie-gehalte :D
pi_123166901
quote:

Dat geld voor elke sector, dan zou nooit een nieuwe technologie opkomen zonder subsidie. De reden dat 'duurzame energie' gesubsidieert moet worden komt omdat investeerders het niet rendabel achten in de toekomst zonder die subsidie en die investeerders hebben een veel beter trackrecord dan de overheid.

quote:
Dankzij die subsidies heb je een mooi rendement, zeker waar. Een vriend van me werkt in die sector (weliswaar Belgie) en de meeste zonnepanelen hebben dankzij subsidie een terugverdientijd van 5-6 jaar. Zonder subsidie daarentegen. ;)
pi_123167488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:58 schreef piepeloi55 het volgende:
Dankzij die subsidies heb je een mooi rendement, zeker waar. Een vriend van me werkt in die sector (weliswaar Belgie) en de meeste zonnepanelen hebben dankzij subsidie een terugverdientijd van 5-6 jaar. Zonder subsidie daarentegen. ;)
Ik heb ongeveer dezelfde investering gedaan en ongeveer hetzelfde rendement. Zonder een cent subsidie! TVT is 6 jaar.
pi_123167901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Onzin! Ze hebben daar gewoon belastingschalen. Zie PH income tax
[ afbeelding ]

Verder werkt "goedkope buitenlanders" invliegen niet, want zodra ze hier zijn, zijn ze duur. Simpelweg omdat het leven hier duur is. En de gastarbeiders van toen zijn de kostenpost van nu.
Ik zal het eens bij mijn filipijnse collega navragen hoe dat zit. Is natuurlijk wel een zeevarende en daar gelden daar en net als in de rest der wereld (behalve NL niet helemaal waar) wel andere schalen voor.
pi_123168129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik heb ongeveer dezelfde investering gedaan en ongeveer hetzelfde rendement. Zonder een cent subsidie! TVT is 6 jaar.
Dan heb je een aardige pot geld laten liggen (lijkt me niet toch?) of je installateur/energiebedrijf heeft dat al (deels) verrekend:
- fiscaal aftrekbaar.
- 15% aanschafprijs tot maximum van 650 euro.
- Provinciale/gemeentelijke subsidies (verschilt per regio).
- Je kunt zelfs in aanmerking komen voor EU-subsidie, al weet ik de regels er niet van.
- Extra vergoeding per kwH aan electriciteit dat u teruglevert aan het openbare electriciteitsnetwerk.

+ Btw tarief is laatst nog verlaagt naar 6%.

Word zwaar gesubsidieerd, reken de terugverdientijd maar eens uit zonder subsidie.

[ Bericht 0% gewijzigd door piepeloi55 op 21-02-2013 17:32:48 ]
pi_123168443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:27 schreef piepeloi55 het volgende:
Dan heb je een aardige pot geld laten liggen (lijkt me niet toch?) of je installateur/energiebedrijf heeft dat al (deels) verrekend:
Nope.

Gewoon zelf installeren en goed de prijzen vergelijken. Moeilijker is het niet. Ik heb wel de 15% subsidie misgelopen (pot was al leeg). Lekker belangrijk ook, die 15% :D .

(Totale kosten aanschaf 2800,- vermogen 2380Wp, opbrengst circa 460,-)
  donderdag 21 februari 2013 @ 17:48:47 #129
323876 michaelmoore
pi_123168991
http://www.telegraaf.nl/d(...)les_verkeerd___.html

quote:
Onzekerheid

,,De regering moet de woningbouw en de arbeidsmarkt stimuleren, maar doet het tegenovergestelde'', stelt hij.
De versoepeling van het ontslagrecht zorgt voor veel oudere werklozen die niet meer aan de bak komen volgens Van Wijnbergen.
Het kabinet zaait daarmee volgens hem grote onzekerheid.

Ook het woonakkoord werkt averechts, aldus de econoom. ,,Het kabinet voert een oorlog tegen de wooncorporaties terwijl ze de enige zijn die nog wat bouwen'', zegt Van Wijnbergen, die vindt dat tenminste de heffing voor de corporaties moet worden teruggedraaid.

Als de regering de economie uit het slop wil halen moet ze de werkgelegenheid stimuleren met gericht arbeidsmarktbeleid, aldus Van Wijnbergen.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 21-02-2013 19:12:14 ]
pi_123169063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope.

Gewoon zelf installeren en goed de prijzen vergelijken. Moeilijker is het niet. Ik heb wel de 15% subsidie misgelopen (pot was al leeg). Lekker belangrijk ook, die 15% :D .

(Totale kosten aanschaf 2800,- vermogen 2380Wp, opbrengst circa 460,-)
Levensduur ergens tussen de 20-30 jaar. Veel makkelijker kan je ze niet verdienen :D
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:41:40 #131
323876 michaelmoore
pi_123172844
Het is dus tijd dat de overheid die vreselijk dure grondvoorraden die zij van de diverse speculatievrienden heeft gekocht gaat volbouwen
pi_123173117
het wordt tijd dat er eens ambtenaren achter slot en grendel verdwijnen. en banksters ook natuurlijk! en politici ^O^
pi_123173236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:58 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat geld voor elke sector, dan zou nooit een nieuwe technologie opkomen zonder subsidie. De reden dat 'duurzame energie' gesubsidieert moet worden komt omdat investeerders het niet rendabel achten in de toekomst zonder die subsidie en die investeerders hebben een veel beter trackrecord dan de overheid.

[..]

Sorry subsidie? Op de eerste set is eenmalig 200 euro uitgekeerd, de tweede set is subsidie vrij.
tvt zonder subsidie is 6 jaar met subsidie 5 jaar.

De markt is België is overigens anders dan de markt in Nederland.

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag. Bij welke bank kan ik risicoloos 3000 euro neerzetten en daar vervolgens ieder jaar 510 euro rente uitgekeerd krijgen?

(aanschaf 3000 euro, vermogen 2475wp, opbrengst +/-2200kwh)
pi_123173287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Levensduur ergens tussen de 20-30 jaar. Veel makkelijker kan je ze niet verdienen :D
Nee zonne-energie is heel niet rendabel joh :')
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:06:20 #135
323876 michaelmoore
pi_123173999
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het wordt tijd dat er eens ambtenaren achter slot en grendel verdwijnen. en banksters ook natuurlijk! en politici ^O^
nu zullen de ambtenaren de huren wel weer extra verhogen, en geen woningen bouwen, dan maar de uitkering in allemaal
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:22:16 #136
323876 michaelmoore
pi_123174809
Ja dat krijg je als voor veel te veel van grondspeculanten koopt

http://www.telegraaf.nl/b(...)eda_zorgelijk__.html

quote:
do 21 feb 2013, 19:48
|
lees voor
Financiën Breda zorgelijk door grondverliezen
BREDA - De reserves van de gemeente Breda zijn niet toereikend om nog meer grote verliezen op de grondexploitatie op te vangen.
De financiële positie van Breda is derhalve zorgelijk te noemen'', zegt de Rekenkamer van de gemeente donderdagavond na onderzoek.

De gemeente Breda is de afgelopen jaren al geconfronteerd met tekorten en afboekingen voor in totaal 100 miljoen euro. Als alle negatieve scenario's uitkomen, komt daar nog bijna 150 miljoen euro bij, berekende de Rekenkamer.

Behalve de algemeen bekende factoren zoals de stagnerende markt en dalende prijzen, weegt extra mee dat Breda veel grond, te grote ambities en te duur aanbod heeft terwijl juist vraag is naar goedkope huizen. Vanuit de wens om hogere inkomens naar de stad te trekken, worden vooral duurdere huizen gebouwd terwijl in realiteit vooral studenten en Oost-Europese werknemers naar de stad komen en oudere ouderen op zoek zijn naar goedkope (zorg)woningen.
pi_123175871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat krijg je als voor veel te veel van grondspeculanten koopt

http://www.telegraaf.nl/b(...)eda_zorgelijk__.html
Je vergeet een detail:

quote:
De Rekenkamer adviseert om onhaalbare bouwprojecten te stoppen. ,,De gemeente moet besluiten nemen die grotere tekorten in de toekomst zoveel mogelijk voorkomen.''
Nationale bouwstop zeg maar, als ik alles bij elkaar optel. :D
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:13:26 #138
323876 michaelmoore
pi_123177519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Nationale bouwstop zeg maar, als ik alles bij elkaar optel. :D
Ja dan gaan we allemaal in de bijstand, we moeten juist weer aan het werk
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:20:29 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123177945
quote:

[..]

Ironisch is dat we in Nederland tientallen keren meer energieheffing betalen dan de Duitsers voor de "duurzaamheidstoeslag". Alleen in Nederland verdwijnt dat geld in het grote zwarte gat in Den Haag.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:24:23 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123178190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je gebruikt het lichtnet nu als gratis accu: stabilisatie van jouw onstabiele PV-output, zodat je het kan benutten als je het nodig hebt (oftewel "salderen"). Dat zou je zeker als subsidie kunnen zien, en ga er maar vanuit dat het niet oneindig zo blijft. Zoals de Belgen die al 50 euro per kWp op het dak per jaar willen gaan vragen.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:21 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ik zal het eens bij mijn filipijnse collega navragen hoe dat zit. Is natuurlijk wel een zeevarende en daar gelden daar en net als in de rest der wereld (behalve NL niet helemaal waar) wel andere schalen voor.
Leuk, een zeevarende thuishulp :7
Zeevarend gelden inderdaad andere regels, het werk wordt tenslotte buiten de territoriale wateren gedaan.
pi_123179648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Je gebruikt het lichtnet nu als gratis accu: stabilisatie van jouw onstabiele PV-output, zodat je het kan benutten als je het nodig hebt (oftewel "salderen"). Dat zou je zeker als subsidie kunnen zien, en ga er maar vanuit dat het niet oneindig zo blijft. Zoals de Belgen die al 50 euro per kWp op het dak per jaar willen gaan vragen.
Ook als we die netwerkkosten extra in rekening zouden brengen (3ct/kWh?) is er niks aan de hand natuurlijk. (Lijkt me overigens ook niet meer dan terecht.)

Jij doelt waarschijnlijk indirect op het salderen van de energiebelasting. Kan ik geen subsidie noemen. Met de beste wil van de wereld niet.

Dat komt in dat geval namelijk op mij over als dat als je zelf je kozijnen schildert, je alsnog even de BTW over je eigen arbeid moet afdragen, omdat de overheid die BTW niet heeft ontvangen op de arbeid van de schilder die je zou moeten inhuren als je het niet zelf zou doen.... 8)7 (En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat als ik 1kWh teruglever, die onmiddelijk bij de buurman in de meterkast verdwijnt, en die buurman er wel degelijk energiebelasting over afdraagt.)

EDIT: LOL, Overigens betaald mijn buurman ook netjes de netwerkkosten over die kWh die ik naar zijn meterkast stuur! Dat is nog eens geld verdienen voor de netbeheerder, in plaats van transport over tientallen kilometers 3ct vangen, nu hetzelfde bedrag over een tiental meters :o

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-02-2013 21:59:05 ]
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:59:47 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123180436
Nu pas wordt hier in de regio een beetje zichtbaar dat de huizenmarkt gedaald is. Een eenvoudige eengezinswoning (130m2) in Den Bosch voor 125K. Wel een opknappertje natuurlijk, maar toch. Den Bosch is heel lang heel gewild (en dus ook hele duur geweest). Zoiets waren ze vroeger voor dat geld meteen kwijt, dan moest je echt geluk hebben als je het 'mocht' kopen. Nu wordt er mee geleurd.
http://makelaars.vbtgroep(...)1&FilterWoonplaats=#
The End Times are wild
pi_123180549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ook als we die netwerkkosten extra in rekening zouden brengen (3ct/kWh?) is er niks aan de hand natuurlijk. (Lijkt me overigens ook niet meer dan terecht.)Jij doelt waarschijnlijk indirect op het salderen van de energiebelasting. Kan ik geen subsidie noemen. Met de beste wil van de wereld niet.Dat komt in dat geval namelijk op mij over als dat als je zelf je kozijnen schildert, je alsnog even de BTW over je eigen arbeid moet afdragen, omdat de overheid die BTW niet heeft ontvangen op de arbeid van de schilder die je zou moeten inhuren als je het niet zelf zou doen.... (En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat als ik 1kWh teruglever, die onmiddelijk bij de buurman in de meterkast verdwijnt, en die buurman er wel degelijk energiebelasting over afdraagt.)EDIT: LOL, Overigens betaald mijn buurman ook netjes de netwerkkosten over die kWh die ik naar zijn meterkast stuur! Dat is nog eens geld verdienen voor de netbeheerder, in plaats van transport over tientallen kilometers 3ct vangen, nu
Moet je nagaan, 12% van de opgewekte stroom raakt verloren door transportverlies. Bij toepassing van decentrale opwekking van PV kan dat gereduceerd worden naar praktisch nul.
pi_123180677
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:
Nu pas wordt hier in de regio een beetje zichtbaar dat de huizenmarkt gedaald is. Een eenvoudige eengezinswoning (130m2) in Den Bosch voor 125K. Wel een opknappertje natuurlijk, maar toch. Den Bosch is heel lang heel gewild (en dus ook hele duur geweest). Zoiets waren ze vroeger voor dat geld meteen kwijt, dan moest je echt geluk hebben als je het 'mocht' kopen. Nu wordt er mee geleurd.
Ik denk dat dit wel tekent is voor jaren 70/80 wijken waar tienduizenden dezelfde rijwoningen staan die vaak totaal verwaarloosd zijn, niet gemoderniseerd / geïsoleerd en en waar ieder kozijn een eigen kleurtje heeft.

Ziet er troosteloos uit, ik zou daar niet willen wonen, ook niet voor dat geld. Dan betaal ik liever een paar 100 euro extra per maand voor een afgewerkte moderne woning in een nette buurt.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:08:12 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123180974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel tekent is voor jaren 70/80 wijken waar tienduizenden dezelfde rijwoningen staan die vaak totaal verwaarloosd zijn, niet gemoderniseerd / geïsoleerd en en waar ieder kozijn een eigen kleurtje heeft.

Ziet er troosteloos uit, ik zou daar niet willen wonen, ook niet voor dat geld. Dan betaal ik liever een paar 100 euro extra per maand voor een afgewerkte moderne woning in een nette buurt.

Natuurlijk is dat een troosteloze woning in een tokkiewijk. Maar 125K om in Den Bosch te wonen was 4 jaar geleden ondenkbaar. Of je had een appartement ofzo.
The End Times are wild
pi_123181337
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:08 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is dat een troosteloze woning in een tokkiewijk. Maar 125K om in Den Bosch te wonen was 4 jaar geleden ondenkbaar. Of je had een appartement ofzo.
Of de wijk is sterk achteruit gegaan. Zoals zovele wijken. De redenen daarvoor kennen we allemaal, dus die zal ik niet noemen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:14:44 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123181444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of de wijk is sterk achteruit gegaan. Zoals zovele wijken. De redenen daarvoor kennen we allemaal, dus die zal ik niet noemen.
Welke redenen? De crisis?
The End Times are wild
pi_123181762
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef LXIV het volgende:
Welke redenen? De crisis?
Nee, niet de crisis. Laat ik het ruim omschrijven, de toenemende asocialisering van bepaalde stadsdelen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:22:26 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123181979
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, niet de crisis. Laat ik het ruim omschrijven, de toenemende asocialisering van bepaalde stadsdelen.
Ok. Volgens mij is die wijk altijd al tokkie geweest.
The End Times are wild
pi_123184044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:22 schreef LXIV het volgende:
Ok. Volgens mij is die wijk altijd al tokkie geweest.
Als je alles zwart-wit ziet, wellicht.

Maat van me woont in een wijk die jij en ik een 'tokkie'-wijk zouden noemen. Je kent het wel, de partytenten in de voortuin en als tuinmeubilair een kratje bier op zijn kant.

No problem. Iedereen helpt iedereen daar, en ik durf daar snachts om 03:00 uur best dronken door de wijk te zwalken. Als dat nodig zou zijn.

Niemand van die 'tokkies' die je scheef aankijkt, en dwingend vraagt om 'respect' hoor...

Ik ken ook wijken die eruit zien als gewone wijken, maar waar je op je tellen moet letten. Ik heb jaren pal naast de Millinxbuurt in Rotterdam gewoond. Nou ben ik gelukkig niet de kleinste, en dus nooit lastig gevallen, maar mijn vrouw ging daar zonder mij echt niet langs hoor.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:52:05 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123184126
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je alles zwart-wit ziet, wellicht.

Maat van me woont in een wijk die jij en ik een 'tokkie'-wijk zouden noemen. Je kent het wel, de partytenten in de voortuin en als tuinmeubilair een kratje bier op zijn kant.

No problem. Iedereen helpt iedereen daar, en ik durf daar snachts om 03:00 uur best dronken door de wijk te zwalken. Als dat nodig zou zijn.

Niemand van die 'tokkies' die je scheef aankijkt, en dwingend vraagt om 'respect' hoor...

Ik ken ook wijken die eruit zien als gewone wijken, maar waar je op je tellen moet letten. Ik heb jaren pal naast de Millinxbuurt in Rotterdam gewoond. Nou ben ik gelukkig niet de kleinste, en dus nooit lastig gevallen, maar mijn vrouw ging daar zonder mij echt niet langs hoor.
Het leuke is, als je op Google Earth door die wijk gaat lopen dan zie je inderdaad letterlijk de partytenten in de voortuinen staan.
Maar niks mis met dat volk hoor. Maar het zijn wel tokkies. En het beinvloedt de huizenprijs ook
The End Times are wild
pi_123184253
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:52 schreef LXIV het volgende:
Het leuke is, als je op Google Earth door die wijk gaat lopen dan zie je inderdaad letterlijk de partytenten in de voortuinen staan.
Maar niks mis met dat volk hoor. Maar het zijn wel tokkies. En het beinvloedt de huizenprijs ook
Erg leuk inderdaad, maar je weet bij God niet waar mijn maat woont. (Dat is niet eens in Rotterdam) Dus lijkt me sterk dat je met Google Earth door zijn wijk loopt. :D

En partytenten in de Millinxbuurt zou ik ook wel eens willen zien. Leeuwendeel daar heeft niet eens een voortuin.
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:54:28 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123184289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Erg leuk inderdaad, maar je weet bij God niet waar mijn maat woont. (Dat is niet eens in Rotterdam) Dus lijkt me sterk dat je met Google Earth door zijn wijk loopt. :D
Ik heb het over de wijk waarvan ik de link van het huis postte
The End Times are wild
pi_123184351
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb het over de wijk waarvan ik de link van het huis postte
OW, dat was me dan niet duidelijk. Sorry :P

Evengoed, een volkswijk <> asociale wijk. Integendeel zelfs.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-02-2013 23:00:59 ]
pi_123192056
quote:
Jij was toch van de school: "als iedereen roept dat het zo slecht gaat is de opleving nabij!"?
pi_123193918
quote:
125.000 voor dat rijtjeshuis is te duur. http://www.funda.nl/koop/(...)ysdaelstraat-16/?mna hoekwoning met garage op 200 m2 grond, ook 125.000 .. 80.000 voor dat rijtjeshuis is zat
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:29:13 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123193965
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 01:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij was toch van de school: "als iedereen roept dat het zo slecht gaat is de opleving nabij!"?
Ja
The End Times are wild
pi_123195809
quote:
De buren hebben midden op de dag de gordijnen (of lakens, wat het ook moge wezen) nog voor de ramen hangen. En dan zo'n 11 jaar oude Renault in de straat met een blauw taxi kenteken. Dan weet ik al genoeg.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:02:15 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_123195891
Onze rijtjeswoning was ¤248k (Gooi). Met kk ¤273 kwijt. Nu mogen we blij zijn als we 240 vangen. :'(
pi_123196227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja
De opleving is dus al 5 jaar lang dichtbij :')
pi_123196328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:02 schreef Aventura het volgende:
Onze rijtjeswoning was ¤248k (Gooi). Met kk ¤273 kwijt. Nu mogen we blij zijn als we 240 vangen. :'(
Als je niet per se weg hoeft is er niks aan de hand toch.
pi_123196339
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De opleving is dus al 5 jaar lang dichtbij :')
Ja. Elk jaar wordt "een zwaar jaar" voordat we uit het dal klimmen. Dat hoor ik al 5 jaar.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123196501
Het voordeel van altijd maar roepen dat het binnenkort beter/slechter gaat is dat je op een gegeven moment altijd een keer gelijk krijgt.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:26:55 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_123196568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Als je niet per se weg hoeft is er niks aan de hand toch.
klopt, we blijven zitten. Eerlijkheidshalve moet ik ook vermelden dat we de kosten koper van winst uit de verkoop van ern vorige woning hebben betaald. De hyposchuld is nu even hoog als de taxatiewaarde en iets hoger dan de woz-waarde.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:41:00 #165
323876 michaelmoore
pi_123197038
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:26 schreef Aventura het volgende:

[..]

klopt, we blijven zitten. Eerlijkheidshalve moet ik ook vermelden dat we de kosten koper van winst uit de verkoop van ern vorige woning hebben betaald. De hyposchuld is nu even hoog als de taxatiewaarde en iets hoger dan de woz-waarde.
end e WOZ waarde is no 40% hoger dan de reele verkoopwaarde
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:51:58 #166
323876 michaelmoore
pi_123197441
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:25 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

125.000 voor dat rijtjeshuis is te duur. http://www.funda.nl/koop/(...)ysdaelstraat-16/?mna hoekwoning met garage op 200 m2 grond, ook 125.000 .. 80.000 voor dat rijtjeshuis is zat
als ze die huizen zo goedkop maken gaan de huurders vrijwillig uit de huurwoning
pi_123197851
Mijn WOZ waarde is dit jaar voor het eerst minder dan het aankoopbedrag van 7 jaar geleden. Ik had beter een camper kunnen kopen. Dat beselfte ik toen ook al, maar heb helaas niet naar mezelf geluisterd.

De echte crisis komt nog, want de staatsschulden van alle deelnemers van het piramidespel zijn zo monsterachtig groot dat er maar 1 ding kan gebeuren: Overheden gaan failliet en het hele "rijke westen" dondert als een kaartenhuis in elkaar. Als die Italianen nou slim zijn stemmen ze op Berlusconi, dan begint het feest dit jaar al. Je kan het maar achter de rug hebben.
pi_123198125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef PierreBetfair het volgende:

De echte crisis komt nog, want de staatsschulden van alle deelnemers van het piramidespel zijn zo monsterachtig groot dat er maar 1 ding kan gebeuren: Overheden gaan failliet en het hele "rijke westen" dondert als een kaartenhuis in elkaar. Als die Italianen nou slim zijn stemmen ze op Berlusconi, dan begint het feest dit jaar al. Je kan het maar achter de rug hebben.
Als dat gebeurt breekt er een oorlog uit. Laten we hopen dat het niet zover komt.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:12:43 #169
323876 michaelmoore
pi_123198163
quote:
Mijn WOZ waarde is dit jaar voor het eerst minder dan het aankoopbedrag van 7 jaar geleden. Ik had beter een camper kunnen kopen. Dat beselfte ik toen ook al, maar heb helaas niet naar mezelf geluisterd.

het kaartenhuis is aardig bezig ineen te zakken, de overheden houden alle bouwactiviteiten tegen en dat maakt het nog erger
pi_123198549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het kaartenhuis is aardig bezig ineen te zakken, de overheden houden alle bouwactiviteiten tegen en dat maakt het nog erger
Ja kantoren staan leeg, fabrieksgebouwen staan leeg, niemand wil nog huisje kopen of ergens anders huren. Wat valt er nog te bouwen dan. En oh zo mooi ik weet (goed niet toepasselijk voor dit topic) in good old Groot Great Britain prachtig mooie oude fabrieksgebo-uwen uit de industriele revolutie waar wat moois van gemaakt kan worden. Die dingen staan al 80-100 jaar leeg en niemand die er iets mee doet.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:29:06 #171
323876 michaelmoore
pi_123198718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:24 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ja kantoren staan leeg, fabrieksgebouwen staan leeg, niemand wil nog huisje kopen of ergens anders huren. Wat valt er nog te bouwen dan. En oh zo mooi ik weet (goed niet toepasselijk voor dit topic) in good old Groot Great Britain prachtig mooie oude fabrieksgebo-uwen uit de industriele revolutie waar wat moois van gemaakt kan worden. Die dingen staan al 80-100 jaar leeg en niemand die er iets mee doet.
men wil geen rare constructie gewoon gewone goed geisoleerde hokkies om in te wonen op gewonde grond
pi_123198895
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men wil geen rare constructie gewoon gewone goed geisoleerde hokkies om in te wonen op gewonde grond
Is helemaal geen rare constructie, tich woningen in Nederland die in oude scholen, kerken, armenhuizen, kloosters, watertorens etc gebouwd zijn. Mooi geïsoleerd en alles en vanaf de buitenkant ook nog mooi. Mooie ouwe troep van buiten en moderne spul binnenin. Is toch totaal niks mee. Jammer dat het wel wat meer kost om dat in elkaar te knutselen dan jou gewone geïsoleerde hokkie. Maar ja daar is nou helemaal geen geld meer voor.
pi_123199120
quote:
Huizenbezitter verliest 55.365 euro

Vandaag maakte het CBS zeer sombere cijfers over de Nederlandse huizenmarkt bekend. Had u in augustus 2008 een huis? Dan is dat inmiddels 21% minder waard. De gemiddelde verkoopprijs ligt daarmee ¤ 55.365 onder het niveau uit 2008.

Met deze waardedaling zijn de huizenprijzen op het niveau van begin 2002 aan beland. Kortom, de afgelopen 10 jaar heeft u waarschijnlijk niets aan uw huis verdiend.
Toch geen bescherming tegen inflatie

We hebben vaak het idee dat vastgoed bescherming biedt tegen inflatie, maar het tegenovergestelde blijkt dit keer waar. In termen van koopkracht is het beeld dan ook nog een stuk somberder, want de geldontwaarding zette de afgelopen jaren wel gewoon door. Populair gezegd kon u in januari 2013 met uw huis 28% minder spulletjes kopen, dan op de top in 2008.
Is het een probleem als uw huis minder waard is?

Een waardedaling van uw huis is alleen een probleem als u uw huis wilt of nog erger moet verkopen. Indien de hypotheek hoger is dan de verkoopwaarde blijft u zitten met een restschuld. Vooral jonge huizenbezitters worden hier geraakt. Mensen die in de jaren negentig een huis hebben gekocht zijn nog steeds spekkoper geweest, gezien de verdubbeling van de huizenprijzen tussen 1995 en 2000. In die periode heb ik als potentiële koper wel eens een huis in Utrecht bekeken. Met 20 andere gegadigden was het dringen bij de voordeur en nog voor iemand bij de tweede verdieping had bereikt, had de verkoper al een eerste bieding ontvangen. Dat is nu dus wel anders. Tijdens de zogenaamde “opendeuren dagen” mag de verkoper al blij zijn als de bel één keer gaat.
http://www.rtl.nl/compone(...)iest-55-365-euro.xml
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:41:38 #174
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_123199161
quote:

Als je een camper had gekocht dat was die na 7 jaar bijna afgeschreven geweest, je had beter in een kartonnendoos bij het vuilnis vandaan kunnen wonen dan had je geen afschrijving gehad!
pi_123199396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je quote een posting maar je reageert er niet op, bevalt dat een beetje?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:51:00 #176
323876 michaelmoore
pi_123199495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:34 schreef Tikbalang het volgende:

. Maar ja daar is nou helemaal geen geld meer voor.
o en daar wel voor en dat kost meer zeg je
pi_123199619
quote:

We hebben één groot voordeel, de schulden zijn zo absurd hoog dat niemand, maar dan ook niemand er belang bij heeft dat er en masse landen failliet gaan.
pi_123200020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

o en daar wel voor en dat kost meer zeg je
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg juist dat voor dat herbouw van een kerkje geen geld meer is. Ook al gebeurt het nog steeds, dat dan weer wel.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:09:16 #179
323876 michaelmoore
pi_123200129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:06 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg juist dat voor dat herbouw van een kerkje geen geld meer is. Ook al gebeurt het nog steeds, dat dan weer wel.
o ik hoef niet in een kerkje te wonen , een bungalow is
prima
pi_123200598
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

We hebben één groot voordeel, de schulden zijn zo absurd hoog dat niemand, maar dan ook niemand er belang bij heeft dat er en masse landen failliet gaan.
Dat de landen er zelf geen belang bij hebben, wil niet zeggen dat ze niet failliet gaan. Er zijn genoeg landen die groot feest vieren als West Europa en de VS omvallen. Het westen blaast zichzelf op, moet je je voorstellen wat voor volksfeest er bij de Islam losbarst. En China wereldmacht nr.1. die vinden het ook wel prima.
pi_123200869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:24 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nou heb je in manchester in het centrum het printworks zitten een groot entertainament gebeuren in een oud bedrijfspand, dus met sommige oude fabrieksgebouwen in de UK gebeurd wel degelijk wat.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Printworks

Maar idd genoeg vervallen oude industriele panden in de UK, maar die vallen in principe nog in het niets bij de zooi in detroit. :P
pi_123200920
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:22 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat de landen er zelf geen belang bij hebben, wil niet zeggen dat ze niet failliet gaan. Er zijn genoeg landen die groot feest vieren als West Europa en de VS omvallen. Het westen blaast zichzelf op, moet je je voorstellen wat voor volksfeest er bij de Islam losbarst. En China wereldmacht nr.1. die vinden het ook wel prima.
China zou zelf dan ook een heel groot probleem hebben want zonder westerlingen hebben ze een stuk minder afzetgebeid om naar toe te exporteren.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:35:38 #183
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123200995
quote:

[..]

Dat wordt dus inflatie. Heel veel inflatie!
Weg spaargeld, weg pensioenen, explosie hypotheekrente, dus tenzij die vast staat kan je de rente al niet meer opbrengen voordat je salaris door inflatie is meegestegen, en uiteindelijk krabbelen we wel weer overeind.
pi_123201036
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:33 schreef Basp1 het volgende:

China zou zelf dan ook een heel groot probleem hebben want zonder westerlingen hebben ze een stuk minder afzetgebeid om naar toe te exporteren.
de EU heeft China al enkele keren gevraagd (bijna gesmeekt) om financiele steun. Met dezelfde reden die jij nu aangeeft. China steekt gewoon een dikke middelvinger op. Die laten ons eerst zover verzwakken tot ze de hele zooi over kunnen nemen. Dan vallen we onder toezicht van de Chinees. Mooi man, Nederland is communistisch over 5 jaar.
pi_123201053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:22 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als het westen 'omvalt' valt China mee omdat die juist tot hun nek in het Westerse schuldpapier zitten wat dan in één klap niks meer waard is én ze hun belangrijkste afzetmarkt kwijt zijn. _O-
pi_123201146
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

de EU heeft China al enkele keren gevraagd (bijna gesmeekt) om financiele steun. Met dezelfde reden die jij nu aangeeft. China steekt gewoon een dikke middelvinger op. Die laten ons eerst zover verzwakken tot ze de hele zooi over kunnen nemen. Dan vallen we onder toezicht van de Chinees. Mooi man, Nederland is communistisch over 5 jaar.
Wij doen zelf ook nog steeds mee, door toe te staan dat de chinese munt nog steeds een vaste koppeling met de dollar heeft, en dat had natuurlijk allang opgedoekt moeten zijn door de toezichthouders en voorvechters van vije markten. Maar blijkbaar hebben de voorvechters van vrije markten ook nogal wat boter op hun hoofd want wat is er nu fijner om steeds goedkoper rotzooi uit china te kunnen blijven kopen, onze consumptiegoederen zouden maar eens wat duurder worden en hierdoor misschien ook de maakindustrie in het westen weer kan concurrenen tegen die chinesen dat wil men niet.
pi_123201163
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als het westen 'omvalt' valt China mee omdat die juist tot hun nek in het Westerse schuldpapier zitten wat dan in één klap niks meer waard is én ze hun belangrijkste afzetmarkt kwijt zijn. _O-
Dat zal China echt een zorg wezen, die paar centen die ze niet terugkrijgen. Zij willen gewoon baas van de wereld zijn, en dat gaan ze rap voor elkaar krijgen ook.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:42:18 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123201190
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

China heeft dat geld duidelijk niet nodig, anders zouden ze het wel gebruiken. China overspoelt de markt met goedkope producten, zodat "het Westen" geen maakindustrie meer overhoudt. Zodra ze (bijna) monopolist zijn, exploderen de prijzen. Datzelfde hebben we gezien met bijvoorbeeld de "rare earth metals": eerst alle producenten van de wereldmarkt concurreren, daarna de prijzen verveelvoudigen. Het zal jaren duren voor andere producenten weer opkrabbelen.
En wat die afzetmarkt betreft: er zijn nog 1+ miljard Chinezen! "Worst case" gaan de Chinezen zelf wat luxer leven.
pi_123201225
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat zal China echt een zorg wezen, die paar centen die ze niet terugkrijgen. Zij willen gewoon baas van de wereld zijn, en dat gaan ze rap voor elkaar krijgen ook.
Die zijn als de boel klapt veel te druk bezig om de onrust in eigen land te beteugelen en hun eigen hachje (fysiek) te redden.
pi_123201331
Goeie genade, het politieke en economische inzicht is hier wel
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

China heeft dat geld duidelijk niet nodig, anders zouden ze het wel gebruiken. China overspoelt de markt met goedkope producten, zodat "het Westen" geen maakindustrie meer overhoudt. Zodra ze (bijna) monopolist zijn, exploderen de prijzen. Datzelfde hebben we gezien met bijvoorbeeld de "rare earth metals": eerst alle producenten van de wereldmarkt concurreren, daarna de prijzen verveelvoudigen. Het zal jaren duren voor andere producenten weer opkrabbelen.
En wat die afzetmarkt betreft: er zijn nog 1+ miljard Chinezen! "Worst case" gaan de Chinezen zelf wat luxer leven.
Van die 1+ miljard Chinezen worden er tientallen miljoenen van de één op de andere dag werkloos als de boel hier klapt. Van werkloos worden is nog nooit iemand luxer gaan leven.

De wereldeconomie is zo'n globale markt geworden dat iedereen last heeft van de pijn van een ander.
pi_123201624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vorige week was nog de southpark aflevering erop dat 1 van de jongetjes het america liberation front op wou zetten om af te komen van de chinezen die volgens hun de VS gingen overnemen, heb je daar je inspiratie vandaan. :D
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:09:17 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123202039
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van die 1+ miljard Chinezen worden er tientallen miljoenen van de één op de andere dag werkloos als de boel hier klapt. Van werkloos worden is nog nooit iemand luxer gaan leven.

De wereldeconomie is zo'n globale markt geworden dat iedereen last heeft van de pijn van een ander.
China bouwt hele steden voor leegstand! Die stoppen echt niet met productie als de afzet instort.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:24:04 #193
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123202457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

China bouwt hele steden voor leegstand! Die stoppen echt niet met productie als de afzet instort.
Heb je gerookt ofzo?
and made it rain upward
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:25:20 #194
323876 michaelmoore
pi_123202498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

nou het vooruitzicht van de chinese bouw is alweer verbeterd hoor,

http://biflatie.nl/artike(...)rslechteren-in-2013/

quote:
Kredietbeoordelaar S&P ziet in Europa vooral de Nederlandse (-5,9%), Spaanse (-7,8%) en Franse (-5%) huizenmarkt nog grote dalingen in het verschiet liggen.

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 22-02-2013 13:31:20 ]
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:29:54 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123202666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Heb je gerookt ofzo?
Het zit je wel dwars he?!
Hier dan, kan je het zelf bekijken:
pi_123203008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen, dat is inmiddels toch algemeen bekend.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:43:56 #197
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123203203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het zit me dwars dat jij dit soort situaties als goed bestempeld door een relatie te maken met de productie en afzet markt. Net hoe het jou uitkomt.
Deze spooksteden hebben niets met de export van China te maken. Hooguit dat ze ermee gefinancierd zijn en daar zit het hem nu net.
and made it rain upward
pi_123203672
Om trouwens nog even terug te komen op oude fabrieksgebouwen en terrreinen, eindhoven doet het in dat opzicht heel goed met het strijp terrein, veel oude philipsgebouwen waarbij in een gedeelte appartementen gebouwd worden, een gedeelte gesloopt en een gedeelte voor creatieve bedrijven.

http://www.strijp-s.nl/

Daar kunnen veel steden nog wat van leren, en door over te schakelen op de creatieve sector heeft eindhoven zich redelijk hersteld van alle banen die philips weg gesaneerd had.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:25:24 #199
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123205067
quote:

[..]

Ik zie net dat Estland een staatsschuld heeft van 10%. En welk land had er nou helemaal geen?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:26:09 #200
323876 michaelmoore
pi_123205099
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zie net dat Estland een staatsschuld heeft van 10%. En welk land had er nou helemaal geen?
Bulgarije 18%
Portugal 130%

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuldencrisis

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 22-02-2013 14:31:11 ]
pi_123207345
quote:
Bekijk het positief: je hebt nu 7 jaar niet in een camper gewoond, mar waarschijnlijk veel luxer. Da's ook wat waard geweest.

Wat betreft eventuele restschuld: ik heb wel eens geroepn dat dat een probleem voor veel mensenn gaat worden als ze om wat voor reden dan ook (huwelijk, scheiding, werk, ouderdom) willen gaan verhuizen en de hypotheekschuld niet kunnen ophoesten. Velen brachten daar tegenin dat een P.L.-etje dat wel oplost. Blijkt allemaal niet zo eenvoudig; met een P.L-etje (ik moet er niet aan denken btw) gaat je leencapaciteit voor een hypotheek met sprongen achteruit. Kan je weer niks anders aankopen of je moet ind e huursector iets van je gading aangeboden krijgen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:33:48 #202
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123207648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Bekijk het positief: je hebt nu 7 jaar niet in een camper gewoond, mar waarschijnlijk veel luxer. Da's ook wat waard geweest.

Wat betreft eventuele restschuld: ik heb wel eens geroepn dat dat een probleem voor veel mensenn gaat worden als ze om wat voor reden dan ook (huwelijk, scheiding, werk, ouderdom) willen gaan verhuizen en de hypotheekschuld niet kunnen ophoesten. Velen brachten daar tegenin dat een P.L.-etje dat wel oplost. Blijkt allemaal niet zo eenvoudig; met een P.L-etje (ik moet er niet aan denken btw) gaat je leencapaciteit voor een hypotheek met sprongen achteruit. Kan je weer niks anders aankopen of je moet ind e huursector iets van je gading aangeboden krijgen.
En je alternatief is meteen iets in de huursector vinden van je gading?
and made it rain upward
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:37:38 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123210298
Nieuw plaatje (voor de OP):

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Met als kanttekening dat de laatste data nog niet op de CBS-site staan en dus elders verzameld zijn.

Extra toevoeging: naast de prijsindex nu ook de verkoopprijs. De prijsindex corrigeert voor het niet kunnen vergelijken van huizen (verkoop van een groter huis levert meer op dan een klein huis), o.a. aan de hand van de WOZ-waarde. De index is dus vergelijkbaar, de verkoopprijs niet (direct).

Stelling: als de prijsindex boven de verkoopprijs ligt, krijg je minder waar voor je geld dan als de prijsindex onder de verkoopprijs ligt.

Voorbeeld (begin 1997): huis kost 100k, prijsindex +12%, verkoopprijs +10%. Dit betekent dat hetzelfde huis een jaar later 12% meer kost, terwijl huizen gemiddeld slechts 10% stijgen. M.a.w. voor 10% meer geld krijg je begin 1998 minder huis dan begin 1997 zonder die 10% extra.
September 2011 is omgekeerd: voor dezelfde prijs krijg je "een paar procent meer huis" voor je geld, ondanks dat de gemiddelde verkoopprijs daar gelijk blijft t.o.v. een jaar eerder.

Nieuwe stelling: ik snap het niet :+

Januari 2013: prijsindex 9.6% lager dan een jaar eerder; verkoopprijs bijna 15% lager. De huizenprijzen dalen, daardoor zakt de index 9.6%, maar de koper kan ook minder uitgeven, daardoor zakt de prijs nog eens 5%.

(klopt dit?)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:56:58 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123211022
Die prijsindex is toch gewoon een xx-daags gemiddelde? Dit zorgt voor een grafiek met minder scherpe pieken en dalen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 18:19:16 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123214085
Beide grafieken geven het verschil met 12 maanden eerder.
pi_123214521

[ Bericht 100% gewijzigd door -0- op 22-02-2013 18:34:41 ]
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:33:05 #207
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123222780
Steeds meer mensen lopen achter met hypotheek
77.000 huishoudens lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheek. Banken zijn nog steeds poeslief lijkt het. Ik verwacht dat deze mensen allang uit hun huis gezet zouden zijn als het er niet zoveel waren!
pi_123222978
Dit is nog maar het begin. Dit gaat een groot probleem vormen voor de banken en de overheid, dus de belastingbetaler. Nu we "double digits" schrijven bij de huizenprijsdaling, komen veel huiseigenaren aan alle kanten vast te zitten. Huizen die onder water staan, massawerkeloosheid, oplopende schulden, executieverkopen die nauwelijks iets opbrengen.......banken en overheid moeten massaal opdraaien voor de restschulden.

Nu al loop het financieringstekort op door de nationalisatie van de SNS bank. Andere banken zullen volgen in de val. Kortom, 2013 wordt het jaar van de totale ineenstorting van de banken, de overheid en het bedrijfsleven. Eindelijk.
pi_123223709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:37 schreef blomke het volgende:
Kortom, 2013 wordt het jaar van de totale ineenstorting van de banken, de overheid en het bedrijfsleven. Eindelijk.
Ja, daar moet je inderdaad vrolijk van worden. 8)7
pi_123224122
:D _O-
pi_123227348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoge toppen hebben diepe dalen.
pi_123227454
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoge toppen hebben diepe dalen.
Dat is nog geen reden om te hopen/verwelkomen dat het hele bedrijfsleven instort...
pi_123227591
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is nog geen reden om te hopen/verwelkomen dat het hele bedrijfsleven instort...
Onkruid vergaat niet.
pi_123227726
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Onkruid vergaat niet.
Onkruid kan best nuttig zijn. Hopen dat het bedrijfsleven, de banken en de overheid instorten verwacht ik eigenlijk alleen van de zolderkamerridders zonder enige vorm van realiteitsbesef hier.
pi_123227814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Onkruid kan best nuttig zijn.
Zeker weten. ^O^ Daar ligt nog een economische en technologische uitdaging.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 01:01:15 #216
323876 michaelmoore
pi_123231258
welke idiooot denkt dat ik de rest vam mijn leven 10.000 euro per jaar aan huur gaat betalen
pi_123231467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:01 schreef michaelmoore het volgende:
welke idiooot denkt dat ik de rest vam mijn leven 10.000 euro per jaar aan huur gaat betalen
Een beetje huis kost dat hoor per jaar maar als koophuizen hetzelfde bedrag in waarde dalen, woon je eik voor niets.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 01:14:48 #218
323876 michaelmoore
pi_123231487
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een beetje huis kost dat hoor per jaar maar als koophuizen hetzelfde bedrag in waarde dalen, woon je eik voor niets.
ik heb net een huis gekocht voor 10.000 euro
pi_123231531
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb net een huis gekocht voor 10.000 euro
Hoeveel heb je er nu dan?

Ikzelf zie meer in veel grond.
Heb ooit 80 hectare gekocht, 60 verkocht en van de opbrengst staat nu op het beste stuk mijn bungalow met paardenstallen.
pi_123231606
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:01 schreef michaelmoore het volgende:
Alleen grote idioten. Iedereen die een beetje kan nadenken weet dat je over 10 jaar meer betaalt dan 10.000 huur per jaar, en over 30 jaar nog veel meer. Ghehehe, 10.000 huur per jaar voor de rest van je leven... Mocht je willen :D
pi_123231724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

10.000 huur per jaar voor de rest van je leven... Mocht je willen :D
Kan wel wanneer je steeds kleiner gaat wonen.
pi_123231863
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat is waar ook. Je hebt als je huurt inderdaad de geweldige vrijheid om steeds kleiner te gaan wonen. :o
pi_123231882
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is waar ook. Je hebt als je huurt inderdaad de geweldige vrijheid om steeds kleiner te gaan wonen. :o
Dat heeft ook zo zijn voordelen. Steeds minder zooi om mee te verhuizen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 01:51:59 #224
323876 michaelmoore
pi_123231921
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

http://www.hongaarshuis.n(...)garije.html?start=35
pi_123231961
quote:
In Detroit staan ze voor 1,-...
pi_123231983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In Duitsland staan ook dorpen leeg.
pi_123232133
Hee BVZ maar volgens mij zijn we het vaker eens dan je zou willen.
En ja ook jouw huis daalt in waarde.
Zolang je er gelukkig woont is er niets aan de hand.
pi_123233521
'Huurhuis sluit mogelijk beter aan bij wensen van jongeren':

https://pbs.twimg.com/media/BDxVeTECQAEkpDO.jpg:large
pi_123233842
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:58 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In Duitsland staan ook dorpen leeg.
Ja die kunnen nou wel weer vol gaan lopen daar de nucleaire centrales eromheen toch gesloten gaan worden.
pi_123234023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De achterlijken willen ook graag hun feestje. Al snappen ze de gevolgen uiteraard niet.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 10:34:17 #231
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123234166
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:06 schreef Tikbalang het volgende:
Ja die kunnen nou wel weer vol gaan lopen daar de nucleaire centrales eromheen toch gesloten gaan worden.
Het maakt weinig uit of je 5 of 50 km van zo'n centrale woont...

Binnenkort weer openhuizendag. NVM was al druk bezig met persberichten dat mensen die de prijs net daarvoor laten zakken een grotere verkoopkans hebben (DOH!).
Op Funda zojuist wat huizen in de buurt gekeken, en het is toch hoopgevend om te zien dat huizen die ruim een jaar te koop staan al meerdere keren in prijs gezakt zijn. Dan zit je op 2,5k per maand aan vraagprijsdaling! Capitulatiefase lijkt ingetreden, ze weten dat ze "verkoopmaand december" gemist hebben en nu toch echt serieus moeten zakken vanwege de nieuwe hypotheekregels.
pi_123234956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:

Capitulatiefase lijkt ingetreden, ze weten dat ze "...........
Prachtig, prachtig...laten we voortaan over de capitulatiefase spreken i.p.v. de prijsdaling. Dat dekt de realiteit veel beter!
pi_123235225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Prachtig, prachtig...laten we voortaan over de capitulatiefase spreken i.p.v. de prijsdaling. Dat dekt de realiteit veel beter!
Ik zie eerder dat mensen langer in hun huidige woning besluiten te blijven wonen dan dat ze verder met de prijs gaan zakken.
pi_123235372
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie eerder dat mensen langer in hun huidige woning besluiten te blijven wonen dan dat ze verder met de prijs gaan zakken.
Die zitten dan nog drie fases terug: in de ontkenningsfase. Om daarna via de boosheidsfase en de laat-maar-waaien fase te belanden in de capitulatiefase 8-)
pi_123235385
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:37 schreef 99.999 het volgende:
Capitulatiefase kan lang duren. En steeds pijnlijker worden naar mate ie langer duurt.
pi_123235404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:44 schreef KneeDeep het volgende:
Die zitten dan nog drie fases terug: in de ontkenningsfase. Om daarna via de boosheidsfase en de laat-maar-waaien fase te belanden in de capitulatiefase 8-)
Correct.
pi_123235416
quote:

[..]

Neuh, die kiezen er voor om lekker in de eigen woning te investeren en de woningmarkt voorlopig te laten voor wat het is.
pi_123235592
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:46 schreef 99.999 het volgende:

Neuh, die kiezen er voor om lekker in de eigen woning te investeren en de woningmarkt voorlopig te laten voor wat het is.
Wat zeg je nu allemaal? Mensen die niet verder willen zakken kiezen ervoor om lekker (lol !! ) in hun huis te investeren................

Wat je bedoelt is: Mensen zitten noodgedwongen aan hun te dure kutwoning vast omdat ze met een te grote restschuld blijven zitten bij verkoop.
pi_123235731
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:54 schreef PierreBetfair het volgende:

Wat je bedoelt is: Mensen zitten noodgedwongen aan hun te dure kutwoning vast omdat ze met een te grote restschuld blijven zitten bij verkoop.
Dat dus. En vinden ze elders werk of voor promotie: zitten ze er aan vast. Slecht voor het bedrijfsleven, slecht voor de carrière, slecht voor de huizenmarkt, slecht voor de aannemers/interieurtoestanden...kortom, de malaise op de huizenmarkt heeft z'n weerslag op de hele economische situatie. En dat wordt alleen maar slechter.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:00:56 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123235761
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja lekker relevant :X

Er zijn miljoenen mensen die hun huis niet te koop hebben staan, daar hebben we het niet over, want die zijn totaal irrelevant. Het gaat om de mensen die wel hun huis willen verkopen, en daar elke 4 maanden 10k "hoop" van zien verdwijnen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:16:51 #241
323876 michaelmoore
pi_123236103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 01:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

hier kosten rijtjeshutten ook al 60.00 minder dan 4 jaar terug
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:18:40 #242
323876 michaelmoore
pi_123236139
quote:

......

die mensen moeten gaan aflossen anders wonen ze er over 20 jaar nog
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:19:50 #243
323876 michaelmoore
pi_123236159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
'Huurhuis sluit mogelijk beter aan bij wensen van jongeren':

https://pbs.twimg.com/media/BDxVeTECQAEkpDO.jpg:large
ze hebben het door,

Ok nu bouwen dan
pi_123236164
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
die mensen moeten gaan aflossen ..........
10% per jaar.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:21:09 #245
323876 michaelmoore
pi_123236180
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:20 schreef blomke het volgende:

[..]

10% per jaar.
annuitair
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:25:38 #246
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_123236283
quote:

[..]

quote:
Wat zeg je nu allemaal? Mensen die niet verder willen zakken kiezen ervoor om lekker (lol !! ) in hun huis te investeren................
Genoeg mensen die wel willen verhuizen, maar ook weer niet ZO ERG dat ze hun huis met een flinke schuld willen verkopen. Dan blijven ze toch lekker zitten? Niet hun echte wens, maar ook geen drama.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:28:49 #247
323876 michaelmoore
pi_123236357
Er komen wel weer meer woningen beschikbaar voor de verhuur

http://www.telegraaf.nl/o(...)suitzettingen__.html

quote:
vr 22 feb 2013, 17:39 | 96 reacties
Blok: voorkom huisuitzettingen
DEN HAAG -

Minister Stef Blok (Wonen) gaat verhuurders vragen huisuitzettingen wegens betalingsachterstand zo veel mogelijk te voorkomen. Blok heeft dat vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven. De PvdA had hem gevraagd te zorgen dat het aantal huisuitzettingen als gevolg van de economische crisis tot een minimum beperkt blijft.

Volgens Blok zijn er in 2011 6000 mensen uit hun huis gezet. Dat was een zeer lichte stijging vergeleken met 2009 en 20010, toen er 5900 huisuitzettingen plaatsvonden. Gegevens over 2012 zijn er nog niet. Ook over de koopsector zijn Blok geen cijfers bekend.

Het voorkomen van huisuitzettingen is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van verhuurders en hypotheekverstrekkers, schrijft Blok. Hoewel hij ervan overtuigd is dat zij hun uiterste best doen „zal ik het belang hiervan in mijn overleggen met betrokken partijen nog eens onderstrepen”.
pi_123236415
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:25 schreef ikjijallebei het volgende:

Genoeg mensen die wel willen verhuizen, maar ook weer niet ZO ERG dat ze hun huis met een flinke schuld willen verkopen. Dan blijven ze toch lekker zitten? Niet hun echte wens, maar ook geen drama.
Ja, maar straks verhuizen hun beste vrienden wel naar een groter huis. Dan zijn ze hun leven lang ongelukkig omdat ze niet kunnen "volgen". Dan moeten ze gaan liegen tegen hun vrienden, dat ze een vakantiehuisaan de Cote D' Azur hebben gekocht ofzo, terwijl ze elke zomer met hun sleurhut op een ranzige camping in Drenthe staan.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:33:12 #249
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123236440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
"Minister Stef Blok (Wonen) gaat verhuurders vragen huisuitzettingen wegens betalingsachterstand zo veel mogelijk te voorkomen."
Mijn vraag aan Blok: Waarom?!
Voor de verhuurder loopt de oninbare schuld alleen maar op!

Maar als Blok mijn verhuurder even wil bellen hierover, stop ik per direct met huur betalen *O*
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:34:20 #250
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_123236466
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:32 schreef PierreBetfair het volgende:
Ja, maar straks verhuizen hun beste vrienden wel naar een groter huis. Dan zijn ze hun leven lang ongelukkig omdat ze niet kunnen "volgen". Dan moeten ze gaan liegen tegen hun vrienden, dat ze een vakantiehuisaan de Cote D' Azur hebben gekocht ofzo, terwijl ze elke zomer met hun sleurhut op een ranzige camping in Drenthe staan.
maar maar maar

Alsof je altijd naar anderen moet kijken, niet iedereen kan steeds groter en groter kopen kerel. Sowieso je situatie verbloemen door te gaan liegen over aangekochte huizen in het buitenland o.i.d.
Wat ben jij voor een figuur.
pi_123236515
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:34 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

maar maar maar

Alsof je altijd naar anderen moet kijken, niet iedereen kan steeds groter en groter kopen kerel. Sowieso je situatie verbloemen door te gaan liegen over aangekochte huizen in het buitenland o.i.d.
Wat ben jij voor een figuur.
je weet toch hoe het westese volk in elkaar zit? Als ze elkaar niet de ogen uit kunnen steken, zijn ze ontevreden.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:36:41 #252
323876 michaelmoore
pi_123236533
Blok is wanhopig en doet alles om de bubble weer op te blazen, zodat men weer meer gaat lenen, goed voor de banken
Nu heeft ie het subprime lenen bedacht dat is een HEEL nieuw concept

Worden banken door de overheid gedwongen om de rente vooruit te schuiven, goede zaak
daar zal de EU en het IMF het ook wel mee eens zijn

quote:
za 23 feb 2013, 12:19
|
lees voor
Plasterk: 'Blok-hypotheek' is een 'optie'
HILVERSUM - De nieuwe hypotheken waarbij starters in de eerste jaren lagere maandlasten hebben, maar uiteindelijk over de hele hypotheekperiode meer rente betalen, is slechts een „optie” voor starters op de woningmarkt.
Ze hóeven er niet voor te kiezen, zei minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) zaterdag in TROS Kamerbreed.

Voor wie in de eerste jaren van zijn werkzame leven niet zoveel koopkracht heeft, kan de 'Blok-hypotheek' (naar minister Stef Blok voor Wonen) een optie zijn, vindt Plasterk. De nieuwe hypotheek, waarbij een tweede lening wordt afgesloten om de maandlasten te drukken, is een van de maatregelen uit het woonakkoord van anderhalve week geleden die bedoeld zijn om de woningmarkt uit het slop te trekken en starters meer kansen te bieden.

„Mensen hebben eerst minder maandlasten en gaan later meer betalen. Dat is zo klaar als een klontje”, aldus Plasterk. „Dit is een extra kans om de woningmarkt aan de gang te krijgen. We gaan kijken hoeveel mensen ervan gebruik maken. Dit is een optie, dit hoeven mensen niet te doen.”

De Volkskrant berekende vrijdag dat kopers die voor een hypotheek kiezen die nu door minister Stef Blok (Wonen) mogelijk wordt gemaakt, in de eerste periode weliswaar 100 euro kunnen besparen op hun maandlasten, maar op termijn 60.000 euro duurder uit zijn dan kopers die hun annuïteitenhypotheek volledig aflossen.
pi_123236656
quote:

[..]

dat zeg ik inderdaad. In plaats van wat anders kopen gaan ze nu bijvoorbeeld verbouwen. Zodat de huidige woning voorlopig weer aan hun eisen voldoet.

quote:
als ik iets dergelijks had bedoeld had ik dat wel opgeschreven, denk je niet?
pi_123236683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja lekker relevant :X

Er zijn miljoenen mensen die hun huis niet te koop hebben staan, daar hebben we het niet over, want die zijn totaal irrelevant. Het gaat om de mensen die wel hun huis willen verkopen, en daar elke 4 maanden 10k "hoop" van zien verdwijnen.
Het is juist zeer relevant. Het aandeel mensen dat echt moet verkopen is maar vrij bescheiden. De woningmarkt loopt dus eerder vast dan dat de prijzen echt gaan kelderen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:44:57 #255
323876 michaelmoore
pi_123236721
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is juist zeer relevant. Het aandeel mensen dat echt moet verkopen is maar vrij bescheiden. De woningmarkt loopt dus eerder vast dan dat de prijzen echt gaan kelderen.
volgens mij kelderen prijzen al, behalve die van 99.999 dan
pi_123236723
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mijn vraag aan Blok: Waarom?!
is dat werkelijk zo ingewikkeld? Heb jij trek in op elke straathoek een zwerver?
Dan heb je meer aan begeleiding om weer uit de shit te komen.
pi_123236745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Volgens mijn komt de markt bijna geheel tot stilstand. Als er niet verkocht wordt heb je weinig aan een andere theoretische prijs, nietwaar?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:47:22 #258
323876 michaelmoore
pi_123236780
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mijn komt de markt bijna geheel tot stilstand. Als er niet verkocht wordt heb je weinig aan een andere theoretische prijs, nietwaar?
nee er wordt best wel eens wat verkocht voor 60.000 minder maar de vraagprijzen dalen ook al aardig hoor

geen mens die de vraagprijs uit 2008 op zijn huis durft plakken hier
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:22:42 #259
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_123237645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zie hier ook huizen die op dezelfde prisj blijven hangen, die hoeven er niet per se uit, dus waarom zou je je huis verkopen voor veel minder geld, terwijl je er eigenlijk nog gewoon kan blijven wonen.
pi_123237761
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
En ja ook jouw huis daalt in waarde.
Zolang je er gelukkig woont is er niets aan de hand.
Precies. Zal me een zorg zijn of ie stijgt of daalt, ik kan toch niks met die virtuele waarde. Voor mij persoonlijk stijgt ie elke dag in waarde, gezien de ontwikkelingen op de huizenmarkt ben ik blij dat ik me daar allemaal geen zorgen meer over hoef te maken.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:41:42 #261
323876 michaelmoore
pi_123238225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:22 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Zie hier ook huizen die op dezelfde prisj blijven hangen, die hoeven er niet per se uit, dus waarom zou je je huis verkopen voor veel minder geld, terwijl je er eigenlijk nog gewoon kan blijven wonen.
ja die zie ik ook, maar die worden ook niet verkocht
pi_123240994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja die zie ik ook, maar die worden ook niet verkocht
Die mensen zitten nog in d eontkenningsfase. Kan kort duren, kan lang duren maar ééns komt het moment dat ze er toch aan moeten geloven: asl ze tussen plankjes vertrekken óf als ze naar het ouwe-lullen-pakhuis moeten worden getransporteerd.
pi_123241650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:09 schreef blomke het volgende:
Die mensen zitten nog in d eontkenningsfase. Kan kort duren, kan lang duren maar ééns komt het moment dat ze er toch aan moeten geloven: asl ze tussen plankjes vertrekken óf als ze naar het ouwe-lullen-pakhuis moeten worden getransporteerd.
Als je tussen plankjes vertrekt zijn sowieso al je problemen opgelost, en als je naar het ouwe-lullen-pakhuis (als dat tegen die tijd nog bestaat...) gaat kun je beter geen vermogen hebben.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:37:47 #264
323876 michaelmoore
pi_123241945
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je tussen plankjes vertrekt zijn sowieso al je problemen opgelost, en als je naar het ouwe-lullen-pakhuis (als dat tegen die tijd nog bestaat...) gaat kun je beter geen vermogen hebben.
dus nu toch snel verkopen en naar de goedkope landen
pi_123242048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
dus nu toch snel verkopen en naar de goedkope landen
Ja. Want we zijn allemaal 67+ 8)7
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:45:44 #266
323876 michaelmoore
pi_123242178
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Want we zijn allemaal 67+ 8)7
ja dat komt er voor iedereen aan , de grote groep zeg maar, die vroeger ook alles bepaalden

uit de stonestijd zeg maar
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:58:44 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123244784
quote:
De Volkskrant berekende vrijdag dat kopers die voor een hypotheek kiezen die nu door minister Stef Blok (Wonen) mogelijk wordt gemaakt, in de eerste periode weliswaar 100 euro kunnen besparen op hun maandlasten, maar op termijn 60.000 euro duurder uit zijn dan kopers die hun annuïteitenhypotheek volledig aflossen.
OMG...
Zoiets als je studieschuld niet afbetalen, omdat die 100 euro in de maand zo veel is. Dom.
pi_123245200
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:58 schreef Lemans24 het volgende:
OMG...
Zoiets als je studieschuld niet afbetalen, omdat die 100 euro in de maand zo veel is. Dom.
Heb je ook een linkje naar die berekening?
  zondag 24 februari 2013 @ 12:49:47 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123271363
Wat bezielt verkopers om vraagprijzen te verhogen? Als ik op huizenzoeker.nl o.i.d. rondkijk staan er heel veel huizen met een prijsverlaging, maar ook enkele huizen met een prijsverhoging. Te koop sinds 2011, in 2012 15k gestegen in vraagprijs, en nu nog steeds te koop. Als je dan niet wil verkopen, adverteer dan gewoon niet!

Daarentegen kom ik ook genoeg huizen tegen die sinds 2008 te koop staan, en bijvoorbeeld van 435k naar 375k gezakt zijn ondertussen. Jammer dat ik niet kan zien of het huis tussendoor verkocht is geweest. Idioot eigenlijk dat je dat voor huizen niet gewoon kan inzien, maar voor auto's (ovi.rdw.nl) wel.
60k zakken is nog geen 14%, terwijl de algehele prijsdaling zo'n 20% is geweest. De kans dat ze het nu verkopen is dus kleiner dan 5 jaar geleden!

Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien. Raar dat Funda op deze manier gebruikers wegjaagt omdat de verkoper andere belangen heeft. Want uiteindelijk heeft Funda de koper toch ook nodig!
Net zoals de tijd dat het huis te koop staat: "6+ maanden" was in 2007 misschien nuttig, nu zie ik liever "60+ maanden" staan.
pi_123272383
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:

60k zakken is nog geen 14%, terwijl de algehele prijsdaling zo'n 20% is geweest. De kans dat ze het nu verkopen is dus kleiner dan 5 jaar geleden!
Dat is dan ook voor iedereen het geval. Mocht het je niet opgevallen zijn, de markt is zo goed als tot stilstand gekomen. Hoge of lage prijs maakt al bijna niet meer uit, verkopen lukt gewoon bijna niet.
Je bekijkt het voor de verkoper maar vergeet ook de kopers niet die veel minder kunnen en bij gelijk inkomen nu minder huis kunnen kopen dan voorheen.
quote:
Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien. Raar dat Funda op deze manier gebruikers wegjaagt omdat de verkoper andere belangen heeft. Want uiteindelijk heeft Funda de koper toch ook nodig!
Net zoals de tijd dat het huis te koop staat: "6+ maanden" was in 2007 misschien nuttig, nu zie ik liever "60+ maanden" staan.
Welke gebruikers zouden ze daarmee wegjagen? Een paar figuren uit dit soort topics? Lijkt me niet dat iemand zich daar druk om maakt.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:32:59 #271
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123276778
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:11 schreef 99.999 het volgende:
Je bekijkt het voor de verkoper maar vergeet ook de kopers niet die veel minder kunnen en bij gelijk inkomen nu minder huis kunnen kopen dan voorheen.
Voorlopig kunnen we elke maand meer huis kopen voor minder geld :)

quote:
Welke gebruikers zouden ze daarmee wegjagen? Een paar figuren uit dit soort topics? Lijkt me niet dat iemand zich daar druk om maakt.
Denk jij werkelijk dat er nog kopers bestaan die niet even kijken wat de prijs/verkoopgeschiedenis van het huis is?
pi_123278407
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voorlopig kunnen we elke maand meer huis kopen voor minder geld :)
Maar helaas krijg je dat geld niet meer bij elkaar :).

[..]
quote:
Denk jij werkelijk dat er nog kopers bestaan die niet even kijken wat de prijs/verkoopgeschiedenis van het huis is?
dat zeg ik niet. Heeft echter niet zoveel te maken met wat jij Ier roeptoetert.
pi_123279162
quote:

Moet je op "Jaap" kijken. - edit: dat bedoel je waarschijnlijk ook met "concurrent"?
pi_123285612
Weet iemand een woningsite die een goede vierkante meter prijs geeft?

Funda heeft zowel de m2 van de woningen en de prijs, maar prijs per m2, nee daar doen ze niet aan. Want Funda is van de NVM en prijs per m2 komt te dichtbij de waarheid, waardoor mensen sneller kunnen zoeken naar de goedkopere woningen. En dat wilt de NVM absoluut niet.
pi_123290927
quote:
Ik merk ook dat Funda zich meer op verkopersbelangen (hun betalende klanten) richt: de vorige prijs wordt sinds kort niet meer vermeld, waardoor ik het adres Google om vervolgens bij de concurrent het prijsverloop te kunnen zien.
Het moet inderdaad niet gekker worden zeg. Wel luisteren naar de betalende klanten, maar niet naar de lurkers. Hoe durven ze. :')
pi_123295795
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Moet je op "Jaap" kijken. - edit: dat bedoel je waarschijnlijk ook met "concurrent"?
Miljoen huizen heeft ook redelijk wat historische prijzen, voor wat onderzoek is dat wel een aardige site.
  maandag 25 februari 2013 @ 08:48:51 #277
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123315188
quote:
Wat bezielt verkopers om vraagprijzen te verhogen? Als ik op huizenzoeker.nl o.i.d. rondkijk staan er heel veel huizen met een prijsverlaging, maar ook enkele huizen met een prijsverhoging. Te koop sinds 2011, in 2012 15k gestegen in vraagprijs, en nu nog steeds te koop. Als je dan niet wil verkopen, adverteer dan gewoon niet!

Andere doelgroep aanboren? Iets verbouwd hebben waardoor de waarde stijgt? Ik weet het ook niet hoor. Die eerste optie kan ik me nog voorstellen, bij mijn huis ging het ook zo , alleen dan met een prijsverlaging. Zodra ik onder een bepaalde fundagrens kwam (< 75.000) kwamen er ineens allemaal mensen kijken, terwijl het maar om een paar duizend euro lager ging 8)7 Kan me voorstellen dat het andersom misschien ook wel zo werkt. Als mensen met veel geld bv kijken voor huizen van > 2 ton en jij zit met je huis op 199.000 dan val je wellicht net buiten de doelgroep. De mensen die tot 2 ton kijken kunnen het wellicht net niet betalen en de mensen die het wel kunnen betalen zoeken niet op huizen onder de 2 ton.

:P tot zover mijn theorie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123317201
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Andere doelgroep aanboren? Iets verbouwd hebben waardoor de waarde stijgt? Ik weet het ook niet hoor. Die eerste optie kan ik me nog voorstellen, bij mijn huis ging het ook zo , alleen dan met een prijsverlaging. Zodra ik onder een bepaalde fundagrens kwam (< 75.000) kwamen er ineens allemaal mensen kijken, terwijl het maar om een paar duizend euro lager ging 8)7 Kan me voorstellen dat het andersom misschien ook wel zo werkt. Als mensen met veel geld bv kijken voor huizen van > 2 ton en jij zit met je huis op 199.000 dan val je wellicht net buiten de doelgroep. De mensen die tot 2 ton kijken kunnen het wellicht net niet betalen en de mensen die het wel kunnen betalen zoeken niet op huizen onder de 2 ton.

:P tot zover mijn theorie
Zo heb ik mijn huidige huis wel gekocht. Eerst gekeken tot 250k werd het niet, toen dan maar 300k en tada gekocht maar wel voor 240k.
pi_123317202
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Miljoen huizen heeft ook redelijk wat historische prijzen, voor wat onderzoek is dat wel een aardige site.
Krijg je mooie dingen als dit

quote:
18-12-10: Te koop voor 519000. 01-06-11: Verkocht 01-06-11: Te koop 02-06-11: Verkocht 03-06-11: Te koop 03-06-11: Verkocht 04-06-11: Te koop 05-06-11: Verkocht 05-06-11: Te koop 06-06-11: Verkocht 06-06-11: Te koop 08-06-11: Verkocht 08-06-11: Te koop 09-06-11: Verkocht 09-06-
Drukke dagen :9
pi_123320654
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het moet inderdaad niet gekker worden zeg. Wel luisteren naar de betalende klanten, maar niet naar de lurkers. Hoe durven ze. :')
Je kan dat wel mooi zeggen zo, maar als mensen (jij noemt ze lurkers) daarom funda niet meer gebruiken om te zoeken heeft funda toch een probleem.
Ze zullen een balans moeten vinden.
pi_123320918
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:41 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Je kan dat wel mooi zeggen zo, maar als mensen (jij noemt ze lurkers) daarom funda niet meer gebruiken om te zoeken heeft funda toch een probleem.
Hoeveel mensen gaat zoiets om? Paar honderd in het hele land? Dat merkt funda niet hoor.
pi_123321312
quote:
'Restschuld innen moet via rechter'http://www.nu.nl/economie(...)oet-via-rechter.html

AMSTERDAM - De Rabobank moet in het vervolg naar de rechter als het de restschuld wil innen als huizen gedwongen worden verkocht.

Dat schrijft Het Financieele Dagblad maandag.

De standaardhypotheekakte die Rabobank opstelt, biedt de bank volgens de Hoge Raad niet voldoende ruimte om zich zomaar andere bezittingen dan de woning toe te eigenen.

Buitenlandse beleggers

De Hoge Raad deed deze uitspraak onlangs in een proefproces tussen de Rabobank en deurwaarderskantoor GGN. De voornamelijk buitenlandse beleggers zien volgens het FD graag dat banken een ruime bevoegdheid hebben om schulden terug te vorderen.

Door de uitspraak wordt het innen van een restschuld voor Rabobank bewerkelijker. ING liet de krant weten dat het vorderingen wel specifiek omschrijft op de akte en dat het probleem bij hen dus niet speelt.
Dus blijkbaar is niet alles rechtsgeldig wat de rabo in hun akte had opgenomen.
  maandag 25 februari 2013 @ 14:36:53 #283
323876 michaelmoore
pi_123324599
ik ben er voor om restschulden te delen tussen bank en bewoner, beiden hebben evenveel schuld

Ikk ken ook iemand die is gaan samenwonen en heeft zelf geen werk, bank is zwaar de klos
pi_123327057
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:41 schreef Artimunor het volgende:
In dat geval klagen de betalende klanten vanzelf wel, denk je niet?
pi_123328137
quote:
Vijf procent woningcorporaties verwacht faillissement

AMSTERDAM - Een op de twintig woningcorporaties (5 procent) in Nederland verwacht als gevolg van de verhuurdersheffing uit het woonakkoord failliet te gaan.

Van de woningcorporaties verwacht 15 procent te moeten fuseren, 10 procent moet op zoek gaan naar financiële ondersteuning. Slechts 62 procent van de woningcorporaties verwacht zelfstandig te kunnen voortbestaan.

Dit blijkt maandag uit een onderzoek (pdf) van Adviesbureau Stec Groep onder woningcorporaties.

Zorgen

In totaal heeft bijna 70 procent 'grote zorgen' over de verhuurdersheffing.

In het onlangs gesloten woonakkoord is afgesproken dat de verhuurdersheffing voor woningcorporaties jaarlijks 1,7 miljard euro op moet leveren. Eerder was dit nog 2 miljard.

Dit moet worden opgebracht uit huurverhogingen. Die loopt op tot 4 procent - dat was 6,5 procent - plus de inflatie voor mensen met een inkomen boven de 43.000 euro.

Op de maatregel kwam veel kritiek, voornamelijk van de woningcorporaties zelf. De woningcorporaties zeggen als gevolg van de maatregel vooral minder te kunnen investeren de komende jaren.

Minder nieuwbouw

Driekwart van de ondervraagde woningcorporaties geeft in het onderzoek aan te moeten besparen op bedrijfslasten en onderhoud. Een even groot deel zegt nieuwbouw- en renovatieprojecten te gaan schrappen.

Driekwart van de woningcorporaties gaat woningen verkopen om de gevolgen van deverhuurdersheffing op te vangen.

Aedes, de koepel voor woningcorporaties, stelde onlangs al dat woningcorporaties minder nieuwe woningen zullen bouwen als gevolg van het woonakkoord. Volgend jaar komt dat volgens Aedes neer op 10.000 á 14.000 nieuwe woningen, in plaats van 30.000 á 35.000 woningen normaliter.
En wie van de huurders heeft zich al ingeschreven bij andere verenigingen als ze door een faillisement uit hun huurhuis gezet zouden worden. ;)
  maandag 25 februari 2013 @ 16:31:49 #286
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123329205
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:05 schreef Basp1 het volgende:
En wie van de huurders heeft zich al ingeschreven bij andere verenigingen als ze door een faillisement uit hun huurhuis gezet zouden worden. ;)
Koop breekt geen huur. Waarom zou faillissement dat wel doen?
Het lijkt me prima dat inefficiente en gruwelijk dure woningcorporaties failliet gaan. Maar gezien de gemiddelde boekwaarde van 37k per woning denk ik dat het wel los zal lopen. Ze hebben nog steeds honderden miljarden overwaarde met z'n allen.

* RemcoDelft wil wel wat woningcorporaties overnemen voor het symbolische bedrag van 1 euro :)
pi_123330210
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Koop breekt geen huur. Waarom zou faillissement dat wel doen?
Het lijkt me prima dat inefficiente en gruwelijk dure woningcorporaties failliet gaan. Maar gezien de gemiddelde boekwaarde van 37k per woning denk ik dat het wel los zal lopen. Ze hebben nog steeds honderden miljarden overwaarde met z'n allen.

* RemcoDelft wil wel wat woningcorporaties overnemen voor het symbolische bedrag van 1 euro :)
Geloof dat die prijzen ongeveer 25% lager zijn dan de marktwaarde, weet niet of daar een vaste regel voor is?
  maandag 25 februari 2013 @ 17:06:02 #288
323876 michaelmoore
pi_123330595
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Geloof dat die prijzen ongeveer 25% lager zijn dan de marktwaarde, weet niet of daar een vaste regel voor is?
de waarde in verhuurde staat is 70% van de WOZwaarde en nog lager is de waarde in openbare verkoop ofwel executieverkoop
pi_123330830
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
de waarde in verhuurde staat is 70% van de WOZwaarde en nog lager is de waarde in openbare verkoop ofwel executieverkoop
Volgens mij is de waarde in verhuurde staat 80% en de executiewaarde 75%
  maandag 25 februari 2013 @ 17:20:34 #290
323876 michaelmoore
pi_123331181
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij is de waarde in verhuurde staat 80% en de executiewaarde 75%
maar niet van de vraagprijs maar van de actuele taxatiewaarde
pi_123331531
Nou met even googelen kom ik alleen maar op een berekening tov de jaarlijkse huur opbrengst. Iets met jaarlijkse huuropbrengst / 7% (rendement) = waarde. Dat kun je dan wel afzetten tegenover een taxatie waarde natuurlijk. Wat daar dan weer uitkomt weet ik ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tikbalang op 25-02-2013 20:41:44 (Formule foutje opgemerkt door RemcoDelft) ]
  maandag 25 februari 2013 @ 17:53:55 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123332548
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Tikbalang het volgende:
Nou met even googelen kom ik alleen maar op een berekening tov de jaarlijkse huur opbrengst. Iets met jaarlijkse huuropbrengst gedeeld door 7% (rendement) = waarde. Dat kun je dan wel afzetten tegenover een taxatie waarde natuurlijk. Wat daar dan weer uitkomt weet ik ook niet.
Kleine fix :)
pi_123334277
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Tikbalang het volgende:
Nou met even googelen kom ik alleen maar op een berekening tov de jaarlijkse huur opbrengst. Iets met jaarlijkse huuropbrengst * 7% (rendement) = waarde. Dat kun je dan wel afzetten tegenover een taxatie waarde natuurlijk. Wat daar dan weer uitkomt weet ik ook niet.
Dat gaat volgens mij vooral op voor commercieel vastgoed (kantoren en winkels e.d.) voor woningen geldt volgens mij een lager rendement.
pi_123342723
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat gaat volgens mij vooral op voor commercieel vastgoed (kantoren en winkels e.d.) voor woningen geldt volgens mij een lager rendement.
Dus dan is er een verschil tussen vrije sector huurwoningen en WbV (sociale sector) huurwoningen ofzo. Op het moment dat ik meerdere huisjes koop voor verhuur als prive persoon is het toch ook gewoon commercieel vastgoed of zie ik dat verkeerd ???
pi_123343994
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef Tikbalang het volgende:
Dus dan is er een verschil tussen vrije sector huurwoningen en WbV (sociale sector) huurwoningen ofzo. Op het moment dat ik meerdere huisjes koop voor verhuur als prive persoon is het toch ook gewoon commercieel vastgoed of zie ik dat verkeerd ???
Dat zie je wel goed, maar met 'commercieel vastgoed' bedoelen ze over het algemeen vastgoed wat een zakelijke bestemming heeft.
pi_123348708
quote:
Fantastisch weer dit soort plaatjes... :D _O_

Heb je ook zoiets voor het gezinsinkomen? Of voor de brandstofprijzen? Of voor de wegenbelasting? Of wellicht voor de kosten van de zorg? Of voor een krat bier?
pi_123348811
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Fantastisch weer dit soort plaatjes... :D _O_

Heb je ook zoiets voor het gezinsinkomen? Of voor de brandstofprijzen? Of voor de wegenbelasting? Of wellicht voor de kosten van de zorg? Of voor een krat bier?
tu delft lijkt me net iets betrouwbaarder dan jouw gemiddelde bronnen. kusje :*
pi_123348906
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het onderdeel 'vrij naar' maakt het wel wat 'bijzonder'.
pi_123348916
quote:
Er staat letterlijk: Vrij naar: TU Delft... _O-
pi_123348945
quote:

[..]

Tot aan 2013 zal het vast wel geel goed kloppen. Denk dat ze bij TU Delft net zo goed niet de toekomst kunnen voorspellen als dat wij dat kunnen met al onze kristallen bollen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')